Lehet, hogy a lengyel "S" gyorsforgalmi utak (azok jelentős része) kialakítását akarta valaki koppintani. Csakhogy ott: (1) meg is van a valós forgalmi igény az ilyen jellegű - az elkerülőket leszámítva ugyancsak - párhuzamos kialakításra [2*2+2*1], továbbá (2) az "S"-ek használata ingyenes. Ilyetén a "régi" lengyel 2*1 főutakon az "S"-ek átadását követően ténylegesen csak a lassú járművek vagy az egyik településről a szomszédosba (legalábbis a közelbe) igyekezők maradnak.
Tagadhatatlan, hogy hülyén néz ki, ugyanakkor a 85-ös eléggé egyenesen halad Győrtől Csorna felé, ha az M85-öt messzebb viszik, akkor az kerülő lett volna. Kicsit délebbre nem lehetett volna vinni, mert Rábapatona 3 kilométer szélességben állja el az utat (persze lehet, hogy a 70-es években még simán keresztül vezettek volna egy autópályát lakott településen) meg kellene keresztezni a Győr-Sopron vasutat, még messzebb a Rábát is. Északabbra lehetett volna vinni, de az meg Szombathely felé kerülő. A 85-ösöt meg meg kellett hagyni helyi lovaskocsis/kerékpáros forgalomnak pl.
Amúgy igen, Kóny és Csorna között mint valami kib@szott szellem-szervizút kanyarog a régi 85-ös, autópályán át és vissza, körforgalmakon... Ez valóban az útépítés szégyene ;-(((
Volt szerencsém, illetve szerencsétlenségem az elmúlt két hónapban a :
. 67-M67
- 85-M5
kombókhoz.
Nekem ez a legalja.hu
Ha az 1970-es években valamelyikünk - akár skicc formában - így tervez egy utat, vagy ad be ZH-n egy dolgozatot, akkora egyest kap, hogy kilóg a naplóból.
Tudom, barnaköpenyes világ volt, meg azóta eltelt 50 év.
De mégis miért kell egy közepesen jó 2x1 sávos főút mellé építeni (10-100 méteren belül) párhuzamosan, egy új 2x2 sávos utat ?
A magam részéről támogatom a gyorsvasúti fejlesztéseket. Sőt, általban előnyben részesíteném a kötött pályás közlekedést...
Viszont épp egy pár nappal ezelőtti híradás írta, hogy nálunk is visszaszorulóban van a nagyvasúti szemlélet -- ami, ha tényleg így lenne, akkor annak nagyon tudnék örülni. A gyorsvasúti fejlesztéseknél szerintem sokkal fontosabb az elővárosi vasúti közlekedés először is karbantartása és aztán fejlesztése. Amíg akárcsak a 70-es vonalon olyan elavult a biztosítóberendezés, hogy megállónyi távolságokat tud csak kezelni, meg Rákospaluta-Újpesten inkább csak újraaszfaltozzák a keskeny peronokat stb. addig oké, hogy merészeket álmodunk gyorsvasúti fejlesztésről, de nem ártana felébredni az álmodozásból...
Hogy ne legyen annyira off, mára sikerült a kinnmaradt 80-as tábláktól eltekintve egész jól rendberakni az M2-t... Jó lett volna, ha amíg ezt sikerül végigvinni, addig a vasútvonalat is sikerült volna... Az elővárosi vasút forgalma még így is növekszik, de ezt a korábban elmaradt karbantartások és korszerűsítések erősen korlátozzák. Aztán persze brutális az autóforgalom, elég Dunakeszit megnézni csúcsidőben...
Jé, uralkodásának tizedik évében már ez is eszébe jutott? Remélem lesz belőle Nemzeti Konzultácijó is, ahol erős demokratikus felhatalmazást adhatunk az orbányzatnak erre ;-))l
Egyelőre ebből az egész szép álomból annyi igaz,hogy Európa szerencsésebb felén már régen így van,és van amit lemásolni. Nagyot mondani biztos ott is szoktak,persze, csak talán már ennyi szó fosás után hiteltelenebbé válik az illető.
Orbán Viktor is úgy látja mint én, azaz hogy nemcsak jó közutakra és új autópályákra van szükség, hanem korszerű és új gyorsvasutakra is, mert a két rendszer egymást egészíti ki, és ezáltal egymást tehermentesíti! :>>
"[...] A kormányfő azt tűzte célul, hogy Közép-Európa a világ egyik legsikeresebb és legversenyképesebb térsége legyen, ahol a városokat autópályák és gyorsvasutak kötik össze, ahol mindenkinek van munkája, ahová visszatérnek a munkások, és ahol az okoz majd fejtörést, mit kezdjenek a Nyugat-Európából érkező munkavállalókkal.
– Ha együttműködünk, ez lehetségessé válik, és ez lesz az új európai realitás – jelentette ki. [...]"
Most az következik. Nyugi! Egyébként a szlovák autópálya építés szent grálja a D1. Pozsonyból nézve csak ez a 25 illetve 50 éves - még a csehszlovák időkre visszanyúló - ígéret az érdekes. Tehát tovább épült! Az, hogy az R2 kelet-nyugat irányban lassabban épül mint az gazdaságilag indokolt lenne, arra mindig ott a válasz, hogy ez a határmentén élő magyaroknak lenne érdekes, meg majd lesz D1. Az egyes magyar álmodozóknak fontos "Via Carpatia" is kapott ezzel egy rövid, Kassát elkerülő szakaszt, tehát nincs itt semmi látnivaló, tessék tovább menni.
De amúgy van az 20-25% is, mert Barcsról is szoktunk arrafelé menni, főleg, ha valamelyik balatoni strandot is útba akarjuk ejteni barátéktól jövet ;-)))
Prognózis: ha az eddigi nagy léptékű terveket nézzük, akkor lazán azt lehet mondani, hogy mindig kb. a fele épült meg annak, mint amit terveztek és ígértek. Gondolom a tendencia nem, legfeljebb a nagyotmondás mértéke változott azóta ;-)
A 4. ponthoz: ez igaz, de ahová nem épül, ott az is kizárt, hogy a térség egyáltalán a megoszló figyelemért versengők sorába kerüljön.
Amúgy - a nem épülők közül - már tényleg "csak" :-((( M4, M10 (és M44 nyugati szakasz, ha már az eddigi elkészült), és neki lehetne látni a kizárólag sugaras szerkezet felszámolásának (legelőször M8). 2030?