Keresés

Részletes keresés

adiaboli Creative Commons License 2019.12.17 0 0 47736

Az M30 esetén is ez a kialakítás logikája...

Lehet, hogy a lengyel "S" gyorsforgalmi utak (azok jelentős része) kialakítását akarta valaki koppintani. Csakhogy ott: (1) meg is van a valós forgalmi igény az ilyen jellegű - az elkerülőket leszámítva ugyancsak - párhuzamos kialakításra [2*2+2*1], továbbá (2) az "S"-ek használata ingyenes. Ilyetén a "régi" lengyel 2*1 főutakon az "S"-ek átadását követően ténylegesen csak a lassú járművek vagy az egyik településről a szomszédosba (legalábbis a közelbe) igyekezők maradnak.

Előzmény: trizs77 (47732)
NAR Creative Commons License 2019.12.17 0 0 47735

Tagadhatatlan, hogy hülyén néz ki, ugyanakkor a 85-ös eléggé egyenesen halad Győrtől Csorna felé, ha az M85-öt messzebb viszik, akkor az kerülő lett volna. Kicsit délebbre nem lehetett volna vinni, mert Rábapatona 3 kilométer szélességben állja el az utat (persze lehet, hogy a 70-es években még simán keresztül vezettek volna egy autópályát lakott településen) meg kellene keresztezni a Győr-Sopron vasutat, még messzebb a Rábát is. Északabbra lehetett volna vinni, de az meg Szombathely felé kerülő. A 85-ösöt meg meg kellett hagyni helyi lovaskocsis/kerékpáros forgalomnak pl.

Előzmény: trizs77 (47732)
troglodita Creative Commons License 2019.12.17 0 0 47734

85-M85, ugye?

Amúgy igen, Kóny és Csorna között mint valami kib@szott szellem-szervizút kanyarog a régi 85-ös, autópályán át és vissza, körforgalmakon... Ez valóban az útépítés szégyene ;-(((

Előzmény: trizs77 (47732)
aladar644 Creative Commons License 2019.12.17 0 0 47733

Mert így drágább.

Előzmény: trizs77 (47732)
trizs77 Creative Commons License 2019.12.17 -1 2 47732

Volt szerencsém, illetve szerencsétlenségem az elmúlt két hónapban a :

 . 67-M67

 - 85-M5

kombókhoz.

 

Nekem ez a legalja.hu

 

Ha az 1970-es években valamelyikünk - akár skicc formában - így tervez egy utat, vagy ad be ZH-n egy dolgozatot,   akkora egyest kap, hogy kilóg a naplóból.

 

Tudom, barnaköpenyes világ volt, meg azóta eltelt 50 év.

 

De mégis miért kell egy közepesen jó 2x1 sávos főút mellé építeni (10-100 méteren belül) párhuzamosan, egy új 2x2 sávos utat ?

 

 

dimelo Creative Commons License 2019.12.17 -1 2 47731

Már akkor rámtört a röhögés, amikor Bp. - Kolozsvár gyorsvasútról kezdett el álmodozni.

 

A Bp. - Debrecen 160 km/h-s felújítás 14 éve zajlik, pedig dől (ki belőle) a lé... és még nincs készen.

A vonalon Cegléd - Debrecen között 7000-9000 utas van naponta.

 

Ehhez képest egy vadúj pályán épülő HGV (200 km/h) többszörös pénz- és időigény.

A 101-es (Püspökladány-Biharkeresztes) vonalon csak 300-500 utas van naponta.

 

Unokáink sem fogják látni... Remélem nem is akarják.

Előzmény: aladar644 (47725)
troglodita Creative Commons License 2019.12.17 0 0 47730

Ja, ahogy a 140-est gyorvasúsítják éppen, az új menetrenddel ;-))))))))))

Közröhej, nem más, mikor OV vizionálni kezdi a jövőt...

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (47729)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.17 0 0 47729

Bocs, kicsit off lesz, de kikívánkozik belőlem.

A magam részéről támogatom a gyorsvasúti fejlesztéseket. Sőt, általban előnyben részesíteném a kötött pályás közlekedést...

 

Viszont épp egy pár nappal ezelőtti híradás írta, hogy nálunk is visszaszorulóban van a nagyvasúti szemlélet -- ami, ha tényleg így lenne, akkor annak nagyon tudnék örülni. A gyorsvasúti fejlesztéseknél szerintem sokkal fontosabb az elővárosi vasúti közlekedés először is karbantartása és aztán fejlesztése. Amíg akárcsak a 70-es vonalon olyan elavult a biztosítóberendezés, hogy megállónyi távolságokat tud csak kezelni, meg Rákospaluta-Újpesten inkább csak újraaszfaltozzák a keskeny peronokat stb. addig oké, hogy merészeket álmodunk gyorsvasúti fejlesztésről, de nem ártana felébredni az álmodozásból...

 

Hogy ne legyen annyira off, mára sikerült a kinnmaradt 80-as tábláktól eltekintve egész jól rendberakni az M2-t... Jó lett volna, ha amíg ezt sikerül végigvinni, addig a vasútvonalat is sikerült volna... Az elővárosi vasút forgalma még így is növekszik, de ezt a korábban elmaradt karbantartások és korszerűsítések erősen korlátozzák. Aztán persze brutális az autóforgalom, elég Dunakeszit megnézni csúcsidőben...

Előzmény: Hírfigyelő (47724)
troglodita Creative Commons License 2019.12.17 0 0 47728

Jé, uralkodásának tizedik évében már ez is eszébe jutott? Remélem lesz belőle Nemzeti Konzultácijó is, ahol erős demokratikus felhatalmazást adhatunk az orbányzatnak erre ;-))l

Előzmény: Hírfigyelő (47724)
aladar644 Creative Commons License 2019.12.17 0 2 47727

...és egyelőre a térség (Bulgária előtt) leggyengébben élő országa vagyunk

https://ec.europa.eu/eurostat/documents/2995521/10266425/2-13122019-AP-EN.PDF/c5d54bb8-7ddc-5e79-7fdb-a7a570cff36f

De így legalább érthető a kemény,szóbeli hadakozás a jelennel a jövő irányába.

Előzmény: aladar644 (47725)
RadiX Creative Commons License 2019.12.17 0 0 47726

Amíg lószar van, légy is van.

Előzmény: Hírfigyelő (47724)
aladar644 Creative Commons License 2019.12.17 0 1 47725

Egyelőre ebből az egész szép álomból annyi igaz,hogy Európa szerencsésebb felén már régen így van,és van amit lemásolni. Nagyot mondani biztos ott is szoktak,persze, csak talán már ennyi szó fosás után hiteltelenebbé válik az illető.

Előzmény: Hírfigyelő (47724)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.12.17 -1 1 47724

Orbán Viktor is úgy látja mint én, azaz hogy nemcsak jó közutakra és új autópályákra van szükség, hanem korszerű és új gyorsvasutakra is, mert a két rendszer egymást egészíti ki, és ezáltal egymást tehermentesíti! :>>

 

Orbán Viktor: Készen állunk egy új Közép-Európa felépítésére

 

"[...] A kormányfő azt tűzte célul, hogy Közép-Európa a világ egyik legsikeresebb és legversenyképesebb térsége legyen, ahol a városokat autópályák és gyorsvasutak kötik össze, ahol mindenkinek van munkája, ahová visszatérnek a munkások, és ahol az okoz majd fejtörést, mit kezdjenek a Nyugat-Európából érkező munkavállalókkal.

– Ha együttműködünk, ez lehetségessé válik, és ez lesz az új európai realitás – jelentette ki. [...]"

kabold Creative Commons License 2019.12.16 0 0 47723
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.12.16 0 2 47722

Most az következik. Nyugi! Egyébként a szlovák autópálya építés szent grálja a D1. Pozsonyból nézve csak ez a 25 illetve 50 éves - még a csehszlovák időkre visszanyúló - ígéret az érdekes. Tehát tovább épült! Az, hogy az R2 kelet-nyugat irányban lassabban épül mint az gazdaságilag indokolt lenne, arra mindig ott a válasz, hogy ez a határmentén élő magyaroknak lenne érdekes, meg majd lesz D1. Az egyes magyar álmodozóknak fontos "Via Carpatia" is kapott ezzel egy rövid, Kassát elkerülő szakaszt, tehát nincs itt semmi látnivaló, tessék tovább menni.

Előzmény: troglodita (47721)
troglodita Creative Commons License 2019.12.16 0 0 47721

kilométerenként egy ember?

(a műholdképen látszódik az új nyomvonal is, de őszintén szólva nem pontosan értem, hogy miért ezt építették meg, miért nem Kassa-délkeletet...)

Előzmény: adiaboli (47720)
adiaboli Creative Commons License 2019.12.16 0 1 47720
aladar644 Creative Commons License 2019.12.16 0 1 47719

Lényegében nem történt más,csak 10 perccel hamarabb érhető el Budapest Kaposvárról. Ez nem az ország vérkeringése, Karcsi bácsi drága.

Előzmény: trizs77 (47709)
troglodita Creative Commons License 2019.12.16 0 0 47718

igen, igen, szinte abszolút offtopik itt, csak az ígéret és prognózis témában hoztam fel példának

Előzmény: adiaboli (47717)
adiaboli Creative Commons License 2019.12.16 0 2 47717

Trog csupán a saját 47708-ának utolsó mondatára hozott egy konkrét, idézhető példát (ha jól értem:).

Előzmény: NAR (47715)
dimelo Creative Commons License 2019.12.16 0 0 47716

Valamiért megakadt a lemez, és mindig csak a 2022-ig befejezendő szakaszokat hangsúlyozzák.

 

Tudjuk mi következik 22-ben...

 

De, hogy az EU-s források ismerete nélkül nem is számítják ki (illetve nem teszik közzé),

hogy mi a prioritási sorrend? (Kormányhatározat)

 

Az előkészítés alatt lévő sárga szakaszok forrásigénye az E-útdíjból kijönne...

 

Merthogy most büszkék a 2019-ben ráfordított 500 milliárdra, amiből 300 Eu-s.

Az idén és jövőre átadott szakaszokon (Total) már 300 milliárdnál több útdíj jön be.

 

A falánk oligarchákat továbbra is etetni kell...

Előzmény: troglodita (47706)
NAR Creative Commons License 2019.12.16 0 0 47715

Ez tavalyi hír, ami így december közepe táján azt jelenti, hogy több, mint egy éves. Szerinted mi történt az ügyben azóta?

Előzmény: troglodita (47710)
troglodita Creative Commons License 2019.12.16 0 0 47714

az jó kérdés, gondolom valami berlini betegség lehet...

Előzmény: hegyaljai3 (47713)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.12.16 0 0 47713

Miért kell összekeverni a kelet-nyugat közötti nagyvasúti alagutat a Nyugati és a Déli közötti, észak-déli HÉV alagúttal?

 

 

Előzmény: troglodita (47710)
troglodita Creative Commons License 2019.12.16 0 0 47712

De amúgy van az 20-25% is, mert Barcsról is szoktunk arrafelé menni, főleg, ha valamelyik balatoni strandot is útba akarjuk ejteni barátéktól jövet ;-)))

Előzmény: trizs77 (47709)
troglodita Creative Commons License 2019.12.16 0 0 47711

Szita meg a mérföldkövei: már nem tudja, hányszor és hogyan adja elő a Nemzeti Örömtáncot ;-)))

Előzmény: trizs77 (47709)
troglodita Creative Commons License 2019.12.16 0 0 47710
Előzmény: troglodita (47708)
trizs77 Creative Commons License 2019.12.16 -1 0 47709
troglodita Creative Commons License 2019.12.16 0 0 47708

Igen, pontosan így gondoltam én is a 4-es pontot.

Prognózis: ha az eddigi nagy léptékű terveket nézzük, akkor lazán azt lehet mondani, hogy mindig kb. a fele épült meg annak, mint amit terveztek és ígértek. Gondolom a tendencia nem, legfeljebb a nagyotmondás mértéke változott azóta ;-)

Előzmény: adiaboli (47707)
adiaboli Creative Commons License 2019.12.16 0 0 47707

A 4. ponthoz: ez igaz, de ahová nem épül, ott az is kizárt, hogy a térség egyáltalán a megoszló figyelemért versengők sorába kerüljön.

Amúgy - a nem épülők közül - már tényleg "csak" :-((( M4, M10 (és M44 nyugati szakasz, ha már az eddigi elkészült), és neki lehetne látni a kizárólag sugaras szerkezet felszámolásának (legelőször M8). 2030?

Előzmény: troglodita (47706)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!