Ez a topik a magyar villamosok képes topikja. Számos villamosos topik van, de itt a magyarországi villamosok képi megjelenítése kap hangsúlyt. Legyen az a villamos régi vagy új, jelenleg is üzemben levő vagy régebbi/nosztalgia (akár lóvasúti kocsi is), nappali vagy éjszaka készült fotón… olyan, amelyik tetszik, azért örökíted meg, vagy éppen különösnek ill. furcsának találtad, azért fényképezted le. Lényeg, hogy korábbi vagy jelenlegi magyarországi villamos legyen rajta :-)
Paintben megnyitom az eredetit, aztán rügtön elmentem más néven, nehogy rámentsem az eredetire. Vannak a kék kis négyzetek a kép négy sarkán és a szélein közép magasságban, ha ezek fölé mész egy kétirányú nyíl jelenik meg. Aztán húzhatod, ahogy akarod.
Kb negyed órája értem haza. Most teszem gépre at enyéimet. - - - Nem tudo véletlenül, hogy a Liget tér és a Szent László tér között miért mennek olyan lassan a TeWék?
Én meg délután néztem el arrafelé, igaz csak a Határ úti szakaszon lőttem párat. Mostanság viszont hónap végéig többször is megyek arra... amíg még van UV...
Vele érkeztem, habár nem a legrövidebb út ez nekem oda, nem hagyhattam ki a 30-ast :-) szerencsémre a még fehér korlátos 1439-es repített el idáig.
Aztán néhány Banán érkezett...
Majd meglepetésként egy KCSV tette tiszteletét fotógépem előtt.
De legyen egy lóvasúti kocsi is...(a kép forrását sajnos nem tudtam megállapítani)
Mit nem adhatnék, ha egy ilyen kétfogatú lóvasúton utazhatnék!! Ez ügyben sajnos Bécsbe kell kimennem, ott szerveznek ilyen nosztalgiajáratokat, tudomásom szerint.
Érdekes lesz, majd ha a 42/52-n és 30-ason is ICS lesz. Lesz egy pár eset, hogy az átlagutas rossz villamosra száll és a Ferenc körútnál rájön, hogy az bizony nem a Határ út.
Igen, most már toom, hogy nem ICS. csak amikor írtam a 321 hsz-t, akkor nem figyeltem és ICS-nek írtam. Viszon mostmár too és így minden OK. Egyébként pedig köszi, hogy ilyen szemfüles vagy :-)
Miben értelek fére?? Tudom, hogy nem Ics van ebben a két hozzászólásban és pont erről beszélek, hogy ennek ellenére a 321-es hozzászólásodnak ez a szövege: "Egy félpantográf az ICS-n..."
Nem kötözködsz, egyáltalán, viszont lehet, hogy félreértesz. Én tévedtem, nem ICS van a 321 és 330 hsz-kban látható képeken. Szóval csak beismertem, hogy tévedtem!
Egy pályaszámot kaphatnánk hozzá? Mert ez legkevésbé sem ICs... ennek ellenére van félpantográfos ICs, de ez valahogy 100%, hogy egy KScV van a képen...
Ma délelőtt nem tudom milyen okból a 1310-1406 kb. 30-40 percen keresztül a Moszkva téri BAL kihúzón (rozsdáshoz közelebbi) pihent. Ezzel jó nagy torlódást okozva a 4-6-on. A rozsdáson pedig a frissen kozmetikázott 1400-1401 párost szerelgették. Amint 1400-1401 elhagyta a rozsdást, 1310-1406 forgalomba állásáig 2 db 4-es szerelvény a rozsdásról indult.
A lóvasutas képekhez egy kis történeti áttekintés.
A lóvasút kötöttpályás, lóval vontatott közlekedési eszközöket jelent. A lóvasút a vasút egyik elődje. A kötöttpályás közlekedési kezdeteit a bányákban használt fa nyompálya jelentette, amelyen emberi erővel mozgatott csillék közlekedtek. A fapályát a 18. században vasszerkezetekkel erősítettek meg, majd vaspályával váltottak fel. A vaspálya jelentős tömegű áru mozgatását tette lehetővé, amihez 1767 körül kezdtek lovaskat használni. A lóvasút előnye a szekerekhez képest a kisebb gördülési ellenállás miatt a nagyobb terhelhetőség volt, illetve a nedvességtől független használhatóság. A közforgalmú lóvasutak korai közúti vasutak voltak.
Személyszállításra 1803-ban használta először a Surrey Iron Rail nevű társaság Dél-Londonban indított menetrendszerű lóvasútjáratokat. Magyarországon a Pesti Közúti Vaspálya Társaság indított először közforgalmú lóvasúti szolgáltatást Pest, Széna tér (ma Kálvin tér) és Újpest, Városkapu (ma Újpest-Városkapú metrómegálló) között 1866. június 30-án.
Magyarországon először 1827-ben a pest-kőbányai telepi vasúton próbálták ki a lóvasúti technikát, de a kísérleti üzemet 1828-ban felszámolták. 1836-ban a hazai vasúti közlekedési hálózat kiépítésekor még számoltak a lóvontatással, de mire 1844-ben megkezdődött a Pest-Pozsony-Bécs vasútvonal építése, a technológia teljesen elavultnak számított.
A gőzüzemű vontatás a lóvasutat a távolsági közlekedésben versenyképtelenné tette a jóval nagyobb sebesség és terhelhetőség miatt. A gőzüzem a városokban azonban nem igazán vált be, ezért az omnibuszok, majd a lóvasutak a 19. század második felében gyorsan terjedtek az egyre nagyobbá váló városokban. A városi közlekedésben a lóvasutat a villamos szorította ki.
Az utolsó hazai városi lóvasút 1927-ig üzemelt a Margitszigeten.
A ma üzemelő lóvasutakat többnyire hagyományörző egyesületek állították helyre. A Man-szigeti Douglas Horse Tram a II. világháború kivételével 1876 óta folyamatosan üzemel, igaz, évtizedek óta már csak a nyári szezonban. Bécs városában a villamosmúzeum szintén üzemeltet lóvasutat nyaranta.
Tudom nem ide tartozik, de a Bejárt topikok oldal reklám sávjában van egy link a 4-es metró új oldalára. Frissítették a látványterveket, éremes megnézned.
teljesen igazad van! Mikor belinkeltem a képet, és visszanéztem, ugyanezt a kritikát fogalmaztam meg!! Viszont olyan tömeg volt akkor és ott, hogy ennek a fotónak is örülnöm kell(ett). :-)
Ha egyet hátrébb lépsz, akkor még a szedő is látszana. (Tudom ez nem az a topik) Szerintem úgy egy picit jobb lett volna ez a kép. ;-) (így is nagyon jó)
A T6A2 "B" végről engedélyezni tudja az összes ajtót (és amelyiknél a leszállásjelzőt megnyomták ki is nyitja).
A KT4DM-en (200, 201, 202) csak a negyedik ajtót lehet kinyitni ami pár másodperc múlva visszazáródik (mert a közbezárásvédelmi fotocella aktív) -> ezeken a kocsikon ezután a negyedik ajtó melletti "peronkulcsos zár" segítségével lehet lentről feljutni.
A KT4DME kocsikon aktív "B" pultnál a negyedik ajtó tetszés szerinti ideig nyitva tartható (ameddig a kapcsolót alapállásba nem helyezik)
Nem elég az? Rengeteg a futómű. A sokkal alacsonypadlósabb ULF egyértelműen tágasabb. mindenesetre nagyon örülök, hogy nam kell naponta használnom a Combinót...
Hiába sok előny, érv (amelyek igazak: gyors utascsere, idősek/babakocsik könnyebb mobilitása, halk, stb.) én mint átlagutas nagyon nagy visszalépésként, visszafejlődésként élem meg, hogy rosszabb körülményekközött, tolongva, szardíniaként fogok utazni.
Lehet azt mondani, hogy korszerűtlenül gondolkodom, de nahgyon kér, hogy a Ganzokat lecserélik Kombinékra!
Topiknyitónk kedvencei (Bengák) mikorra tűnnek el a Szegedi sínekről? - - - Vadasparknál és Fonógyári útnál hogy lehetne megoldani a fordítást? (Se delta, se hurok nem fér el)
A 207-es LCD-monitorain mi lesz látható a későbbiekben? Megállók és reklám? - - - Tegnap az első 4-es Tatrával utaztam Kecskés felé. A Kecskeméti utca előtt elég sokat állt egy jelzőnél (kb. utascserényit). Ha itt ilyen hosszú a tilos, akkor miért nem a jelző előtt van a megálló?
Elsősorban valóban villamosos képekről szól a topik, de helyenként HÉV, metró is simán belefér! Az én nagy szerelmem a lóvasút, lóvasutas képek is lesznek...
Jóképességű: Neked bármilyen fotó beillesztése meg van engedve! :-))
Ui. kevésbé szőke= nem stimmel, a topikgazda bizonysötétszőke :-P
Nekem nem igazán jönnek be azok az ülések... lényegében azért mert a méreten felüli hátsó felemmel nem nagyon férek bele abba a kagyló formájú izébe...
Nem tudom a metro mennyire illik ide, de ha az is jöhet, akkor szolgálhatok néhány ütős metrós képpel, ezt az egyet azért beteszem: Eva szerelvény Kossuth tér Deák tér közt a jobb vágányon:
Azért fotózok sokat este, mert az ilyen jellegű fotótémák 90%-a üzemidőn kívül van :-) A kép az Örs vezér tér és Finom mechanikai rt. közti visszafogón készült.
Ez az Újgyőri főtér, a hurok végénél . Itt tér vissza a 2-es az egyes vonalára és megy Tiszaihoz vissza. Erről a másik ívről viszont vissza lehet menni Diós felé.
Tegnapi kép, egy 1-es épp hármasozik. Baleset miatt a sétáló utcai szakasz le volt zárva ezért Diósról 241-essel úgy sikerült utaznom, hogy tett egy kört a kettes vasgyári hurkában majd itt visszatért a a Diósra visszavezető vágányra (helyi szóhasználatban ez a hármasozás mint tudtam meg egy ottani közlekedésbaráttól). Összesen 3 db. 1-es tette meg így az utat az egyik a 214-es volt a második pályaszámát nem láttam a harmadik meg a 211 volt.
Hétvégén kerülő úton járnak a 73,76-os trolibuszok. Az Andrássy és Podmaniczky utca között a Vörösmarty illetve Csengery utcában lehet majd madzag nélkül közlekedő Szolikat fényképezni.
Tudok egy jó fototémát. Menjetek ki az 50-es béke téri végállomására. Ott a tartózkodás alatt kétoldalt nyitott ajtókkal szoktak szellőztetni a vezetők. Nem mindennap látni kétoldalt nyitott ajtós tewét.
2005.10.04, 20:08 perc, közvetlen indulás után, Örs vezér terén a lámpánál.
Ugyanitt másik oldalról
20:50 perc, Kicsit bemozdulva, lehúzott ablakon keresztül autóból, menetközben az m5-sön fotózva (az autóért és a fuvarért köszönet TIÁN topiktársnak)
2006.05.18, 00:14 perc, Szegeden már felújítva jön ki a kocsiszínből
313+314-el csatolva visszafog kocsiszín elött.
00:22 perc, Somogyi utcáig végig helytelenben mennek, (vagyis a kép jobb oldala felé haladva) a 313-as (középen) kocsiból vezetve.
Szerelvény hátulja, a teherkocsin a repülő vágányok vannak. Még mindig helytelenben vannak, ezért nem értem miért ég a fehér lámpa.
00:42 perc, megérkezünk... :-)
A traktorral leveszik a kocsiról a vágányokat.
01:13 perc, hosszadalmas munkával összerakták a repülő vágányt, majd lehegeszették, nehogy elmozduljon.
01:23 perc, a 313+314-el rátolják a repülővágányra, mindenki a kereket nézi, hogy rámennek-e a vágányra
Miután a 313+314 rátolta a repülővágányra, a traktorral kezdték húzni a másik vége felé.
Idiág jutottunk, mivel rövid volt a vágány, meg kellett állni, hogy azt a vágányt, amin már átjött, szétszedjék, és áttegyék elé, hogy tovább tudják vinni.
01:45 perc, másik oldal, itt a vágány vége.
01:49 perc, felszedték a vágányt ami mögötte volt, áttették elé.
02:11 perc, már a Somogyi utcai vágányokon húzza a traktor a megfelelő helyére.
02:17 perc, végső lépésként felhúzták a szedőt.
Ezután a 313+314 a teherkocsival visszament kocsiszínbe, ezután az 1000-es tulajdonosa a jelenlévőket (nagyrész fotósok) beinvitálta a villamosba, és meghívott minket egy sörre vagy egy kólára, fél 4 ig beszélgettünk, utána szép lassan hazaindultak az emberkék, az a néhány kép amit először feltettem, kb fél 5-kor készült, mert addig nem sikerült ember nélkülit csináljak.
Végig fotóztam az utat is amikor vitték ki, van róla néhány képem a Somogyi utca meg a kocsiszín között, és a repülővágányon amikor tették át, ha érdekel, teszek róla pár képet! ja, és van néhány képem még eredeti állatopáról, amikor még 1055 volt a pályaszáma, és még Budapesten a tréleren áll egy piros lámpánál... :-)
Klasszak a fotók! Én hamarosan Debrecenbe megyek, kifejezetten Bengákat fotózni. Még sosem voltam ott (legfeljebb kicósgyerekként), meg tudnád mondani, melyik vonalakon járnak Bengák?
A kritika engem előrevisz!! Lett volna lehetőségem messzebbről is fotózni...de ezt kifejezetten így akartam. És itt jön be a szubjektív elem: nekem így tetszik, ahogy van :) Mármint annyira a tartalom nem tetszik, most jövök rá, hogy mennyire nem jön be nekem a hannoveri..tök unalmas...
Fogadsz egy kis kritikát? no, szóval szép kép (lenne) szerintem, ha egy kicsit messzebről készült volna, tudom ez nem az a topik, de remélem jól fogadod :-)
kicsit megtréfált az index. Május 6-án csak szegedi képek készültek, de a kisképen a 205-ös helyén az előbb Combinos, 201-es helyén pedig az 50 éves UV képét láttam, de rjuk kattintva a Szegedi kép jelent meg nagyban.
Ajánlom figyelmetekbe, hogy itt, most jelentősebben egyszerűbben lehet fényképezgetni az 5 km/h-s lassújel miatt...(tudjuk, nyomtávbővülés és siklás...) ez a kép még nem most készült, de én hamarosan megyek ide....
El is indítom a sort. Eléggé szubjektív módon, a nekem legszimpatikusabb villamossal kezdem. Ez a Hungaroplan kísérleti villamos (ha a nick-em alapján még nem találtad volna ki :-)