Személyi sérüléses baleset az Egressy - Róna kereszteződésben (taxi vs szgk) és forg . akadályt képeztek. De egy busz már akkor a vonalon volt, be is ragadt.
Annyi biztos, hogy azon a 3 perc múlva érkezőn brutál tömeg volt, előtte a várakozó utasok járat kimaradására panaszkodtak.
Bennem az a merész gondolat merült fel, hogy a három egymás sarkában haladó közül a középsőt nem küldték végig a hurkon, hanem a Rákosmezeitől egyenesen végig az Egressyn, és akkor a Vezér utcától befelé normalizálták a helyzetet.
Más gond is van ott, ha megnézed az időket, a követést. Az elején hat perc alatt három kocsit jelez, aztán a szokásos 12 perc körüli lesz a követés. Vagy hibás bejelentkezés/firmware, vagy operatívan átírt indulások valami miatt - ez, tudjuk, érdekes dolgokat tud okozni a fedélzeti kijelzőkön is, meg az egész rendszerben is létre tud hozni "fantom" indulásokat.
Eddig is ez volt a hurok kezdetén a "végpont", gondolom ennél az indulásnál valamit nem állítottak át, ahogy a többinél továbbra is az Öv utca van kiírva, mint végállomás
Ha jól tudom, akkor 2db lett alkatrész az ex Nápolyi trolik közül.
ezektől függetlenül pedig sikerült megvenni 2db ex Landskronai zöld színű trolit, melyek közül az egyik az új Tanulókocsi lesz. Volt mãr fotó is itt róla, szép narancssárga színű. Egyelőre nem kaptunk semmi infót arról, mikorra várható az elkészülte.
Rövid ideig... Igen, a névleges 600V-on felüli +20%-ot (720V-ig), ez még üzemszerű. Egyébként 800V-ig mindegyik kocsinál minden berendezés oké, az fölött belép a védelem. Visszatáplálni pedig 720V-ig "illik" - a gond ott lesz, hogy a nápolyik ennél magasabb feszt is képesek visszanyomni*, így 720 és 800 között nem csak tranziens van, hanem szint is. Hasonló lesz a helyzet a CAF villamosok Nagy Lajos király úti üzeméhez, ahol a 77-es trolivonal esténként járhatatlanná vált a 412-es Kiepe kocsikkal a magas visszatáplált fesz miatt.
Mielőtt még bárki ellentmond, hogy ott (is) a villamos és a trolibusz másik szakaszban van (ez igaz), vagy hogy a visszatáplálás csak azonos szakaszban működik (ez már nem mindig igaz**), emlékeztetnék arra, hogy a gépház közös, és a belső kiegyenlítő kábelek/áramkörök (de a gépházak közötti kooperációs vezetékek is!) bizony lehetővé teszik a másik szakaszba, sőt esetleg másik gépházra történő visszatáplálást!
* Én arrafelé keresném a megoldást, hogy a nápolyi a 600 és a 750V-os feszültséget is "tudja", ott lehet valami pontatlanság, hogy esetleg a 600-as rész nincs, vagy rosszul van beállítva, és/vagy nincs a szoft felkészítve a 600/750 korrekt megkülönböztetésére. Bár nem tudom, hogy a elektronika automatikus-e, vagy külön rá kell állítani a vezérlést a megfelelő tápfeszre.
** anno 83-as troli még GVM-mel, a Kiskörúton még UV villamos, póttal. Utóbbinak ugyebár 600V-os utastér-világítása volt. Namost, amikor egy egészségeset lassított a troli a Vámház körúton villfékkel, mellette az UV-pót világítása felfénylett, mint a karácsonyfa. Pedig nem azonos szakasz, csak a gépház ugyanaz...