Két 73-as egyidejűleg a Keletinél a végállomáson? A hét vicce...
Komolyabban: el sem férne a vezetékek geometriája miatt. Egy szóló kocsi fér el a megállótáblája és a 76-os kereszt között, ha csuklóssal van kiadva valami okból a 73-as, már gond lehet. Azonkívül jelenleg sem állnak ott olyan rettentő sokáig; 4-5 percnél több normál esetben sincs több tartózkodás.
"Akár lehetne a metróhoz legközelebbi szélső egy közös felszállóhely, mögötte pedig várakozhatnak indulásra az itt végállomásozók..."
Ez viszont nem lenne rossz ötlet. Debrecenben "csodálkoztam rá", hogy a Segner téren a tárolón áll vagy 10-12 viszonylat (ebből 3 troli), és a közös felszállóhelyre (jó, kettő van, de csak a további irány - jobbra vagy balra - miatt) az éppen induló áll be. Egyébként "eredetileg" ilyen volt a 73-76 végállomása a Bethlen Gábor utcában a metró átadása után (hetvenes évek eleje), az utcában egymás mellett állt a 73 és a 76, és az ment előre a közös felszállóhelyre, amelyiknek éppen indulása volt*. Aztán valaki "okos" megalkotta a "lekerülős" végállomást, az egymás mögé helyezett treffekkel, külön felszállóhelyekkel. Pedig az Izabella utca felé menőknek az előbbi jobb volt: arra szállhattak fel, amelyik előbb indult, és nem kellett "tippelniük", mint most (na jó, most már van FUTÁR-kijelző, bár nem igazán nézik, vagy ha igen, akkor sem tudják értelmezni...)
* Valamint a 75-ös és a 79-es közös végállomása, amikor még mind a kettő a Váci útnál fordult. Igen, a teljes utcaszélességet elfoglalták az Angyalföldi úton is (mint a 73/76 a Bethlen Gábor utcában) az egymás mellett várakozó viszonylatok.
De más azért egy megálló, ha csak utascsere idején áll ott egy kocsi, mint érkezéstől indulásig, akár röviden 2 is. + nem tudom ott a szünetek hogyan vannak megoldva. Akár lehetne a metróhoz legközelebbi szélső egy közös felszállóhely, mögötte pedig várakozhatnak indulásra az itt végállomásozók..
Csakhogy ott nincs vezeték; márpedig a 73-as legnagyobb előnye pont az lenne, hogy végig vezetéken tudna menni a Pongrácz közepéig/-től. Ezért bizony be kellene kanyarodnia a terminálra, akkor pedig foglal egy megállót továbbra is, mert a végállomáson álló 76-os(oka)t le kell tudni kerülni...
a vezeték a garázsig meg is lenne hozzá + mondjuk a másik vége is önjárós = pont jó, ha nem bírja a vezeték nélküli módot, akkor a garázsnál cserélhető a kocsi. :-)
Egyébként szerintem is jobb megoldás a 73-as, ha már mindenképpen ilyen kicsit pótcselekvés kell. De több az értelme az arénás útvonala és a minden kocsi elmegy Kőbányáig miatt is.
Így viszont kicsit megemlékezne a 95-ös buszról, ami ugye régen a Keletiig járt.
Szerintem teljes kompromisszum volt itt a fórumon azt illetően, hogy a 75-ös kőbányai hosszabbítása akkor hülyeség, mint ide Lacháza. A gyakorlat igazolja a megállapításokat. És még hol van a tanítási időszak kezdete.
Nem tudom kinek mi a tapasztalata, de az az érzésem, hogy a korábbiakhoz képest is kaotikusabb lett a járatkövetés a Puskás Ferenc Stadion és a Jászai Mari tér között. Ma reggel a 75A-t nem értem el 6:50 körül a Stefánia útnál, 23 percet vártam mire jött a következő, egy 75-ös. Persze rögtön utána 2 percekre jött egy 75A és egy 75-ös, utána ahogy nézem a menetrendi adatokat, 10 percre jött a következő, majd megint 16 perces lyuk. Tudom hogy korábban is rendszeresen szétesett a menetrend a 75-ösön, de csúcsban azért 16-20 perces lyukakra nem emlékszem.
Itt szerintetek elfér a treffen álló busz mellett egy másik? Mert ez a fehér hosszú furgon tegnap is itt állt (3 hellyel előbbre), a 9-es meg idegeskedett, hogy mikor megyek már.
Ha már a guglin is rajta van ugyanez a fehér furgon, akkor biztos rendszeres probléma. mi erre a kialakult szokás, és egyáltalán miért nem lehet az ilyen központilag megoldani (na jó, ez csak elvi kérdés, ebben a városban ezt nem várhatjuk el).
A 82A csuklós szombaton is, illetve ha kihullanak a szólók 82-esről, jön helyettük csuklós. Vasárnap is 8114 helyett késő du. lett 9145, F5-ben meg alapból szóló helyett a 9142 volt kint.
A problémát én abban látom, hogy a szokásosnál többször kell szedőt kezelni, amit az SST nem komálhat. 72-esen körönként 4x, 82-esen 2x van szedőkezelés, 75-ösön meg 6x....
Azért a konkrét ok, okok érdekelnének részletesen, hogy miért, mert ebbe akármi is benne lehet így. Amennyiben ez lenne a nyerő útvonal, aránylag kis ráfordítással, pár lehúzást, felpakolást meg lehetne spórolni. De euek gondolom nyilvánvalók.
Az, hogy a lekopott burkolati jelek és a másik oldal beparkolása miatt úgy veszik, ill. a BKK-s útvonaltervező is úgy veszi, hogy az az útpálya befelé egyirányú a végállomás felé. Pedig nem. Szóval simán levágható, ha valamelyik járművezető bevállalja.