Keresés

Részletes keresés

John Howard Creative Commons License 26 órája 0 1 107355

Két 73-as egyidejűleg a Keletinél a végállomáson? A hét vicce...

 

Komolyabban: el sem férne a vezetékek geometriája miatt. Egy szóló kocsi fér el a megállótáblája és a 76-os kereszt között, ha csuklóssal van kiadva valami okból a 73-as, már gond lehet. Azonkívül jelenleg sem állnak ott olyan rettentő sokáig; 4-5 percnél több normál esetben sincs több tartózkodás.

 

"Akár lehetne a metróhoz legközelebbi szélső egy közös felszállóhely, mögötte pedig várakozhatnak indulásra az itt végállomásozók..."

 

Ez viszont nem lenne rossz ötlet. Debrecenben "csodálkoztam rá", hogy a Segner téren a tárolón áll vagy 10-12 viszonylat (ebből 3 troli), és a közös felszállóhelyre (jó, kettő van, de csak a további irány - jobbra vagy balra - miatt) az éppen induló áll be. Egyébként "eredetileg" ilyen volt a 73-76 végállomása a Bethlen Gábor utcában a metró átadása után (hetvenes évek eleje), az utcában egymás mellett állt a 73 és a 76, és az ment előre a közös felszállóhelyre, amelyiknek éppen indulása volt*. Aztán valaki "okos" megalkotta a "lekerülős" végállomást, az egymás mögé helyezett treffekkel, külön felszállóhelyekkel. Pedig az Izabella utca felé menőknek az előbbi jobb volt: arra szállhattak fel, amelyik előbb indult, és nem kellett "tippelniük", mint most (na jó, most már van FUTÁR-kijelző, bár nem igazán nézik, vagy ha igen, akkor sem tudják értelmezni...)

 

* Valamint a 75-ös és a 79-es közös végállomása, amikor még mind a kettő a Váci útnál fordult. Igen, a teljes utcaszélességet elfoglalták az Angyalföldi úton is (mint a 73/76 a Bethlen Gábor utcában) az egymás mellett várakozó viszonylatok.

Előzmény: nemeza (107354)
nemeza Creative Commons License 26 órája 0 2 107354

De más azért egy megálló, ha csak utascsere idején áll ott egy kocsi, mint érkezéstől indulásig, akár röviden 2 is. + nem tudom ott a szünetek hogyan vannak megoldva. Akár lehetne a metróhoz legközelebbi szélső egy közös felszállóhely, mögötte pedig várakozhatnak indulásra az itt végállomásozók..

 

Előzmény: John Howard (107353)
John Howard Creative Commons License 27 órája 0 0 107353

Csakhogy ott nincs vezeték; márpedig a 73-as legnagyobb előnye pont az lenne, hogy végig vezetéken tudna menni a Pongrácz közepéig/-től. Ezért bizony be kellene kanyarodnia a terminálra, akkor pedig foglal egy megállót továbbra is, mert a végállomáson álló 76-os(oka)t le kell tudni kerülni...

Előzmény: Jim1987 (107352)
Jim1987 Creative Commons License 29 órája 0 3 107352

eggyel kevesebb járat végállomásozna ott

1 megállótáblát le lehet tenni a Kerepesi út szélére

Előzmény: tirisztoros szaggató (107349)
Caladee Creative Commons License 1 napja 0 2 107351

Bírálati szakaszban van a tender.

Előzmény: sz_akos99 (107350)
sz_akos99 Creative Commons License 1 napja 0 3 107350

A 160 trolibuszos közbeszerzésről vannak azóta újabb fejlemények?

tirisztoros szaggató Creative Commons License 1 napja 0 0 107349

A 73-as meghosszabbitasa miben segitene a terminal kapacitasproblemain? Ha koalso felol jonne, akkor a keletinel hol allna meg?

Előzmény: Jim1987 (107340)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2 napja 0 2 107348

Sőt hónap végén utasszámmérés miatt 80 helyett 76 várható.

Előzmény: LSU 106 (107347)
LSU 106 Creative Commons License 2 napja -1 2 107347

Elvileg nem lesz, csak 77-esen és 80-ason.

Előzmény: Hangya Szövetkezet (107346)
Hangya Szövetkezet Creative Commons License 2 napja -1 0 107346

Azt lehet már tudni, hogy szeptembertől hány GVM lesz a 75A-n?

eMPet Creative Commons License 2 napja 0 5 107345

a vezeték a garázsig meg is lenne hozzá + mondjuk a másik vége is önjárós = pont jó, ha nem bírja a vezeték nélküli módot, akkor a garázsnál cserélhető a kocsi. :-)

Egyébként szerintem is jobb megoldás a 73-as, ha már mindenképpen ilyen kicsit pótcselekvés kell. De több az értelme az arénás útvonala és a minden kocsi elmegy Kőbányáig miatt is.

Így viszont kicsit megemlékezne a 95-ös buszról, ami ugye régen a Keletiig járt.

Előzmény: Jim1987 (107343)
jonas65 Creative Commons License 2 napja -4 1 107344

mi a fenének ez a Kőalsó erőltetése.

 

minek a Pongrácra plusz kapacitás??

 

aztán majd a 73-as is elverődik , és még annyian se használják mint eddig.

Előzmény: Jim1987 (107343)
Jim1987 Creative Commons License 2 napja 0 5 107343

reméljük eljut a döntéshozókig is

 

a 73-asnál betétjárat sem kellene, mehetne ki mindegyik kocsi

a vezeték a garázsig meg is lenne hozzá, mondjuk a másik vége is önjárós...

Előzmény: nemeza (107342)
nemeza Creative Commons License 2 napja 0 5 107342

Ha most ez amúgy is egy teszt, ki lehetne próbálni a 73ast is..

Előzmény: Jim1987 (107340)
Zugbegleiter Creative Commons License 2 napja -1 11 107341

Szerintem teljes kompromisszum volt itt a fórumon azt illetően, hogy a 75-ös kőbányai hosszabbítása akkor hülyeség, mint ide Lacháza. A gyakorlat igazolja a megállapításokat. És még hol van a tanítási időszak kezdete. 

 

Előzmény: laszlo86 (107338)
Jim1987 Creative Commons License 2 napja 0 8 107340

az ötlet nem rossz, de továbbra is a 73-ast preferálnám Kőalsóig

lenne az Aréna pláza elérhetőségét is javítaná mindkét irányból, + megoldaná 

a végállomás kapacitás problémákat is a Keletinél, + a 73-asnak is lenne legalább 1 normális végállomása a járművezetők tekintetében is :D

Előzmény: laszlo86 (107338)
exvérmezö15 Creative Commons License 2 napja -1 1 107339

A ma reggeli káosz valószínűleg "józan"autós miatt volt aki utolért a egy trolibuszt...az új szakaszon.

Előzmény: laszlo86 (107338)
laszlo86 Creative Commons License 2 napja 0 8 107338

Nem tudom kinek mi a tapasztalata, de az az érzésem, hogy a korábbiakhoz képest is kaotikusabb lett a járatkövetés a Puskás Ferenc Stadion és a Jászai Mari tér között. Ma reggel a 75A-t nem értem el 6:50 körül a Stefánia útnál, 23 percet vártam mire jött a következő, egy 75-ös. Persze rögtön utána 2 percekre jött egy 75A és egy 75-ös, utána ahogy nézem a menetrendi adatokat, 10 percre jött a következő, majd megint 16 perces lyuk. Tudom hogy korábban is rendszeresen szétesett a menetrend a 75-ösön, de csúcsban azért 16-20 perces lyukakra nem emlékszem.

IZé Creative Commons License 5 napja 0 2 107337

7 Liget tér – Google Térkép

 

Itt szerintetek elfér a treffen álló busz mellett egy másik? Mert ez a fehér hosszú furgon tegnap is itt állt (3 hellyel előbbre), a 9-es meg idegeskedett, hogy mikor megyek már.

 

Ha már a guglin is rajta van ugyanez a fehér furgon, akkor biztos rendszeres probléma. mi erre a kialakult szokás, és egyáltalán miért nem lehet az ilyen központilag megoldani (na jó, ez csak elvi kérdés, ebben a városban ezt nem várhatjuk el).

18-09 Creative Commons License 5 napja -1 1 107336

A 82A csuklós szombaton is, illetve ha kihullanak a szólók 82-esről, jön helyettük csuklós. Vasárnap is 8114 helyett késő du. lett 9145, F5-ben meg alapból szóló helyett a 9142 volt kint. 

 

A problémát én abban látom, hogy a szokásosnál többször kell szedőt kezelni, amit az SST nem komálhat. 72-esen körönként 4x, 82-esen 2x van szedőkezelés, 75-ösön meg 6x.... 

Előzmény: zjakabfi (107334)
trizs77 Creative Commons License 5 napja 0 0 107335

Az lehet, hogy a 82-es csuklós lett a hétvégén?

 

Tegnap de. szóló volt.

Előzmény: zjakabfi (107334)
zjakabfi Creative Commons License 5 napja 0 0 107334

72-esen, 82-esen nincs ilyen probléma?

Az lehet, hogy a 82-es csuklós lett a hétvégén?

Előzmény: 18-09 (107330)
7-es troli Creative Commons License 5 napja 0 0 107333

Mindenkinek köszönöm a választ a Kőalső “S” kanyar témában.

 

valóban, az utca képen jól látszódik mennyire szűk lenne.

 

 

T 6 Creative Commons License 6 napja 0 0 107332

Azért a konkrét ok, okok érdekelnének részletesen, hogy miért, mert ebbe akármi is benne lehet így. Amennyiben ez lenne a nyerő útvonal, aránylag kis ráfordítással, pár lehúzást, felpakolást meg lehetne spórolni. De euek gondolom nyilvánvalók.

Előzmény: 18-09 (107330)
18-09 Creative Commons License 6 napja -1 0 107331

Fortepanon is megtaláltam a képet, ami rémlett, de bevallom őszintén, nagyon nem néztem van-e kanyarodó vezeték a Salgótarjánira. 

 

https://fortepan.download/file/fortepan-eu/2560/fortepan_24056.jpg

Előzmény: toto92 (107328)
18-09 Creative Commons License 6 napja -1 3 107330

A mai napon 9-ből 5 kocsit kellett cserélni a 75-ösön... jó előjelek iskolaidőre :) És még bazi nagy dugók sem voltak a Pongráczon... 

 

És a kocsicserék száma sem lett kevesebb, sőt... arányosan már 20% felett voltunk ma. 

Előzmény: 18-09 (107320)
18-09 Creative Commons License 6 napja -1 1 107329

Szűk. Főleg, ha kbe is parkolják, nem tudna kifordulni a troli. 

 

A friss utcaképen is pont az látszik, hogy mennyire centizgető lenne:

https://www.google.hu/maps/@47.482762,19.1286287,3a,75y,299.04h,74.95t/data=!3m7!1e1!3m5!1sbPFsjz7VauuhJVjgB5oeuA!2e0!5s20240501T000000!7i16384!8i8192?coh=205409&entry=ttu

Előzmény: 7-es troli (107324)
toto92 Creative Commons License 6 napja 0 0 107328

Ugyanez a fentrol.hu-n vizuálisan 1972-ből, láthatóak a felsővezetéktartó-oszlopok és néhol maga a felsővezeték is sejthető:

 

https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/130610?r=1&c=2127049.463715:6023041.067916499:9

Előzmény: trizs77 (107321)
Murki Creative Commons License 6 napja 0 2 107327

Mondjuk pont most néztem, egyedül holnap az említett úton fog kikanyarodni, ki tudja miért (és miért csak egy napra)

 

Zugbegleiter Creative Commons License 6 napja -1 2 107326

Az, hogy a lekopott burkolati jelek és a másik oldal beparkolása miatt úgy veszik, ill. a BKK-s útvonaltervező is úgy veszi, hogy az az útpálya befelé egyirányú a végállomás felé. Pedig nem. Szóval simán levágható, ha valamelyik járművezető bevállalja.

Előzmény: 7-es troli (107324)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!