Keresés

Részletes keresés

gumikrumpli74 Creative Commons License 1 órája 0 0 110222

929, 600, és gondolom majd ha kifutnak a GVM-ek az utolsó is el lesz téve. Mondjuk nem is nagyon közlekedtek ezek.

Előzmény: 08-73 (110220)
08-73 Creative Commons License 2 órája 0 0 110221

Azzal mi volt?

Előzmény: paca664 (110218)
08-73 Creative Commons License 2 órája 0 0 110220

Mi marad egyáltalán nosztalgiajárműkènt? Csak a 156?

Előzmény: banatig (110219)
banatig Creative Commons License 3 órája 0 0 110219

927, 938 és 278 egyéb állományból kivonva hónap végével.

paca664 Creative Commons License 4 órája 0 0 110218

Gondolom nem különb a helyzet mint nyáron a 359-cel.

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (110217)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 4 órája 0 2 110217

Elnézést de szabad tudni mi történik a troligarázsban, hogy lassan az egész nosztalgia állomány törölve lesz?

szintetikusdizelolaj Creative Commons License 1 napja 0 3 110216

Egy online meeting alapján csinálta a srác amennyire én tudom

Előzmény: 7-es troli (110199)
TWdoktor Creative Commons License 2 napja 0 0 110215

Legutóbb, mikor láttam, már nem világítottak a hídról lefelé levő váltó fényei...

Előzmény: M61 021 (110213)
John Howard Creative Commons License 2 napja 0 0 110214

Jajaja, a két GVM állt meg, "tűnt el" a rendszerből egy jó időre...

Előzmény: prOBIgy95 (110210)
M61 021 Creative Commons License 3 napja -1 3 110213

A delta kész, mikor üzemelik be teljes terjedelmében?  :)

division by zero Creative Commons License 3 napja 0 0 110212

Ez még a reggeli felfordulás eredménye, vagy egy újabb?

 

Obus Creative Commons License 3 napja 0 0 110211

Személyi sérüléses baleset az Egressy - Róna kereszteződésben (taxi vs szgk) és forg . akadályt képeztek. De egy busz már akkor a vonalon volt, be is ragadt.

Előzmény: John Howard (110209)
prOBIgy95 Creative Commons License 3 napja 0 0 110210

BKK Infoban írtak délelőtt egy terelésről, ez okozhatta valszeg

Előzmény: John Howard (110209)
John Howard Creative Commons License 3 napja 0 0 110209

A WinMenetrend alapján valami komoly történhetett, két kocsi majd' két órára eltűnt 8 óra után, kijelentkezett, és buszos pótlás is volt a vonalon.

Előzmény: division by zero (110208)
division by zero Creative Commons License 3 napja 0 3 110208

Annyi biztos, hogy azon a 3 perc múlva érkezőn brutál tömeg volt, előtte a várakozó utasok járat kimaradására panaszkodtak.

 

Bennem az a merész gondolat merült fel, hogy a három egymás sarkában haladó közül a középsőt nem küldték végig a hurkon, hanem a Rákosmezeitől egyenesen végig az Egressyn, és akkor a Vezér utcától befelé normalizálták a helyzetet.

 

Előzmény: John Howard (110207)
John Howard Creative Commons License 3 napja 0 0 110207

Más gond is van ott, ha megnézed az időket, a követést. Az elején hat perc alatt három kocsit jelez, aztán a szokásos 12 perc körüli lesz a követés. Vagy hibás bejelentkezés/firmware, vagy operatívan átírt indulások valami miatt - ez, tudjuk, érdekes dolgokat tud okozni a fedélzeti kijelzőkön is, meg az egész rendszerben is létre tud hozni "fantom" indulásokat.

Előzmény: prOBIgy95 (110206)
prOBIgy95 Creative Commons License 3 napja 0 0 110206

Eddig is ez volt a hurok kezdetén a "végpont", gondolom ennél az indulásnál valamit nem állítottak át, ahogy a többinél továbbra is az Öv utca van kiírva, mint végállomás

Előzmény: division by zero (110205)
division by zero Creative Commons License 3 napja 0 1 110205

Mi ez az új végállomás?

IZé Creative Commons License 4 napja 0 0 110204

Érdekes módosítás volt a pantograph rendszer megváltoztatása, amikor az eredeti pantográfokat új, GANZ AR-163p típusú pneumatikus gépekre cserélték.

 

pneumatikus .... ugyan már!

Előzmény: 7-es troli (110199)
7-es troli Creative Commons License 5 napja 0 0 110203

Köszönöm 

Előzmény: gumikrumpli74 (110202)
gumikrumpli74 Creative Commons License 5 napja 0 2 110202

Alkatrészre vár, tavasz körül van esélye elkészülni.

Előzmény: 7-es troli (110201)
7-es troli Creative Commons License 5 napja 0 1 110201

Ha jól tudom, akkor 2db lett alkatrész az ex Nápolyi trolik közül.

 

ezektől függetlenül pedig sikerült megvenni 2db ex Landskronai zöld színű trolit, melyek közül az egyik az új Tanulókocsi lesz. Volt mãr fotó is itt róla, szép narancssárga színű. Egyelőre nem kaptunk semmi infót arról, mikorra várható az elkészülte. 

Előzmény: Faethi (110200)
Faethi Creative Commons License 6 napja 0 0 110200

A maradék három, avagy az alkatrész-GST talpraállása elképzelhető? 

Előzmény: 7-es troli (110199)
7-es troli Creative Commons License 6 napja 0 0 110199

nem teljesen pontos beszámoló a használt Solaris trolikról:

 

https://www.cs-dopravak.cz/v-budapesti-jiz-jezdi-neapolska-trollina/

08-73 Creative Commons License 2025.11.17 0 1 110198

A Mikulástroli idén is a 72, 75, 76, 77, 80, 82 vonalán lesz. 

nemeza Creative Commons License 2025.11.13 0 0 110197

Köszönöm! Azt sejtettem, hogy valamilyen tűrés van normál esetben és átmeneti jelenségekre is. Ez a visszatáplálási beállítás valóban érdekes kérdés.

Előzmény: John Howard (110193)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2025.11.13 0 1 110196

Hát meg a másik véglet, h milyen romantika barát (értsd sötét félhomály) tudott egy-egy UV pót lenni szakaszok végefelé 400-500 voltokon....

Előzmény: John Howard (110193)
kristoof Creative Commons License 2025.11.12 -1 1 110195

OFF

 

Miért, az M2 GHÉV megvalósul valaha is?

 

(Költői kérdés volt.)

 

ON

Előzmény: Il Leone (110187)
Új_Trolizátor Creative Commons License 2025.11.12 0 0 110194

Ha Tesla, vagy Edison tudta volna anno, hogy mára milyen "érdekességeket" adott az emberiség kezébe... :D

 

Előzmény: John Howard (110193)
John Howard Creative Commons License 2025.11.12 0 11 110193

Rövid ideig... Igen, a névleges 600V-on felüli +20%-ot (720V-ig), ez még üzemszerű. Egyébként 800V-ig mindegyik kocsinál minden berendezés oké, az fölött belép a védelem. Visszatáplálni pedig 720V-ig "illik" - a gond ott lesz, hogy a nápolyik ennél magasabb feszt is képesek visszanyomni*, így 720 és 800 között nem csak tranziens van, hanem szint is. Hasonló lesz a helyzet a CAF villamosok Nagy Lajos király úti üzeméhez, ahol a 77-es trolivonal esténként járhatatlanná vált a 412-es Kiepe kocsikkal a magas visszatáplált fesz miatt.

 

Mielőtt még bárki ellentmond, hogy ott (is) a villamos és a trolibusz másik szakaszban van (ez igaz), vagy hogy a visszatáplálás csak azonos szakaszban működik (ez már nem mindig igaz**), emlékeztetnék arra, hogy a gépház közös, és a belső kiegyenlítő kábelek/áramkörök (de a gépházak közötti kooperációs vezetékek is!) bizony lehetővé teszik a másik szakaszba, sőt esetleg másik gépházra történő visszatáplálást!

 

* Én arrafelé keresném a megoldást, hogy a nápolyi a 600 és a 750V-os feszültséget is "tudja", ott lehet valami pontatlanság, hogy esetleg a 600-as rész nincs, vagy rosszul van beállítva, és/vagy nincs a szoft felkészítve a 600/750 korrekt megkülönböztetésére. Bár nem tudom, hogy a elektronika automatikus-e, vagy külön rá kell állítani a vezérlést a megfelelő tápfeszre.

 

** anno 83-as troli még GVM-mel, a Kiskörúton még UV villamos, póttal. Utóbbinak ugyebár 600V-os utastér-világítása volt. Namost, amikor egy egészségeset lassított a troli a Vámház körúton villfékkel, mellette az UV-pót világítása felfénylett, mint a karácsonyfa. Pedig nem azonos szakasz, csak a gépház ugyanaz...

Előzmény: nemeza (110192)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!