Ezen adminisztratłv eszközökkel (tiltás) megspékelve egy kis ellenőrzéssel -- ami lehet útdłjellenőrzés is akár -- lehet segíteni elvileg... Persze minden ilyen eszköz annyit ér, amennyire betartatják.
sajnos ahelyett, hogy atgondolnak, hogy mire lenne szuksege az orszagnak, inkabb mennek a fejuk utan. Minden aron el akarjak vinni a palyakat a hatarig. Valahol ez indokolt, de valahol nem. Szerintem a prio1 lenne az M0 felujitas minnel elobbi befejezese, az M0-t tehermentesito palyak megvalositasa minnel hamarabb es az M4 megepitese legalabb puspokladanyig. Ertem en a megyei jogu varosok bekoteset is, de sztem a fentiek megvalositasa egetobb lenne, mint bekotni egert, egerszeget, tarjant, khelyt a gyorsforgalomba.
Egyebkent fogja hasznalni az M0-M3-M35-M4-et szerintetek a tranzit forgalom? Szerintem maradnak az olcsobb M0-4-42 utvonalon. Pont a fillerbaszo romanok mennek majd a fizetos es raadasul hosszabb utvonalon, amikor horrorkaravanokon pumpaljak be a nemet autokat Romaniaba. Nem lett ez atgondolva. Kassa felol meg nem lesz akkora forgalom, hogy feltorlodjanak a hataron az M4nel es extra sav kelljen.
Ne legyél már ennyire elborult - Szlovénia is a Schengen-zónában van, legutóbbi emlékeim szerint határállomás sincs az M70 végén, nem hogy vámellenőrzés, mégis, mi miatt torlódnának vissza a kamionok?
Kis iparkodassal M4et szerintem iden karacsony elott at tudtak volna adni. Arrol nem beszelve,hogy M0-val miota szarakodnak. Miota megindultak haza a keletiek nyugatrol, azota M1-M0-nal van a torlodo sor vege az M5 fele delutantol keso estig. Miert szivatjak a nepet? Ertem en, hogy nem akarnak tulorat, ejszakai potlekot, meg hetvegi potlekot fizetni, hogy minnel tobbet kilophassanak,de ez mar kabare, ami a magyar utepitesek korul van. Nem vagyok szakerto,csak nyitott szemmel jarok a vilagban es latom,hogy lehet ezt jobban is, gyorsabban is.
Pedig szerintem csakis egy olyan főúthálózat-bővítésnek van értelme, ahol ezek az újonnan felminősített utak is olyan szintre lennének vagy lesznek feljavítva, mint amilyen pl. a 31-es, a 33-as vagy az 52-es, vagy a 61-es főút, amelyek komoly tranzitfogalom elviselésére is, és egyben tartósan is alkalmasak.
Egy kérdés: az olyan nagyon leromlott állapotú utakat, amelyeket mégis jó volna ha teljesen felújítanák (pl. amilyen lerobbant út a 3503-as út is), melyik illetékességnél kell kérni, hogy azt komolyan is vegyék?? Ilyet nagyobb közösség együttesen petícióban is kérhet a minisztériumtól, vagy csak valamely önkormányzat képviselője?
Ezek a régen visszaminősített utak szépen lassan újra visszajönnek a hálózatba.Pl a már itt említett Pápa -Sárvár,vagy Pápa-Vvarsány ,mai nevén 834-es 832-es utak.Másik részük az OTRT-ben szerepel,mint új hálózati elem.Pl.:Csorna-Pápa, vagy Pápa -Devecser. Tehát nincs új a nap alatt.Más tészta,hogy az általad leírt főútvonali követelmény rendszert ezek az utak meg sem közelítik.
Egyébként a mai álláspont szerint a másodrendű főútvonal-minőségnek a követelményei a minden útkereszteződésnél külön kiépített balra- és jobbra kanyarodó sávok, a min. 2×1 sáv 9 m útszélességű kiépítettséggel, szegélyvonal felfestett állapota, nagyobb forgalmú utak keresztezésénél lehetőleg legyen körforgalmú csomópont kiépítve, kijelölt gyalogátkelőhelyeknél azoknak a figyelemfelhívó vörös mezőben fehér zebrás nagyon feltűnő kifestése, az útpadkái végig 1,5 széles finom zúzottköves (ún. "nemespadkás") kiépítésűek legyenek, és az útkereszteződések előtti "Település és/vagy út 300 m -->", "<--300 m Település és/vagy út" előjelző táblák sehol sem hiányozhatnak, burkolatuknak a 11 t terhelést el kell bírniuk (a teher- és nehézteher-forgalomra (= kamionforgalomra) való alkalmasság miatt. Elsőrendű főútnál a követelmények az útszélességet követelik meg ennél kissé szélesebbre, és a tonnaterhelhetőséget is ennél valamivel nagyobbra, a gyalogátkelőket pedig a gyalogosokra veszélyesebb helyeken mindig felüljárós gyaloghíddal kell kiváltani.