Keresés

Részletes keresés

-Smiley- Creative Commons License 2019.12.18 -1 1 47766

Ott van a csodafogas, vagy a csoda 58-as villamos, tessék meghosszabbítani a hegyen át (a villamost Zugligetnél alagúton át) Budakeszire / Pátyra / Zsámbékra, HÉV-ként, máris jelentősen javítható lenne a közlekedés a térségben. 

Előzmény: . kata31 (47744)
dimelo Creative Commons License 2019.12.18 0 0 47765

Ne általánosíts: a rendkívül zsúfolt 84, egyes szakaszokra igaz.

Például a Nagycenk - Sopron szakasz (ahol már épül az M85)

 

Gy-S-M megye:  14213 egységjármű  de csak 555 tehergk.

Vas megye           7523                                     587

Veszprém megye  4429                                    358

84. út átlag:        8834                                   515

 

És mint tudjuk a "rendkívüli" zsúfoltság július-augusztusra vonatkozik...

vagyis a 10 havi átlag ennél jóval kevesebb.

 

Az M86-M9 összekötéssel ezt a kérdést is kezelik.

https://www.google.com/maps/dir/48.0379847,16.3406295/Keszthely,+8360/@47.3423431,16.7961441,9z/data=!4m9!4m8!1m0!1m5!1m1!1s0x4768e2b85082feeb:0x400c4290c1e1880!2m2!1d17.2479554!2d46.7654716!3e0

Előzmény: JLH 113 (47757)
rm40 Creative Commons License 2019.12.18 0 1 47764

...traktorrajzás idején.

Előzmény: 20-as vonal (47763)
20-as vonal Creative Commons License 2019.12.18 0 0 47763

Egyszer látogass el Rábapaty-Nagycenk közé.

Előzmény: NAR (47762)
NAR Creative Commons License 2019.12.18 0 0 47762

Én jártam többször is a 84-esen Balaton-Sümeg, Balaton-Sárvár, Balaton-8-as út távokon, két dolog nem tűnt fel: hogy túlzsúfolt és hogy katasztrófális állapotú lenne. Még országúti biciklivel sem tűnt fel, pedig a 22 mm széles, 7 barra fújt gumikkal minden apró úthiba hatványozottan érződik.

Előzmény: JLH 113 (47757)
dimelo Creative Commons License 2019.12.18 0 3 47761

20 éves szégyenünk volt...

 

Mostanra az M70-nel együtt két "fekete lyuk" eltűnt.

Bár össze sem hasonlítható a két átkelő forgalma. Rajka 24 721, Tornyiszentmiklós 12 002 Egységjármű

 

Remélem, ha a kamerarendszert beüzemelik az M15 2x2 sávon, végre hihető, stabil adatokat is szolgáltat.

Előzmény: rm40 (47759)
rm40 Creative Commons License 2019.12.18 0 0 47760

> A 85-ösöt meg meg kellett hagyni helyi lovaskocsis/kerékpáros forgalomnak pl.

 

Arról is hajlamosak többen megfeledkezni, hogy a mezőgazdasági gépeknek is közlekedniük kell valahol - kora tavasztól késő őszig... 

Előzmény: NAR (47735)
rm40 Creative Commons License 2019.12.18 0 0 47759
Landsmann_ Creative Commons License 2019.12.18 0 0 47758

Kínlódik, senyved a 4-es/M4-es. Hol így, hol úgy nevezik. A Google ezt még megfejelte. Ott már végig M4 püspökladányig, de a csavar ott van, hogy már a 42-es is M4 a határig. :)

JLH 113 Creative Commons License 2019.12.18 0 0 47757
Van valakinek információja arról, hogy a rendkívül túlzsúfolt és katasztrófális állapotú 84- es főutat, ami összeköti Ausztria fővárosát a Balatonnal, mikor kívánják gyorsforgalmú úttá fejleszteni? Rengeteg szó esik a Balaton és térségének idegenforgalmi fejlesztéséről, talán ez is segíthetne.
dimelo Creative Commons License 2019.12.18 0 0 47756

Így már érthetőbb lenne, kifelé torlódás: legyenek plusz sávok.

De befelé nem kell, legfeljebb az A3 kilépősávokat kel bővíteni.

 

De úgy látszik a fotóból, hogy a román oldalon nem tudnak az esetleges problémáról...

 

Ja, és nem olvashattunk - eddig - arról, hogy ez a "többlet műszaki tartalom" belefér-e az eredeti költségvetésbe?

 

Meg lennék lepve, ha karácsonyi ajándék lenne...

Előzmény: NAR (47755)
NAR Creative Commons License 2019.12.18 0 0 47755

A feltorlódó kamionoknak 2+3 sáv kellene, nem 2x3, mert nem a határátlépés után torlódnak, hanem csak előtte... De leginkább nagy parkoló a határátkelő előtt, nem parkoló sáv.

Előzmény: dimelo (47753)
NAR Creative Commons License 2019.12.18 0 0 47754

A 21-esnél mintha lenne párhuzamos út a közelben, még ha nem is mindenhol. A 85-ösnél meg mintha nem lenne.

Előzmény: radio100jozsi (47742)
dimelo Creative Commons License 2019.12.18 0 0 47753

Köszi!

Érdekesen fogalmaztál:

"amint kész, az M4-et is adják a forgalomnak"...

 

Debrecenben éppen arról cikkeznek, hogy "valamikor" műszaki tartalom módosítást rendeltek el...

 

2018-ban a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az építési munkák ideje alatt további műszaki tartalom megvalósítását rendelte el, amelynek jelentős tervezési, engedélyeztetési és megvalósítási időigénye miatt a beruházás csúszik.​ A minisztérium azt kérte, hogy a nagykerekinél épülő különszintű csomóponttól a határig a leállósávot olyan szélesre kell megépíteni, hogy az esetleg feltorlódó kamionokat be tudja fogadni; azaz ezen a szakaszon 2x3 sávos lesz a sztráda.

Az M4-es a román oldalon az A3-as autópályába csatlakozik majd, de hogy az mikor lesz kész, nem tudni.

 

http://www.dehir.hu/hajdu-bihar/ezert-lesz-kesobb-kesz-az-uj-hajdu-bihari-autopalya/2019/12/17/

 

Az A3 építői tudnak róla, hogy nekik is 2x3 sávot kellene építeni? Mert esetleg a Magyarországra belépő kamionok is "feltorlódhatnak"...

 

Szóval, itt hazudnak, ott haladnak?

Vagy a szállításügyi miniszter is lódított egy nagyot októberben? (Mint akinek már mindegy mit beszél)

https://alfahir.hu/2019/10/16/romania_bihar_razvan_cuc_autopalya

Előzmény: pentium10 (47752)
pentium10 Creative Commons License 2019.12.18 0 1 47752

A roman A3-as szelvenyerol ket penteki fenykep. Amint kesz az M4 at is adjak a forgalomnak.

dimelo Creative Commons License 2019.12.18 0 1 47751

Ja, a lényeg kimaradt:)))

Az a 3 km, amelynek átépítése előbbre "került", mint a Nagyállomásé.

 

Tehát pontosítom:

nem ez a fő elem, csak ez készül előbb.

A GRAND STATION meg majd egyszer...

 

Annál is rettenetesebb elképzelés, hogy az OtRt szerint Hajdúböszörménynél lesz a Nagysebességű Vasút állomása...

 

Így lesz Debrecen az ország "mellék-fővárosa"

http://iho.hu/hir/gyorsvasutat-ezeret-180214

 

Álom, álom...rémálom.

Előzmény: trizs77 (47750)
trizs77 Creative Commons License 2019.12.18 -1 0 47750

 

 

Viszont ennél biztosabb, hogy a Nagyállomási vágányzat és felsővezeték építés

egyik fő eleme a BMW gyár bekötése dupla vágánnyal, és villamosítással.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Hát nem.

 

A kettőnek nincs köze egymáshoz.

 

1./ A majdani BMW gyár (vasúton) kb. 12 km-re a debreceni Nagyállomástól.

 

2./ A Nagyállomás kb. 3 km-re van a Tiszalöki vasútvonal kiágazásától.

 

3./ A debreceni intermodális csomópont kiépítési tervei évekkel előzték meg a BMW gyár Debrecenbe való gyártelepítésének ötletét.

 

4./ A debreceni intermodális csomópont kiépítése nem a BMW gyár miatt késik, hanem mert a bemutatott (eredeti) tevek megvalósítási költsége pontosan háromszorosa annak az összegnek mint ami erre rendelkezésre áll.

 

5,/ Tehát húzni kell a tervekből. Ez se lesz meg. Az se lesz meg. Ez se úgy épül meg, az se úgy épül meg.

 

Előzmény: dimelo (47749)
dimelo Creative Commons License 2019.12.18 -1 0 47749

Persze, ismerem az immár évtizedes terveket.

Hogy mikor fognak hozzá? nem tippelnék...

 

Viszont ennél biztosabb, hogy a Nagyállomási vágányzat és felsővezeték építés

egyik fő eleme a BMW gyár bekötése duplavágánnyal, és villamosítással.

 

Nem véletlen, hogy a Füzesabony/Tiszalök vonalak bejáratától egyelőre érintetlen a síndzsungel...

Előzmény: Landsmann_ (47740)
trizs77 Creative Commons License 2019.12.18 -1 0 47748

Ez számozási (átszámozási) játék.

 

Melyik út nem volt meg 1955-ben ami már megvolt 1937-ben?

 

Aki csak íróasztal mellől ír, az sajnos ilyeneket hoz össze.

Előzmény: Hírfigyelő (47745)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.12.18 0 0 47747

A (47745)-be betett két térképen az útszámokat a "Letöltés..." vagy a "Megnyitás új lapon..." műveletek után kinagyítva sokkal könnyebben el tudod olvasni.

Előzmény: trizs77 (47741)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.12.18 0 0 47746

Rossz link javítása [lent-->...] (nem működött...): >>

 

"[...] Kiadványunk Gyalay Mihály fél évszázados erőfeszítésével előállott nagyszabású munkáját teszi közzé.

A rendelkezésre álló források (különböző helységnévtárak, népszámlálási adatok, statisztikai kiadványok, térképek, stb.) lehető legszélesebb körének felhasználásával készült igazgatástörténeti helységnévlexikon páratlan forrást jelent a településszerkezettel, -nevekkel, azok történetével bármilyen okból kapcsolatba kerülő kutatók és érdeklődők számára. Népesedés-, vasút-, posta-, történelmi földrajzi-, családkutatás: ezek és még egy sor más tudományág mind mind elképzelhetetlen az ország településneveinek, azok változásainak, közigazgatási hovatartozásának figyelembe vétele, vizsgálata nélkül. [...]" Több: -->

Előzmény: Hírfigyelő (47745)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.12.18 0 3 47745

Na most akkor hozok neked a közúti főúthálózatról két régi úthálózat-térképet, hogy elhidd hogy ez így volt, és sűrűbb volt régen a főúthálózat, mint most napjainkban.

A vasúti hálózat sűrűségéról is hozok neked egy forrást, bár ehhez be kell majd menned a városi könyvtárba egy szakkönyvet fellapozni, mert a tartalma nincs feltöltve az internetre (ez egyébként egy doktori disszertáció, amely a közigazgatás, a szakigazgatás, és benne a közút- és vasútfejlesztés történetét is összefoglalja az 1723 és 1980 közötti időszakra kivetítve, korszakonkénti részletes bontásban.

 

______________________________________________________________________________________________

A közúti főúthálózat kordokumentumai (a két térkép): >>>

 

Találtam két régi magyarországi úttérképet, melyekből az akkor érvényes országos útszámozás is teljes egészében kiderül. Tanulmányozható rajtuk, hogy miként változott, és hogyan fejlődött Magyarország útszerkezete.

 

1. Térkép: Magyar főúthálózat 1937 után (ill. a Dél-Felvidéki és a Délvidéki, ill. a Mura-vidéki településnevekből megítélve, a feltehetően 1941.04.11.-e és 1945.04.04.-e között fennállott főút-szerkezetet mutatja meg, amikor ezek a települések Magyarországhoz tartoztak.): >>

 

 Magyarország főközlekedési útvonalai (1937)

 


((Összesen: 193 db főútvonal; ebből egyszámjegyű (elsőrendű): 8 db főútvonal; két,- és háromszámjegyű (másodrendű): 185 db főútvonal <---[melyekből kétszámjegyű: 35 db főútvonal; háromszámjegyű: 150 db főútvonal].))


<---(Ezen útszerkezet 1937 után, ill. 1941.04.11.-e és 1945.04.04.-e között állott fenn.)

 

1. Budapest--Oroszvár--Wien
2. Budapest--Balassagyarmat--Losonc
3. Budapest--Miskolc--Kassa
4. Budapest--Püspökladány--Kolozsvár
5. Budapest--Szeged--Beograd
6. Budapest--Mohács--Eszék
7. Budapest--Nagykanizsa--Varasd
8. Székesfehérvár--Jánosháza--Graz
11. Budapest--Esztergom
12. Rétság--Ipolyság
21. Hatvan--Salgótarján
22. Kerecsend--Miskolc
23. Miskolc--Putnok
31. Cegléd--Hatvan
32. Abony--Füzesabony
33. Füzesabony--Nyírábrány
34. Miskolc--Sátoraljaújhely
35. Bodrogkeresztúr--Nyírbátor
36. Berettyóújfalu--Záhony
37. Püspökladány--Beregszász
41. Cegléd--Kecskemét
42. Kiskunfélegyháza--Orosháza
43. Berettyóújfalu--Szeged
51. Budapest--Zombor
52. Dunaföldvár--Kecskemét
53. Dunaföldvár--Szabadka
54. Szeged--Bátaszék
61. Dunaföldvár--Dombóvár
62. Székesfehérvár--Cece
63. Dombóvár--Bátaszék
64. Dombóvár--Drávaszabolcs
65. Dombóvár--Nagykanizsa
66. Kaposvár--Szántód
71. Polgárdi--Keszthely
72. Veszprém--Balatonkövesd
73. Keszthely--Kiskomárom
74. Veszprém--Keszthely
75. Tapolca--Vasvár
76. Jánosháza--Sümeg
81. Győr--Székesfehérvár
82. Győr--Veszprém
84. Sopron--Jánosháza
85. Győr--Sopron (Wiener Neustadt-i kiágazással)
111. Magyaróvár--Rajka
112. Győr--Magyaróvár
113. Vác--Ipolyság
200. Bercel--Szurdokpüspöki
201. Újpest--Fót
202. Dunakeszi--Mogyoród
203. Vác--Galgamácsa
204. Vác--Acsa
205. Rétság--Galgaguta
206. Balassagyarmat--Aszód
207. Kétbodony--Alsótold
208. Szécsény--Pásztó
209. Szécsény--Zagyvapálfalva
211. Gyöngyös--Szurdokpüspöki
212. Kisterenye--Szarvaskő
213. Gyöngyös--Eger
214. Kápolna--Zabar
215. Felnémet--Vadna
231. Sajószentpéter--Bódvaszilas
232. Putnok--Aggtelek
233. Edelény--Bakta
301. Budapest--Nagykáta
302. Vecsés--Kistarcsa
303. Alberti--Nagykáta
311. Nagykáta--Jászapáti
321. Szolnok--Újszász
322. Jászkisér--Kunhegyes
323. Tiszafüred--Tiszaroff
324. Kenderes--Kunmadaras
325. Karcag--Tiszafüred
326. Tiszafüred--Nádudvar
327. Püspökladány--Balmazújváros
331. Miskolc--Debrecen
332. Nyékládháza--Ónod
333. Polgár--Nyíregyháza
334. Hajdúböszörmény--Rakamaz
335. Balmazújváros--Nyíregyháza
341. Mád--Encs
351. Olaszliszka--Nagyhalász
352. Rakamaz--Vencsellő
353. Nyíregyháza--Kisvárda
361. Nyíregyháza--Ilk
362. Kisvárda--Vásárosnamény
363. Mátészalka--Rohod
371. Mátészalka--Tiszabecs
372. Győrtelek--Csenger
373. Zsarolyán--Csengersima
401. Vecsés--Alsónémedi
402. Alberti--Örkény
411. Szolnok--Tiszainoka
412. Kisújszállás--Szarvas
413. Kisújszállás--Körösladány
414. Szarvas--Körösladány
415. Kecskemét--Békéscsaba
416. Kunszentmárton--Szentes
417. Szentes--Szarvas
418. Orosháza--Szarvas
421. Szentes--Hódmezővásárhely
422. Kistelek--Hódmezővásárhely
431. Szeged--Kiszombor
432. Hódmezővásárhely--Makó
433. Orosháza--Csanádpalota
434. Csanádapáca--Dombegyház
435. Békéscsaba--Gyula
436. Körösladány--Geszt
437. Kiszombor--Csanádapáca
438. Makó--Magyarcsanád
501. Dunaharaszti--Alsónémedi
502. Örkény--Tass
503. Kunszentmiklós--Szabadszállás
511. Adony--Ráckeve
512. Kalocsa--Fadd
521. Izsák--Kiskunfélegyháza
522. Kiskunfélegyháza--Kiskunmajsa
523. Kiskunhalas--Kistelek
524. Izsák--Kiskőrös
525. Soltvadkert--Szeged
531. Kiskőrös--Kalocsa
532. Sükösd--Kecel
533. Kecel--Kiskunhalas
534. Kiskunhalas--Csávoly
535. Kalocsa--Mélykút
541. Mélykút--Bácsalmás
542. Csávoly--Katymár
601. Adony--Sárkeresztúr
602. Adony--Sárbogárd
603. Székesfehérvár--Dunapentele
611. Cece--Paks
612. Tamási--Szedres
613. Szekszárd--Bonyhád
621. Simontornya--Enying
622. Siófok--Tamási
623. Igal--Kocsola
631. Pécs--Bonyhád
632. Pécs--Mohács
633. Pécsvárad--Magyarbóly
634. Siklós--Virágos
635. Nagyharsány--Beremend
641. Kaposvár--Sásd
642. Oroszló--Vejti
643. Pécs--Barcs
644. Kaposvár--Szigetvár
645. Szigetvár--Nagybajom
646. Böhönye--Vízvár
647. Háromfa--Barcs
648. Iharosberény--Gyékényes
649. Nagykanizsa--Zákány
651. Balatonboglár--Kaposvár
652. Balatonkeresztúr--Böhönye
653. Öreglak--Galambok (Kiskomárom-i kiágazással)
701. Veszprém--Balatonalmádi
711. Balatonakarattya--Enying
712. Aszófő--Tihany
731. Körmend--Keszthely
732. Keszthely--Lenti
733. Zalabér--Nagykanizsa
734. Zalaegerszeg--Őriszentpéter
735. Körmend--Alsólendva
751. Jánosháza--Türje
761. Devecser--Kőszeg
801. Budapest--Pilisszentiván
802. Budapest--Győr
803. Bia--Sóskút
804. Felcsút--Baracska
805. Székesfehérvár--Felcsút
806. Bodajk--Tinnye
807. Dunaalmás--Tóváros
808. Komárom--Kisbér (kiágazás az országhatárig)
811. Bodajk--Zirc
812. Kisbér--Lázi
821. Csorna--Városlőd
822. Pápa--Sárvár
823. Pápa--Jánosháza
824. Pápa--Devecser
825. Jánosháza--Kapuvár
826. Győr--Pápa
827. Csorna--Vámoscsalád
828. Beled--Sopronszécsény
829. Lövő--Fertőszentmiklós
841. Sárvár--Rábahídvég
842. Kőszeg--Körmend
843. Sárvár--Szombathely
844. Hegyfalu--Vát
845. Lövő--Kőszeg
846. Sopron--Harka
851. Csorna--Mosonszentpéter
852. Moson--Pusztasomorja
853. Magyaróvár--Hegyeshalom
854. Fertőszentmiklós--Eszterháza
855. Sopron--Pozsony

 

 

1. Térkép: Magyar főúthálózat 1950 körül (ez teljesen biztosan az 1945.04.04.-e után fennállott, ill. ki,- és átalakított főút-szerkezetet mutatja meg): >>

 

 Magyarország áttekintő autóúttérképe (1950)

 

 

A vasúti hálózat kordokumentumai (a már megemlített városi könyvtári doktori disszertáció): >>>

 

Dr. Gyalay Mihály: Magyar Igazgatástörténeti Helységnévlexikon (905 oldal); őrzött eredeti példányok: Budapest, Bécs, Heidelberg, Párizs levéltáraiban, továbbá az őrzött, de a lakossági olvasóközönség számára hozzáférhető könyvtári stencilezett másolati példányok: bármely magyarországi város városi könyvtárában; a mű térképmellékleteket is tartalmaz, a közigazgatási egységekről is, de a vasúthálózat korabeli állapotáról is!!!

http://konyvlap.hu/shop/gyalay-mihaly-magyar-igazgatastorteneti-helysegnevlexikon-i-ii-kezirat/

http://www.eladomakonyvem.hu/konyv/magyar-igazgatastorteneti-helysegnevlexikon-i-ii-251714

https://www.arcanum.hu/hu/product/MIH/

------>

[...] Kiadványunk Gyalay Mihály fél évszázados erőfeszítésével előállott nagyszabású munkáját teszi közzé.

A rendelkezésre álló források (különböző helységnévtárak, népszámlálási adatok, statisztikai kiadványok, térképek, stb.) lehető legszélesebb körének felhasználásával készült igazgatástörténeti helységnévlexikon páratlan forrást jelent a településszerkezettel, -nevekkel, azok történetével bármilyen okból kapcsolatba kerülő kutatók és érdeklődők számára. Népesedés-, vasút-, posta-, történelmi földrajzi-, családkutatás: ezek és még egy sor más tudományág mind mind elképzelhetetlen az ország településneveinek, azok változásainak, közigazgatási hovatartozásának figyelembe vétele, vizsgálata nélkül. [...]" Több: -->

Na, most már -- így, az állításomat és az érveimet forrásokkal így alátámasztva -- hiszel nekem???

Előzmény: trizs77 (47741)
. kata31 Creative Commons License 2019.12.18 -1 0 47744

On

..és ekkor megmutatta magát Budakeszi példája,hogy az utakat nem lehet vasúton elspórolni..

 

https://budapestkornyeke.hu/remalom-budakeszin-a-csotores-megmutatta-milyen-tragedia-var-a-helyiekre/

 

Senki nem menne arra a direkt Széll Kálmán-Moszkva tér környékére igyekvőkön kívül, ha lenne M0 nyugat! Telkinek ott lenne a lehajtó,amit Zsámbék is két irányból ér el. Ráadásul Páty is eléri a közvetlen oda vezető útján, nem csak az M1 felhajtóját tudja majd használni...A buszsávot tervezik a Szépilonáig már,ahol eleve ott van rég... Abban hinni,hogy több tízezren buszra szállnak és az M0 nyugatnál előbb épülne ott vasút....gyermeteg.

Előzmény: Hírfigyelő (47737)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2019.12.17 0 1 47743

Alig várom már, hogy az M85 végig elkészüljön és a versenyzők nem használnák tovább a 85-öst. Szeretem a tájat és a településeken keresztül menni, és látni azt, hogy fejlődik, szépül a környék.

Előzmény: radio100jozsi (47742)
radio100jozsi Creative Commons License 2019.12.17 0 0 47742

Érdekes a helyzet, mert miközben a 21-es főutat megbírták csinálni a jelenlegi nyomvonal mentén, addig az M85-nél, meg az R67-nél ez nem ment. Bár az M85-nél állítólag azért kellett az új autóút nyomvonal a régi mellett, mert a traktoroknak kell a közlekedés a sok földről, és azzal használják a régi 85-ös főutat.

Előzmény: trizs77 (47732)
trizs77 Creative Commons License 2019.12.17 -3 1 47741

Magyarországon a XIX. század, majd még a XX. század első fele is (az 1945-ös uralomváltásig) az út- és vasúthálózat fokozatos sűrítéséről, felfejlesztéséről szólt. Ugyanerről szólt a történet Nyugat-Európa országaiban is. Eddig tehát a fejlődés iránya közös volt.

Ezt követően azonban (1945 után) a fejlesztések csak Nyugat-Európában folytatódtak; Magyarországon és a szocialista blokkban a vasúti vonalak jelentős részét bezárták (főleg a szárnyvonalakat), a közúti főutak számát pedig visszaminősítésekkel csökkentették (pl. 1945 előtt főútvonalnak számított a mai számozás szerint 3317-es, a 3323-as, és 3321-es utak kombinációja is [nyomvonal: Nyíregyháza-Hajdúnánás-Balmazújváros-Hajdúszoboszló]), azaz 1945 után a visszafejlesztések voltak a jellemzőek az úthálózat-tervezésre és "kiépítésre".

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1./ Nem tudom ki írta, de ritka buta ember lehet.

2./ Nem tudom ki írta de tanulatlan ember.

3./ Nem tudom ki írta, de nem hogy közlekedés történeti tudása nincs, de szerintem se közlekedés történeti tankönyvet nem látott még, se egy szemeszter közlekedés történetet nem hallgatott még.

4./ Alig van olyan mondata ami igaz lenne. Vagy legalább a mondat fele igaz lenne.

5./ Dr. hch. dr. Czére Béla forog a sírjában.

 

Akárki írta, ne higgy neki.

 

Landsmann_ Creative Commons License 2019.12.17 0 0 47740

A baj az, hogy a pálya hiába alkalmas 160-ra, a biztosító berendezés még nem. Mire igen, addigra a pálya nem lesz 160-ra alkalmas. :) Na, majd ha a debreceni nagyállomást építik át, akkor lesz káosz a városban, nem kicsi. A tervek szerint a 4-est azon a részen a föld alá vinnék, fölötte park lenne. Csarnokban forgolódna  avillamos és a buszok. De ezt úgyis tudod. A Debrecenig tartó pályafelújítás az mintha teljesen lecövekelne Debrecen előtt 1-2 km-el. Ott egy látható kapavágás nem történt, lehet is érezni, hogy ott már nem olyan simán megy a vonat. Nagyjából a volt hajdúszováti vasúti átjáró utántól nem történt semmi.

Előzmény: dimelo (47731)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.12.17 -1 1 47739

Ha már az álmok és a valóság viszonyáról elmélkedünk, akkor ide kívánkozik egy kis útfejlesztés-történet és vasútfejlesztés-történet -- természetesen csak vázlatosan, dióhéjban.

 

Magyarországon a XIX. század, majd még a XX. század első fele is (az 1945-ös uralomváltásig) az út- és vasúthálózat fokozatos sűrítéséről, felfejlesztéséről szólt. Ugyanerről szólt a történet Nyugat-Európa országaiban is. Eddig tehát a fejlődés iránya közös volt.

Ezt követően azonban (1945 után) a fejlesztések csak Nyugat-Európában folytatódtak; Magyarországon és a szocialista blokkban a vasúti vonalak jelentős részét bezárták (főleg a szárnyvonalakat), a közúti főutak számát pedig visszaminősítésekkel csökkentették (pl. 1945 előtt főútvonalnak számított a mai számozás szerint 3317-es, a 3323-as, és 3321-es utak kombinációja is [nyomvonal: Nyíregyháza-Hajdúnánás-Balmazújváros-Hajdúszoboszló]), azaz 1945 után a visszafejlesztések voltak a jellemzőek az úthálózat-tervezésre és "kiépítésre".

 

Most, a 2010 utáni időszakban a fejlesztések, ill. azok tervei ismét az úthálózat eredeti sűrűségének helyreállítása irányában haladnak, tehát a mai fejlesztések mintái részben a Nyugat-Európa országainak útfejlesztése, ill. az 1945 előtti magyarországi útfejlesztési rendszerben történt útfejlesztési stratégia azok, amelyeket a mai irányzat követ. Teszi ezt azért, mert nem a leépítéseket, hanem a felfejlesztéseket látja a hosszú távon is egészségesen életképes útfejlesztési stratégiának.

 

Mai világunkban ez Magyarországon azért tűnik (kissé) "álomszerűnek", mert a jelenlegi kormány politikája olyan irányú, hogy az EU-s támogatásokat egyes erők (bevándorláspártiak és G. Soros emberei) támogatásmegvonásokkal szeretnék büntetni. Az útfejlesztésekhez azonban az ilyen (szándékosan előidézett!) nehézségek ellenére is előrefelé kell haladnia, hogy annak kiépültével arra egy friss és pezsgő életű ország épülhessen rá. Én tehát azt mondom, hogy: külső vélemények ide vagy oda, az út- és vasút-fejlesztéseket elősegíteni és támogatni kell, mert a jövő a mindig felfelé fejlődésé!!!

Előzmény: aladar644 (47725)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.17 0 0 47738

A nemzetközi gyors (amiről OV beszélt) meg a gyorsított személyvonat nagyon más tészta. Egyebekben egyetértek...

Előzmény: Hírfigyelő (47737)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.12.17 -4 0 47737

Össze kellene ötvözni a gyorsvasutat az az elővárosi vasúttal, és kis kiágazó szárnyakat kellene belőle a belvárosok felé kiépíteni, úgy, hogy a gyorsvasút igénybevételéhez ne kelljen félórákat gyalogolni a vasútállomáshoz. Ehhez pici belvárosi megállók is elegek volnának. A technológiának pedig előbb-utóbb a japán mintájú mágnesvasutat kellene átvennie, az egyes vonalak nyomvonalának pedig érintenie kellene az autópályák kiépített autós-pihenőhelyeit is. Így ha valakinek lerobban az autója az autópályán, akkor sürgős úticélok esetén (fontos tárgyalás, kórházba menetel, adóhivatalba menetel, munkába sietés) elég az autót csak a legelső pihenőig elvontattatnia, és utána az autó lezárása után mehet tovább a sürgős dolgára, majd ennek végezte után pedig visszatérhet az autójához, és véghezvihetné az autómentőzés lépéseit, majd az autó javíttatását.

 

Ez csak egy példa az olyan felhasználásra, amelynél a gyorsvasút még az autópályán lerobbant autók gazdáinak és utasainak is lehetővé tenné a gyors célba jutást, melyhez azonban feltétlenül nagy járatsűrűség lenne szükséges (negyedóránkénti), és a nyomvonala is lehetne olyan, hogy a fontosabb városi kórházak közelében futhatna a nyomvonala, a technológiának pedig korszerűnek és olcsón fenntarthatónak kellene lennie, hogy a jegyárakat vonzóan alacsony árszinteken lehessen tartani.

Előzmény: ÁsítóSárkány (47729)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!