Szerintem, hogy olcsóbban jönne ki, azt tényleges kalkulációk nélkül kijelenteni komolytalan. Ugye nézzük a beépítettséget, a szükséges vasúti és közúti felüljárók számát, az autópálya csatlakozások számát, a két terepen a feltöltések és bevágások szükségességét, a termőföld árakat a két nyomvonal mellett, és ehhez hozzá kell adni, hogy északabbra két Duna hídra is szükség lenne. Igaz, hogy rövidebb lenne, ezen kívül más jelentős tényező nem szól az Érd-Dabas irány mellett.
Környezetvédelmi mellékhatások, környezetvédelmi engedélyezés. Ha komolyan vennék...
Amúgy valóban, szakaszok átadásával az efféle tilalmakat is igazítani kell.
A legszigorúbb változat a kivéve engedéllyel. Lehetne emelt útdíjjal is játszani.
Egyik másik Nemzeti Parknál van efféle személyautónak, hogy engedélyt kell kiváltani személygépkocsinak is, ennek mintájára gondolkodnék 5-6 tonna fölött korlátozásban vagy díjban.
Ennél jelentősen enyhébb a kivéve célforgalom kiegészítő tábla, van ahova az is elég lenne, egyedi mérlegelés szükséges lehet. A leggyengébb már elésgéges eszközt illene megtalálni.
Igen, kétségtelen, hogy ez az ő felelősségük, azonban részben a román hatóságok is hibásak szerintem. Már a munkálatok során is ellenőrizni kellett volna a minőséget szerintem.
Ezen adminisztratłv eszközökkel (tiltás) megspékelve egy kis ellenőrzéssel -- ami lehet útdłjellenőrzés is akár -- lehet segíteni elvileg... Persze minden ilyen eszköz annyit ér, amennyire betartatják.
sajnos ahelyett, hogy atgondolnak, hogy mire lenne szuksege az orszagnak, inkabb mennek a fejuk utan. Minden aron el akarjak vinni a palyakat a hatarig. Valahol ez indokolt, de valahol nem. Szerintem a prio1 lenne az M0 felujitas minnel elobbi befejezese, az M0-t tehermentesito palyak megvalositasa minnel hamarabb es az M4 megepitese legalabb puspokladanyig. Ertem en a megyei jogu varosok bekoteset is, de sztem a fentiek megvalositasa egetobb lenne, mint bekotni egert, egerszeget, tarjant, khelyt a gyorsforgalomba.
Egyebkent fogja hasznalni az M0-M3-M35-M4-et szerintetek a tranzit forgalom? Szerintem maradnak az olcsobb M0-4-42 utvonalon. Pont a fillerbaszo romanok mennek majd a fizetos es raadasul hosszabb utvonalon, amikor horrorkaravanokon pumpaljak be a nemet autokat Romaniaba. Nem lett ez atgondolva. Kassa felol meg nem lesz akkora forgalom, hogy feltorlodjanak a hataron az M4nel es extra sav kelljen.
Ne legyél már ennyire elborult - Szlovénia is a Schengen-zónában van, legutóbbi emlékeim szerint határállomás sincs az M70 végén, nem hogy vámellenőrzés, mégis, mi miatt torlódnának vissza a kamionok?
Kis iparkodassal M4et szerintem iden karacsony elott at tudtak volna adni. Arrol nem beszelve,hogy M0-val miota szarakodnak. Miota megindultak haza a keletiek nyugatrol, azota M1-M0-nal van a torlodo sor vege az M5 fele delutantol keso estig. Miert szivatjak a nepet? Ertem en, hogy nem akarnak tulorat, ejszakai potlekot, meg hetvegi potlekot fizetni, hogy minnel tobbet kilophassanak,de ez mar kabare, ami a magyar utepitesek korul van. Nem vagyok szakerto,csak nyitott szemmel jarok a vilagban es latom,hogy lehet ezt jobban is, gyorsabban is.