Keresés

Részletes keresés

hegyaljai3 Creative Commons License 2019.12.21 0 1 47817

Szerintem, hogy olcsóbban jönne ki, azt tényleges  kalkulációk nélkül kijelenteni komolytalan. Ugye nézzük a beépítettséget, a szükséges vasúti és közúti felüljárók számát, az autópálya csatlakozások számát, a két terepen a feltöltések és bevágások szükségességét, a termőföld árakat a két nyomvonal mellett, és ehhez hozzá kell adni, hogy északabbra két Duna hídra is szükség lenne. Igaz, hogy rövidebb lenne, ezen kívül más jelentős tényező nem szól az Érd-Dabas irány mellett.

Előzmény: ÁsítóSárkány (47816)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.21 0 0 47816

Akkor egy kb. Bicske-Dabas átkötés várhatóan jelentősen olcsóbbra jönne ki és az is megoldaná a feladatot.

Előzmény: Autobahn89 (47813)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.21 0 0 47815

Humaritárius érzelem?

Környezetvédelmi mellékhatások, környezetvédelmi engedélyezés. Ha komolyan vennék...

Amúgy valóban, szakaszok átadásával az efféle tilalmakat is igazítani kell.

 

A legszigorúbb változat a kivéve engedéllyel. Lehetne emelt útdíjjal is játszani.

Egyik másik Nemzeti Parknál van efféle személyautónak, hogy engedélyt kell kiváltani személygépkocsinak is, ennek mintájára gondolkodnék 5-6 tonna fölött korlátozásban vagy díjban.

 

Ennél jelentősen enyhébb a kivéve célforgalom kiegészítő tábla, van ahova az is elég lenne, egyedi mérlegelés szükséges lehet. A leggyengébb már elésgéges eszközt illene megtalálni.

 

Előzmény: dimelo (47812)
Autobahn89 Creative Commons License 2019.12.21 0 0 47814

M35-M3 vs M4 regota tema:

https://tldr.444.hu/2017/12/11/magyarorszagnak-sikerult-a-lehetetlen-epitettunk-egy-autopalyat-elkerulo-autopalyat

 

az altalad emlitett szaguldozok ezutan M4en fognak menni + az egyeb tranzit.

M35 szellem palya lesz, mint M6

Előzmény: dimelo (47808)
Autobahn89 Creative Commons License 2019.12.21 0 0 47813

Ez nem kecskemetrol es fehervarrol szol, hanem a tranzit elvezeteserol.

Előzmény: ÁsítóSárkány (47810)
dimelo Creative Commons License 2019.12.21 0 0 47812

Humanitárius érzelem felől rendben.

 

A baj csak az, hogy 2007 óta fennálló állapotokról értekezünk (A 4-42. utak esetében)

Ha eddig ez nem volt szempont, akkor most, amikor már 50 %-ban megvalósulónak tekinthetjük,

nem aktuális gondolat.

 

Elképzelném:

2021 Szolnok:  átadják az M4 Tisza-híd szakaszt, de és mert az útvonalon érvényben a kamionstop,

ezért Debrecenből Szolnokra (sőt Ceglédre) sem lehet teherfuvarozni, csak az M3-M0 vonalon?

 

Vagy lépésről lépésre rövidülne a behajtani tilos szakasz, ahogy épül a pálya? (Kerülővel megközelíthető városok?)

 

 

De van még néhány útvonal, ahol a "humanitárius" korlátozás felvetődhetett volna már régen...

Pl. 53. út Tompa határátkelőnél 12 t súlykotlát (menjenek a kamionok az M5-re)

     62. út végig elkerülőzték, pedig a 12 t felett lehetett volna M6-M7-re is irányítani. (15 km-es átkötés Kápolnásnyék)

     8. főút Ajkától - Körmendig (M1-en "csak kicsit" hosszabb az út)

     471. út miért nem terelik a kamionokat az M3-ra?

     41. út  ugyanaz

     35-36. utak

de ilyen alapon 1-2-3-5-6-7 is...

 

Láthatóan, ez így nem gyakorolható...

 

 

 

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (47809)
rm40 Creative Commons License 2019.12.21 0 0 47811
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.21 0 0 47810

Van akkora forgalma Székesfehérvár meg Kecskemét környékének, hogy megtérüljön ekkora nagy külső gyűrűt építeni, mint mondjuk egy Bicske-Dabas irányt?

Előzmény: Autobahn89 (47803)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.21 0 0 47809

A magam részéről elsősorban a települések védelmére gondolok addig, amíg vannak hiányzó szakaszok a sztrádákból.

Előzmény: dimelo (47805)
dimelo Creative Commons License 2019.12.21 0 0 47808

Kíváncsi vagyok az érveidre.

 

Azért készítik a Célforgalmi felméréseket (sajnos ritkán), hogy ne hipotézisek, vagy

szubjektív benyomások alapján alkothassunk képet a valós forgalmi áramlatokról.

 

Az M35-M3 útvonal jelenleg azoknak éri meg,

akik a sebességhatárokat figyelmen kívül hagyva

állami, vagy céges autókkal járnak,

a gengszter BMW-Merci-Audi padlózóknak,

és a csillagtúrára vágyó turistáknak...

Ha a végcéljuk Budapest,

https://www.google.com/maps/dir/47.4792128,19.0643853/47.2336836,21.535158/@47.2943616,19.985917,9z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Átlagautósnak átlagsebességgel átlagfogyasztással - nem.

 

de ha Európa az uticél, akkor még kevésbé.

https://www.google.com/maps/dir/47.362625,19.1767323/47.2336836,21.535158/@47.2943616,19.985917,9z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Amikor átadják az M4 Üllő-Albertirsa szakaszát, megszűnik az M35-M3 minden eddigi időelőnye...

ha az Abony szakaszt, majd (2 év múlva?) a Tisza hidat is, akkor kifejezetten "öncélú" lesz az M35-M3 útvonal.

 

Ez a tranzitra vonatkozik, a magyar közlekedők településről-településre mérlegelhetik a rentábilisabb útvonalat.

Előzmény: GOLAZ111 (47800)
zsoooc2 Creative Commons License 2019.12.21 0 0 47807

Igen, kétségtelen, hogy ez az ő felelősségük, azonban részben a román hatóságok is hibásak szerintem. Már a munkálatok során is ellenőrizni kellett volna a minőséget szerintem.

Előzmény: aladar644 (47806)
aladar644 Creative Commons License 2019.12.21 0 0 47806

Sajnos a spanyol cég elég szar munkát végzett...

Előzmény: zsoooc2 (47804)
dimelo Creative Commons License 2019.12.21 0 1 47805

Az "adminisztratív" eszközökkel csak a tehetetlenséget bizonyítanák,

ami ellentmondana a dicsőséges útépítő faltól-falig propagandának és a józan észnek is.

 

Ezt a témát is kiveséztük már nem egyszer.

 

Mi abban a ráció, ha minden irányban építkeznek, de egy útvonalat azért tiltanának, hogy egy jóval hosszabb úton növekedjen a forgalom?

Aminek a vége az M3 bedugulása lehet, nem csak Gödöllőig, hanem Hatvanig...

 

Átmeneti korban élünk, (már évtizedek óta). Ezt a közhelyet csak azért írtam ide, hogy érzékeltessem:

ha a jelen évek közlekedési állapotai nem kényszerítették a "terelés"-t. akkor ezután ugyan mi az indoklás?

 

Hiszen gyakorlatilag elkészült az M4 az M0-tól Abonyig. (Átadásig néhány hónap)

Miért építették meg, ha ismét a terelés ötletét dobnák be?

 

A keleti végén egy darabbal több kamion nem jön csak azért, mert elkészült az M35,

és nem is fog csak azért, mert jövőre átadhatják az M4-A3 szakaszt.

 

Majd a következő posztban részletezem, most csak annyit:

A 42.-4. útvonalon közlekedő külföldi teherkocsik 50 %-a el sem megy az M7-M1-ig, mert uticéljuk Karcag-Törökszentmiklós-Szolnok-Cegléd.

Minthogy a Debrecen felől a 4-esen haladóké is.

 

A személyforgalomban még nagyobb arányban az uticél a 4. főútról közelíthető meg.

 

Gondold végig: Az M43-M5 35 km-rel rövidebb is a román tranzitnak, mégsem jutott eszébe senkinek, hogy

a 44. útról kitiltsa a kamionokat, sőt mint tapasztaljuk 2x2 sávot építenek oda.

https://www.google.com/maps/dir/46.1205999,21.3219926/47.0374578,19.5705786/@46.5652446,20.0721282,9z/data=!4m9!4m8!1m5!3m4!1m2!1d21.3476472!2d46.6164173!3s0x4745d7520797181d:0x70e03507aba8963e!1m0!3e0

 

A példák sora folytatható...

Előzmény: ÁsítóSárkány (47801)
zsoooc2 Creative Commons License 2019.12.21 0 0 47804

Ilyen fasza minőségű az új A1 Lugos-Déva LOT3 Romániában, beszéljenek a képek: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.msg270088#msg270088

A lényeg, hogy tegnap átadták a forgalomnak. Augusztusban készült el, de komoly minőségi problémák miatt nem adhatták át, így azóta javítgatják...

Autobahn89 Creative Commons License 2019.12.21 0 0 47803

En az M0 tehermentesitest ugy ertettem, hogy alternativa az M0 helyett.

M1-fehervar-ujvaros-kecskemet pl.

persze fontos az eszaki resze is, de a tranzitforglaom nagy reszet nem befolyasolna. Legtobben m5 fele mennek.

Előzmény: . kata31 (47802)
. kata31 Creative Commons License 2019.12.20 -1 0 47802
Előzmény: Autobahn89 (47797)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.20 0 0 47801

Ezen adminisztratłv eszközökkel (tiltás) megspékelve egy kis ellenőrzéssel -- ami lehet útdłjellenőrzés is akár -- lehet segíteni elvileg...
Persze minden ilyen eszköz annyit ér, amennyire betartatják.

Előzmény: Autobahn89 (47794)
GOLAZ111 Creative Commons License 2019.12.20 0 0 47800

Szerintem fogja.

Előzmény: Autobahn89 (47794)
dimelo Creative Commons License 2019.12.20 0 0 47799

Tudnék örülni, ha:

a Szerencset elkerülő szakaszról is írnának valami biztatót.

A tarcali úti körforgóig is el kellene jutni valahogy...

Előzmény: hegyaljai3 (47798)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.12.20 0 0 47798
Autobahn89 Creative Commons License 2019.12.20 0 5 47797

sajnos ahelyett, hogy atgondolnak, hogy mire lenne szuksege az orszagnak, inkabb mennek a fejuk utan. Minden aron el akarjak vinni a palyakat a hatarig. Valahol ez indokolt, de valahol nem. Szerintem a prio1 lenne az M0 felujitas minnel elobbi befejezese, az M0-t tehermentesito palyak megvalositasa minnel hamarabb es az M4 megepitese legalabb puspokladanyig. 
Ertem en a megyei jogu varosok bekoteset is, de sztem a fentiek megvalositasa egetobb lenne, mint bekotni egert, egerszeget, tarjant, khelyt a gyorsforgalomba.

Előzmény: dimelo (47796)
dimelo Creative Commons License 2019.12.20 0 1 47796

Emlékszem, hogy 2005-2006-ban a döntéselőkészítők felháborodottan néztek (hülyének),

amikor a román EU csatlakozás hatásait jeleztem.

 

Az M4 határszakasz nyomvonalát sajnos 2003-ban "megpecsételték",

és ezt az átgondolatlanságot fogja szívni mindenki aki arra jár, vagy az éppen (emiatt) el akarja kerülni...

Előzmény: Autobahn89 (47794)
dimelo Creative Commons License 2019.12.20 0 0 47795

Lemaradtál néhány fordulóról...

a korábban idézett M43 Csanádpalota pont úgy "Schengentelen" mint az M4 lesz, és mégsincs leállósáv szélesítés,

de helyesen épült kamionparkoló mindkét oldalon.

 

Tegyük hozzá, M7 Letenyénél olyan kicsi a teherforgalom, hogy a 7. főúton engedik át. Az is elég.

Szlovéniával igazad van, de a Horvátország EU tagsága nem hozott olyan változást, mint 2007-ben a román csatlakozás.

 

Sok szempontot nem tárgyaltunk még, de az tuti, hogy nem lesz kamiontorlódás M4 Nagykerekinél.

 

Ma is megoldják "okosba" 42. Ártándnál...

Előzmény: NAR (47793)
Autobahn89 Creative Commons License 2019.12.20 -1 0 47794

Egyebkent fogja hasznalni az M0-M3-M35-M4-et szerintetek a tranzit forgalom? Szerintem maradnak az olcsobb M0-4-42 utvonalon. Pont a fillerbaszo romanok mennek majd a fizetos es raadasul hosszabb utvonalon, amikor horrorkaravanokon pumpaljak be a nemet autokat Romaniaba. Nem lett ez atgondolva. Kassa felol meg nem lesz akkora forgalom, hogy feltorlodjanak a hataron az M4nel es extra sav kelljen. 

Előzmény: dimelo (47792)
NAR Creative Commons License 2019.12.20 0 1 47793

Ne legyél már ennyire elborult - Szlovénia is a Schengen-zónában van, legutóbbi emlékeim szerint határállomás sincs az M70 végén, nem hogy vámellenőrzés, mégis, mi miatt torlódnának vissza a kamionok?

Előzmény: dimelo (47792)
dimelo Creative Commons License 2019.12.20 0 0 47792

Az összehasonlítás érdekében:

https://www.openstreetmap.org/#map=17/46.51936/16.52394

 

M70, ahol 2013-ban 6718/3069 (tgk.)

                2018-ban 7351/3004 gépjármű haladt át.

Egységjárműben számítva: 11399-ről 12002 re növekedés történt. (1 %)

 

https://www.google.com/maps/@46.5110066,16.5525584,3a,75y,286.58h,75.63t/data=!3m6!1e1!3m4!1sCyVPm9rv1nePH2tP1I1JwA!2e0!7i13312!8i6656

 

Kérdeznélek, hogy látsz-e Tornyiszentmiklósnál kamiontorlódást vagy szélesített leállósávot?

 

Csak az az elátkozott M4 határszakasza lesz, ahol  e s e t l e g  torlódnak a kamionok???

Előzmény: adiaboli (47783)
Autobahn89 Creative Commons License 2019.12.20 0 2 47791

Kis iparkodassal M4et szerintem iden karacsony elott at tudtak volna adni. Arrol nem beszelve,hogy M0-val miota szarakodnak. Miota megindultak haza a keletiek nyugatrol, azota M1-M0-nal van a torlodo sor vege az M5 fele delutantol keso estig. Miert szivatjak a nepet? Ertem en, hogy nem akarnak tulorat, ejszakai potlekot, meg hetvegi potlekot fizetni, hogy minnel tobbet kilophassanak,de ez mar kabare, ami a magyar utepitesek korul van. Nem vagyok szakerto,csak nyitott szemmel jarok a vilagban es latom,hogy lehet ezt jobban is, gyorsabban is. 

eMPet Creative Commons License 2019.12.19 0 0 47790

Látszik, hogy régen szúrtam be képet...

 

Előzmény: eMPet (47789)
eMPet Creative Commons License 2019.12.19 0 0 47789

Nyári képeimet túrva, idén augusztusi állapot a Lugos felől Brassó felé haladva.

 

Előzmény: zsoooc2 (47786)
dimelo Creative Commons License 2019.12.19 0 0 47788

nem már, hanem még nem tünteti fel.....

De nyilvánvalóan a 2 parkoló (pihenőhely) között

a magyar oldalon.

Előzmény: adiaboli (47785)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!