Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2019.12.19 0 0 47784

Bár szűkszavú maradtál, az üzenete a hasonlíthatóság lehet.

Már én is megnéztem az M43 határkapcsolatot.

 

Ott nem látszik 2x3 sáv, ellenben a parkoló többsávos.

Ezt tervezték az M4-A3-nál is. (Majd most be akarják adni a sávszélesítő dumát)

 

Ha minden határátkelőt ilyen utólagos túlbiztosítással építettek volna,

akkor mást sem olvasnánk a hírek között.

 

A 42. főút Ártándi átkelője előtt a 60. km-től van +1 sáv.

https://www.google.com/maps/@47.1305302,21.7460161,3a,75y,124.8h,74.4t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHk85KDnMpfMLHDnvsBelaw!2e0!7i13312!8i6656

 

Jelenleg 3 km hosszban.

Miért kellene az M4-en  5 km-es sávszélesítés (+ 1 sáv, ne adj isten 2x3 sáv),

ha az ADR szállítmányok Ártándnál maradnak?

Előzmény: adiaboli (47783)
adiaboli Creative Commons License 2019.12.19 0 0 47783
Előzmény: dimelo (47781)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.19 0 0 47782

Azért ez nem csak terminológiai különbség, különösen, ha különböző szabályok vonatkoznak a karbantartásra és az esetleges átalakítások tervezésére.

Előzmény: trizs77 (47772)
dimelo Creative Commons License 2019.12.19 0 0 47781

A térképen 2 parkoló látható,

mit szerettél volna jelezni?

(néma gyereknek anyja se érti a szavát...)

Előzmény: adiaboli (47779)
dimelo Creative Commons License 2019.12.19 0 0 47780

Ne hasogass szőrszálakat. (szorszalakat???)

Ékezet nélküli írás félreérthető.

 

Esetleg foglalkoznál a lényeggel is?

 

Ha az A3-nál szó sincs 2x3 sávról, akkor ki hiszi el, hogy csak az M4 szakaszon szükséges?

 

Láttál már olyan kivitelezőt, aki egy ilyen  műszaki tartalom módosítás miatt, nem készít pótmunka költségvetést?

Ez az 5 km-es "sávszélesítés" finoman is milliárdos tétel.

Vagy túlárazás volt alapban és odaszóltak, hogy csináld meg, határidőt toljuk....nem lesz kötbér...

Vagy mindezt lepapírozva, lenni kell pótkötségvetésnek is (ami igazolja a határidőcsúszást).

 

Na erről nem olvashattunk eddig sehol.

 

Ha van ilyen infód, tedd fel a fórumra.

Előzmény: Mézgár (47778)
adiaboli Creative Commons License 2019.12.19 0 0 47779
Előzmény: dimelo (47756)
Mézgár Creative Commons License 2019.12.19 0 1 47778

dimelo, szövegertes!

 

"Amint kesz az M4 at is adjak a forgalomnak." =  Amint kesz az M4, at is adjak a forgalomnak.

Előzmény: dimelo (47753)
20-as vonal Creative Commons License 2019.12.19 0 1 47777

Ezek a régen visszaminősített utak szépen lassan újra visszajönnek a hálózatba.Pl a már itt említett Pápa -Sárvár,vagy Pápa-Vvarsány ,mai nevén 834-es 832-es utak.Másik részük az OTRT-ben szerepel,mint új hálózati elem.Pl.:Csorna-Pápa, vagy Pápa -Devecser. Tehát nincs új a nap alatt.Más tészta,hogy az általad leírt főútvonali követelmény rendszert ezek az utak meg sem közelítik.

Előzmény: Hírfigyelő (47776)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.12.19 0 0 47776

Egyébként a mai álláspont szerint a másodrendű főútvonal-minőségnek a követelményei a minden útkereszteződésnél külön kiépített balra- és jobbra kanyarodó sávok, a min. 2×1 sáv 9 m útszélességű kiépítettséggel, szegélyvonal felfestett állapota, nagyobb forgalmú utak keresztezésénél lehetőleg legyen körforgalmú csomópont kiépítve, kijelölt gyalogátkelőhelyeknél azoknak a figyelemfelhívó vörös mezőben fehér zebrás nagyon feltűnő kifestése, az útpadkái végig 1,5 széles finom zúzottköves (ún. "nemespadkás") kiépítésűek legyenek, és az útkereszteződések előtti "Település és/vagy út 300 m -->", "<--300 m Település és/vagy út" előjelző táblák sehol sem hiányozhatnak, burkolatuknak a 11 t terhelést el kell bírniuk (a teher- és nehézteher-forgalomra (= kamionforgalomra) való alkalmasság miatt. Elsőrendű főútnál a követelmények az útszélességet követelik meg ennél kissé szélesebbre, és a tonnaterhelhetőséget is ennél valamivel nagyobbra, a gyalogátkelőket pedig a gyalogosokra veszélyesebb helyeken mindig felüljárós gyaloghíddal kell kiváltani.

Előzmény: trizs77 (47772)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.12.19 0 0 47775

"Ezeknek az utaknak nagyobb része még 1950-1955-ben is földút volt."

 

Lehet, de konkrét ellenpéldát is tudok felhozni: 2×1 sávos aszfaltútból földút elhanyagolás miatt. Ilyen pl. a 3503-as útnak a 3317-es út és a 36-os főút közé eső szakasza. (A teljes 3503-as út nyomvonala Hajdúdorog-3317-36-Tamásbokor. [3317: Hajdúnánás-Nyíregyháza]) A leromlást itt a felújítás több évtizedes totális elhanyagolása idézte elő, az útnak a 3317-Hajdúdorog szakasza járható és karbantartott, ami azonban a 3317-36 közé esik, az teljesen tönkre van menve (kivétel a 3317-es felé eső 3 km, ebből az első 1,5 km 2×1 sávon, a második 1,5 km 1×1 sávon járható, tehát a 2 sáv közól az egyik, a felezővonaltól kelet felé eső rész teljesen megsemmisült), pedig az út mentén 2-3 olyan sikeres munkahely is van, amelyek 1990 óta komoly nyereséggel termelnek és fél Hajdúdorognak ezek adnak állást. Annyit megérdemelnének, hogy a hozzájuk vezető utat legalább 8 km hosszban felújítsák (a megyehatárig). (A 3317-36 szakasz teljes hossza 16 km.)

 

Hasonlóan elhanyagolódott utak az országban másfelé is vannak, amelyeknek mindegyike valamely két megye közötti megyehatárra esik. (Ez az összefüggés nyilván nem véletlen.)

Előzmény: trizs77 (47772)
. kata31 Creative Commons License 2019.12.19 -2 1 47774

Igen ennek van értelme. Igaz a kötöttpályákban is hibásan gondolkodik a főváros is!. Verni kellene az asztalt, hogy az EU környezetvédelmi alapra az Üröm állomásig jöjjön ki az egyes villamos. Ott hatalmas hely van Solymári és Óbudai területen a Bécsi út mellett parkolónak megfelelő. mezőgazdaságra eleve nem alkalmas a 10-es és a majdani M10 közé szorultan az ÖMV kút alatt..

 

Ráadásul ott nem csak a 10-es és a majdani M0 autói válthatnak villamosra és vonatra, hanem buszokkal az M0 nyugaton összeköthető Üröm állomással a hűvösvölgyi villamos is, de akár Kelenföld iránya a budakalászi HÉV-től akár. Ez is csökkentené a Hidegkúti út terhelését és elvinné az érkező észak forgalmát ,mind a településről Budakeszin át a budaörsi csomóponthoz tartókat elterelve...és az Aquincumi híd későbbi rákötő útja is erre vezet majd.-

 

Nem csak azért az M0 nyugat a legzöldebb megoldás, mert nem 100km-en kerengteti a Bécsi út- budaörsi CSP forgalmát, hanem csak 18km! Ezzel a villamos fejlesztéssel és a Nyugati elérésével Üröm állomásról is összefügg a városon kívül válva valódi intermodálissá!(ami Óbuda területén van).

 

Közben már elkezdődött a harc, hogy ki is nem akar M0 és kiMár azon megy a harc ki akarja jobban a városi M0-t!

 

A budakeszi polgármester asszony a II kerületre támadt! Nem hszem, hogy Örsi ott meg szeretné magyarázni mitől zöldebb a 100km-eses Pilisi kerengés a 18km-es helyett, Kesztölcnél az ország második legnagyobb barlangrendszerét fenyegetve, miközben neki is szüksége van a főváros elkerülőjére, ahogy az egész térségnek!

 

2022-re valamit építeni kell a fővárosnak a kormány részéről! Az M100 és az M0 észak pedig 2024 előtt nem fog épülni, csak az M0 nyugat amin ez lehetséges, épp ami a budai agglomerációnak is életbe vágó már! 

https://budapestkornyeke.hu/megfurta-a-2-kerulet-az-m0-as-nyugati-szakaszat-kinek-a-kertjenel-duborognek-majd-a-kamionok/

Előzmény: -Smiley- (47766)
NAR Creative Commons License 2019.12.18 0 0 47773

"az Ikrény – Rábapatona – Kóny sokszámjegyű utat akarták kijelölni."

 

Csak én vagyok vaksi és nem látom a Google térképen ezt az utat, vagy tényleg nem létezik?

Előzmény: Herodes68 (47770)
trizs77 Creative Commons License 2019.12.18 -1 1 47772

Azt, hogy egy kor mikor mit nevez el minek (pl. főútnak) a magánügye.

Igen ritka, hogy egy kor ragaszkodik saját szabályaihoz.

Lásd várossá nyilvánítás szabályainak állandó higítása.

 

646. Böhönye--Vízvár
647. Háromfa--Barcs
648. Iharosberény--Gyékényes
649. Nagykanizsa--Zákány

Ezeket az utakat a  listád alapján 1937-ben főútként tartották nyilván.

Ok.

Lelkük rajta.

Ezeknek az utaknak nagyobb része még 1950-1955-ben is földút volt.

Tehát előtte 15 évvel se lehetett jó minőségű.

Például Vízvár és Bélavár közé csak 1970 után került aszfalt. Akkor is ha előtte már 23 évvel főútnak nyilvánították.

Előzmény: Hírfigyelő (47769)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.18 0 0 47771

Nem feltétlen kell egy miniszterelnöknek az égvilágon mindenhez értenie...

Inkább ott a gond, hogy kikkel veszi körül magát :/

Előzmény: troglodita (47730)
Herodes68 Creative Commons License 2019.12.18 0 0 47770

 

Az M85 és a mellette húzódó régi 85-ös főútnak az előzménye dióhéjban a következő:

 

Az eredeti elképzelés itt is az volt, hogy a 85-ös főútat bővítik 2x2 sávosra. A nemfizetők és a lassú gépjármű forgalomra számára  pedig az Ikrény – Rábapatona – Kóny sokszámjegyű utat akarták kijelölni.

 

A beruházók eleinte annyira biztosak voltak a dolgukban hogy környezetvédelmi engedélyt nem is kértek más nyomvonalra mint a régi 85-ös 2x2 sávos bővítésére.

 

Nagy szerencsére az Ikrényi és Rábapatonai polgármesterek ebbe nem mentek bele, végig elutasító, lakossági tüntetéseket kilátásba helyező akciókkal fenyegettek. Végül a  beruházók (hatalom) engedett.

 

Így aztán annak érdekében, hogy ne kelljen a teljes engedélyezési procedúrát újra a nulláról kezdeni

az új M85 nyomvonalat a régi 85-ös főút 500méteres védőtávolságán belül tervezték. Amire így a régi engedélyek többségében érvényesek voltak.

Előzmény: radio100jozsi (47742)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.12.18 0 1 47769

Ne azt figyeled meg benne (ne csak, és főleg ne azt!!), hogy a régiről a maira hogyan változott a főutak száma.

 

Sokkal inkább azt figyeljed meg benne, hogy 1937-ben és 1950-ben sokkal több utat tartottak nyilván főútvonalként (erre utal a főúti útrangú számozott voltuk is!), mint amennyit ma tartanak nyilván, és hogy akkor olyan utakat is főútként tartottak nyilván, amelyek ma csak összekötő utak.

 

Mi ennek a jelentősége? Egyszerű: az olyan utakat, amelyeket az állam főútvonalként tart nyilván, azokat főútvonalnak megfelelő minőségben is tartatja karban és javíttatja ki ennek megfelelően, tehát még nem megkésett időben.

 

Az 1950-es térképeken a pirosak az elsőrendű főutak, a zöldek pedig a másodrendű főutak. Vesd össze a régi főutak sűrűségét a maiakkal, és azt látod, hogy sokkal több főútvonal volt régen, mint ma. Az 1937-es időkben pedig még több volt belőlük, főút volt pl. a Nyíregyháza-Hajdúnánás-Balmazújváros-Hajdúszoboszló, a Sárvár-Celldömölk-Pápa-Kisbér, a Kaposvár-Igal-Kőröshegy útvonal, és még sorolhatnánk, de ezért van itt a térkép, hogy nézegethessed hogy mely vonalakkal volt több régen a főúthálózat, mint ma.

 

Nemrég pedig találtam olyan megyei fejlesztési PDF-dokumentumokat, amelyek arról tanúskodnak, hogy pl. a 3502-es Tiszavasvári-Hajdúnánás-Hajdúdorog-Hajdúböszörmény útvonalat, és még sok más összekötő utat pár éven belül másodrendű főútvonallá tervezik előminősíteni. Ez pedig azt támasztja alá, hogy Orbán Viktor igazat mondott akkor, amikor arról beszélt, hogy a magyarországi úthálózatot fejleszteni és sűríteni kell, és hogy ezt is tervezik. Ha igaz amit állít, akkor a magyarországi úthálózat reményteljesen szép jövő előtt áll!

Előzmény: trizs77 (47748)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.12.18 0 0 47768

Dankó BélaTetszikTegnap, 10:52 ·

A kétszer kétsávos 47-es főút Békéscsaba és Berettyóújfalu közötti szakaszának lehetséges nyomvonaláról egyeztettünk Nagy Róbert Attilával, a Nemzeti Infrastruk...túra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatójával és Pántya Józseffel, a NIF útfejlesztési igazgatójával hétfőn délután Budapesten. A megbeszélésen részt vett Siklósi István, Mezőberény polgármestere, Kardos Károly, Körösladány polgármestere, Lipcsei Zoltán, Köröstarcsa polgármestere, valamint dr. Farkas József, Szeghalom alpolgármestere.
A tárgyaláson kifejeztük aggályunkat a román határ közelében húzódó változattal kapcsolatban, mivel az út ebben az esetben az érintett városoktól és községtől távol futna, így a települések számára nem jelentene megoldást. A helyközi közlekedést szintén kedvezőtlenül befolyásolná ez a nyomvonal.
Ezt már korábban is jeleztem az illetékesnek, és örülök, hogy hétfőn személyesen is kifejthettük álláspontunkat a NIF vezetői számára. Az egyeztetésen megtudtuk, hogy készül egy olyan verzió, amely a településekhez közelebb húzódna, és a Natura 2000 ökológiai hálózatba tartozó területeket is csak kisebb mértékben érintené. Ez utóbbi fontos szempont a fejlesztés szempontjából. A környezetvédelmi tanulmány előreláthatólag jövő nyár végére készülhet el, és azt követően születhet döntés a különböző változatokról. Ha minden a lehető legoptimálisabban alakul, akkor 2022-ben tehetik le a beruházás alapkövét, maguk a munkálatok pedig mintegy négy évet vennének igénybe.
Kiemelten fontosnak tartom a Békés megyei úthálózat fejlesztését, hiszen az utak állapotának javítása a megye gazdasági helyzetének előmozdulását és az itt élők biztonságos közlekedését szolgálja. Az épülő M44-es mellett pedig a kétszer kétsávos 47-es főút is sokat jelenthet megyénk számára.

-Smiley- Creative Commons License 2019.12.18 0 1 47767

Vasúti térképek itt vannak:

1958 (még a nagy 68-as nyírbálás előtti összvonalas térkép):

http://ballal.gofree.hu/G/Fali/MV_1958_90.png

 

 

Ez meg a jelenlegi.  Azért jó pár ezer km ment a levesbe:

http://ballal.gofree.hu/G/Fali/MAV2011V1S.jpg

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Hírfigyelő (47745)
-Smiley- Creative Commons License 2019.12.18 -1 1 47766

Ott van a csodafogas, vagy a csoda 58-as villamos, tessék meghosszabbítani a hegyen át (a villamost Zugligetnél alagúton át) Budakeszire / Pátyra / Zsámbékra, HÉV-ként, máris jelentősen javítható lenne a közlekedés a térségben. 

Előzmény: . kata31 (47744)
dimelo Creative Commons License 2019.12.18 0 0 47765

Ne általánosíts: a rendkívül zsúfolt 84, egyes szakaszokra igaz.

Például a Nagycenk - Sopron szakasz (ahol már épül az M85)

 

Gy-S-M megye:  14213 egységjármű  de csak 555 tehergk.

Vas megye           7523                                     587

Veszprém megye  4429                                    358

84. út átlag:        8834                                   515

 

És mint tudjuk a "rendkívüli" zsúfoltság július-augusztusra vonatkozik...

vagyis a 10 havi átlag ennél jóval kevesebb.

 

Az M86-M9 összekötéssel ezt a kérdést is kezelik.

https://www.google.com/maps/dir/48.0379847,16.3406295/Keszthely,+8360/@47.3423431,16.7961441,9z/data=!4m9!4m8!1m0!1m5!1m1!1s0x4768e2b85082feeb:0x400c4290c1e1880!2m2!1d17.2479554!2d46.7654716!3e0

Előzmény: JLH 113 (47757)
rm40 Creative Commons License 2019.12.18 0 1 47764

...traktorrajzás idején.

Előzmény: 20-as vonal (47763)
20-as vonal Creative Commons License 2019.12.18 0 0 47763

Egyszer látogass el Rábapaty-Nagycenk közé.

Előzmény: NAR (47762)
NAR Creative Commons License 2019.12.18 0 0 47762

Én jártam többször is a 84-esen Balaton-Sümeg, Balaton-Sárvár, Balaton-8-as út távokon, két dolog nem tűnt fel: hogy túlzsúfolt és hogy katasztrófális állapotú lenne. Még országúti biciklivel sem tűnt fel, pedig a 22 mm széles, 7 barra fújt gumikkal minden apró úthiba hatványozottan érződik.

Előzmény: JLH 113 (47757)
dimelo Creative Commons License 2019.12.18 0 3 47761

20 éves szégyenünk volt...

 

Mostanra az M70-nel együtt két "fekete lyuk" eltűnt.

Bár össze sem hasonlítható a két átkelő forgalma. Rajka 24 721, Tornyiszentmiklós 12 002 Egységjármű

 

Remélem, ha a kamerarendszert beüzemelik az M15 2x2 sávon, végre hihető, stabil adatokat is szolgáltat.

Előzmény: rm40 (47759)
rm40 Creative Commons License 2019.12.18 0 0 47760

> A 85-ösöt meg meg kellett hagyni helyi lovaskocsis/kerékpáros forgalomnak pl.

 

Arról is hajlamosak többen megfeledkezni, hogy a mezőgazdasági gépeknek is közlekedniük kell valahol - kora tavasztól késő őszig... 

Előzmény: NAR (47735)
rm40 Creative Commons License 2019.12.18 0 0 47759
Landsmann_ Creative Commons License 2019.12.18 0 0 47758

Kínlódik, senyved a 4-es/M4-es. Hol így, hol úgy nevezik. A Google ezt még megfejelte. Ott már végig M4 püspökladányig, de a csavar ott van, hogy már a 42-es is M4 a határig. :)

JLH 113 Creative Commons License 2019.12.18 0 0 47757
Van valakinek információja arról, hogy a rendkívül túlzsúfolt és katasztrófális állapotú 84- es főutat, ami összeköti Ausztria fővárosát a Balatonnal, mikor kívánják gyorsforgalmú úttá fejleszteni? Rengeteg szó esik a Balaton és térségének idegenforgalmi fejlesztéséről, talán ez is segíthetne.
dimelo Creative Commons License 2019.12.18 0 0 47756

Így már érthetőbb lenne, kifelé torlódás: legyenek plusz sávok.

De befelé nem kell, legfeljebb az A3 kilépősávokat kel bővíteni.

 

De úgy látszik a fotóból, hogy a román oldalon nem tudnak az esetleges problémáról...

 

Ja, és nem olvashattunk - eddig - arról, hogy ez a "többlet műszaki tartalom" belefér-e az eredeti költségvetésbe?

 

Meg lennék lepve, ha karácsonyi ajándék lenne...

Előzmény: NAR (47755)
NAR Creative Commons License 2019.12.18 0 0 47755

A feltorlódó kamionoknak 2+3 sáv kellene, nem 2x3, mert nem a határátlépés után torlódnak, hanem csak előtte... De leginkább nagy parkoló a határátkelő előtt, nem parkoló sáv.

Előzmény: dimelo (47753)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!