Keresés

Részletes keresés

zsoooc2 Creative Commons License 2019.12.21 0 0 47807

Igen, kétségtelen, hogy ez az ő felelősségük, azonban részben a román hatóságok is hibásak szerintem. Már a munkálatok során is ellenőrizni kellett volna a minőséget szerintem.

Előzmény: aladar644 (47806)
aladar644 Creative Commons License 2019.12.21 0 0 47806

Sajnos a spanyol cég elég szar munkát végzett...

Előzmény: zsoooc2 (47804)
dimelo Creative Commons License 2019.12.21 0 1 47805

Az "adminisztratív" eszközökkel csak a tehetetlenséget bizonyítanák,

ami ellentmondana a dicsőséges útépítő faltól-falig propagandának és a józan észnek is.

 

Ezt a témát is kiveséztük már nem egyszer.

 

Mi abban a ráció, ha minden irányban építkeznek, de egy útvonalat azért tiltanának, hogy egy jóval hosszabb úton növekedjen a forgalom?

Aminek a vége az M3 bedugulása lehet, nem csak Gödöllőig, hanem Hatvanig...

 

Átmeneti korban élünk, (már évtizedek óta). Ezt a közhelyet csak azért írtam ide, hogy érzékeltessem:

ha a jelen évek közlekedési állapotai nem kényszerítették a "terelés"-t. akkor ezután ugyan mi az indoklás?

 

Hiszen gyakorlatilag elkészült az M4 az M0-tól Abonyig. (Átadásig néhány hónap)

Miért építették meg, ha ismét a terelés ötletét dobnák be?

 

A keleti végén egy darabbal több kamion nem jön csak azért, mert elkészült az M35,

és nem is fog csak azért, mert jövőre átadhatják az M4-A3 szakaszt.

 

Majd a következő posztban részletezem, most csak annyit:

A 42.-4. útvonalon közlekedő külföldi teherkocsik 50 %-a el sem megy az M7-M1-ig, mert uticéljuk Karcag-Törökszentmiklós-Szolnok-Cegléd.

Minthogy a Debrecen felől a 4-esen haladóké is.

 

A személyforgalomban még nagyobb arányban az uticél a 4. főútról közelíthető meg.

 

Gondold végig: Az M43-M5 35 km-rel rövidebb is a román tranzitnak, mégsem jutott eszébe senkinek, hogy

a 44. útról kitiltsa a kamionokat, sőt mint tapasztaljuk 2x2 sávot építenek oda.

https://www.google.com/maps/dir/46.1205999,21.3219926/47.0374578,19.5705786/@46.5652446,20.0721282,9z/data=!4m9!4m8!1m5!3m4!1m2!1d21.3476472!2d46.6164173!3s0x4745d7520797181d:0x70e03507aba8963e!1m0!3e0

 

A példák sora folytatható...

Előzmény: ÁsítóSárkány (47801)
zsoooc2 Creative Commons License 2019.12.21 0 0 47804

Ilyen fasza minőségű az új A1 Lugos-Déva LOT3 Romániában, beszéljenek a képek: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.msg270088#msg270088

A lényeg, hogy tegnap átadták a forgalomnak. Augusztusban készült el, de komoly minőségi problémák miatt nem adhatták át, így azóta javítgatják...

Autobahn89 Creative Commons License 2019.12.21 0 0 47803

En az M0 tehermentesitest ugy ertettem, hogy alternativa az M0 helyett.

M1-fehervar-ujvaros-kecskemet pl.

persze fontos az eszaki resze is, de a tranzitforglaom nagy reszet nem befolyasolna. Legtobben m5 fele mennek.

Előzmény: . kata31 (47802)
. kata31 Creative Commons License 2019.12.20 -1 0 47802
Előzmény: Autobahn89 (47797)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.20 0 0 47801

Ezen adminisztratłv eszközökkel (tiltás) megspékelve egy kis ellenőrzéssel -- ami lehet útdłjellenőrzés is akár -- lehet segíteni elvileg...
Persze minden ilyen eszköz annyit ér, amennyire betartatják.

Előzmény: Autobahn89 (47794)
GOLAZ111 Creative Commons License 2019.12.20 0 0 47800

Szerintem fogja.

Előzmény: Autobahn89 (47794)
dimelo Creative Commons License 2019.12.20 0 0 47799

Tudnék örülni, ha:

a Szerencset elkerülő szakaszról is írnának valami biztatót.

A tarcali úti körforgóig is el kellene jutni valahogy...

Előzmény: hegyaljai3 (47798)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.12.20 0 0 47798
Autobahn89 Creative Commons License 2019.12.20 0 5 47797

sajnos ahelyett, hogy atgondolnak, hogy mire lenne szuksege az orszagnak, inkabb mennek a fejuk utan. Minden aron el akarjak vinni a palyakat a hatarig. Valahol ez indokolt, de valahol nem. Szerintem a prio1 lenne az M0 felujitas minnel elobbi befejezese, az M0-t tehermentesito palyak megvalositasa minnel hamarabb es az M4 megepitese legalabb puspokladanyig. 
Ertem en a megyei jogu varosok bekoteset is, de sztem a fentiek megvalositasa egetobb lenne, mint bekotni egert, egerszeget, tarjant, khelyt a gyorsforgalomba.

Előzmény: dimelo (47796)
dimelo Creative Commons License 2019.12.20 0 1 47796

Emlékszem, hogy 2005-2006-ban a döntéselőkészítők felháborodottan néztek (hülyének),

amikor a román EU csatlakozás hatásait jeleztem.

 

Az M4 határszakasz nyomvonalát sajnos 2003-ban "megpecsételték",

és ezt az átgondolatlanságot fogja szívni mindenki aki arra jár, vagy az éppen (emiatt) el akarja kerülni...

Előzmény: Autobahn89 (47794)
dimelo Creative Commons License 2019.12.20 0 0 47795

Lemaradtál néhány fordulóról...

a korábban idézett M43 Csanádpalota pont úgy "Schengentelen" mint az M4 lesz, és mégsincs leállósáv szélesítés,

de helyesen épült kamionparkoló mindkét oldalon.

 

Tegyük hozzá, M7 Letenyénél olyan kicsi a teherforgalom, hogy a 7. főúton engedik át. Az is elég.

Szlovéniával igazad van, de a Horvátország EU tagsága nem hozott olyan változást, mint 2007-ben a román csatlakozás.

 

Sok szempontot nem tárgyaltunk még, de az tuti, hogy nem lesz kamiontorlódás M4 Nagykerekinél.

 

Ma is megoldják "okosba" 42. Ártándnál...

Előzmény: NAR (47793)
Autobahn89 Creative Commons License 2019.12.20 -1 0 47794

Egyebkent fogja hasznalni az M0-M3-M35-M4-et szerintetek a tranzit forgalom? Szerintem maradnak az olcsobb M0-4-42 utvonalon. Pont a fillerbaszo romanok mennek majd a fizetos es raadasul hosszabb utvonalon, amikor horrorkaravanokon pumpaljak be a nemet autokat Romaniaba. Nem lett ez atgondolva. Kassa felol meg nem lesz akkora forgalom, hogy feltorlodjanak a hataron az M4nel es extra sav kelljen. 

Előzmény: dimelo (47792)
NAR Creative Commons License 2019.12.20 0 1 47793

Ne legyél már ennyire elborult - Szlovénia is a Schengen-zónában van, legutóbbi emlékeim szerint határállomás sincs az M70 végén, nem hogy vámellenőrzés, mégis, mi miatt torlódnának vissza a kamionok?

Előzmény: dimelo (47792)
dimelo Creative Commons License 2019.12.20 0 0 47792

Az összehasonlítás érdekében:

https://www.openstreetmap.org/#map=17/46.51936/16.52394

 

M70, ahol 2013-ban 6718/3069 (tgk.)

                2018-ban 7351/3004 gépjármű haladt át.

Egységjárműben számítva: 11399-ről 12002 re növekedés történt. (1 %)

 

https://www.google.com/maps/@46.5110066,16.5525584,3a,75y,286.58h,75.63t/data=!3m6!1e1!3m4!1sCyVPm9rv1nePH2tP1I1JwA!2e0!7i13312!8i6656

 

Kérdeznélek, hogy látsz-e Tornyiszentmiklósnál kamiontorlódást vagy szélesített leállósávot?

 

Csak az az elátkozott M4 határszakasza lesz, ahol  e s e t l e g  torlódnak a kamionok???

Előzmény: adiaboli (47783)
Autobahn89 Creative Commons License 2019.12.20 0 2 47791

Kis iparkodassal M4et szerintem iden karacsony elott at tudtak volna adni. Arrol nem beszelve,hogy M0-val miota szarakodnak. Miota megindultak haza a keletiek nyugatrol, azota M1-M0-nal van a torlodo sor vege az M5 fele delutantol keso estig. Miert szivatjak a nepet? Ertem en, hogy nem akarnak tulorat, ejszakai potlekot, meg hetvegi potlekot fizetni, hogy minnel tobbet kilophassanak,de ez mar kabare, ami a magyar utepitesek korul van. Nem vagyok szakerto,csak nyitott szemmel jarok a vilagban es latom,hogy lehet ezt jobban is, gyorsabban is. 

eMPet Creative Commons License 2019.12.19 0 0 47790

Látszik, hogy régen szúrtam be képet...

 

Előzmény: eMPet (47789)
eMPet Creative Commons License 2019.12.19 0 0 47789

Nyári képeimet túrva, idén augusztusi állapot a Lugos felől Brassó felé haladva.

 

Előzmény: zsoooc2 (47786)
dimelo Creative Commons License 2019.12.19 0 0 47788

nem már, hanem még nem tünteti fel.....

De nyilvánvalóan a 2 parkoló (pihenőhely) között

a magyar oldalon.

Előzmény: adiaboli (47785)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.12.19 0 0 47787

Pedig szerintem csakis egy olyan főúthálózat-bővítésnek van értelme, ahol ezek az újonnan felminősített utak is olyan szintre lennének vagy lesznek feljavítva, mint amilyen pl. a 31-es, a 33-as vagy az 52-es, vagy a 61-es főút, amelyek komoly tranzitfogalom elviselésére is, és egyben tartósan is alkalmasak.

 

Egy kérdés: az olyan nagyon leromlott állapotú utakat, amelyeket mégis jó volna ha teljesen felújítanák (pl. amilyen lerobbant út a 3503-as út is), melyik illetékességnél kell kérni, hogy azt komolyan is vegyék?? Ilyet nagyobb közösség együttesen petícióban is kérhet a minisztériumtól, vagy csak valamely önkormányzat képviselője?

Előzmény: 20-as vonal (47777)
zsoooc2 Creative Commons License 2019.12.19 0 0 47786

Jó hír az Erdélybe utazóknak: az A1 lot3-at napokon belül megnyitják a forgalomnak, igaz sebességkorlátozásokkal, de legalább használható lesz. Így is sokat jelent majd, hpgy nem kell a falvakon keresztül menni. http://www.replicahd.ro/lotul-3-al-autostrazii-ar-putea-fi-deschis-saptamana-aceasta/

adiaboli Creative Commons License 2019.12.19 0 0 47785

Hát igen, pontosan ez az. Egyébként hol épül a határállomás, ha már az OSM - az M43/A1-gyel ellentétben - nem tünteti fel?

Előzmény: dimelo (47784)
dimelo Creative Commons License 2019.12.19 0 0 47784

Bár szűkszavú maradtál, az üzenete a hasonlíthatóság lehet.

Már én is megnéztem az M43 határkapcsolatot.

 

Ott nem látszik 2x3 sáv, ellenben a parkoló többsávos.

Ezt tervezték az M4-A3-nál is. (Majd most be akarják adni a sávszélesítő dumát)

 

Ha minden határátkelőt ilyen utólagos túlbiztosítással építettek volna,

akkor mást sem olvasnánk a hírek között.

 

A 42. főút Ártándi átkelője előtt a 60. km-től van +1 sáv.

https://www.google.com/maps/@47.1305302,21.7460161,3a,75y,124.8h,74.4t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHk85KDnMpfMLHDnvsBelaw!2e0!7i13312!8i6656

 

Jelenleg 3 km hosszban.

Miért kellene az M4-en  5 km-es sávszélesítés (+ 1 sáv, ne adj isten 2x3 sáv),

ha az ADR szállítmányok Ártándnál maradnak?

Előzmény: adiaboli (47783)
adiaboli Creative Commons License 2019.12.19 0 0 47783
Előzmény: dimelo (47781)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.19 0 0 47782

Azért ez nem csak terminológiai különbség, különösen, ha különböző szabályok vonatkoznak a karbantartásra és az esetleges átalakítások tervezésére.

Előzmény: trizs77 (47772)
dimelo Creative Commons License 2019.12.19 0 0 47781

A térképen 2 parkoló látható,

mit szerettél volna jelezni?

(néma gyereknek anyja se érti a szavát...)

Előzmény: adiaboli (47779)
dimelo Creative Commons License 2019.12.19 0 0 47780

Ne hasogass szőrszálakat. (szorszalakat???)

Ékezet nélküli írás félreérthető.

 

Esetleg foglalkoznál a lényeggel is?

 

Ha az A3-nál szó sincs 2x3 sávról, akkor ki hiszi el, hogy csak az M4 szakaszon szükséges?

 

Láttál már olyan kivitelezőt, aki egy ilyen  műszaki tartalom módosítás miatt, nem készít pótmunka költségvetést?

Ez az 5 km-es "sávszélesítés" finoman is milliárdos tétel.

Vagy túlárazás volt alapban és odaszóltak, hogy csináld meg, határidőt toljuk....nem lesz kötbér...

Vagy mindezt lepapírozva, lenni kell pótkötségvetésnek is (ami igazolja a határidőcsúszást).

 

Na erről nem olvashattunk eddig sehol.

 

Ha van ilyen infód, tedd fel a fórumra.

Előzmény: Mézgár (47778)
adiaboli Creative Commons License 2019.12.19 0 0 47779
Előzmény: dimelo (47756)
Mézgár Creative Commons License 2019.12.19 0 1 47778

dimelo, szövegertes!

 

"Amint kesz az M4 at is adjak a forgalomnak." =  Amint kesz az M4, at is adjak a forgalomnak.

Előzmény: dimelo (47753)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!