Keresés

Részletes keresés

bikeband Creative Commons License 2019.12.23 -1 0 47847

üdv!

kérdés!

Monorról hogy gyorsabb,ajánlottabb autóval menni?

 

Monor-Szolnok-Tiszaföldvár-aztán Kunszentmárton közelében M44 -Bcsaba..stb..

 

vagypedig Monor-Cegléd-Nagykőrős-Kecskemét-Tiszakürt-Bcsaba,stb..?

 

melyik a jobb út?

441 és 44, vagypedig 442?

adiaboli Creative Commons License 2019.12.23 0 0 47846

Nem is értem, miért nem akarnak a XI. kerületiek Soltvadkertre költözni...

Hihető ez?

Előzmény: dimelo (47840)
dimelo Creative Commons License 2019.12.23 0 1 47845

Majd az ünnepi lazulásban utána nézek a járási szintű adatoknak.

De szerintem itt az 1000 lakosra jutó gépkocsikat kellett volna arányosan ábrázolni.

 

Nekem az nem kerek, hogy 30 % és 10%-os osztásközzel manipulálnak.

Kíváncsi lennék a 20-20%-os szinezetű térképre.

 

Igen, ma még feltűnően "horpadt" a keleti irány.

Készítettem egy montázst a forgalomról és a gépkocsikról:

J-N-SZ és H-B megyék 293 alatti gépkocsimennyisége ellenére "vastag" a 4. főút forgalma.

A 294-323-351 db-nak ábrázolt Békés megyében "vékony" a 44. úti forgalom.

A 380-462 db-nak ábrázolt Nyugat-Magyarország csak a megyeszékhelyek környékén duzzad, amúgy semmi látnivaló...

 

Láttam már ennél precízebb ábrákat...

Előzmény: RadiX (47843)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.23 0 0 47844

A budapesti minta pedig elég jól mutatja, hol mennyire béna a tömegközlekedés...

Előzmény: RadiX (47843)
RadiX Creative Commons License 2019.12.23 0 0 47843

Szép a minta egyébként, gondolom az M4 átadásával a délkeleti agglomerációs irány is felzárkózik majd.

 

- budapesti agglomeráció -> napi ingázás Budapestre

- nyugati határszél -> napi ingázás Ausztriába

- balatonparti járások -> ??, talán kétlaki életmód Balaton-Budapest között?

- kiskunsági járások -> ??

Előzmény: dimelo (47840)
pentium10 Creative Commons License 2019.12.23 0 0 47842

a csomopontoknal padlogazon at lehet menni, nem kell forgolodni jobbra balra es korforgalmakon keresztul ahol torlodott a forgalom, onnan az illesztesbol ered meg ido amivel egyutt adja a +30 percet

Előzmény: dimelo (47839)
RadiX Creative Commons License 2019.12.23 0 0 47841

Gondolom 5 kvintilisre van osztva a sokaság, mind az öt részhalmazban kb ugyanannyi járás van.

Előzmény: dimelo (47840)
dimelo Creative Commons License 2019.12.23 0 1 47840

Kis Karácsonyi ajándék a KSH-tól:

A tónusok sokatmondóak lennének (szinesben),

az nem érthető, hogy az 5 osztásköz miért nem arányos?

91-29-27-27-82 (Százalékok kerekítve: 34-12-11-11-32 %)

 

"Ne a tükröt szidd, ha a képed ferde!"

 

Hanem a KSH-t:)))

 

dimelo Creative Commons License 2019.12.23 0 0 47839

Egyrészt jó hír lenne,

másrészt rettentő minőségben készült.

De elmagyaráznád, hogyan lehet 10 km-rel rövidebb utat 30 perccel kevesebb idő alatt megtenni jelenleg?

https://www.google.com/maps/dir/45.9437549,22.6245802/45.8582764,22.2484866/@45.9071753,22.3497105,12z/data=!4m2!4m1!3e0

Mert azt értem, hogy 44 km helyett 34 km lett az útvonal.

130 km/h-val haladva a megtétele 15 perc. (80-nal 25 perc)

 

Ha eddig 49 perc volt, jelenleg 25, vagyis 24 perc nyereség.

 

De ha egyszer felszabadítják a seb.korlátozást +

elkészülne egyszer talán az alagút is Kiskossónál, az lesz a nagy nyereség.

Előzmény: pentium10 (47834)
dimelo Creative Commons License 2019.12.23 0 0 47838

Steiner Petrát csókol(tat)om:)

 

Van ebben valami bájos, mintha megfelelési kényszerből ragozta volna túl...

Előzmény: totyit (47833)
adiaboli Creative Commons License 2019.12.23 0 0 47837

Az első sor már tárgytalan, mert úgy látszik, a saját értékelést lehet ellenkezőre javítani.

Előzmény: adiaboli (47836)
adiaboli Creative Commons License 2019.12.23 0 0 47836

Bocs!  Válaszolni akartam, de véletlenül a mínuszt nyomtam meg. Vegyük úgy, hogy a "cikknek" szólt:-)))

 

Az eredeti idézet: A nyugati országrészben az M4-es autópálya Berettyóújfalu és Nagykereki közötti szakaszának 2x2 sávosítása is elkezdődött, ennek átadására a kivitelezők szerint 2020 harmadik negyedévében lehet számítani, amennyiben a romániai oldalon is kész lesz a sztráda folytatása.

 

Az idézet helyesen: A nyugati országrészben az A3-as autópálya Bihar és Nagykereki közötti szakaszának 2x2 sávon történő kialakítása is folyik, ennek átadására a kivitelezők szerint 2020 harmadik negyedévében lehet számítani, amennyiben a magyarországi oldalon is kész lesz a sztráda folytatása.

Előzmény: totyit (47833)
pentium10 Creative Commons License 2019.12.23 0 1 47835

javitom az A1-es palyabol adtak at a Lot 3-at.

Előzmény: pentium10 (47834)
pentium10 Creative Commons License 2019.12.23 0 3 47834

Ma helyi ido szerint 14:30kor atadtak a Lot3-as az erdelyi A3-es autopalyabol.

A viccesebb resz az hogy mind a 22 kilometeren 80km/h oras korlatozassal. 

 

ui. Az erdelyiek szamara Budapest 30 perccel hamarabb elerheto es 10km-el rovidebb lett.

 

totyit Creative Commons License 2019.12.23 0 1 47833

https://www.hellovidek.hu/utazas/2019/12/23/uj-autopalya-epul-magyarorszagon-mar-elkezdtek-kisajatitani-a-foldeket?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

 

Egy idézet a cikkből:

"A nyugati országrészben az M4-es autópálya Berettyóújfalu és Nagykereki közötti szakaszának 2x2 sávosítása is elkezdődött, ennek átadására a kivitelezők szerint 2020 harmadik negyedévében lehet számítani, amennyiben a romániai oldalon is kész lesz a sztráda folytatása" 

 

Akinek nem egyértelmű hogy az M4-es autópálya nem a nyugati országrészben van az minek áll neki cikket írni?

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.22 0 0 47832

Na ez a dilettantizmus és az ártó pénzszórás tankönyvi példája lehetne valóban.

Előzmény: dimelo (47823)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.22 0 0 47831

Mondjuk ha ezeknél adott az előkészítés erre (tulajdonjog, műtérgyak stb.) akkor az egy nem kis érv...

Előzmény: Törölt nick (47819)
Autobahn89 Creative Commons License 2019.12.22 0 0 47830

M6oson az alagutak mai napig viccesek :)

beomlott az alagut epites kozben a dombocska, nem baj mi ujraepitettuk a dombocskat, hogy lehessen alagutat epiteni. Most se az epul ami kellene elsodlegesen, hanem az ami erdekukben all a kormanyuraknak.

Előzmény: Törölt nick (47829)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.22 0 0 47829

Az M8 pl sokkal fontosabb lett volna mint az M6.

 

Előzmény: dimelo (47828)
dimelo Creative Commons License 2019.12.22 0 1 47828

Ha hozzászámolod a 100 km-es M8-at is (M5-ig),

akkor tényleg levesz az M1-től,

ha csak Fehérvárig vinnék, akkor nem csökkenne az M1 a balkáni tranzittal.

 

Nem az elmélet a kérdés, az mindannyian látjuk, hanem a megvalósítás költségei és időszaka.

 

A komáromi híd átadása után lesznek egzakt számok, mit és merre felé kell építeni.

Előzmény: Törölt nick (47827)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.22 0 0 47827

A fő forgalom Hegyeshalom és Röszke ,Nagylak közt megy,így jobb ha már Győrnél lejön a forgalom egy része az M1ről,mert akkor kevésbé fog hoányozni Győr és Pest között a 2x3sáv.

Előzmény: Autobahn89 (47821)
trizs77 Creative Commons License 2019.12.22 -1 0 47826

A szlovák-magyar határ hossza 655 km.

 

Bárhová építünk rá egy erre merőleges valamit (hidat, alagutat, utat, akármit) jó ha két irányba 50-50 km-n át lesz hatása.

 

Még mindíg marad majd 555 km határ aminek forgalmára vagy semmilyen, vagy minimális hatása lesz.

Előzmény: Autobahn89 (47821)
dimelo Creative Commons License 2019.12.22 0 0 47825

Szerintem is értelmetlen ez a terelgetős gondolkodás.

 

Ha valakinél ott van az erő:(((

akkor ne a bürokratikus szabályozáson járjon az agya...

 

De látjuk...

Előzmény: GOLAZ111 (47822)
GOLAZ111 Creative Commons License 2019.12.22 0 0 47824

Ilyenkor nem lenne egyszerűbb egyirányúsítani az autópályákat?

dimelo Creative Commons License 2019.12.22 0 1 47823

A környezetvédelem is humanitárius cél lenne, csak éppen magát pusztítja az emberiség.

 

Egy minimum elgondolkodtató példa:

https://goo.gl/maps/5R5MKykiEMCawfbM9

 

A vasútfelújítás keretében védőfalat építettek, hogy a lakóházakban csökkenjen a vasút okozta zaj.

Csak azzal nem számoltak, hogy a közúton folyamatosan és/vagy random időközönként mennek a kamionok (itt 1400-1500 naponta)

 

A vonatok negyedóránként.

A zaj"védő" fal növelte és állandósította a zajt.

 

Vajon hány helyen van ilyen az országban?

 

De az is fontos, hogy a jelenlegi környezetterhelés belterületeket is sújt, a gyorsforgalmi út kilométerekre halad a településektől.

Tehát a nemzetgazdasági haszon több, mint az eddig is létező és leendő környezeti kár.

Legalábbis a tervezők ezt állítják (BCR= haszon-költség arány), a döntéshozók pedig rábólintanak.

 

 

 

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (47815)
GOLAZ111 Creative Commons License 2019.12.22 0 0 47822

Mindenhol csak kicsit hosszabb az út. Csak értelmetlen. Osztrákok, németek nagyban csinálják, már nem tudják, hogy merre lehet még kicsit hosszabb. Dugó mindenfelé.

Előzmény: dimelo (47812)
Autobahn89 Creative Commons License 2019.12.22 0 0 47821

Azert mert a Komaromi-híd magaval fogja hozni a szlovak-magyar tranzitot, de ez mar nem ujdonsag.

https://magyarepitok.hu/utepites/2019/11/120-kilometernyi-uj-negysavos-utat-kap-a-dunantul

Előzmény: Törölt nick (47819)
dimelo Creative Commons License 2019.12.22 0 0 47820

Többször megvitatott Komáromi híd miatt.

https://www.google.com/maps/dir/47.4966428,18.0484846/48.3463349,17.645615/@47.8942058,17.5202617,10z/data=!4m2!4m1!3e0

 

45 km-rel rövidebb útvonal, mentesíti Vámosszabadi és Rajka határátkelőt (hogy mennyire, az még kérdés)

 

De: jóval hamarabb kész lesz a híd, mint az útbővítés,

tehát lesz tapasztalat a forgalomváltozás mértékéről.

Előzmény: Törölt nick (47819)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.21 0 0 47819

a 13ast minek?

Minek menjen a forgalom Komáromig,amikor Győrből mehetne egyenesen Fehérvárig.

Előzmény: Autobahn89 (47818)
Autobahn89 Creative Commons License 2019.12.21 0 0 47818

Mindegy is, hogy mi lenne olcsobb, meg esszerubb.

A kormany a 13,81,63 foutakat fogja 2x2 savositani es bekotik M8ba.

Előzmény: hegyaljai3 (47817)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!