Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2022.07.08 0 0 55870

Az idézet erősen ironikus, szemrebbenés nélkül állított már ettől nagyobb hazugságokat is a miniszter...

Az átütemezés = halasztás, azaz fenntartani a látszatot, (nem megszorítás)

Azután, ha eltelik 2023 is, majdcsak lesz valahogy....

 

Hol fog akkor tartani az Euro és a Dollár árfolyama?

 

Előzmény: rm40 (55868)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.07 -1 2 55869

Nem törölnek semmilyen állami beruházást, csak átütemeznek építkezéseket.

 

---------------------------------------------

 

ÓZD város városközpontjába tervezett HELIPORT (távolsági helikopter állomás) építését se törölték csak az eredeti elkészítési határidőt (1977) átütemezték 2177-re.

rm40 Creative Commons License 2022.07.07 0 0 55868

https://telex.hu/belfold/2022/07/07/atutemeznek-allami-beruhazasokat

 

"Nem törölnek semmilyen állami beruházást, csak átütemeznek építkezéseket – erősítette meg Gulyás. A kérdésre válaszolva azt mondta, az M1-es háromsávosításának leállítása nem lesz köztük, arra uniós források is érkeznek.

Az előterjesztést Lázár János miniszter készíti elő, és a kormány dönt róla."

Előzmény: Aladár46 (55855)
adiaboli Creative Commons License 2022.07.07 0 0 55867

Nekem ez a "26-ra full (észak-déli) bosnyák autópálya" nagyon meredek. Nem tudom a nyilatkozó képviselő ezt milyen autentikusnak számítható (bosnyák) hírforrásra alapozta.

Előzmény: Bosanac (55865)
Bosanac Creative Commons License 2022.07.06 0 0 55866

"Még szerencse, hogy előre tolják, nem hátra" - gondoltam írni, de aztán megláttam a mai 417 HUF/EUR, 410 HUF/USD kurzusokat és utána már inkább azon méláztam, hogy nem lenne esetleg sokkal jobb az, ha ezt nem előre tolnák, hanem hátra...? :-( 

Előzmény: Bosanac (55865)
Bosanac Creative Commons License 2022.07.06 0 1 55865
Előzmény: Törölt nick (55864)
Törölt nick Creative Commons License 2022.07.06 0 0 55864

Az M6 építése már egész jól látszik a google mapson.

Meg a határ túloldalán is.

dimelo Creative Commons License 2022.07.06 0 0 55863

Nem pontosan értem a kérdésed.

 

Gyakorlatilag semmi nem épül(he)t egy ütemben,

de például az M44 (Tiszakécske - Nagykőrös - M5) átadásától

még többen kényszerülnek az M0-ra.

Ez kifejezetten a Kecskemét lobbi mellékhatása.

Ha nincs M8 (M5-M6), akkor mi értelme az M8 (M6-M7) szakasznak és a Sárbogárd - Székesfehérvár M81 szakasznak?

M81 Észak (M1) felé nem találtam benyújtott KHT-t sem.

 

Előzmény: NAR (55862)
NAR Creative Commons License 2022.07.05 0 0 55862

"Az  M81 semmit nem ér az  M8 (M6-M5 szakasz) nélkül,"

 

Nyilván, de ekkor csak egy ütemben szabad építeni?

Előzmény: dimelo (55847)
NAR Creative Commons License 2022.07.05 0 0 55861

Tegnap nekem is összejött egy olyan, hogy a Biatorbágyon megkezdett előzést Herceghalomnál tudtam csak befejezni. Utána viszont Tatabányáig csak egyszer kellett a forgalom miatt kikapcsolni a tempomatot.

Előzmény: trizs77 (55848)
dimelo Creative Commons License 2022.07.05 0 0 55860

 

Köszi!

 

5 tervezés kb. 15-20 milliárd

3 kivitelezés kb. 400-450 milliárd Ft.

 

"Türelmesen" várjuk a mai-holnapi napot is...

Előzmény: Aladár46 (55856)
Aladár46 Creative Commons License 2022.07.04 0 0 55859

Köszönöm! Javítom magam. :)

Előzmény: RadiX (55857)
extrémgörkoris Creative Commons License 2022.07.04 0 2 55858

A kérdés, hogy szerintetek miért történt?

 

Nem figyeled a világot, úgy az elmúlt fél évben? 

Előzmény: Aladár46 (55855)
RadiX Creative Commons License 2022.07.04 0 3 55857

Rájöttek, hogy nem lesz rá pénz?

 

 

> Szamossályi Tisza-híd tervezése

 

Azért ez csak Szamos-híd lett volna, nem (M49)?  Mert a Tisza onnan messze van.

Előzmény: Aladár46 (55855)
Aladár46 Creative Commons License 2022.07.04 0 1 55856

Kicsit összecsúszott:

 

M1 2x3 sávosítása

M1 2x3 sávosítása - mérnök

M76 autóút zalaegerszegi szakasza

M76 autóút zalaegerszegi szakasza - mérnök

keszthelyi 2x2 sávos bekötés

Szamossályi Tisza-híd tervezése

Kaposvár DK iparterület megközelítése tervezés

Székesfehérvári IMCS - mérnök

Előzmény: Aladár46 (55855)
Aladár46 Creative Commons License 2022.07.04 0 1 55855

Aki figyeli a közbeszerzéseket, annak feltűnhetett, hogy ma reggel rengeteg NIF-es közbeszerzést visszavontak:

    M1 2x3 sávosítása M1 2x3 sávosítása - mérnök M76 autóút zalaegerszegi szakasza M76 autóút zalaegerszegi szakasza - mérnök keszthelyi 2x2 sávos bekötés Szamossályi Tisza-híd tervezése Kaposvár DK iparterület megközelítése tervezés Székesfehérvári IMCS - mérnök

A kérdés, hogy szerintetek miért történt?

NAR Creative Commons License 2022.07.04 0 2 55854

Igazából az 1-es úttal (Budaörs és Tatabánya között) csak az a gond, hogy néha szoktak ott előzni akkor is, ha jönnek szembe (ami autópályán azért kevésbé jellemző).

Előzmény: extrémgörkoris (55849)
NAR Creative Commons License 2022.07.04 -1 0 55853

Nekem nem ennyire vészesek a tapasztalataim, főleg Bicskétől kifelé már simán lehet használni a külső sávot. Nekem az sem tűnt fel, hogy a belső sáv 110-zel menne, jönnek ott bőven 130 felett is néha.
Én a tempomattal jellemzően 110-115 körüli sebességet szoktam beállítani és Budaörs-Tatabánya között talán 3-4-szer kell kikapcsolni, amikor úgy érek utol kamiont, hogy nem tudok egyből előzni. Illetve Bicskénél a két nagy lejtőn szoktam még kinyomott kuplunggal gurulni. Igaz, visszafelé meg gyakran már biatorbágyi benzinkúttól 100-ra állítom a tempomatot: az emelkedőn nem sietek, utána a lejtőn meg úgyis 100-as korlátozás van. De tagadhatatlan, hogy forgalmas az út.

Előzmény: trizs77 (55848)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.04 0 0 55852

Szombaton reggel, kb. 8 órás indulással lesz egy Bpest-Körmend.

 

Szombaton délelőtt az M7 Fehérvárig felejtős mert azon az 56 km-n lesz vagy 2-3 baleset.

Az  M1 szintén felejtős.

 

Gondolkodom egy Bpest-Bia-Etyek-Alcsút-Lovasberény Fehérvár észak - 8-as út variánson.

 

 

 

 

Előzmény: extrémgörkoris (55849)
dimelo Creative Commons License 2022.07.04 0 0 55851

Egyébiránt, a 2021-es és a 2022-es KHT forgalmi különbségei

(mint már írtam, az egységjármű grafika megtévesztő, ezért a táblázatokból kigyűjtöttem a konkrét járműveket)

Különösen feltűnő az M81 (63. út) nagy különbsége...

Előzmény: trizs77 (55848)
dimelo Creative Commons License 2022.07.04 0 0 55850

Országos Célforgalmi Felmérés szerint

Az M5 főága az M43,

Az M44 inkább cross irány (52)

Az M4 is cross irány (M0) de a keleti forgalom 60 %-a M1 felé halad.

M3 célforgalma Bp agglo

 

M6 Bp. agglo-M1 (M2)

M7-ről senki nem kerül M1 Törökbálintig,

Ellenben igen sok kamion

rövidít a 81-es úton.

 

Szerintem, ha  Minisztérium tudja mit akar, akkor mostazért módosíttatja a KHT-t.

 

 

Előzmény: trizs77 (55848)
extrémgörkoris Creative Commons License 2022.07.04 0 0 55849

Én végig az 1-es őton szoktam autóval. Komárom és Tata miatt hosszabb csak egy kicsit időben, de szerintem élvezetesebb mint pályázni... 

Előzmény: trizs77 (55848)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.04 0 2 55848

Mostanában (2-3 hónap) többször meg kellett járnom a Bp-Győr-Bp utat az M1-n hétköznap.

 

Gyakorlatilag mindegy milyen időpontban megyek, a személyautóknak majdnem végig 2x1 sávos lett.

az M1.

A külső sávban azelőtt sohasem látott kamion karavánok mennek.

 

Belül pedig 100-110 km/h a sebesség.

Engem mondjuk nem zavar hisz Győr így is úgy 1 óra vagy 1 óra 20 perc + Budapesten belül még 40-60 perc Zugló.

 

De.

 

Látom, hogy igen sokan alig bírnak magukkal a 110 -es tempónál.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Itt sokan, soxor leírták már, hogy az M0-n nem a tranzit a döntő forgalom.

Ok.

 

De az M1-n látott kamion karavánok legalább fele - szerintem - az M5-ről jön.

Ha a fele nem akkor kb. 40%-a.

 

Ha lenne M81-M8-M5-M43 akkor a kamion forgalom egy szép szelete nem jönne fel az M0-ig.

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Amúgy az M81-ről most egy jó ideig letehetünk.

 

 

 

Előzmény: dimelo (55847)
dimelo Creative Commons License 2022.07.03 0 3 55847

Elméletileg egyetértünk az M81, mint terelő- összekötő hálózati elem szükségességéről.

De ez már 20-(100) évvel ezelőtt is jól látszott.

Most, hogy még "sosem voltunk" a megvalósuláshoz közelebb, igyekeztem a mélyére ásni - a kevésbé érdeklődők helyett.

 

Az  M81 semmit nem ér az  M8 (M6-M5 szakasz) nélkül,

Éppen erről nem találtam friss hírt.

Ebben a doksiban ilyenről nem írnak,

ellenben az M7 csatlakozást (2036) távlatban belehelyezik.Ami helyes, csak így " lóg" a másik vége...

Előzmény: trizs77 (55842)
rm40 Creative Commons License 2022.07.02 0 1 55846
trizs77 Creative Commons License 2022.07.02 0 2 55845

Nekem az a gondom, hogy a köznek akkor mi készül és milyen színvonalon?

 

--------------------------------------------

 

Nekik a NIF ad ki sajtó anyagokat.

Semmit mondó, színes, szagos, legtöbbször nem stimmel bennük semmilyen adat:

 - se a km,

 - se a költség,

 - se a határidő,

 - se a forgalom nagyság,

 - se a műszaki adatok.

 

Ez a "úgy se olvassátok el, úgy se értenétek" nektek jó lesz ez is típusú hozzáállás...............:-((((

Előzmény: ÁsítóSárkány (55843)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.07.02 0 0 55844

Ebben konkrétan egyetértek, ezért hiányolom, hogy a hálózati szempontok jól kivehetően érvényesüljenek.

 

Nem mondom azt, hogy mindenféle kompromisszum nélkül.... de ennek ellenére sok helyen mintha a helyi érdekeknek jelentősen alárendelődtek volna a hálózati szempontok. Elsősorban a feleslegesnek tűnő kunkorok, meg helyenként egy-egy hiányzó csomópont vagy csomóponti ág szokott a legjobban zavarni.

Előzmény: trizs77 (55842)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.07.02 0 0 55843

Nekem az a gondom, hogy a köznek akkor mi készül és milyen színvonalon?
A közben van egy csomó mérnök, matematikus, fizikus stb. akik ha nem is az úthálózattal foglalkozó mérnökök, elég sok mindent meg tudnának érteni. Szóval szerintem nem jó ötlet a közt kollektíven hülyének nézni.

Előzmény: trizs77 (55838)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.02 0 3 55842

Sokak véleményével ellentétben úgy gondolom, hogy egy Szeged-M8 híd- Fehérvár nyugat- M81 igenis jelentősen csökkentené az M5, az M0 és különösen az M1 mai terheltségét.

 

Nem csak felszínesen, hanem jelentősen.

 

 

 

 

dimelo Creative Commons License 2022.07.02 0 2 55841

Útépítő Brigádvezetők segédanyaga?

A 3. oldal tanúsítja, hogy útépítő- és környezetvédelmi mérnökök készítették a Kormányhivatali engedélyeztetés céljára.

A Mérnök Kamara szakterületi igazolásait a Magyar Mérnöki Kamara honlapja tartalmazza az alábbi elérhetőségen: https://www.mmk.hu/kereses/tagok?uj=1
A Természetvédelem szakterület, illetve részterületei (élővilágvédelem és földtani értékek és barlangokvédelme), valamint a Tájvédelem szakterület vonatkozásában

a Földművelésügyi Minisztérium közhiteles hatósági nyilvántartása az alábbi elérhetőségen található: http://www.termeszetvedelem.hu/szakertoi-nyilvantartas

 

Kissé felszines véleményt írtál...

 

Tudod-e vagy sem. hogy az autópályák kapacitása 6800 Egység /óra

az autóutaké 6400 egység/ óra.

Tehát a 2021 forgalomból 20-szoros kapacitást terveznek az M81 (63.) útra,

Mint tapasztalhatjuk, attól, hogy nincs leálló sáv és csak 20 m a koronaszélesség, még nem lettek olcsóbbak az ilyen szakaszok.

 

Ha ennek ellenére nem tartod lényegesnek az alapadatok pontosságát,

akkor hiába kérnélek elmélyültségre.

 

Előzmény: trizs77 (55838)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!