Bocs! Válaszolni akartam, de véletlenül a mínuszt nyomtam meg. Vegyük úgy, hogy a "cikknek" szólt:-)))
Az eredeti idézet:A nyugati országrészben az M4-es autópálya Berettyóújfalu és Nagykereki közötti szakaszának 2x2 sávosítása is elkezdődött, ennek átadására a kivitelezők szerint 2020 harmadik negyedévében lehet számítani, amennyiben a romániai oldalon is kész lesz a sztráda folytatása.
Az idézet helyesen: A nyugati országrészben az A3-as autópálya Bihar és Nagykereki közötti szakaszának 2x2 sávon történő kialakítása is folyik, ennek átadására a kivitelezők szerint 2020 harmadik negyedévében lehet számítani, amennyiben a magyarországi oldalon is kész lesz a sztráda folytatása.
"A nyugati országrészben az M4-es autópálya Berettyóújfalu és Nagykereki közötti szakaszának 2x2 sávosítása is elkezdődött, ennek átadására a kivitelezők szerint 2020 harmadik negyedévében lehet számítani, amennyiben a romániai oldalon is kész lesz a sztráda folytatása"
Akinek nem egyértelmű hogy az M4-es autópálya nem a nyugati országrészben van az minek áll neki cikket írni?
beomlott az alagut epites kozben a dombocska, nem baj mi ujraepitettuk a dombocskat, hogy lehessen alagutat epiteni. Most se az epul ami kellene elsodlegesen, hanem az ami erdekukben all a kormanyuraknak.
A fő forgalom Hegyeshalom és Röszke ,Nagylak közt megy,így jobb ha már Győrnél lejön a forgalom egy része az M1ről,mert akkor kevésbé fog hoányozni Győr és Pest között a 2x3sáv.
Mindenhol csak kicsit hosszabb az út. Csak értelmetlen. Osztrákok, németek nagyban csinálják, már nem tudják, hogy merre lehet még kicsit hosszabb. Dugó mindenfelé.
Szerintem, hogy olcsóbban jönne ki, azt tényleges kalkulációk nélkül kijelenteni komolytalan. Ugye nézzük a beépítettséget, a szükséges vasúti és közúti felüljárók számát, az autópálya csatlakozások számát, a két terepen a feltöltések és bevágások szükségességét, a termőföld árakat a két nyomvonal mellett, és ehhez hozzá kell adni, hogy északabbra két Duna hídra is szükség lenne. Igaz, hogy rövidebb lenne, ezen kívül más jelentős tényező nem szól az Érd-Dabas irány mellett.
Környezetvédelmi mellékhatások, környezetvédelmi engedélyezés. Ha komolyan vennék...
Amúgy valóban, szakaszok átadásával az efféle tilalmakat is igazítani kell.
A legszigorúbb változat a kivéve engedéllyel. Lehetne emelt útdíjjal is játszani.
Egyik másik Nemzeti Parknál van efféle személyautónak, hogy engedélyt kell kiváltani személygépkocsinak is, ennek mintájára gondolkodnék 5-6 tonna fölött korlátozásban vagy díjban.
Ennél jelentősen enyhébb a kivéve célforgalom kiegészítő tábla, van ahova az is elég lenne, egyedi mérlegelés szükséges lehet. A leggyengébb már elésgéges eszközt illene megtalálni.