Keresés

Részletes keresés

adiaboli Creative Commons License 2019.12.23 0 0 47837

Az első sor már tárgytalan, mert úgy látszik, a saját értékelést lehet ellenkezőre javítani.

Előzmény: adiaboli (47836)
adiaboli Creative Commons License 2019.12.23 0 0 47836

Bocs!  Válaszolni akartam, de véletlenül a mínuszt nyomtam meg. Vegyük úgy, hogy a "cikknek" szólt:-)))

 

Az eredeti idézet: A nyugati országrészben az M4-es autópálya Berettyóújfalu és Nagykereki közötti szakaszának 2x2 sávosítása is elkezdődött, ennek átadására a kivitelezők szerint 2020 harmadik negyedévében lehet számítani, amennyiben a romániai oldalon is kész lesz a sztráda folytatása.

 

Az idézet helyesen: A nyugati országrészben az A3-as autópálya Bihar és Nagykereki közötti szakaszának 2x2 sávon történő kialakítása is folyik, ennek átadására a kivitelezők szerint 2020 harmadik negyedévében lehet számítani, amennyiben a magyarországi oldalon is kész lesz a sztráda folytatása.

Előzmény: totyit (47833)
pentium10 Creative Commons License 2019.12.23 0 1 47835

javitom az A1-es palyabol adtak at a Lot 3-at.

Előzmény: pentium10 (47834)
pentium10 Creative Commons License 2019.12.23 0 3 47834

Ma helyi ido szerint 14:30kor atadtak a Lot3-as az erdelyi A3-es autopalyabol.

A viccesebb resz az hogy mind a 22 kilometeren 80km/h oras korlatozassal. 

 

ui. Az erdelyiek szamara Budapest 30 perccel hamarabb elerheto es 10km-el rovidebb lett.

 

totyit Creative Commons License 2019.12.23 0 1 47833

https://www.hellovidek.hu/utazas/2019/12/23/uj-autopalya-epul-magyarorszagon-mar-elkezdtek-kisajatitani-a-foldeket?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

 

Egy idézet a cikkből:

"A nyugati országrészben az M4-es autópálya Berettyóújfalu és Nagykereki közötti szakaszának 2x2 sávosítása is elkezdődött, ennek átadására a kivitelezők szerint 2020 harmadik negyedévében lehet számítani, amennyiben a romániai oldalon is kész lesz a sztráda folytatása" 

 

Akinek nem egyértelmű hogy az M4-es autópálya nem a nyugati országrészben van az minek áll neki cikket írni?

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.22 0 0 47832

Na ez a dilettantizmus és az ártó pénzszórás tankönyvi példája lehetne valóban.

Előzmény: dimelo (47823)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.22 0 0 47831

Mondjuk ha ezeknél adott az előkészítés erre (tulajdonjog, műtérgyak stb.) akkor az egy nem kis érv...

Előzmény: Törölt nick (47819)
Autobahn89 Creative Commons License 2019.12.22 0 0 47830

M6oson az alagutak mai napig viccesek :)

beomlott az alagut epites kozben a dombocska, nem baj mi ujraepitettuk a dombocskat, hogy lehessen alagutat epiteni. Most se az epul ami kellene elsodlegesen, hanem az ami erdekukben all a kormanyuraknak.

Előzmény: Törölt nick (47829)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.22 0 0 47829

Az M8 pl sokkal fontosabb lett volna mint az M6.

 

Előzmény: dimelo (47828)
dimelo Creative Commons License 2019.12.22 0 1 47828

Ha hozzászámolod a 100 km-es M8-at is (M5-ig),

akkor tényleg levesz az M1-től,

ha csak Fehérvárig vinnék, akkor nem csökkenne az M1 a balkáni tranzittal.

 

Nem az elmélet a kérdés, az mindannyian látjuk, hanem a megvalósítás költségei és időszaka.

 

A komáromi híd átadása után lesznek egzakt számok, mit és merre felé kell építeni.

Előzmény: Törölt nick (47827)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.22 0 0 47827

A fő forgalom Hegyeshalom és Röszke ,Nagylak közt megy,így jobb ha már Győrnél lejön a forgalom egy része az M1ről,mert akkor kevésbé fog hoányozni Győr és Pest között a 2x3sáv.

Előzmény: Autobahn89 (47821)
trizs77 Creative Commons License 2019.12.22 -1 0 47826

A szlovák-magyar határ hossza 655 km.

 

Bárhová építünk rá egy erre merőleges valamit (hidat, alagutat, utat, akármit) jó ha két irányba 50-50 km-n át lesz hatása.

 

Még mindíg marad majd 555 km határ aminek forgalmára vagy semmilyen, vagy minimális hatása lesz.

Előzmény: Autobahn89 (47821)
dimelo Creative Commons License 2019.12.22 0 0 47825

Szerintem is értelmetlen ez a terelgetős gondolkodás.

 

Ha valakinél ott van az erő:(((

akkor ne a bürokratikus szabályozáson járjon az agya...

 

De látjuk...

Előzmény: GOLAZ111 (47822)
GOLAZ111 Creative Commons License 2019.12.22 0 0 47824

Ilyenkor nem lenne egyszerűbb egyirányúsítani az autópályákat?

dimelo Creative Commons License 2019.12.22 0 1 47823

A környezetvédelem is humanitárius cél lenne, csak éppen magát pusztítja az emberiség.

 

Egy minimum elgondolkodtató példa:

https://goo.gl/maps/5R5MKykiEMCawfbM9

 

A vasútfelújítás keretében védőfalat építettek, hogy a lakóházakban csökkenjen a vasút okozta zaj.

Csak azzal nem számoltak, hogy a közúton folyamatosan és/vagy random időközönként mennek a kamionok (itt 1400-1500 naponta)

 

A vonatok negyedóránként.

A zaj"védő" fal növelte és állandósította a zajt.

 

Vajon hány helyen van ilyen az országban?

 

De az is fontos, hogy a jelenlegi környezetterhelés belterületeket is sújt, a gyorsforgalmi út kilométerekre halad a településektől.

Tehát a nemzetgazdasági haszon több, mint az eddig is létező és leendő környezeti kár.

Legalábbis a tervezők ezt állítják (BCR= haszon-költség arány), a döntéshozók pedig rábólintanak.

 

 

 

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (47815)
GOLAZ111 Creative Commons License 2019.12.22 0 0 47822

Mindenhol csak kicsit hosszabb az út. Csak értelmetlen. Osztrákok, németek nagyban csinálják, már nem tudják, hogy merre lehet még kicsit hosszabb. Dugó mindenfelé.

Előzmény: dimelo (47812)
Autobahn89 Creative Commons License 2019.12.22 0 0 47821

Azert mert a Komaromi-híd magaval fogja hozni a szlovak-magyar tranzitot, de ez mar nem ujdonsag.

https://magyarepitok.hu/utepites/2019/11/120-kilometernyi-uj-negysavos-utat-kap-a-dunantul

Előzmény: Törölt nick (47819)
dimelo Creative Commons License 2019.12.22 0 0 47820

Többször megvitatott Komáromi híd miatt.

https://www.google.com/maps/dir/47.4966428,18.0484846/48.3463349,17.645615/@47.8942058,17.5202617,10z/data=!4m2!4m1!3e0

 

45 km-rel rövidebb útvonal, mentesíti Vámosszabadi és Rajka határátkelőt (hogy mennyire, az még kérdés)

 

De: jóval hamarabb kész lesz a híd, mint az útbővítés,

tehát lesz tapasztalat a forgalomváltozás mértékéről.

Előzmény: Törölt nick (47819)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.21 0 0 47819

a 13ast minek?

Minek menjen a forgalom Komáromig,amikor Győrből mehetne egyenesen Fehérvárig.

Előzmény: Autobahn89 (47818)
Autobahn89 Creative Commons License 2019.12.21 0 0 47818

Mindegy is, hogy mi lenne olcsobb, meg esszerubb.

A kormany a 13,81,63 foutakat fogja 2x2 savositani es bekotik M8ba.

Előzmény: hegyaljai3 (47817)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.12.21 0 1 47817

Szerintem, hogy olcsóbban jönne ki, azt tényleges  kalkulációk nélkül kijelenteni komolytalan. Ugye nézzük a beépítettséget, a szükséges vasúti és közúti felüljárók számát, az autópálya csatlakozások számát, a két terepen a feltöltések és bevágások szükségességét, a termőföld árakat a két nyomvonal mellett, és ehhez hozzá kell adni, hogy északabbra két Duna hídra is szükség lenne. Igaz, hogy rövidebb lenne, ezen kívül más jelentős tényező nem szól az Érd-Dabas irány mellett.

Előzmény: ÁsítóSárkány (47816)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.21 0 0 47816

Akkor egy kb. Bicske-Dabas átkötés várhatóan jelentősen olcsóbbra jönne ki és az is megoldaná a feladatot.

Előzmény: Autobahn89 (47813)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.21 0 0 47815

Humaritárius érzelem?

Környezetvédelmi mellékhatások, környezetvédelmi engedélyezés. Ha komolyan vennék...

Amúgy valóban, szakaszok átadásával az efféle tilalmakat is igazítani kell.

 

A legszigorúbb változat a kivéve engedéllyel. Lehetne emelt útdíjjal is játszani.

Egyik másik Nemzeti Parknál van efféle személyautónak, hogy engedélyt kell kiváltani személygépkocsinak is, ennek mintájára gondolkodnék 5-6 tonna fölött korlátozásban vagy díjban.

 

Ennél jelentősen enyhébb a kivéve célforgalom kiegészítő tábla, van ahova az is elég lenne, egyedi mérlegelés szükséges lehet. A leggyengébb már elésgéges eszközt illene megtalálni.

 

Előzmény: dimelo (47812)
Autobahn89 Creative Commons License 2019.12.21 0 0 47814

M35-M3 vs M4 regota tema:

https://tldr.444.hu/2017/12/11/magyarorszagnak-sikerult-a-lehetetlen-epitettunk-egy-autopalyat-elkerulo-autopalyat

 

az altalad emlitett szaguldozok ezutan M4en fognak menni + az egyeb tranzit.

M35 szellem palya lesz, mint M6

Előzmény: dimelo (47808)
Autobahn89 Creative Commons License 2019.12.21 0 0 47813

Ez nem kecskemetrol es fehervarrol szol, hanem a tranzit elvezeteserol.

Előzmény: ÁsítóSárkány (47810)
dimelo Creative Commons License 2019.12.21 0 0 47812

Humanitárius érzelem felől rendben.

 

A baj csak az, hogy 2007 óta fennálló állapotokról értekezünk (A 4-42. utak esetében)

Ha eddig ez nem volt szempont, akkor most, amikor már 50 %-ban megvalósulónak tekinthetjük,

nem aktuális gondolat.

 

Elképzelném:

2021 Szolnok:  átadják az M4 Tisza-híd szakaszt, de és mert az útvonalon érvényben a kamionstop,

ezért Debrecenből Szolnokra (sőt Ceglédre) sem lehet teherfuvarozni, csak az M3-M0 vonalon?

 

Vagy lépésről lépésre rövidülne a behajtani tilos szakasz, ahogy épül a pálya? (Kerülővel megközelíthető városok?)

 

 

De van még néhány útvonal, ahol a "humanitárius" korlátozás felvetődhetett volna már régen...

Pl. 53. út Tompa határátkelőnél 12 t súlykotlát (menjenek a kamionok az M5-re)

     62. út végig elkerülőzték, pedig a 12 t felett lehetett volna M6-M7-re is irányítani. (15 km-es átkötés Kápolnásnyék)

     8. főút Ajkától - Körmendig (M1-en "csak kicsit" hosszabb az út)

     471. út miért nem terelik a kamionokat az M3-ra?

     41. út  ugyanaz

     35-36. utak

de ilyen alapon 1-2-3-5-6-7 is...

 

Láthatóan, ez így nem gyakorolható...

 

 

 

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (47809)
rm40 Creative Commons License 2019.12.21 0 0 47811
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.21 0 0 47810

Van akkora forgalma Székesfehérvár meg Kecskemét környékének, hogy megtérüljön ekkora nagy külső gyűrűt építeni, mint mondjuk egy Bicske-Dabas irányt?

Előzmény: Autobahn89 (47803)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.21 0 0 47809

A magam részéről elsősorban a települések védelmére gondolok addig, amíg vannak hiányzó szakaszok a sztrádákból.

Előzmény: dimelo (47805)
dimelo Creative Commons License 2019.12.21 0 0 47808

Kíváncsi vagyok az érveidre.

 

Azért készítik a Célforgalmi felméréseket (sajnos ritkán), hogy ne hipotézisek, vagy

szubjektív benyomások alapján alkothassunk képet a valós forgalmi áramlatokról.

 

Az M35-M3 útvonal jelenleg azoknak éri meg,

akik a sebességhatárokat figyelmen kívül hagyva

állami, vagy céges autókkal járnak,

a gengszter BMW-Merci-Audi padlózóknak,

és a csillagtúrára vágyó turistáknak...

Ha a végcéljuk Budapest,

https://www.google.com/maps/dir/47.4792128,19.0643853/47.2336836,21.535158/@47.2943616,19.985917,9z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Átlagautósnak átlagsebességgel átlagfogyasztással - nem.

 

de ha Európa az uticél, akkor még kevésbé.

https://www.google.com/maps/dir/47.362625,19.1767323/47.2336836,21.535158/@47.2943616,19.985917,9z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Amikor átadják az M4 Üllő-Albertirsa szakaszát, megszűnik az M35-M3 minden eddigi időelőnye...

ha az Abony szakaszt, majd (2 év múlva?) a Tisza hidat is, akkor kifejezetten "öncélú" lesz az M35-M3 útvonal.

 

Ez a tranzitra vonatkozik, a magyar közlekedők településről-településre mérlegelhetik a rentábilisabb útvonalat.

Előzmény: GOLAZ111 (47800)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!