Keresés

Részletes keresés

lalialilaló Creative Commons License 2019.12.26 0 0 47870

Elég sok határátkelőhelyen kinn van, a 2x1 sávos utaknál is.

Előzmény: mzdude (47868)
zsoooc2 Creative Commons License 2019.12.26 0 2 47869

Tapasztalataim alapján a Csongrád-Szentes és a Szentes (a 45-ösről lehajtás után) - Orosháza út minősége se igazán jobb, mint a 44-es.

Előzmény: Autobahn89 (47858)
mzdude Creative Commons License 2019.12.25 0 0 47868

Pff, magamtól sose jövök rá... Ez minden határátkelőnél kint van? Csak mert a 2x1 sávos úton nincs relevanciája.

Előzmény: lalialilaló (47864)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.12.25 -1 2 47867

Hát nem tudom, de ha ez az alig két éves felüljáró máris aládúcolásra szorult, akkor azt sürgősen meg kellene nézetni néhány építészmérnök-statikus, és néhány technikumi szinten a szakmát elvégzett és legalább 15-20 éves szakmai tapasztalattal rendelkező kőműves és mélyépítő szakemberekkel, de még azelőtt, mielőtt ez a felüljáró valakire rászakad!

Az aládúcolás szükségessége ui. súlyos statikai hibákat, és ezzel együtt ezek egyik lehetséges okaként a pillérek betonalapjainak súlyos hibáját veti fel... !

Előzmény: Törölt nick (47866)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.25 0 2 47866

Várpalota elkerülön, a nyugati csomópont felüljáróját alá kellett támasztani. Vajon miért? Kb. kétéves mű.

Szerencsére ott három sáv van, nem hiányzik annyira a lezárt legbelső...

Előzmény: radio100jozsi (47855)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.12.25 -2 0 47865

Erről a forgalomszámlálási adatokat tartalmazó térképről eszembe jutott most egy érdekes kérdés.

 

Hány jármű/perc érték felett indokolt mindenképpen egy forgalmasabb útkereszteződésben a háromlámpás forgalomirányító fényjelző készülék beépítése???

 

A konkrét példa: adott Hajdúnánáson az Ady Endre krt. és a Dorogi u. kereszteződése, amelyre az Ady Endre krt. másik, Ady E. krt. - Kossuth u. kereszteződéséből tolja rá a forgalmat az ott meglévő háromlámpás forgalomirányító fényjelző készülék, amelynek eredményeképpen az Ady E. krt. - Dorogi u. kereszteződésben az elsőbbséggel rendelkező Dorogi u.-ra való bekanyarodáskor a reggeli, a déli, és a délutáni csúcsforgalomban is min. 3 percet, és min. 240-300 járművet kell kivárni, azaz itt a forgalomsűrűség min. 80-100 jármű/perc.

 

A fenti adatok ismeretében ide indokolt lenne a háromlámpás forgalomirányító fényjelző készülék felszerelése?

Előzmény: dimelo (47862)
lalialilaló Creative Commons License 2019.12.25 0 1 47864

Az azt jelenti, hogy autópályán és 2x2 sávos autóúton a 7,5 t-nál nehezebb tgk-val nem előzhetsz 6-22 óra között.

Előzmény: mzdude (47863)
mzdude Creative Commons License 2019.12.25 0 0 47863

Az egyik fényképen van egy kék tábla, a jobb oldalán autópálya és autóút jelzés egymás alatt. Az vajon mi?

Előzmény: rm40 (47861)
dimelo Creative Commons License 2019.12.25 0 2 47862

No akkor: nesze neked statisztika:)))

 

Próbáltam volna a járási szintű adatokat csekkolni, de objektív akadályba ütközött:

a KSH-nál nem találtam, csak megyei adatokat 2018-ból.

 

A Lechner TK oldalán 2017-es adatok vannak (Járási és településszinten is)

Tettem egy próbát, de 3 megye járási szintű adatainak összevetésénél meg kellett állapítanom:

lehet, hogy a számok rendben vannak, de a térkép színezése eltérő osztásközökkel történt!

 (Hajdú-Biharban 5, a többiben 4) az alsó és felső értékek tetszőlegesnek tűnnek.)

 

 

Ezért a összehasonlíthatóság kétséges, félrevezető.

 

Arra jó csak, hogy érzékeltesse a megyéken belüli különbségeket.

Néhány járási székhely adatát is megnéztem:

Vannak feltűnő eltérések a járási átlagtól, vagyis a kis falvakban található gépkocsiállomány

a járási és megyei átlagoktól brutálisan eltérhet.

 

Óvakodjunk az országos-régiós összemosástól!

 

 

Előzmény: troglodita (47848)
rm40 Creative Commons License 2019.12.25 0 1 47861
trizs77 Creative Commons License 2019.12.25 -1 1 47860

Jól írod :

 

A KSH kb. 2,6 millió több fős és kb. 1,3 millió egyedül álló  = 3,9 millió háztartást tart számok.

 

Ehhez 3,6 millió személygépkocsit (2018.12.31-i adat) társít a KSH.

 

Tehát ahogy írod valóban közel állunk az 1 háztartás = 1 autóhoz.

 

Jelenleg ugye ez a szám kb. 92%, de pár év és szerintem meglesz az a 1:1 -hez arány.

 

 

Előzmény: Törölt nick (47859)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.25 0 0 47859

Mondjuk ez az utóbbi 2évben feljebb ment szerintem 390 re.

Ez már meg van az egy család egy autó átlag.

Nyugaton már inkább kettő van családonként.

 

Előzmény: trizs77 (47851)
Autobahn89 Creative Commons License 2019.12.24 -1 0 47858

Ma volt szerencsem az M44en menni (Kecskemet-B.csaba).

Kecskemet es az M44 kozotti 44es utat nem neveznem főútnak. Borzalmas allapotban van.

A gyorsforgalmin kb 5 autoval talalkoztam, ebbol kb 2 a szalagkorlatot megkóstolva az utpatkan allt.

Azt hiszem maradok az M5-kiskunfelegyhaza-csongrad-szentes-nagymagocs-oroshaza utvonalon, amig be nem kotik a gyorsforgalmi halozatba az M44et. Szamomra ennek így nem sok ertelme van, hogy 44esen szetverjem az auto futomuvet az M44ig. Az is elszomorito h, ha az ember lehajt az M44rol kondoros korul, akkor olyan utak fogadjak, hogy szetesik az auto. Most egyebkent Csorvasra kellett mennem, igy sodort a sors M44 fele. Eleg elszomorito a helyzet az alfoldon tovabbra is es az is hogy atadtak 62 km gyorsforgalmit a pusztaban annelkul h bekotottek volna M5be, es 2-3 mulva se lesz bekotve. 

adiaboli Creative Commons License 2019.12.24 0 0 47857

Plusz meg lehet előzni a feltartó lassabb járművet.

Előzmény: pentium10 (47842)
adiaboli Creative Commons License 2019.12.24 0 1 47856

A fogyatkozó népességnek nincs semmilyen szerepe egy "x" főre vetített adatban (ha a nem uniós Monaco-t is feltüntetné a statisztika, szerintem még a nála népesebb Luxemburgot is verné - pedig annak sem falrengető a lakosságszáma, még hozzánk képest sem).

Szerintem - az anyagi helyzeten kívül - a többi felsorolt egyáltalán nem játszik, mert az európai országoknál mindegyik említett paraméter más és más, az átlaguk így nagyjából ugyanaz, mint az itthoni állapotok.

Ennyit bír a pénztárcánk, és kész.

Előzmény: radio100jozsi (47854)
radio100jozsi Creative Commons License 2019.12.24 0 2 47855

A 86-os Zalalövő elkerülőn fél pályás lezárás, mert megcsúszott a rézsű. Hát nem kell Romániába menni itt útépítés bemutatása miatt, drágán mi is tudunk sz@rt csinálni.

radio100jozsi Creative Commons License 2019.12.24 -1 0 47854

A jövőben sem fogunk feljebb lépni, mert a közlekedési szokások hosszú távon nagyon változni fognak, ami miatt nem fogjuk soha elérni még az 500-as szintet sem. Eleve más az anyagi helyzet, más a közösségi közlekedés mérete, és az úthálózat sem ad lehetőséget erre, nem beszélve a fogyatkozó népességről.

Előzmény: trizs77 (47851)
troglodita Creative Commons License 2019.12.24 0 0 47853

Igen, minél hátulról indulunk, annál nagyon lendületben előzünk - mondaná erre a leghíresebb felcsúti kocsmafilozófus ,-)

Előzmény: trizs77 (47852)
trizs77 Creative Commons License 2019.12.23 -2 0 47852

A 28-ból a 27. helyezés ha nem is dicsőség, de lehetőség.

Van még előttünk távlat.

 

 

Előzmény: trizs77 (47851)
trizs77 Creative Commons License 2019.12.23 -1 0 47851

 

 

Előzmény: dimelo (47840)
RadiX Creative Commons License 2019.12.23 0 0 47850

Ha nincs pályamatricád, akkor a legjobb most Szolnok felé, ha van, akkor elindulhatsz az M5 felé.

 

Cegléd-Nagykőrös-Kecskemét elég nagy kerülő.

Előzmény: bikeband (47847)
troglodita Creative Commons License 2019.12.23 0 0 47849

Ha nincs nagy forgalom, én biztos Szolnok - Martfű felé mennék és onnan át az M44-re. Pár éve voltam arra, nem volt rossz, bár vannak valamilyen kósza emlékeim vacak, vesekőkirázó szakaszokról is. Na de a Kecskemét - Tiszakürt szakasz sem piskóta. Egy biztos, Nagykőröst kihagynám, akkor már inkább az M5, mert máskülönben Ceglégen is át kell evickélni ;-)))

Előzmény: bikeband (47847)
troglodita Creative Commons License 2019.12.23 -1 0 47848

Kecel és Tengelic, mint a hazai motorozáció élmezőnye, na hagyjuk. Ez a térkép úgy hülyeség, ahogy van, gondolom valamilyen totál értelmetlen szabályozás miatt a tanyavilágon élők kétütemű csotrogányai is itt, nem pedig a mezőgazdassági munkagépek között szerepelnek, aztán nesze neked statisztika ;-(((

Előzmény: RadiX (47843)
bikeband Creative Commons License 2019.12.23 -1 0 47847

üdv!

kérdés!

Monorról hogy gyorsabb,ajánlottabb autóval menni?

 

Monor-Szolnok-Tiszaföldvár-aztán Kunszentmárton közelében M44 -Bcsaba..stb..

 

vagypedig Monor-Cegléd-Nagykőrős-Kecskemét-Tiszakürt-Bcsaba,stb..?

 

melyik a jobb út?

441 és 44, vagypedig 442?

adiaboli Creative Commons License 2019.12.23 0 0 47846

Nem is értem, miért nem akarnak a XI. kerületiek Soltvadkertre költözni...

Hihető ez?

Előzmény: dimelo (47840)
dimelo Creative Commons License 2019.12.23 0 1 47845

Majd az ünnepi lazulásban utána nézek a járási szintű adatoknak.

De szerintem itt az 1000 lakosra jutó gépkocsikat kellett volna arányosan ábrázolni.

 

Nekem az nem kerek, hogy 30 % és 10%-os osztásközzel manipulálnak.

Kíváncsi lennék a 20-20%-os szinezetű térképre.

 

Igen, ma még feltűnően "horpadt" a keleti irány.

Készítettem egy montázst a forgalomról és a gépkocsikról:

J-N-SZ és H-B megyék 293 alatti gépkocsimennyisége ellenére "vastag" a 4. főút forgalma.

A 294-323-351 db-nak ábrázolt Békés megyében "vékony" a 44. úti forgalom.

A 380-462 db-nak ábrázolt Nyugat-Magyarország csak a megyeszékhelyek környékén duzzad, amúgy semmi látnivaló...

 

Láttam már ennél precízebb ábrákat...

Előzmény: RadiX (47843)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.23 0 0 47844

A budapesti minta pedig elég jól mutatja, hol mennyire béna a tömegközlekedés...

Előzmény: RadiX (47843)
RadiX Creative Commons License 2019.12.23 0 0 47843

Szép a minta egyébként, gondolom az M4 átadásával a délkeleti agglomerációs irány is felzárkózik majd.

 

- budapesti agglomeráció -> napi ingázás Budapestre

- nyugati határszél -> napi ingázás Ausztriába

- balatonparti járások -> ??, talán kétlaki életmód Balaton-Budapest között?

- kiskunsági járások -> ??

Előzmény: dimelo (47840)
pentium10 Creative Commons License 2019.12.23 0 0 47842

a csomopontoknal padlogazon at lehet menni, nem kell forgolodni jobbra balra es korforgalmakon keresztul ahol torlodott a forgalom, onnan az illesztesbol ered meg ido amivel egyutt adja a +30 percet

Előzmény: dimelo (47839)
RadiX Creative Commons License 2019.12.23 0 0 47841

Gondolom 5 kvintilisre van osztva a sokaság, mind az öt részhalmazban kb ugyanannyi járás van.

Előzmény: dimelo (47840)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!