Keresés

Részletes keresés

lacafaxa Creative Commons License 2017.04.02 0 0 625

95-ös 3wd (4cn)-be jó az aksi? Ha igen, kb szerda, csüt. körül Fertődön leszek árut viszek a vadász-horgász vizisport boltba. esetleg első sárvédő még érdekelhet.tel:06 20 3egy3644három.

Előzmény: kawa550 (624)
kawa550 Creative Commons License 2017.04.02 0 0 624

Na, tehénkét elhamvasztottuk, most jön az hogy aki igényt tart valamire, azoknak szétszórjuk a hamvait minden irányba.

Jobb is hogy szétszedtem, mert kiesett néhány csontváz a szekrényből. Az egyik blokktartó átmenő csavar középen el volt törve, ráadásul nem most, mert már teljesen rozsdás volt a törésnél a felület. A bal féknyereg csavarja  a menettel együtt jött ki, a főfékmunkahenger a kémlelő ablak üvege mellett ereszt. A kislánckerék alatti biztosító alátét is elgyengült az idők során, hajszálon múlt hogy nem forgott meg az anya.

Ifj. Padavan Creative Commons License 2017.04.02 0 0 623

Ez így igaz!

Én az egy másfél évre gondoltam, mialatt nincs igazán használatban a vas.

Elnézést a hiányos fogalmazásért.  :)

 

Az ilyen 3-4-5 éves olaj persze hozza a nem kívánt hatást. Nálam alapból szóba sem kerülhet.

 

Előzmény: ronin23 (619)
Roby70 Creative Commons License 2017.04.02 0 0 622

Ok. Majd sikítok, ha alakul valami. Amúgy Karesszal azt beszéltem tegnap, hogy elhozok tőle 1 próba darabot tesztelésre. Amíg nálam van, össze futhatunk és feltehetjük a tiédre is. Kipróbálod és döntessz, hogy megfelel-e.

Előzmény: cameraman1 (620)
csokaby Creative Commons License 2017.04.02 0 0 621

Csak most esett le, hogy te 850-sel gurulsz! Akkor linkelhettem neked itt a 900-as fotóit...:)))

Előzmény: cameraman1 (620)
cameraman1 Creative Commons License 2017.04.02 0 0 620

Köszönöm az összes tippet!

Akkor majd ha lesz lehetőséged Roby, szívesen vennék majd egy élménybeszámolót, hogy milyen a nagyobb plexivel. Egy ilyen kis beavatkozásra szükségem lesz Aramo motorján, mert hát túl magas vagyok. :)

Egyébként szépen néz ki rendőrmotornak is ez a TDM... :)

Előzmény: Roby70 (618)
ronin23 Creative Commons License 2017.04.02 0 0 619

Ez azért ebben a formában nem teljesen állja meg a helyét. A "lejárt olaj" az álló motorban brit tudósok szerint egyvalami miatt nem jó huzamosabb ideig, mégpedig a savassá váló összetevői miatt. Ez persze nem azt jelenti, hogy leteszem ősszel az 5000km-t futott olajjal a gépet és tavaszra megeszi belülről a blokkot, de huzamosabb ideig tárolva biztos, hogy nem túl jó a fém alkatrészeknek. Persze az még kérdés, hogy mi az a futott km és állásidő, amikor már mérhető hatása van a savasodásnak. Erről tanultabb kollégák és a Google tudnak nyilatkozni. :-)

Előzmény: Ifj. Padavan (609)
Roby70 Creative Commons License 2017.04.02 0 1 618

Mr Doc alias Karex márkatárs "lapít", de ő az udvari plexi faragó.:)

http://www.tolna.net/~dombaikaroly/tdmplexi/parts.html

Ezen a címen megnézheted miket gyárt.

A nagyobb plexit én is mostanság fogom kipróbálni.

Előzmény: cameraman1 (590)
tomhahn Creative Commons License 2017.04.02 0 0 617

Az baj,de köszi!

Előzmény: kawa550 (614)
Mr Dok Creative Commons License 2017.04.02 0 0 616

De mond, hogy a kulacstartó fent van még!!!!!!

Ugye, ugye??? Fent van?

A többi meg nem lényeg. Menjen.

Majd eljön az ideje a kinézetnek is egyszer.

:D

Előzmény: Scopy (600)
Mr Dok Creative Commons License 2017.04.02 0 0 615

Érthető, én sem cserélném 6000km előtt, csak ha beüt valami.

Előzmény: Scopy (599)
kawa550 Creative Commons License 2017.04.02 0 0 614

4tx-be nem jó, vastagabb, nem fér be a dobozba.

Előzmény: tomhahn (613)
tomhahn Creative Commons License 2017.04.02 0 0 613

Kawabácsi! Ha az az aksi 5 ezer és jó nekem,a motoromnak / ehhez,is hülye vagyok/ akkor engem érdekelne.

Csumi

furton Creative Commons License 2017.04.02 0 0 612

Ja-ja:-)))

Előzmény: Ifj. Padavan (611)
Ifj. Padavan Creative Commons License 2017.04.02 0 0 611

És az mindent vitt!   :)))

Előzmény: furton (610)
furton Creative Commons License 2017.04.02 0 0 610

Réges régen egy távoli galaxisban,mikor még nem volt autóm,és családom,én is évente tizen ezer kilométereket motoroztam:-) Igaz,olajat sem kellet cserélni az Mz,Jawa motorokban.:-)

Azok voltak a szép idők. Tizenpár forint volt egy liter 1:40 keverék.

Előzmény: Ifj. Padavan (609)
Ifj. Padavan Creative Commons License 2017.04.02 0 0 609

Scopy!

 

Teljesen érthető a hozzáállásod.

Ha én is ennyit gurulnék évente én sem cserélném le.

Tőletek tanultam meg, ha áll egy motor a "lejárt olaj" nem tesz benne kárt.

 

Csak én gyakran városozom vele. Így összejön a  km csere intervallum.

Előzmény: Scopy (599)
furton Creative Commons License 2017.04.02 0 0 608

 Ott a pont. Régebben hatezrenként,vagy ha nem értem el,évente cseréltem az olajat.

 Ha nem muszáj,nem cserélgetem hobbiból a drága olajat. 

Előzmény: Scopy (599)
csokaby Creative Commons License 2017.04.02 0 0 607

Ez meg a zsaruknak fejlesztett változat. 

csokaby Creative Commons License 2017.04.02 0 0 606

A helyedben én nem vennék azonnal, hanem kiírnám ide, hogy hol mozgok leggyakrabban. Hátha van márkatárs a környékeden. Egy kávé, ismerkedés, tapasztalat megosztás, majd plexicsere és tesztút. Így néz ki a yamaha túraplexije mra toldattal.

Előzmény: cameraman1 (605)
cameraman1 Creative Commons License 2017.04.02 0 0 605

Köszi a választ a plexire! Akkor csak ki kéne próbálnom egy yamaha-t. Nincs esetleg valakinek elfekvőben, vagy hol érdemes ilyet keresni?

Előzmény: csokaby (595)
Mr Dok Creative Commons License 2017.04.02 0 0 604

Ok, nem, csak a telefon hagyta ki a felét a bevezetőnek.......

Előzmény: Mr Dok (603)
Mr Dok Creative Commons License 2017.04.02 0 0 603

Ezt a hozzászólást az előbb másképp olvastam...... veteránként lehet szerkeszteni utólag?

A szerelőt nem minősíteném. Ezeket a körülményeket én fényképre sem tenném, nem videóval a fb-re.

Ez az írás viszont jól néz ki, kivéve a külalakját......

kawa550 Creative Commons License 2017.04.02 0 0 602

Én se nagyon tudom eldönteni, hogy ez most egy magát fényező de fakezű szerelő, mint az olajcserés aki nem találta meg a tartály leeresztő csavarját és beindítgatott motorral nyomatta ki az olajat, vagy csak egy külsőségekre nem adó falusi szerelő, aki azért nem hülye a dolgokhoz. Ez pl, amit a szinkronról ír, nem hülyeség, sőt. A helyesírásáért én kérek elnézést. :))))))))))))))

 

 

Taschner karbiszinkron

 

"

A szinkron , MI is az ?

Nagyon sokan csinálják ,! Drága műszerrel ,szarul ,, és sima házilag gyártott benzincsövessel jól ! 
Miért is kell nekünk ez a karbi szinkron 3000-5000 km ként ?

Indulásnál be fulad a motorom !

Ha nem váltok vissza dadog a gép !

Össze -vissza jár a motor !

Át meneteknél meg akad egy kicsit a fordulat stb stb

Meg probálok mindenkit be avatni , ki miért bassza el , és ,hogy lehet jól csinálni !

1. Dolog kompreszio mérés , ha a gyári adatokon belül van, nem kell vele tovább foglalkozni !

Ha nem jó a kompreszió / kopot a motor / de az egyes hengerek mért adatai 0.5 bárnál
nem nagyobb a különbségük és a vezérmű szelepek biztos zárnak ezzel sem kell foglalkozni .

2 . szelep állítás , gyári értékre állítása , és meg kell győződni ,hogy zárnak is

3 . / 1 kép / 25 évvel ez előtt így csináltuk a pillangó szelepek hézagát mértük . Egybe be lett akasztva a0.05 hézag mérő és ehhez csavartuk , Így mind egy formán nyitott . Persze nem volt 100 % -os 
1 kép

Ha nincs műszer , talán így a legjobb az esetleges henger kopás különbség a pilot csavaron jól korigálható , Persze JÓ FÜLL IS KELL HOZZÁ !

Nézük az órás műszert , vákumot mérünk ! Rá adásul nem is álladó vákumot 
Most nem taglalom a műszerek sokaságát .

Egy a lényeg …......... MIÉRT NEM SIKERÜL :::: jól be állítani ?

1.A motor meleg, szerkezetileg jó állapotban van 
2.fel tesszük a műszert ami jó , inditunk és kb 1400 f/nim -re állítjuk az alapjáratot !
3. / 2 -es kép / be állítjuk a az egyik szélső / 1-2 henger vákumát egyelő értékre a köztük lévő csavarral .
A műszerentlévő folytást mindig olyan állapotba tekerjük ,hogy ki-ki lengjen ,de ne csapkodjon és ne álljon meg a mutató ! …...... vannak gyári folytással rendelkező műszerek
itt a tekergetéssel nem kell foglalkozni 
 4.jőnn a 3-4 henger itt is egyelő értékek mutatásáig tekerjük a 3-4 karburátor közt lévő csavart 
 5. Ok !! a 1-2 óra egy forma értéket mutat , 3-4 óra úgy szintén , de 1-2 óra és a 3-4 óra visszont nem !
6.a középen lévő csavarral a 2-2 db óra állását egy értékre tekerjük /3-as kép /

2 kép

7 . az órák egy forma értékeket mutatnak és egyformán lengenek ki , ha jól csináltuk !/ 4 kép/

8 . Ilyenkor mi történik ? ….......... kész a szinkron ? Nem ….....

9 vissza állítjuk az alapjáratott 1100 f/ nim -re +/- 100 f/min

10 . ha a órán mutatott értékek egy formák , vagy nagyon kis mértékben eltérnek , 
NEM ÁLLÍTUNK UTÁNA mind szokták a nagy mesterek !

11.A pilot csavaral állítuk tovább
12. Hogy érthető legyen ! A pillangó szelepek már teljesen egy formán állnak , vagy a henger kopásának különbségének mértékében 1500 fordulaton egyformán adagolják a benzin/levegő keverékét 
13. tételezük fel 
a 4 órás műszerünk //1 hengernél kicsit kisebb a 2 henger és a 4 henger egyforma és a 3 henger kicsit nagyobb értéken ugrál / ide -oda leng a mutató/
14. 1 hengernél növelni kell a vákumot a 3 hengernél meg csőkenteni ….... csak kérdezem ?
15. Na nézzük ! 
16. A hármas hengernél a legnagyobb a vákum tehát a 3 -as henger a másik három hengerhez képest több benzint kap 
 17.3 henger pilot csavarját be fele tererjük ¼ - ½ fordulat , így kevesebb benzinnel csökken a vákum is . A 3 -as órán tisztán ki vehető .
DE csöken az alapjárat is , MIÉRT ? ….. mert a hármas hengerünk vitte az alapjáratot ….. Érthető ?
18.

4 kép 
Tehát 
18.az 1 hengernél a pilot csavart ki tererjük 1/4-/1/2 fordulattal , hisz ez a henger idáig lustálkodott , nem dolgozott bele az alapjáratba , csak vitette magát !
19. Ahogy nyitjuk az 1 henger pilot csavart úgy magához tér az alapjárat .Az órán az alacsony nyomás emelkedni fog .
20.A pilot csavarokat adig tekergetjük ki-be ,hogy a műszer mind a négy órája egy értéket mutason és az alapjárat 1100 f/nim legyen 
 21.Jól vegye a fordulatott és jól ejtse ! Nagyon fontos !
22. Kész vagyunk ? 
23. NEM 
24.Miért nem ?
25. A pillangó szelep jól áll ,!,, IGEN , a pillot csavarok jól állnak ? SZERINTEM NEM , az órák egyforma értékeket mutatnak ! IGEN 
26.a motorunk már jól be van állítva EZ BIZZTOS , …....... De MI a BAJ ?
27.Alapjáraton szépen muzsikál …. de ha most ki vennénk a gyertyákat mind 4 db kormos lenne ! 
Miért ?
28. Mert a pillangó szelepünk az átmeneti 1 -es alapjárati csatornán fekszik és a 2 alapjárati csatornán a pilot csavart dusra állítotuk ! 
/5 kép /

29. tisztán látszik a rajzon a levegő fix a fúvóka fix a pillangó szelep alatt az 1 -es csatorna a pilot csavaral a 2-es csatornát szűkítjük illetve -növeljük 
30. Mit kell tenni ? 
31 . a műszerünk még fent van . A 1 henger pilot csavarját be fele 1/4-1/2 fordulatonként tekerjük / elzárjuk a benzin/levegő keverék útját / . mindadig a pontig amíg a motor fordulata elkezd csökenni , ekkor egy ¼ fordulattal vissza ki tekerjük 2 henger úgy szintén és a 3-4 hengernél is ugyan így , az alapjárat le lassul ,a motor állítás közben néha meg is áll , a központi alapjárati csavarral újra 1100 +/- 100 fordulatra állítjuk az alapjáratot .
32. ha a műszer órái egy forma értéket mutatnak tuti lett a be állítás

33.Ha nem ? a szelepek nem zárnak rendesen , túl nagy a hengerek töltésének különbsége , kopott a subert tű , kopott a dekompreszor dugatyú , ,, kopott /sérült a fő fúvóka , stb

További probléma szokott még elő fordulni

1. a szívató fúvóka túl nagy , illetve záro O gyűrűje át ereszt 
2. a pillangó szelepek tengelye kopott, illetve O gyűrűi nem zárnak 
3. a dekompreszios dugo háza kopott vagy maga a dugo 
4. tömitési promlémák

Még hozzá fűzöm !

1 , a motor finomságát és fogyasztását és gáz vételét folyásólja be a karbi szinkron 
2 , a motor teljesitményét csak vissza adja ,de nem emeli , a szinkron 3000-4000 f/min felet már nem szol bele lényegesen a motor müködésébe itt már a motor 2-es karbi váltása a vákum határozza meg a gép mükődését , EZ EGY MÁSIK TÉMA LESZ !"

Előzmény: pisti66 (601)
pisti66 Creative Commons License 2017.04.02 0 0 601

Még nézni se volt jó még ha vicces is akar lenni a Józsi bácsi.Az biztos hogy még a port letörülni sem adnám oda a motoromat ennek a kóklernak,de a gépek amiket bemutat dtm ek vagy hogy is hívják mindegy kispolszki ,hát multjuk az vólt de gazdájuk nem.Az igaz hogy ha szerelni kell szét kell szedni minden idomot akár csak egy aksi cseréhez .Oktató film.....az a koszos rongy és a karbi,szinte mindegy hogy van rozsdapor vagy nincs.Az a rend és tisztaság ami van ott körülötte az magáért beszél...hát vannak még csodák :)))

Scopy Creative Commons License 2017.04.02 0 0 600

Ja... És még valami.  Kövezzetek meg, de ennyi motorozás miatt nem vagyok hajlandó tízezreket költeni az esztétikára sem. A lakákfelújítás fontosabb.  Úgyhogy Elnök úr hozza a kissé megfakult fényű formáját idén is.

 

Majd a találkozón jól kicsurgatom a nyálam a Ti gyönyörű gépeiteken.

Scopy Creative Commons License 2017.04.02 0 0 599

Furton! Én hasonlóan jártam. Megvettem az olajcseréhez mindent. Elvittem Sagipet jóbarátunkhoz Elnök urat és megnéztük az olajat. 2-3 ezer km-től szinte gyári minőségű olajat "találtunk" . Úgy döntöttem nem cserélek. Én sem fillér- baxás miatt járok el így mert akkor meg sem vettem volna. Egyszerűen nem akarok ennyire pazarolni. Ha megint ilyen xar évem lesz majd következő szezon előtt cserélek.  Akkor sem lesz több benne 6000-nél.

Ifj. Padavan Creative Commons License 2017.04.02 0 0 598

Hú bakker...

Hát "Józsi bácsinak" nem való motor.

- A szelepek kimozdultak a vezérmű lánc lazaságától? Azt már baromira lehetett hallani az tuti. Nem igaz, hogy nem tűnt fel neki?

- Elégetett kuplung? B@sszus...

- Főtengelyre ráolvadt a csapággyal a hajtókar?

És ez egy tulajnál? Nem hiszem el...   :)

 

Én nagyon figyeltem az enyémre már a nagy szerviz előtt is.

Az összes csajom nem kapott annyi figyelmet mint a gépem. :)

Ez lehet kissé beteges. De régen meg a tamagotchi volt a menő...  :)

 

 

Nem tudom nálam mi történhetett, hogy a főtengelyem elköszörülték, de lehet, hogy az olasz tulaj hasonlóan hanyag volt.

A szerelő meg nem tudom mit magyaráz. Utángyártott alkatrészek armadát pakolja bele, plusz csapágy barkácsolás.

Nekem is ajánlották cimborák a "nagy szerviznél", hogy vigyem a Szakál Metalhoz feltölteni az aláköszörült főtengelyt.

Nincs az a pénz, nem barkácsolok...

 

A videó tanulságos!

Előzmény: SzVZoli (591)
csokaby Creative Commons License 2017.04.02 0 0 597

Elhiszem. Most láttam tőle egyet amire elfelejtette ráuszítani a helyesírás ellenőrzőt. Próbáltam kibogozni, hogy mit akarhatott írni, de nagyon fájt olvasni.

Előzmény: kawa550 (596)
kawa550 Creative Commons License 2017.04.01 0 0 596

Régebben még írt néha a sportmotoron, valami bődületes helyesírással.....

Előzmény: csokaby (592)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!