Én se nagyon tudom eldönteni, hogy ez most egy magát fényező de fakezű szerelő, mint az olajcserés aki nem találta meg a tartály leeresztő csavarját és beindítgatott motorral nyomatta ki az olajat, vagy csak egy külsőségekre nem adó falusi szerelő, aki azért nem hülye a dolgokhoz. Ez pl, amit a szinkronról ír, nem hülyeség, sőt. A helyesírásáért én kérek elnézést. :))))))))))))))
Taschner karbiszinkron
"
A szinkron , MI is az ?
Nagyon sokan csinálják ,! Drága műszerrel ,szarul ,, és sima házilag gyártott benzincsövessel jól !
Miért is kell nekünk ez a karbi szinkron 3000-5000 km ként ?
Indulásnál be fulad a motorom !
Ha nem váltok vissza dadog a gép !
Össze -vissza jár a motor !
Át meneteknél meg akad egy kicsit a fordulat stb stb
Meg probálok mindenkit be avatni , ki miért bassza el , és ,hogy lehet jól csinálni !
1. Dolog kompreszio mérés , ha a gyári adatokon belül van, nem kell vele tovább foglalkozni !
Ha nem jó a kompreszió / kopot a motor / de az egyes hengerek mért adatai 0.5 bárnál
nem nagyobb a különbségük és a vezérmű szelepek biztos zárnak ezzel sem kell foglalkozni .
2 . szelep állítás , gyári értékre állítása , és meg kell győződni ,hogy zárnak is
3 . / 1 kép / 25 évvel ez előtt így csináltuk a pillangó szelepek hézagát mértük . Egybe be lett akasztva a0.05 hézag mérő és ehhez csavartuk , Így mind egy formán nyitott . Persze nem volt 100 % -os
1 kép
Ha nincs műszer , talán így a legjobb az esetleges henger kopás különbség a pilot csavaron jól korigálható , Persze JÓ FÜLL IS KELL HOZZÁ !
Nézük az órás műszert , vákumot mérünk ! Rá adásul nem is álladó vákumot
Most nem taglalom a műszerek sokaságát .
Egy a lényeg …......... MIÉRT NEM SIKERÜL :::: jól be állítani ?
1.A motor meleg, szerkezetileg jó állapotban van
2.fel tesszük a műszert ami jó , inditunk és kb 1400 f/nim -re állítjuk az alapjáratot !
3. / 2 -es kép / be állítjuk a az egyik szélső / 1-2 henger vákumát egyelő értékre a köztük lévő csavarral .
A műszerentlévő folytást mindig olyan állapotba tekerjük ,hogy ki-ki lengjen ,de ne csapkodjon és ne álljon meg a mutató ! …...... vannak gyári folytással rendelkező műszerek
itt a tekergetéssel nem kell foglalkozni
4.jőnn a 3-4 henger itt is egyelő értékek mutatásáig tekerjük a 3-4 karburátor közt lévő csavart
5. Ok !! a 1-2 óra egy forma értéket mutat , 3-4 óra úgy szintén , de 1-2 óra és a 3-4 óra visszont nem !
6.a középen lévő csavarral a 2-2 db óra állását egy értékre tekerjük /3-as kép /
2 kép
7 . az órák egy forma értékeket mutatnak és egyformán lengenek ki , ha jól csináltuk !/ 4 kép/
8 . Ilyenkor mi történik ? ….......... kész a szinkron ? Nem ….....
9 vissza állítjuk az alapjáratott 1100 f/ nim -re +/- 100 f/min
10 . ha a órán mutatott értékek egy formák , vagy nagyon kis mértékben eltérnek ,
NEM ÁLLÍTUNK UTÁNA mind szokták a nagy mesterek !
11.A pilot csavaral állítuk tovább
12. Hogy érthető legyen ! A pillangó szelepek már teljesen egy formán állnak , vagy a henger kopásának különbségének mértékében 1500 fordulaton egyformán adagolják a benzin/levegő keverékét
13. tételezük fel
a 4 órás műszerünk //1 hengernél kicsit kisebb a 2 henger és a 4 henger egyforma és a 3 henger kicsit nagyobb értéken ugrál / ide -oda leng a mutató/
14. 1 hengernél növelni kell a vákumot a 3 hengernél meg csőkenteni ….... csak kérdezem ?
15. Na nézzük !
16. A hármas hengernél a legnagyobb a vákum tehát a 3 -as henger a másik három hengerhez képest több benzint kap
17.3 henger pilot csavarját be fele tererjük ¼ - ½ fordulat , így kevesebb benzinnel csökken a vákum is . A 3 -as órán tisztán ki vehető .
DE csöken az alapjárat is , MIÉRT ? ….. mert a hármas hengerünk vitte az alapjáratot ….. Érthető ?
18.
4 kép
Tehát
18.az 1 hengernél a pilot csavart ki tererjük 1/4-/1/2 fordulattal , hisz ez a henger idáig lustálkodott , nem dolgozott bele az alapjáratba , csak vitette magát !
19. Ahogy nyitjuk az 1 henger pilot csavart úgy magához tér az alapjárat .Az órán az alacsony nyomás emelkedni fog .
20.A pilot csavarokat adig tekergetjük ki-be ,hogy a műszer mind a négy órája egy értéket mutason és az alapjárat 1100 f/nim legyen
21.Jól vegye a fordulatott és jól ejtse ! Nagyon fontos !
22. Kész vagyunk ?
23. NEM
24.Miért nem ?
25. A pillangó szelep jól áll ,!,, IGEN , a pillot csavarok jól állnak ? SZERINTEM NEM , az órák egyforma értékeket mutatnak ! IGEN
26.a motorunk már jól be van állítva EZ BIZZTOS , …....... De MI a BAJ ?
27.Alapjáraton szépen muzsikál …. de ha most ki vennénk a gyertyákat mind 4 db kormos lenne !
Miért ?
28. Mert a pillangó szelepünk az átmeneti 1 -es alapjárati csatornán fekszik és a 2 alapjárati csatornán a pilot csavart dusra állítotuk !
/5 kép /
29. tisztán látszik a rajzon a levegő fix a fúvóka fix a pillangó szelep alatt az 1 -es csatorna a pilot csavaral a 2-es csatornát szűkítjük illetve -növeljük
30. Mit kell tenni ?
31 . a műszerünk még fent van . A 1 henger pilot csavarját be fele 1/4-1/2 fordulatonként tekerjük / elzárjuk a benzin/levegő keverék útját / . mindadig a pontig amíg a motor fordulata elkezd csökenni , ekkor egy ¼ fordulattal vissza ki tekerjük 2 henger úgy szintén és a 3-4 hengernél is ugyan így , az alapjárat le lassul ,a motor állítás közben néha meg is áll , a központi alapjárati csavarral újra 1100 +/- 100 fordulatra állítjuk az alapjáratot .
32. ha a műszer órái egy forma értéket mutatnak tuti lett a be állítás
33.Ha nem ? a szelepek nem zárnak rendesen , túl nagy a hengerek töltésének különbsége , kopott a subert tű , kopott a dekompreszor dugatyú , ,, kopott /sérült a fő fúvóka , stb
További probléma szokott még elő fordulni
1. a szívató fúvóka túl nagy , illetve záro O gyűrűje át ereszt
2. a pillangó szelepek tengelye kopott, illetve O gyűrűi nem zárnak
3. a dekompreszios dugo háza kopott vagy maga a dugo
4. tömitési promlémák
Még hozzá fűzöm !
1 , a motor finomságát és fogyasztását és gáz vételét folyásólja be a karbi szinkron
2 , a motor teljesitményét csak vissza adja ,de nem emeli , a szinkron 3000-4000 f/min felet már nem szol bele lényegesen a motor müködésébe itt már a motor 2-es karbi váltása a vákum határozza meg a gép mükődését , EZ EGY MÁSIK TÉMA LESZ !"