Szia! Lehet, hogy későn de válaszolok! Ez azért van (legalább is nálam azért volt) mert magasabb az úszóházban a benzin, és erőteljes fékezéskor előrebólint, és túlfolyik a karbi ezért esik le az alapjárat, ha meg le is áll, akkor nagyon magas a szint! Valszeg akkor elég sokat is eszik a géped, én ránéznék a gyertyára mit mutat. Ha ez van nálad is akkor mielőbb rendbe kell rakni, a sok "benya" amit nem tud elégetni lemossa az olajat a hengerfalról, és sokkal jobban kopik a motor.
Üdv, TDM 850. 1998-as, karbi szinkron- tömítések- membrán csere, után nagyon patent lett, lóerők előjöttek, csendes lett, viszont határozottabb fékezéskor leesik a fordulat 500-600-ra , még erősebb fékezéskor leáll. Álló helyzetben bárhogy rángatod a gázt gyönyörű 1100-1200-es alapjárat. Valakinek valami ötlet? Előre is köszi.
Szia! A tdm hajlamos alacsony fordulaton rángatni. De ha ennyire zavar én elsőre a láncfeszességet nézném meg, majd egy karbi szinkront csináltatnék. Remélem tudtam segíteni!
Lenne egy kérdésem vagy egy 850 4 tx 2000 évjárat most a hétvégén vettem észre hogy 3500 fordulat környékén gyorsitasnal iszonyatosan rázza a gépet a műszerfal ugrál szinte mi lehet a gondja vagy ez normális ennél a típusnál?
Sajnos a 4TX hajlamos az olajfogyasztàsra.A szint megàllapîtàs nekem nèha az agyamra ment.Ahànyszor nèztem szinte majnem mindig màst mutatott.Pedig melegen,leàllàs utàn vàrtam pàr percet.(Dupla olajszivattyús)
Vásároltam egy TDM 850 4tx motort mai napon.
Állt két évet, és alpjárat csak szivatóval van. Vagy ha tartok rá egy kis gázt . Akkor elég jól fel is tudom egyébként pörgetni a fordulatot . Kosz lehet benne, és a régi benzin miatt?
Szét szedem majd ahogy lesz időm, csak írok hátha tudtok valami hasznosat mondani róla.
Köszönöm.Zoli.
Én biztos nem rakatnék a motorba utángyártott cuccokat. A Kuplung lamella mégis EBC lett. Csúszik mint takony.
Már a Motul 7100 -nál is. Próbáltam 5100 -val és Repsol Sinteticoval.
Szal részemről is csak gyári.
Minden utángyártott cucc kétes.
Nincs olyan egy acélnál, hogy "elavult" vagy régi technológia.
Ehhez a konstrukcióhoz ahogy Kawa is írta ez való.
Mindenféle bevonatos cucc kerülendő.
Vannak korszerűbb motorok igaz, ahol ez talán eljátszható, de csak olyannak, aki jelentős anyagismereti háttérrel rendelkezik. Különben nagyon-nagyon drága lesz a felújítás és nem lesz tartós.
Nekem a felújítás után 150 - 200 000 Km -t mondott a szerelő, ha olyan olajat használok és úgy hajtom ahogy ő ajánlja. Így 5000 -es fordulaton gond nélkül.
Egy biztos. Amíg nem engedtem ilyen "szakemberek" kezébe a motoromat, akik olyan nagyon értettek mindenhez is, nem úgy mint én, addig minden rendben volt, a saját melóm sose okozott gondot utólag.
Ez már a te bajod! Ez a német cég sem tegnap kezdte a gyűrűk gyártását, (és még sok minden mást is)! Akkor énnálam a japók nagyon szarul próbálták össze az anyagkeveréket, ha ilyen hamar ilyen sok olajat kezdett el fogyasztani!
De minek is vitatkozok én olyannal aki még azzal sincs tisztában, hogy szelepfészek mart hengerfejnél 1000km után szelephézagot kell mérni, ráadásul úgy rakja fel a hengerfejet (még ha készre szerelve is kapta), hogy nem ellenőriz szelephézagot!
A gyűrűknél talán a legfontosabb tulajdonság az anyagpárosítás, jelen esetben a henger falával. Nem jó ha túl puha, hamar elkopik. Pláne nem jó ha túl kemény, megeszi a hengert. És az egy tulajos tádék mutatják(kettőt is ismerek 150.000km felett) hogy a kis japók azért erre odafigyeltek. Hogy a minden motorhoz gyártók minden motorhoz hozzápróbálják az anyagkeveréket? Háááát.......
Nem szoktam játszani, utánanéztem a dolognak, mielőtt rendeltem volna! A gyári gyűrűk felejtősek, pláne ha még kapsz eredeti 20 éves raktárban pihent gyűrűket! Azóta sokat fejlődött a technológia, és én pont ezért nem akartam gyári gyűrűt, az utángyártott gyűrűk sokkal modernebb eljárással készülnek, jobb anyagminőség, felületi bevonat, ami az én elkopott gyűrűimen még nem volt, tehát nem kell mindenben a gyárihoz ragaszkodni, pláne ilyen régi konstrukciójú motornál!
Ezzel nagyjából az utolsó szóig egyetértek, kivéve a gyűrűket, kb ennyiért vettem eredeti gyári gyűrűket pár éve, felesleges utángyártott kétséges minőségű cuccokkal játszani.
Ha már ennyire szét volt szedve a blokk akkor kár volt összerakni a régi gyűrűkkel, az enyém 1000-en 1L evett, gyűrűzés után ugyan annyi olajat engedtem le 5000km után mint amit bele tettem, de ehhez persze jó állapotú hengerek is kellenek, ha már hordósak akkor nem elég a gyűrűzés! Az meg hülyeség, hogy ásványi kell bele, az meg még nagyobb baromság, hogy vastagabbat kell bele rakni, azzal csak még jobban kinyírod a motort, ha eszi akkor egye, de legalább mindenhová eljut időben az olaj, a vastaggal csak később alakul ki az olajfilm réteg, és sokkal jobban kopik a motor! Amíg az enyém kajálta az olajat, addig mannol 7812 kapott, olcsó jó és nem ment rá a gatyám a sok olajvásárlásra! Most hogy jó már újra Repsol moto sintetico van benne! A kompresszió meg kevés támpont az olajfogyasztásra, az enyémben is volt kompresszió rendesen, és kartergáz sem volt, a szelepszár szimeringeket is kicseréltem feleslegesen, az olajfogyasztás az esetek 99%-ban alul a gyűrűknél történik! Tehát vagy együtt élsz ezzel a problémával, vagy újra bontás és ha tényleg rendben voltak a hengerek akkor új gyűrűket neki és nagy valószínűséggel rendbe jön a dolog! Az én esetemben annak is örültem volna, ha nagy mértékben csökken az olajfogyás, és lám szinte teljesen megszűnt! Tehát vagy rádobsz még Kb 60K, ami elég sok olajnak az ára, vagy töltögetsz, ez csak rajtad és a pénztárcádon múlik! De bevallom sokkal jobb érzés, hogy rendben van a motor, és nem kell minden hosszabb út után az olajszint ablakot sasolnom!
Hali. Részben szétszedett blokkot vittem és kompletten kaptam vissza. Nagymultú szerelő cég csinálta. Gyűrűk állítólag tökéletesek voltak, szimeringeket szerintem cserélték de rákérdezek. Ha nem volt cserélve akkor lekapom a hengerfejet és kicserélem. Persze csak majd ha már motorozásra alkalmatlan idő lesz. :)
Jól értem, hogy a főtengely miatt teljesen szét volt szedve a blokk, a hengerfej ott volt az asztalon és összerakták a régi szelepszárszimeringekkel?
Enyém is 3 litert evett olajcserénként, kompresszió jó volt, henger nem volt vállas, dugattyú nem volt kopott. Új gyűrű, új szelepszárszimering és megszűnt az olajfogyasztás. Ilyen mértékűn már semmilyen olajvarázslat nem segít(amúgy se, de mind1), öreg hiba volt kispórolni a gyűrűkészletet meg a szimeringeket.
Sziasztok. Köszi a válaszokat. Full szintetikus olaj van benne. Mondjuk amikor ezt a motort tervezték lehet még nem is nagyon volt fullszintetik olaj. :) Hengert és a gyűrűket sajnos volt alkalmam nemrég látni főtengely javítás okán és a hengereknek nem volt vála a gyűrűk is rendben voltak. Bakonymotornál rakták össze a blokkot és ott is azt mondták rendben volt a kompresszió és a motor. Megpróbálok majd másik olajat hátha kicsit javul a helyzet vagy esetleg még a szelepszáraknál szökik az olaj.
Nekem azt mondta anno a Yamahás szervizes, hogy ezeket a motorokat a japcsi tervező mérnökök ásványi olajra tervezték. Én 10W40 ásványi Repsolt tettem bele, nem ette. Próbálj meg egy kicsit vastagabbat bele. Ha nem füstöl, nem erőtlen, nagy baj nem lehet.
Repsol van ásványi,félszint illetve fullszintetikus. Milyen van benne?
Állitólag ezekbe a gépekbe nyugodtan mehet az ásványi,bár én mégis fullsynt.tettem bele.Csipegette is főleg nagy fordulaton.
Ha vízhőfokmérős akkor 99'előtti,vagy 99'első félévi a géped,gondolom nem kevés km-rel.Szerintem olaj váltással sem oldódik meg a probléma.Ezzel vagy együtt kell élni egy darabig,vagy ha hosszabb távra tervezel,akkor előbb-utóbb motorfelújítás.Sajnos az zsebbenyúlós.Nem kicsit:(
Sziasztok. Adott 1 4tx 850. Olajcsere óta 1500km-t futott repsol 10-40 olaj. Nálatok mennyi az olajfogyás? Mert nekem kicsit soknak tűnik a kb 100km/fél dl olaj. Nincs sok tapasztalatom mert ehez keveset volt még nálam a motor. Nem látom ,hogy füstölne szépen megy ,erős jól húz. Rövid távokon használtam mostanában ,tehát nem huzamosan melegen volt használva. Országúton 5000-es fordulattal kb 140km/h használat mellett.
Vízhőmérő kicsivel a hideg tartomány felett van kb vízszintesen áll a mutató. Nem tudom nem e az a baj ,hogy hidegen jár.
Van a Yamaha TDM 850 4tx, aminek eddig tulajdonképpen semmi baja nem volt. Most voltam vele egy nagyobb túrán és a víz, ami eddig a mutató alsó vonalán volt minden helyzetben, most a kirándulás harmadik napján elindult felfelé. Nem ér bele a pirosba, mert a ventillátor bekapcsol, de most a csavar és a piros között áll, illetve ha lassabban megyek akkor feljebb is megy. Eddig viszont csak az alsó résznél volt. Mi változhatott meg? Talán a termosztát? Vagy ez a normális hőfoka és eddig nem volt jó a termosztát? Ha valakinek volt ilyen problémája, ossza már meg velem! Kösziii!