Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2020.01.02 0 0 47951

Talán még egy kört érdemes vele foglalkozni...

 

A határadat 365 napos. Ha ebben lehet hiba, tévedés (2,4%),

akkor a kevesebb napon mértekben még inkább...

 

Ezen az alapon az egész OKA feltételezések óriáshalmaza lehet: vagy úgy van, vagy nem:)))

 

Nem engedném el könnyen a 2 mérőhely (gyanús-hiányos) adatsorát.

Foglalkozzunk Szeged M43 elkerülő szakasz volumenével is.

 

3554  14914 21654  4385    7923  2457 113 0  246   144 160 3834
3923  24441 35305  7128 12695  4449 120 1 1057  407 427 5224

 

Ha a határon 1676 nyerges haladna, hogyan lesz ebből 5224?

Az M5 csomópont előtti M43 szakaszig már csak 3834 megy át,

vagyis az 5. főúti bejáratnál 1390 db nyergesnek kellene Szegedre bemenni?

De még a felét sem regisztrálták:

1222    9622 10898   748   7830   818 108 8    146   92    40   468

 

Eszmecserénknek nem tárgya a többi járműkategória, de érdemes végignézni.

a buszok kivételével, mindegyik feltűnő különbségű. A középnehéz tgk-knál például 4x!!!  

Ki hiszi el, hogy az M43-ról 811 ilyen jármű Szegedre megy és csak 246 az M5-re?

 

Még egy adatsor hozzátételével teljesen megbízhatatlannak tűnhetnek a közölt volumenek:

M5 forgalma az M43 csp. felett (Szatymaz) és alatt (Kiskundorozsma)

3741  29295 41092  7574 16709 4636 302 0  367 1383 374 5408
3742    9771 12412  1635   6893 1076 133 0    69   253 143 1166

 

Tényszerű, hogy az M5 déli irányból nagyon kevés jármű halad az M43-re (és vissza).

Tehát az M5 két mérőhely adatsorának különbözete nem lehet nagyobb, mint M43 3554 adatsora,

de valamiért mégis így közlik... (és már évek óta defektes a system)

 

Tennék egy kompromisszumra hajló javaslatot:

ehhez segít a Célforgalmi felmérés (OCF 2016)

amely vizsgálja a célállomás szerinti forgalomáramlásokat.

Ez szerint 2016-ban 1343 db külföldi tehergk lépett be a határon (total: 2686)

ebből mintegy 48 db ment be Makóra.

és mintegy 60 db Hódmezővásárhely felé.

Mintegy 130 db megy Szegedig.

1105 db végig az M43-M5 útvonalon. (Persze 2x, mert ez a belépő adatokból látható)

 

A többi BELFÖLDI teherjármű.

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (47950)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.01.02 0 0 47950

Elgondolkodtam... a pontosság netán a mért adatok szórását tükrözi csupán?
Ha gen, akkor egyszerűen figyelmen kívül kellene hagyni azt a két pontot, úgy tűnik, szezonális a forgalom és pont rosszkor számoltak?

Előzmény: dimelo (47949)
dimelo Creative Commons License 2020.01.01 0 0 47949

BUÉK a Fórum minden tagjának!!

 

Kérdésedre a válasz: sajnos igen!

2018-ban mért adatok.

 

Ebből gyanakvásra adhat okot, hogy a 3554 és a 3948 mérőhelyeken kevesebb mérés történt,

de ennek ellenére azoknál a legjobb pontossági %-ot jeleznek.

Ha a határpontnál 2,4 % az adatpontosság, akkor is csupán 40 db eltérést igazolna,

mivel a kiugró 3948 mérőhelynél 1% a feltételezett hiba, az sem több, mint 40 db.

A határforgalom kevés, a következő brutálisan sok.

Ellenben: ha a határadatot belépő járműnek tekintjük, akkor a kilépőkkel együtt: 3300 db is lehet...

 

Úgy olvasom, mintha Attust is megfogta volna a jelenség (bocs, hogy copy-zom, de egyelőre nem mindenki olvassa az SSC-t, kiemelések tőlem):

 

a két utolsó (Apátfalva, Nagylak) lehajtónál a korábbi években rendre lement 2-300 kamion, a fene tudja hová, de 2018-ban ez hirtelen 2.000 fölé ugrott.

Ennek a változásnak nyilván egy határozott oka kell, hogy legyen.
Az egyik opció, hogy rossz a forgalomszámlálás. Pont a határállomásnál, ráadásul az év 365 napján számolva, nem gondolom, hogy ebben pár darabnál nagyobb tévedés lehet.

Azt, hogy szándékosan meghamisították, hogy a határforgalmat a valósnál kisebbnek tüntessék fel, szintén elvetném.
Nézzük meg a 43-as út nagylaki átkelőjét! (Továbbra is csak a nyergesek). Itt is volt mindhárom évben forgalomszámlálás, a két utolsó évben minden nap, előtte időszakos.
2016: 721
2017: 718
2018: 641
Még csökkent is. Szóval nem is itt van a megoldás.
Sem a kiszombori sem a battonyai átkelőn nincs teherforgalom, az sem játszik szerepet.
Szóval valami itt egészen biztosan nem stimmel, de nem tudok rájönni, hogy mi.

 

Az összes többi járműkategória stimmel, szóval nem véletlenül máshová írtak be napi kb. kétezer (azaz egy év alatt nagyságrendileg 700 ezer) kamiont, hanem sehová se.

 

Most azzal zárom:

Egyetértek Attus-sal is, az utolsó megállapítását kivéve.

A többi kategóriánál is van baj, csak nem egyforma arányokban.

           Összes J.egység összteher szgk.  kistgk buszok közép nehéz pótos nyerges

3948 12513   19933  4856  5669 1877  92 0   700  236  163   3749
3950   7473   10637  2036  4186 1172  74 0   218    74    66   1676

 

Nekem ez sehogysem 1-4 %-os "pontosság"...

Előzmény: ÁsítóSárkány (47948)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.01.01 0 0 47948

Korábbi máshova szóló megjegyzésed kapcsán: ezek mind az adott évben mért értékek?
Vagy valami sokkal korábbi mért érték becsült korrekciójából jöttek?
Simán lehet, hogy egyik-másik ilyen becsült felszorzás nagyon nem felelt meg a valóságnak...

Előzmény: dimelo (47945)
adiaboli Creative Commons License 2019.12.31 0 0 47947

Tanulandó az új évre: hogyan kell fogalmazni ahhoz, hogy bármelyik kimenetelre (I/N) neked legyen igazad:)))

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=148652136&t=9013571

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=148650706&t=9013571

 

BÚÉK Mindenkinek!!!

Előzmény: totyit (47946)
totyit Creative Commons License 2019.12.31 0 0 47946
Előzmény: dimelo (47944)
dimelo Creative Commons License 2019.12.30 0 0 47945

Az SSC csomaghoz...

 

Attus írta:

A 2018-as forgalomszámlálás szerint a csanádpalotai átkelő személygépkocsi-forgalma (minden adat ÁNF, a két irány összesen, kerekítve, szgk. és kisteherautó egybe számolva) 5.400.

Röszkénél ugyanez 4.900. A kettő összesen 10.300. Tehát maximum ennyi lehet a tranzit.
Ehhez képest az M5-ön már Szeged előtt 18.000, Lajosmizse és Kecskemét közt már 27.000.

Tehát még a közvetlen elővárosi szakaszokat figyelmen kívül hagyva is a személygépkocsi-forgalomnak a nagy többsége biztosan nem tranzit.
Kamionokat nézve ugyanez:
Csanádpalota: 1.700
Röszke: 800
A kettő összesen 2.500
Az M5 forgalma Kecskemét előtt: 7.000, csúcskeresztmetszeten 9.500.

 

Alapvetően egyetértek, de finomabbra kellene hangolni a számokat!    és akkor nem :)))

 

A példát a kamionokkal a legjobb érzékeltetni, értelmezzük nyergesvontatóknak (abból van a legtöbb).

 

Az első pillantásra ennyi az M43 határforgalma, de több dolog nincs rendben ezzel az adattal.

3950. mérőhely   1696 db

3948. mérőhely   3749 db !?!?!  (3949. mérőhely adatát 4425-448. utak között nem közölték)

A két pont között 13 km, valamint a 4425. és a 448. út csomópontja van.

Feltételezhetjük-e, hogy ezeken az összekötő utakon 2053 db kamion jön az M43-ra?

 

A 448. (lánykori nevén 4451. út) Nagylakról vezeti fel az ADR szállítmányokat az autópályára.

Az OKA 2018 a 448. úton összesen csak 29 db nyerges halad!!!

Honnan jön az M43-ra még 2024 db kamion??? (Több, mint a határon regisztrált)

Minthogy Makó 430. úton még +1012 db???

 

Szélesebben értelmezve: Nagylaknál a 43. úton 641 db nyerges halad át, amelynek 90 %-a Makó felé megy a régi úton.

 

Ugyanígy aggályos a volumen az M43-M5 csomópontnál is:

Az M43 (Szeged bevezető 5. főútig) 3834 db, ez 1000 db többlet a Szegedre bemenő + a két határátkelő adathoz képest (468+1696+641)

de nem koherens az M5 (Szatymaz) adattal sem: 5408 db, mert M5 Röszke (és az 55. út) felől csak 1166 db nyerges érkezik...

 

A hiány 408 db nyergesvontató.

 

A többi járműkategóriában is hasonlatos eltérések mutatkoznak.

Elfogadva az M5 adatsorait, hibákat érzek a határadatok rögzítésénél.

Van egy érzésem: vagy csak a be-, vagy csak a kilépőket közölhették...

 

Mert ha a határadat helyes, akkor az M43 összes mérőhelyén (kivétel 3554) hibásak az adatok.

 

Melyik a kevésbé rossz???

Előzmény: dimelo (47928)
dimelo Creative Commons License 2019.12.29 0 0 47944

Ne tegyél könnyelmű ígéreteket:)

 

Neten 2022 az átadása...

 

A Millau viadukt építése 3 év volt... előtte 15 év toporgás...

Csak azért, mert hosszuk közel azonos, a pillérmagasságban  Millau más kategória.

 

A Most Peljesac 4-5 évig készül?

Előzmény: adiaboli (47943)
adiaboli Creative Commons License 2019.12.29 0 0 47943

23. dec. 31. előtti átadáskor Te fizeted a travaricát, utána én.

Előzmény: dimelo (47941)
adiaboli Creative Commons License 2019.12.29 0 0 47942

helyesen: ...40.668.

Előzmény: adiaboli (47940)
dimelo Creative Commons License 2019.12.29 0 2 47941

Beszéljünk róla 1-2... év múlva is

Előzmény: adiaboli (47940)
adiaboli Creative Commons License 2019.12.29 0 0 47940

Nem ebbe a diskurzusba jön, semmi köze hozzá. Csapongunk a témák között.

Csupán azt idézem vissza, hogy egy éve markánsan kétségbe vontad, hogy belátható időn belül megépítik: 40.649, 40.650, 40.448.

Hát, úgy tűnik, megépítik.

:-)))

Előzmény: dimelo (47937)
Tywer Creative Commons License 2019.12.29 -1 1 47939

Így van. Nekünk ez a tranzitforgalom maradni fog, ettől nem kell félni. Mindenféle összekötések készülnek M6-osok stb. Egy ilyen forgalmú (és nem mellékesen jelen formájában a forgalma és adottsága által legveszélyesebb) út meg még mindig nem tart sehol. Úgy, hogy Püspökladányig brutál tranzitforgalom is van rajta, utána meg még jön a legnagyobb és a hatodik legnagyobb vidéki város, ami szintén szégyen, hogy úgy van összekötve ahogy jelenleg pedig a két város között is elég jelentős a mozgás. Vicc.

Előzmény: adiaboli (47935)
dimelo Creative Commons License 2019.12.29 -1 0 47938

Ha valamelyik mániákus tényleg fontosnak tartaná Erdélyt,

akkor ez lenne a prioritás élén,

a többit ott oldják meg azok, akikre tartozik...

Előzmény: adiaboli (47935)
dimelo Creative Commons License 2019.12.29 0 0 47937

Látom, értem, csak nem tudom hogy jön a Peljesac-híd a diskurzusba?

 

10 évvel ezelőtt is már erről BESZÉLTEK.

Nemzeti ügy, mégis... 

 

 

Előzmény: adiaboli (47931)
dimelo Creative Commons License 2019.12.29 0 0 47936

Szerintem sem.

Elég ami magától jön felénk...

 

Nem én írtam, csak idéztem,

mint annak példáját, hogy a tranzittal indokolni az M9-et nem szerencsés...

Előzmény: trizs77 (47932)
adiaboli Creative Commons License 2019.12.29 -1 4 47935

Ha egy varázsló az egész Balkánt újévtől a schengeni Európa részévé változtatná, akkor nekünk (de csakis nekünk) alapvetően a romániai/moldáv/Ogyessza környéki ukrán tranzitot kellene "vinnünk". Ezeket ugyanis semmiféle Zágráb -Ljubljana vagy attól délre húzódó folyosó nem tudja kiváltani (Belgrád-Temesvár felejtős - bár minden szerb-román politikusai találkozáskor el lehet sütni -, a románoknak egyébként északnyugat felé távolságban sem lesz kifizetődő, a szerbeknek meg végképp nem jó semmire, stb.). Mindenekelőtt tehát erre a román/moldáv/ogyesszai opcióra lenne érdemes fókuszálni.

A fentiek miatt is szégyen az M4-gyel évtizedek óta folyó maszatolás. Ott már 10 éve készen kellene lennie egy virtigli, 130-as paraméterű pályának. Hogy a túloldalon pedig van-e folytatás vagy sem, az már ne legyen a mi gondunk (legfeljebb az ott-ragadottainké...).

Előzmény: trizs77 (47932)
adiaboli Creative Commons License 2019.12.29 0 0 47934

A kék már néhány éve kész van, a piros a most átadott.

Előzmény: trizs77 (47933)
trizs77 Creative Commons License 2019.12.29 -1 0 47933

Mi a piros?

Mi a kék ?

 

 

Előzmény: Aladár46 (47901)
trizs77 Creative Commons License 2019.12.29 -1 2 47932

Ha forgalmat akarunk lecsípni, akkor egy Pécs-Kaposvár-M7, vagy az M9 megépítése az M7-ig lenne szükséges.

 

 

-----------------------------------------------------------

 

A mondat jó.

Telitalálat.

 

Ha akarunk .

Akarjunk ?

 

Inkább ne.

Ne akarjunk mások forgalmából lecsípni.

 

 

Előzmény: dimelo (47929)
adiaboli Creative Commons License 2019.12.29 0 0 47931
Előzmény: dimelo (47929)
pentium10 Creative Commons License 2019.12.29 0 1 47930

Ez egy fapados verzioja az autopalyanak, olyan amerikai vagy sved modra. Nincs teljesen aszfaltozott kiepitesu leallosav, kerul ra aszfalt reteg de csak 4cm MASF tipusu. 

A tervezesi sebesseg 120km/h a kanyaroknak, de valoszinu a 110km/h lesz a megengedett sebesseg.

 

 

Ez a projektbol valo: 


Előzmény: adiaboli (47906)
dimelo Creative Commons License 2019.12.29 0 0 47929

Azért kezdeném a reagálást ezzel, mert (bár tudom, milyen sokan M9 óhajtók),

a geopozíciók objektivitását ne vitassuk ( a Föld gömbölyű)

 

Nimróad megállapítása:

Bulgária és Törökország viszont már nem egyértelmű, mert mióta Nis felől megvan az autópálya, azóta Grác magasságáig már egyre többen haladnak Zágráb felé. Bécs felé még Röszke és Nagylak dominál.

Ez viszont csak addig lesz igaz, amíg Horvátország nem lép be a schengeni övezetbe, és nem törlik el a fizetőkapus rendszert.
Ha forgalmat akarunk lecsípni, akkor egy Pécs-Kaposvár-M7, vagy az M9 megépítése az M7-ig lenne szükséges,

 

Bármilyen, ma még hiányzó magyar útvonal megépítése 10-15 éves távlatú. (Pénzügyi feltételek+politikai szándék)

A Horvát belépés Schengenbe, nyilvánvalóan csak szándék kérdése (adminisztratív feltételek+politikai szándék)

Ez tűnik könnyebben megvalósíthatónak...

 

A jelen helyzet:

https://www.google.com/maps/dir/44.8348088,20.2614045/48.393316,13.424445/@46.5885699,14.6917576,7z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Minden tranzit, amely BG-TR - D-Benelux, annak 48 km-rel rövidebb, de jelenleg nem egyszerűbb az SRB-CRO-SLO-A útvonal. (812 km)

(Berlin-Hamburg és Skandinávia már nem)

 

Erre a forgalomra nem megoldás az M9. Forgalmat lecsípni?  Hazai hiányainkat kell megszüntetni, ez a valós szándék,

ha kormányzati "hókuszpókusz"-t feltételezünk, csak akkor kerülnek erre az útvonalra török kamionok...

hiszen az M5-M0-M1-nél (860 km) nem rövidebb az M9-M7-M70-A5-A9

https://www.google.com/maps/dir/44.8348088,20.2614045/48.393316,13.424445/@46.456281,15.5789036,7z/data=!4m19!4m18!1m15!3m4!1m2!1d19.6260585!2d46.1173224!3s0x47436661784fc801:0xa3807d771454aa33!3m4!1m2!1d18.2414007!2d46.3463308!3s0x4742993d5ef43907:0x4f0e67c171f889f8!3m4!1m2!1d17.1414244!2d46.4524241!3s0x47688cc4618b5a3b:0xfc39a91868c5f41e!1m0!3e0

A horvát vonalnál mindenképpen hosszabb.

 

Átmeneti előnyökért (Schengen) ne építsünk M9-et, hazai célokkal kell indokolni! (Ez nehezebb)

 

OFF - Majd a Csányi-érdekkör megoldja, de ne magyarázzuk globális szükségletekkel...

 

ON - A Román-Moldáv-Ukrán vonal (A3-A8) kiépülése 30 év, a jelenállapotot (M43 Nagylak)

az M5-M8-M7 (M81) tudná elvezetni délnyugatra és észak nyugat felé is. (vica versa)

Ja, az is legalább 10 év...

Előzmény: adiaboli (47926)
dimelo Creative Commons License 2019.12.29 0 0 47928

Nagyon köszi!

 

Böngészgetem és majd reagálok.

Előzmény: adiaboli (47926)
troglodita Creative Commons License 2019.12.29 0 0 47927

E szerint a térkép szerint lesznek rajta szintbeli kereszteződések, bár nem sok: http://i.imgur.com/odwYf6c.jpg

A jelmagyarázat:

Piros kör - közúti csomópont

Kék kör - hidak és közúti felüljáró

Fekete kör - vasúti felüljáró

Zöld kör - felüljáró csatlakozás nélkül (vagyis a kék kör - a hidakat leszámítva (más színű karika ezek szerint már nem volt készleten ;-) ) - csatlakozási pontot is jelent)

 

Előzmény: troglodita (47924)
adiaboli Creative Commons License 2019.12.29 0 0 47926

Számomra ugyan kérdés, hogy az itteni szerkesztők ezt mennyire tolerálják (elnézést tőlük), de szíves kérésedre (most az egyszer) küldöm az oldalakat. Aztán már a leírt regisztrációval (1-2 nap átfutás) nem lesz rá szükséged.

https://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1018071&page=805

https://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1018071&page=806

https://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1018071&page=807

Előzmény: dimelo (47922)
rm40 Creative Commons License 2019.12.29 0 1 47925
troglodita Creative Commons License 2019.12.28 0 1 47924

Majd megnézem még alaposabban a kiírást, de elsőre úgy értettem, hogy igen.

Második: jóakarója itt is lehet az embernek ,-)

Előzmény: adiaboli (47920)
NAR Creative Commons License 2019.12.28 0 0 47923

Csakhogy a túlnyomó többség nem Győrbe megy Szegedről, hanem Budapestre, nekik semmit sem segítene...

Előzmény: Aladár46 (47905)
dimelo Creative Commons License 2019.12.28 0 0 47922

Köszi a jótanácsot!

 

Az SSC egyelőre nem akar barátom lenni.

Invalid infókat tol az arcomba:(((

 

Megnéztem a linket, amit küldtél.

Jól sejtettem, ez a KSH2018 gépkocsi grafika.

 

Nem zavar, ha valakinek nem tetszik, de úgy vagyok vele, grafikusan erősebb az üzenet.

 

Szerintem azért fórumozunk, hogy az infók kapcsán véleményeket is cseréljünk.

Ha az SSC-re is átkerült - köszi Aladár - akkor ott is.

 

Az legyen az én "bajom", hogy még nem olvashatom az SSC kommenteket. Persze ezen is segíthetnél átküldött link-kel:)))

Elvégre visszafelé is jöhetnek infók (eddig is jöttek)

 

 

 

 

Előzmény: adiaboli (47919)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!