"A KUKA egyébként nem robot, hanem egy cég neve. Pont ahogyan a WAGO is :-)"
A magyar nyelvben a "kuka" szó (az 1950-es évek óta) már nem csak a "Keller und Knappich Augsburg" nevű német céget jelenti, hanem a szemét tárolására szolgáló edényt IS,
mégpedig azért, mert a népszokás elnevezte a szemetestartályt a szemetes kocsik hátulján lévő emelő szerkezeten olvasható cégnév-rövídítésről,
ezáltal a kuka szó egy új köznév lett a magyar nyelvben (ma már a szótárakban is szerepel).
Pont ugyanez zajlott le, amikor a nép elnevezte a rugós kötőelemet egy gyártó cégről, tehát jelen pillanatban van egy WAGO nevű cégnév és KÜLÖN egy wago nevű köznév a magyar nyelvben, amely egy elektromos alkatrész elnevezése. Ez akkor is így van, ha a wago szó (még) nem szerepel a hivatalos értelmező szótárakban.
A WAGO cégnevet és a wago köznevet egyetlen villanyos szakember és egyetlen villamos bolti eladó sem keveri össze egymással (kivétel persze azok, akik direkt szeretik keverni a szalámit ;)
"Ahányszor valaki a járda szélén álló szeméttároló edényt kukának nevezi, akkor is mindig megjegyzed, hogy az ott nem egy ipari robot?"
Nem.
Én úgy gondolom, hogy ebben a szakmában (a topic címében levő szavakra utalok) különösen fontos a pontos fogalmazás. (olykor éppen Te foglalsz állást ennek fontossága mellett)
Nem annyira lenne jó túlságosan messzire menni a szlengekkel. Ha a vezetéket drótnak, tyúkbélnek, a sorkapcsot csokinak, az áramot villanynak stb. kezdjük nevezni, abból félreértés lehet.
A KUKA egyébként nem robot, hanem egy cég neve. Pont ahogyan a WAGO is :-)
Továbbá azt is gondolom, hogy a szemét tároló edény és az ipari robot egymástól "fajtaidegen", így nehezebben keverhető össze egymással a kettő.
Ám egy WAGO gyártmányú rugós vezeték összekötő és egy szintén WAGO gyártmányú szintén rugós bekötővel rendelkező 750-es I/O rendszer elem kevésbé idegen egymástól...
Köszönöm a választ. Igen a fekvő típus kell,mivel a régi fadobozba éppen belefér,valamint így elfér a csatlakozó szekrény és a két fogyasztói elosztó is.
Mivel itt szabálytalan áramvételezés volt,így a szigorúbb előírás érvényesül,tehát nem lehet táblás szerelés.
Papír munka ugyan az mint a normál esetében, a szerződése a szolgáltatóval más, a műszaki tartalom ugyan az.
Jut eszembe ha van már mérés miért ne volna, akkor ha csak nem elvetemült kritikán aluli a mérőhely a régi guman táblára is felszereli az új mérőt cserével az ELMU legalábbis eddig megtették.
Hehe, de te csak telepítesz, vagy hibát is szoktál keresni ezekben a sokemeletes szörnyekben? Nagyon innovatívak, csak nem felhasználóbarát. Érjelölők alig férnek el, mérőpontokhoz alig lehet hozzáférni.
Ne hagyd magad Ramirez, csináld meg magad, egy kis segítséget összeszedsz a neten és simán meg tudod csinálni. Ha "szakember" csinálja az sem biztos, hogy jobb lesz mint a saját munkád, de biztosan sokkal drágább.
Sajnos a vállalkozó szakember annyit akar keresni 1 napos munkával, mint mi 1 hónap alatt a munkahelyen. Nekem nincs jó tapasztalatom a vállalkozó "szakemberekkel". Csak a lóvé, meg a duma, hogy az életed, meg stb. Általában egy településen még a városokat is beleértve nagyon sok alul méretezett alu vezetékek vannak még és nem vol tömeg halál emiatt sehol. Ahol van is villamos tűz az csak az új Wagós- szabványos házakban van, mert ugye sok a kötés és sok a hiba. Tehát hajrá szereld magad.
Megfogadom, és vastagabb betápt adok neki, illetve a földelést is mindenhová elviszem. A csatlakozásokat pedig wago-val csinálom meg. Az előbb fejeztem be az ásást, a menyezet kifúrását, és kívül felraktam a falra a védőcsövet is. Megvan minden, csak a kábel kell, és a többi dolog..
Egy gyakorló szakember százféle apróságra odafigyel, és másik százfélére fel van készülve
minden lehetőséget, minden előfordulható problémát nem lehet elmagyarázni egy fórum keretében szervezett gyorstalpaló villanyszerelő tanfolyam keretében.
"Az elsődleges célom természetesen az, hogy minnél olcsóbban ússzam meg ezt a dolgot,"
Ez csak a másodlagos cél legyen, az elsődleges az életben maradás legyen, ez utóbbihoz nagy segítség egy szakember.
Ha magadnak megszereled mondjuk a vízvezetéket és elcseszed, akkor legrosszabb esetben elázik a lakásod, de egy temetés valamivel több kellemetlenséggel jár.
"Tehát a Vago-s megoldás az összekötésre nem valami jó?"
Ezt nem egésze értem,
a WAGO kiválóan alkalmas vezetékek összekötésére, hiszen erre a célra csinálják őket.
Köszönöm a választ, és neked is pampalini111 !! Az elsődleges célom természetesen az, hogy minnél olcsóbban ússzam meg ezt a dolgot, persze a biztoságos kereteken belül. Sok sok hasznos tanácsot írtatok le mindketten. Kaptam már előzőleg mástól is hasznos információkat, de mivel én nem vagyok szakember, így nem tudok teljesen ebben a témában mozgolódni. Van egy jóbarátom, aki "ért" ezekhez, és vele a tegnap este folyamán, már átbeszéltük a megszakítók bekötését, ami egyértelműen csak párhuzamos bekötéssel működhet egymástól függetlenül. Abban is van igazság, hogy az 1,5-ös lehet kevésnek bizonyulna egy betáp kábel esetén. A 3700W teljesítmény felvétel, egyértelműen nem egyszerre történne a hállózatban. Pár villany, tv, laptop, egyéb kisebb dolgok, meg a bojler, éjszakai áramon, amit időkapcsolóval gondoltam ellátni, és akkor kapcsolna be, amikor épp a fenti házban nem megy a bojler. (Max. 2kW-os fűtőszálat gondoltam bele). Tehát a Vago-s megoldás az összekötésre nem valami jó?
Ha komolyan gondoltad a 3700 wattot megközelítő terhelést,
akkor gondolj inkább egy vastagabb kábelre,
mert ha ilyen sok wattot teszel egy 30 méteres 1,5-ös kábel végére, ott a 230 voltból talán már csak 200-210 fog maradni. Tehát legyen az a kábel legalább 3x2,5, de még jobb lenne egy 3x4-es.
"a lámpákhoz csak 2*0,75-ös kábellel vinném a kapcsolótól"
Ha a világítási áramkörön maximum 6 amperes kismegszakítót (biztosítékot) alkalmazol, akkor lehet 0,75-ös.
"Viszont nem tudom, hogy a tömör réz vezetékhez képest"
Azonos keresztmetszetű tömör és hajlékony kábel egyformán terhelhető. A fő különbség a kettő között, hogy a tömör olcsóbb, de kizárólag ott szabad alkalmazni, ahol a kábel nem tud mozogni/hajladozni.
Jobb lenne, ha hívnál egy villanyszerelőt az elején, aki lediktálná neked, hogy pontosan miket vásárolj és hova milyen vezetéket vigyél, majd a végén ő kötne össze mindent. Így olcsón megúszhatod és még életben is maradsz :)
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem villanyszerelés tekintetében. Először is szeretném kihangsúlyozni, hogy se nem oksokodó kontár, se nem másnak szart csinálni akaró balek vagyok. Tehát előre is elnézést kérnék, minden iskolát és egyéb ebben a szakmában tapasztalatot szerzett szakembertől, bármi hülyeséget is írnék, vagy kérdeznék. Saját részre lenne a dolog, a fő épülettől szeretném levinni az áramot a melléképületbe, mert le szeretnék költözni.
- az épület 10m távolságra van a főépülettől, kb 30m2 amit be szeretnék így vezetni - szimpla 3*1,5mm2 kábellel gondoltam a gerincet, ill. bent is 3 külön ágat megcsnálni ugyanezzel - a lámpákhoz csak 2*0,75-ös kábellel vinném a kapcsolótól - mindent kábelcsatornában gondoltam, falon kívül - 3 db kismegszakítóval, egy kis szekrényben, 1 almérővel ugyanitt
A kérdéseim a következők lennének:
1. Ezekkel a "hagyományos" kábelekkel, vago-kal, és ezzel az elképzeléssel ez rendben lenne-e? 2. Utána néztem a kábelek terhelhetőségének, ez biztosan elég lesz a 16A/3700W-hoz. Viszont nem tudom, hogy a tömör réz vezetékhez képest, milyen ez a sok erű vezeték? 3. Egy hangyányi segítséget szeretnék még ahhoz kérni, hogy hogyan kössem be a 3 kismegszakítót úgy, hogy egyszerre menjen róla 3 különböző áramkör. 1 bojler, konyha+fürdő, és egy szoba? (Az almérőt ugyanitt a szekrényben, de mindezek elég gondoltam kötni.)
Bármilyen segítséget szívesen fogadok. És mégegyszer elnézést a szakemberektől, és villyanszerelőktől!
Nem túllihegett a probléma egy kicsit? A dobozt begipszeléskor egy kicsivel mélyebbre kell tenni. Aztán mielőtt rákerül a fedő, egy keményebb spaklival körbekaparni , hogy besüllyedjen. Én így szoktam csinálni.
"és azt meg lehet csinálni valahogy, hogy a fal sikjába süllyedjen be?"
Körbe-gletteled síkba.
Rárax tapétát.
Amikor szerelni kell ott (tehát mondjuk 25 év múlva) késsel körbevágod a dobozfedő körvonalát és ki tudod emelni, majd visszatenni úgy, hogy csak egy hajszálvékony kör jelzi a doboz helyét.