Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

4str Creative Commons License 2011.11.03 0 0 136

Azért a korrektség kedvéért: ha a a ködlámpát megfordítod, akkor nem ilyen fényterítést ad...

Előzmény: mikey l e d (132)
4str Creative Commons License 2011.11.03 0 0 135

"látom fogalmad sincs a menetfények technikájáról,az Audi menetfényében nem brutál erős ledek vannak csak prizmás tükör rendszer szórja a fényt nagyítós plexi mögül ezért látszik annyira erősnek a fény"

Más szavakkal: brutál erősen világítanak. :)

 

"a házi barkácsolásnak ilyen szempontból nincs értelme h.direktre kötöm a tompítottat,persze ílyen módon szabályos az egész csak mi értelme van,nyáron szikrázó napsütésben is mindenhol tompítottal közlekedni,elég pazarlás legfőképp az izzó szemszögéből..."

Azért ez egy érdekes megközelítés, azt a 3-4 év élettartamú, mondjuk 500 Ft-os izzót sajnálni... :) Nem a biztonság az első?

 

"amúgy rég vannak erősebb ledek is mint az Audinak van,sőt mostanság eléggé leestek relatív a power ledek árai"

Linkelj be ide egy utólag megvásárolható, az audisnál erősebb ledet tartalmazó tanusítványokkal ellátott nappali lámpát, és árral együtt...

Előzmény: mikey l e d (131)
4str Creative Commons License 2011.11.03 0 0 134

A ledes izzókból származó üzemanyagmegtakarításban én nem hiszek, szerintem az elsődleges előnyük, hogy szépek.

A menetfénynek 3 feltételt kell kielégítenük: első, és a legfontosabb, hogy jól lássák a kocsidat. Ennek az általam javasolt megoldás 100%-ban elehet tesz. 2. A rendőr se "buzeráljon". Ennek megint megfelel, hiszen nappal nem kell világítania a hátsó lámpáknak, szemből pedig nem látható, ha nem ég a helyzetjelző. 3. műszaki: na itt kiderülhetne az igazság, de ha akarod, egy 5 perces munkával aznapra kikötöd.

 

Én úgy gondolom, hogy a generátor többletterhelése és az egyéb, Általad felsorolt hátrányok köszönő viszonyban sincsenek azzal az óriási előnnyel, hogy soha nem tudod elfelejteni bekapcsolni a lámpát, így téged mindig jól látnak, és a rendőr sem állít meg. (Azt már csak zárójelben jegyzem meg, a tompított fény bekapcsolása ma már lakott területen sem hátrány...)

 

Egyébként meg nem muszáj senkinek átvennie az ötletemet, gondolatébresztőnek szántam, és bárki véleményét örömmel veszem, és tiszteletben tartom. 

Előzmény: Sepu81 (130)
Peter705 Creative Commons License 2011.11.03 0 0 133

Egy ilyen menetfényt szereztem a héten, de olvasgatva a topicot, azt hiszem nem fogom tudni menetfényként hasznélni, mert csak az E4 jel van benne. :(

http://www.teszvesz.hu/item/view/index.php?cod=1494405878&bk_medium=selfpromo&bk_source=gravity__teszvesz&bk_campaign=gravity&bk_term=e4_21_8_ledes_2cmenetf_e9ny_2c_nappali_f_e9ny_daj_21_1ft_21&bk_content=teszvesz_index&bk_referral=http%3A%2F%2Fwww.teszvesz.hu%2Fteszvesz_index_recommendation.php

 

Kérlek titeket segítsetek!

Köszönöm.

mikey l e d Creative Commons License 2011.11.02 0 0 132

hja ahogy montad h.a ködlámpát megforgatva menetfénynek is jónos nem és ezért nem,a fényszórás drl és ködlámpa közt,balra drl jobbra ködlámpa,elég 1értelmű h.a drl sokkal  jobban szórja a fényt mint a ködlámpa pontosan az észrevehetőség miatt,hozzá képest a ködlámpa szinte fű alatt világít.....

Előzmény: mikey l e d (131)
mikey l e d Creative Commons License 2011.11.02 0 0 131

látom fogalmad sincs a menetfények technikájáról,az Audi menetfényében nem brutál erős ledek vannak csak prizmás tükör rendszer szórja a fényt nagyítós plexi mögül ezért látszik annyira erősnek a fény.1 kép az új A4 ledes menetfényéről lát6tod h.lencse mögött vannak a ledek....a házi barkácsolásnak ilyen szempontból nincs értelme h.direktre kötöm a tompítottat,persze ílyen módon szabályos az egész csak mi értelme van,nyáron szikrázó napsütésben is mindenhol tompítottal közlekedni,elég pazarlás legfőképp az izzó szemszögéből...amúgy néhány márkánál az északi országokba szánt típusainál automatán felkapcsol a tompított ha inditják a motort,mert ott kötelező nappal is városon bellül a lámpa használata.az enyémek tükrös panelbe vannak építve h.erősítsék a fényt.amúgy rég vannak erősebb ledek is mint az Audinak van,sőt mostanság eléggé leestek relatív a power ledek árai

Előzmény: 4str (129)
Sepu81 Creative Commons License 2011.11.01 0 0 130

Tehát mivel a helyzetjelzőknek együtt kell égnie a tompítotal így aztán pláne semmi értelme szerintem az ötletednek. Kirelézed az egészet, hogy gyújtásra azonnal minden világítson. Bravo. Esetleg annyi értelme van, hogy ha lakott területen kívül vagy, akkor nincs az a rizikó, hogy elfelejted felkapcsolni. De hátránya rengeteg: feleslegesen strapálod az izzót, terheled a generátort (nem csak indítózáskor), többet fogyaszt az autó. Pont azért találták ki a ledes DRL-eket, hogy még városon kívül se kelljen ezekkel feleslegesen terhelni az autót. Erre te kitalálod, hogy dehogynem, sőt még városban is világítsunk mindennel. 

Meg ne sértődj, de szerintem nem túl nagy ötlet volt. Kiváncsi vagyok, hányan fogják azt írni ebbe a fórumba, hogy ez tök jó, és holnap én is átkötöm így a világításom.

 

Előzmény: 4str (127)
4str Creative Commons License 2011.11.01 0 0 129

Az Audiban alkalmazott brutál erős LED egy vagyon, ha gyári kivitelben veszed, a házi barkácsolásnak meg szerinted sincs értelme. Akkor?... :)

Előzmény: mikey l e d (126)
4str Creative Commons License 2011.11.01 0 0 128

Nem értettél meg, semmiféle leszabályozásról nincs szó, a tompítottak fúllon, 55W-tal égnek. (Egyszerűbben: a tompítot relét a gyújtás is bekapcsolja, de kézzel is be lehet.)

Előzmény: mikey l e d (125)
4str Creative Commons License 2011.11.01 0 0 127

Örülök, hogy legalább azt elértem Nálad, hogy megismerkedtél a jogszabállyal. :)

Én speciel nem látom értelmét a helyzetjelzőnek, de egy további diódával és relével az is tök egyszerűen megoldható, és akkor még elfelejteni sem lehet bekapcsolni.

Előzmény: cipic (124)
mikey l e d Creative Commons License 2011.11.01 0 0 126

amúgy simán lehet a gyáriaknál erősebb menetfényt is csinálni,ami nekem is van ha kicserélem az 1w ledet 2w-ra simán leverem az Audi vagy bármelyik gyári fényt.és még a jelzéses búrát is visszarakom rá,megépíteni nincs értelme mert a hűtés a kis ledekhez van kitalálva

Előzmény: 4str (123)
mikey l e d Creative Commons License 2011.11.01 0 0 125

 1et értek,a tompított fény leszabályzása az EU-ban nem szabályos,csak a tengerentúlon a másik probléma amit kedves 4str nem vettél figyelembe vagy nemtudom h.a tompított lámpatestben vagy 2db izzó adja a fény topított-távolsági vagy 1db izzó szolgáltatja a szükséges fény,az EU-ban 1 ilyen lámpán sincs fent a RL minősítés legalább azaz nem szabályos a tompított fényerőcsökkentéses működtetése,bár persze 1xrű lenne és talán felvetül a kérdés miért nem de azért leszabályozni 55w izzót kb 21w-ra nem is 1xrű dolog,a ködlámpa megfordítását sem vágom a tükrös rednszerű ködlámpák mind2 oldala 1forma,ha nem tükrös hanem bordás akkor is végig bordás max az izzó előtt van 1 kis ablak,a ködlámpákat úgy tervezték h.szük magasságú de széles terítésű sávban világítsanak,a menetfények mint Skoda Octávia részben pontba világítanak h.a messzebb jövő autós is lássa a fényt,igaz h.a ködlámpát is lehet látni de 1részt az is 55w szóval nem nyernénk,másrészt azért zavaró a használata.

Előzmény: cipic (124)
cipic Creative Commons License 2011.11.01 0 0 124

Ez nem jó megoldás! 

 

6/1990. (IV. 12.) KÖHÉM rendelet 44§.5.   -ha már eddig is szabálykarcsi voltál. 

Előzmény: 4str (123)
4str Creative Commons License 2011.10.31 0 0 123

Azt hiszem, sokunknak régóta tetszik a presztízsmárkák (Audi, BMW, stb.) gyári, rendszerint ívesen kialakított nappali LED-es világítása. Bár engem is vonz a modern technika, úgy gondolom, nincs értelme ezeket a megoldásokat utánozni. Egyrészt íveset házilag eleve nem lehet csinálni, hiszen a LED szalagokban nincs tanúsítvány, másrészt a gyáriakkal egyező fényerejű, minőségi lámpáknak megkérik az árát, a rosszabb észlelhetőségről meg már nem is beszélve (lásd előző hozzászólások).

 

Nekem van egy egyszerű, és a KRESZ-nek is megfelelő, nem ledes javaslatom, amihez nem kell fúrni, faragni, és fillérekből megoldható.

 

Többen emlegettétek a reflektort, mint nappali fény használatát. Ezzel az a gond, hogy még kisebb feszültséggel táplálva is vakít, vagy legalábbis zavaró, másrészt elég bonyolult relézés, vagy valami fesz-szabályzó (esetleg soros kapcsolás) kell hozzá. A fénykürt is "bezavar" a képbe.

 

A helyzetjelzők erősebb fényű ledekre cserélése (max 2W) sem oldja meg a problémát, ráadásul ez a megoldás sem KRESZ kompatibilis.

 

A ködfényszórót a tükör 180 fokos elfordításával meg lehet ugyan "hackelni", de ezzel funkciót vesztünk.

 

Nem maradt más, mint a tompított fény. Ha egy diódán keresztül (ami azért kell, hogy ha felkapcsoljuk kézzel is a lámpát, ne adjunk rá "fals" gyújtást) rávezetjuk a világításkapcsoló "tompított, elmenő" vezetékére a gyújtást, a relét automatikusan kapcsoltatjuk. Ennél a módszernél sem az első, sem a hátsó helyzetjelzők nem égnek, de ez nem is előírás (egyúttal megspórolunk kb. 40 W teljesítményt).

A tompított fényt garantáltan mindenki messziről, és bármilyen szögből jól látja, nem tudjuk elfelejteni bekapcsolni, így emiatt a rendőr sem állít meg.

A szerelés kb. fél órát tart, minden funkció megmarad, nincs mellékhatás. Pénztárcánkat csak egy 50 Ft-os dióda (pl 1N4001) terheli.

Nem hallgatom el, hogy van ennek a megoldásnak is hátránya: az egyik, hogy indítózáskor a lámpák plusz terhelést adnak az akksinak, a másik, hogy, mivel ég a tompított, elfelejthetjük sötétben bekapcsolni a helyzetjelzőket, és ugye főleg a hátsó hiánya veszélyes. Igaz, közben műszerfalvilágításunk sincs, azt meg azért nehéz nem észrevenni.

vw_golf1.6TD Creative Commons License 2011.10.31 0 0 122

gondoltam gyorsan feljövök olvasni a fórumra , de semmi újdonság nincs :)

A dimmerelést még nem sikerült megcsinálnom, egyszerűen nincs időm. Valamint 6 hétig úgy néz ki el fogok tűnni, úgyhogy nem igazán leszek a fórumon. Karácsonyra jövök ! Addig is minden jót nektek !

 

Azért kérdésem még lenne mikeyhoz, hogy Faternak van egy Seat leon (2005) és ha nem canbus ledesre cserélném az izzókat akkor bezavarná a fedélzeti számítógépet ? Gondolom azt írná ki, hogy kiégett az izzó igaz ? Ha kicserélem vissza izzósra akkor megszűnik a baj remélem, nem tudok benne kárt tenni.

Előzmény: mikey l e d (121)
mikey l e d Creative Commons License 2011.10.26 0 0 121

nem teljesen,nem a gyújtáshoz kell tenni a diódát hanem lámpánként 1-1 kell azért h.ne dolgozzanak össze,mivel leszabályozva közös a pozitív vezeték,viszont ha közös még kisebb fénnyel világít és az már gagyin 6t,másrészt 1 lámpa 1ségnek van némi amper felvétele szóval ezért is kell külön venni őket.vezérlő esetén nemtudom megvalosít6tó az elgondolásod 1álltalában,mivel mikor kapcsolsz tompítottat a narancs vezetékkel jelet adva megszakítod az áramkört a vezérlőben,ha a vezérlő előtt rákötsz a narancs vezetékre 1-1 ellenállást amit belekötsz a lámpák pozitív vezetékébe és a vezérlő felé a rendes pozitív vezetékbe raksz 1-1 diódát elvben működne a fényerőcsökkentés,persze csak elvben,nálam is szórakozni kellett vele...

Előzmény: vw_golf1.6TD (120)
vw_golf1.6TD Creative Commons License 2011.10.25 0 0 120

nem is olyan bonyolult. Ami megy akkor a tompítotthoz 12V azt kell rávezetni a DRL-re is, valamint tenni egy ellenállást, valamint a gyújtáskapcsolótól érkező szálra kell tenni egy diódát, hogyha a tompított fel van kapcsolva akkor visszafelé ne menjen az áram.

 

Egyszerű ez, ha jól értelmezem :) Mostmár csak azon kellene elgondolkozni, hogy milyen ellenállás lenne jó, hogy este ne zavarjon senkit és csak pozíciófény szerepet töltsön be.

Előzmény: mikey l e d (119)
mikey l e d Creative Commons License 2011.10.25 0 0 119

elvileg nemlehet de a rednőr nemhiszem h.foglalkozna vele ha nem nagyon erős a fénye,mivel nálam nem vezérlő van hanem stabi de a vezérlő vezetékelése benvan a rendes +12v-ot a stabi kapja tompítottra 1 relével megszakítom a feszültségét uygan azzal amivel gyújtásról áramot kap,na szóval mivel a csökkentett fényhez ki kell kerülni a stabit és visszafelé sem mehet áram pár alkatrészt beraktam 2-2db pár vezetéket és a gyári narancs vezetéket is bekötöttem a reléhez +-ra,így ha felkapcsolom a tompítottat a tompítottról jövő +12v adja az áramot a drl-nek de mivel kikerültem a stabit csökkent fényerőn működik,eltököltem 1 ideig vele..:))))

Előzmény: vw_golf1.6TD (117)
vw_golf1.6TD Creative Commons License 2011.10.25 0 0 118

Mikey ! Egyébként hogy csináltad, hogy leljebb vegye a fényerőt ? Ellenállást tettél be ? Áruld el, mert lehet, hogy én is dimmerelősre csinálom meg, ha nem büntetnek érte...

Előzmény: mikey l e d (114)
vw_golf1.6TD Creative Commons License 2011.10.23 0 0 117

Jaa Mikey, nem te mondtad, hogy nem lehet utólagos DRL-t dimmerelősen megépíteni ? ;-)

Előzmény: mikey l e d (114)
vw_golf1.6TD Creative Commons License 2011.10.23 0 0 115

Sziasztok !

 

Újra itt ... végre van egy kis időm újra és gondoltam teszek fel olyan fotót is ami közelebbi, valamint olyat is ami oldalról készült. Így ti is meglátjátok, hogy mindenképpen jó tükrös DRL-t szabad csak venni, hogy kanyarban is lássanak. Habár csak az egyik látszódik jobban. Szerintem a foncsor kialakítása miatt lehet.

 

mikey l e d Creative Commons License 2011.10.23 0 0 114

he he megépítettem dimmerelősre a drl-t,kicsit kellett tökölni vele bár még nem teljesen olyan mint gondolnám de sikerült

Előzmény: mikey l e d (113)
mikey l e d Creative Commons License 2011.10.23 0 0 113

nos a dudán a szívargyújtón kívűl nekem semmi sem működik ha nincs gyújtás,mondjuk ez a Fiatok sajátossága a drl nálam fénykürtözésre nem kapcsol le bár ha reflektort rakok akkor még bekapcsol mivel nem kötöttem rá a relére a refit sem a ködlámpát,a hivatalos szabályzás szerint csak a tompítottra kell lekapcsolnia az utólagosnak.bár persze ha valaki talál olyat h.refire is és ködre is rendben.

Előzmény: Sepu81 (112)
Sepu81 Creative Commons License 2011.10.22 0 0 112

Fénykürt szerintem minden autón működik még gyújtás nélkül is, a világítás kapcsoló bármelyik állásában. Én a távolságiról beszéltem (amit persze ugyanaz a lámpatest lát el, csak más funkcióban). Ha távolságit kapcsolok, akkor az csak tompított állásban világít. Fénykürt minden esetben világít. Ugyanazokról az égőkről beszélünk, csak a távolságinál bekapcsolod és úgy marad, fénykürtnél pedig addig világít, amíg nyomod a kapcsolót. Szerintem ez nem egyedi. Emiatt csak a tompítottnál kell, hogy leoldjon, mert ha távolságit kapcsolok a tompított mellé, akkor (mivel a tompított égve marad) nem kapcsolódik fel a DRL. Csak fénykürtre ezáltal nem kapcsol le. Remélem így már érthető. Ezt azért írtam, mert így nálam egy utólagos DRL-nél nem kapcsol le fénykürtre a DRL.

Előzmény: vw_golf1.6TD (109)
mikey l e d Creative Commons License 2011.10.22 0 0 111

amúgy smd ledket problémás forrasztani,jópár típusnak nincs lába és nagyon nagyon érzékenyek a hőre,az olyan típus ami a Passat-nak is van gyárilag van a nyákra rakva házilag nem is lehet kivitelezni úgy

Előzmény: mikey l e d (110)
mikey l e d Creative Commons License 2011.10.22 0 0 110

smd ledeket utólag féklámpához nemszabad használni,túl kicsi a fényük,4chipes power ledek vannak bent nálam mondjuk azért is mert régi búra van a gépen amin annyira nem megy át a fény.ez 1 régi piszkozat már nincs meg,de valahogy így rendeztem a ledeket,bár persze van smd ledből is power led de inkább a több chipes mellett döntöttem

Előzmény: vw_golf1.6TD (107)
vw_golf1.6TD Creative Commons License 2011.10.21 0 0 109

én tudok akkor is villogni ismerősöknek, ha nincs felkapcsolva a tompítottam. ;-) A DRL pedig folyamatosan világít, ha a gyújtást ráadom. Viszont tettem be külön egy kis kapcsolót, ha nem akarom hogy világítson, akkor kikapcsolható (nem szabályos). Viszont nem szoktam hozzányúlni, nehogy elfelejtsem felkapcsolni vissza, így általában állandóan megy.

 Így biztonságosan közlekedek akár lakott területen belül is, ha árnyékos helyen közlekedek, vagy borult az ég, észrevesznek.

Előzmény: Sepu81 (108)
Sepu81 Creative Commons License 2011.10.21 0 0 108

Nekem azért volt könnyű megoldani, hogy fénykürtre ne kapcsoljon ki, mert a távolságim csak tompított mellett világít, tehát csak a tompított (és a ködlámpa) vezérli a relét. A távolságit rá sem kötöttem.

Előzmény: puntooo (100)
vw_golf1.6TD Creative Commons License 2011.10.20 0 0 107

volt , hogy rosz volt az ékszíjtárcsám, hiába tettem rá új szíjat, ugyan úgy csikorgott... de legutóbb csak akkor amikor tompítottat kapcsoltam. Igazából manapság már semmi probléma , mert lett cserélve az ékszíjtárcsa. De akkor vettem észre, hogy a LED-es cuccoknak abszolúte szinte 0 a fogyasztása. Nagyon barátságos ez a LED technika.

Egyébként a DRL-ről még fogok készíteni fotókat, csak még nem igazán volt sok időm vele foglalkozni. Oldalról is készítek róla fotót, hogy oldalról is van fénye.. mert veri a fényt a tükör.

LED panelt tervezek még hátra féklámpának. Neked hogy van megcsinálva ? SMD ledeket forrasztottál fel ?

Előzmény: mikey l e d (106)
mikey l e d Creative Commons License 2011.10.20 0 0 106

mondjuk én nemvagyok híve az ilyen sokledes dolgoknak,inkább magam építem,de hajrá..ki szokott lazulni az ékszíjad?

Előzmény: vw_golf1.6TD (105)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!