Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2021.03.19 0 0 6263

Köszi! Ezek is ElsaWin-ből vannak?

Előzmény: h.c.s (6261)
h.c.s Creative Commons License 2021.03.19 0 0 6262

Mekkora?

Előzmény: Törölt nick (6260)
h.c.s Creative Commons License 2021.03.19 0 0 6261

Előzmény: Törölt nick (6260)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.19 0 0 6260

Köszönöm! Már töltögetem is lefele. Jó nagy!

Előzmény: Octi19 (6258)
h.c.s Creative Commons License 2021.03.19 0 0 6259

Előzmény: Törölt nick (6257)
Octi19 Creative Commons License 2021.03.19 0 0 6258

Létezik egy ElsaWin nevű program amiben ezek benne szoktak lenni. Guglizz rá és találsz lehetőségeket. (én jó pár éve az E-bay-ről vettem pár ezerért, de elég háklis, telepítés után egyszer csak nem akar működni, de addig egészen jól megy)

Előzmény: Törölt nick (6257)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.19 0 0 6257

Meghúzási nyomatékokra van valami összefoglaló gyűjtemény valahol?

Az orosz szkennerelt pdf szervízkönyvből elég körülményes összeszedni és nem is egyértelmű számomra.

Vezérléshez nagyából fellelhetőek neten a meghúzási nyomatékok, de pld. a vízpumpáét már nem írják.

Lendkerékre, kuplungra sem találtam.

Törölt nick Creative Commons License 2021.03.19 0 0 6256

Megvan az új turbóközéprész.

Az oldalirányú mozgása hasonló a régihez, inkább mozgást írok kotyogás helyett, viszont nem szorul.

(Olajnyomás nélkül van játéka ezeknek az úszócsapágyaknak)

Kielemezgettem ezt a vákuumos nyomásszabályozót, hát nem úgy működik mint képzeltem.

A megkerülő szelepet a kipufogógáz nyomása nyitja ki, rugó ellenében, ami a vákuumos szabályozó házában van.

Nem a vákuum nyit.

A vákuum inkább zárva tartja, a rugóval együtt, jobban szorítja-zárja a szabályozó szelepet, hogy a kipufogógáz nyomása később tudja megnyitni.

A vákuum kamrában a tengely és rugó be volt állva, szorulva. Csak nagy erőhatásra tudtam kézzel kicsit megmozdítani. 

Sok sok, 10perc folyamatos mozgatás és olajozás után magához tért. Most már tüdővel szívva is, fújva is mozog.

Valószínüleg már régóta nem működhetett, az olajsár belement, belerakódott a tengelynél.

A vékony vákuumcső is meg volt törve derékszögben, valószínűleg el volt záródva.

 

 

Előzmény: Octi19 (6254)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.19 0 0 6255

Kifizettem Doninál új szelepfedelet, előre kérték az árát, elvileg hétfőn mehetek érte.

Elég hülyének érzem magam hogy ennyit kifizettem érte, de olajfolyást sem szeretnék.

Még új + csavarok befúrásán is agyaltam de arra jutottam hogy a barkács megoldások itt nem segítenek.

Összetetteb dolog ez a szelepfedél mint amilyennek látszik, csavarjai is gumibetétben vannak, rugalmasan van rögzítve.

Előzmény: zsolie (6253)
Octi19 Creative Commons License 2021.03.18 0 0 6254

Ha már mozog a tengely akkor annak annyi. Normális esetben a tengelynek sem hossz, sem merőleges irányban nem nagyon szabad mozgása legyen, illetve könnyedén kell mozognia. A megkerülő szelepnek is úgy kell mozognia, hogy a vákuum könnyedén tudja működtetni.

Előzmény: Törölt nick (6251)
zsolie Creative Commons License 2021.03.18 0 0 6253

Egy picit jobb.. Néztem neked ebayen, de félő, hogy használtat küldenek. Az enyémet is megtisztítottam mielött eltettem, olyan mint az új.

Előzmény: Törölt nick (6252)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.18 0 0 6252

Doninál most 58.830Ft, eddig ők a legolcsóbbak ahol meg is lehet venni. (másnapra hozzák)

Előzmény: zsolie (6248)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.17 0 0 6251

Igen, de a turbó utáni cooler csőből is kb 2dl olaj folyt ki mikor lekötöttem. (Indításnál néha nagy kék füstfelhő volt)

Viszont volt a turbó elött is olaj, az meg talán a szelepfedél hibás membránja miatt van.

Kicsit mintha szorulna a turbina, ha oldalra nyomom egész szoros lesz, viszont házba nem ér bele.

Kb + - 1mm a kotyogása, ami akár még jó is lehet. Vcds azt írta nincs meg az elvárt turbónyomás, alatta van. Ereje is hol volt a kocsinak hol nem.

Bypass szelepet nagyon szorosnak érzem, kézzel alig bírom megmozdítani. (csak a peugeot turbót ismerem, ot simán mozgatható)

Szétkötöttem a mozgató rudat, a vacuum kamránál szoros, mint egy brutál erős rugó, nem tudom hogy ilyennek kell-e lennie.

Próbáltam szívni is, belefújni is, nem mozdult. Ugye vákuumra működik?

A vékony vezérlő (vákuum?) cső, meg volt törve 90fok ban, azaz amúgy sem nagyon működhetet.

 

Nem látom kifejezetten rossznak a turbót, de mivel nagyon nehezen hozzáférhető, egy középrész cserét tervezek.

Tőle már vettem, (peugeothoz), olcsó (kínai?) turbó középrészt és azóta is jó:

https://www.henzol.hu/wordpress/termek/turbo-kozepresz-audi-volkswagen-gt1544s-433289-0056-16-093/

 

Turbóba bemenő levegőcső is ilyen olajos volt, tömítés megnyúlva felpuhulva, két csavar helyett csak 1 volt benne:

 

Előzmény: Octi19 (6250)
Octi19 Creative Commons License 2021.03.17 0 0 6250

"Csigaházba belül is olajos."

 

szokása, ez szinte normális, minden turbó szór némi olajat.

Előzmény: Törölt nick (6243)
Octi19 Creative Commons License 2021.03.17 0 0 6249

Szinte újszerű!

Előzmény: Törölt nick (6244)
zsolie Creative Commons License 2021.03.17 0 0 6248

Kíváncsiságból megnéztem az elektronikus szervízfüzetet (excell-ide mindent beírok ami az autóval történik) és 2013.08.19-én cseréltem  pontosan 35000Ft volt. Polcon volt, bontatlan, gyári és nem kellett várni rá. 

Donitol vettem az alkatrészt, akkor még a Gubacsi úton voltak. A Miksánt is megkérdezheted, ők is olcsobbak a márkaszervíznél. Mindketten 2-3 nap alatt szállítottak, hacsak a mostani helyzet nem változtatott ezen...

Előzmény: Törölt nick (6242)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.17 0 0 6247

Köszi, akkor ezt a kuplungot visszarakom.

Úgy kalkuláltam ha 50.000km-ert kibírhat, normál körülmények közepette, akkor most nem cserélem.

Mehet az ára a szelepfedeles "perselybe".

Előzmény: h.c.s (6246)
h.c.s Creative Commons License 2021.03.17 0 0 6246

Én ezt cseréltem ki, mert kezdett csúszni. A tied ettől még nagyon soktizezer km-re van.

 

Előzmény: h.c.s (6245)
h.c.s Creative Commons License 2021.03.17 0 0 6245

ez újszerű. a szegecs fejénél 0,2 mm a határ.

Előzmény: Törölt nick (6244)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.17 0 0 6244

Ez vajon mennyire kopott? Mennyit bírhat még?

Törölt nick Creative Commons License 2021.03.17 0 0 6243

Turbót már cseréltek 2012 dátum van rajta. 

Nem akartam elhinni, tömítés nélkül rakták fel a leömlőcsőre, és nem fújt ki, öntöttvas az öntöttvason letömített.

Csigaházba belül is olajos.

 

Törölt nick Creative Commons License 2021.03.17 0 0 6242

Pillanatnyilag 71.180ft márkaszervizben, 1 munkanap a beszerzés.

Leszedve is teljesen ferde, szemmel láthatóan mindkét csavar nélküli sarok felkunkorodott.

Úgy látom még soha nem volt leszedve, 2002 január dátum van a tömítésen.

Ha minden sarkán lenne csavar, valószínűleg nem vetemedne, érthetetlen hogy gondolták ezt.

Felpróbáltam tömítés nélkül, de felütközik a himbákon, 1mm-el sem magasabb mint ami szükséges.

 

A tetején a szellőző, membrános PCV szelep? Fújtam-szívtam de semmi ellenállás, vagy nincs benne szelep vagy nem működik.

Most vakargatom a fejem hogy mi legyen. Minden olajos miatta. Azt hittem a főtengely szimering is folyik, de nem, csak fentről oda is befolyt:

 

 

 

Előzmény: zsolie (6240)
zsolie Creative Commons License 2021.03.17 0 0 6241

Bocsánat, nem sziló, hanem a szelepfedél tömítő paszta nem működött. A jobb hátsó részen a melegtől a fedél sarka megemelkedik és ennyit a tömítés nem tömít. Miért nem tettek oda is egy csavart?

Előzmény: zsolie (6240)
zsolie Creative Commons License 2021.03.17 0 0 6240

Nekem van egy bontott szelepfedelem AMF :) Azért cseréltem le, mert a tűzfal felöl szivárgott az olaj és megette a fűtő radiátor gumi csövét. Mindkettőt kellett cserélnem, a gyári audi szelepfedél kb 35 volt csavarokkal. Természetesen korábban megvettem hozzá a csavarokat is (kb 1000Ft/db) de kiderült, hogy a gyári szelepfedélben is benne van. Most van egy garnitura szelepfedél csavarom :) A gyári javítási utasításban benne van, hogy a szelepfedelet megbontás után cserélni kell, na ezt vagy kifelejtik vagy a felhasználó nem akarja kifizetni. A sziló és új tömítés nekem nem működött..

Előzmény: Törölt nick (6234)
zsolie Creative Commons License 2021.03.17 0 0 6239

Ez egy "rezonátor" cső a végén egy dugóval. Érdemes átnézni az érintkezési felületeit, hajlamos kilyukadni ahol hozzáér a homlokfalhoz.

Előzmény: Törölt nick (6231)
h.c.s Creative Commons License 2021.03.16 0 0 6238

csak ez is bontott....

Előzmény: Octi19 (6236)
h.c.s Creative Commons License 2021.03.16 0 0 6237

Köszi. Octi19 Neked is.

Egy mü. dugó van benne egy bilinccsel. Nem találtam leirást róla, ezért érdekelt, hogy nem kellene-e mennie valahova.

Mégegyszer köszi.

Előzmény: Törölt nick (6231)
Octi19 Creative Commons License 2021.03.16 0 0 6236

Egyébként külföldi oldalakon még elérhetőnek hozzák, és nem is vészesen drága, pl.: https://allegro.pl/oferta/pokrywa-zaworow-nowa-uszczelka-1-4-tdi-045103469g-8699962983

Előzmény: Octi19 (6235)
Octi19 Creative Commons License 2021.03.16 0 0 6235

Tapadni fog, de nem igazán lesz jó az sem csak egy új fedél. Érdemes bemenni egy szalonba és rákérdezni, de ne azt mond, hogy A2-be kell hanem legyen mondjuk Fabia... nem biztos, de lehet hogy Fabia-ba olcsóbb lesz...

Előzmény: Törölt nick (6234)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.16 0 0 6234

Ha jól látom ez a szelepfedél megint olyan alkatrész amit nem igazán lehet kapni.

Bontott gondolom szintén vetemedett lenne.

 

Nem tudod hogy esetleg az olajteknő-stb tömítő ragasztók, tapadnak ehhez a műanyag szelepfedélhez?

(sejtem hogy nem)

 

Előzmény: Octi19 (6229)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!