Londonban a City teljesen be van kamerazva (a ~4000 kamera feövetelei szinten arcfelismerö software-rel kiertekelve). A zangolok tulnyomo többsege pedig helyesli.
A fö filozofiai hozzaallas az, hogy:
"Mivel nem követtem el semmit, az en orcam felismerese nem szamit ... a bünözöket, büntetteket pedig valszeg jobban el lehet segitsegevel vegezni, mint nelküle ...".
Valóban, de ez nem baj. Ahol életképes a nukleáris energiatermelés ott szükség is van rá.
Egy szó Kína orweli törekvéseiről.
Kína bevezet egy totális kontrollt, egyéni pontrendszerrel aminek keretében minden információt elemez az óvodában felszerelt kamerák arcfelismerő és viselkedés analizáló programjától, az internetes bóklászások nyomonkövetésén keresztül az utcai kamerák képelemző szoftvereivel történő folyamatos azonosításig.
Pontoznak mindenkit egy életen keresztül és lehet, hogy még az utcai jelzőlámpa is annak vált zöldre akinek magasabb a pontszáma....
Hogy ezen belül az EV-k által szolgáltatott információkat felhasználják-e nem tudom, de azt hiszem nemsokára minden autó online kapcsolatban lesz valamilyen központtal, tehát ez az információgyűjtés általánossá fog válni.
Vegyük át még egyszer a leckét, aztán a zöldkomcsi húz elfele a dógára. (-:
Az Ember bár meg volt tiltva neki, levett a kamra polról egy üveg lekvárt és elkezdte nyalogatni, a tudás eledele volt benne. De ő nem Isten hanem ember, nem tudja feldolgozni csak átfut rajta, tudása nem lett csak fogékony az új ismeretekre.
A szülei észrevették és nagyon megharagudtak a gyermekükre, annyira, hogy mind a kettő el akarja pusztítani, az Ember szerencséje, hogy a szülei nem beszélnek egymással. Apja a nap mérgesen néz a Földre az így lesötétedő fényétől az kizöldül elvonja a levegőből ami melegen tartaná, hógolyó lesz belőle, az ember megfagy. De a Föld anya meg alá akar fűteni és a forró belsőjével mindég visszakergeti a levegőbe azt.
Az Ember így jól elvan és csak kóstolgatja a tudás eledelét ha néha el is rontja vele a gyomrát, kívánja azt.
Tessék. Alapítottam egy vallást, várom a tudományos cáfolatokat az ateista testvéreimtől.
Mindenáron kell: X Ft/kWh (idősávtól is függhet). Nem végtelen, mert ha a Pomber Művek Forgácsgyárral sokat szarakodnak, akkor berak egy saját diesel generátort vagy akkut, és onnantól jó az "ami jut"
Ami jut: ha van jó, ha nincs, úgyis jó ("best effort").
És a kettő között ki tudja mi. Pl. az hogy teljesítmény hullámzás lehet (-tól ig megadva), de X óra alatt min Y kWh.
Az informatikai hálózat központosított, nem tud más lenni.
Ezen nem erdemes ennyire rugozni. Az informatika BIZONYOS funkcioit fogjak össze bizonyos server-ek. Ennek ellenere a rendszer több millio serverböl all ...
A nyújorki börze napi ~30-40 milliard $-os forgalmat is elvegzi 1-2 server 6 ora alatt ... aztan szet lehet kürtölni ezer helyre az adatok egy reszet. Az informatikaban az a nagyszerü, hogy siman alkalmazhatsz pl. egy server-t (maradjunk az energiagyartasnal), amely 5-10 000 virtualis erömü müködeset központositja, koordinalja ... es a szabalyozas ~99%-t automatikusan el is vegzi. A maradek 1%-hoz kell meg a frekvenciaszabalyozo "instanz", amely azt pontosan beallitja, ill. tartja.
És akkor "mindenáron" is fizetik ki? Mert ha nem, akkor ez nem is válik tényezővé. a kutya nem fog pénzt
tolni az optimalizálásba, az energiafelhasználás csökkentésébe, ha van "olcsóbb" alternatíva. (ocsósítsd az áramot és pazarolj) Folyamatosan a gombhoz akarjátok varrni a kabátot...
... ha az elektromos kohó áramigénye X, akkor X áramnak kell rendelkezésre állnia Y áron...
...miért is nem úgy szól ez a mondat, hogyha a rendelkezésre álló áram mennyisége Y áron X, akkor ehhez
Úgy is fogalmazhatok, hogy ez a 65% megvalósítható-e egyáltalán össz-európai szinten?
Persze, hogy megvalosithato. Akar a 100% is realitas lehetne. Indulj ki abbol, hogy RENGETEG becsmerles keszült ... es az a vegeredmeny, hogy az atteres utan a rendszer müködtetese nem lesz költsegesebb, mintha tovabbra is a fosszilis modell mellett maradt volna a törtenet (ha egyx tragacs helyett vasarolsz egy jo autot, akkor ugyan beruhaztal, de az uj auto gazdasagosabban müködik, mint a regi tette). Akkor pedig miert ne legyen ez a variacio a nyerö? A többi valtozatok ezzel szemben komoly hatrannyal rendelkeznek ... (CO2, hosszutavu utopatyolgatas ...).
(Mar irtam, hogy a nagyfelületü terites alapja a felporirozott halozat (a hozza szükseges technologia rendelkezesre all). Hanyszor került mar szoba ... microdrig (virtualis erömüvek, közössegek önellatasa, teljesen, vagy reszlegesen), a meglevö grid (ez mar megvan, letezik, ~100 eve epülget), meg supergrid (idöjaraszonak közötti eltolas). Minel jobban kialakul ez a logikai harmas strukturalas ... annal közelebb jutunk decentralis, CO2 mentes, (örökke) fenntarthato rendszer letrehozasahoz.)
(Azt azert tovabbra se felejtsük, hogy jelenleg es Europaban nem lehet gazdasagos atomerömüvet epiteni. Lehet viszont sumakolni, a költsegeket evtizedekre szetkenni ... csak a termeles attol nem gazdasagosabb, hanem dragabb lesz ... van akiben ez tudatosul, ... van akiben meg nem.)
(Csaxolok, hogy jelenleg es Magyarorszagon a fogyasztas ~70%-a önallo termeles, ~30% pedig import. Ugyhogy az orszag jelenleg azt a modellt valositja meg, hogy ... termeljünk az altalunk elhitt minimalis költsegen. A meglevö fosszilis erömüveink nem termelnek gazdasagosan, tehat amit csak lehet importaljunk ... a helyi nemzsinor erömüvekkel pedig szanbalyozzik ki a sajat halozatunkat. Ez elvileg kb. egy olyan modellel, amelyben 30% megujulo letezik ... 70%-ot meg zsinorarambol es szabalyozasbol takolunk össze ...)
Fogalmazas jerdese. 1,2,5,10 MW-os kiserümüvek szintje (ill. azopk termelese) is decentralizalt viselkedes. Söt a szelkelepek altalaban szelparkok formajaban müködnek (30-40-50 kelep). Ilyen parkokbol nem nehez (mondjuk egy hatter gazturbinaval) virtualis erömüvet alkotni, amelyek "termelese" legalabb nehany orara igen pontosan elörevetithetö.
(Ha van, mondjuk egy ~300 MW-os szelparkod, ... a következö nehany orara ~3% pontossaggal meg tudod hatarozni a termeleset, ... akkor eleg a "szavad tartasahoz" egy ~10 MW-os kiegyenlito gazturbina. Az pedig egy repülögep jet-engine nagysagrendje.)
(Nemetorszagbqn jelenleg ~28 000 szelkelep forgolodik (Europaban pedig a 80-100 000 kelep nagysagrendjeröl beszelünk). Csak nem akarod mindezt a CEBTRALIS modellhez sorolni?)
Az informatikai hálózat központosított, nem tud más lenni.
Az adatgyűjtés meg valahol OSI5-6 szinten futó program vagy rutin gyűjtemény. Nem kötelező kör, viszont adja magát. egy részét muszáj (nevezzük hálózatfelügyeletnek, felhasználói handover/roaming-nak, számlázómodulnak és társai), a többit meg MEGÉRI megcsinálni, a hálózat megcsinálásához képest kis befektetés, nagy haszon.
Tele van már 5-6 agy több éve a bulvár-szakirodalom azzal, hogy az "adat az új olaj"
Azt gondolod, hogy ha az óvodában bekennek mézzel egy kilincset, akkor nem fogják megnyalni?
elvileg lehet, gyakorlatilag meg valószínűtlen.
Olyan, mint az a statisztikus fizikai példázat, hogy elvileg a brown-mozgás összeállhat olyanná, hogy a dinnye felugrik a földről a teherautóra (Marx György könyvben volt kép), de akár még oda is teleportálhat az ebédlőasztalodra, lehetőleg fölszeletelve.
Illetve általában nem lehet a fogyasztást sec (vagy perc) szeletekre tördelni. Ha elindul a mosógép, akkor menjen is le. Vagy képzeld el ezt alumíniumkohóval vagy Pomber olvtárs forgácsolóüzemével.
A fogyasztási osztályok megadása kb. olyan bonyolult kell, hogy legyen, mint az internet TCP-IP adatforgalmazási osztályok (QoS).
példák
Villanyautó töltésnél pl. úgy nézne ki a szelíd töltés, hogy "8 óra, 80% a minimum, 2 óra 100% a maximum".
Ha a 8 órából az első 5-ben nem tölt (nem fújt a széél, vagy bejöttek azonnali fogyasztók), akkor az utolsó 3-ban rá kell hajtani.
Illetve: definiálni azt a kötbért, amit a kocsitulajdonosnak fizetnek, ha az utoló 3 óra sem jött össze.
Internet használónál ez nincs, mert a havi 3-5-10 ezer Ft-ba az fér bele, hogy ilyenkor vállvonogatás van; aki meg garantált szolgáltatást kap, az havi 50 eFt-t fizet, és ott nincs vállvonogatás.
Igazából nem minden kWh értéke ugyanannyi - amíg nincs nagyléptékű tárolás.
A jelenlegi rendszerben pl a kiszabályozás költsége egyenletesen van szétterítve a fogyasztók között.
Téves.
Egy szűk lokáció költségei vannak szétterítve a teljesre. Azaz a németek grüne hobbija van kifizettetve egész Európával. Ezért tettem fel a kérdést, hogyha mindenütt befigyelne a 65% megújuló, egyáltalán működőképes lenne-e a rendszer. Továbbá a németek akkor is hajlandóak lennének ezt csinálni, ha a teljes járulékos költséget nekik kéne kifizetni, azaz az ő szarukat nem tudnák teríteni a 8-10-szer nagyobb Unióra?
Ez megint egy részben téves prekoncepció és egy önmagát beteljesítő jóslat keveréke...
... a városokat kényszerűségből hozták létre. Nem azért kezdtek központosítani mindent, mert ez jó
ötlet volt, hanem azért, mert nem volt semmilyen megoldás arra, hogy decentralizáltan állítsd elő a szükségletek kielégítéséhez szükséges javakat.
Emellett kijelenthetjük azt is, hogy mivel a központosított infrastruktúra kiépítésének és fenntartásának költségeit szétterítjük az összes állampolgár között ÉS annak meglétét természetesnek vesszük, ezért a gazdasági szereplők, az állam és az egyének szemléletmódja is eleve torz.
Nem azért képtelenség ellátni egy mai háztartás energiaigényét helyi erőforrásokra támaszkodva, mert
képtelenség olyan házat építeni, aminek az energiaigénye ne haladná meg a helyben rendelkezésre álló energia mennyiségét, hanem azért, mert jelenleg nem erre a peremfeltételre optimalizál az építőipar.
Minden központi informatikával megy, azzal hangolják össze. Az érzékelők meg ilyenek talán decentralizáltak; de ez olyan decentralizálás, mint a távbeszélő- vagy az internet-hálózaté.
Értsd: vannak kihelyezett központ-fokozatok (szerverek, bázisállomások, stb.)
Innen Auraliamus olvtárs naivitása és humanizmusa tiszteletreméltó - lenne, ha nem az informatikában dolgozna (láthatóan igen).
Egyfajta idealizmus, krisztusi emberszeretet, aztán lejjebb adva a tétet szabadság-egyenlőség-testvériség, majd még lejjebb ideális kommunizmus, és ennél még kevesebb az van, hogy "mindenkinek joga van a saját napeleméhez-villanyához-internethozzáféréséhez".
Egyrészt ez működésképtelen, és rossz dolgokat jól csinálni célszerűbb mint jó dolgokat rosszul
Másrészt ennél a XVI.-XIX. század jobb üzlet volt bizonyos értelemben: autonóm parasztokkal (nem volt nekik távfűtésük), vitorláshajóval (nem voltak bázishoz kötve; miután fölvették a tartalék kötélzetet és vásznakat, a főárboc-csere esetét kivéve meg semmihez), lovakkal (sokkal kisebb volt a specifikus szervízigényük, kb. a patkolókovács meg bonyolult esetekre az 50 km-eként található lóorvos).
(+kolerajárványokkal és hidegfegyverekkel vívott csatákkal, sebesülteknek lényegében orvosi ellátás nélkül, stb)
Mielőtt ennyire belemennék, nem ártana meghatározni a "járulékos költség" fogalmát, mértékét és
megvizsgálni a keletkezésének okait.
A jelenlegi rendszerben pl a kiszabályozás költsége egyenletesen van szétterítve a fogyasztók között.
Mi történne akkor, ha NEM egyenletesen terítenéd szét a költségeket? (a fogyasztók felé valós idejű számlázás a tényleges költségek szétterítése nélkül) Jelenleg azért "nem éri meg" az fogyasztóknak ütemezni a fogyasztásukat, mivel a kiszabályozás költségeit nem egyedül viselik.
Ez az a pont, ami valamiért MINDIG kimarad az efféle felvetésekből. Miért?
Megfigyelőeszköz az informatikai berendezések része szokott lenni.
Nem mondom, hogy elválaszthatatlan, de általános az árukapcsolás.
Ez nem Kína egyedi sajátossága (bár ők csinálják legnagyobb kiterjedésben, és legnyíltabban)
A gépkocsinak nem elválaszthatatlan része. Az önvezetésnek viszont a fentiek szerint igen. Ha az önvezetés útmenti adatkapcsolatokkal, telemetria adatcserével valósul meg, akkor elválaszthatalan része.
Önvezetést lehet tenni villanyhajtású és belsőégésű motoros járművekbe is - de elvileg nem muszáj egyikbe se.
Gyakorlatilag meg hype faktort érzek, sejtek. "A fényes jövőnk, aminek része az önvezetővillanyautó"
Egy dolog van még, ami az adatcserédet erősíti.
Tudtommal minden Európában forgalomba hozott gépkocsinak KÖTELEZŐ tartalmaznia az automata segélyhívót (Nem is tudom, talán 2020-tól? vagy már most?).
Tehát van benne egy állandóan működő GPS vevő meg egy adatkapcsolat képes SIM kártya, bármely hálózatra.
Mindez persze a mi saját biztonságunk érdekében.
Jönni fog még az fedélzeti adatrögzítő fekete doboz (illetve ez már lényegében van, most még csak a szervízhálózat löki 10 ezrenként az adatokat a központnak), de nemsokára online lesz és még kiterjedtebb állapotfelvétellel.
(több érzékelő, több bit, no mondd már, persze az időbélyeg mellett helybélyeggel ellátva, ha már úgyis ott a GPS modul)
Kíváncsi vagyok, mikor lesz megtiltva a felhasználónak az indítóakku cseréje (értsd: a teljes áramtalanítás)
A jövö (minden szinten) a DECENTRALIZALAS ELVE (energiatermeles, mobilzacio, automatizacio ...).
A szélerőműveket nem tudod decentralizálni, azok az időjárás miatt egy-egy nagyobb, összefüggő területen működnek jól, pl. Északi-tenger. Kevésbé durván, de a napelemek meg inkább dél felé érzik jól magukat, fenn északon nem termelnének túl sokat...
Az eves atlag eddig >45%. Marciusban, a honap "idusaig" a nemet megujulok aranya ~62,7%, ... (es az utobbi 8-10 napban a >65% a jellemzö).
A kérdés csak az, hogy ennek a remek értéknek a járulékos "költségeit" ki viseli, azaz a kiszabályozás hogy történik. Úgy is fogalmazhatok, hogy ez a 65% megvalósítható-e egyáltalán össz-európai szinten? Tehát nem az a kérdés, hogy van-e annyi napelemtábla meg szélkerék, hanem ha van, akkor működőképes-e a rendszer?
Én pedig nem véletlenül írtam azt, hogy "nem áll össze a kép"
Az EV-re, decentralizáltan termelt megújulós energiára, újrahasznosításra épülő zárt láncú gazdaság
nem szabályozható túl egyszerűen központilag. Ellentétben az olaj-ra, szénre, gázra (atomenergiára) épített gazdasággal.[nem véletlenül építették ki a karmarendszert >> eddig nem is volt rá szükség]
Mi a fene értelme lenne egy központosított, könnyen ellenőrizhető és irányítható gazdasági modellt egy olyanra cserélni, ami nem az? HA az lenne a cél, hogy mindent eluralj, akkor az elméleti lehetőségét is
ki kell(ene) iktatni annak, hogy helyben termelj energiát, élelmiszert "tankolj" anélkül, hogy valaha is
a bölcs és jóságos pártvezetés kényére-kedvére lennél utalva.
Ez csakis az alábbi feltételek mellett fordulhat elő:
- akkor, ha a vezetés annyira dilettáns (nem,nem hinném) hogy ezt ne látná át - akkor, ha az alternatíva ANNYIVAL jobb,hogy megéri a kockázatokat - akkor, ha a jelenlegi központosított gaqzdasági szerkezet további kiépítéséhez és fenntartásához nem áll rendelkezésre elég erőforrás
-----------------
megjegyzem, hogy nem vettem fel a peremfeltételek közé a klímaváltozás hatásait (ami az utóbbi 2-3
történései alapján az USA-ban és Kína-ban is komoly tényező. Ellentétben az USA híradásaival, a kínai
kormány kőkeményen cenzűrázzaa külvilág felé a természeti katasztrófák gyakoriságáról és az általuk okozott károk mértékéről szóló híreket)
....na végre elhúzott............ itt berrrrrrregett egy olyan 45 ös zárt robogó. Értitek, hogy azokból egyáltalán 1 is miért van ami nem akkumulátoros? )-:
Repülőgép az nem, az hülyeség, de a sárkányrepülő az lehetne, idegesítő szokott lenni az is mikor itt berreg fél óráig míg el nem húz. )-:
Amit tényleg meg lehet csinálni az már nem is kell???? )-:
Vigyázz, az EV ugyanúgy lehet a nukisok trójai falova is. Az idióta Trump a szénre tett de ennyi erővel a nukit is erőltethetné, mint a felcsutlander megszállók.