Hogy milyen autód van, és mennyit fogyaszt 46-os gumicsizmával nyomva a gázt, az a pénztárcád szempontjából nyilván érdekes. Azért az úthálózat fejlesztési stratégia szempontjából nem tartanám meghatározónak. :(
Most olyan helyekre kéne csomópontokat kialakítani, amelyeknél már megvan a keresztező műtárgy.
- 2 db körforgalom - 150 millió Ft/db
- 4 db csomóponti ág - 200 millió Ft/db
Szerintem ebben már benne van az alkotmányos költség is, így nem szabadna hogy többe kerüljön, mint 1,1 milliárd Ft/csomópont.
Tiszakürt és Kondoros közé kéne 3 db, Kondoros és Békéscsaba közé 1 db.
10 milliárdból már kisebb fejlesztések (átkötések, bekötő felújítások) is megépülhetnének lényegesen javítva az M44 elérhetőségét (és így a forgalmát).
Te nagyon el vagy tévedve,hiszen a kórházakat nem építik errefele,ami van azt sem fejlesztik,hanem éppenhogy elsorvasztják. Ne Tamási és Marcaliban gondolkodj,hanem nézd a dombóvárit aminek már a fele elfekvő lett a népnemzeti kormányunk idején,pedig mindenféle osztály volt 80ezer emberre.
Ja és erre menne,immár 30 éve az M9.
Nehogy azt hidd,hogy új kórházakat építenek,ahhoz pedig új útakat. :DDDDDDDDDD
Hol élsz te,hogy ilyenekről ábrándozol?
Ez "majd a miniszterek is támogatni fogják " duma olyan nagymamától jövő, buksisimogató unokanyugtató szöveg.
Az EÜ most kapott 3milliárdért elektromos autót. Nagy szükség van ilyesmire. Vajon kinek a biznisze 250 darab Golf?
Itt az I. változat még tartalmazott egy csomópontot a 4644 mellékútnál. Ahogy látom a végleges nagyjából az I. változat lett, azzal a változással, hogy a szakasz Kondorostól Délre kezdődik.
Ezek a spórolások tényleg rontották a térség elérhetőségét.
Hát ahhoz nagyon nagy autó kell, ami autópályán kevesebbet fogyaszt.
Nekem városokon át, traktorokat kerülgetve, max.130-ig gyorsítva, főúton-mellékúton 6,5 körüli az átlag, míg autópályán folyamatosan 130-140-el bőven 7 fölött van, de az én autóm csak egy öreg 112 lóerős.
Most tavasszal biztos csak Abony nyugatig lesz átadva.
Bár ma éppen megint elkezdtek dolgozgatni, a tavaly leaszfaltozott rész utáni szakaszon is elkezdtek ásni az alapnak, de akár az újszilvási pihenő se az újszászi kereszteződés, se az eddigi útpálya nem úgy áll, hogy abból nyárra bármi is lehetne... Ez a rész már a Szolnok-északi elkerülőhöz fog tartozni.
Hát látod, az tény hogy nem Somogy megyei vagyok. Viszont, nemcsak létrehozandó kórházakat írtam, hanem kereskedelmi gócpontokat és forgalmas piactereket is, vagyis minden olyant, ami embereket vonz és ezzel forgalmat növel. És le merem fogadni, hogy a Marcaliban lévő kórház nem olyan megyeszintű, mint a kaposvári kőrház, tehát a forgalmának a növeléséhez van mit fejleszteni rajta. Ez nemcsak az utat vonzaná oda, de a lakosság ellátottsági színvonalát is javítaná. Ezenkívül nemcsak önmagában Marcalit említettem, hanem rajta kívül még három másik várost is, amelyből kettő Somogyban, egy pedig Tolnában van (Lengyeltóti, Tab, Tamási), és ahol biztosan van valami fejleszteni való mindben ami lehet EÜ-fejlesztés is, de éppúgy lehet új kormányablak vagy más ügyintéző központ, vagy bankfiók, de akár éppen a már említett kereskedelmi gócpont is lehet, de lehet akár egy sok munkást foglalkoztató új munkahely is (összeszerelő üzem, autóipari gyáregység, stb. ... .). A lényeg egy, hogy felpezsdítse az adott térséget és javítsa annak ellátottságát, és ezzel a mostaninál nagyobb közúti forgalmat vonzzon oda, helybe.
Somogy megyéről amúgy is köztudott, hogy a dunántúli megyék átlagától valamelyes mértékben mínuszban marad el az életszínvonal terén. Az ezen való javítás részei lehetnének a fent említett kereskedelmi, egészségügyi, banki, hivatali ügyintézési, és munkahely-teremtési célokkal együtt az őket kiszolgáló korszerű új út mint infrastruktúra-elem kiépítése is. És akkor a megye az út mellé még egy sor fejlesztést is kaphatna. Ezzel pedig behozhatná az eddigi lemaradását is.
Tudom, sok pénzbe kerülő dolgok ezek, de minden fejlesztéshez pénz is és tenni akarás is szükséges! Ezeket tehát rá kell szánni!
Ha nem láttok rá komoly esélyt, akkor össze kell szedni a mellette szóló érveket, ill. a nyomvonalhoz közel eső városokba olyan létesítményeket kell telepíteni, amelyek ezt a nyomvonalat fontossá és forgalmasabbá teszik. Pl. e nyomvonal mellé esik Lengyeltóti (tőle kb. 10km-re), és Tab is (tőle kb. 20 km-re), magán a nyomvonalon pedig rajta van Marcali és Tamási. Ezekbe a településekbe egy-egy közepes járási kórházat vagy rendelőintézetet kell telepíteni, ami az ott lakók ellátását is javíthatná. Ebben partner lehet Kásler Miklós miniszter, akire többel között az egészségügyet is rábízták, és aki mindent elkövet az egészségügy jobb helyzetbe hozásáért (felújította a tüdőszűrő programot, ingyenessé tette a cukorbetegek kezelését és a méhnyakrák-szűrést, tehát valóban tevőlegesen építi az egészségügyet, tehát akkor bizonyára jó partner lesz majd ebben is!). Ha azután ide a közelbe is lehet vinni a betegeket és nemcsak Kaposvár megyei kórházába, nos akkor már lesz miért fejleszteni a megközelítésükre szolgáló utakat, köztük ezen út nyomvonalát is. Kisegítő célpont lehet még a Somogyvári Történelmi Emlékhely, vagy Niklán a niklai remete, Berzsenyi Dániel emlékházként működő lakóháza is, mint idegenforgalmi turistacélpontok. De főleg az EÜ-intézményeken lenne a hangsúly, és esetleg az említett városokban érdemes piacteret is kialakítani, ami már jelentős áruforgalmat és autósforgalmat vonz (nálunk pl. van fogalmas piactér, és ez még 50 km-ről is(!!!) idevonzza az árusokat!). Ha azután az út fejlesztésének ilyen értelemben gazdasági és EÜ-s célpontjai is vannak, akkor már a miniszterek sem legyintenek majd nemet az út fejlesztésére, hanem támogatni fogják azt! ;)
Igen, sajnos ez van. Ha az altalam emlitett hasznalhatatlan 4409-es uton akarnek menni,akkor le kell hajtanom a 4642-es uton es be kell mennem Kondorosra, hogy atmehessek a 4409re. :)
Pedig a kormanypart oda meg vissza van attol, hogy ha bekotjuk a megyeszekhelyek a gyorsforgalmi verkeringesbe,akkor mar tobb gyorsforgalmink lesz mint Ausztrianak. Csak azt elfelejtik el, hogy Ausztriában a sokadrangu ut is pöpec minosegu es a mezogazdasagi gepeknek is szepen ki van epitve az uthalozat es nem a foutat díbolják szet. Van meg hova fejlodni.
Most epp az “epitsunk mindenhova autoutat autopalya áron“ idoszakot eljuk.
Elképzelni el tudom, de a megvalósításra nem látok esélyt:(
Főleg úgy, hogy az elmúlt években történt felújítások konzerválják a jelenlegi állapotot és nem illeszkednek a közép távú megyei fejlesztési tervekbe.
pl. mi az esélye annak, hogy Szetsey-tanya és Alsó - Kölked között tizen x éven belül ismét hozzányúljanak az úthoz, hogy tényleg megfeleljen egy főút kritériumainak?
pl. mi az esélye annak, hogy Kölked és Somogyvár között új nyomvonal épüljön hiszen új az út:(
Valójában az infrastruktúra tekintetében a V4-ekhez képest egyedül a gyorsforgalmi úthosszunk paraméterei (akár területre, akár lakosságra vetítve) azok, amiben élen járunk. Minden más ilyen teljesítményünknek a bányászbéka a rokona. Utóbbit illetően a magyar vasúti és az - Általad említett - nem gyorsforgalmi közúti hálózat kart karba öltve jár/áll/hátrál.
Sajnálom, sem Neked, sem trizsnek sem tudok segíteni. Eddig, tévesan úgy gondoltam, hogy a szövegértelmezés elemi szabályaival alapvetően mindannyian tisztában vagyunk. Pl. olyasmikkel, hogy a felvezető mondattal az alárendelt mondatok [esetünkben (1) és a (2)] csak külön-külön olvashatók össze. Vagy azzal, ahogy az "egyelőre" szó magyarul azt jelenti, hogy "nem most, henam később", főleg akkor, ha a felső index még ennek okát is próbálja adni.
Kár, hogy ezt ezek szerint a Műegyetemen ezt nem mindenkinek tanítják, és nem mindenki tanítja, aki katedrára kerül. Pedig, ha van olyan felsőoktatási intézmény, ahol képletekkel dolgoznak, ott a nyelvi képleteket is különös szigorúsággal kellene "venni".
Botrany az egesz. En oszinten megmondom, hogy vartam nagyon anno, hogy atadjak M44et.
Mert sokszor kell mennem veszprem es oroshaza kozott. Neha csorvasi kiterovel.
Multkor ki is probaltam az M44et.
Tapsztalatok:
- sehol egy benzinkut M44en
- lehajtaskor olyan sokadrangu utakon talalom magam, hogy az mar a jarhatatlan kategoria
- kecskemet-M44 kozott a 44es botranyosan rossz allapotu. - plusz idoveszteseg az elozo ketto pontok miatt (csorvasra csak ugy tudtam eljutni, hogy csabaig elmentem es vissza 47esen a lenti utminoseg miatt)
Mostanában nem láttam, hogy áll, de szerintem ősz-tél lesz az, nem nyár. Semmi csomópont nincs a végén, simán véget ér a 2x2 sáv egy földút keresztezésénél. Csomópontot majd a következő szakasz épít, egy trombitát a 4-es főúti visszakötésre.
Az, hogy ez az útvonal összekötő út szinten 2×5 km híján meg is van régóta, csakhogy a 2×5 km úthiány a nyomvonal folyamatosságát két helyen is megszakítja.
Vagyis: az áhított út -- a régebbi útszakaszok felújítása mellett -- a két úthiányos részen elvégzendő útépítéssel folyamatossá tehető lenne, persze akkor már csakis erős burkolattal, a régi szakaszok burkolat-megerősítésével, és esetleg a nagyobb forgalomra kényes falvak elkerülőzésével -- de alapszinten már a két darab 2×5 km-es úthiány bepótló megépítésével is!! -- megoldható lenne.
Gyakorlatilag a Tamási-Nagykónyi[eddig a 61-es főút]-Koopányszántó-Törökkoppány-Szorosad-Gerézdpuszta-Bonnyapuszta-Fiad-[67-es főút]-Gamás-Vityapuszta-Somogyvár-Öreglak-Csömend-Boronka-Marcali-Horvátkút-Somogysámson-Sávoly-[7-es főút] nyomvonalról lenne szó. A két betoldás a Fiad-[67-es főút]-Gamás, és a Gamás-Vityapuszta szakasz megépítése lenne, no meg talán még egy harmadik útszakaszként a Somoygvár-Öreglak útszakasz közötti rövidítő szakasz megépítésére volna szükség, amely az utat itt 5 km-rel rövidítené le és egyenesítené ki, mivel a mostan meglévő útszakasz az ezen út szempontjából a két hegyesszögű kitérést is jelentő Kaposvár-Osztopán-Somogyvár-Lengyeltóti-Fonyód összekötő út része, amely mint É-D-i irányú út, az itt tárgyalt Tamási-Marcali-Sávoly (K-Ny-i irányú) nyomvonallal két helyen is hegyesszögű kitérő kerülőt képez, tehát Somogyvárnál, és Öreglak előtt.
Azt is tegyük hozzá, hogy városban többet kopik a fék, kuplung, illetve általában az útburkolat is gyengébb minőségű, mint a gyorsforgalmi utakon. Tehát nem csak az üzemanyag-fogyasztást kell nézni. Összességében egyértelműen jobb az autóutat választani.