Keresés

Részletes keresés

nyebojsza Creative Commons License 2020.01.20 0 0 48305

Persze, a stratégia az stratégia.

Csak mi a cél?

Hogy tudjuk minél több, minél jobb utakkal ellátni a népet, vagy hogy tudunk minél több vámot beszedni tőlük?

Előzmény: hegyaljai3 (48304)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.01.20 0 0 48304

Hogy milyen autód van, és mennyit fogyaszt 46-os gumicsizmával nyomva a gázt, az a pénztárcád szempontjából nyilván érdekes. Azért az úthálózat fejlesztési stratégia szempontjából nem tartanám meghatározónak. :(

Előzmény: nyebojsza (48296)
dimelo Creative Commons License 2020.01.20 0 1 48303

Egyetértünk!

A műtárgy és a két rámpa  már megvan, a csomóponti ágak kijönnek a jelzett milliárdból.

 

De tudjuk, hogy amikor ezt először tervezték (2007-2008) még 1,4 milliárd/km volt a bekerülés.

Mégis sokallták ezt is 10 évig...

Most 2,2 milliárd/km - elspórolva belőle legalább 2 csomópontot.

De a mellékutak felüljáróit meg kellett építeni, vagyis értelmetlen volt a spórolás...

 

Skiccem arról szól, hogyan lehetett volna Szarvasnak - Békésszentandrásnak és a 443. főútnak is optimális.

(A Csabacsüd csp. is felesleges, a 443. út elkerülő megépítésével lett volna a térség rendben)

Az M44 nyomvonal közelebb húzásával rövidebb felhajtás, csökkenő menetidő, optimálisabb turisztikai megközelítés... lehetett volna...

 

Előzmény: Roger Preed (48301)
NAR Creative Commons License 2020.01.20 0 0 48302

A szárligeti 2 milliárdba kerül (és ott azért elég sok földmunka kellett).

Előzmény: Roger Preed (48301)
Roger Preed Creative Commons License 2020.01.20 0 0 48301

5 milliárd egy csomópont?

 

Most olyan helyekre kéne csomópontokat kialakítani, amelyeknél már megvan a keresztező műtárgy.

- 2 db körforgalom - 150 millió Ft/db

- 4 db csomóponti ág - 200 millió Ft/db

 

Szerintem ebben már benne van az alkotmányos költség is, így nem szabadna hogy többe kerüljön, mint 1,1 milliárd Ft/csomópont.

 

Tiszakürt és Kondoros közé kéne 3 db, Kondoros és Békéscsaba közé 1 db.

10 milliárdból már kisebb fejlesztések (átkötések, bekötő felújítások) is megépülhetnének lényegesen javítva az M44 elérhetőségét (és így a forgalmát).

Előzmény: dimelo (48298)
aladar644 Creative Commons License 2020.01.20 0 3 48300

Te nagyon el vagy tévedve,hiszen a kórházakat nem építik errefele,ami van azt sem  fejlesztik,hanem éppenhogy elsorvasztják. Ne Tamási és Marcaliban gondolkodj,hanem nézd a dombóvárit aminek már a fele elfekvő lett a népnemzeti kormányunk idején,pedig mindenféle osztály volt 80ezer emberre.

Ja és erre menne,immár 30 éve az M9.

Nehogy azt hidd,hogy új kórházakat építenek,ahhoz pedig új útakat. :DDDDDDDDDD

Hol élsz te,hogy ilyenekről ábrándozol?

Ez "majd a miniszterek is támogatni fogják " duma olyan nagymamától jövő, buksisimogató unokanyugtató szöveg.

Az EÜ most kapott 3milliárdért elektromos autót. Nagy szükség van ilyesmire. Vajon kinek a biznisze 250 darab Golf?

 

Előzmény: Hírfigyelő (48292)
Roger Preed Creative Commons License 2020.01.20 0 2 48299

A kezdeti tervekben volt csomópont a 4404 mellékúton, Kunszentmárton-Keletnél és Tiszakürtnél a most megépült szakaszon.

http://roads.attus.hu/road_plans/m44_tiszakurt_kondoros.jpg

 

A Kondoros-Békéscsaba szakasz esetén még eléggé kezdetleges, a véglegestől eltérő változatot találtam:

http://roads.attus.hu/road_plans/m44_kondoros_bekescsaba_nyomvonalvaltozatok.jpg

 

Itt az I. változat még tartalmazott egy csomópontot a 4644 mellékútnál. Ahogy látom a végleges nagyjából az I. változat lett, azzal a változással, hogy a szakasz Kondorostól Délre kezdődik.

 

Ezek a spórolások tényleg rontották a térség elérhetőségét.

 

Előzmény: dimelo (48275)
dimelo Creative Commons License 2020.01.20 0 0 48298

Visszaolvastam 16-os, 17-es cikkeket, lelkendeztek, hogy 45 perccel rövidebb lesz B.pest-B.csaba.

Majd, ha kész lesz.

Most 20 percet lehet nyerni B.Csaba- Tiszakürt között, de Szarvastól csak 5 percet!

 

A csomópont a 4401. úton 3 km-rel hosszabb, mint a régi 44. úton közlekedni,

de rossz a helyzet B.csaba felé is (+8 km): a csabacsüdi csp.előnyösebb.

 

Békésszentandrás a szívatás csúcsa! M5 felé: +13 km az M44-en.

 

Öcsödtől B. csaba felé van szívás...

 

De az összes déli útkapcsolatokon 30-50 km-eket kell megtenni az M44-re felhajtásért...

 

Ha már belehajlítottak egy ökörhugyozásnyit, jobb lett volna egy 5,5 km-es útfelújítással egybekötött Békésszentandrási csomópont:

https://www.google.com/maps/dir/46.8696632,20.4876679/46.8240384,20.4515696/@46.8350802,20.4635485,13z/data=!4m2!4m1!3e

amivel a szarvasiak és a turizmus is elégedettebb lehetne,

és egy 4404.úti, a 4401. csp. helyett.

https://www.google.com/maps/dir/46.8594904,20.5597123/46.8184329,20.6048285/@46.8312048,20.5165918,13z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Akkor nem csak Nagyszénás, hanem Orosháza is használhatná az M44-et.

 

Ha igaz, akkor 5 milliárd egy csomópont (az M7-en)

Itt épült egy 4401. út korrekciós csp. + két útkorrekciós felüljáró (elrettentésül ilyen útra is)

https://goo.gl/maps/m363EwYWD2wGt7Pp9

 

A nemzetgazdasági hasznot nem akarta senki optimalizálni?

Apropó: tud valaki egy Költség-haszon elemzést (CBA) az M44-ről?

 

 

 

 

 

Előzmény: Autobahn89 (48290)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.01.20 0 2 48297

Én már annak is örülnék, ha végre átadnák az Üllő-Albertirsa szakaszt.

Nem kéne az M5ösön meg 405ösön szarakodni legalább.

M5ön mindig azon a kis szakaszon van baleset (M0-405), a 405ös főút állapota meg folyamatosan romlik.

Előzmény: nyebojsza (48295)
nyebojsza Creative Commons License 2020.01.20 0 0 48296

Hát ahhoz nagyon nagy autó kell, ami autópályán kevesebbet fogyaszt.

Nekem városokon át, traktorokat kerülgetve, max.130-ig gyorsítva, főúton-mellékúton 6,5 körüli az átlag, míg autópályán folyamatosan 130-140-el bőven 7 fölött van, de az én autóm csak egy öreg 112 lóerős.

De nem erről van szó.

Előzmény: Jared- (48268)
nyebojsza Creative Commons License 2020.01.20 0 0 48295

Elvileg talán lehetne, de nem valószínű.

Most tavasszal biztos csak Abony nyugatig lesz átadva.

Bár ma éppen megint elkezdtek dolgozgatni, a tavaly leaszfaltozott rész utáni szakaszon is elkezdtek ásni az alapnak, de akár az újszilvási pihenő se az újszászi kereszteződés, se az eddigi útpálya nem úgy áll, hogy abból nyárra bármi is lehetne... Ez a rész már a Szolnok-északi elkerülőhöz fog tartozni.

Előzmény: radio100jozsi (48278)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.01.19 0 0 48294

Hát látod, az tény hogy nem Somogy megyei vagyok. Viszont, nemcsak létrehozandó kórházakat írtam, hanem kereskedelmi gócpontokat és forgalmas piactereket is, vagyis minden olyant, ami embereket vonz és ezzel forgalmat növel. És le merem fogadni, hogy a Marcaliban lévő kórház nem olyan megyeszintű, mint a kaposvári kőrház, tehát a forgalmának a növeléséhez van mit fejleszteni rajta. Ez nemcsak az utat vonzaná oda, de a lakosság ellátottsági színvonalát is javítaná. Ezenkívül nemcsak önmagában Marcalit említettem, hanem rajta kívül még három másik várost is, amelyből kettő Somogyban, egy pedig Tolnában van (Lengyeltóti, Tab, Tamási), és ahol biztosan van valami fejleszteni való mindben ami lehet EÜ-fejlesztés is, de éppúgy lehet új kormányablak vagy más ügyintéző központ, vagy bankfiók, de akár éppen a már említett kereskedelmi gócpont is lehet, de lehet akár egy sok munkást foglalkoztató új munkahely is (összeszerelő üzem, autóipari gyáregység, stb. ... .). A lényeg egy, hogy felpezsdítse az adott térséget és javítsa annak ellátottságát, és ezzel a mostaninál nagyobb közúti forgalmat vonzzon oda, helybe.

 

Somogy megyéről amúgy is köztudott, hogy a dunántúli megyék átlagától valamelyes mértékben mínuszban marad el az életszínvonal terén. Az ezen való javítás részei lehetnének a fent említett kereskedelmi, egészségügyi, banki, hivatali ügyintézési, és munkahely-teremtési célokkal együtt az őket kiszolgáló korszerű új út mint infrastruktúra-elem kiépítése is. És akkor a megye az út mellé még egy sor fejlesztést is kaphatna. Ezzel pedig behozhatná az eddigi lemaradását is.

 

Tudom, sok pénzbe kerülő dolgok ezek, de minden fejlesztéshez pénz is és tenni akarás is szükséges! Ezeket tehát rá kell szánni!

Előzmény: MCA-001 (48293)
MCA-001 Creative Commons License 2020.01.19 0 1 48293

Látszik, hogy nagyon nem ismered a helyi viszonyokat:(

OFF

Marcaliban van kórház és rendelő is.

Amit átjátszottak a kaposvári kórház kezelésébe.

Azóta folyamatos a leépülés:(

És a megye vezetése semmit sem tesz ellene...

 

Azt is tudni kell, hogy Marcali vezetése a rendszerváltás óta balos...

ON

Előzmény: Hírfigyelő (48292)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.01.19 -3 0 48292

Ha nem láttok rá komoly esélyt, akkor össze kell szedni a mellette szóló érveket, ill. a nyomvonalhoz közel eső városokba olyan létesítményeket kell telepíteni, amelyek ezt a nyomvonalat fontossá és forgalmasabbá teszik. Pl. e nyomvonal mellé esik Lengyeltóti (tőle kb. 10km-re), és Tab is (tőle kb. 20 km-re), magán a nyomvonalon pedig rajta van Marcali és Tamási. Ezekbe a településekbe egy-egy közepes járási kórházat vagy rendelőintézetet kell telepíteni, ami az ott lakók ellátását is javíthatná. Ebben partner lehet Kásler Miklós miniszter, akire többel között az egészségügyet is rábízták, és aki mindent elkövet az egészségügy jobb helyzetbe hozásáért (felújította a tüdőszűrő programot, ingyenessé tette a cukorbetegek kezelését és a méhnyakrák-szűrést, tehát valóban tevőlegesen építi az egészségügyet, tehát akkor bizonyára jó partner lesz majd ebben is!). Ha azután ide a közelbe is lehet vinni a betegeket és nemcsak Kaposvár megyei kórházába, nos akkor már lesz miért fejleszteni a megközelítésükre szolgáló utakat, köztük ezen út nyomvonalát is. Kisegítő célpont lehet még a Somogyvári Történelmi Emlékhely, vagy Niklán a niklai remete, Berzsenyi Dániel emlékházként működő lakóháza is, mint idegenforgalmi turistacélpontok. De főleg az EÜ-intézményeken lenne a hangsúly, és esetleg az említett városokban érdemes piacteret is kialakítani, ami már jelentős áruforgalmat és autósforgalmat vonz (nálunk pl. van fogalmas piactér, és ez még 50 km-ről is(!!!) idevonzza az árusokat!). Ha azután az út fejlesztésének ilyen értelemben gazdasági és EÜ-s célpontjai is vannak, akkor már a miniszterek sem legyintenek majd nemet az út fejlesztésére, hanem támogatni fogják azt! ;)

Előzmény: MCA-001 (48286)
dimelo Creative Commons License 2020.01.19 0 0 48291

Ilyen lepusztult utak környezetében nem is érthető mi volt a célja

annak, hogy délről kerüli Kondorost,

ha utána mégis keresztezi a 44-est.

 

Így lesz senkinek sem jó.... (Csabát-Gyulát kivéve.)

Előzmény: Autobahn89 (48289)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.01.19 0 0 48290

Mondjuk az is erdekes , hogy elobb eri el bcsabat majd, mint M5ot.

Megepitenek a pusztaba egy gyorsforgalmit, ami meg evekig ingyenes lesz.

Előzmény: dimelo (48287)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.01.19 0 0 48289

Igen, sajnos ez van. Ha az altalam emlitett hasznalhatatlan 4409-es uton akarnek menni,akkor le kell hajtanom a 4642-es uton es be kell mennem Kondorosra, hogy atmehessek a 4409re. :)

 

Előzmény: dimelo (48287)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.01.19 0 0 48288

Pedig a kormanypart oda meg vissza van attol, hogy ha bekotjuk a megyeszekhelyek a gyorsforgalmi verkeringesbe,akkor mar tobb gyorsforgalmink lesz mint Ausztrianak. 
Csak azt elfelejtik el, hogy Ausztriában a sokadrangu ut is pöpec minosegu es a mezogazdasagi gepeknek is szepen ki van epitve az uthalozat es nem a foutat díbolják szet. Van meg hova fejlodni.

Most epp az “epitsunk mindenhova autoutat autopalya áron“ idoszakot eljuk.

Előzmény: adiaboli (48285)
dimelo Creative Commons License 2020.01.19 0 0 48287

Mondhatják, hogy amíg nincs kész az egész, addig "el kell viselni"

 

De amit nem terveztek jól, azt már nem lehet kijavítani.

 

Olyan érzetem van, hogy csak B.csaba és Gyula számított,

és néhány szerencsésebb falu, de a térségi megközelíthetőség nem.

Ilyen "útminőségekkel" használhatatlan...

 

Figyelted, hogy Kondoros-keletnél nincs csomópont, csak 47. felüljárón és Kétsopronynál sem lesz?

vagyis Mezőberény-Kamut-Murony-Békés kénytelen Csabánál felhajtani. (vagy Kondoros belterületén át)

 

Légvonalban 10-12 km-re vannak az M44-től, megközelítés-felhajtás 25-28 km.

https://www.google.com/maps/dir/46.8252038,21.0290136/46.7403225,20.7794632/@46.768629,20.8625407,12z/data=!4m9!4m8!1m5!3m4!1m2!1d20.8150747!2d46.755247!3s0x474420fde4ea862f:0xe89c6c6a57a74d4b!1m0!3e0

Előzmény: Autobahn89 (48282)
MCA-001 Creative Commons License 2020.01.19 0 0 48286

Elképzelni el tudom, de a megvalósításra nem látok esélyt:(

Főleg úgy, hogy az elmúlt években történt felújítások konzerválják a jelenlegi állapotot és nem illeszkednek a közép távú megyei fejlesztési tervekbe.

 

pl. mi az esélye annak, hogy Szetsey-tanya és Alsó - Kölked között tizen x éven belül ismét hozzányúljanak az úthoz, hogy tényleg megfeleljen egy főút kritériumainak?

pl. mi az esélye annak, hogy Kölked és Somogyvár között új nyomvonal épüljön hiszen új az út:(

Előzmény: Hírfigyelő (48284)
adiaboli Creative Commons License 2020.01.19 0 0 48285

Valójában az infrastruktúra tekintetében a V4-ekhez képest egyedül a gyorsforgalmi úthosszunk paraméterei (akár területre, akár lakosságra vetítve) azok, amiben élen járunk. Minden más ilyen teljesítményünknek a bányászbéka a rokona. Utóbbit illetően a magyar vasúti és az - Általad említett - nem gyorsforgalmi közúti hálózat kart karba öltve jár/áll/hátrál.

Előzmény: Autobahn89 (48282)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.01.19 0 0 48284

Tudom.

 

De mit gondolsz, egy útfelújítás -- ha azt tényleg tervbe is veszik! -- miről is szól???

  • * állapotfelmérés,
  • * a szükséges kerülőkivágások rövidítésekkel való megtervezése,
  • * a hibás, gyenge, vagy szűk út-keresztmetszetű részek kijavítása és kiszélesítése,
  • * a hiányzó patakhidak megépítése (ha ez valahol szükséges lenne!),
  • * a hiányzó részek újonnani megépítése,
  • * új burkolati jelek, táblák felfestése és kihelyezése,
  • * végül az ünnepélyes átadás jön.

 

Én csak az alapnyomvonalat adtam meg; de próbáljad ezt a felújítás utáni állapotában, kiszélesítve elképzelni!!

Előzmény: MCA-001 (48280)
adiaboli Creative Commons License 2020.01.19 0 0 48283

Sajnálom, sem Neked, sem trizsnek sem tudok segíteni. Eddig, tévesan úgy gondoltam, hogy a szövegértelmezés elemi szabályaival alapvetően mindannyian tisztában vagyunk. Pl. olyasmikkel, hogy a felvezető mondattal az alárendelt mondatok [esetünkben (1) és a (2)] csak külön-külön olvashatók össze. Vagy azzal, ahogy az "egyelőre" szó magyarul azt jelenti, hogy "nem most, henam később", főleg akkor, ha a felső index még ennek okát is próbálja adni.

Kár, hogy ezt ezek szerint a Műegyetemen ezt nem mindenkinek tanítják, és nem mindenki tanítja, aki katedrára kerül. Pedig, ha van olyan felsőoktatási intézmény, ahol képletekkel dolgoznak, ott a nyelvi képleteket is különös szigorúsággal kellene "venni".

Előzmény: Autobahn89 (48273)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.01.19 0 0 48282

Botrany az egesz. En oszinten megmondom, hogy vartam nagyon anno, hogy atadjak M44et. 

Mert sokszor kell mennem veszprem es oroshaza kozott. Neha csorvasi kiterovel.

Multkor ki is probaltam az M44et.

Tapsztalatok:

 

- sehol egy benzinkut M44en

- lehajtaskor olyan sokadrangu utakon talalom magam, hogy az mar a jarhatatlan kategoria

- kecskemet-M44 kozott a 44es botranyosan rossz allapotu. 
- plusz idoveszteseg az elozo ketto pontok miatt (csorvasra csak ugy tudtam eljutni, hogy csabaig elmentem es vissza 47esen a lenti utminoseg miatt)

 

https://goo.gl/maps/g4af2JLmxUoiadY9A

 

Előzmény: dimelo (48275)
adiaboli Creative Commons License 2020.01.19 0 0 48281

Ez nyilvánvaló.

Előzmény: ÁsítóSárkány (48272)
MCA-001 Creative Commons License 2020.01.19 0 1 48280

Elvileg az útvonal megépítése elég régóta szerepel a tervek között.

Az elmúlt években pár szakaszon burkolat megerősítés is történt a "főútvonallá fejlesztés" jegyében.

Azonban ez inkább konzerválja a jelenlegi állapotokat..

 

Marcali és Horvátkút elágazás között 6-7éve történt felújítás.

A nagyobb kanyarokban útvonal korrekcióval, tehát tényleg felfogható fejlesztésnek.

Kár, hogy az út alapjához nem nyúltak ezért nagyon kezd romlani az állapota:(

https://www.marcaliportal.hu/index.php/2015-07-07-09-04-12/varosunk/18183-a-horvatkuti-ut-felujitasa-sem-fog-elkeszuelni-hataridore

 

Öreglak és Szetsey tanya között 2018-ban volt felújítás.

Azonban maradt a régi nyomvonal. Nem változtattak semmit az íveken és a fonyódi útba való bekötésen sem:(

 

 

Jelenlegi állapotában nagyobb forgalom lebonyolítására alkalmatlan a nyomvonal:(

Előzmény: Hírfigyelő (48277)
RadiX Creative Commons License 2020.01.19 0 0 48279

Mostanában nem láttam, hogy áll, de szerintem ősz-tél lesz az, nem nyár. Semmi csomópont nincs a végén, simán véget ér a 2x2 sáv egy földút keresztezésénél. Csomópontot majd a következő szakasz épít, egy trombitát a 4-es főúti visszakötésre.

Előzmény: radio100jozsi (48278)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.01.19 0 0 48278

Az Abonyi elkerülőn idén nyáron adják át az M4-est?

Abony-keletnél az M4 folytatás miatt teljes értékű külön szintű csp-ot építenek, vagy csak vége a 2*2 sávnak, és ennyi?

Hírfigyelő Creative Commons License 2020.01.19 0 0 48277

Tudom. És tudod mi benne a poén???

 

Az, hogy ez az útvonal összekötő út szinten 2×5 km híján meg is van régóta, csakhogy a 2×5 km úthiány a nyomvonal folyamatosságát két helyen is megszakítja.

Vagyis: az áhított út -- a régebbi útszakaszok felújítása mellett -- a két úthiányos részen elvégzendő útépítéssel folyamatossá tehető lenne, persze akkor már csakis erős burkolattal, a régi szakaszok burkolat-megerősítésével, és esetleg a nagyobb forgalomra kényes falvak elkerülőzésével -- de alapszinten már a két darab 2×5 km-es úthiány bepótló megépítésével is!! -- megoldható lenne.

 

Gyakorlatilag a Tamási-Nagykónyi[eddig a 61-es főút]-Koopányszántó-Törökkoppány-Szorosad-Gerézdpuszta-Bonnyapuszta-Fiad-[67-es főút]-Gamás-Vityapuszta-Somogyvár-Öreglak-Csömend-Boronka-Marcali-Horvátkút-Somogysámson-Sávoly-[7-es főút] nyomvonalról lenne szó. A két betoldás a Fiad-[67-es főút]-Gamás, és a Gamás-Vityapuszta szakasz megépítése lenne, no meg talán még egy harmadik útszakaszként a Somoygvár-Öreglak útszakasz közötti rövidítő szakasz megépítésére volna szükség, amely az utat itt 5 km-rel rövidítené le és egyenesítené ki, mivel a mostan meglévő útszakasz az ezen út szempontjából a két hegyesszögű kitérést is jelentő Kaposvár-Osztopán-Somogyvár-Lengyeltóti-Fonyód összekötő út része, amely mint É-D-i irányú út, az itt tárgyalt Tamási-Marcali-Sávoly (K-Ny-i irányú) nyomvonallal két helyen is hegyesszögű kitérő kerülőt képez, tehát Somogyvárnál, és Öreglak előtt.

 

Előzmény: adiaboli (48154)
zsoooc2 Creative Commons License 2020.01.19 0 0 48276

Azt is tegyük hozzá, hogy városban többet kopik a fék, kuplung, illetve általában az útburkolat is gyengébb minőségű, mint a gyorsforgalmi utakon. Tehát nem csak az üzemanyag-fogyasztást kell nézni. Összességében egyértelműen jobb az autóutat választani.

Előzmény: Törölt nick (48266)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!