Fűtés üzemben teljesen érthető ez a hőmérséklet eltolódás, mert a klíma beltéri fent van, az ottani levegőt méri, így +2-3 fokkal felé kell lőni, akkor lesz ülőmagasságban jó a hő ( fent meg 25-26)
Most nálam nem megy a klíma, klasszikus radiátoros fűtés megy) a hőmérő 22.5-öt mutat ( egy méteres magasságban ) A klíma hőmérője pedig 25.5-öt mutat ( kb 225cm magasan van)
Hát igen, itt vannak hatalmas különbségek a gyártók között. Az én 10 évvel öregebb Panasonic full alap klímám is sokkal halkabb mint anyám szinte új gree klímája, pedig az nem is az alap hanem a fűtésre ajánlott.
Kinek hogyan olvaszt le a klímája, milyen zajhatásokkal?
A midea mox102, bekapcsoltam fűtésre, max ventire, 30 fokra. Kint és bent 10 fok volt.
20 perc után már írta is hogy defrost, ventit bent lekapcsolta, nagy szisszenéses, recsegés, ropogás, odakint kompresszor leáll, majd elindul, majd ismét leáll.
Végül elkezd újra fűteni és visszaáll max ventifokozatra.
Na szóval ettől nem lehet aludni annyira hangos és zavaró amit tesz. Mert ha még folyamatosan menne a beltéri ventije de nem, azt is leállítja.
Minden klíma ennyire látványosan és brutálisan hangosan olvaszt le, vagy egy japán azért ezt megtudja oldani kultúráltan is?
Kérdésem: 1 hete olvasok mindent a fűtő klímákról, pro-kontra, igazából mindenki a saját lovát dicséri:) Amik fennmaradtak a szűrőn: Panasonic Nordic, Daikin Comfora, Gree Amber Royal, Midea Oasis plus.
Szóval látom olvasom, hogy a dupla hőcserélős Gree az tolja mint az állat még a 3,5kw-os is, viszont cserébe fogyaszt is, a japánok takarékosabbak, csendesebbek...
Egy nagyon jól szigetelt tetőtéri 50m2-t kell befűteni, van már fenn egy Hisense 3,5kw-os, eddig ez is tette a dolgát, de szeretnénk még egyet, mert amikor tartósan 0 fok alatt van és ködös-párás idő van, akkor már nem elég.
Akár lehet "normális" is, az elbacott telepítési körülmények miatt. Volt már ilyen a történelemben.
Jó lenne jobban megismerni a részleteket.
Hány méter csővel szerelték? 3 méter legyen meg, ez is fontos.
Milyen a fal, tégla, beton, stb?
Lehet hűtőközeg hiányos akár, de nem jellemző.
Lehet, hogy megtörték a kanyarban a csövet, fojtás lett belőle, és azért csinálja.
És ugye tegyük hozzá, mindegyik hangosabb kicsivel fűtésben, Sensira is.
Ergo jó lenne a telepítő ránézne, nyomásmérővel, ha becsületes, akár lefejthetné a hűtőközeget is. És megmérhetné, mennyi van benne.
De mindez csak látatlanban, az évek tapasztalata alapján.
Ergo lehet normális a hangja, látatlanban akár.
Nálam a Mitsubishi LN, egyik legdrágább klíma kültérijét is behallom a beton falon fűtésben, és csendben hűtésben is. (Igaz magamnak talán 2 méter csővel szereltem, nem garis amúgy sem. )
Van egy Daikin Sensira klímám. Hűtésnél gyönyörűen, csöndesen dolgozik. Viszont fűtésnél a kültéri viszonylag hangos és mivel ugyanazon a falon van kívül, ahol a beltéri belül, behallatszik. Normális dolog ez?
Van egy cég, ami úgy reklámozza a Wintert, hogy sokkal olcsóbb, mint a Comfort Plus (80 e rémlik), és csak kicsit gyengébb.
Itt vajon már úgy kell érteni, hogy 100 ezer kedvezménnyel olcsóbb 80-nal? :) (azaz drágább 20-szal) Vagy a Winter tényleg sokkal olcsóbb, és még abból jöhet le 100?
Köszönöm szépen a válaszokat, az a baj, hogy a telepítőnek nyáron jeleztem a problémát,akkor azt mondta, hogy rengeteg munkájuk van térjünk vissza összel és megnézik. Ezt én megértettem hiszen hűtött a klima. Ki is jöttek pár napja, 14 fok volt a levegő hőmérséklete, igy csak elég halkan lehetett hallani, hiába mondtam, hogy 30-35 fok esetén sokkal hangosabb. A klima garancíális igy mással javíttatni elég necces.
Ha 6,5 méteres a csőhossz, akkor elméletileg a gyári hűtőközegmennyiségnek mindenképpen elégnek kell lennie. Azt tényleg érdemes lenne megnézni, hogy nincs-e véletlenül megtörve a szívócső, mert az okozhat áramlási zajt, hiszen akkor a szűkület után , ahogy alacsonyabb nyomású helyre kerül, forrhat a közeg, és a süvítést is okozhatja ez.
Érdeklődnék, hogy sikerült e valakinek megoldást találni mindenkori kompresszor indulásnál tapasztalható szörcsögő hangra mint mikor felforr a víz, illetve mintha szélvihar lennne kb 1 percig.Megmértem kb 40 decibel zaj keletkezik. Ez a jelenség csak hűtéskor van, fütéskor nem. Direkt halk klimát választottam a hálóba, éjjel mindig felébreszt mert egyébként nagyon csendes. Mitsubishi AY sorozat. Ami vizsgálva lett, gáznyomás rendben, kb 6.5m csőhossz. A telepítő szerint ez nem rendellenes zaj. Köszönöm ha bárki tud érdemben segíteni.
Így van, de naponta, 1 fő minden költsíg nélkül hozhat be 1db valamit. Onoffos klímát is. Lásd Gree volt pér éve rengeteg. 5 ember, 5 klíma az utánfutón. Jófogás, vatera csurig volt vele.
Pedig van még mindig onoffos. Nyár elején voltam hibát keresni, (tavaly csak a kültérit cserélték nekik) persze jó pénzért. Talán Samsung rémlik, gondolom szerb import. Nincs messze, ha nagyon érdekel, lefényképezem.
Nincs már új on-offos klíma, csak inverteres, fullautomata.
Most is 0-24-ben műxik a géped, már ha bekapcsolás után nem nyúlsz bele. Leszabályoz ameddig tud, ha az is túl sok, akkor leáll, aztán majd vissza, ahogy kéri a beállított hőmérséklet és a körülmények. Azért a rendes fűtésszezonban ilyet nem soxor fogsz látni, fog pörögni folyamatosan. A te szempontodból ez egy automata fűtésrendszer, ami próbálja hőn tartani a házadat. Időzítéssel-programozással mókolhatsz, hogy mondjuk este 9 után alváshoz csak 20 fok legyen, meg napközben, ha nem vagytok otthon, szintén, és akkorra fűtsön fel 23 fokra, mikorra haza értek, meg reggel ébredéskor. Kísérletezni kell, egyén és ház-függő dologok ezek.
Igen, szerintem is így kell érteni. Még talán annyit, hogy érdemesebb és takarékosabb fenntartani egy bizonyos hőmérsékletet egy épületben, mint hagyni kihűlni, és mindig újra felmelegíteni.
A 0-24-et altalaban arra ertik, hogy ne te kapcsolgasd (lasd elmesz dolgozni akkor kikapcsolod, amikor megjossz munkabol akkor meg bekapcsolod, a gepnek meg fel kell futeni az addig kihult lakast), hanem hagyd a gepnek, hogy tegye a dolgat, amikor kell akkor lemodular, amikor kell akkor meg ki es bekapcsol.
Szeretném egy picit ezt az on-off vs 0-24 klima járatást megvitatni és a tapasztalaitokról kérdezni.Adott 2 darab Gree Smart one klíma ami nemrág volt felszerelve.
A ház (ami erdélyben van)egy 120nm-es közepesen szigetelt(30 téglafal és 15cm kőzetgyapot) a födémben pedig 30cm üveggyapot.
Az ablakok azok elég jók(szerintem) 80mm-es profil, 3 üveges(50mm).
Tudom még nem voltak nagy hidegek, itt erdélbyen kb 8 fok a legkisebb hőmérséklet, ezért is vagyok kiváncsi, hogy fog ez a dolog működni minusz fokokban de:Kipróbáltam a készülákeket amit 23 fokra állitottam be, amit elág hamar el is ért és utána szépen lemodulált 430w-ra, majd mikor meghaladta picivel a 23 fokot ki is kapcsolt.Itt nem jön ki nekem a matek a 0-24 órás járatással, mivel ha jobbik esetben is ez így marad, mondjuk 500w akkor az 24 óra alatt 12kw-ot jelent, ami 2 készüléknél 24kw/nap.
A jelenlegi működéssel(kikapcsol mikor elérte a hőmérsékletet) pedig kb olyan 5kw lenne egy nap alatt, tehát kb fele.Akkor mi a lényege annak, hogy 0-24-et menjen(jeleneg ezt nem is tudnám ha akarnám sem beállitani).Gondolom ez 0-24 járatás dolog hidegebb időszakban valósúl meg nem?
Vagy valamit rosszul számolok?Előre is köszöm a segítésget
Az új HR sorozatban már benne van a wifi vagy a hely ki van alakítva neki belül. A régiek esetében viszont - az előttem elhangzottakkal ellentétben - egy külön kis egység volt, amit a gép oldalára vagy a tetejére lehet elhelyezni.
Meg tudná valaki mondani, hogy a Mitsubishi MSZ-HR25VF beltériben van helye a wifi modulnak, vagy annak is az oldalára kell cuppantani? Azt tudom, hogy hol a panel, amibe be kell kötni, de erről a konkrét modellről nem találtam wifi beszerelési leírást, videót.
Szépen lassan pulzál, tehát mondjuk fél másodpercet világít, felet nem. Célom az lenne, hogy működjön. Ez a klíma felel 120m2 fűtés-hűtésért, hatodik éve megy hiba nélkül, szinte non-stop. Rettentő dzsuvásak voltak a belső szűrők is, a külső hőcserélőről pedig egy filc-szerű rétegként fújtam le a port tornádor pisztollyal, eléggé elhanyagoltam a nyáron. Most tiszta, viszont most sem jó...
A kültéri csendben van, kompresszor nem megy, ventillátor áll.
Mitsubishi kirigamine klíma nem működik, nem hűt és nem fűt. Látszólag működik, a lamellákat nyitja, de a ventillátor nem indul el. Zölden villog a lámpa a kültéri egységen, melynek folyamatosan kellene világítani. A beltéri egység szűrőit kipucoltam, a kültérit kifújtam, de a hiba maradt. Van ötlete valakinek?
Nem véletlen, hogy most indítják ezeket az akciókat, hiszen a klímás cégeknek most kezdődik az uborkaszezon. Tavasszal nem nagyon van olyan akció, ami jelentős...akkor mindenkinek van munkája bőven.
Úgy tudom, hogy az általad említett két márka importőre nem vesz részt ebben a promócióban. De írj rám, és és ha van konkrét elképzelésed, akkor megnézem, hogy mit lehet tenni.
A konkrétum, hogy Gree Winter modellekre már most lehet igényelni a brutto100.000 forintos támogatást. Érdeklődőknek szívesen segítek : 06703603840 www.pannonklima.hu
Szeptember 15-től indul újra egy támogatási pályázat. Magánszemélyeknek fűtésre optimalizált klímaberendezések vásárlása és telepítése esetén berendezésenként 100.000 forint lesz a kedvezmény. Amennyiben nem fűtésre optimalizált készülék vásárlásra kerül sor, úgy a kedvezmény mértéke 50.000 forint/berendezés. A pályázat elbírálása nagyon egyszerű és gördülékeny, és elég széles a résztvevő készülékek palettája is.
Mar eleve, amit a talcaba elhelyeznek futest, mar az is gyenge, mert hogy meg kell felelni az energia fogyasztasi besorolasnak. Ha leteped a csovet a kulso egysegrol, es ha hidegebb lesz, mint -10 (mamar ritkan van ilyen) akkor is sorra elkezd a fulen farkan omleni ezekbol a kulteriekbol a viz, raadasul ketto nalam teraszon van, es ami lehull, az szepen ra is fagy, aztan jon az eltaknyolas :-(
Ha felfutod a csovet, az nem hiszem, h a talcat is bemelegitene, szoval alapjabol ott kellene erosebb futest rarakni, a fuggoleges csovon meg szerintem lejon a felmelegitett viz a gravitacioval mar gyorsabban, mint h megint jeges legyen (felteve ha nem vizszintesen vezeted ki, mint a hulye szomszed a 9.-en ram :-( ).
Szervusztok! Fűtő klímánál ha jól értem van karterfűtés(?) vagy tálcafűtés, hogy le tudja olvasztani az esetleg odafagyó jeget. De ha innen még 1-2-3 m-re tovább kell elvezetni a felolvasztott vizet, az nem fog belefagyni ebbe a csőbe? "Szoktak" ebbe esetleg fűtő kábelt elhelyezni, amit valahogy a klímára lehet kötni?
Régi cég: mivel felvásárolt sok (10) millióért klímát tavasszal, és (amikor nyáron augusztusig ) jól ment, felvett addigra 6 embert, 3 felszerelt autóval. Az napi 6 klíma, amit feldobtak neki. Most kb ingyen szerel, hogy fogyjon a készlet. Az eredménye, szerintem: pénze nincs, munkája alig, bért épp tudhat fizetni. Nem tudom, meddig bírja, de tuti kirúg embert idén még. Régi cég, bolttal, telephellyel, sok reklámnal. Én meg megyek az ilyen napi két klímás felrakók után javítani, mert másfél óra van 1 klímára.
Milyen cég az, aminek a honlapján nem szerepel a telephely, a székhely címe? Sőt...egyáltalán a cég nevét is lehetetlen megtalálni...Milyen cég az, aminek a honlapján nem szerepel a telephely, a székhely címe? Sőt...egyáltalán a cég nevét is lehetetlen megtalálni...
:) és ezért vásároltunk és szereltettünk be régi jól ismert cégtől amit egyébként egy másik jó nevű cég vezetője ajánlott. Most egy kis pótmunkát kell elvégezni, váratlan korlátozás miatt. (kondenzvíz kivezetést tiltja a társasház) Reméljük ez is menni fog 🙏
Látod, pont ez a lényeg....ha már most nem találod őket, akkor hogy fogod megtalálni, ha esetleg baj van a felszerelt klímaberendezéssel. Milyen cég az, aminek a honlapján nem szerepel a telephely, a székhely címe? Sőt...egyáltalán a cég nevét is lehetetlen megtalálni...
Ezért kell olyan cégtől vásárolni és olyan céggel szereltetni, amelyiknek ezek a dolgok könnyedén elérhetők. Van telephely, székhely, legalább ötéves múlt, de az sem baj, ha tíz vagy több. Bemutatóterem, üzlet, iroda, stb. Egy eldobható mobilszám, e-mail cím....nos ez mindenképp redflag....
Főleg az IMI aluházas motorok golyóscsapágyai mozogtak jól a csapágyházban , Volt is mellette hullámos alátét -e célból--Amit egy csapágycsere után ki is hagytak.Na onnantól voltak szép jelenségek.
Nekem ugyanezt csinálja a közel 15 éves Fujitsu Asyg Luca gépem. Egy ideig szép csendben dolgozik, majd egy idő után a beltéri bizonyos fordulaton elkezd finoman ciripelni. Egy nagyobb tisztításnál a mókuskereket kiszerelték, majd vissza - a jelenség maradt. Egy korábbi itteni "törzsvendég" klímás szerint a kültériben lévő trafó kezd el bemelegedve finoman "zenélni", amiben lehet valami, mert a kültéri elektromos csatlakozó dobozából is hallatszik a ciripelés. Játszadozni kell a fordulatszámokkal, ideális esetben el lehet csendesíteni, vagy legalábbis minimalizálni lehet a ciripelést. Más megoldáss nincs - csak a megszokás......
Na aki leminoszolt, ra van vezetve igazabol a panal oldalara, nincs szigetelve, sem, sza tudod a kavicsos beton falra kivulrol, az meg csopog be a zaro szigetelesekhez is. Aztan ha jon fagy, mer meg nem vagyunk mediterran orszag baszod, az meg tol is, Kader gumit is szet, aztan jon be oda a nedvesseg, es az meg rozsdalja majd a panel ossze tarto karmantyukat, vagy mi a faszomat, szal azokat a vas elemeket, amik ossze tartjak a vasbeton panel lapokat :-(
ha kivezeti 10 cm-el is a falbol, mar jo lenne.. mi vagy fel metert vezettetunk ki merolegesen a panel oldalahoz merten.. Es ja igen budospest.. A legbudosebb kulso keruletei is raadasul..
Sziasztok, 9. emelete be lett szerelve egy uj klima, a huto csopi csovet a panel kulso oldalara szerelte fel jobbra, es racsopogteti a panelfalra kb, talan 1-2cm-el elforditott 90 fokos idommal. Ez pont raeseik az 5. emeleten levo gazcsovek kiallasomra (ami ugyan ez foam habos szigetelessel van) DE valahogy fura modon, irgalmatlan hanggal jar, konkretan aludni nem lehet mellette.
Egyreszt nem meg az eletben nem hallottam ilyet, hogy egy foammal bevont nyomassal teli cso miert szol ekkorat belulrol a lakasunkban. Masodszor, lehet, h nem toltotte ki az en telepitom semmivel sem a lyukat, es nekiveri a betonhoz magat, miatta, ezt gondolom, ha leszedem a boritasokat a lukon belul potolni tudom.. Nalunk le volt egesz nap kapcsolva a klima, es felvettuk a hangjat, eleg durvan szol :-(
A masik kerdes, miert a falhoz csopogtet ki, es miert nem elore menoen, mint mi, es igy senkinek sem talalom el a dolgait, sott meg egy tetore is megy a foldszinten, aminek van csapadekviz elvezetese, es nala is ott a teto...
Az is eleg lenne, ha elfelezne a csopi csovet, kerdes, hajlando-e erre, de en ki is fizetnem neki, nemtom kompresszor kiemeles nelkul, le lehet-e vagni a felet a csonek a 9. emeleten ablaknal kihelyezetnel..
Az alany egy 3 éves Fisher Nordic 2,5kW. A beltéri az alábbi videóban hallhatóan cicereg, de általában csak 25-30% közötti ventilátor fordulaton (van hogy alacsonyabb fordulaton is van pici hangja). Már újkorában is csinálta, akkor a telepítő többször próbálta javítani, motort is cserélt, de az sem oldotta meg, végül az egyik összeszerelés után csendben maradt, de ő sem tudta, hogy mitől. Most nyáron újra kezdte. Szétszedtem már kétszer, kivettem a mókuskereket motorostól, de nem látszik rajta semmilyen nyoma annak, hogy beleérne valahova a kerék. Meg ha beleérne is, szerintem akkor sem csak bizonyos fordulaton csinálná. Bosszantó, mert a hálószobában van. Van ötlete valakinek, hogy ez mitől lehet?
Nem. Amint látod ez a Kaisai szlogene. Csak az az érdekes, hogy mit keres ugyanazon a helyen a kültéri ventilátor rács közepén egy TCL által gyártott gépen. A Kaisai is oem klíma, de nekik a Midea gyárt
'81-es csúsztatott zsalus ( vagy milyen ) 10 emeletes épület. Nem tudom, van e. Szerintem a felújítások festést/burkolást érintették. Nem tudom, mekkora meló egy ilyet beszerelni, nagy munkába 80 évesen szerintem már nem vágnának bele.
Szüleimnél a kültérin egy zörgő hang forrását keresve azt tapasztaltam, hogy ráz. Nem durván, nem görcsösen, inkább olyan csípősen bizsergető érzés. Már szóltam a szakinak ( persze szombat van ), de hogy tudnám ezt igazolni egy barkácsbolti multiméterrel, hogy ne csináljak teljesen hülyét magamból? Egyébként megy szépen, nincs vele gond.
Hiába. A leírás szerint a 00 után dobja a hibakódokat. Ennél bővebb leírást nem tudok. Ezek szerint ennyi baja van a masinának? Szerintem nem is működne már, ha igaz lenne..
Távirányító "Cancel" gombjával beléptem a hibakódokhoz. "00"-án kezdi, és ha nyomkodom a "cancel"-t, akkor szépen pörgeti a hibakódokat és a végén visszajut a 00-hoz. Ezek meglévő hibák, vagy valaha előfordult hibák, mert annyi van, hogy csoda, hogy működik rendesen. Vagy mit jelentenek ezek?
Nemrég lett kitakarítva, megnézem azért. De powerful-on 18⁰-ra állítva ugyanaz a kültéri hangja, mint 26/automata állásban. Majd hívok valakit. A lényeg, hogy nincs más fokozat.
Kicsi szobát hűt, gyakorlatilag on-off-ként működik. Bekapcsol, kikapcsol. És mindig maxra tekeri, legalábbis fülre. Odabent jó, csak a kültéri hangos. Nyitott ablaknál felébredek rá. Ha a egy noname csinálná, az ok, de egy Daikin?
RX K Mérnöki .pdf -et találtam meg, abban 2 fokozatú venti van a kültériben. Nem hinném az 1 fokozatú ventit, csak régi onoffosnál, inkább nem volt akkora igény, hogy felment volna magas fokozatra, azt jobban el tudom képzelni.
Tekerd le 16 fokra, vagy Powerful mód, és akkor fle kell kapcsoljon. Persze délután, most reggel tuti nem lesz igénye rá.
FTX35KM + RX35KM hangja egyre jobban zavar. Mármint a kültérié. Egész nap hallgattam, vizsgáltam, és szerintem se nem rezonancia, se nem kompresszor, se nem csapágy, hanem a ventilátor szelének van ilyen mély tónusú, búgó hangja. Ez létezik? Ezzel lehet valamit kezdeni ? És ami még érdekes, hogy nincs ventilátor szabályozás, csak egy állandó nagy fordulat. Ez a Daikin tényleg ilyen, vagy bekötési, vezérlési probléma lenne? Vagy fix fordulatos? Szerintem régen is ilyen volt, rosszabb nem lett, csak jobban idegesít. Ez a kültéri szerintem ugyanaz, mint annak idején a sláger belépő Daikin FTX35C vagy ilyesmi volt. Az is ilyen vajon? Már cserén is gondolkodtam, de sajnálom, mert egyébként semmi baja.
Én sima 15cm-es deszkákat vettem fatelepen, a legolcsóbbat, 3-4m-t szálakat, pár tízezer forintért, hozzá facsavart. Csináltsz egy dobogót, max kettőt, cirka 3x4 méretűt, ahogy adja a hely. Arra kb minden felfér, amit nem akartok kidobni. Célszerű egy lomtalanítás, sok kacatot őrizget az ember. Amihez az elmúlt két évben nem nyúlt senki, az kb. kacat, -->kuka, konténer. Nyilván egészséges faanyagok, egész tégla, cserép, falicsempe, amit el lehet tárolni esetleges javításokhoz.
Kéményhez, tetőkibúvóhoz lehet járdát is csinálni a deszkából, de egyszerűbb egy keskeny sor hőszigetelés, amit csak felszedsz és félredobsz, mikor járkálni kell. Nálam például egy nagy klíma beltéri figyel a padláson, azt szépen körbe tudom járni, ha kell.
Olyan megoldás kellene, amire rá lehet menni. Régi ház, időnként a cserepeket is cserélni kell, illetve kár ekkora területet üresen hagyni. Egyébként padlásfödém szigeteléskor a tető is szokták szigetelni? Mintha láttam volna ilyet valahol. Gondolom úgy hatásos igazán.
Szórt purhabot én nem tennék egy régi ház padlására. Valami táblás-tekercses szálas anyag, kőzet vagy üveggyapot, esetleg szórt cellulóz. Arra gondolj, hogy ha esetleg majd egyszer hozzá kell nyúljatok a tetőhöz, akkor ott jövés-menés, anyagmozgatás lesz, akkor táblás, fix anyagokat szerintem könnyebben fogsz tudni rendezgetni.
Köszi mindenkinek! Purhabos szigetelésről tudtok valamit? Állítólag az jobb, mint a kőzet, üveggyapot mert rá lehet menni, illetve egerek is kevésbé vannak benne.
Esélye sincs, 16-18 fok a harmatpont miközben a felületek 22 fokosak. Nem is kell alacsonyabb előremenő, 19 fokossal már nagyon húzott a hideg. A trükk a sok becsövezett felület.
Azért magas értékek ezek, még ha éppen el is lehet viselni. Ebben sokkal jobba klíma, az látszik. Ez az idei nyár sem olyan forró, mint a korábbiak. Ha olyan lenne, kellemetlenné válna a pára is.
Ez méltánylandó. Én ellocsoltam a kertben amíg azzal hűtöttem. Ha kiszámolnád a hőszipka fogyasztásból mennyi víz kellene, lehet, hogy felinná a talaj. De nem akarok erősködni....
van fúrt kutam, de túl környezetvédő vagyok hogy ilyenre használjam, a vizet nem tudom hova tenni, a visszasajtolás meg annyi energia mint a hőszivattyú.
Említettem korábban hogy van kádárkocka aminek az alja padló+falfűtéses, a tetőtér pedig rendszerlemezzel borítva, becsövezve a gipszkarton alatt.
Sokat olvasgattam és sok "nem elég hűtésre" infót kaptam, aki meg használta az dícsérte...
Szóval beüzemelésre került pár hete, a tapasztalatok:
- gyors lehűtésre valóban korlátozottan alkalmas, nem olyan mint egy klíma hogy azonnal fújja is
- sokkal kellemesebb mint egy klíma, nem zúg, huzatol (miközben meleg a tetőtéri gipszkarton a fejednél), olyan érzés mintha egy régi hűvös házban lennél ahol hidegek a falak
- a tagoltság nem gond (nálam a tetőtérben 5 helyiség van, elég sok beltéri vagy légcsatornás cucc kellett volna).
Egyelőre a vezérlés nem túl bonyolult, van egy régi ON/OFF hőszivattyú, az dolgozik egy 200 literes pufferre. A puffernél mérem a hőfokot, 20 foknál indul a hőszivattyú és 12 fokig hűti vissza. Onnan egy keverőszeleppel állítok elő folyamatosan 21 fok +-0.5 fok előremenő hőmérsékletet, ami a nap 24 órájában megy a padlóba és a rendszerlemezekbe is. így kihasználom a padló hőtároló tulajdonságát is.
Ez a cirkusz egy modern inverteres gépnél valószínű nem kell.
A 21 fokos víz csinál egy 22 fok körüli padlót, kellemes, egyátalán nem zavaró (20 fok körül már nem volt olyan kellemes).
Bent a tetőtérben a külső hőmérséklettől függetlenül 24 fok körül van állandóan (előtte már 30 is volt), itt majd nyilván az előremenőt változtatni kell a beltéri hőmérséklet függvényében, ez majd később automatizálódik:
A puffer és az előremenő hőmérséklete így alakul, látszik hogy a hőszivattyú (mivel feleslegesen nagy) viszonylag sokszor megy rövideket, ezen majd még finomítok: Összességében a hőérzet szenzációs, nagyon meg vagyok vele elégedve.
A további fejlesztések majd az alábbiak lesznek:
- belső hőmérséklet függő szabályozás
- a hőszivattyú ciklusainak csökkentése (inverter, nappal hidegebbre hűtött padló, stb)
- a hőszivattyú üzemidejének nappalra tolása a direkt napáram felhasználás miatt (a lenti épületrész betonban tervezek betárolni és onnan csak cirkuláltatni a fenti GK mennyezetbe este)
Alá ne tegyél semmit mert akkor benn ragad a pára a sárfödémben és leszakad.
Vegyél olcsó gyapotot, terítsd le és csókolom ott ahol hozzáférsz, legalább a szoba fölött.
Pár 10 ezer Ft-ból megvan, nem hiszem hogy érdemes pályázni emiatt.
Járni módjával lehet rajta, 5-10 alkalommal végigtapostam már anyámén is (parabola buzerálás és hasonlók miatt), látszik rajta de nagyjából kirúgta magát.
Ott a padlás földdel, talán agyaggal borított. Arra kell fólia, milyen szigetelés a legjobb, üvegyapott, kőzetgyapot, purhab? Mondjuk nem tudom, hogy egyáltalán van lehetőség választani az ingyenes padlásfödém szigetelés esetén. Van valami lista az ilyen padlesfödém szigetelő vállalkozókról vagy bárki csinálhatja? Írták, hogy megbízhatót keressünk, ez tényleg fontos lehet, mert ez például szakszerűen lerakott szigetelés vagy csak odadobálták? Erre, hogy lehet rámenni?
Pontosan így van. Csak hát a billentyűnél sopánkodni, hogy mit miért nem éri meg sokkal egyszerűbb.
Pont ma beszélgettünk valakivel, hogy a nagyapám milyen dolgokat alkotott mikor én még épp járni kezdtem, kb 50+éve. Saját gyűjtésű fából, hullott agancsból, házi faesztergán, kovácstűzön, meg minden szarja volt az öregnek. GYártott mákdarálót, kézikocsit MÍVES faküllős kerekekkel, cirádás vasveretekkel 1:2 méretben csíkozott díszfestéssel, saját gyártású öntözőkannát táblalemezből, nekem pedáloskocsit táblalemezből, Lóvasalatot bármilyen vasból kovácsolva, meg még ezer mást.
Ma meg leül a polgár a sorozat elé, reklámkor meg teleszarja a netet a siránkozással, hogy szar az élet.
Csak arra céloztam, hogy addig van ez így, amíg az éppen regnáló qurmányban rá nem néz a számokra valaki, hogy nézd már, ez jó mindenkinek, hát nehogy már. Majd jól 'igazságosabbá' és "átláthatóbbá" tesz az egész energiaszektort.:))
Egy normál tégla falazat bőven el kell bírjon egy pár klímakonzolt akár egy 50-60 kilós kültérivel. (persze, ha tégla a fal, és nem vályog..) Tisztességes tipli/dűbel megtartja.
Gondolj bele, egy 100 literes boylert is megtart egy válaszfal is. a fürdőben. az legalább 120kiló.
Azért ehhez a fogyasztáshoz tegyük hozzá, hogy a mostanság jellemző enyhe télen igaz, hidegebb teleken simán lehet 50%-kal több is. És az is kérdés, meddig lesz ennyi a H-tarifás ár.Persze ha az drágább lesz, minden más is többe fog kerülni. Hőszigetelni kell erősen.
Klímával fűtött kádárkockám van, jó nyílászárókkal, födémszigeteléssel. Fűtésben évi 5-5500 kwh áram fogy el H-tarifával (110-120e Ft). Fal és padló hőszigetelése után évi 3000kwh-ra számítok majd. Az egész ház fűtve van, nem spórolunk.
Ezen az oldalon egészen jó összefoglalók vannak, remélem szakmai szempontból is megfelelőek. Valahol írták, hogy 100m2-es ház fűtésére 3 ilyen Midea Xtreme Save MSAGBU-12HRFNX ajánlanak, szerintük a Mitsubishi MSZ-AY35VGKP / MUZ-AY35VG piac legjobb Japán klíma készüléke. Írják, hogy fűtő klímáknál a kültéri egység súlya is fontos, extrém példa a Gree Amber Royal GWH12YD/S6DBA1A , kültéri egység: 45 kg. Ezzel a céggel van tapasztalat vagy tudtok párat ajánlani, akik beváltak?
Mondjuk nem tudom egy ilyen 60-as években épült téglafalú ház mekkora kültéri egységet bír el.
Elképesztő, hogy menyi fogyaszt az őrláng. Ha kikapcsolom 2 szobában, ahol kb.14 °C volt idáig a fürdőszobából, meg a fűtőt szobából kapott meleg miatt, gondolom nem lesz fagy, mert eddig sem számított az őrláng.
747 Ft/m3 lakossági árral 300 ezer Ft/év. Kacagva fűthetné villannyal a fürdőszobát és használhatna villanybojlert csak az őrlángok kikapcsolásával való spórolásból.
Csak az átfolyós vízmelegítő őrlángjának fogyasztása többe kerül, mint a villanybojleré? Megdöbbentő?
Anyám nem fért bele a gáz kvótába csak ha fagyoskodott, nem kérdeztem semmit hanem beállítottam hozzá pár tekercs 10cm-es gyapottal, mondván előrehoztuk a karácsonyt.
Az asszonnyal 2 óra alatt kb leterítettük a padlásra (Ami egyébként szigetelt volt a rétegrenden belül is, csak 30 éves szinten), és láss csodát kényelmesen belefért utána.
Majd felkerült egy klíma is amivel tudja napközben melegítgetni azt az egy szobát ahol tartózkodik, és csak éjszakára kapcsolja be a gázt, így 1000m3 alá került.
Utólag örül neki, akkor tiltakozott, de nekünk meg az a dolgunk hogy segítsük a szüleinket.
A szigetelést csináld meg ha tudod, és egy klíma sem a világ vége abba a szobába amiben a legtöbbet tartózkodik. Nyáron is örülni fog neki.
1 kW áramból akár 4-5-szörös mennyiségű hőenergiát képes előállítani a hagyományos, elektromos fűtési megoldásokhoz képest. A régi FÉG konvektorokhoz képest mennyire lehet hatékony?
Tövis leírta már neked, miért nem figyelsz, ehhez nem kell visszamenni az alsó tagozatba.
Konvektor hatásfoka 50%, kb jól saccol tövis, önámítás ettől többen reménykegdni.
SCOP 4 felett. Na ezt nyomozd ki hány % és hasonlítsd össze az 50% hatásfokkal.
Klímával fűtött kádárkockám van, jó nyílászárókkal, födémszigeteléssel. Fűtésben évi 5-5500 kwh áram fogy el H-tarifával (110-120e Ft). Fal és padló hőszigetelése után évi 3000kwh-ra számítok majd. Az egész ház fűtve van, nem spórolunk.
120m2, szigeteletlen, egyelőre 2 klímát rakattunk fel, de az istennek se bírta kifűteni, és fogyasztott mint állat
Naná, kb fele teljesítmény van a valóban szükségesnek. 120nm-es szigeteletlen kecó az az évi 3000+m3 gázfogyasztás kategória. Igényelne vagy 15-20kw teljesítményt. Ilyenekbe rakták régen a C30-as gázkazánokat.
Én már régóta mondogatom, hogy kellene szigetelés, fűtés korszerűsítés, de állandóan azt a választ kapom, ha majd meghal, azt csinálok, amit akarok, addig hagyjam békén. Nem értem, mondjuk lehet én is ilyen idős ember leszek majd. :)
Megpróbálom rábeszélni az ingyenes padlás - födém szigetelésre. Azzal az gondja, hogy mi lesz a rengeteg limlommal, ami a padláson van. Majd leviszem, mondjuk a spejzon keresztül macerás lesz, de gondolom csak elkezdeni nehéz. :) Illetve talán már az is eredmény lenne, ha az ő szobája felett lenne szigetelés, amit én tennék le, a kacatokat meg áttenném a padlás másik oldalára.
Szerintem azért is magas a fűtés, mert az ő szobájában végig meleg van, konyhában, másik két szobában 1-2-re állítva. Gázszerelő azt mondta, hogy drágább lenne ha 2-3 hétig ki lenne kapcsolva és amikor meglátogatjuk akkor kapcsolnánk be a fűtést. Nem tudom, hogy ez igaz, a konvektor tök hideg szokott lenni, de korábban már írták, ha őrlángon van, akkor is pocsékolja az energiát. Fürdőszobában egész évben megy a fűtés, azt mondja fázik anélkül. Ott gáz vízmelegítő van, lehet azt is le kellene cserélni elektromosra, hogy ne égjen állandóan az őrláng.
Még azt ajánlották már nem tudom, hogy itt vagy máshol, hogy a konvektor külső részét le kell "dukkózni". Nem tudom mi ez, szerelő biztos tudja majd, gondolom körbe kell szigetelni.
Tehát az a lényeg, hogy jelentőset nem tudunk spórolni a H tarifás, hatékony klímával sem legalább padlás - födém szigetelés nélkül, mert kiszökik a meleg? Mondjuk ezt nem értem, itt azt írják (egyébként korrektül tájékoztatnak és nem ígérnek 40%-ot havonta) , hogy A klíma tulajdonképpen egy levegő-levegő hőszivattyú, amely a környezetből származó hőenergiát képes felhasználni fűtésre. 1 kW áramból akár 4-5-szörös mennyiségű hőenergiát képes előállítani a hagyományos, elektromos fűtési megoldásokhoz képest. A régi FÉG konvektorokhoz képest mennyire lehet hatékony? Ha csak 2x annyira, akkor nem feleannyi lesz a fűtésköltség, nem is beszélve arról, ah sikerül a H tarifával. Nekem azt kellene mondani, figyelj Mama, ha bekötjük a klímát akkor 600.000Ft helyett 200.000Ft lesz az évi számlád. Lehet így már a légmozgás sem zavarná, igaz nem vagyok benne biztos. :)
Egyébként gondoljatok bele, hogy mennyi ilyen "kádár kockás" ház van régi konvektorokkal.
Tapasztalatból mondom, döbbenetes komfortérzet-növekedés érhető el egy szigetelt talajjal, pláne ha kerül bele valamilyen fűtés . Fűtés nélkül hiába lesz a levegő 22 fok, a hideg talaj sugározni fog, és a sarkokban még harmatpont alá is mehet a hőmérséklet, és penészedés indul. De persze nem akarok ágyúval verébre lőni.
Ha egész télen fűtesz rosszabb a COP érték, mert hidegben lecsökken. 220-250 ezer forintra számolhatsz a megadott peremfeltételekkel.
Ez, mint látod már nemigen éri meg, mert a beruházás sok évre elviszi még H tarifával is a spórolást, ha van egyáltalán.
Minden attól függ mennyi időre tervezel. Ha amíg az idősek élnek és utána eladás, akkor minimumberuházás, úgy is le lesz dózerolva akármit alakítasz rajta. Maximum ingyenes födémszigetelés és nyílászáró csere, vagy felújítás, mellé egy jó klíma ami segít a támogatott alá vinni a fogyasztást.
Klíma ügyben itt a topikban nem fogsz releváns választ kapni, mert mindenki a saját preferenciáit teszi előtérbe.
Én is.
Szerintem a csendes klíma a jó klíma. Attól lesz csendes, hogy le tud szabályozni.... kb. 200-250 watt(e) környékére.
Akkor nem lobogtatja a hajad, nem kapcsolgat ki be állandóan, kb. 1 kW hőteljesítménnyel elkóricál egész nap, mintha ott sem lenne.
Tehát a minimum teljesítményt, vagy minimum áramfelvételt kell nézni elsősorban, másodsorban a minimum ventilátor fordulatszámot.... az én abszolút nem releváns, amatőr véleményem szerint....
Megjegyzem szeretem és nagyra értékelem a topikot, minden segítőkész résztvevőjével, a fentiek nem kritika, csak a valóság tudomásulvétele.
Még egy tapasztalat, befürödtem a karterfűtéssel is... 75 watt fogyasztás 0°C alatt, amikor éppen nem üzemel, például egész éjszaka nálunk. Két klímánál vagy kapcsolgatom, vagy 3000 Ft havonta csak a karterfűtés, amire a mostani melegedő éghjlaton nemigen van szükség, pláne ha hibrid üzemben használják.
Szigetelni kellene elsősorban. Én 65m2-t fűtök egy 3,6os klímával, 55-60e a fűtés egy szezonra. ha nagyobb mínuszok vannak este rásegítek cserépkályhával, de ilyen nap nem sok van.
Vettünk egy nyaralót, az 120m2, szigeteletlen, egyelőre 2 klímát rakattunk fel, de az istennek se bírta kifűteni, és fogyasztott mint állat és csak ott volt 20-21 fok, ahol fűtött, abban a helyiségben. Persze, még legalább 1 klíma kellene bele fűtésre, de sztem azzal se lenne sokkal jobb, és még több lenne fogyasztás.. Havi 20-30 ezreket fizettem úgy h kb csak temperáltunk, kisérleteztünk.. Meg ugye amikor 7végére lementünk, akkor aztán pörgettük az órát.. Hát drága volt :)
Ami Neked igazán kellene, azt nem fogod megfizetni. (jelenleg) 1, teljes hőszigetelés a házon..(természetesen födémen is, és nyílászárók cseréjével. - mert az a legolcsóbb energia, amit nem kell elhasználni) 2, Ha már jó a szigetelés, akkor már 1729 m3 gázfogyasztás alatt leszel. ( mondjuk a konvektorok és az átfúrt falak az ablakok alatt már eleve problémásak) 3, talajszigetelés (mert gondolom a földön áll az épület egésze, vagy nagyrésze) 4, Hőszivattnyús padlófűtés, felületfűtés max 32-35 fokos előremenővel. 5, HMV készítés (Boyler/hőszipka / gázos megoldás.) (HMV esetében elég az 50 fok is.
Ezek akár 20 millós beruházást is jelentenek. És teljesen ki kell forgatni a házat.
Ahogy olvasom jelen esetben egy erősen korszerűtlen ingatlanból akarsz olcsó fűtésűt készíteni.. Kis lépésekben mindig valamilyen kompromisszum kell/lesz...
H tarifa feltétele a min. 3,4-es SCOP. (1 egység villamos energiából 3,4 egység hőenergiát ad le). ezt a hőszivattyús rendszer biztosítja.
az ilyen "hőtárolós" meg "norvég panel".. meg bármi amiben Ohmikus fűtés van (villanybojler, hajszárító) annak a COP=SCOP=1. ezeket nem lehet H-ra kötni.
létezik kimondottan parapet klíma (télen kisebb a légmozgás, viszont nyáron kedvezőtlenebb).
fűtésre optimalizált elhelyezésnél van aki alulra (padlóhoz közel) telepíti a klíma beltérit.
vezéreltre bármit rátehetsz. annak a feltételei: fixen kell bekötni (nem dugalj), és bírnia kell az áramforrás felőli ki/bekapcsolást (ebben nem jók a mostani klímák). csak akkor van áram, amikor a szolgáltató ad.
a H tarifán mindig van áram, csak fűtési szezonban olcsóbb. viszont erre csak SCOP.3,4 fölötti gépet köthetsz, azt is fixen (nem dugalj).
de ujragondolva: ha csak 1 szobát+fürdőt fűt a drága mama.. nem lehet h a nyílászárókon (is) szökik a meleg? a szobaajtó alján húz a hideg? ezért még ráfűt.. a mennyezetnél már +40 fok, de a lábánál meg csak +10? és így is fázik? sok az a gázfogyasztás ha nincs az egész ház kifűtve.
Akkor mennyi lenne, 3x annyi = 180.000Ft is jóval kevesebb, mint a mostani 600.000Ft. Pláne ha H tarifával mehetne. Igaz az csak 22-06-ig van. Nála meg egész nap megy a fűtés.
Akkor ezért nincs az MVM kínálatában hőtárolós fűtés, mert nem felel meg a H tarifás elvárásnak. Kár, hogy ilyenből nincs modern változat, jobb lenne, így a földön biztos nem zavarná a légmozgás. :)
MVM-es Fujitsu, Fisher klímákról mi a véleményetek, van valami előnye az MVM-től venni, vagy teljesen mindegy? Illetve ha tudtok, ajánljatok még légy szíves, pár kiéjezetten fűtésre való klímát max 600.000Ft-ig kiépítéssel. Klímákat egyébként, hogy lehet rangsorolni, tartósság, csendesség, szervizhálózat? Kár, hogy itt nem lehet ilyen összefoglaló, mint más fórumokon.
olyan mintha hajszárítóval vagy melegszendvicssütővel fűtenél fel téglákat amikor van vezérelt áram. aztán ha fázol, behozod a meleg téglákat a szobába.
előnyei:
- szinte nincs ami elromoljon benne.. amihez képest aranyáron adják.
- mínusz 40 fokban is ugyanolyan hatékony.
a klímához képest nem tud hűteni és szárítani, valamint 2-3-4-szar annyi áramot fogyaszt mint egy klímás (hőszivattyús rendszerű) fűtés.
de a 7szeres árú gázhoz képest ez is olcsóbb.
kezd a szobák fölötti min.20cm-es hőszigeteléssel!! az az egységnyi pénzből kihozható legnagyobb fűtési igény csökkentés/megtérülés
a nem használt vezérelt órát kell átkérni H.tarifára.
akkor nincs bővítés, ezért minden maradhat (nem kell mérőhelykorszerűsítés), csak leszerelik a vezérelt reléjét és átírják az óráját H elszámolásra (meg persze kell a klíma papírjai hogy COP-ban megfelelő fűtésre).
vagy a vezéreltre rátenni egy tárolós villanybojlert..
H tarifának nem csak ennyi a feltétele, hogy ilyen készülékem legyen? A tarifát nem kaphatja meg akárki: a jogosultság feltétele, hogy az eszköz, amit használsz, rendelkezzen SCOP ≥ 3,4 értékkel, vagyis megfelel szezonális hatásfokkal. Egyébként ha a fűtés a fontosabb nem ilyen hőtárolós fűtés kellene? Írják, hogy éjszakai árammal is működik akkor ezek szerint megfelel az előírásnak,
Tömeg (hőtároló kövekkel): 220 kg, meg azért biztos jól tárolja a hőt. Van ennek külön fóruma vagy ez is a klímához tartozik?
Klímát H-tarifás mérőre tudsz kötni ,vagy sima nappalira.Szolgáltató emberét kell kérdezni, beteszi-e a mostani óraszekrénybe az új órát.Ha igen, akkor nagyon olcsó is lehet a fűtés. Mondjuk évi 2000kwh áram ára H tarifán kb 46000ft, nappali A1 tarifàn meg 140000ft.
Köszi! Csak 50-60 ezer forint lenne a téli fűtés? Most majdnem havonta fizet ennyit. Ez, hogy jött ki? Én a m3-t számoltam MJ-ba, majd kWh-ba. Az sokkal rosszabb. Azért mert én nem számoltam a klíma jobb hatásfokával?
Ott 1m3 gáz = 35,41MJ ez szorozva 563-al=19936MJ 19936MJ = 5538 kWh
Éves fogyasztása 1160 kWh, rezsitámogatott 2523 kWh-ból marad 1363 kWh. Akkor 5538-1363=4175 kWh lenne teljes árú.
Tehát összesen 1363x36=49068Ft támogatott + 4175x70,1=292668 Ft teljes árú, összesen 341.735Ft lenne az áramköltség.
Illetve most jutott eszembe, hogy régebben volt villanybojler, ami "Éjszakai árammal" ment. Ez az óra most is be van kötve. Erről mehetne a klíma. Látom ez az Éjszakai áram a vezérelt áram, díja 23,1 Ft/kWh.
Ha veszel egy kifejezetten fűtésre optimalizált klímát és csak az átmeneti időszakban >0 °C használod rendszeresen, akkor akár 3-4 COP értékkel számolhatsz. A gázfűtés veszteségeit is figyelembe véve (konvektor ~50 % hatásfok)
Ezt nem általában értettem, csak Capt.IQ229kötözködött a Hőszigetelés fórum hozzászólásaimmal. Egyébként valóban nem rezsitámogatott gázár esetén tényleg megérni szigetelni, rezsitámogatott társasházaknál viszont nem, mert a a havi 2000Ft spórolás, soha nem fog megtérülni 3,2M Ft befektetésnél.
Melyik lenne az ajánlott 3-4 klíma szereléssel együtt 600k-ért? Idáig a Mitsubishi AY, Perfera, Comfora volt, ez lenne az?
591m3 túlfogyasztás van, 747 Ft/m3-al számolva 441.477Ft. Ehhez az 591m3 energiához mennyi áram kell? Arra lennék kíváncsi, hogy mennyivel lesz olcsóbb klímával. Tényleg nem emlékszem arra, hogy ilyet tanultunk volna az iskolában. :) 36 forint/kWh rezsi csökkentett áramdíj helyett biztos 70,1 forint/kWh, de ez csak 2x és nem 7x annyiba kerül.
Idősekkel nehéz. Elküldtem, hogy ingyenes padlás - födém szigetelés lehetőség van. Az a gondja, hogy írják a cikkben Ha szigetelünk, mindenképp keressünk megbízható kivitelezőt. Honnan lehet tudni, hogy ki ilyen? Egyébként van ilyen szerződött partner lista? Ingyenes padlás - födém szigetelés hirdetés rengeteg van. Illetve még az a gondja, hogy semmilyen levegőmozgást nem bír. Ezt, hogy lehet megoldani? Ha oldalra irányítom a kifújást az nem fog visszaverődni a falról?
Lemondtam a 10 év gariról, nem szándékozom az évi két pucolással kifizetni az árát közben.
Nem venném újra meg, a következő három már Sensira volt a családban. Az is egyszerű kis gép, de nem lehet észrevenni, hogy működik. A Greet nem lehet nem észrevenni. :-)
Amúgy teszik a dolguk a maguk szörnyű primitív, faragatlan módján, nincs velük baj.
Hűteni valamivel komfortosabban tudnak, jobban visszaszabályoznak, a fűtésnél az a gond, hogy 500 watt alá nem mennek, így az esetek többségében on-off klímát játszanak.
Hőszigeteléssel mi a problémád? Te is olyan lelketlen ügynök vagy, aki jutalékért rásózná a lakókra, hamis havi 40%-os fűtésköltség csökkenés ígérettel a szigetelést, miközben havi 10% a valós? Konkrétan 81m2-es lakás 3,2M Ft hitelt vesz fel, havi átalánya 18.000Ft-ról 16.000Ft-ra csökkent. Igazából nem is olyan sokára, csekély 133 év alatt térül meg.
Az Északi sarkkörön túl fűteni kell a hűtőket ,hogy ne fagyjon szét a benne lévő árú.
Ez tévedés.
A fagyasztók GÉPÉSZETÉT szoktá fűteni, hogy megfelelően működjön.
A lakótérbe(20c') tervezett gépek nem indulnak el túl hidegben. Ezt kell kompenzálni.
Egyes gyártók árulnak kiegészítőt is ami vagy a termosztátot csapja be, vagy a primer oldalt fűti meg.
garászkitnek, vagy valami ilyesminek nevezik.
Értelemszerűen a hideg környezetbe telípített használatról elnevezve.
Anyám kamrájában s elő szokott fordulni télen, hogy hív, hogy "bezsart a fagyasztó" ilyenkor elmagyarázon újra és kinyittatom vele a konyha felé, hogy befűtsön.
Pl. vannak e bolygónak olyan részei ahol elviselhetetlenül alacsony a páratartalom. Fulladoznak az emberek Na ott megváltás egy parologtatás elvén működő kütyü.
20% rel.páratartalomról feltornázza nagy nehezen 40-50%-ra és közben hűt pár fokot.
A mi éghajlatunkon a 69-70% kellemetlen szintről feltornázza 80-90%-r ami meg a 2-3 fokkal hüvösebben is elviselhetetlen ragacsosan izzasztó.
Lásd még szauna 90 foknál kályha megöntést.
Hőfok lecsökken 85 fokra bőröd pedig perzseli a pára.
De egy "szak"topicban ne kelljen már lemenni alsó tagozatos szintre.
Bár legtöbbször nem is a tudás hiányzik, hanem az összefüggések megértésének képessége. Ez utóbbi legtöbbször arroganciával és/vagy sértődékenységgel párosul.
2×2=5 kb ezen a szinten járunk mikor a 15eFt-os léghűtőkről elmélkedünk egy klímás topicban.
Mindjárt leírom majd azt is, hogy HOL 100% életszerűek ezek a gépek.
Úgy ahogy gyártanak fűtőszál nelküli mosógépet is. (!!!)
A fizikát nem lehet átverni. Valódi hűtést ( és nem pillanatnyi hűvös- érzetet pl: vízpermet a bőrön, és a hőelvonás miatt; vagy a környezeti hőre történő visszahűtést ami igazándiból túlmelegedés-gátlás, pl gépek/autó, stb ) csak úgy lehet megoldani, ha energiát teszel bele és "készíted" a hideget - legyen az hőszivattyú, vagy peltier elv, stb.. És ez az energia "betétel" hőt fog generálni, amit logikusan szükséges a hűtendő tértől elkülönítve keletkeztetni. Ugye hőszipkánál ez a kültéri egység szerepe.
Vagyis minden olyan "hűtő" berendezés, ami nem termel valahol hőt, az átverés ilyen értelemben. Még a sima ventillátor is melegíti a környezetét némileg, hiszen a forgómozgás/surlódás/indukció miatt hő is keletkezik.
A jeges léghűtőnél is termelsz meleget, - annál a hűtőnél, ahol keletkezteted a jeget... ( persze hajóztatni is lehet a sarkkörről.)
Persze lehet talajhővel is hűteni, (itt írták pl a Parlamentet) , de annak is véges a hatékonysága, és házi körülmények közt meglehetősen macerás.
Köszi! Akkor mindegy. Ha mégis nagyon akarja, majd veszek egyet neki. :)
bolicsys ezt nem értem, de gondolom akkor mégsem olyan jó a Gree, azért adnak rá 10 év garanciát. Olvastam valami állandóan maximális fordulaton menő ventilátor problémáról.
1 valaki nyilvánvaló, hogy nem a klíma helyett gondoltam. Írtam is, hogy Gyors megoldásra esetleg van valami léghűtő vagy más megoldás?
Csoporttag oldalán 5 év garanciát írnak. Ugye ez teljes körű, tulajdonképpen kiterjesztett gyári garancia?
Nagyon jó a 10 éves garancia, elég csak hűtést indított minden évben és kijön a kötelező egyéves karbantartás. Másrészt, ha végleg tönkremenne, cserélnek új légkondira! :)
Valószínűleg nem a lakásba permetezik szét a vizet, hanem egy légkezelőben a lakásból elszívott, szabadba áramló levegőbe. Az lehűl az elpárolgott víztől és a beszívott levegőt egy hőcserélőn keresztül lehűti.
Ez egy alkalmazott módszer, ha jól emlékszem az Országházban is használják... vagy legalábbis használták....
:)) vízzel működő nincs ajánlott? Most jutott eszembe, hogy az ultrahangos után szivacsos párásítót vettünk, az nem terítette be fehér porral a lakást. Ilyen szivacsos léghűtő kellene.
coffein22 köszi! Jó lenne tudni, mi a jobb megoldás, szemben lamellák oldalra fordítva vagy az ágy felett és úgy beállítani (a nem tudom mi a neve légterelő?). hogy egyenesesen fúja.
Köszi 1 valaki! Nem találom direktben ezt a Mitsubishi AY, Perfera, Comfora-t, talán ez lenne? Ha sikerül vele az rezsitámogatott gázárat elérni, akkor megéri.
A fenébe, azt hittem az ágy fölé kell tenni, hogy átfújjon felette. Akkor hova kell tenni, bárhova csak a lamellákkal kell úgy irányítani, hogy ne rá fújjon? Egyébként pont szemben vele lenne a legegyszerűbb, mert ott lesz a kültéri egység. Van valami különösen ajánlott klíma? Gondolom ez a folyamatos hűtő/fűtő használathoz valami jó minőségű kell.
Léghűtőre van valami ötletetek? Vagy tök mindegy melyiket veszem csak egy picit javít a helyzeten.
Akkor nincs más, mint a klíma. Amúgy is kellene abba a "kádár kocka" régi házba, mert azt mondták a konvektoros fűtést, hűtő/fűtő klímával le lehetne a vinni a rezsitámogatott 1729 m3/év alá.Most 591m3 túlfogyasztás van. Ez 747 Ft/m3-al számolna 441.477Ft évente. Van valami különösen ajánlott hűtő/fűtő klíma? Igazából egy szobába kellene, mert csak azt használják, de van arra lehetőség, hogy egy külső egység 3-4 beltérit lásson el? Gondolom persze az sokkal drágább csak kíváncsiságból kérdezem, de valószínűleg olcsóbb mint szobánként külső/belső egységet telepíteni. Mondjuk amennyit szegény keresztmamám kifizetett már a túlfogyasztás miatt, az is kijött volna.
Feleségem állítja, hogy a barátnője egy ilyen kis kocka léghűtővel lehűti a konyháját. Gyors megoldásra esetleg van valami léghűtő vagy más megoldás? Gondolom a ventilátor lenne a legegyszerűbb, de a keresztmamám semennyire nem bírja a huzatot. Ha majd lesz klíma, ügyelni kell arra, hogy az ágya felett legyen a beltéri egység, mert ha szemből kapná a hideget, biztos kiüldözne a világból, hogy miért beszéltem rá erre a hülyeségre. :)
A lényeget már írták neked: nappalra ablak becsuk, redőny leenged, éjszakára fordítva. Mondjuk hogy igazán működjön, ahhoz a ház összes lakójának ezt kellene tennie. Aztán ha hőszigetelnétek, akkor végképp csak a klímázás maradna.
Vagy eladod a 100millás értékű panellakást időben és családiházazol valahol, vagy jobb kialakítású társasházba költözöl:)
1 szoba lehűtésére van más megoldás, mint a klíma?
Ismerősöm látott valami reklámot, amiben a készülék vizet permetez szét a lakásban. Én ezt nem tudom elképzelni, hogy hatékony lenne, de ti talán tudtok valami olcsóbb megoldást, mint a klíma. Ezzel a vízpermetezéssel az is gond lehet, ami nálam volt ultrahangos párásítóval, használata után az egész lakást fehér por borította be. Azt mondták a víz ásványi anyag tartalmát szórta a szét.
Mivel mindegyik kínai gép, itt a fontos az importőr. A Fisher az egyik legrégibb magyar klímás cég saját márkája, megbízhatóak, szerintem. Én biztos, hogy ezt választanám.
Mivel fix a keverési arány még ez változik, de 19-20 körül. 21-22 fokosak a felületek.
A trükk nagyjából az hogy minden határoló felület be van csövezve, így ezeken kívül az ablakon tud bejönni hő.
Sok tonna fal és beton van az alsó szinten, tegnap azt csináltam hogy lelőttem a hőszivattyút, csak a keringetés maradt bekapcsolva a pufferből. Azaz a lenti betonban nyelettem el a fent keletkező meleget, ami wattokat tekintve nem sok mivel a szigetelés tisztességesen meg van csinálva.
A hosszú távu haditervem amúgy az hogy nappali felesleges áramból hűtöm a komplett házat, este pedig csak keringetek. De az még idő, vezérlés is kell neki, stb. Hobbi projekt:-)
Ami különbség a klímához képest hogy mivel a határoló felületek hidegebbek mint a levegő olyan pince feelingje van, húz a hideg mindenről (a jó értelemben)
Klímával pedig a hűvös levegőt érezted. Majd kell pár hét mire kitalasztalom a dolgokat, kíváncsi leszek a páratartalomra is, de egyelőre jobb mint amire számítottam. Sokat szidják a felülethűtést, kíváncsi leszek a hosszútávú tapasztalatokra.
10+ éve van fal-és padlófűtésünk az alsó szinten és tavaly óta a tetőtérben is (időközben lett beépítve), komoly szigeteléssel és renszerlemezzel.
2 napja jutottam el oda hogy beüzemeltem a hőszivattyút hűtésre, a precízen szabályozható vízhőfok miatt kapott egy 200literes puffert és onnan keverem le a vizet.
Még vezérlés nincs, csak kézzel tekerészem be nagyjából de nagyon durva feeling, sokkal jobb mint amire számítottam.
Azt nem tudom, hogy a kettő cső közül melyik jegesedik és gondolom karbantartás sem volt még, mert tavaly ősszel telepítették..
Felettünk két emelettel lévő lakónál van ez a jelenség, liftben találkoztunk és engem kérdezett hogy mi lehet a gond. Én meg feltettem itt a kérést felétek, mert nem vagyok szakember. Tavaly október közepén telepítették a klímát, egy MDV klíma, 3,5 kW-os. Noname telepítők, mert azok voltak olcsón (mondta a lakó) de milyen érdekes, mostanra már elérhetetlenek. Telepítést követően tavaly már nem volt használva a klíma és most amikor ebben a melegben használva lenne, jött ki ez a hiba, hogy jegesedik és nem is igazán hűt. Fülre hallgatva a kültéri elég hangosan jár, ütemesen morgó -zúgó hangot ad folyamatosan. (bocs a megfogalmazásért, de ilyesmi hangja van)
Tanácsom az volt, hogy hívjon ki egy megbízható klímás céget, városunkban van néhány szerencsére, és majd rendbe teszik a klímát. Persze az már másik kérdés, hogy ki vállalja így majd el.
Ahol deresedik, ott történik a halmazállapot változás, nem a hőcserélőben.
Ergo;
Ha a vékonyabbik csövön, az a folyadík oldal, az után van a hőcserélő.
Tehát, hűtőközeg hiány általában.
Ha a vastag, az a gőz halmazállapot, akkor nem tud halmazállapotot váltani a beltériben, mert koszos a ventilátor lapát, vagy a szűrő, vagy a hőcserélő.
Két cső is van a kültéri és a beltéri egység között...általában a nagyobb átmérőjű jegesedik..leginkább gázhiányra utal, vagy, hogy teljesen el van koszolódva a beltéri hőcserélő, és nem tudja leadni a teljesítményt
Aki ért a klímákhoz, Tőle kérdezem: mi okozhat olyan hibát, hogy jegesedik a beltéri és a kültéri egység között a cső? Az amelyikben a gáz kering, nem a kondenzvíz elvezető.
Azért pana a kinézett márka, mert a hőszipka is az, így egy app vezérelné mindkettőt. A hőszipkával maximálisan elégedettek vagyok. 7kw All in one, nem T cap.
Örülök hogy neked sem volt semmi gondod a márkával, az hogy miért "utálod" az továbbra is rejtély :-)
Nem bántani akarlak, csak tényleg az a gond ezekkel hogy félreviszi az idetévedőket. Lásd anno én is elbizonytalanodtam, majdnem mideát vettem annyira szidta itt valaki a Panasonicot (lehet pont te voltál:-))
Aztán szerencsére nem hallgattam rá, vett pár ismerős és háát.. nem egy kategória felhasználói oldalról.
Most ugyanez van, most a Gree-t tolja mindenki, a többi meg mind szar ami nem legalább Mitsubishi. Pedig van a kettő között még árban és minőségben is választék.
Szerintem, aztán nyilván én felhasználói oldalról nézem, szerelni nem tudom mennyire szar ezeket.
Nem tudom, annak idején, több mint 10 éve is folyamatosan szidta itt valaki, vacilláltam is miért ilyen rossz a híre.
A legalapabbat vettem (ue12qke), alig volt drágább mint egy midea. Azóta megy mindkettő, több szezont végigfűtve és minden nyáron non-stop. A telepítés óta nem látta klímás.
Az ismerettségi körben van még legalább 15db Panasonic (közös ismerősünk a klímás aki jó áron hozta), azokkal sincs baj.
Anyám nem is olyan olcsó gree klímája akkora csatazajjal van hogy ő neki is feltűnt nálunk mennyivel csendesebb a klíma. Pedig eltelt 10 év. A szomszédé egész télen itt csörömpölt az udvarom felé, szintén gree.
Nyilván kisebb merítés vagyok mint te, de az a tapasztalatom hogy a szakember sem elfogulatlan, nekik is vannak sztereotípiái. Lásd mindegyik szerelő szerint más autómárka a legfaszább.
" Egy szezont valószínűleg érdemes kipróbálni, aztán ha nem tetszik/válik be a te rendszereddel, még mindig belevághatsz a fancoilok beszerelésébe. "
Igen , én is így gondolom . :-)
Köszönöm , hogy leírtad a tapasztalatodat !
Nagyon jó , hogy most írtad , mert még nem rendeltem meg a fiaméknak a hibrid hőszivattyút , PV , PVT napelemeket , a puffertartályt és a háromutas váltószelepeket . Jelenleg is aprólékosan tárgyaljuk a részleteket a gyártóval .
Egy szezont valószínűleg érdemes kipróbálni, aztán ha nem tetszik/válik be a te rendszereddel, még mindig belevághatsz a fancoilok beszerelésébe. Most is 25 fokban ülők a szobában, a páratartalom most 51%. Éjszaka (kb. este 10 körül már lehet / érdemes szellőztetni. Reggelre 2-3 fokkal kb. lejjebb tudjuk vinni a hőmérsékletet és - a kinti levegő függvényében, de - kb. 40%-ra a páratartalmat. Tegnap csak délután 4-kor, ma kb. délben kapcsolt be először a hőszivattyú. Nekünk ez a 25 fok teljesen élhető.
" Nekem padlófűtésem és rendesen túlméretezett radiátoraim vannak, hőszivattyúval fűtök. És hűtök. "
Pontosan ezen töröm az agyam , hogy a fiaméknál is nagyon túlméreteztem a radiátorokat ( 10 darab 22k 600x1600 alatt nincs a 9 darab radiátor , egy van a padlástérben kisebb , csak 140-es ) . Lehet , hogy nem is kellene plusz fan-coilokat szerelnem , elegek lennének a radiátorok . Úgy ahogyan írod , egy párátlanító azért elférne a rendszer kiegészítéséhez . Egy 12kW-os hibrid hőszivattyú van betervezve 4 darab PV 585W + 4 darab PVT panellal .
Ha nálad működik , akkor lehet , hogy ez lesz először , ha nem válik be , akkor a 3 darab fan-coil lesz beszerelve .
Nekem padlófűtésem és rendesen túlméretezett radiátoraim vannak, hőszivattyúval fűtök. És hűtök. A párakicsapódás elkerülése miatt 15 foknál hidegebb vizet nem engedek a rendszerbe, így sehol nem szokott kicsapódás lenni. Persze van egy kompresszoros párátlanítóm, szélsőséges esetekben azt is járatom a házban. 24-25 fokot tudunk tartani így, pedig a födémre/padlásra ráfér még a szigetelés. Szóval vitatkozhatnak, de működik. Persze nyilván jobb lenne fancoil használata, de a csőrendszer (és semmi más) nem úgy készült 22 éve.
(A fűtés egyébként max. 45 fokos vízzel megy, de ahhoz már valahol -5 fok hideg kellene a beállítás szerint.)
2 évig napkelte/napnyugta vezérléssel mentek az ablakok. Télen reggel mindent nyit, süssön be a nap, ha árnyékba kerül, teljesen zár. nyáron fordítva, reggel mikor besütne le, mikor már árnyékos, akkor nyitotta. Idén nem nyit, tavaly nem élveztem a 28+ fokot bent. Ha véletlen úgymarad, napokig nem hűl ki a ház. Így most csak manuálisan nyitok kicsit néha, hogy ne legyen sötét lyuk a ház
Ez a "jól szigetelt" elég relatív lehet, milyen szigetelésed van?
Amúgy ha a leírtak alapján nem megy 25 fok fölé, valószínűleg elég lesz. Nekem 130m2-re lett felrakva 1 db "bontott" on-offos 3,5-es klíma, 25-26 fokon tudja tartani a házat. Ennél hűvösebbet nem is akarunk, de tudna. Én addig nem húzom fel a redőnyt, amíg besüt az ablakon a nap. Amint árnyékban van az ablak alsó éle, felhúzom a redőnyt. 15m hosszú a ház, egyik végében van a klíma, másik végében levő szobában is "szemmel láthatóan" hűt, 1,5m magasan levő termosztát x idő után 2 fokkal kevesebbet mutat. Amikor 39 fok van kint, akkor folyamatosan dolgozik, estefelé, amikor kezd hűlni az idő, a klíma is elkezd kikapcsolgatni.
Jól szigetelt ház 95m² lakóterület, hőszivattyús fűtés + HMV. A hőszivattyú tud hűteni, de nincs kiépítve fancoil vagy felület hűtés. Gépi szellőztetés van, talajkollektorral, kb. 21-22°C a külső beszívott levegő így. Minden ablakon van redőny, kb. 4 hete kikapcsolatam minden automatizációt, pár redőny kivételével fixen "résnyire" vannak nyitva. Kb. 1 hete a padlót éjszaka pár órát lehűtöm, mert nappal nem komfortos a nagyon hideg padló. Így 25°C-ot tart a ház, éjjel nappal.
Nézegettem minden féle "méretezőt", de nem találtam semmi támpontot, csak négyzetmétereket és hasonlókat. Nem szeretnék 21 fokot, csak néha megengedék magamnak egy kis napsütést a házban és olyan luxust, hogy véletlen nyitvahagyhassam az ajtót, vagy ha több vendég jön, akkor a ne fűtsük 27 fokosra a házat.
Elég lehet erre egy 3,5kW klíma? Nappaliba kerülne, 54m², 2,8-4m-ig belmagasságú. Éjjel hűtene és akkor, ha nem vagyunk otthon
Na pont erről beszélek...megint újabb két hozzászólás részedről...dupla '0' tartalommal.
Az összes fórum topikban mással,máskor pont ugyanezt csinálod. Egyértelmű,hogy trollkodni vagy itt és más topikban is.Szakmai rálátásod,segítő szándékú hozzászólásod nincs.Sok vicces álnév ugyanaz a stílus,és szóhasználat és nem az adott témához való hozzászólás,hanem a kérdező kioktatása lealázása,hogy mekkora barom,hogy kérdez bármit is.
A gyógyszered mindennap elgurul,keresd meg és vedd be,mert még a végén strókot kapsz.
Legalább 1 hozzászólást tudnál produkálni az egész általad bejárt topikokban ami mondjuk a a fórum létjogosultságáról ,azaz a másoknak történő segítségnyújtásról szól? Eddig ez részedről nem sikerült. Sok fantázianév vicces IQ szint ,és a töménytelen mennyiségű kötekedés --mindenkivel-akihez hozzászólsz.
Nem tudom mi az a nitoigénes nyomáspróba,ilyenről még nem hallottam.És azt se tudom mi az hogy kitamulni?? az mit jelent?
megy a hűtés is és a ventillátor is. A szoba 25 fokos, kinti hőmérséklet 33 fok. Beállított hőmérséklet 27 fok. Csendes mód aktiválva. Valszeg összekeveri a hőmérsékleteket. Az iPhonos app éppen 35 fokos kinti hőmérsékletet mutat .
Kedves klímaszerelők ! Nehéz feladat egy split klíma beltéri egységet 2 méterrel arrébb rakni és megtoldani a csöveket ? Kicserélni nem lehet a csöveket, mert falon belül mennek, de folytatódhatna kívül kábelcsatornában.
Van az említett külső egység nélküli új klímánk (Unico Evo 30 HP EVANX) aminek a kondenzvizét kell megoldani beltérben.
Viszont van egy kérdésem a normál működéssel kapcsolatban. Adott a mai nAp, van odakint 34 fok, beállítva a klimán, akár a távvezérlőn, akár a telefonos applikáción a 26 Co, csöndes üzemmód. OK. Dolgozik rendesen, hűt ahogy kell, sőt!
A benti hőmérséklet már lement 26 fok alá, de az egység nem áll le. Lényegében ha elegem van a hútésből, azzal nem lehet leállítani, hogy feljebb veszem a kívánt hőmérsékletet, hanem ki kell kapcsolni, mert ha nem, akkor addig hűt míg a pingvinek ki nem jönnek a fagyasztóból. Ez így normális, vagy szoftver kérdés? Köszönöm.
Jáááj, gondolom "átvitt értelemben" ez meg annyit jelent, hogy bocs, hogy mindenkit lehülyéztem, istenbarmáztam, meg lebasztam, hogy ne oktasson hanem segítsen.
Így érthető amit írkálsz.
Egyébként meg igazan van a Zolinak, minek jösz ennyi hülye közé tök alap problémával, gondolom a nitoigénes nyomáspróbát már kitamultad.
Igen működik...és mitöbb az egész klíma helyreállt ,és jól működik. Beszéltem egy kifejezetten Mitsu -ra szakosodott klímással,aki mondta,hogy ez egy program benne és majd helyreáll.
Igen, ha nem engedik a kint a közelben levő ereszcsatornába vezetést, akkor a benti szivattyú+tárolóedény (30 cm hely van oldalt a falig) lesz a megoldás és virágöntöző víz gyártás.
A telepítő fórumtársaktól kérdezném, hogy még mindig nem lehet kapni MitsubishiHR25 klímát? Már olyan régen várom. Szerintetek van rá esély, hogy lesz a közeljövőben?
A kondenzvíz szivattyúhoz vékony cső is elég, és viheted kábelcsatornában messzire is, az nem opció? Rengeteg össze tud gyűlni, tuti padló áztatás lesz belőle így.
Csak beltéri egységes (Unico) klíma hasmagassága 12 cm. Kültérre nem engedett a kondenzvíz, és a lakás lefolyói elérhetetlenek. Kondenzvíz gyüjtéshez edényt keresek. Nézem, hogy pl. a Gorenje szárítógép kondenzvíz tartálya pont befér alája. Mennyire rugalmas a klímák kondenzvíz elvezető csöve, hogy elviselné-e a be-ki illesztéseket? Van olyan, hogy bontott szárítógép alkatrész, vagy ennél elegánsabb megoldás? Köszönöm!
Tipikus nagyképű, pökhendi válasz. Mondjuk tőled nem is vár mást az ember.
Az még eszedbe sem jutott, hogy a telepítőnek jobb dolga is van, mint holmi szag miatt visszamenni, amikor tele van telepítési (és fizetős) megrendelésekkel, a kérdező viszont szeretne minál előbb megoldást találni?
Kicsit visszavehetnél az arcodból, mert ha igy folytatod, előbb-utóbb nem fér be a fejed az ajtón.... :-)
Hát te semmit nem változtál...ugyanaz a stílus ,ugyanaz a hangnem,ugyanaz a tudáshiány katyvasz és kioktató okoskodás,több nicknéven ugyanazon fórumon.
Van egy Mitsu MSZ /MUZ HR 35VF klímám. Tegnap elkezdte azt csinálni,hogy lüktetve fújja a hideget,teljesen mindegy melyik ventilátor fokozatba rakom.Pár másodpercekre rájön a roham és fújja mint állat,aztán lecsendesül,,aztán ezt ismételgeti.
A műanyagoknak is van egy sajátos szaga, csak hamar alkalmazkodik hozzá az ember orra. Amikor a páromnál feltették a vadi új klímát, én voltam a legelső, aki bekapcsolta használat céljából. Már a szerelő itt kell bekapcsolni, ott meg ki típusú gyorstalpalójától eltekintve. Szóval a gyári új klímának is volt valamennyi szaga, tán öt percig éreztem is. Nem mondanám dohosnak éppen, de volt.
Természetesen már beszéltem a telepítővel, ők azt mondták hogy ez nagyjából normális, és nem lehet semmit tenni ellenne. Ez a szag már a telepítés után szinte azonnal érezhető volt, de mindössze annyit mondtak hogy használjam alacsonyabb hőfokon és jó lesz. Engem valahogy mégsem hagy nyugodni a dolog, ezért próbálok utánajárni van-e valami amit én is megtehetnék. A kondenz elvezetés valamiféle gégecsőhöz hasonló, belül is valamennyire bordázott.
Biztosan attól van. Mi mástól lenne? ÉS, ha sikerül megállapítanod, hogy van ott víz, akkor mit fogsz csinálni?
Én egyébként még megnézném, hogy gégecsővel van-e kivezetve a kondenzvíz. Ha igen, ott is lőfordulhat a gége mélyedéseiben lerakódás, ami idővel bűzössé válhat.
Tegnaptól be van kapcsolva a gép, de úgy néz ki nem lett jobb a helyzet. Ha lekapcsol a kompresszor akkor ugyanúgy rossz szagú levegőt fúj. 24 fokra van állítva automata módban a ventillátor, automatikusan a legkisebb fordulaton megy mindig.
Mit tudnék még tenni? Hogyan tudnám megnézni nem marad-e a csepptálca másik végében pangó víz? Ha egyáltalán attól van.
Ebből azt szűröm le, hogy semmiképpen sem normális a jelenség.
1 valaki: Hogyan lehet a kondenzvíz nem megfelelő elvezetésére rábizonyítani? Nyilán a nem megfelelő tisztítás bizonyítéka egy másfajta tisztítás lenne, bár elég alaposnak gondolom magamat ahhoz hogy ez ne lehessen probléma. Bár mivel a klímák jóval több mint 5 évesek, és csak tavaly jött elő ez az egész probléma (akkor ruháztam be a teljes mosó, tisztító szettre), megeshet hogy a kondenzvíz pangás kizárható. Nem tartom valószínűnek hogy változott volna azon a részen bármi is.
Caffein22: A tisztítás utolsó lépésében kb 4-6l vízzel mostam át az egészet hogy a deep clean vegyszer maradéktalanul távozzon, majd csak utána jött a deep infect.
Egyébként nagyobb nyomás valószínű nem ártana, mivel a mókuskereket rendesen csapatni kellett, mire lejött róla a szürke por réteg. Bár a nagyobb nyomás meg már a lamellékat el tudná hajlítani, szóval ez egy veszélyes játék...
Mi lehet az oka annak, ha egy számomra rendesnek tűnő átmosás után 1 héttel már a bekapcsolás első 1 percében enyhe savanyú szaga van a klímának (utána már semmi). A klíma kikapcsolást is úgy szoktam, hogy átrakom ventilátor módba és úgy járatom még pár percig, hogy le tudjon száradni a hőcserélő. A klímát átmostam közepes nyomású mosóval, és deep clean klíma tisztítót használtam mind a hőcserélő teljes felületén, mind a mókuskeréken. Majd utána deep infecttel be is spricceltem és hagytam is rászáradni. 2 split klímám is tudja ezt. A kondenzvíz a külvilágba van vezetve. Ezt lehet normális jelenségnek nevezni? Tavaly ugyan ez volt a tünetem ugyan ilyen tisztítási módszer mellett. Létezhet hogy a tálca két szélén lévő egyik bekötetlen kondenzvíz kivezetőben lévő nagyon kis mennyiségű kondenzvíz okozná ezt? Mivel tavaly nyár közepén volt tisztítva így, nem jött le róla most sok kosz, alig volt elszürkülve a víz amit begyűjtöttem. A hőcserélő vizéről nem tudok nyilatkozni, mert az a külvilágba ment.
Ha ráhelyezted a vízmértéket és a buborék középen volt a két csík között és biztos akarsz lenni benne , hogy jól mutatja a vízszintet , akkor fordítasz a vízmértéken 180 fokot és úgy is leellenőrzöd . Ha úgy is a buborék vízszintet mutat a két csík között van , akkor rendben .
Melyik ez a klímás fertőtlenítő szer ha szabad kérdeznem? Én is beszerzek belőle ha ez segít. Nálunk szinte mindig 24 fokra van állítva, a legkisebb ventilátor fordulat mellett, nem tudom ez mennyire számít rendes használatnak.
@peterch Vízmértékkel nézve pont vízszintben van, bár nem tudom mennyire pontos ez a vízmérték amit itthon találtam.
Ha tényleg a tálcában áll meg a víz akkor azzal mit tudok kezdeni? Egyébként valamivel talán jobb lett, így is lehetett még érezni minimálisan valami szagot, de nekem jobbnak tűnik mint volt. Remélem nem csak a placebo hatás miatt érzem így.
Sziasztok, Szerintetek az alábbi képen a kondenz kivezetés rendben van?
Bár a kép egy picit csal, de ránézésre nekem egy kicsit kontrásnak tűnik. Ha kikapcsol a kültéri, szokott is egy kis szaga lenni. Lehet hogy az emiatt pangó víz okozhatja a gondot?
" A Cascade légkondicionáló berendezéseket a Gree Electric Apploances Inc., a világ egyik legnagyobb klíma berendezés gyártó vállalata állítja elő. A Cascade oldalfali split klímákat 5 év garanciával kínáljuk. "
Kaptam ajándékba egy vadonatúj 3.5 KW-os Cascade klímát. Sosem hallottam még erről a márkáról, gondolom nem a csúcsok csúcsa. Tudtok róla mondani valamit, hogy mire érdemes figyelni esetleg? Mik a gyenge pontjai?
Az, hogy szigetelt, hűtésben (is) azt jelenti, minden meleg ami bejön, vagy bent képződik, bent is marad.
Ergo nyáron többet kell hűteni, mint a szigeteletlen testvérét, mert ott ki is tud hűlni. Feltéve, hogy kint éjjel kevesebb van, mint bent.
A HR 2,5kwos 0,5 kwig tud lemenni, a 3,5ös 0,9 kwig, ennyi a te szempontjaid szerint a különbség közöttük. Az nem a világ vége, hogy mennyiszer kapcsol, nem szempont. Elektronika megoldja, kompresszort amúgy is védi.
Szerinted hány millió 10 nm alatti szobában megy2,5 kwnál nagyobb klíma? ÉS hány helyen van 24-ből 23,5 órában zárva az ajtó?
Nálad?
Mert ha nincs, akkor nem értem, miért aggódsz olyanon ,ami meg sem tud történni?
Hány kompresszor halálról hallottál Mitsubishinél, ami a 10nm alatti helyiség miatt volt?
A kérdésem a következő lenne. Nagyon szeretnék egy MitsubishiHR25 klímát. Sajnos tavaly ősz óta várom, de sehol nem lehet kapni. Most, hogy jön a meleg sürgőssé vált a dolog. Azon dilemmázok, hogy esetleg egy 3,5-öst tegyek helyette. Szerintetek egy 11m2-es szobába ez jó lehet vagy erősen túl lenne méretezve. A lakás minden oldalról szigetelt, jó az energetikája. Hűtésre és fűtésre is használnám. Félek, hogy folyamatosan ki-be kapcsolgatna. Van valakinek hasonló tapasztalata?
Köszi. Sok mindent szedtem már szét és raktam össze, légkondit még nem. Azért kérdeztem, hogy neki merjek-e vágni, hogy kell-e a gázhoz nyúlni vagy sem. Ha nem, akkor valószínű meg tudok birkózni vele.
Meg még utánanézek az alkatrérsz-beszerezhetőségnek is.
1: szét tudod szedni, kicserélni a ventillátor motort?
2: lehet kapni hozzá motort?
2,5: biztos motor, és nem venti?
3: hivatalosan csak szakember nyúlhat hozzá, mert ha véletlen megsérül a cső, amiben a hűtőközeg van, jelentős fagyási sérülést is összeszedhetsz. Stb...
4: csálén jár: ventillátorba belenyúlt valaki/ megfáradt, letört lapát. Szokott lenni. Sok 100/ 1000 után én is belenyúltam egybe a múlt héten.
5: ez nem motor probléma.
Elsőre videot még találhatsz, másodikra motor gyári száma segít.
De amúgy mért nem hívod fel az LG vevőszolgálatát?
Van egy LG Art Cool Gallery klíma, aminek beltérijében zörög a ventillátor. Oldalról megnézve elég csálén is jár. Ezt vajon mennyire egyszerű cserélni? Vagy egyáltalán eljutni a ventillátorig? Ahogy nézem, teljesen szét kell szedni, gázt lefejteni, majd visszatölteni, szóval nem egy barkács meló.
Azt áruld el, ki és mennyiért tesz bele friss olajat?
Te kifizeted?
Csak röviden: Lefejtés, kompresszor kiforraszt, olaj ki, új olaj be, kompresszor vissza, és vissza forraszt, (ki-be persze nitrogén alatt) nyomáspróba, vákumolás, hűtőközeg vissza.
Köszönöm, új lesz. Csak ezt kaptuk volna, és azért kérdeztem, hogy foglalkozzunk-e ezzel is, hogy másik helyiségbe betegyük-e. De a google se dobott rá semmit, ezért volt gyanús, sejtettem, hogy nagyon öreg már. Köszönöm az információt.
LG S12AHP ueo (ESUH126E4M0) típust? Kor, stb. Érdemes-e még vele foglalkozni? Ismerős szereltte le, elvileg van benne gáz is. Ajándék lenne, de ha nem megy már valószínűleg sokáig akkor kihagyom a szerelési költséget. Másodiknak lenne, de ha azt mondjátok inkább lesz majd arra is új.
De ilyen hogy kihagy programot, akkor van, amikor átfedés van a feladatok között.
És ha jól gondolom ez az ÁTFEDÉS lehet, egy user számára láthatatlan, háttérben futó -akár védelmi- feladat is. Bár nem tudom mit dolgozhat a háttérben pár percnél tovább.
És szomorú, hogy a 15 éves (tökéletesen működő) LG klíma távirányítóban, egy időpont megadásához képes, ebben a mostani távjában is csak ennyire van lehetőség...
Nem túl felhasználóbarát....
Az időzítő program megírásához nem kell agysebésznek lenni, de lehet tévedek... :)
Nekem még régen a szerelő mondta, hogy ezt én is meg tudom csinálni, de akkor ezek szerint nem elég csak a műanyag rács mosása, sprayel való befújás. Kültérit nem is tisztította.
Köszönöm a tippet. Egy vékony csőgörény szerűséggel megpróbáltuk egy darabon de a derékszögű kanyaroknál elakad, ebből van kettő is. Gyors elsősegélynek megfelelt. Már nem csepeg a beltéri de jó lenne végig menni, a kifolyó cső végétől ez elég nehéz kb. 5-6 méter. A porszívóval kiszívatom, esetleg a vákuum kiszippantja a bent lakót? Normál porszívó nem elég? Pont a beköltözés miatt tettünk a cső végére szúnyoghálót, de nyilván rögtön leszedtük és azután is csepegett belül.
Néha még ez se elég. Én már 2024 nyarán rámozdultam a Fisher klímám távirányítós problémájára. Kinéztem magamnak a legjobbnak tűnő szakembert, aki persze hogy nem ér rá nyáron, meg ha messze lakom - ez érthető. De aztán az élet közbeszólt, az illető külföldre ment dolgozni, majd utána meg eltörte a kezét. Nem akartam állandóan zavarni, biztosan van dolga elég, de lehet, hogy már el is feledkezett rólam.
Kihívni egy szakit, aki nem csak fújkál. Rendes átmosás évente 1x vagy 2x, beltérit és kültérit is. Nyilván lehet szaki nélkül is, de nem árt spéci vegyszer (pl. DeepClean vagy hasonló), fertőtlenítő, mosózsák, magasnyomású mosó (nem a 100 bar nyomású). Ezer meg több youtube videó van, de a szaki megnézi a csatlakozásokat, megméri, amit meg kell, ellenőrzi a cseppvíz elvezetést és nyilván vállalja a felelősséget, ha bármi félremegy.
Szerintem a daikinom gyári csöve valami gumis mint a mosógép kifolyó, pl azt szétnyomhatja. Polart nem tudom hogy szerelted, az ragasztva lenne a gépből kiállóra?
Na azért kell a több liter, hogy ne csak csöpögjön hanem folyjon, csobogjon.
Daikin Comfora + ONECTA.app Aki használ ilyet, árulja el, hogy a "két pici számmal" kiírt (a piktogrammok szerint belső és külső) hőmérsékleteket honnan szedi?
Ja 5bár az már jó, az bármilyen ragasztás nélküli csőcsatlakozást széttól akár a falban.
Igen gyenge az 1-2 liter víz egy bonyolult 15 méteres cseppcsővezetéken, de egy szendvicsszerelésnél, egyszerűbb szabadonelfolyásnál sokat megnyugtat. Ha pedig annyira retkes az látszik előre.
Így van, hívja vissza és (mindenki más is) tanulja meg, hogy a klímatisztítót addig nem engedjük el amíg NÉHÁNY LITER vizet ki nem csurgat akadálytalanul a cseppcsövön.
Szerintem ne szedje szét, sokat úgysem fog látni.
FÚJNI pedig hogyan?
Inkább SZIPPANTANI mondjuk egy vizes porszívóval. De simával is simán megoldható.
De kezdetnek a drótos piszkálás kívülről a legjobb. Esetleg onnan kicsiket tüdővel belefújkálva megmozgatni a dugót.
Kellemetlen mikor megindul és lassú az ember, de olyan mint a normaflor, tiszta bio.
Amúgy nem űrtechnológia, nézd meg a youtubeon hogy kell leszedni a burkolatát és zseblámpázd meg mi történik. Valószínűleg az elvezető csőben van valami (pók, szösz, stb) ami miatt nem folyik le olyan könnyen a víz vagy valamit elmozdítottak a karbantartásnál ha az most volt.
Olyan is van hogy darázs költözik kívülről a csőbe.
Egy tálca, ami a hőcserélő alatt van és a lefolyócső felé lejt. Meg fogod találni valószínűleg.
Ha van lehetőséged kimosatni a csövet (vagy kifúvatni) kifelé az a legjobb, kiviszi belőle a szutykot.
Samsung Jungfrau ( már nem garanciális) klimám évek óta szépen megy, tisztítás minden nyár előtt megvolt. Ma kapcsoltam be idén először és miután kikapcsoltam észrevettem, hogy a beltéri csöpög. Nem folyik csak cseppen. A fal felőli része jobb oldalon alul. Talán beköltözött oda valami. A külső vízelvezetésnél is csepeg az nyilván normális.
Némi kézügyességgel tudom vajon orvosolni vagy mindenképpen szerelő kell?
17 éves klímaberendezés - még akkor is, ha Panasonic - nagyjából az életciklusának a vége felé jár. Tényleg érdemes elgondolkodni, hogy minimum 50-60 ezer forintot érdemes-e rákölteni, úgy, hogy lehet, hogy egy-két szezonon belül végleg megadja magát.
Megoldatom. És a klímás kiválasztásakor igyekszem olyan szakember felé orientálódni -átküldjem a jelentését?- akinek a csemegepultban használatosnál valamivel nagyobb szókincse van.
Nem ismerem, mert nem foglalkozom autóklímával.A klíma rendszerekből több féle létezik, az autók a külső hajtás miatt fél hermetikus rendszerűek. (még újabbak, elektromos autó meg zárt. )
De: a kérdéses hűtőközeg 1 összetevős, ergo rátölthető, cserélni meg csak a jó bevétel miatt mondják.
OK. Elég világos,hogy valami bepöccetett,talán,hogy azt írtam,hogy szerelőt sosem látott? Mindegy is, a Te dolgod. Ja,a szimptóma szó értelmezése bizonyos műveltségi szint felett azért nem szokott gondot okozni. Szép napot Neked!
Ha már erre jársz gyors kérdés: R1234yf klímagázra tényleg igaz, hogy olyan kicsi molekulája, hogy átdiffundál mindenen, autó esetén 2-3 évente lehet cserélni, merthogy rátölteni sem szabad?