Itt azt mondtuk a párommal, hogy a határt rajzoló francia térképész tisztnek pont ott volt az ujja, a társa meg körberajzolta az ujját azért ilyen a határ............................:-)))
Ez egy vasúti kerülő a Szentpétervár Moszkva vasútvonalon.
A legenda szerint a tervezők vonalzóval húzták meg a két város közötti vasútvonal útvonalát de a felséges cár ujja épp ott volt ezért egy fektetett U betű formával kikerülték a Cár ujját.
A meséből egy szó se igaz, de ha 10 magyart megkérdezel, 8 esküszik rá, hogy ez így történt.
Ez egyszerre a trianoni döntés és a magyar útépítésügy szégyene, hogy ha már a határ kettévágott egy két határmenti falut összekötő mellékutat, akkor az útépítők nem pótolták ezt egy másik összekötő úttal a magyar oldalon. Mindössze 12 km megépítése kellett volna hozzá, mégpedig Horvátlövő -- Nagykölked nyomvonallal.
Így: >>
Ez megoldaná -- minimális kerülővel -- a Pornóapáti -- Szentpéterfa összeköttetést hazai oldalon, és nem kellene pusztán csak emiatt a határátkelés-ellenőrzési információkról érdeklődni az arra vetődőknek. Nem?! ;-)
Annak idején mikor szabin voltam és kirándultunk a Zemplénben, Sátoraljaújhelyre úgy mentem, hogy Pácinnál átmentem Szlovákiába, majd Sátoraljaújhelynél vissza, ott a Tesco felől. Úgyis a Zempléni kalandpark volt a cél, így egyrészt nem kellett a városon átmenni, másrészt meg összehasonlítatlanul jobb volt az út, mintha végig határon belül maradtam volna. :)
Azért az itteni egy erősen speciális helyzet, hiszen a Pinka folyását követő úton kétszer is át kell lépni Ausztriába és kétszer vissza, a Trianon utána határváltozásoknak köszönhetően. De nyilván a helyiek tudják, merre érdemes menni, aki megnézi a térképet előre, az szintén, csak a táblák alapján tájékozódókat érheti meglepetés.
egyszer mellétéve a korlátozást (súly, ha van magasság, tengelyterhelés stb. akkor az összesből a legszigorúbbat) -- és jelezve, hogy Ausztrián keresztül (a legtöbbeket Schengenen belül nem érinti, de lehetnek, akiknek a papírjai oda nem jók; vagy amikor valamiért ideiglenes határellenőrzés van, akkor is érdekes lehet ez az infó)
és egy másikat a többieknek ( >3,5t jelzéssel pl.)
Úgy korrekt lenne, és informált döntést lehet hozni.
Elnézést a tudatlanságomért, de mit jelentenek ezek a számok? Feltételezem a varjúbetűk forgalmi adatok (bár ebben sem vagyok biztos - összeadás-kivonás hiányokat mutat), ám az apró vonalakra írt számocskák aztán végképp kifogtak rajtam.
A Petőfin több mint egy éve el van csúszva az idő. Akkor kapcsol át, amikor már vége, vagy már javában mondják a közlekedési információt. Én még akkor jeleztem az MTVA-nak, de szartak rá. Jó, hogy az adófizetők pénzéből van fenntartva. Még csak válaszra sem méltattak.
Pedig sajnos rendszeresen van baleset. Szerintem az lehet az oka, hogy az Alsópáhok irányába Keszthely felől lekanyarodók, illetve Alsópáhok felől mindkét irányban (főleg Hévíz felé) kikanyarodók nem jól mérik fel az elsőbbséggel rendelkező Hévíz-Keszthely és vissza irányban közlekedők sebességét és be-/kikanyarodnak eléjük. (Én Zeg-Khely között járok rendszeresen, mindig attól tartok, hogy a kikanyarodók besolroló sávjából (mi a rendes neve ennek?) kijönnek elém, de volt már, hogy lekanyarodó miatt kellett nekem is fékeznem.)
"Vagy legalább a keszthelyi "bekötést" meg kellene csinálni a körforgalomig, ha másképp nem, valamilyen ideiglenes megoldással a leendő csomópont helyén."
Ha jól számolom, kb. 2-2,5 km utat kellett volna még építeni. A Gyöngyös-patak Balaton-felőli oldala talán még nem is annyira rettenetesen nehéz talaj, a mocsár a másik oldalon van.
A 71 - 760 kereszteződés alatt a 71-75 kereszteződést érted? Azért ott balesetet összehozni eléggé nagy művészet...
Vidéken ez normális, hogy a mellékutakon nincs előjelző tábla, csak a kereszteződésnél, hogy mi merre. Nem főút, nem autópálya, ez mellékút. Itt nálunk a faluban is ilyen, hogy a kereszteződés előtt van csak tábla, hogy mi merre van.
2018-ra minden megyeszékhely be lesz kötve gyorsforgalmi úttal, ja 2022-re, ja 2026-ra sem :-) Úgy látszik hiába Palkovics város Zalaegerszeg, csak nem akar összejönni.
Ja és én sem satura akartam ott fékezni, csak akkori(?*) az osztrák rendszer szokatlan volt a magyarhoz képest, amely sosem a kereszteződésután, hanem mindig elé helyezi ki az ilyen táblákat. Egyszerűen nem lehetett hamarább észre venni... !
Ha nagyobb, sűrűbb forgalmú utakon fordul elő ilyesmi, akkor még a többszöri erős fékezés is problémás az utoléréses-ráfutásos balesettípus szempontjából.
Ilyen táblákból a legutolsókat is mindig a kereszteződés elé kell tenni 8-10 méterrel, és a 300 m-es meg a 150 m-es előjelző tábláinak is minden ilyen helyen meg kellene(!!!) lennie!
De minden ilyen táblánál látható volt az úttesten olyan erős féknyom, hogy más gkv. valószínűleg ugyancsak későn vette észre a táblát (mert előjelző tábla nincs) és beleállt a fékbe mint a rajzfilmben, Tom és Jerryben Tom a macska szokott.
Okos, figyelmes sofőr (én az voltam) gázt elveszi, láb a fék fölé, de nem fékez és piszkos módon figyel, hogy a turista (ott jobbra) mögött lesz e útjelző tábla és ha lesz mi a felirata ?
Volt.
Megmutatom.
Ime :"
Megfejelem neked ezt a hibát a még nagyobb változatával! Most figyelj! --> Ausztria, Gutenstein falu környéke, 1993. A lekanyarodást jelző tábla nem a kereszteződés előtt van előjelzésként, hanem a kereszteződés sarka után 5-6 m-rel! Úgy mint itt. De!!!: Még sokkal hegyvidékibb és kanyargós úton, lejtőn lefelé tartó útszakasz közepén, ahol az út ahol be kell kanyarodnod, az "utójelző" tábla után is még tovább lejt!!!
Meglátom a táblát: "Ahá, itt kell lekanyarodni Gutenstein felé... !" Meglátom, de csak 4-5 méterre előtte tudom kiolvasni, mert nem nincs helyismeretem, ezért nem is számítok rá, és emiatt jön a csikorgó-füstölő satufék!!!És mi volt a csoda??? ---> Nem jött mögöttem féktávolságon belül autó ami követett volna... ! Hurrá... .. !!! Megúsztuk hátulról belénkcsapódásos ráfutásos baleset nélkül... .. És akkoriban Ausztriában a hegyi utakon ez volt az általános gyakorlat... ! Ahány hegyi útkereszteződés, annyi hideg kirázós hideg verítékes leizzadás, hogy "Hurrá ezt is megúsztuk, itt sem lett a vége közúti baleset... .. !!! :-(O!
Ezért jó a navigáció, mert az már 300 méterrel korábban szól magától, hogy kanyarodni fogsz. Persze ettől még illene kitenni a táblákat is rendesen. De gondolom ilyen aprófalvas környéken a rengeteg bekötőúttal ez nehezebb, mint az Alföldön.