Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Még 2017-ben(?) rendelt meg egy tanulmányt erről a város. Nem találtam hozzá a linket, csak egy megszólaló utalását rá, de már akkor is az jött ki, hogy nulláról a saját cég létrehozni és üzemeltetni a legdrágább verzió Győr számára.
Viszonylag korrekt tanulmány volt, bár egy-két helyen negyedéves adatokat tekintett évesnek és hasonlók. Nekem rémlik belőle olyan megállapítás is, hogy a fordák kihasználtsága alapján egyébként sűrűbb is lehetne a közlekedés nagyságrendi költségnövekedés nélkül is, de erre már nem tenném rá a nyakamat.
Sopron és térsége február 19-étől ideiglenesen nem közlekedő járatok
2024. február 16.
2024. február 19-étől (hétfőtől) visszavonásig az alábbi tanítási napokon induló járatok nem közlekednek. Az alternatív eljutási lehetőséget a járatok mellett felsorolt autóbuszok biztosítják.
Vonalszám
Indulási idő
Viszonylat
Eljutási lehetőségek
7071
4:42
Fertőszentmiklós
► Sopron
A 4 perccel később, 4:46-kor induló járattal biztosított.
7210
5:34
Fertőd ► Sopron
A 10 perccel korábban, 5:24-kor
induló járattal biztosított és betér Sarródra is.
7235
5:55
Sopron ► Lövő
A 6:25-kor induló járattal biztosított.
7210
6:05
Sopron ► Hegykő
A 20 perccel később, 6:25-kor induló járattal biztosított.
7235
6:30
Lövő ► Sopron
A 3 perccel később, 6:33-kor induló járattal biztosított.
7210
6:43
Hegykő ► Sopron
Ugyanebben az időpontban induló másik járat biztosítja az eljutást.
7071
14:30
Sopron ► Kapuvár
Az 5 perccel később, 14:35-kor
induló járattal biztosított.
7071
15:25
Kapuvár ► Sopron
A 7 perccel később, 15:32-kor
induló járattal biztosított.
7210
15:25
Sopron ► Fertőd
Az 5 perccel később, 15:30-kor
induló járattal biztosított.
7210
16:15
Fertőd ► Sopron
A 6 perccel később, 16:21-kor
induló járattal biztosított.
A fenti változások miatt a munkanapokon 14:15-kor Sopronból Fertőrákosra közlekedő járat 20 perccel később, 14:35-kor indul.
A munkanapokon 14:45-kor Fertőrákosról Sopronig közlekedő járat pedig 18 perccel később, 15:03-kor indul.
Úgy nézem, nem beugrás volt, mert ma is a 312 megy a NUD-419 helyett, de nyilván ha elkészül, azonnal cserélik vissza. Illetve a péntek az olyan szempontból bizonytalan, hogy az utóbbi időben többször is a sulipéntekes belső forda ment el Mórra helyette, amin lutri, hogy éppen mi van.
A keszthelyi kocsi továbbra is beforog a fertőrákosi vonalra minden nap egy kör erejéig, de 3 tengelyes kizárólag tartalékként járt arra, a fordakocsi kezdettől fogva a MYR-692. Elméleti esély van rá, mert két hosszú Setra még tartalékállományban van (KKA-699, LHR-249), de nem mondanám jellemzőnek. E94 meg csak kéttengelyes volt ha volt, de az is csak helyettesítés esetén.
Szia! Tudtommal hivatalosan Sopronban nincs állományban jelenleg 3 tengelyes, Fertőrákost ahogy látom, SRD-s csuklós MAN szokta csinálni, vagy sima szóló busz (Econell, Inovell stb.).
Kérdésem az lenne, hogy Sopron-Fertőrákos járatokon előfordul még 3 tengelyes?
Korábban járkáltak a vonalon Zalás Setrák ( ha nem voltak kiadhatók az érintett kocsik, akkor előfordultak E94 F-esek is a vonalon ).Utóbbit már nem tudom tisztán, lehet hogy forda szerint is volt ott hosszított E94, de szerintem azok csak a Setrák helyére lehettek kiadva olykor-olykor.
Lényeg, hogy a hosszított 3 tengelyes típussal találkozni-e még?
Magyarországon a városok mozgásterét már jó 25 éve egyre csak szűkítik.
Meglepő de a helyi városi közlekedésben, városink még mindíg olyan nagy szabad mozgás térrel rendelkeznek, mint amit már régen elveszítettek a helyi egészségügyi ellátásban, oktatásban, adó gazdálkodásban és még sok más területen.
2./
Még mindíg a városi önkormányzat 18 képviselője határozza meg a :
- helyi vonalhálózatot,
- az üzemidőt,
- a követési időt,
- a tarifát,
- a helyi kedvezményeket,
- a használható autóbuszok paramétereit,**
- a buszok színét, jelzéseit,
- a személyzet forma ruhájának milyenségét,
- és még száz dolgot.
3./ A városain helyi képviselői (városonként 18-18 fő) akik erről döntenek az esetek 99%-ban azt sem tudják, hogy erről ők maguk dönthetnének.
Felkészületlenek, slendriánok, felületesek.
Általában kicsi helyi polituikai grundharcokban megedződött és besározódott emberek csapatai.
4./ A városainkban (kivéve Budapest) a helyi közösségi közlekedés a városon belüli eszközzel végrehajtott helyváltoztatásokból kb. 8% - 25%-kal részesedik.
Sopronban ez valahol 10% vagy az alatt van.
** = Kevesen tudják de még a helyi autóbuszok ülőhely távolságát is a helyi önkormányzat határozhatja meg.
Ha Sopron városa úgy dönt, hogy márpedig X naptól piros-fehér színű*** nullkilométeres, szipi-szupi buszokkal kell szolgáltatni a városban akkor a mostani Volánbusz hozni fog piros-fehér színű, új, szipi-szupi buszokat.
Ebben biztos lehetsz.
*** = Sopron város színei.
Ahol új buszokkal kezdték el az üzemet, Ttbánya, Veszprém, Szhely, stb. általában 2,5x vagy 3x annyiba került mint a Volánnal, az ósdi buszokkal.