Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Az sem az igazi, mert akkor a csonka felé sem tolathatsz a tolatásjelző tilos a tolatás jelzése esetén.
Én leginkább a csonkában álló kocsi végénél kb. a biztonsági határjelzőhöz tenném kiegészítő sárga nyilas táblával. Talán az lenne a megfelelő kompromisszum, ekkor a csonka felé mozgást nem szabályozná a törpe.
A 2. képen szvsz nem lesz jó helyen. Gondolom nem a vonatfogadó vágányról mozgást szeretnéd vele szabályozni?
A kijárati jelzőket is cseréled tolatásjelzővel egyesítettre (ha jól látom hívójelzés sincs rajtuk, ez így nem lehet tolatóvágányutas berendezés)? Ha nem, akkor szvsz a törpék is felejtősek.
Nem vagy véletlenül "rejtett balkezes"*? Nekem is sokszor az emlékképeim tükörképben jelennek meg, és a rendelkezésemre álló források alapján ezt is oda sorolják. Mentségemre/mentségünkre legyen mondva, ezt sok forrás az intelligencia komoly jelének veszi... :-)
* nem olyan, akit "átneveltek" gyerekkorában, hogy a "szebbik kezével rajzoljon", hanem olyan jobbkezes, akinek tulajdonképpen ugyanolyan "ügyes" mindkét oldala...
Nekem is azért tetszik a "széthúzott" változat, mert akkor a vágányok között is lehet valami. A tükrözés sem rossz ötlet, értelemszerűen nem raktam össze egyik pályaterv tükörképét sem. Érdekes egyébként, hogy a videóban látható asztalon balra áll a kihúzó, nekem meg valahogy minden pályaterv fordítva állt a fejemben a kezdetektől fogva.
A pályaterv kiegészítésén eddig nem nagyon gondolkoztam, mert amolyan kis pénzből összerakott apróságnak szántam a dolgot és pont a váltók kerülnek sokba. Most azért kicsit elgondolkoztam, mert egy körüljárási lehetőséggel látszólag sokkal édekesebb logikai feladványok adódhatnak. Ez például csak egyel több váltó, nagyjából megmarad a három rövid vágányszakasz is az eredeti feladványból, de a középen lévő kocsik rendezésekor is több megoldási lehetőséget kínál, amiből meg kell találni a leggyorsabbat/legügyesebbet. Cserébe pont a széthúzott vágányokat elvesztem, meg ez így speciel 15 centivel hosszabb is az eddigi pályaterveknél:
Nekem is szimpatikus a legalsó, mivel így a vágányok közé is elfér valamilyen ipari létesítmény. Érdemes lehet esetleg vízszintes tengelyre tükrözni, így a távolabbi fal mentén lehet egy raktár vagy gyár oldalrakodója és az egyenes vágány és az előre eltávolodó vágány között egy laposabb vagy nyitottabb ipar (fatelep, gázlefejtő, mobilrakodós konténerdepó), ami fölött könnyebben át lehet nyúlni. Így a hátsó két vágányon is könnyen lehetne szétkapcsolni a kocsikat.
A szimpla Inglenookot érdemes lehet valami apró csavarral földobni, pl. átszelési kitérővel két vágányról lehetővé tenni a betolást, vagy a két rakodóvágány közé körüljárási lehetőséget tenni és berakni egy csak balra tolással kezelhető iparvágányt.
Üdv! Vettem alapanyagot, hogy akkor végre elkezdek összerakni egy kis TT Inglenookot, mert ezzel itt a lakásban is elférek. A vágányhálózat alapja tehát adott, de azért a rendelkezésre álló 20 centi szélességben is elképzelhető néhány variáció:
Nekem most éppen a legalsó tetszik igazán (kicsit kevésbé elvágólagosan, mert arányaiban sok flexi sínem van), de itt a fórumban mindig jó meglátásokat szoktam olvasni különböző pályatervek kapcsán, szóval kíváncsi lennék a többiek véleményére, ötleteire. A táj valamilyen "általános" iparvágányi környezet lesz egy-két raktárral, rakodóperonnal, hogy minél többféle "áruhoz" passzoljon, mert a kocsikat szándékosan eklektikusan válogattam össze.
Köszi nagyon tetszett. De úgy szerettem vola egy váltóállítást és egy menetet látni ide a harmadik vágányra, de az a rész még bíztos hogy nem működik. Na mindegy, csak elalszok valahogy.:-)