Mivel behúzáskor többnyire nem egymagában van húzva, ezért nem valószínű, hogy a húzástól elszakadna.
De tömör lévén, ha ugyanazon a ponton többször is meg van hajlítva, akkor elég könnyen eltörik.
És amikor egy elosztó táblával birkózol, ott azét előfordul derót-hajlítgatás (pláne, ha valami miatt többször is le kellett szedni vezetékeket többször is kikötni/bekötni/átkötni vagy ilyesmi)
Nem is olyan régen egy fali UTP aljzattal jártam így: a bekötés le lett tesztelve, de mire a kis kockát végre sikerült bepattintani a helyére**, addigra annyit lett hajlítgatva a sok ér, hogy az egyik eltört szép csendben.
(** aki a Schneider Anya fali UTP aljzatot ilyenre tervezte, az szerintem még életében nem dolgozott ilyesmivel, van olyan UTP aljzat, amit negyed (tized?) annyi idő alatt be lehet kötni - és sajnos nem ez az egyetlen ilyen szerelő-szívató termék)
amelyik kettő össze van kötve lemezzel, oda jön/ne/ a 230 egyik vége, a másik vége a szabadon maradt egyik sarura, a kondenzátor a lemezes átkötés és a teljesen szabad maradt harmadik végre
A segítségeteket szeretném kérni egy motor bekötésben. Be volt kötve, szétszedéskor le lett írva, de a kutya megette a papírlapot mire a csapágycsere megtörtént. Nyomógomb, kondi, 230V. A motor adatai: IMI CZ792 T7C IP44 220V 6,2A 750W 2900f/p Előre is köszönöm!
A 3f bevezetés sem olcsó, pláne a vill szerelő,anyag Eon. szóval 2-300e és egy csomó utánjárás fúrás faragás, és a műhely a háztól 70m re van. Az frv. bírná, csak a hozzáprogramozást nem tudják, és ez már megvan, ami nem volt drága. Ez a megoldás, kb. mindenestől 60e pénz volt,ha az invertert is hozzászámolom!Ennyiért talán a 70-80m kábelt sem kapnám meg ha bevezettetném.Mivel a drehagép már így is az inverterről ment, így ez a kis + költség már elenyésző a 3f hoz képest. Ennyi untig elég a használati célomhoz.A rajz egyébként jó,vagy bibis? Az a zöld keretes rész a kapcs.szekrény,és csak abba kellett a 2 kapcsolót beszerkeszteni, amit 6500 ért vettem a többi benne lévő cuccal,amiket a rajzon nem is jelöltem,mert az nem játszik itt szerepet. (2db 220v. os konnektor,hozzá 2db. kismegszakítóval védve)! Szóval ezért nem akartam a 3fázist. Az esztergát kb 20 órát használom,az emelőt meg autóhoz kb.5 alkalommal éves szinten. Időnként a futókhoz meg elég "220"ról járatni.(40db).
Ennyi pénzkiadásból + problémamegoldásból talán már kijönne egy akkora inverter ára, ami simán kibírja a nagyobb motorterhelés (vagy a házba behozni a három fázist :)
Nem, az csak 2db ki-be, és a zöld piros gombos meg egy motorvédő,alatta meg egy 4 pólusú dugalj,így lehet bármit még ráakasztani simán direktbe.A halom vezeték meg a motoron van meg a vezérlőjében, azzal nincs dolgom, csak ezek amik hiányoztak a két féle betáphoz.
Pufitartály tartalékfűtéséhez szeretnék egy 9 kw-os 3 fázisú fűtőpatront beszerelni.
Az aljzat előtt 3 db B25A kismegszakító van.
Mivel 3 fázis aljzat csak a villanyórában van, ezért 12 m-es kapcsolós lengőaljzatos hosszabítót kell készítenem. Milyen vastagságú kábelt vegyek hozzá, 5 * 1,5-ös elbírja, vagy vegyek inkább 5 * 2,5 -öst, hogy ne füstöljön el? Létezik 3 fázisú lengőkapcsoló?
Másik kérdés, hogy bírni fogja a kismegszakító? Hogyan tudnám még a fűtőpatron megvásárlása előtt valahogy kipróbálni, hogy nem veri-e le a kismegszakító majd ekkora teljesítménykivételnél?
Sajnos az frv. vel nem tudok milyen irányba futni, mert a motorról abszolút nincs semmiféle adatom, (tábla), és még csak itt a neten sem találok még csak hasonlót sem. Ez az emelő egy régi gyártmánya a ZIPPO nak, de az emelőn sincs a márka feliratán kívül semmi aminek alapján kutakodhatnék. Az frv. vel meg addig ez ügyben nem tudnak mit programozni, ami meg most rajta van, azt még az esztergához lőtték be, aminek van adattáblája. Tehát maradt ez a megoldás. Meg aztán itt talán a megyében sincs olyan aki ehhez szerintem értene, ezért is kellett már nem is tudom hová küldenem anno. Egyébként a rajz így már "használható"? "hivatalosan" tudom nem is használható a masina,de nem is úgy használom,csak bezárt kapunál,és magánként!
Sokat agyaltam de beraktam az egészet egy szekrénybe, és 3 madzag jön ki a motorvezérlő dobozából,ami a motor gyári része. 1 az frv-re dugóval a végén, 1 a szekrénybe a rajz szerint, és a végkapcs. ami nincs a rajzon mert gyárilag van rajta. Remélem ez már a végleges lehet.
Azért nem lenne egyszerűbb,mert a motorra gyárilag van ráépítve a vezérlő doboz,amiben a két DIL relé van, az irányváltás miatt.Abba megy a hálózat,a végállás kapcsolók és onnan jön ki egy 4m es madzagon egy dobozba épített irányváltó kapcsoló.
Meg kellene mérni, hogy hány ampert lehet kivenni egy frissen kimerült minőségi ceruzaelemből. Ha pl 0,75 volt mellett tudja a 2 ampert, akkor elképzelhető, hogy egy okos step-up konverter le tudja belőle gyártani a 1,5V 1A-t.
Persze nem biztos, hogy a ketyere képes lesz ekkora áramra
és az is valószínű, hogy nagyon nem mindegy az elem gyártója/minősége sem.
De ha csak a Duracell minőségű ceruzelemekkel működik jól és csak 50%-kal hosszabbítja meg a kapacitást és csak max 50-100 millampert fog tudni, még akkor is jó lehet egy rakás helyre.
Persze nagy kérdés a saját fogyasztása is, ezért pl termosztátba/faliórába/csengőnyomóba nem biztos, hogy okos döntés ;)
Nekem nem fér a fejembe, hogy a sok bizbasz helyett miért nem raksz fel egy, azaz 1 db csatlakozóaljzatot amire a motor kivezetései rá vannak kötve, és arra mennének adapterdobozok amit cserélgetsz. Ezekből meg a megfelelő külső csatlakozáshoz, így tutira hülyebiztos, hullaegyszerű, áttekinthető lenne.
Bocsi, de igazán nem cikizésből írtam amire válaszoltál, hiszen sok minden segítséget is kaptam, csak "nekem" tünt a több hozzászólások után megbonyolítottnak. Az hogy néha kevertem-kavartam, azt meg a "villanyászom" miatt, mert ő sem adott egyértelmű válaszokat, hiszen emlékezni sem nagyon tudott arra, hogy itt,éppen akkor mit kötött ki, vagy be. Ezért is kellett nekem megnézni a kapocstáblán lévő betűket, amit bevallok, nagyon nehezen tudtam leolvasni, mert a képen is látni,hogy szinte nem lehet látni a 2 dil és a saruk miatt. Bocsi mégegyszer. Annyit még, hogy most viszont újratervezésbe kezdtem, mert így gyanítom, nem százas, mert kipróbálni sem merem. Mégsem volt olyan egyszerű,csak papíron. Azóta már beleterveztem egy motorvédőt is, mert fő a nyugalom.Kösz hogy elolvastad.
Ez szerintem bulvárszemét (ami nem meglepő a forrást látva).
"Azt hitte, csak az újratölthető elem újratölthető? Igaza volt, de mostantól téved"
"A nem újratölthető elemet is újratölti egy kütyü"
Nincs szó semmiféle újratöltésről. Nyilván marad még energia az elemekben miután már többnyire használhatatlanul kimerültek.Azt írja hogy: "800 százalékosra húzható fel egy eldobható elem élete"
A következő mondat pedig ez: "A normál használattal csak az elemek 20 százalékát lehet kihasználni".
Azt nem részletezi hogy jött ki a 800 az ötszörös maradékból.
A DC/DC konverter az elem alacsonyabb feszültségéből 1.5V-ot csinál. Ez nem túl nagy trükk. De hogyan birkózik meg azzal, hogy egy 1V körülire kimerült elemből kihozzon akkora áramot ami elég egy készüléknek? Pl. egy zseblámpának, ami 1A áramot is követelhet! A padlóra merült elem ugyan szolgáltat még pár száz mV feszültséget de alig-alig terhelhető.
Tesónak még kreativitással is párosul a marhasága, azt külön nem elemeztem. Ha valaki szerint nem létező dolog a kézügyesség különböző fokozata és csak akarni kell, azzal nehéz mit kezdeni.
Havernál vendégeskedtem és megláttam a garázs asztalán egy fél marék apró alkatrészt. Kiderült, hogy szétkapta egy ősrégi Opel gyújtáskapcsolóját és egy hónapja próbálja összerakni. Kiröhögtem, majd összeraktam neki (mindössze 2-3 óráig tartott: időnként elrepült egy-egy rugó :) Ha ezt nem kihívásként élem meg, hanem kényszermunkaként, akkor valószínűleg öt perc után bevágom a sarokba és szerzek egyet pl az ebay-ről.
Szóval ez sem kézügyesség kérdése volt, hanem pszichológiai hozzáállásé (aktuális lelkiállapot).
El is mondtad, hogy türelmetlen vagy. Én meg egy csomó mindennel szoptam, aztán csak nem akart sikerülni, vagy béna lett 700. alkalomra is, vagy piros. Akkor csak nem vagyok türelmetlen, ha négyzetesen sok időt elbaszok vele, legfeljebb feleslegesen. Technikaórán is már bénáztam a tutajjal meg ilyen marhaságokkal, gépészeknél azt a hülye kalapácsot sem sikerült vízszintesre reszelni, bár ott valóban hozzájárult a "mi a fasznak ez nekem" opció.