Megcélzom a visszatérést a szerelős-veterános szcénába, első projekt mindjárt egy igen kérdéses Nord 2.0 összerántása. Vihettem volna az Alfáriumba is, de messze előre tele van és egyre telik, nekem meg pont ideje lenne beletanulni a motor belvilágába. Úgyhogy hamarosan nyitom Pandora szelencéjét és jöhet a saját káron tanulás + namostmikell szerszámért rohangálás. De az itthoni sulihoz nagyon jó lesz, környezetismeret és technika óra gyanánt, majd jöhetnek a gyerekek összeolajozni magukat :D
Nem is kerestem. A lentieket végigfuttattam már a vásárlás előtt magamban és a 155 V6 után csak a V6 és a TBI jöhetett számításba és a V6 egyből kiesett. Viszont hetente átnéztem a teljes kínálatot az árak miatt és nem emlékszem egy 1.9 re sem.
Szomorú tény, hogy mérsékelt örömforrás mindegyik Opel/GM/Holden eredetű benzintemető. A holden V6 hajlamos eltépni a bicikliláncot , utána pusztul az egész.
A legkevésbé problémás - azaz napi szinten használható, úgy hogy élvezhető is egyben - az, az,amiben te is ülsz.
Vagy valamelyik 4 hengeres dízel.
Ez van.
Üjonnan biztos szép és jó volt , mindegyik, mindegy? hogy milyen motorral, de az 'újkoriságuk' tovatűnt. Ha jól tévedek, akkor a Fiat konszernnek 2011-ig sikerült eme remekművet gyártani.... 10+ éves darabokról van szó. Vannak a gépkocsinak előnyei és hátrányai.
Bódé masszívabb (és nehezebb),mint az elődje.
Futóműve kevesebb / ritkább karbantartást igényel.
A szépség relatív...kinek mi jön be.
Nekem a widebody 155-höz képest visszalépés a 156. A 159 kb. ugyanaz,mint a 156, ebből a szempontból.
A Giulia még kevésbé jön be,optikát tekintve.
A 2.9 motor nem Busso, orgánuma....háááááát, nekem nem egyenlő, attól amin én szocializálódtam: Alfa GTV6, majd 155V6 és végül 156V6.
Van tizenpárezer km saját tapasztalat a Giuliával, remek kocsi, de nem álmaim netovábbja. Biztos meg- vagy ki-öregedtem, de sajnos, nem tudom már avval a csillogó / párás szemmel nézni, mint a felsorolt elődjeit.
Kíváncsi leszek, majd a te véleményedre, ha átülsz a 159-ből egybe. A 2literes motor, napi használatra , nem rossz. Jó a öröklétnek tervezték a járművet...
dízel is, van pár ismerősnek és szeretik. Nekem, a 2.9ből szemlélve, gyengének tűnnek, viszont fenntarthatónak.c
A lakhelyemnél szokott parkolni egy Olasz rendszámos. Akkor én nem vagyok fehérember mert láttam olyant. Igaz az tavaly év vége felé volt. Sőt ott bontotta a bal első ajtó kárpitot.
- Az 1.8 MPI az szívó 1.8-as. Főleg facelift előtti autóban találhatod meg és túl gyenge a nagy és nehéz testhez.
- A 2.2 JTS egy szegénykeverékes közvetlenbefecskendezéses szívó motor. Ez is főleg facelift előttiben található. Sokkal jobban használható mint az 1.8 de még ettől sem nevezhető igazán sportosnak ha nyugis sofőr vagy akkor ez már akár jó is lehet neked.
- A 3.2 JTS az egy V6-os szívómotor. Ereje is és nyomatéka is megvan az élvezetes használathoz. Az egyetlen baja hogy iszákos mint minden alfa V6. Kicsit orrnehéz is lesz tőle az autó, de ez elnézhető neki. Facelift előtti és utáni autókban is beszerezhető.
- 1.8 TBi (vagy másnéven 1750 TBi) ez egy közvetlenbefecskendezéses turbo benzines. Ez már csak facelift utániban van** az első kettőt erre cserélték le. Igazából benzinesek közül ezzel ideális az autó dinamikája és fogyasztása közti kényes egyensúly. Már jól megy de még nem eszik nagyon sokat.
* elvileg létezik egy ötödik, a 1.9 JTS motoros is de szerintem fehérember még nem látott olyat.
** a faceliftes autó eleve 150 kg-val könnyebb mint az első kiadás
szerintem 1750 TBi-t kell venni, de a többi motor sem annyira gáz. a V6-ot elég költséges karbantartani, meg szerelőt lelni hozzá. a többi benyás nem rossz, de nem is annyira kiemelkedőek.
En vettem egy olcso 145 1.6 boxert vagy 6 eve, hasznalosnak. Annal olcsobban fenntarthatobb autom szerintem sosem lett volna, ha nem lenne varosban iszonyuan iszakos. :)
Egyedul a gyari kazettas magnoja szorakozik neha. Szoval nem torvenyszeru a szivas, es ha a szived csucske, hat hajra.
Köszönöm a választ,elgondolkodtató.Nem mindennapi használatra szánnám,arra van másik. A 145-ös mindig is tetszett és tudom általában az olasz kocsikat elmarasztalják.Jó pár olasz kocsim volt már,de komoly problémám egyikkel sem akadt.Én magam szerelem,és odafigyelek rá.Nem sürgős figyelem a hirdetést,talán sikerül találnom egyet amelyiknek gondos gazdája volt. Mégegyszer köszönöm.
Veteránnak túl fiatalok, járós autónak túl öregek.
Szívni fogsz. És rá kell majd locsolni egy szakajtónyi pénzt.
Csak akkor vegyél 145/6-ot ha _mindenáron_ az kell és elviseled a nyűgöket. Mert azok lesznek.
Benzinmotorok: a TS16V-knek mindnek véres a torka; aminek meg nem, az nem eladó. A boxerek élvezetesek, de nagyon sokat zabálnak. Plusz 20+ évesek ennek minden szépségével.
Szerintem 145/6-ból (ha benzinesben gondolkodunk) csak a 16 szelepes boxert (1.7 16V) érdemes megvenni. Ritka, különleges és ha jó, akkor nagyon jó. Nem lesz olcsó mulatság...
Nagyon kevés tuningcég veszi a fáradságot, hogy szakcikkekkel , esettanulmányokkal, mérésekkel, technikai infókkalsegítsen,stabil adatokat adjon. Mi a Rigotech chiptuningnál írásainkkal, videóinkkal, teljesítményméréseinkkel segítünk tisztán látni ebben a marketing zajban!
Ha az autód 'felhúzásán' gondolkozol, 2021-ben több mint 200 helyről kapsz itthon tuning ajánlatot. Ahhoz nem kell diploma, hogy valaki tudja, hogy a 70 ezer kevesebb mint a 90. Az, hogy az adott ár milyen technológiát, minőséget tartalmaz, többnyire csak utólag derül ki, ha esetleg valami probléma lesz az autóval, vagy jobb esetben realizálódik, hogy bizony a tuningnak nincs semmi eredménye, kidobott pénz volt.
Részlet az új Rigotech cikkből:
"
Chiptuning kedvenc! Egyik leggyakoribb (régi) 1.6 CR motor EUR5 környezetvédelmi besorolással, amelyet 2007-2016 közt szereltek az Audi, Volkswagen, Seat, Skoda 38-féle modelljébe. Ezekben Siemens / Continental PCR2.1 motorvezérlő elektronika üzemel, amelyre az első években semmilyen chiptuning megoldás nem létezett, majd kb. 2009-10 körül kiszerelés és megbontás után lehetőség lett a programozására, de ma már a felszereltebb tuningműhelyek – mint a miénk is – már megbontás nélkül OBD-n keresztül tudják biztonságosan kezelni.
Ezek a motorkódok jöttek ezzel a rendszerrel: CAYB, CAYC, CCSA, CLNA, CAYA, CAYE, CAYD. Ennek az 1.6 CR motornak ... " FOLYTATÁS ITT.
Szívesen válaszolok kérdéseidre. Legjobb, ha ajánlatot kérsz az autódra, így látom a rendszerben és telefonon is tudunk egyeztetni. Kérdezhetsz a rigotech.hu oldalunkon a cikkeink alatt a 'Hozzászólások' részben is, gyorsan fogok válaszolni. Itt a fórumon is igyekszem, de nem garantálom, mert itt ritkán nézem.
Véleményem szerint a szervizintervallum nullázásához a megfelelő szoftverre, illetve diagnosztikai csatoló eszközre van szükség. Ha ez a kettő a rendelkezésedre áll akkor semmi akadálya a művelet elvégzésének. Szoftver kapható már 50 eurótól, diag interfész szintén hasonló nagyságrendben mozog az ami már használható.
Kérdésem lenne: lehet-e valahogy nullázni a Giulietta board komputerének szervízintervallum számlálóját? Persze, manuálisan, szervízbe csak ezért nem vinném.
Olajcsere volt nemrég és gondoltam, nem ártana 0-ról indítani.
Keresek GTV/Spider ablakemelő motort, mindegy melyik oldali és az se baj ha a motor nem jó rajta, csak a benne lévő műanyag fogaskerék kellene mert az enyémben lefogazódott.
Szóval ha valakinek lenne elfekvőben nagyon örülnék neki.
szerintem itt valaki, nagyon félre értett valamit ... és nem biztos,hogy az én vagyok.
Nem tudom, mit jelent.... (Te miért használod a konkrét esetben?) .... a halandzsa .
Én úgy értettem, hogy olvass bele az amoré-n lévő hozzászólásokba. Arről nem tehetek, ha valamin...akármin, be akarsz sértődni. Nem ismerjük 1mást,IRL, és , lehet, hogy ez nem is olyan nagy baj....
Céges számítógépről, tudtam volna, komolyabb , angol nyelvű szakirodalommal, segíteni.
Levettél, 1 gondot, a vállamról. Ezért, nem megyek be , külön, a munkahelyre hétfőn.
Lehet, hogy összekeverlek valakivel ...ha így van, a következőket tekintsd, kérlek, tárgytalannak. De , ha , nem , akkor: mintha régebben, ?Paco próbálta volna érzékeltetni, hogy elvárásaid lehetnek.... Aztán vagy teljesülnek vagy sem.
Én a gyors segítség szándékával írtam, amit írtam, az előző hsz-ban.
Amorén is vannak gyakorló autószerelők, típus ismerettel.FB-on is elérhetőek, bár kétlem, hogy 7VG-n, nekiállnak távdiagnosztizálni, 1 ismeretlennek....
Van itt az indexen autószerelő fórum,esetleg,fordulj,hozzájuk.
Igen tudta értelmezni és én is megértettem. Csupán az volt a gond, hogy hiába azt írta mégsem az volt a hiba. Nos ezért bátorkodtam kérdezni.
1. Normálisan kérdeztem akkor normális segítséget várok el. Az a halandzsa semmire sem volt jó ezért kár volt billentyűzetet koptatni.
2. Tudom, hogy a seles nek vannak gondjai azt is tudom, hogy a JTS nek is vannak gondjai. Viszont meg veszel egy x milliós csodát annak is vannak gondjai.
3. Mivel gyakorlatilag évi max 3-4 ezer km et megyek nem veszek x milliós szart. Arra ez is megteszi.
Tőled nem ezt vártam, de azért köszönöm a segítséget. Nagyon szomorú, hogy ez a fórum idáig jutott. Egykoron