Azért ne tegyünk úgy, mintha nem lennének ott a 86-so és 87-es utak!
Szombathely-Sopron persze kicsit más, mert ott a 84-esig szép nagyot kell kerülni. Kérdés, mekkora forgalom kényszerül kerülni akár arra, akár Ausztria felé... jó eséllyel a forgalom zöme Csorna-Győr irányába megy mindkét helyről... Szóval erős kétségeim vannak, hogy lenne-e olyan megtérülési mutató, hogy most lenne érdemes foglalkozni egy átkötéssel most Csepreg mellett (amihez pár Natura2000 védett patakvölgyet is keresztezni kellene).
"Hála Istennek az EU-nak és Schengennek egyre lényegtelenebbek a határok."
Vagyis, sajnos csak "Hála Istennek az EU-nak és Schengennek egyre lényegtelenebbek voltak a határok."!!! :-O
Elfelejted, hogy a schengeni határok átjárhatósága a migránsválság fokozódása miatti fokozott határellenőrzések miatt már a múlté, és nemcsak a Szerbia felőli beszökést igyekeznek gátolni, hanem az Ausztria-Németország felé irányuló továbbszökést is! Ezért aki az osztrák területen lévő úton akarna ezentúl Pornóapátiból Szentpéterfára menni, az ezentúl majd kétszeri ellenőrzésen esik majd át, a ki.- és a visszalépéskor is! :-O! -- Most hozzák létre éppen az erre szolgáló új határvadász-századokat, akik ezentúl bárkit, bárhol, bárhányszor igazoltathatnak a határövezetekben!!! Így pedig a Pornóapáti -- Szentpéterfa közötti ausztriai rövidítő teljesen értelmét veszíti, mert időben sokkal hosszabb lesz, mintha a Horvátlövő -- Nagykölked útvonalon próbálkozhatnál (ha megépülne... ), melyről (Nagykölked felől!) már most is tovább lehet menni Szentpáterfára!
"A két falu túl kicsi ahhoz, hogy a kettőjük közötti forgalom miatt - magyar területen - új összekötő út épüljön."
A másik, hogy az Alpokalja üdülőövezetének a végigjárásához van ott egy olyan határmenti út is, amelyből a teljes végigjárhatóságához Kőszeg és Körmend között már csak a Horvátlövő -- Nagykölked szakasz hiányzik, viszont ennek a hiánya miatt nem kerülhető meg teljesen Szombathely nyugat felől is, és ebből az útból nyílik két határátlépő hely is, a Bozsok -- Rohonc (Rechnitz) közötti is, és a Bucsu -- Csajta (Schachendorf) közötti határátlépő is.
Szóval,... nemcsak a "két kicsi falu" sorsa számít itt már, hanem egy rendesen végigjárható határmenti (Kőszeg -- Körmend közötti) összekötő út utolsó 12 km-es régóta hiányzó darabjának a megépítése is!
A magyar útépítésügyhöz ennek semmi köze. A vasfüggöny leereszkedése után a politika a határsávban minden fejlesztést visszafogott, a határ közelében pedig új (ráadásul két kistelepülsét összekötő) közforgalmi út gondolata is veszélyes lett volna.
A rendszerváltás után jóval fontosabb dolgokra sem volt pénz, Schengen óta pedig a kérdés egyenesen okafogyott(nak kellene lennie). Más kérdés, hogy a burgenlandiak visszasírják a korábbi időket, amikor ők voltak Ausztria szegény, támogatott régiója, ezért még ma is ott tartanak be a régi közlekedési kapcsolatok újraszervesülésének, ahol tudnak, a környezetvédelemre és forgalmi ártalmakra hivatkozással.
Itt azt mondtuk a párommal, hogy a határt rajzoló francia térképész tisztnek pont ott volt az ujja, a társa meg körberajzolta az ujját azért ilyen a határ............................:-)))
Ez egy vasúti kerülő a Szentpétervár Moszkva vasútvonalon.
A legenda szerint a tervezők vonalzóval húzták meg a két város közötti vasútvonal útvonalát de a felséges cár ujja épp ott volt ezért egy fektetett U betű formával kikerülték a Cár ujját.
A meséből egy szó se igaz, de ha 10 magyart megkérdezel, 8 esküszik rá, hogy ez így történt.
Ez egyszerre a trianoni döntés és a magyar útépítésügy szégyene, hogy ha már a határ kettévágott egy két határmenti falut összekötő mellékutat, akkor az útépítők nem pótolták ezt egy másik összekötő úttal a magyar oldalon. Mindössze 12 km megépítése kellett volna hozzá, mégpedig Horvátlövő -- Nagykölked nyomvonallal.
Így: >>
Ez megoldaná -- minimális kerülővel -- a Pornóapáti -- Szentpéterfa összeköttetést hazai oldalon, és nem kellene pusztán csak emiatt a határátkelés-ellenőrzési információkról érdeklődni az arra vetődőknek. Nem?! ;-)
Annak idején mikor szabin voltam és kirándultunk a Zemplénben, Sátoraljaújhelyre úgy mentem, hogy Pácinnál átmentem Szlovákiába, majd Sátoraljaújhelynél vissza, ott a Tesco felől. Úgyis a Zempléni kalandpark volt a cél, így egyrészt nem kellett a városon átmenni, másrészt meg összehasonlítatlanul jobb volt az út, mintha végig határon belül maradtam volna. :)
Azért az itteni egy erősen speciális helyzet, hiszen a Pinka folyását követő úton kétszer is át kell lépni Ausztriába és kétszer vissza, a Trianon utána határváltozásoknak köszönhetően. De nyilván a helyiek tudják, merre érdemes menni, aki megnézi a térképet előre, az szintén, csak a táblák alapján tájékozódókat érheti meglepetés.
egyszer mellétéve a korlátozást (súly, ha van magasság, tengelyterhelés stb. akkor az összesből a legszigorúbbat) -- és jelezve, hogy Ausztrián keresztül (a legtöbbeket Schengenen belül nem érinti, de lehetnek, akiknek a papírjai oda nem jók; vagy amikor valamiért ideiglenes határellenőrzés van, akkor is érdekes lehet ez az infó)
és egy másikat a többieknek ( >3,5t jelzéssel pl.)
Úgy korrekt lenne, és informált döntést lehet hozni.
Elnézést a tudatlanságomért, de mit jelentenek ezek a számok? Feltételezem a varjúbetűk forgalmi adatok (bár ebben sem vagyok biztos - összeadás-kivonás hiányokat mutat), ám az apró vonalakra írt számocskák aztán végképp kifogtak rajtam.
A Petőfin több mint egy éve el van csúszva az idő. Akkor kapcsol át, amikor már vége, vagy már javában mondják a közlekedési információt. Én még akkor jeleztem az MTVA-nak, de szartak rá. Jó, hogy az adófizetők pénzéből van fenntartva. Még csak válaszra sem méltattak.
Pedig sajnos rendszeresen van baleset. Szerintem az lehet az oka, hogy az Alsópáhok irányába Keszthely felől lekanyarodók, illetve Alsópáhok felől mindkét irányban (főleg Hévíz felé) kikanyarodók nem jól mérik fel az elsőbbséggel rendelkező Hévíz-Keszthely és vissza irányban közlekedők sebességét és be-/kikanyarodnak eléjük. (Én Zeg-Khely között járok rendszeresen, mindig attól tartok, hogy a kikanyarodók besolroló sávjából (mi a rendes neve ennek?) kijönnek elém, de volt már, hogy lekanyarodó miatt kellett nekem is fékeznem.)
"Vagy legalább a keszthelyi "bekötést" meg kellene csinálni a körforgalomig, ha másképp nem, valamilyen ideiglenes megoldással a leendő csomópont helyén."
Ha jól számolom, kb. 2-2,5 km utat kellett volna még építeni. A Gyöngyös-patak Balaton-felőli oldala talán még nem is annyira rettenetesen nehéz talaj, a mocsár a másik oldalon van.
A 71 - 760 kereszteződés alatt a 71-75 kereszteződést érted? Azért ott balesetet összehozni eléggé nagy művészet...
Vidéken ez normális, hogy a mellékutakon nincs előjelző tábla, csak a kereszteződésnél, hogy mi merre. Nem főút, nem autópálya, ez mellékút. Itt nálunk a faluban is ilyen, hogy a kereszteződés előtt van csak tábla, hogy mi merre van.
2018-ra minden megyeszékhely be lesz kötve gyorsforgalmi úttal, ja 2022-re, ja 2026-ra sem :-) Úgy látszik hiába Palkovics város Zalaegerszeg, csak nem akar összejönni.