Kész csoda, hogy mint az M4 egy -- kisebbik -- részét, sikerült átadni a sok halogatás után az Üllő-Albertirsa szakaszt. Most már csak az M4 nagyobbik fele hiányzik, Albertirsától Püspökladányig vagy Berettyóújfaluig.
Nincs fogyasztas tobblet, ha a palyan is csak 90nel megy...
Ha valaki csak alkalmi hasznalo es nem siet, teljesen racionalis dontes a (palya altal tehermentesitett) utat hasznalni...
Horvatorszagot ujabban igy jarom, mert brutalis a palyadijuk, de belfoldon is van sok utvonal (nyilvan a szellempalyak menten) ahol egesz jol el lehet autokazni a foutakon...
"Igazsagos egyedul a KM ALAPU lenne, praktikusan az uzemanyag araban beszedve"
Ez utóbbit meg egy ekkora országban nem tudod megcsinálni, az ország fele átjárna tankolni máshová, a tranzitról nem is beszélve (még egy benzines autónak is tud lenni 4-500 km-es hatótávja, a dízelek meg tranzitüzemmódban 800-1000-et is tudnak).
Ráadásul az, hogy mi igazságos, erősen szubjektív, a legtöbbször pl. éppen az, amivel az illető jól járna.
"Nem a sebesség számít a fogyasztásban, hanem a lassítás és gyorsítás."
Sok minden számít, 90 fölött pl. már a légellenállás is jelentős tényező lesz.
Nameg a sebességhez is van köze a gyorsítás-lassításnak -- konstans 80-nal menve valószínűleg egy picit kevesebbet kell ilyet csinálni pályán, mint 160-nal. :-)
(Ami még meglepő, hogy a lejtés is számít, akár egy M5 Bp-Szeged úton is, legalábbis együtt az uralkodó széliránnyal, szóval az "oda 80-nal mentem, vissza 100-zal, ugyanannyit fogyasztott" sajnos nem jó.)
Ez az autóút amely kapcsán itt a fórumon is talán mindenki egyetértett abban, hogy nagyon kell. Belekötni mindig lehet valamibe, de önmagában azzal, hogy a 4-es pest megyei szakasza végre "felszabadul" egy régi adósság törlődik. Én pl jobban örültem volna, ha autópályaként épül és 1-2 csomópontot másképp láttam volna ésszerűnek. De ennyi. Ennél sokkal fontosabb, a legfontosabb, hogy remélhetőleg a múlté a 4-es tragikus baleseti statisztikája (Pest megyében).
Az agglós közlekedők gyorsan kitapasztalják melyik nekik a jobb, gyorsabb, kényelmesebb (kinek mi a prioritás). Mostmár van lehetőség választani, ha a régi út mellett maradnak is páran akkor is könnyebb lesz a közlekedés és van alternatíva. Mert eddig ez nem volt.
Remélhetőleg 2 év múlva már Törökszentmiklósig ér az M4. Onnan meg már egy köpés Berettyóújfalu :)
Mint idióta, magadra gondoltál, hogy ilyen stílust engedsz meg magadnak ismeretlen emberekkel szemben?
Szerintem sok albertirsai ember várta, hogy hamarabb hazajut-e, ha már éveket kellett várni! És lám, nem hogy lassabb első blikkre, de ha elmesz egy gépjármű szerkezettan órára, ott megtanitjak, hogy mennyivel tobbet fogyaszt az auto 70 es 110 tempó közt! Lehet gyorsítás es lassítást írni, de ha több a km, es a fogyasztas is több ekkora szakaszon kb fél literrel, és ez tényleg igaz, mert persze majd letesztelem a menetidot jövő héten, akkor nem kell masra azt irni, hogy idióta, hanem hogy volt annyi esze, hogy kiszamolta, ha csak a gazdasagi szempontból nézzük, akkor gyorsabb es kevesebb üzemanyag a régi útvonal! Ráadásul egy Mustanggal pont nagyobb élmény a lassitas, de főleg a gyorsítás! Altalaban az ilyen taplók szoktak behozott fostalicska Bmw-Audival szaguldozni 130-cal az M0-n is, mert nekik eletszukseglet, hogy M betűs úton mehessenek....
Emberbol vagyok nem gepbol, nekem vannak erzelmeim, esha valaki baromsaggal felbosszant, akkor azt igy reagalom le.
Ez itt nem a tudomanyos akademia, ahol nyilvan konzervativabban kell fogalmazodni, hanem egy csetforum...
Szerintem meg te (es a tobbiek) kezdjetek el ne a fogalmazodassal, hanem mondanivalommal foglalkozni, vagy inkabb maradjatok csondbe, ha vitazni, ervelni nem tudtok...
Gyerekek folosleges a fogyasztason porogni. 2x2 sav a biztonsagos kozlekedes neveben epul.
Gondolj a gyerekre hatul. Kisebb az eselye 2x2 savon, hogy egy roman kamikaze jon veled szembe. Megeri az a fogyasztas kulonbseg, meg a matrica. Higyjetek el.
Az autóval járó hazai társadalom kb. 85-90%-a, (vagy több ?) irigyli azoknak a problémáit akik a 4 perc időkülönbség miatt applikációkat néznek át, és azon gondolkodhatnak (mert van rá idejük), hogy 0,2 dl üzemanyag fogyasztás különbség miatt melyik utat válasszák?
Menjenek azon amelyik nyugodtabb, kevesebb stresszt hordoz.
Miert kene tobbet fizetni abban a megyeben, ahol tobb palya van, mikozben
1. Esetleg kevesebbet hasznalsz belole, mint az akinek a megyejeben kevesebb van...
2. Nincs hasznalhato parhuzamos ut, mikozben a szellempalyas keveskmes megyekben mindenutt van...
Meg jossz azzal a baromsaggal, hogy az autout legyen olcsobb, mint a palya...
Miert?
Mert pl. szerintem az m86on, m67en SOKKAL JOBBAN lehet kozlekedni, mint az m1en, m7en, m3on...
Hamar difizni akarsz, akkor az utobbiakat kellene ocsitani...
Probald mar megerteni, hogy NEM TUDSZ, igazsagos matricat csinalni...
Igazsagos egyedul a KM ALAPU lenne, praktikusan az uzemanyag araban beszedve (ez meg arra is automatikusan megoldast adna, hogy aki gyorsan es/vagy nagyobb autoval megy fizessen tobbet, hiszen akkor tobbet fogyaszt), DE EZ IS CSAK AKKOR, ha mindenutt van elegendo kapacitas, es jo minosegu ut...
Ott ahol nem a tulterhelt, lerohadt palyakat bovitik, javitjak, hanem szellempalyakat epitenek, ott ez sem lenne igazsagos...
Na, M10 nem lesz mostanában, még a tervezése is csak némely szakaszokra lesz elképzelhető. Ezek is majd csak nyáron derülnek ki!
"KÖTET 2020 Egyeztetés M10-es ügyében A Pilisi-medence településeinek polgármesterei 2020. február 3-án egyeztettek az Innovációs és Technológiai Minisztériumban Tóth Péter közlekedésért felelős helyettes államtitkárral. A találkozón részt vettek Csenger-Zalán Zsolt és Hadházy Sándor országgyűlései képviselők is. A térség polgármesterei megerősítették a 2019. május 10-ei találkozón már elhangzott kéréseiket az elkerülő úttal kapcsolatosan. Ismételten kiemelték az M10-es megépülésének a fontosságát. Az elkerülő út előkészítéséről kértek tájékoztatást, egyben szorgalmazták a tervezési és az engedélyezési folyamat mielőbbi elkezdését. Az országgyűlési képviselőkkel egyetértve jelezték továbbá , hogy az elkerülő út megvalósítása szakaszosan is elfogadható az érintett települések számára annak érdekében, hogy minél hamarabb csökkenjen a rendkívül erőteljes forgalom ezeken a területeken. Szorgalmazták, hogy készüljön hatástanulmány a szakaszos megépítés településekre vonatkozó forgalmi hatásával kapcsolatosan. A megbeszélés résztvevői valamennyien egyetértenek abban, hogy az optimális megoldás érdekében további egyeztetésekre lesz majd szükség a szakmai munka során, hogy a települések eltérő érdekei érvényesülhessenek. Tóth Péter közlekedésért felelős helyettes államtitkár válaszában biztosította a térség polgármestereit, hogy szakmailag foglalkoznak az M10-es út hatástanulmányának az elkészítésével kapcsolatos kérdésekkel. Előreláthatólag késő tavasszal, nyár elején várható, hogy a 2020-as évi Útprogramban már javaslatot tudnak tenni a lehetséges megoldásokra."
Ott van a régi 4-es út, nem bontják el. Mehetsz azon, ha neked az jobb. De ha csak azért küldtek ide a propagandaosztálytól, hogy sírj egy sort, akkor jelentheted, hogy feladat végrehajtva.
(Hihetetlen, hogy mennyi idiótával terhelt ez a szerencsétlen ország.)