Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2020.02.08 0 1 48926

Majdnem mindennel egyetértek!

GRATULÁLOK a Pest megyei érintetteknek!

Valamennyire a távolabbi térségeknek is jó, de ez okozhat nagyobb forgalmat, mint eddig

Fegyvernek, Kenderes, Püspökladány, Báránd belterületein, ahol még nagyobb nyomás lesz.

 

Ezért hangsúlyozottan meg kell jegyezni:

1996-ban volt az - általam ismert - első Kormányhatározat az M4-ről,

2006-ban készült el a 10 km-es Vecsés-Üllő

2013-ban nekiugrottak a Tisza híd szakasznak, de a G-nap (háttere) miatt 2015-ben leállították.

Folyamatosnak tűnő építés 2017 óta történik.

2020-ban átadható (lehet) 17 km Abony és 29 km Országhatár szakasz.

 

Tehát idén nyáron lesz majdnem félig kész, mert közben mégis újrakezdték, ezért

2021 vége, vagy inkább 2022 eleje az - akkor 9 éve elkezdett - Tisza-híd szakasz átadása.

 

Konkrétan, 2020 júliustól működik (majd kb.) 100 km

                                                          épül(get) 29 km

és hiányzik Törökszentmiklós-Berettyóújfalu    95 km.

 

Ez utóbbi közel akkora "köpés", mint amennyi összesen megépült 15 év alatt.

 

Kérlek, ne bagatellizáld a problémát.

A Nagykun és Sárréti térség lakossága  - a probléma felismerése óta - már 24 éve senyved, pusztul, vagy elvándorol...

Előzmény: bp01 (48918)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.02.08 0 0 48925

Kész csoda, hogy mint az M4 egy -- kisebbik -- részét, sikerült átadni a sok halogatás után az Üllő-Albertirsa szakaszt. Most már csak az M4 nagyobbik fele hiányzik, Albertirsától Püspökladányig vagy Berettyóújfaluig.

Előzmény: Aladár46 (48883)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.08 0 0 48924

Nincs fogyasztas tobblet, ha a palyan is csak 90nel megy...

 

Ha valaki csak alkalmi hasznalo es nem siet, teljesen racionalis dontes a (palya altal tehermentesitett) utat hasznalni...

 

Horvatorszagot ujabban igy jarom, mert brutalis a palyadijuk, de belfoldon is van sok utvonal (nyilvan a szellempalyak menten) ahol egesz jol el lehet autokazni a foutakon...

Előzmény: trizs77 (48913)
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.08 0 1 48923

Nekem nagy benzines automata van.

90.nél váltja a 6.at,ha nem nyomom neki.

Sokkal kényelmesebb nekem 100al tempomattal végig menni,mint Monor,Üllő,Vecsésen végigszenvedni a csúcsidőben.

Törölt nick Creative Commons License 2020.02.08 0 3 48922

Majd nézd meg hétfő reggel fél 8kor is,mert éjjel fél 11kor persze hogy nincs forgalom.

Előzmény: nyaxi00 (48897)
ghosty9 Creative Commons License 2020.02.08 0 2 48921

"Igazsagos egyedul a KM ALAPU lenne, praktikusan az uzemanyag araban beszedve"

 

Ez utóbbit meg egy ekkora országban nem tudod megcsinálni, az ország fele átjárna tankolni máshová, a tranzitról nem is beszélve (még egy benzines autónak is tud lenni 4-500 km-es hatótávja, a dízelek meg tranzitüzemmódban 800-1000-et is tudnak).

 

Ráadásul az, hogy mi igazságos, erősen szubjektív, a legtöbbször pl. éppen az, amivel az illető jól járna.

Előzmény: józsi24 (48906)
ghosty9 Creative Commons License 2020.02.08 0 1 48920

"Nem a sebesség számít a fogyasztásban, hanem a lassítás és gyorsítás."

 

Sok minden számít, 90 fölött pl. már a légellenállás is jelentős tényező lesz.

 

Nameg a sebességhez is van köze a gyorsítás-lassításnak -- konstans 80-nal menve valószínűleg egy picit kevesebbet kell ilyet csinálni pályán, mint 160-nal. :-)

 

(Ami még meglepő, hogy a lejtés is számít, akár egy M5 Bp-Szeged úton is, legalábbis együtt az uralkodó széliránnyal, szóval az "oda 80-nal mentem, vissza 100-zal, ugyanannyit fogyasztott" sajnos nem jó.)

Előzmény: GOLAZ111 (48899)
Infomaker Creative Commons License 2020.02.08 0 2 48919

Még éppen most is sokan mennek viszonylag a régi 4en Üllőtől.. de vajon kik?

valójában a vasad csév stb iránynál van értelme.

 

gondolom sok a fillérb.szó, meg az okostojás..

 

btw király az új út szerintem is, minden panasz nélkül örülök neki :)

 

bp01 Creative Commons License 2020.02.08 0 5 48918

Végre van igazi M4!  (nem pár km mutatóban)

Ez az autóút amely kapcsán itt a fórumon is talán mindenki egyetértett abban, hogy nagyon kell. Belekötni mindig lehet valamibe, de önmagában azzal, hogy a 4-es pest megyei szakasza végre "felszabadul" egy régi adósság törlődik. Én pl jobban örültem volna, ha autópályaként épül és 1-2 csomópontot másképp láttam volna ésszerűnek. De ennyi. Ennél sokkal fontosabb, a legfontosabb, hogy remélhetőleg a múlté a 4-es tragikus baleseti statisztikája (Pest megyében). 

 

Az agglós közlekedők gyorsan kitapasztalják melyik nekik a jobb, gyorsabb, kényelmesebb (kinek mi a prioritás). Mostmár van lehetőség választani, ha a régi út mellett maradnak is páran akkor is könnyebb lesz a közlekedés és van alternatíva. Mert eddig ez nem volt. 

 

Remélhetőleg 2 év múlva már Törökszentmiklósig ér az M4. Onnan meg már egy köpés Berettyóújfalu :)

 

dimelo Creative Commons License 2020.02.08 0 1 48917

Nem kellene utánanézni, mielőtt ex-catedra kijelentéseket írkálsz?

Nem kellene tisztába tenni a fejedben, hogy mikor mit kritizálsz?

Nem kellene előbb mérni, azután vágni?

 

 

A 405. út (már írtunk erről többször) súlyos tapasztalatok alapján "bypass műtét" jellegű beavatkozás volt.

Az akkori döntéshozók (1990-1994) kényszerből döntöttek: 15 km építése az M5-ig még mindig könnyebb, mint Vecsésig 35 km.

Merthogy: hol volt még akkor az M0?

 

A "Helsinki-folyosók" bűvöletében meghatározó (azóta láthatóan hibás) döntések is születtek.

 

2005-2006-ban már az M0-hoz épült az M4 Vecsés Üllő, amit 2007-től tovább építeni akartak:

"Az Országgyűlés megszavazta a T/2838/77. számú egységes javaslatot a 2003./CXXVIII. Törvény módosításáról,

amely az  M4 gyorsforgalmi út Üllő-Kelet - Szolnok-Észak(Tisza-híd) - Berettyóújfalu közötti megépítését tartalmazza."

 

De jött a Pilis-Sukoró ügy és brutális módon lett áldozata az Üllő-Albertirsa M4 szakasz.

 

Az urak, akik most szalagot vágtak, 2008-ban felsőbb parancsra akadályozták meg az M4 folytatását.

(Méghogy az útépítés ne lenne politika...)

 

Eljött 2010-11-12-13-14-15... és még semmi nem történt. (Tervezni-áttervezni-újratervezni... szórni a pénzt, lopni az időt)

 

Ki akadályozta, hogy a saját kizárólagos homokozóban 5-6 éven keresztül sem épüljön?

 

Előzmény: netudd1 (48891)
nyaxi00 Creative Commons License 2020.02.08 0 0 48916

Jó reggelt! 

Mint idióta,  magadra gondoltál,  hogy ilyen stílust  engedsz meg magadnak ismeretlen emberekkel szemben? 

Szerintem sok albertirsai ember várta,  hogy hamarabb hazajut-e,  ha már éveket kellett várni! És lám,  nem hogy lassabb első blikkre,  de ha elmesz egy gépjármű szerkezettan órára,  ott megtanitjak,  hogy mennyivel tobbet fogyaszt az auto 70 es 110 tempó közt!  Lehet gyorsítás es lassítást írni, de ha több  a km,  es a fogyasztas is több ekkora szakaszon kb  fél literrel, és  ez tényleg  igaz,  mert persze majd letesztelem a menetidot jövő  héten,  akkor nem kell masra azt irni,  hogy idióta,  hanem hogy volt annyi esze,  hogy kiszamolta,  ha csak a gazdasagi szempontból nézzük,  akkor gyorsabb es kevesebb üzemanyag a régi  útvonal! Ráadásul egy Mustanggal pont nagyobb élmény a lassitas,  de főleg  a gyorsítás!  Altalaban az ilyen taplók szoktak behozott fostalicska Bmw-Audival szaguldozni 130-cal az M0-n is,  mert nekik eletszukseglet,  hogy M betűs úton mehessenek.... 

Szép napot! 

Előzmény: netudd1 (48902)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.08 0 0 48915

Nemkezdem.

Emberbol vagyok nem gepbol, nekem vannak erzelmeim, esha valaki baromsaggal felbosszant, akkor azt igy reagalom le.

 

Ez itt nem a tudomanyos akademia, ahol nyilvan konzervativabban kell fogalmazodni, hanem egy csetforum...

 

Szerintem meg te (es a tobbiek) kezdjetek el ne a fogalmazodassal, hanem mondanivalommal foglalkozni, vagy inkabb maradjatok csondbe, ha vitazni, ervelni nem tudtok...

 

 

Előzmény: trizs77 (48912)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.02.08 0 3 48914

Gyerekek folosleges a fogyasztason porogni. 2x2 sav a biztonsagos kozlekedes neveben epul.

Gondolj a gyerekre hatul. Kisebb az eselye 2x2 savon, hogy egy roman kamikaze jon veled szembe. 
Megeri az a fogyasztas kulonbseg, meg a matrica. Higyjetek el.

 

Előzmény: trizs77 (48913)
trizs77 Creative Commons License 2020.02.08 0 4 48913

Az autóval járó hazai  társadalom kb. 85-90%-a, (vagy több ?) irigyli azoknak a problémáit akik a 4 perc időkülönbség miatt applikációkat néznek át, és azon gondolkodhatnak (mert van rá idejük), hogy 0,2 dl üzemanyag fogyasztás különbség miatt melyik utat válasszák?

 

Menjenek azon amelyik nyugodtabb, kevesebb stresszt hordoz.

 

 

Előzmény: nyaxi00 (48897)
trizs77 Creative Commons License 2020.02.08 0 0 48912

ha valaki oltari nagy baromsagot mond akkor nemtok mashogy fogalmazodni...

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Amit nem tud az ember azt megtanulja.

Rajta.

Kezd el.

Előzmény: józsi24 (48910)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.08 0 0 48911

Idot nemtom, de penzt sokat, mert az m0-ullo csp kozotti 3kmre matricat kell venned...

 

Az m4 tobbi resze dijmentes...

Előzmény: nyaxi00 (48895)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.08 0 0 48910

Bocs deha valaki oltari nagy baromsagot mond akkor nemtok mashogy fogalmazodni...

Előzmény: trizs77 (48908)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.08 0 1 48909

En a lilla utvonalat javasolom teneked, azzal a kiegeszitessel, hogy menny at csevharaszton es vasadon is, es csak monornal menny fela 4esre... 😁

Előzmény: nyaxi00 (48897)
trizs77 Creative Commons License 2020.02.08 0 0 48908

Megszólítás 2020 Magyarország = .

..."....Baszki, jó nagy baromságot beszélsz te is..."

Kit hogy nevelt az édesanyja?

 

 

józsi24 Creative Commons License 2020.02.08 0 0 48907

Montam b+, hogy en azt nem erem meg... 😁

 

Igaz, az m10et meg csak 50 eve tervezgetik, ugyhogy van meg ido, nem kell aztat elkapkodni.

 

Hamarmunka ritkan jo...

Előzmény: . kata31 (48905)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.08 0 2 48906

Baszki, jo nagy baromsagot beszelsz te is...

 

Miert kene tobbet fizetni abban a megyeben, ahol tobb palya van, mikozben 

 

1. Esetleg kevesebbet hasznalsz belole, mint az akinek a megyejeben kevesebb van...

 

2. Nincs hasznalhato parhuzamos ut, mikozben a szellempalyas keveskmes megyekben mindenutt van...

 

Meg jossz azzal a baromsaggal, hogy az autout legyen olcsobb, mint a palya...

 

Miert?

 

Mert pl. szerintem az m86on, m67en SOKKAL JOBBAN lehet kozlekedni, mint az m1en, m7en, m3on...

 

Hamar difizni akarsz, akkor az utobbiakat kellene ocsitani...

 

Probald mar megerteni, hogy NEM TUDSZ, igazsagos matricat csinalni...

 

Igazsagos egyedul a KM ALAPU lenne, praktikusan az uzemanyag araban beszedve (ez meg arra is automatikusan megoldast adna, hogy aki gyorsan es/vagy nagyobb autoval megy fizessen tobbet, hiszen akkor tobbet fogyaszt), DE EZ IS CSAK AKKOR, ha mindenutt van elegendo kapacitas, es jo minosegu ut...

 

Ott ahol nem a tulterhelt, lerohadt palyakat bovitik, javitjak, hanem szellempalyakat epitenek, ott ez sem lenne igazsagos...

Előzmény: dimelo (48632)
. kata31 Creative Commons License 2020.02.08 0 0 48905

Na, M10 nem lesz mostanában, még a tervezése is csak némely szakaszokra lesz elképzelhető. Ezek is majd csak nyáron derülnek ki!

 

"KÖTET 2020
Egyeztetés M10-es ügyében
A Pilisi-medence településeinek polgármesterei 2020. február 3-án egyeztettek az Innovációs és Technológiai Minisztériumban Tóth Péter közlekedésért felelős helyettes államtitkárral. A találkozón részt vettek Csenger-Zalán Zsolt és Hadházy Sándor országgyűlései képviselők is.
A térség polgármesterei megerősítették a 2019. május 10-ei találkozón már elhangzott kéréseiket az elkerülő úttal kapcsolatosan. Ismételten kiemelték az M10-es megépülésének a fontosságát. Az elkerülő út előkészítéséről kértek tájékoztatást, egyben szorgalmazták a tervezési és az engedélyezési folyamat mielőbbi elkezdését. Az országgyűlési képviselőkkel egyetértve jelezték továbbá , hogy az elkerülő út megvalósítása szakaszosan is elfogadható az érintett települések számára annak érdekében, hogy minél hamarabb csökkenjen a rendkívül erőteljes forgalom ezeken a területeken. Szorgalmazták, hogy készüljön hatástanulmány a szakaszos megépítés településekre vonatkozó forgalmi hatásával kapcsolatosan.
A megbeszélés résztvevői valamennyien egyetértenek abban, hogy az optimális megoldás érdekében további egyeztetésekre lesz majd szükség a szakmai munka során, hogy a települések eltérő érdekei érvényesülhessenek.
Tóth Péter közlekedésért felelős helyettes államtitkár válaszában biztosította a térség polgármestereit, hogy szakmailag foglalkoznak az M10-es út hatástanulmányának az elkészítésével kapcsolatos kérdésekkel. Előreláthatólag késő tavasszal, nyár elején várható, hogy a 2020-as évi Útprogramban már javaslatot tudnak tenni a lehetséges megoldásokra."

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2020.02.08 0 0 48904

légellenállásról hallottál már?

 

A sebességgel négyzetesen arányos...

Előzmény: GOLAZ111 (48901)
Altea123 Creative Commons License 2020.02.07 0 0 48903

Tévúton jársz, a fordulatszám részben, de a légellenállás nő a sebességgel, ez okozza a nagyobb fogyasztást, nyugodtan olvass utána.

Előzmény: GOLAZ111 (48901)
netudd1 Creative Commons License 2020.02.07 -5 2 48902

Ott van a régi 4-es út, nem bontják el. Mehetsz azon, ha neked az jobb. De ha csak azért küldtek ide a propagandaosztálytól, hogy sírj egy sort, akkor jelentheted, hogy feladat végrehajtva. 

(Hihetetlen, hogy mennyi idiótával terhelt ez a szerencsétlen ország.)

Előzmény: nyaxi00 (48897)
GOLAZ111 Creative Commons License 2020.02.07 -1 0 48901

A fordulatszám számít. 

Persze, egy TVR nagy sebességgel többet fog enni, mintha egy Jettával pöfögne végig valaki azonos távon. 

De épp a minap teszteltem le éppen arra és nem volt igazán különbség a 80 és a 100 km/h sebességek között fogyasztásban. 

Előzmény: Altea123 (48900)
Altea123 Creative Commons License 2020.02.07 0 0 48900

Hogyne számítana a fogyasztásnál a sebesség? 🙂 Az más kérdés ha áll a lámpánál vagy dugó van el is megy a különbség. Plusz nem is muszáj 110 el menni.

Előzmény: GOLAZ111 (48899)
GOLAZ111 Creative Commons License 2020.02.07 -1 0 48899

Nem a sebesség számít a fogyasztásban, hanem a lassítás és gyorsítás.

Előzmény: nyaxi00 (48897)
GOLAZ111 Creative Commons License 2020.02.07 0 1 48898

Sokat. A régi úton Monor nem gáz, de azért vannak lassú szakaszok. Vecsés még elmegy, Üllő rosszabb. Olyan 10 perc lehet a menetidő-megtakarítás.

Előzmény: nyaxi00 (48895)
nyaxi00 Creative Commons License 2020.02.07 -1 0 48897

 

Ahogy elnezem,  mi sajnos nem jartunk jobban...  Tobb a km,  es a fogyasztas is akkora ors temponal. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!