Keresés

Részletes keresés

kawa550 Creative Commons License 2017.04.07 0 0 721

Ez minden motorra jó, aminek sima 22-es csőkormánya van, a kormány helyére befogod a 2 csöcsöt, azt leszorítod a gyári lefogóval, a kormány meg megy ebbe a cuccba.

Előzmény: cxkopi (717)
ronin23 Creative Commons License 2017.04.07 0 0 720

Hááát, a kis szar turbós motor, amennyibe dízel...hát az francia. :-) Pasztás tömítés, résolajzás, turbó, egyéb nyalánkságok, amik törvényszerűen beadják állítólag a kulcsot, nekem volt szerencsém hozzá. Szerviz azt mondta gyakori vendég, azt tanácsolták addig adjuk el, amíg lehet. Persze van, akinek semmi baja vele, de nálam pont ez a válóok, mert a minőséget és a minőségbiztosítást tükrözi. Autópályán tartós 140-nél elkezdett túlmelegedni a hűtőfolyadék, az volt még egy ok a válásra. Aztán válás is lett, a Ford maradt az eredeti gazdinál. :-)

Kollegina nemrég vett autót, Mazda5-re biztattuk, mert egyterűt akart, benzinest persze, aztán lett egy 1.6-os dízel S-Max. Nemrég azzal jött, hogy olajos a motortér, viszik szervizbe. Azóta se kérdeztem mi baja volt, mert elég érzékenyen reagál amikor megpendítjük, hogy Mazdát kellett volna venni. :-) Szóval kinek a pap, kinek a paplan, én egy 5 éves autónál nem várnám, hogy elszáll akár egy tömítés és folyik az olaj. Persze emberi tulajdonság, hogy a saját gépnél sok mindent elnézünk és nem teregetjük ki a szervizszámlákat. Ezért vannak olasz autó rajongók is, ők szeretik a szenvedélyt. :-) Én maradok a már sokszor és sok fórumon megénekelt világelső szívó benzines Honda motoroknál ha megbízható gépre van szükségem. Ha kell a tűz és a szenvedély, akkor majd választok más autót. :-)

Előzmény: pocak75 (716)
cxkopi Creative Commons License 2017.04.07 0 0 719

ronin23!

 

Ha neked van fokozatkijelződ 3wd-re adj teló számot, és beszélünk róla.

cxkopi Creative Commons License 2017.04.07 0 0 718

A suzuki is kis turbós motorra tér át, mint mindenki más.

A szívó 1.6-ost kivezetik, ha jók az éretesüléseim.

(a mostani autóm citroen jamper 2000-es 130 le, és a leghosszab középmagas visszasírom a régi motort.)

Előzmény: pocak75 (716)
cxkopi Creative Commons License 2017.04.07 0 0 717

3wd-nél kormánymagasítást szeretnék, " mindent a kényelemért".

Ez a kütyü jó hozzá?

Vagy más bevált módi?

Csak egyenesebben szeretnék ülni, és gyári kormánnyal.

 

Fazakas is tett fel képet de az 900-as nem tudom jó-e 3wd-re.

Bocsi a bénázásért, de se gépről, se telóról nem igazán megy.

 

pocak75 Creative Commons License 2017.04.07 0 0 716

Ez 2006 de a fedkomp kijelzore kiirja mi van nyitva.... en szeretem a fordot de a következő valószínűleg  vitara lesz... mert tetszik es nálam  a kis szar turbos motorral elvagtak magukat a fordnal...

Előzmény: kawa550 (710)
Roby70 Creative Commons License 2017.04.07 0 0 715

Helló kájé! Üdv itt!

Előzmény: kájé64 (711)
MiKályha Creative Commons License 2017.04.07 0 0 714

ÚÚ, most fogtam fel, mi van.. mesélj még mit tudsz, amit én nem? Mikori a kép? Ki az, aki nem képes egy drótot elvágni és összekötni, hanem inkább feltekeri a fölösleget? Elsőre csak azt néztem, milyen rendbe kis gép ez, de mér van lebontva? Aztán megláttam a sok dróthurkokat..

Előzmény: SzVZoli (672)
kájé64 Creative Commons License 2017.04.07 0 0 713

Köszönöm, valami mintha már mozogna:))

yamaszaki Creative Commons License 2017.04.07 0 0 712

Akkor légy üdvözölve és érezd a ritmust!

Előzmény: kájé64 (711)
kájé64 Creative Commons License 2017.04.07 0 0 711

Sziasztok

A másik fórumon már megtettem, de itt is bejelentkezek.Újonc motoros, fórumozó vagyok, de szeretnék hozzátok tartozni.Szép napot.

kawa550 Creative Commons License 2017.04.07 0 0 710

Ez egy 2008-as fusion, lófaxt se ír ki, obd olvasóval se, csak állandóan ég az ajtó nyitva lámpácska. Én kis naiv, indultam a wd40-el hogy befújjuk meg megmozgatjuk a kapcsolót oszt jó lesz, csak épp kapcsolót nem találtam. Én speciel a fordot is utálom, de ezt örökölte a gyerek az öregapjától, ingyen vót, első gazdás, ismert előélettel, az hungarisztánban nem hátrány. Nem mondhatnám hogy megkedveltem a fordot, a belseje a 2 évvel fiatalabb kor és negyed futásteljesítmény ellenére is lelakottabb, mint az sx4-é, amit a sok buzi tesztelő leszólt a kopogós műanyagok miatt anno. Ja, csak arról nem kopik le a tapiréteg meg a festék, és nem néz úgy ki 8 évesen mint a disznóól.

pocak75 Creative Commons License 2017.04.07 0 0 709

Ha már ford fórum ;-) nekem is pofázik a fiesta az ajtó miatt de kiírja hogy bal hátsó...

Igaz annyira még nem érdekelt hogy milyen elven működik kinyit becsuk és jó...

Ifj. Padavan Creative Commons License 2017.04.07 0 0 708

Átmentünk Ford fórumba.  :)

 

Nekem gégecsőben csiszolódott össze néhány vezeték és a műszerfal kiírta: EAC (Electronic Accelerator Controller) Gázpedál 3 000 -nél letiltott.

Voltak vele kisebb bajok, de mindig hazavitt.

Még egy darabig megtartom.

 

Előzmény: ronin23 (707)
ronin23 Creative Commons License 2017.04.07 0 0 707

Úgy tűnik Fordéknál nem figyelnek ilyesmire. Én Fiestánál futotam bele kétszer is olyanba, hogy a klímakompresszor csatlakozójánál a gumiba ágyazott kábel törött el a csatlakozó tövénél a vibrációk miatt. Ott nem volt se forrasztás, se roppantott csatlakozó, még reed se, mégis kétszer eltörött ugyanott, ugyanúgy. Össze is vesztem a márkaszervizzel, mert azt hittem ők tépték el a garanciális szerviz alatt, mivel voltak ballépéseik néha.

Előzmény: kawa550 (704)
Ifj. Padavan Creative Commons License 2017.04.07 0 0 706

Nnna. Akkor megérett a dolog és rákérdezek a Ford márkaszervizes cimborámnál.  :)))

Előzmény: kawa550 (704)
cxkopi Creative Commons License 2017.04.07 0 0 705

Tel:06203136443  

Előzmény: ronin23 (697)
kawa550 Creative Commons License 2017.04.07 0 0 704

Elő se hozd, a gyerek ótója ugyan ezt csinálja(ford fusion) és persze az se kapcsolós mint az sx4, ahol egy gombnyomással megállapítható hogy melyik ajtó hiszi azt hogy ő nyitva maradt, és a kapcsolója is 1 perc alatt cserélhető lenne. Ez is ilyen tetves érzékelős, azt se tudjuk hol van az érzékelő és melyik ajtóé lehet a rossz, és hogy azt hogy kéne cserélni.

Előzmény: Ifj. Padavan (702)
Ifj. Padavan Creative Commons License 2017.04.07 0 0 703

Ha mégis forrasztanom kell, akkor sziloplaszt és zsugorcsövet mindig húzok a blankolt részre a merevítés miatt is. Így vízálló marad. És a kötegelés fontos!

Ezek apró dolgok, de nagyon fontosak.

Ezért írom mindig, hogy minden megoldható, ha kötögetni kell valamit.

 

Az én gépemen egy helyen van forrasztás, mert azt másképp nem értem el, de az a legfontosabb helyen van és az soha nem adja meg magát. :)

 

Előzmény: ronin23 (701)
Ifj. Padavan Creative Commons License 2017.04.07 0 0 702

Értem!

Én nem forrasztok. Roppantós megoldást alkalmazok.

A forrasztással nincs gond, ha szakszerűen van kivitelezve megfelelő hőmérsékleten és nincs elégetve az ón.

Egy kapcsoló nagyon sokat bír (kb 10 000 vagy 100 000 x 10 a valahanyadikon). A reed kontaktus is tönkre tud menni.

Az autómban az érzékeli az ajtónyitást és néha kontaktus hibája van és ezzel nagyon szívat.

Az 5 ajtóból nem tudom melyik a ludas.

Nálam 13 éve van nagyjából 81 900 -szor használtam a vezető oldali ajtót ez volt a legtöbbet használva mégis idő előtt ment benne tönkre.

Szal mindegy milyen a kontaktus...  :)

Előzmény: ronin23 (701)
ronin23 Creative Commons License 2017.04.06 0 0 701

Én arra gondolok, hogy ahol mechanika van, forrasztás van és rezgés van ott K.I., hogy el fog törni a kábel a forrasztásnál vagy az egyéb merev résznél. Legalábbis ez a tapasztalatom gyártási környezetben. Ezért aztán kerüljük az ilyesmit ha csak lehet. És ha van rá mód, akkor elektronikus jelből generálok fokozatkijelzést, ott nem kopik semmi. :-)

Előzmény: Ifj. Padavan (698)
Ifj. Padavan Creative Commons License 2017.04.06 0 0 700

Itt végül is a pontos végállás a lényeg amikor tuti sebességben van.

A reednél is megvan a pontatlanság a mágnesestérerő miatt, amire írtam megoldást.

Aszem azt pár hete itt írtam le Kawa550 -nek.

 

Előzmény: Ifj. Padavan (699)
Ifj. Padavan Creative Commons License 2017.04.06 0 0 699

Lehet, hogy már csak azért is megrendelem...

Előzmény: Ifj. Padavan (698)
Ifj. Padavan Creative Commons License 2017.04.06 0 0 698

Te arra gondolsz, hogy az esetleges szennyeződések miatt a hagyományos kapcsolóknál több kontaktust fog 1 mozdulat alatt érzékelni. Ez valóban megtörténhet. Ezért kell egy kondit rakni a kontaktus oldalra, hogy egyenletes jelet adjon. Ezzel meghosszabbítjuk a jelet olyan 10ms -ról 50ms -ra csak ennyiben lesz más. Az esetleges szaggatásokat nem fogja érzékelni.

 

Ami a motorokon vannak funkció kapcsolók semmilyen vízálló tulajdonsággal nem rendelkeznek. És nincs is gond velük. Gyárilag kaptak egy kis zsírt, ami összeszedi a port és bedöglik a kenőanyag.

A forgácsoló gépeknél és faipari gépeknél kötelező a teljesen zárt kapcsoló, de járműveknél egy jól szellőző egyszerű felépítésű kapcsoló is megfelelő. Persze a mikrokapcsolók nem tartoznak ide.

De 1 áramkörös billenő pillanatkapcsolók megoldást jelenthetnek kis átalakítással. A billenő felületre rá lehet szerelni egy hosszabb rugós lemezt.

Vagy egy kétállású 1 áramkörös billenő pillanatkapcsolóval is megoldható, ha egy ovális alakú lemezrugót szerel rá és az oválison belül mozog egy "szem", ami a váltó mozgástovábbító karra van szerelve.

 

Szal ez csak kettő, de rengeteg módja van...

 

De először a mágnessel próbálnék boldogulni.

 

Előzmény: ronin23 (697)
ronin23 Creative Commons License 2017.04.06 0 0 697

Azért a szimpla mechanikus kontaktussal óvatos lennék, a váltások számát figyelembe véve. A Reed-kontaktus annyiból jobb, hogy ott nem a direkt fizikai érintkezés hozza létre a kontaktot, hanem mágneses tér, maga a kontaktus meg védve van (üvegcső, egyéb cucc). Ergo nem nagyon tud kopni.

Előzmény: kawa550 (695)
ronin23 Creative Commons License 2017.04.06 0 0 696

Nekem megvan a fokozatkijelzőm, ugyanaz, mint Séf bácsié volt a TDM-ben, csak még sose volt beépítve, most, hogy hírét vettem a 900-specifikus változatnak nem is fogom már beépíteni. Üllőn vagy a TDM találkozón Zánkán boltolhatunk. :-)

Előzmény: cxkopi (690)
kawa550 Creative Commons License 2017.04.06 0 0 695

Akkor elég annyi hogy a váltókar össze zár 2 vezetéket amikor váltok? Mert az valami rugós érintkezővel könnyebb lenne. A nulla vezeték csatlakozója ott van mellette, az sima ügy ,bontani sem kell hozzá.

Előzmény: Ifj. Padavan (694)
Ifj. Padavan Creative Commons License 2017.04.06 0 0 694

Az csak egy kontaktus. Bármivel pótolható, ami képes kontaktust adni.

Akár házi megoldás is lehet.

Előzmény: kawa550 (692)
kawa550 Creative Commons License 2017.04.06 0 0 693

10 perccel előtted vitték el. :)

Előzmény: cxkopi (690)
kawa550 Creative Commons License 2017.04.06 0 0 692

Hanem?

 

Előzmény: Ifj. Padavan (691)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!