Szerintem a nyugatrol jovo vagy oda tarto tranzit tovabbra is a 4-est fogja valasztani. Miert kerulne M3-M35-M4 fele? Kamionoknak nem annyi a buli, mint egy autonak. A matricas ervelesed itt meg is bukik :) Nekik ez tobb utdij lenne, es tobb uzemanyag. Eddig is 4-esen mentek,raadasul mostmar egesz hosszan 2x2 savon mehetnek az M4esen. M35-M4 a via carpatia miatt epul, teljesen mas tranzit vegett. Ami viszont nem olyan eros, mint az M5 es 4es tranzitforgalma.
Szerintem ha az M4kész lesz a határig ,és a túloldalt is lesz autópálya,akkor nem.sokan fognak Berettyóújfalunál letérni a pályáról,ha már úgyis vettek matricát.
Az átadás előtt pár nappal mentem végig a 4 - esen. Matrica nélkül, tehát oda - vissza Vecsés - Üllő felé. Odafelé teljesen a régi úton Cegléd, Abony nem voltak rosszak. Szolnokon nagyon túlgondolták a forgalomszabályozást. De azért átértem. Tiszaligetnél kihagytam a régi szakaszt. Szajol nem rossz, De utána elég csúnya felfagyások vannak.
Fegyvernek Szapárfalunál terelés, a szél felborított egy utánfutót. Itt Kunhegyes, Kunmadarason át mentem Karcagra. A felületi bevonatok sem örökéletűek, de még elmegy. Kunmadaras után hibátlan út, de Karcagon belül már nem és van egy kereszteződés, ahol nem is annyira egyértelmű, hogy kinek van elsőbbsége.
Utána vissza a 4 - re, jól lehetett haladni, egyáltalán nem volt olyan nagy forgalom. Visszafelé Kisújszálláson át mentem, a vasút közelében. Maga a város annyira nem volt rossz. Utána találtam egy egysávos utat kétoldalt nagyon széles padkával. Ez egy régi országút fennmaradt része lenne?
Összességében nem volt rossz egyáltalán, kivéve Szolnok megye, ami a szokásos képét mutatta. Az sem volt vészes, de ilyen lehetőségekből többet illene kihozni.
Debrecenbe en is M3-35 kombon megyek. Sokat kozlekedek 4-esen is. Sajnos a tranzit igen jelentos.
A 60ast nem tartja be senki szinte. Laadany polgarmestere is megmondta, hogy aaz M35-M4 nem old meg sok mindent. A suttyo roman horrorkaravanosok nem fognak kerulni. M4 epitese egy must have.
Jó, elfogadom a pontosítást, de ez még mindig fényévekre van Püspökladánytól, Berettyóújfalutól, Debrecen térségétől, Hajdú-Bihar megyétől, a román határmetszési ponttól, de még J.-N.-Szolnok megye java részétől is. Tudom-tudom, sokat akar a szarka (mármint mi emberek), de nem bírja a farka; de azért ennél jobban is haladhatnának vele, mert már évekkel ezelőttre is kész állapotokat ígérgettek...!
Nekem innen a 11.kerületből,Debrecen az M3felé menve 3kilóméterrel hosszabb mint a 4es út fele,eszembe nem jutna a 4esen.menni.Debrecenbe,miközben az M3felé végig autópálya van.
A 4es felé meg egy db km autópálya nincs,csak autóút.
Nem lenne, lesz az fölösleges. Például Debrecenből a főváros felé is ionkább az M4-est fogják használni mint az M35/M3-at. Távolságban kevesebb és időben is az lenne. Ma mentem volna Debrecenből Győrbe, de végül meghiúsult az út egészségi okok miatt. A lényeg, az M3ason körülbelül 27 km-el hosszabb lett volna az út mint a jelnlegi 4-es, M4-esen. Igaz, ez utóbbin körülbelül 30 perccel hosszabb a menetidő. Viszont az alacsonyabb sebesség miatt az autó fogyasztása is kedvezőbben alakult volna.
Sztem videken ez a hatas jelentektelen, mert ott jelentos eljutasi ido csokkenest nem lehet elerni...
Ott nem az eljutasi ido a szuk keresztmetszet, hanem a tavolsaggal egyenes aranyos ua ktsg.
Ellenben egy nagyvarosi aggloban igen jelentos menetido csokkenest lehet elerni (most az m4en eloben lathatjuk), szaros 10kmen is akar 1 ora csokkenes odavissza...
Itt biztos sokan fognak emiatt messzebbrol is munkat vallalni, ill. vonatrol autoba ulni...
> Ennek ellenére elég nagy lakosságmegtartó ereje van egy ilyen magas szolgáltatási szintű útnak, mert sokkal messzebbről is bevállalja a többség, hogy bejárjon a megyeszékhelyre/legközelebbi városba dolgozni. Ha pedig jönnek nagyobb cégek, az munkalehetőség, ami szintén tartani tudja a lakosságot, pláne akkor, ha versenyképes fizetést is nyújtanak..
Sajnos gyakorlatban egy pont ellenkező hatás is jelentkezik. Ha könnyen megközelíthető egy település, az a nagyobb cégeknek azt is üzenheti, hogy a település messzebbről is gazdaságosan kiszolgálható lesz áruval a rövidebbé váló fordulóidők miatt. A munkavállalóknak pedig azt is üzenheti, hogy nagyobb távolságra is érdemes lesz ingáznia, ha ott magasabb bért fizetnek.
A fososoknak annyiban azert igaza van, hogy ezek a tullepes turesek csak a kozigbirsagra vonatkoznak, a helyszinire nem, ott kisebb a tures...
Mar jartam ugy, hogy a szokasos modon 65re rakott tempomattal mentem el egy faluban a 3labu mellett (ahogy mar korabban tobbszor is), de ezalkalommal utanamjott a piszok...
Monnyuk tolhatta neki rendesen, mert a falut elhagyva en felvettem a szokasos 120as utazot...
Meg is jegyezte, hogy "nem volt konnyu magat utolerni..." 😁
A sok veréb a terelt deli szakaszon is lassit,amint a waze monjda a fix trafit. Nem tűnik neki fel, hogy a szembejovo savra tereltek es a kamera ki van kapcsolva. :)
En attol kapok agyfaszt, amikor megyek 110el az m0k-n a kulsoben (a fonok altal szabott limit 😊), kozeledek az elottem lassuzohoz, de nem tudok elozesbe kezdeni, mert a belsoben jonnek vagy 130cal...
En varom, hogy elhuzzon a nathasba, de nem huz, hanem lassit, egeszen 100ig, mert ott figyel a kamera (az m4 es az ecseri csp kozott), es olyankor fekezni kell am, de nagyon... 😐