Keresés

Részletes keresés

Scholl4 Creative Commons License 2017.01.03 0 0 73086

De milyen számla másolatot vigyek? Nincs bekötve az áram így nincs számla sem...
Csak egy helyrajzi számot tudok a telekhez. Mindenképpen a fő fűtést 1-2 jól tájolt minőségi klíma biztosítaná, de például a most várható zimankós éjszakákra gondolva (-20C-ban a klímára nem nagyon számíthat az ember) méretezés szempontjából a COP1-es villanyfűtés és villanybojler lenne az irányadó. A levegő-víz hőszipka szerintem 100m2 körüli jól szigetelt épületre pénzpazarlás, nagyon drága a gép és a kiépítés is. 

Köszönöm a válaszokat. Elvileg találtam egy "települési ELMŰ referenset", aki holnapra megnézi nekem a lehetőségeket.

Előzmény: Peter atyuska (73085)
Peter atyuska Creative Commons License 2017.01.03 0 0 73085

Az ELMU ügyfélszolgálatán megtudják mondani ha viszel egy számla másolatot, hogy mi van beírva a rendszerükbe (milyen óra, biztosító) ha van plusz igény a legegyszerűbb módja hogy beadsz egy igényt arra hogy 3x32A + vezérelt 3x32A erre kiadnak egy műszaki tájékoztatót ha abban van légvezeték csere írva akkor kell cserélni. Ha csak szemezgetsz vele a tulaj csinálja ezt meg pénzbe nem kerül.

 

Én erősen gondolkodnék egy klímás megoldáson H vagy GEO tarifával sokkal jobban járnál. Vagy hőszivattyún GEO méréssel.

Előzmény: Scholl4 (73077)
King_of_Giants Creative Commons License 2017.01.03 -1 0 73084

Lehet igazad, nem vagyok szakértője. Tudom, akkor minek dumálok bele :)

Nomost ha 6kW, akkor súrolja 3fázison a 16 ampert vezéreltben és még sehol a bojler.

Esetleg 1fázison 1x32A

Nappali szolgáltatás szerényen 1x32A

Jól gondolom?

Előzmény: NAND708 (73082)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.03 0 0 73083

Pláne ilyen napnélküli hetekben, meg éjszaka...

Előzmény: NAND708 (73082)
NAND708 Creative Commons License 2017.01.03 0 0 73082

Bocsi, belevau,

120nm-re nem szabad, hogy 5-6kW fölé menjen a hőigénye -15 fokon, sőt!!

A villanyfűtést is remélem hőszivattyúval gondolta, ha meg nem, akkor célozza meg a 3kW-ot, ha jót akar. Teli van a fórum olyanokkal akik nekifutnak ilyen-olyan COP=1-es (CAleo, norvégfűtés) villanyfűtéssel aztán végén a klímánál vagy levegő/víz hsz-nál kötnek ki. Vagy a napelemnél, de abból meg temérdek kell a cekaszos fűtésnél.

Előzmény: King_of_Giants (73078)
King_of_Giants Creative Commons License 2017.01.03 0 0 73081

Csak olvasgattam a különböző számitásokat. Azt nem irtam hogy a m3töl függ a hőveszteség, hanem az ajtók, ablakok falak stb.

 

OK azt irja az olvtárs hogy bojler is lesz, talán elég a 12kW-os

  Ha én házat épitenék,    vonatkozó szakértő szakvéleményét kérném ki elsősorban

Előzmény: 0l0 (73080)
0l0 Creative Commons License 2017.01.03 -1 0 73080

18 kW egy új építésű háznál semmi? :-)

A jelenlegi építési szabályok szerint már valószínűleg nem is lehet ilyen nagy hőigényű házat építeni ekkora méretben.

A hőveszteség amúgy nem függ össze a légköbméterrel szorosan, sokkal inkább a határoló felületektől és a légcserétől függ...

Előzmény: King_of_Giants (73078)
King_of_Giants Creative Commons License 2017.01.03 0 0 73079

"Egy levelezési címet (ELMŰ Hálózati Kft) adtak meg"

Nem levelezni kellene, hanem regisztrálj és kérdezz, talán hamarabb kapsz választ

 

https://eloszto.elmu.hu/usz/dso/elmu?sap-client=111&sap-language=H#

 

Előzmény: Scholl4 (73077)
King_of_Giants Creative Commons License 2017.01.03 0 0 73078

Ne a különböző fórumokon kapott tanácsokhoz mérd a vill.teljesitményt. Az energia/hőszükséglet számitása ennél bonyolultabb, talán beleférne az épitkezésbe egy szakértői kalkuláció

 

A neten többféle w/m3 kering mint hőigény

Jóféle háznál legyen 20w/m3

Azt viszont nem tudni hány m3-es a házad, milyen az ajtók ablakok falak hővesztesége, miböl mennyi van stb.

 

Mondok egy 18kW-os kazánt ami szerintem semmi, annak is az áramfelvétele 3fázison erős 27A

Szoval lesz ott vezérelt 3x32A  és ugyanigy a nappali :). Mert mi lesz télen -10foknál vasárnap amikor minden villamos készülék be lesz kapcsolva?

Előzmény: Scholl4 (73077)
Scholl4 Creative Commons License 2017.01.03 0 0 73077

Egy építési telek vásárlása előtt vagyok, a telek előtt van egy villanyoszlop, tehát a bekötés nem lehet probléma.
Viszont egy ismerős felhívta a figyelmem, érdeklődjem meg az áramszolgáltatótól, hogy van-e lehetőség az alaptól nagyobb teljesítményigény bekötésése, tekintve hogy egy elég ócska oszlopon, szemre vékony légkábel fut.

 

Az ELMŰ ügyfélszolgálat passzolgatott ide-oda, de nem tudtak felelni a kérdésemre, hogy tudnak-e adni 3x16 vagy 3x32 ampert.

Egy levelezési címet (ELMŰ Hálózati Kft) adtak meg, hogy itt elvileg tudnak válaszolni a kérdésemre.

A telekre elgondolt házban villanyfűtés lenne 120m2-en (erős szigetelés mellett), továbbá villanybojler és indukciós főzőlap.

Plusz a normál háztartási fogyasztók. Mi a véleményetek, egy ilyen háznál muszáj a 3x32 amper, vagy ettől kevesebb is elég lehet? Fontos lenne gyors választ kapnom a telek miatt, mert ezen múlna a vásárlás. Félek hogy mire a villamos hatóság kiizzad magából egy választ, addigra elkel a telek.

 

Törölt nick Creative Commons License 2017.01.03 0 0 73076

Ha megtalálom a képeket felteszem :)

Előzmény: cucu (73069)
ötfelezős Creative Commons License 2017.01.03 0 0 73075

Bocs, nem 50, az csak egy példa a cikkben arra az esetre, ha 500 mA-es FI-relé van, és nem akarunk 25 V-nál több hibafeszültséget. Amely számok csak a lottósorsoláshoz hasonló módon jutottak a szerző eszébe.

 

De nem is 20, mert ha érték, akkor 10.

Előzmény: még1MbR (73070)
ötfelezős Creative Commons License 2017.01.03 0 0 73074

Kérdés, mit értesz a tesztelés végeredménye alatt. Azt, hogy a földelés maga is megfelelő érintésvédelem? Mert ahhoz kellenének számok, a földelés ellenállása és a túláramvédelem névleges értéke minimum - meg az ember. Ha csak azt, hogy a nullázás esetén is kötelező csatlakozási pont előírt földelés értékre megfelelő, akkor csak a földelés ellenállása - meg az ember.

Előzmény: Csuklósbusz (73059)
Jahno Creative Commons License 2017.01.03 0 0 73073

Én egyelőre örülök, hogy egész értelmes áron van LED, am nem vibrál. És eladó még csilliárd év garanciát ígér rá. Bár most egyik garnitúrának az E27es fém kupakja esik le, az érdekes történet lesz. Valamint az, hogy a júzerek nem nagyon figyelnek rá, hogy a 10 watt/méter szalagnak már illik a hűtés és tartósabb is bír lenni, vagy csak simán nem enged el a ragasztás a bútorlapról.

Előzmény: ficere50 (73072)
ficere50 Creative Commons License 2017.01.02 0 0 73072

A LED, mint minden félvezető érzékeny a túlfeszültségre, akármilyen rövid impulzus is az. Tranziensek, pedig, a kapcsolások alkalmával sajnos keletkezhetnek. Ezeket megelőzhetik, kivédhetik, bonyolultabb tápkapcsolásokkal, mint amilyenek az olcsóbb fényforrásokban vannak...kondi, ellenállás, graetz, elko.

Egy dimmelhető, drágább, fényforrás talán jobban bírja a sok bekapcsolást...

Előzmény: arenarock (73057)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.02 0 0 73071

Nekem is kialudt egy ilyen ledes villanykörte, azt mondjuk szét lehetett szedni. 

Filléres cucc, sorba kötött ledekkel.

Addig játszottam vele míg mellett az az egy ami kiégett. 

Rendkívül szaxszerűen áthidaltam, azóta is világít.

Amúgy én is azt tanultam, hogy a ledeknek nem fáj a kapcsolgatás.

Előzmény: Törölt nick (73063)
még1MbR Creative Commons License 2017.01.02 0 0 73070
Előzmény: cucu (73061)
cucu Creative Commons License 2017.01.02 0 0 73069

Ja. Amit meg tudsz csinálni, az nem kihívás...:)

Előzmény: Törölt nick (73067)
szakmókus Creative Commons License 2017.01.02 0 0 73068

Egy csempézett fürdőszoba fala ill padlózata nem áll tartósan víz alatt. Nincs ideje átáznia. Ha a víz megáll nem folyik le azonnal, előfordulhat hogy átázhat.

A burkolónak ma már rendelkezésre áll olyan bevonatot képezni burkolás előtt, ami az esetleges víz tovaterjedést meggátolja. Fuga anyag és fuga anyag között is van különbség. Például medencét sem hagyományos fugával fugázzák, és nem is szilikonnal.  Esetedben azért kíváncsi lennék hogyan kerül a nedves vakolat  villamos potenciál alá.A legközelebbi eszköz a bojler lenne,de annak ha megfelelő a szerelése kizárva. Nagyon  nagy átázás (ami szerelvényt is érne) a szomszédnál is jelentkezne,és már szóvá is tette volna.

 

Egyszer találkoztam rázó vakolattal,de antenna szalagkábellel vakolatba (bevakolva) süllyesztve,volt a konnektor szerelve. Az hogy nem volt földelve már nem is érdekes. csak ha nyirkos volt akkor rázott.

 

Esetleg egy sérült MM-fal vezeték, bevakolt kötés.......

 

Talán Dreamer korábbi hozzászólásánál felvázolt (77.o /ábra)módon esetleg.(megjegyezném hogy panelház fürdőszoba alatt szintén fürdőszoba lenne és ott csillár nemigen van,de példának jó)

 

Az utólagos EPH,mármint a burkolat alá,fölé,közé,stb nem megoldás.Ha lemegy a FI relé vagy az automata,nem leszel boldogabb!

 

Kívánok sikeres potenciál vadászatot az új évben!!!!

Előzmény: taormina001 (73046)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.02 0 0 73067

Ez nem kihívás. Csináld meg egy E14-es opálbúrás led-el :)))

Előzmény: cucu (73066)
cucu Creative Commons License 2017.01.02 0 0 73066

Előzmény: Törölt nick (73063)
Lacivill Creative Commons License 2017.01.02 0 0 73065

Nem 10?

Előzmény: cucu (73061)
cucu Creative Commons License 2017.01.02 0 0 73064

Javítható

Előzmény: Törölt nick (73063)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.02 0 0 73063

Mivel egybeszerelt, mármint az Edisonfoglalatosok, azoknál tökmindegy mi szereti mi nem, kuka lesz egy idő után.

Előzmény: Szirty__ (73062)
Szirty__ Creative Commons License 2017.01.02 0 0 73062

"Valaki felvilágosítana, hogy a lednek miért rossz a ki be kapcsolgatás?"

 

A LED-et magát ez annyira nem érdekli. A LED képes kHz vagy MHz frekvenciával is villogni.

A 230V-ról működő LED-es fényforrások tápegysége (előtét) az aminek nem feltétlenül használ a gyakori kapcsolgatás. De ez a kialakítástól függ.

Előzmény: arenarock (73057)
cucu Creative Commons License 2017.01.02 0 0 73061

Nem 20?

Előzmény: még1MbR (73060)
még1MbR Creative Commons License 2017.01.02 0 0 73060

50 ohm alatt kell lennie... régebben itt azt olvastam, hogy kisebb izzóval lehet tesztelni, hogy hozzávetőlegesen jó e.

Előzmény: Csuklósbusz (73059)
Csuklósbusz Creative Commons License 2017.01.02 0 0 73059

Földszondát hogyan lehet tesztelni?  

Átfolyós bojlerrel sikerült leégetni a nullát, szerencsére a bojler lekapcsolt mikor elment a fesz, és közbe nem ért senki a csaphoz. 
Behalványultak az izzók, tehát kb 300W terhelést már nem tudott a szonda ellensúlyozni.

 

Ez most jó vagy rossz? Ha sikerül valami földelt cucchoz érnem akkor megrázott volna?

peterch Creative Commons License 2017.01.02 0 0 73058

Szia !

 

Valoban igazad van, a ki-be kapcsolgatas nem okoz elettartamcsokkenest.  Valamint en is azt irtam, hogy amennyiben a megengedett hataron belul van a feszultsegeses, ugy semmi gond. Viszont azt irtam, hogy a tulmelegedes art a ledeknek.

 

Udv , Peter.

Előzmény: arenarock (73057)
arenarock Creative Commons License 2017.01.02 0 0 73057

Valaki felvilágosítana, hogy a lednek miért rossz a ki be kapcsolgatás?

Mert a kompaktfénycsöveseknél tudjuk hogy árt a kapcsolgatás a katódemisszió miatt, de a lednél?...

 

Ja és az hogy mennyire érzéketlen a feszváltozásra nem a foglalattól fog függeni hanem a gyártmánytól.

Amelyikben egyszerű áramkorlát van, annak fénye függ a fesztől, amelyikben áramkorlátos vezérlő ic van, ott meg akár 180 voltig sem venni észre semmit.

Előzmény: peterch (73053)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!