Eléri a horvát határt az M6-os autópálya, a húsz kilométernyi új szakaszon három különszintű csomópont és egy vasúti híd is megépül.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közzétette az M6-os autópálya Bóly és Ivándárda közötti szakaszára vonatkozó ajánlati felhívást - írta a Magyar Építők.
A majdani nyertesnek a 192+200-as és a 212+139-es km-szelvények között kell kiviteleznie az autópálya befejező szakaszát, mellyel a sztráda eléri a horvát határt.
A beruházásban három különszintű csomópont is létrejön az M6 és az M60-as elválásánál, Bóly keleti részénél és Villánynál.
Mindezek mellett komplex pihenőhely épül Nagynyárádnál, valamint egy 67 méteres szabadnyílású híd, mely egy vasútvonalat ível át.
A beruházásban Ivándárdánál egy komplex ellenőrző hely is kiépül két hídmérleggel, két tengelyterhelés mérővel, valamint két tengelysúlymérő épülettel és parkolókkal.
régebben ott lehetett látni a bal felső sarok fejlécében az útfotó készítésének dátumát; egy ideje viszont eltűnt a dátumozás onnan. Mintha csak szégyellnék az utak egykori állapotát: hirtelen láthatatlanná tették azt az információt, hogy az érintett út mikor volt a fénykép szerinti állapotú.
A Google Maps streetview-jéről annyit, hogy régebben ott lehetett látni a bal felső sarok fejlécében az útfotó készítésének dátumát; egy ideje viszont eltűnt a dátumozás onnan. Mintha csak szégyellnék az utak egykori állapotát: hirtelen láthatatlanná tették azt az információt, hogy az érintett út mikor volt a fénykép szerinti állapotú. Ha ui. ott hagynák, akkor a mai állapotokat is lehetne látni, azt is ha valahol javult, de azt is, ha valahol romlott az éppen az adott képen nézett utak állapota. Ja és a legújabb streetview is csak a 2018-as állapotokat mutatja; a teljesen frisset -- sajnos -- sohasem!!
Az utak állapotáról: nagyon sok alsóbb rendű utat jól felújítottak mostanára, főleg az olyan összekötő utakat, amelyek hosszabb távokat hidalnak át, és/vagy amelyek fontosabb városokat vagy közúti kapcsolódási pontokat (útelágazásokat) kötnek egymással össze.
Régen, a nyolcvanas években megfigyelhető volt az, ha átmentünk a határon Szlovákiába (akkor még Csehszlovákiába), vagy Ausztriába, akkor ott egyből feltűnt a két legnagyobb különbség: 1./ odaát az alsóbb rendű utak is éppolyan kitűnő minőségűekre voltak felújítva vagy feljavítva, mint amilyenekre a főútvonalak is; 2./ az utak menti árkokban mindenütt gondozottra lenyírták a füvet, az árok és az útpadka nem volt sehol sem gazos, ill. az útpadkák sehol sem voltak elhanyagoltan süppedékes-kátyútócsás, vagy sóder nélküli feltöltetlen állapotban, azaz ott az esetleges padkára futás kevésbé fenyegetett komolyabb balesettel mint az itthoniak, mivel az ottani útpadkák -- egy kis minimális, (-)1-2 centis eltérést leszámítva -- közel egy szintben voltak az aszfaltozott útburkolat szintjével, azaz attól csak (-)1-2 centivel estek lejjebb, nem pedig (-)5-6 centivel, mint ahogyan az az itthoni mellékutakon volt észlelhető. Ez ui. egy esetleges padkára futásnál nem mindegy!!
És ez az útállapotbeli különbség -- kisebb részben ugyan, mint a '80-as években, de -- ma is fennáll Szlovákia ill. Ausztria és Magyarország és Románia alsóbb rendű útjai között. A szlovák és az osztrák utak a jobbak, a magyar és különösen a román utak pedig a gyengébb minőségűek, részben sajnos még ma is... .. !!
Persze azért Magyarországon ezek közül az alsóbb rendű utakból eléggé sokat fel is újítottak már. Alapvetően két probléma van ezekkel a felújításokkal: A./ az ilyen útfelújítások nem mindig az adott összekötő t teljes hosszát érintik; B./ az olyan kisebb úthálózati hézagokat (= úthiányokat) nem pótolják ki, azaz a még hiányzó, önmagukban rövidke, de bepótlás esetén két másik hosszabb összekötő útszakasz összekötésére alkalmas útszakaszokat egyszerűen úthálózat-tervezési figyelmetlenségből kihagyják a közbepótlással megépíteni való utak megépítéseiből: ilyenre példa a Somogy megyei Vityapuszta-Gamás, és a Gamás-Fiad útszakasz-hiányok, ahol nincsen 2×1 sávos aszfaltút, helyette csak egy alig-alig járható sáros földút van, vagy -- sok esetben -- még az sem!!!
Nekem Szajolból a Józsefvárosig 6 kilométerrel rövidebb, mint a 405 felé, viszont percre ugyanannyi idő. De vegülis biztonságosabb út lesz, kevesebb baleseti fennakadással remélhetőleg.
"4. sz. főút út felújításának tervezése és kivitelezése a 4622 j. úti csomópont és a 445. sz. főút között 3,4 kilométeren, a 44 sz. főút és a 4622 j. úti tervezett turbó körforgalommal együtt."
Hol jönnek össze a 4622, a 445, a 44, meg a 4. sz. főutak?
A Budapest - Szolnok viszonylatra (az alapértelmezett beállításokkal, tehát, település-központtal) most pont ugyanannyi időt mond az M5-405-M4 útvonalra, mint a végig M4 útvonalra... Forgalom nélkül 1 óra 25 perc, jelenlegi forgalommal 1 óra 36 perc. A natív M4-es verzió viszont 7 km-rel rövidebb.
Kösz az infót, de elég fura, hogy frissítéstől függetlenül évülnek el képkockák, közben meg a frissített tartalom ilyen nehezen jut el a júzerig. Ha pl. Csanádpalota környékén egy álló éven keresztül nem történik semmiféle változás, akkor is 52-szer frissül az adott terület, míg egy újonnan átadott autópályaszakasz csak ilyen nyögvenyelősen tud megjelenni?
Egyetértek. Alsobb rendu utak eleg gatya allapotban vannak, foleg az alfoldon. Evekig a 4esen es 46oson kerultem mert Kisujszallas es Mezotur kozott jarhatatlan volt az ut. Vegre felujitottak a gazabb felet, igy kb 50kmet sporolok. De vicc , hogy a mai vilagba még mindig meg kell nezzem a streetviewt, hogy milyen allapotban van az ut, mielott rahajtok.
Az a helyzet, hogy éppen ezek miatt a nehezen járható kisebb utak miatt áll elő az a helyzet, hogy mindenki a főutakra kényszerül akkor is, ha egyébként a kisebb utak jó minősége esetén nem kellene a főútra ráhajtania, mert a másik úton rövidíteni tudna. A túlterhelt főutakon pedig a híradások egyre másra mondják be az egyre sűrűbben bekövetkező súlyos baleseteket. Ezért a célom a figyelemfelhívás volt az irányba, hogy mely kisebb utakat kell nagyon sürgősen felújítani rossz állapotuk miatt. Akkor egyébként amikor ezen Szegedre mentem, még nem volt meg az M35-ös főút.
Nem újdonság. Már az első nap is ez volt időszakosan. A körforgóba Monor felől érkezők visszatorlasztják az M4-es kihajtó ágát. Alul tervezés: rövid kihajtó, kis átmérőjű körforgó...
Az M0-n maglódi kihajtónál minden délután ez van, vagy pl. az M7-es 8x63 főúti körforgója ugyanúgy visszatorlasztja az M7-re a kamionokat.