Szia ! Bocs igazad van nekem is M1 van írva, nem tom miért láttam A1- t. Amúgy a többi az stimmel. Amit fentebb írt Kreutzb társunk az pedig totál ígyvan. Mi csak családi céllal használjuk, de ha megyünk külföldre semmi nem kell max. a nemzetközi zöldkártya. ( haverok buli fanta ).
Kérlekszépen én 3 éve szállítok szemályeket kisbuszokkal.
Igaz a cégnek nincs busza,azok a saját tulajdonomban vannak,és a cégem bérli tőlem.Ennek is megvan az oka!!!:-DDD
Szóval én felvettem a tev.körbe,majd megnézem melliket.Innentől számlás is vagyok.Semmi más nem kellett hpzzá.Sárga rendszám,ilyen vizsga ollan vizsga semmi.
Egyszerü példa!!!
Vagytok 9-en haverok,egyikőtöknek van egy rönyó trafic 9 személyes busza amit ugye vezethetsz B jogsival.
9-en elmentek nyaralni,elmehettek?Igen,kell hozzá taxis vizsga? kell sárga rendszám?NEEEM!!!!
Szóval?
Ha megfigyelitek a nagy buszokat,láttok rajta sárga rendszámot????NNNneeeem.Pár éve nem látni az ujjabbakon!!!
Hali. Végre itthon, egy kis nyugi van . Kicsit sok volt a heti 6-8 ez. km. Én úgy tudom hogy személy szállító szolgáltatást csak sárga rendszámmal lehet végezni. Feltétele a taxis vállalkozói illetve személygépkocsis vizsga, + 5 évnél fiatalabb személygépkocsi ami először lesz szolgáltató. Kell még fedezet, és személy biztosítás amit a biztosítók általában megadnak.
A személyszállításról röviden: B kategóriával ill. 3.5 tonna alatti minibusszal valamint a forgalmiba bejegyzett A1 kóddal ellátott szgk- val 9 embert hivatalosan lehet szállítani sárga rendszám nélkül. Feltételek: ne kisteherből legyen átalakítva a busz mert akkor minden ugrik. Habár sokan így csinálják ott már kell műbizonylat átalakítási engedély , sárga rendszám ,stb...
Nézd meg a forgalmiba ha a J betű mellett van A1 besorolás ill. a S1 mellett 9 akkor nem kell semmiféle engedély.
Nekem így vannak a forgalmiba az adatok bár az enyém 8 személyes gyári minibusz .
Ez meglep, h eltörte a hengerfejet... nekem az még soha nem sérült meg pedig szakadt már pár vezérműszíj nálunk. Hengerfej meg bontóba hegyekbe áll ehez a motorhoz. Mindeképpen vegyél egy Megan vezérműszíj burkolatot és azzal rakd össze mert az nem az a posztó hanem kemény műanyag már. Nemértem traficra miért azt a szart rakták
de szerintem neked a fűtés reléje ami rossz mert mintha már írtál volna róla :-)ha nem elnézést .ha nem lehet törölni akkor állandó a hiba.itt már írtam a relékiosztást nem is oly régen kicsit olvas vissza és megérted rögtön .
a gázolaj előmelegítő relé a két kisebb kocka középtájon abba az egyik a felső talán a másik a klíma ....
de valószínűnek tartom hogy a fűtés reléje közül valamelyik mert nem írtad hogy köszörülve indul sőt szinte biztos hogy nem a gázolajat fűtő relé kell neked
Jó napot! Olyat kérdeznék, hogy a kocsit rákötöttük a gépre és olyan hibát jelez ki, hogy idézem: KIEGÉSZÍTŐ ELEKTROMOS FŰTÉS 2. RELÉ ALACSONY BEMENET és ki se lehet törölni az agyából. Ez micsoda?:) Olyat mondtak nekem, hogy a gázolajat előmelegíti..fontos ez a dolog vagy hagyjuk?És ezt a relét hol lehet megtalálni? Előre is köszönöm!
A segítségeteket szeretném kérni. Tegnap csúnyán cserben hagyott a Vivarom (2005, 1.9CDTI). Mint eddig mindig simán pöccre indult, utána olyan 4-5 percig alapjáraton hagytam melegedni, közben letisztogattam a havat róla a nagy havazásban. A srácok már gyúrták a hógolyót szóval tudtam hogy amikor elindulok jól meg leszek dobálva... Na mondom itt spurizni kell..., aztán amikor bültem és el akartam indulni vele persze hogy kipörgött a kereke a jégen és kb 10 méter megtétele után lefulladt a motor. Eléggé meglepődtem mert sosem csinált még ilyet... Szervízjel nem gyulladt ki, szóval arra gondoltunk hogy nag baj nem lehet. Nézegettük hogy mi lehet a baja de egyikünk sem értett hozzá, szóval kihívtuk a sárga angyalt. Sajnos feleslegesen. Az üzemenyag ellátást valahol megszakítva hidegindítóval sikerült neki újra beindítania de csak addig ment amíg el nem fogyott a cucc (4-5mp). Utána újra leállt. Azt mondta hogy valami megakadályozza az üzemanyag útját. Az üzemeanyagszűrő mellett volt valami fekete színű kézi pumpa (asszem légtelenítésre szolgál). Azt próbálta nyomkodni de kőkemény volt, alig lehetett benyomni. Arra gondolt, hogy valami szmötyi mehetett a tankból az üzemanyag vezetékbe és eldugította azt, de nem tudta megcsinálni, mert nem volt hozzá kompresszora hogy nagy nyomású levegővel kitisztítsa az üzemanyagcsövet. Az lenne a kérdésem hogy nektek volt e már hasonló problémátok? Vagy létezik e olyan érzékelő ami letiltana amikor nagy fordulaton hidegen akarok elindulni? Esetleg van e benne ilyen "baleset érzékelő" ami baleset esetén azonnal elzárja az üzemanyagáramlást? Csak találgatok, de ha tudtok segíteni, hogy mi lehet vele azt nagyon megköszönném...
dugulás és dugulás meg üzemanyag nyomás meg elektronika plusz olajnyomás nem jól épült fel a szerviz állás állandó jelenléte az egyik hiba a másik után és majdnem feladtam de tényleg szép meló volt és nem kellet szinte semmit sem venni bele :)
Nem nugszom míg nem írom le az elmúlt napok eseményeit... Csak tömören:
Tisztelt Varga úrhoz fordultam a Trafikom nyűgjével aki készségesen vállalta a kihívást...
Jelenség: erőtlen, semmi nyomaték, füst, jó alapjárat... Emberünk (Vargamunka), hihetetlen aprólékossággal szétszette a motort pillanatok alatt, kersvén a hibát... Most nem írnám le az elmúlt hét szívásait, és munkamenetét, de konkréten nem volt olyan szelep, vagy elektronikus kütyü amut ne cseréltünk volna ki (EGR, légtömegmérő, turbó szelep, stb...). A jelenség ugyanez mint volt.. Oké, mondom turbó csere... Megtörtént... Jelenség ugyanez csak párosult egy borzalmas kék // szürke füsttel mikor 2300nál ledadogott... Fej vakarás, tanácskozás, majd a nagy szívás: Üzemanyag csövön egy hajszál picike luk amin szivárgott be a levegő az üzemanyag rendszerbe... Gyorsan autósbolt, 960Ft-ért üzemanyagcső vételezve, beépít.. És láss csodát: ment... de nem sokáig.. :(
Másnap vissza vittem emberünkhoz, hogy ugyanolyan szar mint volt, és kék füst, és betorpanás... Új Turbó le, régi vssza... Én ott hagytam kedvencem "Vargamunkánál", leszarva az egészet már, mert úgy voltam vele hogy felgyújtom... Másnap hív az "emberünk", hogy menjek mert kész van... Kérdeztem mit csináltál vele... Hát nem tudtam meg mit csinált vele mai napig sem, de a régi turbómmal a saját elektromos kütyüjeimmel az autó úgy ketyeg mint egy Schaffhausen óra!!!
Hát én még ilyet nem pipáltam. Nyomaték felépül 1700tól, és mint a gőzmozdony harap 3500ig... Ahogy annó régen is...
Vargamunka!!! Nagyon köszönöm! Át írtalak a telefonomba "Renault Mágus" névre.... :-)
Nem tudom mit csináltál vele az éjszaka, de az biztos hogy jól esett a "kicsikének"... :-)
A lényeg, hogy jelen pillanatban is ketyeg és minden rendben van! Köszönöm, és hálám üldözzön Téged!! :D
A hifi cuccod készülőben már!!! :-)
Üdv mindenkinek, és kevesebb havat mint most... :D
Történt, hogy szerdán mentünk volna Debrecenbe javítani. Autópálya, kilónegyven, haladtunk kultúráltan. A Debrecen-Nyíregyháza elágazás előtt autó ránt egyet, motorhiba piros és a Stop világít. Megállt, mint a cövek. Indítás, semmi. Nosza Laptop rá, mit mond az agya. P0200 hiba négyszer. Töröltük. Indít, nem megy ismét ez a hiba. Telefon egy ismerősnek, hogy segítség megálltunk. Jött a rendőr, az autópályás (körbekúpolta :-))) ) Hazahúztuk. Itthon próba: Megy. Azóta is. Elment már több mint 1000 km-t és semmi baja.
A motortérben viszont találtunk szigetelőanyag maradványokat, valaki bizony itt rágott. Remélem a csoportkábelt nem bántotta, bár Peti ma ezt akarja megvizsgálni.
Köszönet Vargamunkának, hogy a közönség megszavaztatása után telefonos segítséget nyújtott a hiba behatárolásában.
Valaki megmondhatná a hibakódók jelentéseit (mármint az összesét) Hol lehetne letölteni? (angolul is jó lenne)
Eddig 3 a féltengelyen lévő kersztet evett meg. Kicsúszik abból a pohárbólami a váltóba van és ott forog a tengely előtte aminek olyankor iszonyatos hangja van mert darál ott mindent és amikor ott feszül akkor kiugrassza a nagy zéger gyűrűt ami tartja a poharat és egyszerűen kiesik, ezáltal nem lesz bal oldali hajtás mivel nincs benne a bal oldali bolygókerék, vagyis lediferál és meg se moccan a kocsi. Futóműbe minden rendben, a motor tartóbakokat is már elfúrtam balra, h az egész motor-váltó balra menjen de nem segített. Sajnos nagyon össze volt törve a kocsi, és látni is, h keersztbe áll a motor benne. Most éjjel kifundáltam, h esztergálok egy darabot a féltengely csukló és a csapágy közé ami által jobbra megy a féltengely vagyis beljebb a váltóba, így biztos, h jó lesz és ki kell mondani nem jó magyar szokáshoz híven a következő gazdája majd megoldja. Ugyanis ezzel a kocsival nem lehet menni, minden 2. nap jön valami nagy baja, jaaa nem is mondtam 2 napja cseréltem ezen váltót is mert eltörött a bak felfogatása! Kitörött egy hatalmas darab a váltó házból! Ilyet még nem láttam, az volt az érdekes, h ömlik az olaj baktól ahol nincs is luk elvileg. Hát volt :) Na mindegy... most összetákolom és beszámíttatjuk egy új traficba a rönonál. Úgyis veszünk most 3 újat. Mindig azt hiszem, h nem tud már újat mutatni nekem egy vivaro vagy trafic de nem... :D
Jaa a másik, tegnap éjjel este 8kor elindítok egy másikat, megyek vele 500 métert és lehörög. Csak 1500-ig van fordulat és lassan veszi a gázt. Gondolotam biztis légtömegmérő. Elvánszorogtam a műhelyig légtömegmérő le, és mi volt?? A teljes keresztmetszetbe jég volt! Ilyet se láttam még. A légszűrőbe kb 1 liter jég volt és azt beszippantotta a szívócsonkba de a légtömegmérő szitája előtt megált. Nevetséges. Valamiért a légszűrőre folyik az esővíz és bele is folyik a szűrőházba, ott megfagyott és meg is volt a baj. Jó volt szerelni éjjel a -3fokba
huhhh:-)gondolom nem log? nincs deformálódva a futómű ??szabad-szemel alatta bármi ?csapágy beállva mert valami csak kirántja? és oldalterheléssel kapcsolatos ?!olajszivárgás sem jelzi hol kezdi el ?tényleg érdekes mi teheti ...
Megőrült az egyik vivaronk. Amióta szelepeket cseréltem benne vezérműszíj szakadás után most kiseik folyamatosan a bal oldali féltenegly! Igen jól hallottátok, vagyis olvastátok. Erős balos kanyarba vagy hirtelen kormánymozdulatra, kicsúszik a váltóból a féltengely és sztétcseszi a keresztet amibe vagy 100 db tűgörgő van és persze azok a váltó mélyén vannak valahol. Értetlenül állunk a dolog előtt...
érdekességképp:szerviz program:ír ilyet is olyat is .
reneult 150000
opel 120000
angol független:javasolja a taxi és rövid használat mellet a időszaki hamarabbi cserét
ebben az a érdekes hogy figyelembe kell venni a használat módját is .így szerencsésebb hisz aki pl folyamatosan terheli (vontat,személy szállítás)bele eshet ..
vezérlés komplett amit én is felrakok 40000-45000ft ...de lehet olcsóbb is átlagot írtam ..