Sziasztok! Érdeklödnék, hogy opel vivaro (2009 évj. 2.0 diesel) Hütő ventilátor cseréje, mennyire bonyolult? Elsőre ugy láttam, hogy ilyen müanyag beakasztással van rögzitve, de lehet, hogy nem jól láttam. Ez az egy ventilátoros változat. Köszönöm.
Némi információra lenne szükségem, így új hozzászóló (hozzákérdező)-ként.
Van egy 2007-es 2.0, 66kw-os Traficom. 253 ezer km-el, vagy ki tudja mennyivel, 2 éve van nálam.
Eddig nem volt vele bajom, jön, megy, megáll ha kell. Egy ideje olvasom ezt a fórumot, és egyre inkább az az érzésem, hogy lomha az autó. Óra szerint 140 km/h-nál nem megy többet, azt is csak keservesen éri el, ezt keveslem, a fogyi kb. 9-10liter/100km ezt meg sokallom:). 110 körül szoktam járni városon kívül. A táv 70/30, város/országút.
Egr-t kitakarítottam, nem volt nagyon ko(k)szos. Olvastam valahol visszább, hogy MAF szenzor, vagy turbó nyomás szabályzó
miatt is lehet teljesítményvesztés. Hogy tudom kiszűrni, hogy rossz-e valamelyik? A vákum "felhúzza" a turbólabdát indításkor
menet közben viszont nem látom, hogy mozgatja-e a szabályzó.A MAF-on nem látok semmi rendelleneset, hibakódom Delphi
programmal nem volt hibalámpa nem világít. Lehet nincs is hiba ez ilyen? A 2002-es 100 pacis Tranzit zerge volt ehez képest.
Ha így jó, elfogadom, csak a leírásaitokból úgy érzem nem oké, és nem szeretném tönkrevágni legfőképp.
Előre is köszönöm, ha valaki segít.
Hát, ennyi bocs, hogy dél-amerikai sorozat hosszúságúra sikeredett.:)
Jól mondod, én most vettem meg a bölcső-hátsó szilentet... és biztosra megyek és a billenésgátló motortartót is kicseréltetem, mert az is tud ilyen dolgot csinálni.
Alul van egy hosszanti tartó stabilizátor rud ami a bölcsőbe van bekötve a kocsi alvázrol úgy a közepétől. Ennek a bekötési pontja szokott a bölcső nyulványba kirohadni mivel nyulvánon belüli hegesztett anya tartja ami kirohad és kotyog majd előre hátra is elkezd mozogni a kerék.
Ekkor már beleèr a kerék mindenhova és a kormányzás is instabil lesz.
Általában a legjobbnak látszó pont autó emelèshez és sokszor ott emelgetnek igy a hegesztett anya letörik és kijárja a helyèt majd egyre nagyobb a baj.
Valaki nézzen alá és kézifék behuzással előre hátra mozgasd meg a kocsit, terheld meg és látszani fog ha az mozog a bölcsőnèl.
Az elektromos mágnes szelepnèl nincs áram, 3v ot mértem, valahol eltűnik.Gyújtáskapcsolásra semmi hangja meg sem rezegteti. Egyről a kettőre állt meg mintha valami elszállt volna benne. Utána egyszer kétszer még eggyet röffent aztán már annyi sem.
Piros Stop lámpa világít.
Minden alkatrésze új nincs régi alkatrésze max tehetetlenségi kapcsoló ami jó, vákum sensor és kisebb motoron kívüli társai.
Sensorok újak.
Azt írja a komputer az elektromos mágnes szelep lecsatlakozva vagy hibás. Vadonatúj az is!!
Honnan kap tápot a mágnesszelep?
Esetleg valakinek volt már hasonló baja?
Biztosítékok jók!
Hol találom a főbiztositèkot?
Nagyon szépen köszönöm a válaszokat előre is!!!!!!!
Mennyire normalis(f9Q) az hogy gyorsitas utan ha leveszem a gazrol a làbam akkor a motor fék hatására hatalmasat kottyan az auto.Ujboli gazadasra szinten. Bakokra gyanakodtam nehany eleg repedezett is volt így cserelve lettek.
Azota csak jobban rezonal alapjaraton(gondolom az uj bak rosszabb mint a regi gyari...)de semmi valtozas,illetve a valto felol terhelesnel csorgo hang jon.
Megemeltem es ha sebessegbe rakom a kerék elég fordul elore hatra mire erzem hogy valami fogaskerekkel talalkozna.
Egyszerűen valamiért semmi ereje nincs. És ha próbálom kicsit erőltetni akkor kidobja az izzitas hibát. Aztán egyszerűen leszabályozza az autót,kb 50 km /órára.
Több helyen is olvastam már ezt a problémát de nem olvastam azt hogy mi lehetne a megoldása.
Egy 2010-es Opel Vivaro robotizált váltóról lenne szó.
A napokban olyat csinál a váltó, hogy 1-es fokozatban nem szeretne azonnal elindulni, hanem miután rálépsz a gázra rá 10mp-re ugrik meg az autó és onnantól rendesen vált kivéve párszőr 2-es fokozatból 1-es fokozatra, ott párszor csinálja azt, hogy lefullasztja magát. Amit még szeret csinálni az, hogy beteszem R-be és mikor nyomom a féket ő pörgeti a motort folyamatosan.
Voltunk vele 2 márkaszervízbe, de sajnálatos módon egyik se fogadta a gépjárművet.
Ha van esetleg valakinek ugyan ilyenbe tapasztalata vagy tud esetleg Budapest vonzáskörzetében esetleg egy jó automataváltó szerelőt azt nagyon szívesen fogadnám.
2007-esben és egy 2013-asban ugyanez volt és nyáron cseréltük mindkettőben a hűtőventilátorokat. Az elsőben egy venti van, abban valami 38.000ft volt, a másikban dupla, az 104 ezer... A tiedben is a szimpla van szerintem.
vargamunka! Én is kérdezhetek? 2009 es opel vivaro diesel 2.0 Hol találom a vizhőfok érzékelőt? Nem kapcsol be a motor hütőventilátor. Köszönöm a választ :)
Lehet valamit tudni a 2021-es 2,0 130LE L1H1 TRAFIC-ról?
Pl. tartósság, megbízhatóság hosszú távon, szerviz igényesség,
Esetleg a valós fogyasztás?
2 évvel ezelőttiig egy 2006-os 1,9-es vivarom volt 540000 km-el adtam el, még most is működik.
Eredeti injektorok, turbó nagy nyomású szivattyú stb.volt benne a motor nem volt megbontva 430000-nél csak az önindítót és a generátort kellett felújítani.
Néhány napja észrevettem mikor kimentem valamiért az autóba, mintha rajta lenne a gyűjtás néhány visszajelző, talán a stop és még valami piros világított a műszerfalon. A kulcs persze nem volt benne.
A motortérből mintha folyamatosan ment volna valami "sípoló" hang a szokásos ami amúgy is szokott hallatszani ha a gyújtás rajta van.
Levettem inkább az akkusarut nehogy lemerüljön így estig mire indulunk haza.
Hazaérve azt tapasztaltam, hiába veszem ki a kulcsot a motor nem áll le, csak lefullasztani lehetett.
Gyújtáskapcsolóra gyanakodtam, a gyújtáskábelek összetolható gyorscsatlakozós, széthúzva ugyanúgy világított két piros visszajelző a műszerfalon.
Egyébként ha rendesen leveszem a gyújtást leáll a rádió, és a belsőtér szellőztető venti is, a két visszajelző marad csak és a hang előről. Így agyújtáskapcsolót kizártam.
Bal első fényszoró mögötti elosztót kinyitva, elkezdtem mozgatni a kábeleket, beázásra gondoltam, ekkor elkezdett sercegni az egyik reléfoglalat, ezt fényjelenség is kísérte.
Mire odaértem hogy levegyem az akkusarut már kiverte a 10A vezetőoldali ajtónál levő műszerfal, vagyis olyan mintha csak az immobilizer visszajelző piros villogás hunyt volna ki, de biztosan más is tartozik ehez.
A biztosíték olvadáásnak hála megszünt a relé foglalat sercegése, és sajnos a "sípoló" hang is.
A relékockát kivéve a piros 60A értékű egyik 5-ös lába van megolvadva, a műanyag, a reléfoglalatban szintén. A relét szétszedve megcsiszoltam a kontakt felületeket, de nem voltak össze sem ragadva.
Megfordítva nem látszik laza kötés, sem oxidáció nyoma. De vagy ebből, vagy a mögötte lévő rózsaszín serceget, és égett.
Bekarikáztam a képen. A kiolvadt kis biztiz kicseréltem, újra villogott ütemesen a piros led középen.
A sípoló hang gondolom az üzemanyagszivattyú lehet, azt azóta nem hallottam, és persze nem is indul az autó.
Újra megmozgattam ott a vezetékeket, és biztosan van valami mégis, mert egy pillanatnyi sercegés, és megint kiolvadt ugyanaz a biztosíték.
Ilyen relét nem tudtak adni, és sajnos helyettesítőt sem, bontót javasoltak. 60A ez valami főrelé lehet :-(
Mi a feladata ennek a piros relének? Valahogyan meglehet oldani hogy a szerelőig eljussak tréler nélkül?
Köszönöm akinek van ötlete esetleg mit nézzek meg még.