Szereztem egy Dension Getawayt, bedugtam a csatit, a mute kábelnek nem találtam a helyét, szóval azt hagytam. Beraktam a pendrivot, FAT32-re van formázva, 6 mappa van rajta, CD1,CD2,...CD6.
Csak a CD1-be pakoltam. beraktam a pendrivot, megnyomtam a CD gombot, és semmi, nyomogatom, szintén semmi. Kompatibilitási problémára gyanakodtam, a Dension vevőszolgálata viszont eloszlatta a kétségeim, ugyanis támogatott az autóm.
Mi lehet szerintetek a gond?
Lehetséges, hogy a fejegységem egy szar?
Beépítőkeret, plusz másik fejegység mennyire macera?
Egy kamionos ismerősöm hozta bontóból,a másikat meg el is vitte már ,mert a nyakára kötötték,hogy vigyen olyat cserébe,ha legközelebb megy arra,ami nekem van :D Szóval 30euróm bánja+ a cseredarab,az ország valamelyik északi balti,vagy benelux. Az ecu cseréhez egy 10es kulcs kell,meg némi fetrengés az anyós ülés és a kesztyütartó között. Egyik le,másik fel a tartójával együtt. Csatlakozó ugyanaz.
GS1E típusú a modul,ami kell a GS1G típus helyett . régebben pont rosszul,fordítva írtam.. Figyelni kell az ebayt,azon is van szerintem,csak ki kell fogni.
Köszi ;) Azt tudom hogy Neked es Rain-nek is pontosan ez a motortipus van, remelem hasonlo jokat irhatok :) Első kérdést felis tenném mer lassacskán- ami nálam egyébként nem fog előfordulni- olajcsere van es 20 ezerrel ezelőtt volt így eléggé időszerű, de egyébként ha 5 ezerrel ezelőtt cserélték volna akkor is elvégezném szóval ti mit raktok bele?
Illetve ha valaki pesti, van már bevállt szaki aki megis csinálja?
No világítás projekt megvan. "Magyarosítottam" a teljes világítást. Kicseréltem a régebben már említett skandináv fényes világításvezérlő modult. 10 perces művelet volt,minden funkciója szerint működik végre :)
Persze tudom, nem is rólad feltételeztem, hogy belekötsz.
Hogy sajnos-e vagy nem, én tuti nem nyúlnék bele meg ha ha lenne is. Kevés olyan lenne abból is, aminek nem véres a torka, na meg benzines turbó + kettős tömegű kombó .. áááá, inkább nem. :)
Megszoktam már ezt a gondtalan életet ezzel a vassal. :)
Üdv, a 2.generációs benzinesekben kettős tömegű lendkerék van? Ez nem nagy hülyeség? Csak mert egy tesztben írták és megütötte a szemem, a másik hogy ugyanez a széria is már közvetlen befecskendezés úgy mint a skyactivok?
Most cseréltem fékbetéteket elől, hátul. Nagyon sokat filóztam, mi legyen, de végül Textart választottam. Tartottam a nyikórgástól, hátha nem passzol a tárcsához, de nincs vele gond. Kb 2x fordult elő egy minimális hang, amig épphogy fékeztem gyengén, de utána meg is szünt a hang. Legközelebb szerintem gyári betét lesz, úgy gondolom az bírja a legjobban.
A biztonság kedvéért végig nézném az összes műanyag levegőcsövet. Ebben a korban szeretnek már elrepedni, ráadásul hajlításnál az összenyomott oldalon.
sziasztok! 2003. 1.8 benzin mazda 6-om mostanában sajna át akar verni! sajnos sokkal többnek mutatja a benzin szintet mint amennyi szerintem benne van! tudja valaki esetleg, hogy ebben lehet e külön üzemanyag szint érzékelőt cserélni vagy csak AC pumával együtt van e? nem igazán merem most így kimaxolni! esetleg az tudja valaki, hogy ettől függetlenül a sárga lámba még kigyullad e ha nagyon leesik a szint?
Lassan időszerű lesz az első fékbetétek és fékárcsák cseréje.
Még mindig a Zimmermann+Zimmermann a nyerő páros? Hátul Ferodo tárcsa Textar betét van és meg vagyok vele elégedve. Lehet kapni olyan első féktárcsát ami nem fog rozsdásodni a középső részén? Vagy le kell hozzá festetni?
Mit érdemes még egyúttal megcsinálni? Fékolaj csere? Esetleg mást is?
Érdemes lehet a féknyergeket lefesteni? Olyan semmilyen öntvény színe van. Egy fekete vagy középszürke szerintem szolid és elegáns lenne, piros vagy sárga nagyon kirívó, autó színe (sötétkék) középút. Ehhez kell valamilyen speciális eljárás vagy festék, vagy drótkefe, újságpapírral ki kell maszkolni aztán megküldeni hőálló Hammerite-tal?
Adott egy 2007-es Mazda 6 kombi 143Le, 268000 Km-el.
Nemrég az a hiba jelentkezett az autónál, hogy nem volt ereje, nem húzott. Hibakódnak kiírta a P0101-et, villogott a DPF lámpa. Ha a motort leállítottam akkor a DPF villogása megszűnt.
Járt szerelőnél, ahol a vákumcsöveket takarították ki, az erő visszatért az autóba.
Most pedig a következő hibát produkálja az autó:
Magas terhelésnél (hirtelen, nagy fordulatszám) elkezd villogni a DPF lámpa, kidobja a menetstabilizátort és a motorhibajelző kódot, az autó átvált vészüzembe. Ha megállok vele , motor leállít, újraindít, DPF villogás eltűnik, az autó húz, ahogyan kell, viszont a másik két lámpa ott marad.
Számítógép két hibát jelez: P0101 és P0104. A légmennyiségmérő új, kalibrálva is lett. DPF szűrőnél jó értéket mér a számítógép, nincs olajhígulás, nincs dugulás.
Valakinek lenne ötlete, hogy mi lehet az autó baja?
Igen ,víz is volt a trutyiban ,nem sok ,de volt ,lecsapódásra gondolok ,nem hűtővíz az tuti .
Az is biztos hogy a szelep nem működött már régóta ,mert a bekötött cső és a szelep között kőkemény koksz volt.Ezen még a régebbi van amin nincs elektromos csati,gondolom ezért nem kaptam visszajelzést az állapotáról.
Egyébként mi a különbség a kettő között? Az elektromos csatis a működésében is más ,vagy csak visszajelzés ,fel lehet rakni a régi helyett? max továbbra sem lesz infóm a működésről
Pár hét múlva újra leszedem ,és ha megint kezdi berakni a kokszot akkor lecserélném az újabbra ,mert abból van tartalékom ,ha nem muszáj ,nem vennék másikat
Megnéztem pár mazda 6-ot. Főleg Fl utánit. A rozsdásodás nagyon kiábrándító. A kedvencem egy teljesen rozsdás autó volt. Motorháztető, csomagtér ajtó, a hátsó kerékíveken erősen előrehaladottan (egyik oldalt majd ujjnyi rés, morzsolható lemez.) Mindez egy 2005-os autón, 900 ezerért (lehet sérült volt). Az eladó szerint persze no problem egy százasból meg van a lakatolás, na persze. Ja és még alá sem néztünk.
Aztán persze volt jobb állapotú is. Egy szép és jól felszerelt osztrákból behozott. Kevés rozsda a motortérben, oké az elmegy. A 2 hátsó sárvédőív behajló részén most jelenhettek meg a sárgás virágok. Oké belenyugodtam hogy meg kell csinálni a 2 ívet. (Alvázvédelem előtt mindenképp meg kell ha már van rajta rügy). A küszöbök alsó nyúlványain is kezdődő rozsda, de legalább nem kell cserélni. Alátekintve a fenéklemez elfogadható, de a futómű alkatrészein vastag rozsda, leginkább hátul. Mit lehet ezzel tenni? Cserélgetni kell a futóművön is mindent? Vagy alvázvédelemkor leverik a rozsdát és lekezelik és annyi?
Én szombaton pucoltam ki ,hasonlóan nézett ki ,vizzel keveredett olajsár volt benne vastagon ,a másik oldal pedig vagy 2 centi vastag kokszal volt tele,szerintem nem is működött
mindenesetre vettem egy eltömődött darabot, az várja a sorsát...
kitakarítom, vagy kitakaríttatom, aztán, ha megy az autó a háztól, akkor adom mellé azt is, nehogy később morgás legyen, mert a dpf-től már egyszer elköszöntem... hozzáteszem, kényelmi okokból...
"A nemesfémbevonatnak köszönhetően a bevonattal ellátott részecskeszűrő korlátozott mértékben kémiai oxidációs folyamat révén kezeli a szénhidrogéneket és szén-oxidokat"
"sablon kerámiákat ragasztanak össze, és formára vágva rögzítik egy kipufogó dobban...
- szimpla lehúzás..."
azért ebben ne legyél biztos "nemesfém bevonatú porózus kerámiatest" és akkor szokott igazán gond lenni mikor ez a bevonatot megsérül mert utána garantált a rövid időn belüli dugulás
Az autóalkatrészes cégek busásan leveszik a saját hasznukat... nem írom a xnevét de nagy cég listaárában némelyik termékkategória annyira túlárazott,hogy azt már büntetni kéne :D
Amennyire én tudom, az autógyárak terveznek egy nyereséget autónként és ebben benne van az eladás illetve a szervizelés költsége is. Pl a Mazda 6 esetében kisebb nyereség volt az eladáson, mint egy Mondeo esetében, de az alkatrészárakon ebből behoztak valamennyit.
Az is komoly volt amikor 25.000 - 30.000 huf volt egy havi fizetésem, de egy L300 lengőkar 70.000 a 3 M huf + áfás autóból... de akkor ugye a Denzel-ék nagyban tehettek erről...
Azért az már komoly pofátlanság, hogy ugyanazon az oldalon keresve egy EGR az S Merci V6-os motorjához kb 80.000 huf, míg a Mazdához 160.000...
Azért írtam lentebb, hogy kb 100.000 huf az égér, mert ha jól emlékszem volt már aki 300 € -ból megoldotta...
Amúgy a DPF nem nagy dolog... sablon kerámiákat ragasztanak össze, és formára vágva rögzítik egy kipufogó dobban...
- szimpla lehúzás...
Ráadásul pont az említett S Merci esetében brigéciollal lett kiáztatva, és kimosva, szétvágás után... Azóta ment kb 5000 km-t és hibátlan...
érdekes :)
Amikor kiázott, a kerámia csatornáknak megfelelő formában távozott egy barna agyagszerű anyag. A mosás hatását remekül jelezte, az előtte, utána átfolyó víz mennyisége...
Innen nézve ezek egyszerűen moshatók, (még ha nem is épp brigóval, és a hulladékot is illene kezelni ugye) nem kéne ennek sem vagyonokat felemésztenie...
Az alkatrészárakon én is mindig elgondolkozok, sajnos pont az ilyen alkatrészek méregdrágák minden autóhoz. A dpf még érthető, drága anyagok kellenek hozzá. De az egr-ben mi van? Semmi különös.
Mondjuk ha jól tudom a felújítás is járható út.
Ha olcsóbban adnák a franc se vergődne utángyártott vackokkal. De olyan pofátlan árak vannak hogy hihetetlen.
Néhány gyártónál már észbe kaptak (Ford, suzuki), van saját olcsó alkatrész, korrektebb árakkal.
De a Mazda még kitart a drága alkatrészek mellett.
A céges flottát emiatt cseréltük merciről fordra.
Bagóért leszervizelik a szakszervízben, garanciával. A gari lejártakor pedig el tudjuk adni vezetett szervizkönyvvel jó áron (sorban állnak érte, mert ismert előéletű) és jöhet a következő.
A visszavezetett égésgázok, a hőmérsékletük miatt nem vonnak el hőt, de nem játszanak szerepet az égésfolyamatban, tehát csökken a henger töltésfoka. Az újabb autók esetében ezek az égésgázok valamelyest le vannak hűtve, így a fenti mondat sem teljesen igaz viszont a relatív hideg levegőnél még mindig kisebb a hőelvonás.
Ha e helyett levegőt szív a henger, vagy ugye a feltöltő azt szállítja, és a légfelesleget is ehhez igazítják, azaz növelik a tüzelőanyag mennyiségét, akkor növelhető a teljesítmény.
Szerintem motorvezérlés ezt nem teszi meg automatikusan.
Az égési csúcshőmérséklet csökkentése a kulcs a NOx mennyiségének redukálásához...
A nagy környezetvédelmi harcban az EU esetleg pofán vághatná az autógyárakat és márkaképviseleteket az embertelen alkatrészárakért is...
DPF 300-500.000 huf, az rf7-es EGR-je meg szerintem alaphangon 100.000 felett, Porlasztó meg több mint 200.000
kb az 5-ödét érheti mindegyik, amikor az új autóba beépítették... Szóval a "gazdasági stratégia" fontosabb, mint a környezetvédelem...
2004 es 121le papiron,de kicsit meg van piszkalva a motor már így vettem osztrákba,kinti rendszámmal hasznalom,ott meg helyszínen lőnek agyon az ilyen környezeti cuccok miatt azért kérdeztem,hogy mi a következménye..... :D
Ha jól működik az egr akkor nem nyersz semmit a levakolással, csak annyit hogy megnő a NOX kibocsátás.
Sokakat zavar hogy úristen korom megy vissza a szívótorokba, de az a dolga.
Nem vagyok híve a környezetvédelmi dolgok kiiktatásának, nem hiába kerültek bele. Mondjuk a dpf az a tipikus "nem szarunk a kútba csak mellé oszt belepiszkáljuk" sztori, de kitalálták az okosok.
Az egr viszont tényleg hasznos dolog.
Ha több ló kell akkor erősebb autót kell venni.
Attól függ melyik fl-ről beszélsz, a legelső hatosban nem volt, de a 143 lovas amikor bejött onnantól van dpf.
Dpf nincsen,nem spórolásra gondoltam hanem arra h milyen hatassal van pl teljesítményre...és igen arra is h mit pufog ki az a ku..a kipufogó.Nem azert nincsen dpf m kiszedtem ,hanem ugy tudom,fl előttiben nincsen,de javítsatok,ha tevedek.
Hamarabb kapunk rákot akik szívjuk a nitrogén-oxidos kipufogógázodat. Ez apróság ahhoz képest amennyit spórolhatsz egy EGR levakolással, DPF kiheréléssel és társaival.
Én tegnap pucoltam ki,de nem volt olajos inkabb ilyen égett korom szerűség volt benne,teljesen száraz.A kérdésem az lenne,hogy azon kívül,hogy leveszed a szelepet és a helyét levakolod mit kell még csinálni vele és milyen következményei lesznek a manővernek?Olvastam mar róla és nem bírom eldönteni,hogy jó dolog e vagy sem :) illetve milyen típusú és évjáratú a verdád azon kívül,hogy mazda? :) Ja és még az,hogy műszaki vizsgán ez befolyásolható tényező lehet e :)
Olvass vissza. Nem linkeltem egy cikket sem - veled ellentetben. Es nem allitottam semmit be ugy, mintha az en "agyszulemenyem" lenne.
Tudomásom szerint a Mazda közvetlen befecskendezéses dízeleiben nincsen DeNox katalizátor. Mi több a dizelekben sem kellett ilyet alkalmazni ahhoz, hogy megfeleljenek az EURO6 normának.
Figyelj,én nem cikkek bemásolásával próbálok itt feltűnősködni úgy mint ha saját agyszüleményem lenne,veled ellentétben,szóval a hivatkozási címet nincs honnan idéznem.
A kipufogó méretezése a szelepegybenyitáskor keletkező ,szívóágba történő égéstermék visszaáramlás megszüntetése miatt hasznos,ugyanis a DeNoX katalizátorral szerelt közvetlen befecskendezéses autók kipufogórendszere jóval magasabb folytást hoz létre,emiatt is hasznos a túlméretezés .De innentől veled a diskurzust befejeztem,nem vagyok kíváncsi az észosztó,kioktató dumádra.
(Megjegyzem, a téma többet ér annál mint hogy személyeskedésbe menjen át.)
A nagy gyártók évtizedek óta próbálnak olyan motort alkotni ami egyesíti a Dízel és az Otto motor legjobb tulajdonságait, javítva ezzel a belső égésű motorok botrányosan rossz hatásfokát. Úgy tűnik hogy a Mazda lesz az első (talán jövőre a Mazda 3-ban) aki sorozatgyártásba tesz ilyen HCCI motort.
A technológia egyes rész megoldásait sok éve használják a gyártók (ionáram méréses gyújtás, irányított befecskendezés, réteges feltöltés, változó szelepvezérlés stb) Ezek álltak össze egy (remélhetően) használható motorrá (nehogy úgy járjon mint a Wankel) A meglévő Skyactiv motorok ennek a közvetlen előzményei. Vannak gyártók akik a dízelből kiindulva próbálnak ugyanide eljutni.
A motorfejlesztésnek ez az iránya kevésbé ismert mivel a legtöbb gyártó benzinesnél inkább a kis köbcentis turbós irányba ment el.
Tanits mi ket mester. Kerlek akkor most masolj ide olyan cikket, ami alatamasztja hogy a "tulmeretezett kipufogo" hogyan segiti a gazcseret, es ez milyen modon csokkenti a szivooldali kokszlerakodast. Esetleg, ha videot vagy szoveget linkelsz csak es nem masolod ide ahogy javasoltad, tett meg legyszives, hogy amugy behivatkozod, a pontos helyet is ennek az allitasnak az anyagon belul.
Ja es estleg jelezhetned, hogy mas gyartok meg miert nem talaltak fel, hogy traktorkipufovot akasszanak a kozvetlen befecskendezeses tsi motorjaikra, hogy azok ne kokszosodjanak. Ott biztosan hulyek ulnek.
Ezzel szemben igen valoszinu, hogy ha youtube marketing videokon kivul is keresel azt fogod talalni, hogy az alapveto kulonbseg a problemas kozvetlen befecskendezesu benzinmotorok es a skyactive kozott az, hogy a skyactive nem hasznal EGR-t a reszterhelesen keletkezo NOx gazok kontrollalasara. Ehelyett a kipufogo oldali szelepvezerlessel eri el ugyanazt a hatast, igy a szivo oldali jaratokba nem kell visszavezetni a kipufogogazokat. Ennek pedig semmi koze sincsen a kipufogo leomlo meretezesehez.
Nem trollkodok,csak valakinek próbáltam itt tanácsot adni,ami kapcsán itt elkezdtetek észt osztani. Rögtön megjelent a sok szakértő,de a kérdezőnek senki se válaszol,amit én válaszolok azt meg fikázzátok. Erről ennyit . Neked is szép napot!
"kozvetlen befecskendezeses belso egesu motorok szivo oldali kokszlerakodast az okozza, hogy az EGR szelepen visszavezetett forro kipufogogazbol az alacsonyabb homersekletu szivocsatornakban lerakodo kondenzatumait nem mossa le szivoszelepekre porlasztott uzemanyag, mivel az kozvetlenul a hengerbe kerul a szivocso helyett."
Hidd már el szakikám,hogy a jobb gázcserének ehhez is köze van!Ha meg már cikkekből ollózgatod össze a tudományos cáfolmányos észosztásod,kicsit próbálj több érvet, ellenérvet bemásolni legközelebb.
De ismét mondom,tanulmányozd a skyactiv technologiát és majd elmondja neked egy mazda szerelő is,mi a dörgés.
Nem szeretnem tonkretenni az onbizalmadat, de abbol ahogyan beszelsz a temarol leginkabb az jon le, hogy nicsen igazan kozod a dologhoz.
Tenyeket kozlok, nem fikazok.
- van gepjarmugepesz vegzettsegem.
- a muszaki tudomany nem ismer tulmeretezett kipufogot - ilyen kifejezeseket laikusok hasznalnak.
- a skyactive kipufogo kialakitasanak semmi koze nincsen a kokszlerakodas megelozesehez. Ami elhangzik az interjuban es amit esetleg felrerthettel az az, hogy erre specialis kialakitasra azert van szukseg, hogy a hengerek gazcserejet javitsak ami elengedhetetlen a megcelzott nagyon magas statikus kompresszioviszony uzembiztos eleresehez. Ennek oka, hogy a rovid 4-1 leomlokben (ami pl a GH-ban van a katalizator elott) "osszedolgoznanak" a hengerek, es a 4 hengeres kialakitasbol adodoan a gazlengesek reflexioi nem engedik, hogy az osszes kipufogogaz tavozzon.
- a kozvetlen befecskendezeses belso egesu motorok szivo oldali kokszlerakodast az okozza, hogy az EGR szelepen visszavezetett forro kipufogogazbol az alacsonyabb homersekletu szivocsatornakban lerakodo kondenzatumait nem mossa le szivoszelepekre porlasztott uzemanyag, mivel az kozvetlenul a hengerbe kerul a szivocso helyett.
"A Mazda mérnökei a jövő motorját benzinesnek képzelik el, és a geometriai komresszióviszonyt akár 18:1 értéken is elképzelhetőnek tartják, hiszen tesztfázisban már üzemelnek ilyen motorok. A nagy sűrítési viszonnyal sokkal jobb termikus hatásfok, és jobb összhatásfokú motor megvalósítása is lehetséges. Bizonyos üzemi fázisokban kontrollált kompressziógyújtású motorként üzemel a benzinmotor, vagyis a keveréket nem szikra gyújtja meg, hanem a nagy sűrítés miatt felmelegedő levegő."
Tudomásom szerint talán jövőre kerül ilyen HCCI (Homogeneous charge compression ignition - Homogén töltetű kompressziós-gyújtás) motor sorozatgyártású autóba.
Jelenleg nincs sorozatgyártásban olyan motor (HCCI) amire te gondolsz. A Mazda jelenlegi Skyactive motorja közelít hozzá de ez még szikragyújtású. Talán ők állnak legközelebb a tömeggyártáshoz, bár a Mercedes s a GM is próbálkozik.
Igen! Az már szinte dízel. Nincs gyújtószikra,nincs a kopogásos égés megelözése miatti előgyújtási és vezérlési,állandó szelepegybenyitási megoldás,ami a közvetlen benzinesek kokszosodását okozza.Helyette van elektronikus szelepvezérlés(csak sose legyen baja),meg van traktorokba illő kipufogórendszer.Na ez már olyan nyomatékos és majdnem olyan fogyasztású mint a diesel. Azért az már garantálható,hogy nem lesz félmilliót kibíró motor,mert irtózatos kompresszió,a könnyített alkatrészeket is meg fogja enni egy idő után.
Az összes közvetlen befecskendezéses benzines szívóoldala kokszosodik az auditol a mitsun át a népwágenig sajnos. Amelyik sima dnox katalizátoros talan kevésbé,de ahol kipufogógáz visszavezetés is van,ott méginkább. Tényleg használat,sofőrfüggő.
Mazdánál se felűnő,csak kicsit zajosabbak lesznek a szelepek alapjáraton pl.,aztán szépen lassan fogy el az erő a motorból.
Ez sajnos pályás meghajtással pl.nem tűnik el,mint pl a dpf dugulás okozta folytás a dieseleknél.
De addig jó ha nem hallasz disi mazdánál ilyenröl,de hidd el előfordul.
Általában 50ezer kilométerenként legkésőbb megjelennek a kokszosodás okozta gondok... A tisztítás megbontással többszázezres tétel,mert a hengerfejet le kell venni,szétszedni... A vegyszeres tisztítás 25-30ezrenként véleményem szerint ér valamit,de utána már csak pénzkidobás. Dióhéjas szívóág tisztítással nagy megbontás nélkül lehet elég hatékonyan kitakarítani,de ezt kevesen csinálják,ez 100alatt megúszható.
Az első és a 2. pontra hozzávetőleges értéket tudsz írni. Nagyrészt országutazva, kevés város és pálya. A második esetében meg egy tól-ig tartomány is jó lenne kb.
3. a hátrányok a szeleptányérra,szárra rakodó korom miatt jelentkeznek,teljesítménycsökkenés,fogyasztásnövekedés,szelepcsattogás
4. Ezen kívül ugyanazok az igényei,illetve ebbe csakis kizárólag irridium gyertya való,illetve a nagynyomású benzinpumpa ami még meghibásodhat ( igaz azt az előzőek is meghálálják)
5. Van! Kevesebbet fogyaszt a közvetlen befecskendezéses valamivel,mint a sima.
Nagyon tetszik a Mazda 6 GH SPORT, a jövebeli választásra próbálok felkészülni. A 2.0-val kapcsolatban van néhány kérdésem.
A facelift előtti 147 lovas és a facelift utáni már közvetlen befecskendezéses 155 lovas közül gondolom az előző a kevésbé szervizigényes. A közvetlen befecskendezéses motorok ha jól tudom rendszertisztítást igényelnek.
1. Ezt kb hány km-enként kell elvégezni?
2. Ennek kb mennyi az anyagi vonzata?
3. Ha korábban ez elmaradt, annak milyen hátrányai vannak?
4. Ezen kívül más plusz karbantartást igényel -e a facelift előttihez képest?
5. Megfelelő szervizelés esetén megbízhatóságban van -e eltérés a két motor között?
Nagyon örülnék, ha pontonként tudnátok válaszolni a kérdéseimre. Amúgy tök jó az oldal!
Hát ha évente egyszer a szerelő el állítja az ülést, az nem fog idegesíteni. Hasonló dolog ez mint a külső visszapillantó beállítása. Van olyan autó amely mindent megjegyez, ki és be szálláskor az ülést hátr a kormányt fel állítja, stb. Tolatáskor automatikusan lefelé irányítja a külső tükröket.
Üdv mindenkinek javítatott már valaki vagy lehet-e javítani a klíma kompressor tömszelencéjét vagy lehet-e kapni valahol tömszelecét,vagy csak a kompressor cserével, tud-e valaki ebben segíteni 2,0dízel előre is köszönöm
A memóriás ülésnél valóban így van GG-nél is. De nem az ajtónyitáshoz, hanem a kulcshoz rendelhető. Ha tehát 2 kulcsod van, akkor a 2 kulcsra külön beállítható az ülés, így pl ha a párod használja az ő kulcsával az autót, akkor automatikusan átáll az ülés az ő pozíciójára.
Nekem pár napja kezdte, hogyha napon állaz autó, jól felhevül, akkornagyon szarul megy úgy 30 másodpercig, ha nem várok az elindulással. Rángat, füstöl, kopog, de aztán jó. Furi.
Egy új funkciót fedeztem fel a kocsin, szerintem sokan ismeritek, csak nekem új, az, hogy az ajtó nyitáshoz is lehet rendelni üléspozíció beállítást. GH-s autó.
nem hallasz sziszegő hangot ha járó motornál leveszed az olajbetöltő sapit? egr nem maradt nyitva? elég sok minden okozhatja amit leírtál várd meg a szerelőt és majd megnézi.
A következő hibajelenséggel szembesültem ma ,Diesel 6 os 89 Kw. 2003 as . 2000-2200 as fordulatig nincs meg a teljesítmény ,nem indul meg 1300 környékéről ahogy szokott ,a gázadásra alig reagál ,4-5 másodperces hatalmas lyuk van ,és csúnya MTZ 50 es hangon kalapál,amíg meg nem indul.A turbóra gondolok ,de nem hallani semmi szokatlant a feltöltő felől ,a csövek rendben vannak.A szerelőm csak 2 nap múlva tud fogadni ,de addig nagyon kiváncsi lennék a ti véleményetekre
Be lehet vizsgáltatni a turbót leszerelés nélkül??
Lenne még egy kérdés. :) Ki akarom takarítani a tankban lévő üzemanyag szűrőt (ha jól tudom van benne, de erősítsetek meg). Ehhez hogyan lehet hozzáférni? Merről érdemes kezdeni, illetve mit kell szétbontani hozzá?
Nekem is ilyen van,Én is jártam így.A hűtő előtt van,az autó jobb oldalán jön a kábel a lámpahídon a jobb sárvédőtől,majd a hűtő jobb felső sarkánál van bebújtatva előre.Én magasnyomású mosóval történő durva mosásra a hűtőrácson keresztül megáztattam.Kiszárítottam,jól bevált szigszalaggal betekertem,hogy csak a szenzor hegye látszik,azóta jó.
Köszi a tippet, felforgattam a ládafiát, az előtalált rizsszem izzók 13V-ról 40mA-t vesznek fel, tehát csak kb. fél watt teljesítménnyel világítanak. Jövő héten szétnézek a piacon, mit lehet beszerezni. A T4.2-re rákeresve, csak egy ledes égőt találtam, de az nem bajonett foglalatú, túlságosan sok időt meg nem akarok rászánni az átalakításra.
Nézd, a legfontosabbról (tartósság) nem tudok nyilatkozni. Viszont ügyfélkezelés és korrektség tekintetében egyértelműen pozitív. Már én is egy kollégám (szintén zenész, Mazda, 6 GG) tapasztalatai alapján mentem oda.
Érdemes lenne kartergázt is nézni, ha eszi akkor az is van. A gyertyát is összeganézza olyankor, egy jó szaki észreveszi a nyomokat.
Az ok a lehúzó gyűrű leragadása szokott lenni megmagyarázhatatlan módon néhány példánynál, másoknál meg semmi. Nem megfelelő olaj, vagy hasonló hanyagság állhat a háttérben.
200-300eFt-os művelet hadművelet, utána van egy jó autód.
Ha kész lesz az autó alvázvédelme, akkor leírnád a tapasztalataidat? Úgy néz ki Nekem is sikerül egy kevésbé rozsdásat kifogni, és azonnal vinném lekezeltetni. Budakeszi pont jó lenne :)
Talán neked is jó lehet, nekem 2007 Faceliftes 6-osom van, leírom, nekem a klímakezelő gombok mögött milyen izzó lapult (ha a bajonettes műanyagban magad cserélnéd), a méreteket én mértem le 2016-ban, csere alkalmával:
- típus: T4.2
- feszültség: 12 V - teljesítmény: 1W - átmérő: 4,06 mm - hossz: 9,56 mm - lábhossz: min. 25 mm
Hosszútávú megoldásként én magamnak inkább szerkesztettem bele LED-eket az izzók helyére (SMD ellenállás korláttal), így valószínűleg kibírják majd az idők végezetéig, amíg a kocsi életben van.
A külső hőmérséklet kijelző pár napja irreálisan magas hőmérsékleteket mutat (49-59 °C) emiatt úgy tűnik, hogy a klíma sem működik rendesen - nem fűt, pedig kinn van kb 12 fok.
Ellenőrizném a jeladót ill. kábeleket hogy nem rágta e meg valami. Meg tudjátok mondani, hogy hol találom? Vagy mi egyéb lehet a hiba oka?
2004-es GG-m van, kiégett a klímapanel jobb szélső tekerőjének megvilágítása. Márkaszervizben 4000 (igen, négyezer) körüli árat mondtak rá. Volt már a kezemben az izzó, kis bajonettzáras foglalata van, de nem néztem meg, milyen. Úgy rémlik, mintha kis rizsszem izzó lenne benne, de nem esküdnék meg rá. Úgy terveztem, a hétvégén kiveszem a középkonzolt (L716 átkötés a rádióban) de amilyen idő ígérkezik (sőt, már van) azt hiszem ezen a hétvégén ez elmarad. Ha valaki tudná, hány voltos az izzó és valóban közönséges rizsszem, akkor előbbre lennénk. Végül is egy ilyen izzó kb 100Ft, meg egy kis forrasztási munka.
Nekem most csinálják az alvázvédelmet a facelift-es GG 6-osra. Teljesen elcsodálkozva hívtak, hogy nem is nagyon láttak még ilyen 6-ost, mert ezen 10 évesen sehol nem találtak lényegi korróziót szétszedés után sem. Lehet, hogy a brüsszeli diplomata első tulaj csináltatott vmi utólagos alvázvédelmet rá, vagy nem tudom.
Középkonzol és műszerfal izzók pontos típusát meg tudná valaki mondani? Rendelgetünk ezt-azt egy elektronikai webshopból aztán akkor hozzácsapnám, de hiába szedném szét abból nem foogm tudni.
De egyszer kell olyan autó is ami szép és picit zoom-zoom...
Mindegy ma is megyek megnézek 3-at :)
de azért ez tényleg lada szintű rozsdásodás... Az előző saját autóm 2003-as Corolla Verso csak picit rozsdállik a tetőablak lefolyó miatt (na az is értelmetlenül van megoldva a küszöbbe csöpögtet(!)), egyébként alul nem nagyon látszik rajta semmi... pedig az is J-s alvázszámú ergó Japánban elérhető volt a normális alvázfesték abban az időben...
Ha nem találok normálisat akkor Avensis kombi lesz. De napszemüvegben leszek egész nap, hogy ne ismerjenek fel, hogy mennyire nagypapis autóm van.... :(
van egy 2003-as Diesel 2.0 Mazda 6-om. Már régebb óta tapasztalom, hogy néha kopogást lehet hallani az első tengely felől. A szerelőm átnézte, de azt mondja, hogy nincs baja és ő nem is hallja a kopogást. Általában kb 5-10 km után válik csak hallhatóvá, addig semmi hang nincs, majd egyre erősebb lesz. A kormány forgatására szintén kopog, illetve amikor kisebb bukkanókon megyek át akkor kopog. Pár hónappal ezelőtt találtam egy fórumon egy olyan ötletet, hogy a kormány alatti kormány magasság állító oszlopban lévő teleszkópban szárad ki a zsír és ezért kopog. Akkor be is zsíroztattam, kb két hónapig jó is volt. Most megint kopog, újrazsíroztattam, de most maradt a kopogás.
Van valakinek valami ötlete, hogy mi lehet a hibás?
Ha nem 1.8-ast veszel, akkor mindenképpen hatos váltó lesz az autóban (azt írtad 2006-tól nézegetsz). Már csak azért is megéri nagyobb benzines motorral veni, mert jár hozzá a nagyobb fék és a dupla kipufogó is.
Többet pörög. Már korábban kielemeztük, hogy a hat sebességes változat ötösben ugyanannyit pörög mint az 5 sebességes. A hatodik sebesség olyan 500-zal alacsonyabb fordulatszámot jelent 130-nál. De ettől függetlenül szerintem nem fogyaszt kevesebbet a faceliftes.
5-ös váltónál hosszabbak a sebességek, nem hiszem, hogy többet pörögne pályán, viszont fogyasztás lehet kevessebb 6-os váltóval, mivel rövidebbek a sebességek, 60-nàl már válthatsz 5-et.
Egyébként azt merném ajánlani, hogy keress valakit, aki ért az adott motorhoz. Ez az első részecskeszűrős Mazda és nem nagyon sikeres kisérlet volt :-)
Sziasztok! Van egy Mazda 6 2006 Dpf 105 Kw. Nem rég került hozzám, eredeti vizsgára kell vigyem. A kérdésem az lenne milyen váltóolajat kell vagy érdemes bele rakni, a másik milyen gyertyákat érdemes bele tenni? Még ilyen kor mit kell átnézni vagy esetleg kicserélni? A közelünkbe nincs Mazda szerviz
A vezérlés csere megtörtént, olaj csere is, s az egész szűrő berendezést is kicseréltettem. Ezek kicserélése előtt egy kis ideig keményen füstölt és érdekes volt a füstnek a szagja is. S azután egyáltalán nem füstölt és csak azután cseréltettem ki a vezérlést stb. Minek tudható be ez?
A régi miskolci Mazda kereskedés (SY-TA) szervize, most független szervizként működik, a szerelők nagy részi a régi, és régi eszközeik is megvannak még.
Igen, van a vákuumrendszerben 3 vákuumszelep is, azok is lehetnek rosszak, de mikor nálam rossz volt az egyik, akkor hidegben is jelentkezett a hiba.
Viszont, ami hibajelenséget leírtál, hogy csak melegben és csak egy idő után jön elő, azt nekem most a hibás potméter okozza (október óta nem is jelentkezett, ezért nem is nagyon foglalkoztam mostanában vele.)
Apám beleesett ebbe a hibába, megvette az új EGR-t, aztán ugyanúgy világított a check engine. Egy Renault szerviz szervizvezetője mondta, hogy az EGR vezérlő kis kütyüket kéne kimérni, mert könnyen meglehet, hogy azzal van a baj. Na ebből van azt hiszem van 3db. Bement a bontóba, megvette egy az egyben mindet 20-ért, azóta nem világít.
Nekem is, 10-12 fok felett rendszerint bekapcsol, és ha kitörlöm, fixen 23 km-múlva bekapcsol. De már felhúztam magam és veszek egyet, igaz 110e ft, de hát na...
köszi a választ. Véletlenül nem tudsz mondani nekem egy cikkszámot vagy valamit amivel eltudok indulni a Bárdiba? A honlapjukon nem találom meg ezt a tömítést.
Ismer vki Borsodba vagy a környéken szerelőt aki ért a mazdához és meg tudná mondani mi a baja egy 6osnak?Olyan kellene aki tényleg ért hozzá és nem azt javasolja,hogy cseréljek ki mindent a kocsin és megszűnik a hibajelenség.Hidegen nem indul csak többszöri próbálkozás után,nagynyomású szelep cserélve,ugyan úgy nem indul...következőnek magasnyomású pumpát utana porlasztócserét javasoltak,de nem költenék rá feleslegesen....2004. m6 120le diesel rf5c m.kod.
Egy 2003-as benzines Mazda 6-al bírok, bár ez most lehet lényegtelen. Ma arra lettem figyelmes, hogy visszahúz, tehát olyan érzés, mintha egy kicsit folyamatosan a féken állnék. Értsd lendületből lassulok :) Ráadásul egy finom égett szag is van leállásnál.
Nem vagyok szaki, de mikor alánéztem a csomagtartó felől, mintha kicsit túl sokat látnék a bal hátsó rugóból. Az lehetséges szerintetek, hogyy ott valami elpattant és most a rugó beleló a kerékbe, ezáltal lassítva azt? Ha lehet, akkor inkább nem járkálok vele csak a szervizbe..
Nekem az EGR tetején lévő potméter hibája okoz hasonló hibajelenséget, elvileg egy filléres alkatrész, csakhogy külön a potmétert nemigen lehet beszerezni (legalábbis nekem még nem sikerült).
Próbálj ki egy 2 literest is, nem olyan rossz ám az. Döntsd el a teszt alapján, erősebb mindig lehetne de lehet bőven elég az is neked. Főleg ha jobb ajánlatot találsz azok között.
Az eredeti kérdező mazda5-be keres gyertyát, ott 2008 után már a közvetlen befecskendezéses DISI motor van benne ha minden igaz. Hatosnál nem tudom mikor volt a váltás, lehet ez a kavarodás oka. El tudom képzelni hogy abba más kell. Ki kell azt venni és megnézni mi a kódja.
Nagyon jol nez ki a gyari GTA de en megelegednek 2.5 motorral, 17es felnivel,normal futomuvel...fontos a komfort is (multi csaladi kocsi lenne 80% varosi hasznalattal,kisgyerekkel).
Köszi, jól emlékeztem, hogy itthon nemvolt azzal rendelhető, visszatérve láttam fent egy ilyen felszereltségűt csak nem volt feltüntetve kinti lenne-e a jármű.
A japánok macerásak a csomag ajánlataikkal. Kapható volt napfénytetővel is, de mivel külön karosszéria típus (tehát nem felszereltségi extraként lehetett berendelni hanem gyártási programból kellett előrendelni) ezért csak a nagyobb importőröknél lehetett hozzájutni igy elég ritka.
Itthon nem rendelt az importőr tehát nem is kerültek ilyenek forgalomba, de Németországban láttam párat amikor az enyémet kerestem.
Megnéztem az NGK, Denso és a Brisk katalógusokat. Örömmel látom hogy ők is bizonytalanok.
1. Az NGK a 2.0 motorhoz 2005 és 2010 között a TR5AI-13 -at írja 17,5 mm menethosszal.
2010 után pedig ugyanahhoz a motorkódhoz a TR5AI-13 -at és az ILTR6A-13G-t is (25 mm menethossz) azzal a megjegyzéssel hogy "Zündkerze am Fzg. ermitteln !" Szerény német tudásom alapján "a gyertyát a járművőn kell meghatározni"
2. Brisk ugyanahhoz a motorhoz egy 17,5 mm és egy 25 mm menethosszú gyertyát is hoz.
3. A Denso 2007 08.-ig 17,5 mm -es gyertyát hoz, utána pedig 25 mm-est. Ráadásul 2010 után más hőértékkel.
Ezekből lehetetlen megmondani hogy a kérdező autójába milyen gyertya való.
Gondolom abban egyetértünk hogy csak az egyik menethossz lehet jó adott motorhoz. Ezért javasoltam a menethossz ellenőrzését.
Hát igen, a 18-as felnikkel nem könnyű az élet Pesten, én is szenvedek vele, nem tagadom. A fogyasztásom nekem nem ilyen parádés, mint Rain-é, nálam olyan 9-10 közé jön ki az átlag 60%-40% városi tötyögés vs. autópálya, de hozzá kell tenni, nem vezetek spórolósan ... ahol lehet tolom neki, de ezért vettem. :)
Nem egy versenyautó, de lehet vele dinamikusan haladni. Szépen húz egészen a 2-es számig, meg kicsit tovább. :)
Az előzéseknél visszaváltással kellő biztonsággal lehet haladni. Ez utóbbi nálam szempont volt a vásárlásnál.
Nálam a téli átlag fogyi 17-es kerekekkel 8.3 lett. Sok országúttal, sportosan, de sok a rövid, hideg városi út is benne, ahol ugye többlet fogyasztás van.
Nagyon csendes motor, alapjáraton nem is venni észre, azt meg meg nem mondja senki, hogy ekkora motor van benne. 4 ezer fölött meg már egész szépen duruzsol a 4 henger ellenére.
Alkatrész árakat kukkold meg vásárlás előtt, hogy meglepetés ne érjen!
Bár 2 literes benzinesem sosem volt, de a 2.5-tel kapcsolatban csak megerősíteni tudom a többiek véleményét.
Nekem már volt 2008 őszétől 2011-ig 0 kilométeresen is egy 2.5-ös M6-om, és újra ugyanazt vettem használtam - most második autónak az offtopic prius mellé.
2.5 az elsoszamu de olykor talalok 2.0-eset kb 300-400eft olcsobban (3mft alatt ez vonzo arelony)kb hasonlo evj,km-rel. Ugy hallottam a ketezres kategoriaban ez egy elenkebb, kellemesebb motor de....a 2.5 meg nagyon jo karakterisztikaju, kiemelkedoen rugalmas a benzineseken belul korrekt fogyasztas mellett.Eroltetem en meg ezt a 2.5-ot sztem😏.
Segítséget szeretnék kérni, ha lehet! Egy 2004-es dízel, 121 LE tudású Mazda 6 tulajdonosa vagyok. Mostanság rendszeresen (kb. 300-600 kilométerenként) boldogít a check engine lámpa. A hibakód P0404, menetközben villan fel, a gép megy tovább rendesen, indul, nem füstöl stb. A hibakód törlése simán megy. Az EGR ki lett takarítva, meg a vákumcsövek is "jók" a szerelő szerint. Ilyenkor mi van? Válaszotokat előrre is köszi !
Ki kell próbálni. Ha dízelhez vagy szokva, lehet fura lesz a "nagy" nyomaték hiány. Viszont, ha pörgeted, akkor tud dinamikusan haladni. 2.5-ösöm van, én azt mondom 2-es, 3-as sebességben már 2000-től dinamikus, 3500-tól indul meg igazán. Most tankoltam 100-as maxx motion-t gondoltam kipróbálom és azt kell mondjam van különbség, lehet csak az időjárás hőmérseklet változása miatt, de gyorsabban reagál a pedálra és hamarabb lesz nyomatékos vagy valami ilyesmi.
Mazda 6 GH 2008-2010 evj. 2.0 vagy 2.5 benzin vennek.
Elsosorban 2.5-ot keresek de jelentosen olcsobban es nagyobb valasztekban talalok a 2.0 verziobol(itthonrol+kinti behozatal)
Ugy tudom,hogy mindketto jo motor es szervizkoltseg teren sincsen kulonbseg.
Kerdesem,dilemmam(még ha relativ is): A 2.0 motorral is lehet dinamikusan kozlekedni vagy ha ez a kerdes akkor mindenkeppen 2.5? Egyiket sem volt alkalmam meg probalni.
Simán belerakják a normál gyertyát is,aztán csodálkoznak,hogy 5 ezer fordulat felett nincs erő a motorban...meg sokkal többet fogyaszt....meg egyenetlenül jár egy idő után....
Várjál csak, ha a gyári benne van akkor azon lesz valami kód. Van egy tippem hogy ILTR5A-13G lesz rajta ha LF-VE a motor benne. Az még filléres, kapható. Nem volt 3eft darabja. Vegyél ki egyet és fényképezd körbe, hátha azon elindulhatunk.
Köszönöm a gyors választ, a Ford gyertyát már ajánlottak, a cromaxnál, ford logós gyárit, de az platina elektródás volt. Nem mertem megvenni. A gépkönyvben nem találtam adatot a gyertyàra vonatkozóan.
oszi6mps valószínű fog tudni neked ajánlani gyárit (NGK) ford logoval, fele mazda áron. Gyertya ügyben ne higgy az autósboltos keresőknek, nézd meg a gépkönyvében pontosan megyik NGK kell bele és azt vedd. Sok a hibás adat az egyéb adatbázisokban.
Az 5-ös fórumról irányítottak ide, van egy 2009 és Mazda 5 2 literes benzines. 105.000km van benne, most lenne esedékes a Gyújógyertya csere. De nem találtam unix, bárdi stb, iridium elektródás gyertyát. A szervïzben mondták, hogy az kell bele. Ha esetleg van valakinek 2.0 benzines 6-os aki már cserélt benne, leírnà nekem hogy milyet tett bele. Vagy marad a gyári.
Ha motorfékkel van hangja (bár hallani kéne) akkor elképzelhető a difiből jön....meg kéne nézni a holtjátékot van e egyáltalán (belül megmozgatva a kihajtást a féltengely tövénél,nem pedig a féltengelyt,mert az tuti kottytan)
Váltóhibával találkozott már valaki? Mi baja szokott lenni? Tudna valaki tapasztalatot megosztani? Mennyibe kerül egy jó bontott váltó? Motorféknél olyan "váltós" hangja van.
motorburkolatra gondolsz szerintem ;) az már nagyon durva ha mocorognak is a befecskendezők ,előtte azért kellőképpen kormol is a motor ,fogy az olaj és hangja is erősen megváltozik,erőtlen lesz a motor.
A pontos nevét nem tudom ,de valóban csak gyárit találtam én is ,közel 6 ezer darabja
Viszont elég komoly oka van ha ott tolja az olajat,Kb 2 hete javíttattuk az egyik 6 osunk ezzel a hibával ,az már kettőnél nyomta ,és sokkal komolyabban .Az oka ,kettő porlasztó tűzkarika ki volt égve ,és a felnyomott gázok nyomták ki.
A fedél levétele után beindított motornál ,szemmel láthatóan kalimpáltak a porlasztók
"Lassan elindulok, már 1500-nál felváltok, kímélem a gépet, gondolja a fotelfizikus. Pedig nem, pontosan ellenkezőleg: a kis fordulat öl." Mégis a feleségem 1.5-ös benzines M2-je már 1500-as fordulatnál jelzi hogy válts fel. Miért? Ilyen hülyék a Mazdánál?
Szükségem lenne egy kis segítségre. Egy ideje folyik az olajos lötty a motorból, de eddig nem tudtam megállapítani honnan. Ma fény derült a dologra. A magasnyomású csövek, ahol belépnek a motor blokkba, onnan ered a folyás. A kérdésem az lenne, hogy mi a megnevezése ennek a tömítésnek. Elvileg "csak" egy bepattintós tömítésről van szó, de a szerelő azt mondta csak gyáriba lehet megvenni. Mellékelek képet a könnyebb beazonosításhoz.
Sziasztok üzemmeleg állapotba ha üresbe rakom a sebváltót és fékezek el kezd dadogni az autó, sőt volt hogy le is fulladt. Olyan mint ha sebességbe lenne. Tapasztalt már valaki ilyet, mi lehet? 2002 mazda 6 2.0 dízel 136 LE
Ilyen hullámzó jelenséget simán tud okozni egy berohadt betét is ám...simán félre feszíti a tárcsát agyastól mndenestől a fékhidraulika meg az emberi láb ereje is ezáltal. Illetve a nyereg csúszócsavarok kopása miatti káros rezgések nagy fordulatnál visszaütnek az ember lábára is. A csavarokat is érdemes volna megnézni nem e kottyannak .
Igazad van, a csapágycsere is okozhat ilyet, de ilyen nálam nem volt és azért ez a csapágygond 2-3 százezer km alatt nem is jellemző.
Amúgy egy ilyen 2 darab első tárcsa szabályzása 10e Ft és másfél óra. Egy féktárcsa kb 200e km-t kibír. Ennél olcsóbb és egyben tökéletes megoldás nincs, még a használt csonkaállvány beszerzése + szerelése sem az . . .
Nekem ugyanezt produkálja teljesen ahohy leírtad. Az enyém is nyugati, és mikor ki lettek cserélve a tárcsák az után kezdte produkálni, de nem azonnal hanem fokozatossan. Finom fékezésnél lehet érezni olyan 30km/h alatt. A fék jól fog, csak van ez a hullámzó hatású mozgása neki alacsony sebességnél. A szakszerű rögzítést követően kipróbáltad és jó lett vagy most össze sem raktad és szabályoztatod?
Eh, ez tényleg érdekes. Egy 2004-es hozászolásra ment volna válaszként?
De hogy témánál maradjunk, láttam egy eladó 2008-as ford mondeót az ominózus 2.3-as motorral (2261), gondolom a fordoknál is fennáll minden nyűg ami előjön a 2.3-as mazdáknál?
Más téma, olvasgattam hogy olajban el lehet kicsit térni a hígabb irányba. Ezek szerint egy 0w30-as, vagy akár egy 0w40-es olaj akár jobb választás is lehet mint az 5w30-as? Természetesen benzinesbe szánva.
Nem tudom ez mennyire tényező, de a dízel értékesése komolyabb lesz a benzinesénél. Ráadásul ma már a benzines is közel annyit fogyaszt mint a dízel. Az egyedüli előny a nyomaték marad (ami ugye nem annyira jó a motornak, mint a magasabb fordulaton jelentkező erőtöbblet http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/15/a_nyomatek_ol_nem_a_fordulat/ ). Ezek mondjuk a tartósabb használatra igazak inkább, nem tudom mi a terv, csak gondoltam nem árt tudni. Esetleg kipróbálni egy nagyobb benzinest.
Hello!A konzolfedél jön le komplettan média keretnek is hívják,na annak kell lejönnie egyben a szellőzőkkel, klímavezérlővel,média egységgel, gombokkal és a vészvillogó kapcsolóval együtt
Persze hogy létezik, a neten általában a panasszal találkozol, azt nem szokták beírni, hogy minden nagyon szép és jó :) Egy barátom egy 2003-as modellt használt 5-6 évig, úgy 10-11 éves koráig, semmire nem kellett költenie. Ha már 2.3, akkor lehet érdemesebb egy eleve motorhibásat keresni, amit ha felújítasz, raksz rá nagyobb olajteknőt, akkor biztos lehetsz benne, hogy nem lesz motor probléma. Mással meg amúgy sem szokott gond lenni. (persze a rozsdára figyelni kell)
A kerékagyad görbe, de nem ez a jó megoldás, mert a következő féktárcsa cserénél megint lehet procut rendszerrel szabályozni jó drágán. A te esetedben a rossz alkatrészedhez lett a jó utánállítva... Ki kell cserélni a kerékagyat. Nekem is pontosan ugyanez volt az autómmal mikor megvettem, a tulajdonos elmondta, hogy minden új (féktárcsák, fékek) és párszáz km után újra üt. A kerékagy attól görbülhetett el, hogy volt korábban kerékcsapágy csere és a bepréselést valószínűleg nem szakszerűen végezték. Esetemben beszereztem egy komplett bontott csonkállványt és csere. Azóta semmi gond, ennek már 2.5 éve.
Tudom, így látatlanba, vagyis inkább hallatlanba elég nehéz... szerelőnél is volt az autó, összedugtuk páran a fejünket, de nem jöttünk még rá, mi okozhatja. Azért írtam ide, hátha valakinek volt ilyen problémája és végigjárta az utat... Utánanéztem, az általad leírt hibáknak elvileg egyéb tünetei is vannak. Alapjáraton kuplung pedál benyomásakor is érezhető, hallható, hogy valami nem ok. Nálam semmi ilyesmi nem tapasztalható. Minden jól működik, csak ez a hang... És viszonylag hangos. Majd megpróbálok hangfelvételt készíteni.
Még nem vagyok mazda 6 tulaj, de tervezem egy benzines beszerzését. Igazából egy jól felszerelt 2.3-as lenne a legszebb, de tudom 2.0-as lenne ésszerű.
Utána olvastam a dolgoknak, tudom hogy a 2.3-as rizikós. Sok felújítottról, megkopott csapágyas/főtengelyesről hallottam/olvastam.
Na most az érdekelne, hogy a 2.3-as törvényszerűen kezdi el enni az olajat és kopik meg (rossz konstrukció), vagy tényleg hanyagság miatt?
A sok negatív 2.3-as benzines beszámoló után, érdekelne, hogy van-e egyáltalán olyan tulaj aki elégedetten és problémamentesen használja a 2.3-asát. Az már csak hab lenne a torkán ha ez a hibamentes használat 200-300-400 eKm-futással párosulna. létezik ilyen?
Téma volt, hogy az USA-ban főleg a 2.3-as modellek vannak jelen, vannak ott magas futású problémamentes példányok ezzel a motorral?
Kanyarodással nincs összefüggésbe. 1-esben elindulok, elkezd nyekeregni, kuplungot benyokom, abbahagyja, rakom a 2-est, megint nyekereg, de amikor már lendületben van az autó, elnémul. Valahonnan elölről jön a hang és inkább középtájról.
Help me! Nyikorgó, vagyis inkább folyamatos recsegő hangot hallok elinduláskor. Lassú haladásnál is, amikor picit erőlködik az autó, pl. dombnak felfelé. Gyorsabb sebességnél, fekvőrendőrnél, kátyúnál semmi hang. Ki tudja, mi lehet? (2004 1.8 Sedan)
Én is szívtam anno a féktárcsákkal. Tökéletesre felszabályozták aztán az első komolyabb tempós menet (pl autópályán) után történt fékezés után egyre jobban berázott . . . De pár ilyen szabályozás után rájöttünk az igazi okra . . .
Valami miatt üthetett az agy, ennek oka lehet bármi, nagyobb kátyú, járda, stb. Ugye azon van a féktárcsa. Azt hiába szabályozták tökéletesre, mivel nem futott tökéletesen párhuzamosan a féknyereggel, ezért jött elő ez a jelenség. A megoldás nagyon egyszerű volt (miután egy "hozzáértő" ezt elmondta): van olyan felszabályozási módszer, hogy a féktárcsát felszerelt állapotban a helyén egy a féknyereg helyére felrögzített mini esztergával szabályozzák fel. Így a tárcsa csúnya szóval hozzá lett szabályozva az ütő agyhoz, ezután tökéletesen párhuzamosan futott a féknyereggel és nem remegett be többé a kormány fékezésnél.
Nekem ezt a két első keréknél kb 1,5 óra alatt megcsinálták és azóta is tökéletes. Ha kell, megmondom hol és mennyiért csinálták meg nekem.
Van 4 db gyári felnim GG-re. Szerkezetileg rendben van, viszont van vele munka bőven, mert egy festés kell rá. Ha valakit érdekel olcsón megválok tőle :)
Én pár éve eléggé körüljártam az ügyet. Eddig azért nem léptem meg, mert nem költök ennyit bírságra, mint amibe belekerülne a motyó. Olcsó védelem nem mindig véd, ami lehet rosszabb, mint a semmi. Ja és külföldön sok helyen nagyon keményen büntetik.
Akkor ez egy érdekes "jelenség". Vagy egy nem egészen hozzáértő cserélt benne befecskendezőket, vagy esetleg újrakalibrálták őket. Bár utóbbi esetben illett volna átütni a jelzést.
Én nem értek hozzá túlságosan, nem rég vettem porlasztókat, és kifejezetten mondta a szerelő, hogy figyeljek arra, hogy a kábeleken és a porlasztón a szám megegyezzen, különben nem fog jól működni.
Jelenleg az a bajom, hogy épp lenne miből rendberakatni mindent (a rozsdás ajtókat mondjuk nem, de az hadd rohadjon még, majd veszek 4 bontott ajtót ha nagyon vészes lesz), csak időm nincs, illetve nehezen hagyom ott munkába járás miatt, és nagyon nehezen döntök, kihez vigyem. Lehet megint Auto Focus lesz, főleg ha ott kell hagyni pár napra, Békéscsabáról szar lenne hazabuszozni.
Ellenőriztetni kéne hozzáértővel,hogy az -e egyáltalán a bűnös,illetve célszerszámmal lehet kitekerni csak. 6-7ezer oldalanként ,ha az a baja....ha külső is kell,akkor duplája..
Tegnap észrevettem, hogy jobbra-balra mozgatva kotyogó hangot ad a kormány mindig a jobb irányba koppan. Segítsetek már légyszi, nem emlékszem, hogy ez az a tünet amit márkaszervízben spécizsírral 6-10 ezerért javítanak?
Biztos hogy nem. A suzuki távirányítója pl más mint a mazdáé. Pár tipusnál lehetnek egyezések, főleg pl vw, skoda stb testvéreknél de szerintem a yatour mikroporgramja is különbözhet autómárkánként.
Levettem a hatso tarcsakat, es felszabalyoztattam oket. Igy is siman meret felett vannak.
A feknyergek iszonyatosan rossz allapotban voltak. A dugattyuk szepen mozognak, de ennel tobb jot nem tudok emondani roluk. A legutobbi cserenel ATE beteteket raktak bele, de nem cserélték a szerelo keszlet elemeit (rugok, rugos betet tartok stb. Az uszoagyazasu nyereg csapjai teljesen szarazak es nehol vizkovesek voltak. Betetek felrekoova, berepedezve.
Mivel nem akartam a legtelenitesel bajlodni (pedig tervezem, hogy lecserelem a fekfolyadekot is) a nyereg uszo reszet a helyukon drotkefeztem es csiszoltam le egy kicsit, a tartokonzolokat levettem es eloszor drotkefevel majd rozsdaoldoval vettem oket kezelésbe. Legvegul hoallo festek bevonatot kaptak.
Az egeszet uj uszocsapokkal, uj szerelekekkel es egy garnitura zimmerman betettel raktam ossze miutan elhoztam a szskitol a felszabalyzott tarcsakat.
Szerintem ez tutira gagyi. Nekem a hátsó rendszámtáblánál egy, elől pedig 2 érzékelő van, és 100e Ft körül volt a beszerelése, és még az sem 100%-os, mert nem mindent érzékel. Mentett már meg párszor, de én magamtól biztos bele nem építettem volna, az előző tulaj rakatta bele.
Valaki nem tud küldeni egy Dension CD emulátorhoz való kábel kapcsolási rajzot? Van egy Suzukiba való kábelem, az ilyen egyszerűbb. Vvan Mazdás aljzatom, az átkötést meg tudnám csinálni, csak nincs hozzá rajzom.
Valaki tudna kérem küldeni egyet, hogy tudja melyik pin hova kapcsolódik?
Ma olajcserén volt az autó ,sikeresen mellé öntötték az olajat a betöltő nyílásnak ,lehet direkt mert nem tetszett hogy én vittem az olajat és még látni is kívántam hogy azt töltik bele. Haza érve leszedtem a műanyagot hogy normálisan letakarítsam ,akkor vettem észre hogy a porlasztok csatlakozóin ,és a porlasztók fényes tetején 4 ből 3 nak nem egyezik a száma,más van a csatin mint a porlasztón.Mi lehet ennek az oka ? cserélhették őket? Kellett csere után tanítani őket??vagy nincs jelentősége?Ha kellett akkor hogy ?mert lehet hogy nem végezték el ,mert nem jár valami szépen
Megnéztem a gyerekekét is ,mindkét autón egyeznek a számok
Van egy 2006-os kombi Mazdám. A bal első oldalüvegi vízlehúzó gumi elöregedhetett annyira, hogy összekarcolja az üveget? Minden ablaklehúzás kellemetlen hanggal jár, és sajnos szemmel látható, függőleges karcok jelentek meg az utóbbi időben az üvegen. A csere helyett lehet valahogy javítani a helyzeten? Körülbelül mennyibe kerülne az új vízlehúzó?
Rá lett mérve az indító motorra, nem kapta a 12 V-ot. Aztán, miközben indítóztam, meg lett mozgatva a biztosíték tábla és egyből beindult. Rémlik, hogy Premacy-val valakinek volt ilyen gondja és biztosíték táblát kellett cserélnie, annál típushiba volt. Kíváncsi lennék, hogy vajon ez 6-osokra is igaz?
Elhiszem, ezen van helye, sot meg ugy s volt forgatva, hogy be lehessen tekerni a kupos rogzito csavarokat.
Koszonom a tippet, de mar megtisztitottam az agyakat es megmertem mikrometerrel a futasukat. 1 szazad millimeteren belul van a felfekvo felulet, ugyhogy ezt igy jonak minositem.
Az elejeben minden rendben levonek latszik. Nincsenek felrekopva a betetek, minimalis a tarcsa valla, es meg a kozepso resz is rozsdamentes. Ezekhez azt hiszem egyelore nem nyulok, hogy tudjam megoldodik-e a problema a hatsok felujitasatol.
P.s. autot gyakorlatilag tobb, mint tiz eve nem szereltem mivel jellemzoen cegautokkal jarok amit szervizel a lizingceg. Viszont utcai es versenymotorokat meg 15 eve babralok hobbibol (bar papirom is van rola de massal keresem a kenyerem).
Erre hogy sikerült rájönni? Meg kéne nézni mely részek megnyomása segít. Lehet érintkezési hiba, de korántsem biztos, még az is lehet hogy a nyomkodástól valahol elmegy az áram és ezért resetel egy áramkör.
Enyémen nincs,meg amiket eddig láttam,se volt... sőt az agyban sincs menet a rögzítő csavarnak.... Ha szétszedted,az agy felfekvő felületét és a tárcsa belső felfekvő részét is pucold fel,mert kerékcserekor oda simán bepottyanhat egy kis retek és ráhuzatva,bepréselve elkezdi az emlitett jelenséget .
A hátsó tárcsán a GH-n pl nincs is kis csavar. A fékbetétek berohadását nem mindig az új beépítőkészlettel kell megelőzni,hanem a kerámia,rézpaszta használatával,ami nagyon sokáig a helyén marad,érje eső,hő ,akármi. Sok szakszerviz csak bedobálja az uj betéteket és kész,az úszó csavarok szárait is sokan elfelejtik ujrakenni,illetve Mazdánál bevett szokás hogy csak egy csavart vesznek ki betétcserekor. A tárcsa hiába jó,a szélein kiperemesedő rozsda is tud furcsa dolgokat művelni,a néha rá rá kapó betéttel és fékhatással. Sajnos a hátsó fék sokkal több latyakot,sarat,vizet kap minden autónál,mint pl- az első. Egy alpesi országban meg különleges "sóval" is találkozik,nem ugy mint nálunk,hogy kalciumklorid meg náriumklorid ...
Sziasztok! Nem indul az autóm, csak, ha a motortérben található biztosíték táblát, ill. az abban lévő reléket megnyomkodom. Gyújtás van, de amikor indítóznék, meg se nyikkan. Érdekelne, hogy volt-e valakinek ilyen problémája és ha igen, valamelyik relé volt rossz, vagy magával a biztosíték táblával volt a gond? Ez az infó azért lenne fontos számomra, mert elég nehéz lenne kideríteni, melyik okozza a problémát.
Mikor megvettem a mazdát, minden rendben volt, vizsgán is szépen fékezett, de kicsit zavart, hogy fékezéskor egy kicsit "hullámzott". nagyon finoman, de engem zavart.
Úgyhogy ma szétszedtem.
Mivel az ausztriából származik, ezért azon meg sem lepődök hogy a féknyergek felülete totál rozsda. Elöl-Hátul szinte új tárcsák (24,6, elöl és 9,6 hátul) és elöl szinte új betétek, de ezen kívül van mit dolgozni rajta.
Amikor a hátsó tárcsákat cserélték, sikerült a rögzítőcsavarok nélkül felrakni őket. Ugyan a felni hozzászorítja őket az agyhoz, és az átmenő tőcsavarok is tartják őket, de ettől volt a hullámzás a fékerőben.
természetesen a fékbetét csúszó és rezgésmentesítő betéteket nem cserélték, ettől a jobb hátsó betét totál berohadt így az egyik szinte gyári vastagságú a másik pedig majdnem vason van.
Sajnos az EBC betétek rendelősek, úgyhogy egy darabig pihen az autó ameddig a tárcsékat szabályoztatom és megjönnek a betétek.
Adott egy 2011-es Mazda 6 2.2 dízel 140e km-rel (mo-i, vezetett szkönyv, bár az utolsó olajcsere már nem márkaszervizben). Ma elkezdett villogni a dpf. Lehet, hogy nem lett beütve a rendszerében az olajcsere/szerviz és azt hiányolja?
Hát jó kérdés, lehet hogy az erősítő nem adja hátra a jelet, lehet hogy kábel hiba, innentől muszáj lesz valakinek megnéznie közelebbről :( Első körben megmérném , hogy a hátsó csatlakozóban van-e 12V és hogy jön-e jel.
Tegnap kipróbáltam egy korábbi mazdából valót, ránézésre tényleg ugyan olyan volt, de a száma más volt, de sajnos meg sem nyikkant. :( Tanácstalan vagyok, hogy hogyan tovább.
Bontódik nálam egy 2004 07 havi osztrák 6 os kombi RF5 136 Le. fekete.Tökéletes rajta minden ,a motor szépen jár ,nem csörög ,zörög, kopog,és füst mentes. Nagyon szép hangja van ,és nagyon megy. Saját lábon jött haza, osztrák műszakija is van 230 ezer van benne,Sárvédők ,küszöb rohadt ezért adták el ,az ajtók még menthetők kis ráfordítással
Harmadik autó volt ,kutyát hordtak vele kiállításra.Ha kell belőlele valami keressetek bátran
Ha van valakinek Dension CD tár emulátora, az tudna nekem küldeni egy kábel bekötési rajzot?
Szereztem egyet, de ez Suzukiban volt, annak más a csatlakozója, de új kábelt nem akarok, hanem csak csatlakozófejet cserélni, ehhez kéne, hogy melyik pint hova kössem.
Annyit találtam róla anno hogy az USA piacra, mexikóban gyártott l5-ve motoroknál volt egy pár hónapos időszak amikor rosszul szerelhették a csapszeg biztosítót. Ezeket ott vissza is hívták.
Európába ezekből nem került, nem is volt visszahívás belőle.
Tegnap eszembe jutott, hogy az áprilist már új nyári gumin kezdeném inkább, így aztán nagyjából az eredeti terveknek megfelelően rendeltem egy szett Goodyear Efficientgrip Performance gumit 225/45r18 méretben. Tudományosan nem tudnám alátámasztani miért pont ezt, a specifikációt és teszteket persze olvastam, ill a szaktopicokat is. Ami segített dönteni az hogy igazából senki sem szidta látványosan. Illetve nem akartam sportosnak beállított gumit.
Én is azt hittem hogy a CD-tár szarakodott, megvettem a yatourt, majd 1 hónap múlva ugyanazt csinálta mint a cd tárral, aztán új fejegységet kellett vennem :
Miért ne lehetne? "Az élettartam ugyanakkor változó: ha a mérőműszeres ellenőrzés sem mutat rendellenességet, 180-200 ezer kilométerig is az autóban maradhat a szonda, van, amelyik kibírja."
veszel egy yatour vagy dension cd tár emulátort és azon keresztül már tudsz külső hang forrást csatlakoztatni illetve ezek már tartalmaznak egy usb/sd kártya foglalatot és MP3 képesek (dension jobbnak tűnik)
Arra már rájöttem, hogy a hátra simán bedugom a jack csatlakozót nem működik (ugyanitt eladó Monster 3,5 mm-es jack csatlakozó, ránc-felvarrott Mazda 6-hoz tökéletes).
Mi mást lehet tenni?
Rákerestem volna itt a fórumon az AUX kulcsszóra, de a kereső min. 4 karakterrel tud operálni csak.
Én és a gyermekeim , 3 hatost használunk ,nagyon változó a hiba az enyém 185 ezernél kapott új kettős tömegűt tavaly nyáron 150 ért vettem ,de kellett cserélni olaj pumpát 165 ezer + generátor javítás 50 ezer .közel 400 ezret költöttem rá ,de előtte nem volt gond vele ,és azóta sem ,bár a porlasztó csere érik nagyon 2003 as gép
A lányoméban 352 ezer van és eddig csak kuplung szett lett cserélve ,komplett fékek elől hátul , illetve most égtek el a porlasztó tűzkarikái és kitolta a szimeringeket és az olajat ez 90 ezerbe fájt,De ez a motor most is szebben szól ,és jobban is megy mint az enyém pedig mindkettő 121 lovas ez 2004 es
A harmadikban 230 ezer van eddig hibátlan ,semmi extra gond nem volt vele ,gyönyörű motor hang ,,ez is 2004 ,de 136 lovas
Persze apróbb hibák voltak mind hárommal időnként ,de azok ritkán ,és kb.10-20 50 ezer forintos hibák
Nem feltétlen, én csak saját tapasztalatot mondok. Miután megvettem (Ismert előélet fix km), 2 évig semmit nem kellett költeni, csak a kötelezőket (Olaj, meg kopó alkatrészek) Viszont 3 hónapja kb pokollá változott a dolog, 490 ezret költöttem rá.
- Porlasztó alátétek átégtek, ott mentek a szimeringek is, de károsodás nem történt szerencsére.
- Feszítő görgök
- Klíma
- Generátor
- Tempomat
- Bose hifi
- Hűtő
- 4 bontott porlasztó
Ezek jöttek grátiszba, megcsináltattam a 300 ezres szervízt + műszakit, az volt vagy 150 ezer, után pedig ezek romlottak el 3 hónapon belül.
200e km körül kettős-tömegű lendkerék az kb 2-300 ezer FT, 300e km környékén meg nyugodtan számolhatsz a porlasztókkal is, az meg 500e ft körül van. Meg úgy hébe-hóba apróságok előjönnek 50 ezres javítási költségekkel :)
:-o El nem tudom képzelni, hogy mi értelme volt ezt kipakolni :( Ez esetben elég beszerezni egy mélynyomót. Maga a mélynyomó ránézésre ugyanaz, mint az előző szériában, a csatlakozó viszont nem tudom különbözik-e.
Valami volt benne,valoszinüleg sosem cserélték még a szakszervizben sem,és felforrhatott párszor ,mert elöregedet,aztán a gáz meg aprócska buborékokban bent maradt a csőben.
A csomagtéri "hangszóró" integrált erősítőt tartalmaz, hátra csak előerősített jel megy az erősítőből. Ha neked nincs erősítőd az anyósülés alatt, akkor nem bose hangrendszered van, akkor a mélynyomó hiány sem orvosolható egyszerűen, ugyanis a sima rendszerhez nem tartozik mélynyomó kimenet sem. Ez lehet az oka, annak hogy nincs ott semmi.
Szóval 2008 GH-s mazda kombi, pótkerék helyére szerelhetőről van szó, és csak a "doboza" volt az autóban, a belseje eltűnt. Vennék helyette egy másikat, csak pont ilyen évjáratút nem találtam, csak korábbit, ott viszont azt mondja az eladó, hogy az erősítő az anyós ülés alatt van és csak a hangszóró van a dobozban. Na most én nem találtam az anyósülés alatt semmit, az enyémben már az erősítő is a dobozban lenne?
Continental Contiecocontact 5, 215/55R17-es új nyári gumi szalonautóról leszedve, 4db 3 áráért eladó130.000Ft . Az ár irányár, alkudni lehet. sziki1@freemail.hu .
Na ennek fuss neki még 1x!FL utáni GH-m van,xenon,fényszenzor,kanyarlámpa,amit akarsz.Mivel Olaszban vettem,nem világít állandóan,de van fénykürt így is.Akkor ez most hogy?
Nekem a tompított xenon, a távolsági halogén (gyárilag) és ha nincs felkapcsolva a világítás, és elkezdek villogni, ugyanúgy villog a távolsági mellett a xenon is... Na ez a szemétség :)
Bizonyara nagyon ismered a GG modelleket, de itt konkretan a GH-rol volt szo.
Meg 1x. A tobbit nem ismerem, de a kanyarkovetos bixenon GH modellekben nincsen lehetoseg arra, hogy a xenonlampa bekapcsolasa nelkul a tavolsagi fenyszorot hasznalni lehessen. Mivel a fenykurt hasznalhatosaga alapfeltetele a kozuti kozlekedesnek, ezert a fenykapcsolo minden menetallasaban (tehat a parkolashoz hasznalt helyzetjelzo kivetelevel) a Xenonnak begyujtva kell lennie.
Amin gondolkodtam meg, hogy esetleg lehetne egy kondicios kesleltetest rakni a feny vezerlesbe. Azaz csak akkor gyujtsa a xenont, ha a motor jar, es az inditastol eltelt legalabb 30 masodperc, tehat a tranziens villamos jelensegek stabilizalodtak.
Elinduláskor hallok egy koppanó hangot jobb hátulról, mintha a keréktől jönne, akkor is ha mondjuk 1-esben elindultam, átváltok 2-esbe és kicsit dinamikusabban gyorsítok. (Nem úgy értem, hogy 6 ezren pörgetem a benzin motort, hanem sima pesti zöld indulásnál, hogy ne dudáljanak le).
Csak gázadáskor jelentkezik, van esetleg valami ötletetek, hogy mi lehet?
Itt ragadnám meg az alkalmat, hogy ismét megkérdezzem tudós kollégáimat, hogy F/L-es GG verziónál (2007) melyik értéknek kell 100 alatt maradnia?
- Injector learned value (ez az, amit talán 4 nyomáson is behangol, amikor újra taníttatjuk vele a dolgokat [5 érintős 5 mp-en belül drótos megoldással])
- Injector correction value (ezt úgy tapasztalom, hogy magától hangolgatja folyamatosan)
Az első nálam 100-on belül van, noha a 3-as injektor erősen közelíti bizonyos nyomáson. A másodiknál a 2-es injektor vmi 1.400-nál jár, míg az 1-es 0, a 3-as és a 4-es nagyságrendileg 50 környékén.
Az AFS kanyarfénnyel szerelt GH-kban bi-xenon van, a többiben nincs. Ezt az FL előttiekről biztosan állíthatom, az FL utániaknál nem tudom, hogy változtattak-e rajta.
Alvázvédelmet :) Én nem hallottam ilyet, hogy erre volt visszahívás. Az első szériánál volt rozsdásodás miatt visszahívás, de ott javítás történt szerintem, nem alvázvédelem.
Már leírtuk párszor miért van így. Egyes országokban kötelező volt a menetfény, ezért egy ilyen modult is terveztek, hogy azokon a piacokon is szabványos legyen az autó. Mivel az osztrákoknál egy ideig élt a szabály, ezrért nekünk is ez jutott, mert rajtuk keresztül jöttek az disztributori autók. Nem tudom a gh-nál hogy van, de a gg lámpában van külön halogén távolsági fény, az villog fénykürttel, a xenon nem csinál semmit, nem bixenon. Az igaz, hogy lekapcsolt lámpánál fénykürtre a xenon is világít, de ez szimpla elcseszés szerintem. Az meg hogy így az automata funkció értelmetlenné válik csak hab a tortán, akkor egyáltalán minek szerelték fel vele az autót? Szóval itt két csapat egymás ellen dolgozott...
2007-esemet most vizsgáztattam, minden nagyon rendben volt vele de azt javasolták hogy megelőzésképpen alvázvédelemmel lássam el pluszban. Annak idején volt visszahívás alváz és üregvédelemre de az enyém nem esett bele abba a csoportba. Mit érdemes elkövetni a rohadás megelőzése érdekében?
Ha tudod, szerezd meg a kicserelt (rossz) vilagitasmodult. Szivesen beleturkalnek teljesen karitativ alapon, hatha meg tudom javitani, egyebkent meg meg tudnam csinalni a valtoztatasokat amiket korabban linkelt a topictars. Ha mukodne akkor lenne egy "topic cserealap" amit fel tudnank ajanlani annak aki ilyet szeretne.
Azert megy ejjel nappal a xenon, mert ez bixenon fenyszoro, ami azt jelenti, hogy ugyanaz az ivkisules adja a tompitott es a reflektor fenyet is. Ha nem megy a tompitott, nem tudod használni a fenykurtot sem. Azt meg eloiras hasznalni tudni barmilyen szituacioban.
Korabban egy Mo-n uzembehelyezett 08-as GH-t hasznaltam, most egy 09-es Osztrak van a haznal es mindketto ugyanugy mukodik. Off allasban is vilagit, kiveve a helyzetjelzo modot.
A fenyerzekelonek es az auto modnak az a szerepe, hogy a muszerfal vilagitas fenyerejet allitsa nappal es eccaka kozott. Mellesleg a fenyszenzor a klima vezerlesbe is besegit.
Jótól kérdezel, nem vagyok jártas "hardwaresen" a kocsikban. :) A rizikó az volt, hogy a bontott porlasztók is rosszak. Bár én általában optimistán állok hozzá a dolgokhoz, és itt is bejött.
Azért kellett cserélni, mert nem járt már szépen a motor, egyenletlen volt, csattogós, illetve füstöl elég szépen (alapjáraton még nem), már a kalibráció sem futott le. Én azért nem esküdtem volna meg rá hogy mindent ki kell cserélni, de amit találtam alkalmi vétel volt, be is jött.
Cserélhetsz egyet is, ha jól tudom a kábelen lévő számnak, illetve a porlasztón lévő számnak meg kell egyeznie, (gondolom valami ellenállás kábel)
Mi a rizikó egy ilyen cserében? Miért cserélted? Mi volt az előjele, hogy cserélni kell? 1-et is lehet cserélni, vagy az még rizikósabb? (nem vagyok túl jártas a témában, bocsi a sok kérdésért)
4 porlasztót amiben több mint 310e km volt, kicseréltem 4 db bontott 140e km-t futottra. 110-ért vettem a négyet. Rizikós volt, mert benne volt a kockázat, de még a szerelő is azt mondta, hogy meglepően szép hangja lett. Vissza is kéne tekerni 140-re :))))
Én is így használtam eddig. Kapcsolgattam az auto és helyzetjelző között a világítás kapcsolót minden indításkor és leállításkor. Most egy pár hónapja elkezdett szarakodni a kapcsoló. Helyzetjelző állásban ha irányjelzőzök és közben tekerem a kormányt (ami valljuk be nem ritka), akkor sokszor elkezd villogni a műszerfal. Mintha off és helyzetjelző között kapcsolgatnám a kapcsolót. Ami nagyobb baj, hogy a xenont is így villogtatja. Néha olyan gyorsan, mint egy stroboszkóp. Tehát helyzetjelző állásban offnak érzékeli, majd újra helyzetjelzőnek. Szerintem a sok kapcsolgatástól kezd behalni.
Már a szervizben van a világításmodul. Csütörtök délután kicserélik.
Nem lehet, hogy meghibásodott a kapcsoló és 0 állásban is kapcsol, mintha AUTO állásban lenne? Egyébként nem lenne sok értelme az AUTO módnak. Én kimérném a bajuszkapcsolót is azért.
Nekem a tompított(xenon) a nappali fény (gyárlag).... "0"-"auto" állásokban is egyfolytában világít,még hátul is,mihelyst ráadom a gyújtást... 2009 es az autó. Ki akarom váltani egy ledes,csak elől világító menetfénnyel,mert ez sehogy sem faxa így... az inditózáskori feszültségesés,meg állandó gyujtogatás megöli a gázkisüléses cuccokat a trafótól az izzóig.
Nem lutri az külföldről, világosan jelezve van a tipusa. De meg lehet próbálni hazai bontókat is, előfordul behozott külföldi roncsokból. Igazából ez nem használódik, szóval szerintem mindegy hogy használt vagy új.
De nemtom, nekem ér meg 50 rugót vagy egy nyáklap kokányolást ez a mutatvány. Persze szokás kérdése tudom, de nekem már annyira automatikus a mozdulat, hogy ha beülök az asszony kocsijába, már ott is át akarom kapcsolni. :) ;)
Ez is megoldás,de ezt memorizálni kell automatikusan :D illetve járó motornál így is világít valami Neked is mindig... Lehessen már kikapcsolni azt a nyamvadt világítást teljesen,de akkor a DRL meg ne a xenon legyen,meg a hátsó lámpa,hanem egy ledes osram pl,ami csak elől világít a kapcsoló "0" állásában. Automatán meg menjen majd az automata xenon,mert így semmi értelme nincs az automata fényszenzornak ,(na jó a belső müszerfal világitást felkapcsolja ha sötétedik)... ... Mert addig így sajnos a xenon izzók és trafók élete felére csökken,ha nem úgy csináljuk,mint Te,vagy amig nem rakjuk át a modult. :(
Ez sajnos egy nagyon elcseszett megoldás a mazdától :(
Hello! A Gh hatos automata nappali fény problémáját fejtegettem egy kicsit. A lengyel mazda fórumon már profin művelik ezt. Sajnos komplett világítás modult kell cserélni az autóban,hogy ne világítson állandóan a xenon és a hátsó lámpa DRL funkcióban a kapcsoló '0' és 'auto' állásában egyaránt .
Viszont négy féle vezérlő van,amihez hozzájutni elég nehéz,illetve rohadt drága ...(kb 50ezer egy gyári új) használtat meg lutri külföldről rendelni.
1 GS1D67890A (W/O AUTO HEAD LAMP>W/RUNNING LAMP) 1 GS1E67890A (W/AUTO HEAD LAMP>W/RUNNING LAMP) --- ez van általában 1 GS1F67890A (W/O AUTO HEAD LAMP>W/O RUNNING LAMP) 1 GS1G67890A (W/AUTO HEAD LAMP>W/O RUNNING LAMP) ---erre kéne klicserélni
Így néz ki:
Itt található:
Van még egy alternatív megoldás is,ha valaki nem akar cserélni,miszerint műszerésszel "ki" és van amit "át" kell forrasztatni a világítás vezérlő modul nyákon :
Áthidaló megoldásként tudok adni neked 4db 323F re való alufelnit gumival 60ezerért , ebből tudsz pótkereket választani a többit meg használni, vagy eladni. Asszem a méret jó a 2 re is :) Emelőt meg kapsz akármelyik piacon négyezerért :)
A feleségem M2-jébe nincs pótkerék. Kérdeztem a szervizben, hogy mennyi lenne, de ezek nem normálisak. Mankókerék szett (mankókerék+emelő+emelő rögzítő csavar) 120 eFt. Hol lehet ilyet kapni? Nem találok újat, sőt még használt is csak régebbi típusokhoz találok.
Mazda6 2004 GG-re keresek tetőcsomagtartót, amit a gyári rögzítőpontokra lehet csavarozni. Mik a tapasztalatok, bírják azok a menetek a (nem túl gyakori) fel/le szerelgetést?
Nem tudom kinyitni a bal első ajtóm ,se távirányítóval ,se kulcsal,belülről sem nyílik .A központi kinyit ,de az ajtó nem nyílik A kárpitot le tudtam szedni annyira hogy a fém rúdhoz hozzá férjek ,de azzal sem tudom kinyitni.
A kárpit nem jön le teljesen ,mert nem tudom kihúzni a a műszerfal oldalon a tükör csatlakozója miatt,ezért nem tudom lebontani az ajtó belselyét hogy hozzá férjek a zárhoz
Volt már valakinek hasonló gondja ?? ötlete valakinek ??
Van valakinek az ismeretségi körében eladó MX5? Érdekelne egy úgy 2000-től. Megbízható előélet a fontos számomra nem az állapot. Váltanék motorról így 50 fölött.
Erre majd valaki hozzáértő válaszol. Esetleg itt a gumis topicban is kérdezz rá!
Nekem is ET60 a nyári szettem, és télit is ilyet akartam. Nagyon nehezen találtam.
A GG-ket és GJ-ket más ET számmal szerelték gyárilag. Az FL utáni GH-t meg nem is tudom.
1 külföldi, és 2 hazai márkakereskedést hívtam fel ezügyben. ET60-at mondtak. Az én kocsim 2008-as.
Végül egy használt ET60-as, 17-es szettet találtam neten, rögtön rá is repültem. 70 ezerért, szinte hibátlan állapotban, kupakok nélkül... Szerencsém volt. :)
Mazda 6-os kocsimhoz szeretnék alufelnit venni, de bajban vagyok nem tudom mi az ET számom illetve az agyátmérőm.
A kocsi 2009-es GH modellű 5 ajtós 2.2. Eddig 16"-os téligumi volt rajta, most 17"-os nyárit szeretnék rátenni, de fogalmam sincs, hogy milyen felnit vegyek. Eddig ezt tudom: furatkörök száma 5, osztókör 114,3mm. A többivel bajban vagyok Et szám 40-45? felni szélesség? , agyátmérő?.