noorbee A trafóra már gondoltam, de igazából annak az első előfordulás után rendzseresen, illetve folyamatosan kellene jelentkeznie, nem?
remrendes`/Peter Santha Én csak gyertyakábelt cseréltem (szilikonos szigetelés, réz szállal és nem szerelhető csatlakozókkal). Arra rakattam fel az éppnek látszó FHJ-t. Az FHJ-t lehet külön kapni?
Nagyon köszönöm mindenkinek a segítséget! Majd irok hogy miként halad az ügy! Esetleg valaki tud egy jó motordiagnosztikát mondani Budapesten, akik foglalkoznak e30-al?
multkor en is elkiabaltam, megsem mukodik tokeletesen a kisboard, 3-4 fokkal kevesebbet mutat. milyen elven mukodik a szenzor? az beleszolhat a doldogba, hogy a levegobeomlohoz meno vezetekhez a gyarinal nagyobb keresztmetszetet (kb 1-es) voltam kenytelen hasznalni? tennem kellene egy probat masik szenzorral...
Müszerfalhéjra, lengőkarokra, fényszórókra bejelentkeztem, csak a fuvart kellene megoldanom.
bearbrother: nekem a hasonló rángatásos tünetet egy trafó csere oldotta meg m10-nél. Ott is kb 1,5-2 óra folymatos használat után jelentkezett - gondolom átmelegedett annyira, hogy már nem tudott elég szikrát adni vagy kihagyott. Csere után nem volt semmi gond.
Én a hétvégi ~650 km-es túrán jártam hasonlóan, mint Hornyaz kartács:( Hazafelé hajnali fél egykor az M3-ason Gyöngyös magasságában kezdte el a rángatást ~3000-es fordulat mellett (100-110 óra szerint). Mindezt eljátszotta Pestig négyszer. Nem volt őszinte a mosolyom:( Először azt hittem, hogy sz@r benzint tankoltam a debreceni omv-nél, de a második da-da-dadogásnál kinyomtam a kuplungot és az aszfaltig nyomtam a buszpedált, amire szépen elforgott hatezer felé. Utánna ezt a tüneti kezelést alkalmazva hazaértünk. Másnap nem volt semmi gond. Beletettem a városban 130 km-t és nem jelentkezett a probléma.
Ami nálam tavasszal cserélve volt és itt szóba jöhet(ne): elosztófedél, rotor, gyertya, gyertyakábel (FHJ a régi), üzemanyagszűrő, levegőszűrő.
Valakinek ötlet?
Egyébként Peter Santha problémájára én a gyújtás és befecskendezés problémakört javasolnám elsőre a vezérlés vizslatás helyett/mellett. Az elosztófedél, a gyújtáskábel és a néha leragadó befecskendező szelepek is okozhatnak hasonló, akár időszakos tüneteket.
Udv a klubban! :) 5-ot kellene mutatni, de tok mind1. Nekem egyszer elpukkant benne egy kondi, rovidre zart odabent vmit. Hulyeseget mutatott homersekletre, ilyen 5-10 fokokat tevedett, amig ki nem csereltem. Azota viszont 17 liter ala nem tudom tekerni, ebbol kifolyolag a hatotavot eleg szarul meri. Annyira nem erdekelt, hogy megegyszer szetszedjem.
Én is eképp vélekedek...Ha menet közben kinyimom a kuplunkgot és 3x4 durván rátaposok a gázra, mikor visszaengedem megjavulni látszik egy rövid időre, aztán folytatja. Amikor egyébként " kiköpi a gombócot " olyan érzés, mintha a tempomatos kocsinál nyomnál egy +10 km/h-t fölfele és magától felgyorsul addig, naélkül hogy változtatnál a gázpedál állásán.
ha erdekel fenykep a hidrol, tudok kuldeni. rozsdas, de nincs szetrohadva. illetve nemtom hova kell, mennyit szansz ra, de tudok homok+szinter szolgaltatast is.
hu, koszi a linket, en nem talaltam ilyen reszletes leirast! amire en gondoltam, igy a kepeket latva nem kivitelezheto. az alulrol lathato szivacsra en azt hittem kulon allo lap. az kezdett el kitoredezni es szeretnem megelozni, hogy teljesen szetszedjek a rugok es az osszekoto drotok. mert utana a karpi jon :S marad a palma matrac integralasa :)
Így van, sebesség fokozattól független! Akkor jelentkezik amikor jobban odalépek neki...szerintem is a szelep vezérléssel van baj, de gőzöm nincs konkrétan mi lehet a ludas, vagy hogy hova vigyem ilyen problémával. Ahol eddig voltam ott nem jártak sikerrel, mondom a gyertyák, benzin szűrő, vezérmű szíj ki lett cserélve de nem oldotta meg a gondot.
Sztem nem 5-ben probalkozik, azt irja, hogy sacc/kb 4-5e a fordulat. Egy jol elkopott vezerlessel uresben sem forog ennel tovabb. Az a problema, hogy nem nyitnak be rendesen a szelepek. Valszeg innen jott az otlet a valvetronichoz. :)))
Nincs sarfogo gumim, valaki masnal lathattad. Regebben volt. A gyari megoldas az, hogy van egy L alaku tarto fulecske, ami valahol a hatso rugo mogott van rogzitve, plusz klipszek, amik a sarvedohoz rogzitik. Elol az emelesi pont es a dobbetet rogzito csavar koze megy egy tartoful, es ugyanugy klipszek vannak.
Az esztergomi találkozón láttam, hogy van sárpofozó a kocsidon. Régen nekem is volt hátul, de már az előző tulajnál keresztbe megindult egy-egy törés, és nálam érte a vég.
Most vettem előre is és hátulra is, de a hátsók rögzítésénél már megakadtam... a sárvédőívre történő felfogatáshoz adott "karmos" biszbaszokkal esélytelennek látom a rögzítést... Elsőket még meg sem néztem, de ezek után félek, nem lesz az sem olyan egyszerű, amilyennek reméltem...
Neked a gyári megoldással van feltéve, vagy okosított megoldást kellett kitalálni?
egyáltalán nem értek hozzá, de mint műkedvelő megosztom tapasztalataimat - nekem ilyet haldokló AC is csinált már... Annyi benyát tudott nyomni, hogy elinduljon, és 100 körüli tempóhoz is volt benne szusz, de ott "befulladt"...
Hozzá kell tegyem, hogy gázelvétel majd nagy gáz kombinációra pillanatokig magára talált, jött az "erő". Nekem akkor azt mondták, hogy az AC vagy műxik vagy nem, ezért aztán sok szerelőnél járt az autó, mire valaki rátalált arra, hogy az AC a ludas. Megjegyzem, első körben BMW szervízbe is elvittük haverral, és seperc alatt benyögték a 70ezer plusz munkadíjat, mert ők azonnal AC-t cseréltek volna. De hagytam meggyőzni magam, így sokára jutottunk el oda, ahonnan indultunk, AC miatt erőtlenedett el, és nem tudott gyorsulni egy idő után, és korlátozódott jelentősen a végsebesség...
Vezermutengely es csatolt elemei. Himbak, hidrotokek. 100% Hiaba a rendszedres karbantartas, 200ekm felett kb mindegyik szar. Vidd el Rolandhoz es alakittasd at vele gorgos himbasra! A sima felujitas nem eri meg, akkor mar inkabb ne ir kolts ra, mert ennel nagyobb baja mar nem lesz. Egyebkent jol erzed, egy rendesen megkopott tengelynel kb 4500-ig tudod leforgatni.
Azt nem mondtam hogy a probléma nem mindig jelentkezik. Néha kiköpi a gombócot és megindul mint az állat, majd hirtelen megmakacsolja magát és elkezd erölködni. Ebből gondolom hogy valami elektromos vagy szelep környéki probléma lehet.
A vezérmű tengellyel elméletben nem lehet baj, mert rendszeresen karban volt tartva, a vezérmű szíj is idő előtt volt mindig cserélve szóval ezt kizárnám.
A lambda szonda logikusnak tűnik, de tippelek még az elöregedett szeleprugókra is...
Az elektronika mennyire játszhat szerepet? Egyáltalán van az E30-ban valamilyen computer szerű vezérlés?
E30 316i-t hajtok M40-es motorral. A következő a problémám, ha jobban odalépek neki egy idő után elveszti az erejét, elkezd rázni és olyan érzést kelt mintha leszabályozna. Hiába padlózom nem képes tovább gyorsulni pedig néha még a 100-at sem érem el. Sajnos nincs benne fordulatszám mérő, ezért nem tudom pontosan ellenőrinzi mennyi lehet az állás, de kötve hiszem hogy 4-5000 nél több lenne.
Lettek benne gyertyák cserélve, benzinszűrő, gyújtás kábel ( ezekre gyanakodtunk első körben ) de a probléma nem oldódott meg. Van valakinek hasonló tapasztalata, estleg ötlete a megoldásra?
Jövő hétvégén megyek haza, elvileg van egy híd, de hétvégén megnézik, hogy nincs-e szétrohadva, a lámpák szállításában tudok segíteni, jövő vasárnap jó lenne.
Cosmo fórumtársunktól vásárolnék egy "szatyor" lámpát.
Az volna a kérdésem, hogy valaki aki mozog miskolcon, át tudná ezt venni?
Anyagiakat sem kellene rendezni, és vagy hétköznap BP, vagy egy megbeszélt hétvégén péntek este/vasárnap este Gyöngyösi M3 lehajtónál átvenném, hogy ne érje őket ujabb postai kár...
Nem SOS, félretette már, ja és persze nem kérném ingyen :)
Ohne lader, szereztél már hidat pl? :)
Mert Janitól akár el tudnám neked vinni ha az egyebeket megbeszéled vele, illetve kompetens vagy a miskolci átvételben.
de hogy eredmenyrol is beszamoljak: beuzemeltem a kisboardot. alapvetoen nem bonyolult, de ez a melo is tobb idot igenyelt, mint ahogy eloszor gondoltam. a vegeredmeny a lenyeg: kivaloan mukodik :)
koszonom az infokat, igy legalabb fel tudom merni a melo idoigenyet: NEM keves! :) egy dolog eszembe jutott igy latatlanban. hasonlo elkepzelesem volt az elejen is: mi lenne, ha nem a lap es a szivacs koze probalom bemuteni a matracot, hanem a lapot helyettesitem vmi hasonlo, vagy jobb anyaggal?
Itt a legvekonyabb csovet kotod le a huto bal also sarkaban. Van ott egy leereszto csavar is, de azt inkabb ne piszkald, mert ha eddig nem folyott, akkor ez utan biztosan fog. :) A termosztathazon levo legtelenitot allo motornal kinyitod (ugyis tiszta vizko es nem fog levegozni) es addig toltod a vizet, amig el nem kezd ott kifolyni. Lezarod a legtelenitot. Kinyitod a huto tetejen levo legtelenitot es addig toltod a vizet, amig fer bele. Amikor mar nem nagyon akar lefolyni, akkor feltekered a futest es beinditod a motort. Adagolod neki a vizet, amig el nem kezd kibugyborekolni. Ha huzol egy kis gazt, akkor jobban teker a pumpa, jobban nyeli a vizet. Amikor mar nem jon buborek, csak viz, akkor lezarod a legtelenitot, visszateszed a sapkat es keszen is vagy. Erdemes azert jaratni utana es megvarni, hogy rendesen bemelegedjen, nyisson a termosztat, stb.
Pont a legutolsó projektnél rakta bele a gyerek az E46 belsőt az E30 ba. Szerintem nem is néz ki jól és az egész kárpitozás elég gagyi pedig biztosan nem két "cent" volt neki...
Alapesetben (a francia autónknál) a hűtő aljáról leveszem a legvastagabb csövet a bilinccsel és leengedem a vizet. Kicsavarom a két (azon kettő van ) légtelenítő csavart, feltöltöm a hűtőt vízzel és beindítom a motort. Amikor járó motornál a kivett légtelenítőknél spriccel a víz, akkor becsavarom a légtelenítőket és buborékmentes a rendszer. Itt is így kell? Hány légtelenítő csavar van? Hol vannak? Csak hamár erről van szó... ;-)
A víz leengedésénél azért figyelj arra, hogy a blokkból is lecsurogjon a hűtőközeg. Az M40-nél ez 7 liter körül kell legyen. Ha nagyon retkes-rozsdás, ami lejön belőle, akkor még átöblíteném egy sima deszt vizes feltöltéssel mielőtt a fagyálót is beleöntöd.
Hát látod, hogy annyiba kerül, ott van fehéren-feketén!!! :-))) Tök jó, ahogy olvasgatom az ülésépítéses dolgokat. Már az utolsó csavartól kezdve össze tudnátok rakni egy E30-at. Ennek tényleg az lesz a vége amit Esztergomban beszéltünk, hogy legközelebb mindenki visz 1db alkatrészt és helyszínen össze lesz rakva egy E30. Ja, ma megint olvasgattam a pdf-et, a diffi cseréről meg kerestem, hogy miként kell hűtővizet cserélni majd télire. Mindig össze-vissza kellett görgetni a monitoron, mert a képek máshol vannak mint a szöveg. Gondoltam kinyomtatom a Haynes-t meg az Autodatát is, mert kézben tartva más. A négyszázvalahányadik oldalnál füstölni kezdett a lézernyomtató és bejött a főnök. Azt hiszem ez már tényleg az utolsó húzásom volt. Sokba lesz nekem ez az E30.
Menjel mar, ennyiert egy fel e46-ot lehet venni. Szerintem megtoldotta egy nullaval az arat. Egyebkent szepen meg van csinalva, de en tudnek ra nemet mondani. ;) E46 muszerfal e46 bodeban legyen.
Pyf: marpedig a matracos hsz-re gondolt, en is emlekeztem ra. En nem matracoltam, hanem drotbol halot szottem meg a rugok koze, de a te megoldasod sokkal jobb!
Ezt a belsőt valami E46 alapokra építettnek érzem de lehet, hogy tévedek. Ha pedig egy ilyen alap kell az húzós játék, hogy az ember véletlenül elszabjon valamit. Amúgy szerintem nagyon jól néz ki és modern is a belső viszont az E30-nak az eredeti, vezető felé fordított középrészével hangsúlyozták valaha, hogy minden a vezetőről szól. Azért kíváncsi lennék, ha valaki elé odaraknák ezt a fajta épített változatot, akkor ki tudna nemet mondani.
Hétvégén voltam "kicsiny szülőfalumban" és hallottam az ablakból, hogy valakik megint lent vannak a pályán, viszont nem mentem le mert más dolgom volt. Közben meg fasza rendezvény volt... :-( Grhm@! És milyen fasza választható autók voltak 25i meg 27i. Mindegy, láttam elég autót borulni már azon a pályán...
Ugyanilyen üléseket csináltam én is. Teljesen szétszedtem őket, amennyire csak lehetett. Ha jól emlékszem, legalul (az ülőlap alatt) az egész kramancot egy ilyen rugalmas, rácsszerű izé tartotta, arra voltak "rátűzve" a szivacsok, valami horgokkal (most a gyári megoldásról beszélek). Az emlékek mára erősen megkoptak, de arra határozottan emlékszem, hogy komoly szívás volt a kettő közé beműteni a matracot, mert az összetűző horgok elég erős anyagból vannak, rövidek, és már a szétfeszítésük sem volt könnyű. De amikor az egészet még a matracon is át kellett döfni, az már húzós volt, hiszen jó pozícióban kellett lenniük, hogy a méretre vágott matracdarab az összeszerelés végén épp ott legyen, ahova megálmodtuk, ne legyen felgyűrődve. Ráadásul az amúgy is elég rövid horgok a matrac miatt tovább "rövidültek", és nehéz volt szépen visszahajlítani őket az eredeti helyre és alakra. Nem szép megoldás, de működik. Jobbat most sem tudnék kitalálni, ami hatékonyan megvédhetné a szivacsot.
azaz! palma matrac! koszi! attol, hogy nem irtam ide 7 eve, sokmindent olvastam am! :) kb fel evig read only (mikor autom se volt meg). hogy cserelted ki? ules teljesen szetszed? vagy alulrol is megkozelitheto? (kupe sportulessel van dolgom)
Én írtam ilyesmit, de az vagy 7 éve volt. Szerintem nem is arra a hsz-ra gondolsz...
Mivel a rugók már kezdték rendesen gyötörni a szivacsot, a régi jó Pálma gumimatracból vágtam hozzá betétet, azt tűztem fel a keretre, így ment vissza rá a szivacs. Azóta is szépen kitart minden.
valaki irta regebben, hogy kicserelte sportulesben az ulesek aljaban azt a lapot, ami alul a rugok es a szivacs kozt van. talan droszi? milyen anyaggal helyettesitsem a lapot es mennyire kell hozza szetszedni az ulest?
Milyen helyen van már ? :) Biztos törzskönyves :D Én ott konkrétan pénzt nem mernék elővenni... Az meg, hogy mit ír -> autóKERESKEDŐ - tisztelet a kivételnek de azok nem 100e ft-os autókkal foglalkoznak. Ettől függetlenül eltűnt a hirdetés...
Nem vártam csodát, de ha valaki rohadásmentes karosszériát ír, ne olyan fogadjon, mint amit vázoltam. A rendszeresen karbantartott sem felel meg, mert egy merő kosz az egész. Szóval aki olcsó E30-at akar, kicsit épitgetni, úgy oké, csak ne a leírás alapján menjen. :-]
Voltam megnézni a XX. kerületi piros 4 ajtóst. Őnjelőlt barnabőrű nepper fogadott, kőzben érkezett két kereskedő is. Küszőbők cserések, jobb oldalon B oszlop vonalában padlólemezen rohadás, jobb hátsó kerékjárati iv pőrsenés, jobb első ajtó alja pőrsenés, csomagtér jobb hátulján ahol a rekesz van, kilyukadva, csere az egész, autó hátuljának alja ahova a kerék felveri a sarat csere, vezetőnél padlólemezen erőteljes ázás nyom.
Motortér szép, fényezés nagyjából mindenhol egységes, motor szerintem egész szépen jár, ám gázadásra füstől. Nagyon régóta állhatott, vagy csak idős gazdája volt, mert roppant poros, koszos volt mindenhol, motortér is merő por, csomagtér is. Mivel csak 5000 Ft-ot volt hajlandó engedni, próbakőrrel nem fárasztottam. :-]
Kb 2x ennyiert rendes tetovel olyat vehetsz, ami meg evekig hasznalhato akar napi autozasra is. Ha nem a makulatlan auto a cel, akkor a rendszeres karbantartason kivul mast nem nagyon kell csinalni vele, es az asszony fejerol semmivel nem lehet majd letorolni a vigyort.
Küszöbök, A oszlop alja, taposók, főleg a gázpedál alatt, illetve a csomagtér két oldalán ahova a hátsókerék veri a sarat. Mint minden másnál, ezeken is jellemző rozsdagócok.
A mechanika elég tartós, ha minimális törődés volt. futómű nem túl bonyolult, alkatrész van hozzá gyári is utángyártott is bőven.
Vezérműszijat görgőivel, cseréld rögtön, mert arra érzékenyek. (M40, M20 motorok. M10 láncos, de az csak 88-ig volt.)
4 hengersek (M40) szoktak hidrotőke problémák lenni, de azt hallod, mert csörömpöl, meg amugysem világvége dolog.
A Baur egyelőre favorit lett nála... :-] De hát ugye piros, kabrió, és BMW... Próbálom terelgetni, hogy kicsit épp ésszel is nézzük az autót. Úgyis nekem kellene szerelni, bár erősen érdeklődik a téma iránt.
Motorokról valami nyilatkozat? Semennyire nem ismerem őket.
Akkor félreértettem a feladatot. Ebben az esetben mindegy, hogy mit vesz. Azt kell megvenni, amibe beleszeret. Az öregautózás nyűgjeivel meg szerintem Te tisztában vagy, azt nem kell magyarázni.
Pont ez érdekelne, milyet, mennyiért érdemes nézni, mik a járulékos kőltségek [alkatrész, fentarthatóság....], tipushibák, mire kell figyelni vásárlásnál, stb, stb.
A hőlgynek van egy Alfa Romeo 156 kombi 2,4 JTD, így nem autóra van szüksége, mint egy Swift, hanem egy BMW-re. Hobbiautónak. Lehetőleg régebbi, mert amúgy utálja a modern autókat. Nem baj ha néha picit szerelgetős, foglalkozós, de nem úgy akarja kezdeni, hogy 1 éven belül ripityára kell szedni, és újjáépíteni. Nem a full extra a lényeg.
Lehet, hogy nem leszek itt népszerű ezzel, de amenyiért ma vállalható E30 van, annyiért már van nem szar E36 is, de compact mindnképp.
És ha napi használatra kell, akkor azért az E36 egy sokkal kényelmesebb napi használós autó.
Láncos motor, Szervo, Klima, ABS, ASC, 4lufi, Ülésfűtés, Kp.zár Villanyablak Villanytető stb.. ezeket enyiért már megkapod E36-ban. Olyan E30-at épiteni ami ezt tudja, már inkább a milli+ os történet. Szóval a hölgy helyében én mérlegelném ezt.
Ha meg 1000EUR van autóra, akkor kell venni egy jó swiftet.
Az a baj hogy egy E30 baur cabrionál a már korábban említett dolgok miatt, kb tökmindegy milyen motor van benne, mert nem az fogja vinni a pénzt akár fogyasztás, szervízköltség, bármi terén, hanem maga az hogy baur.
Nem egy makulátlan autó a cél, hanem egy használható BMW, aminél már azt is élvezné a hőlgy, hogy BMW, és nem kell disznó motor neki ehhez a boldogsághoz...
Igazából egy hőlgynek keresnék BMW-t, pár éve egy E30-as dízelje volt, meglehetősen fos állapotban, viszont akár otthon is tankolhatta... :-] A szempontok ami alapján keresnék, hogy ne fogyasszon sokat, és ne legyen rohadás.
Nekem a 25i stekkerevel mutatott a legpontosabban, ott 1.5-tel kellett osztani, de akkor 2-3 decin belul volt. Azert arra ne szamits, hogy pontosan fog mutatni. Ha belegondolsz az az egy liter csak 10% elteres.
Tegnap néztem meg két nagyon jó állapotú első ülést. A sajnos nem E30-é, hanem az E34-é és a kárpit minta sem egyezik meg az enyémekkel (ilyenek, mint ezen a linken). Ha valakit itt érdekel esetetleg, privátban átküldöm az elérhetőségét.
Nekem is 4.2 es ilyen 4-5 tizedeket teved. Lambdaszondad van? A fogyid rendben van? Arra tudok gondolni, hogy nem egyforman szallitanak az injektorok, a bc meg ugye azt feltetelezi, hogy igen. Amugy meg vonjal ki belole egyet, aztan meg van oldva a problema. :P
Nagylámpás kötényt, motorvédő burkolatot, mutorháztetőt, jobb első dobbetértet, annak is az alsó részét, amibe a levegő bevzető cső csatalkozik.
Meg lenne egy kérdésem, gondolom van szegedi, mondjuk nem feltétel. Ha bemegyek egy bmw mereskedésbe, ott megadom a cikkszámot akkor hozzák az alakatrészt? Gondlok itt műanyag patentokre, lemezanyákra, csavarokra, csatlakozók köré a műanyag burkolat meg ilyen aprólékokra gondlok.
cseri93kukacgmailpontcom-ra írjatok ha lenne valamitek.
Azt hiszem értem. Ez a tőcsavarozásos dolog még nem teljesen tiszta nekem. (Most aztán röhög rajtam mindenki, hogy egy diffit nem tudok kicserélni.) Pedig Esztergomban is beszélve lett róla, de nem figyeltem rendesen. Anélkül nagyon nehéz visszatenni?
Tudom, hogy azért írtad a 210Km/h -t mert tudtad, hogy Icer fékbetétem van és nálam az nem reális :-P
Kishazas difit fel kezzel felemelem. :) Amiket irtal, azon kivul a hidhoz fogja fentrol negy csavar, be van kotve a sebesseg jelado (ezt huzd ki elsonek, mielott elszakitod!) a kereket pedig nem kell levenni. Ha eloszor a difiszilent csavarjat huzod ki, akkor ha belecsimpaszkodsz le tudod egy kicsit hajtani a hiddal egyutt es jobban hozzafersz a felso csavarokhoz.
Majd, ha megint megyek le Balaton mellé akkor ott kellene megcsinálni. Csere lenne 3.91-re kb, csak még el kell adjak pár dolgot, hogy legyen amit felrakok. Az előzőt természetesen viccből írtam :-)
WD40 a te barátod. Egyéjszakás kaland:) A fölső csavarok így is problémásak lehetnek. Visszafelé már érdemes lesz oda tőcsavart betenni, mint ahogy már írták lentebb a nálam tapasztaltabbak. Hol akarod műteni a kocsit? Csak csere lenne vagy felújítás?
Csak úgy finoman, halkan megkérdeznék valamit a távlati tervekkel kapcsolatban: Felemelem az autót, leveszem a két hátsó kereket, lecsavarozom a kihajtóperemekről a féltengelyeket, a kardántengely végéről leveszem a rögzítőcsavarokat, alátámasztok, kicsavarozom a hátsó tartóba menő csavarokat és leengedem a kiegyenlítőművet? Ugyanígy visszafelé kell felrakni is? Vagy tartja még valami, vagy le kell húzni valamit?
nem e30 kormányműve van, hanem vagy e36, vagy e46, az mondjuk mindegy is, mert a legutolsó szervó nélküli az e30 volt, befaragjuk valahogy, nagy kaland.
kiegészítő műszerből valami márkásat vegyél, az olcsó kínai szarok egy forintot nem érnek.
a greddynek van olyanja, ami buszos, az osszes kanóc egy vezérlőbe megy be és onnan már csak egy vezeték megy tovább, a műszerek sorba köthetők.
van log is benne, vissza lehet nézni szélső értékeket és átlagot is.
ezek használtban is megteszik, ebben az esetben arra figyelj, hogy a műszernak a saját jeladóját mindenképpen adják hozzá, mert nem egységesek, gyártónként más-más jelet adhatnak és hülyeséget fog mutatni a nyomás és a hőfok.
az olajszűrő alá tegyél egy adaptert, ez akár olajhűtő kiálláshoz is jó, ha még nincs olyanod, a többségén két luk van, mindkét szenzort bele tudod tekerni.
az olaszűrő amúgy is a nyomott körben van, olajhőfokról is reális értéket kapsz.
A kormánymű lesz a szar, találkoztam már ilyennel, az a szelep ami a engedi a folyadéknak hogy a kormánytekerés irányába rásegítsen megragadhat, és így utána is nyomja.
Kérdeznék. Van egy pár kiegészítőműszer amit beépítenék. Olajnyomás+hőfok, és egy AFR mutató ami egy szélessávú lambdáról kapná a jelet. Van ezekkel valakinek tapasztalata? Melyiket érdemes melyiket nem?
Köszi, hogy leírtad! Visszaolvastam amit e30nick -el beszélgettél akkor a benzinnyomás szabályzásról és nagyjából értem. Azért lementettem későbbre txt-ben.
Na ez szép baleset. Ajánlottak egyet, elvittem. Megegyeztünk, hogy a tali előtt nem biztos, hogy be tudja fejezni. Elvittem a tali utáni hétfőn hozzá a kötényt, péntekre készen lesz. Még nem kaptam vissza, ez ugye egy hónap. Egyszer már hívott, hogy kész van, elmentem megnézni és tele volt hibákkal, amiket elismert, semmi gond, megcsinálja rendesen. Ez volt két hete. Azóta semmi hír. hívogattam 4 napig, kientem a műhelyéhez, ahonnan elköltözött. Felhivattam egyik barátommal, egyből felvette, mondta lehet hozzá vinni munkát. Hívoma saját számomról, semmi. Hívom vezetékesről, egyből felveszi. Elbeszélgettem vele, elég felgma volt, el kellett költöznie, papírokat intézni, nincs ideje állandóan a telefont felkapkodni......Azt mondja:"szerintem valamikor jövőhéten lehet készen lesz". Kíváncsi leszek mi lesz a reakciója amikor kifizetek neki annyit, amennyit szerintem valamikor jövőhéten lehet én gondolok. Ebben a tetves országban, ha valamit nem magadnak csinálsz meg, akkor az sosem lesz jó. Egy kib@szott kötény fényezésén eddig 2 fényező kicsit több mint 2 hónapot görcsölt. És sír a szájuk, hogy nincsen meló meg nincsen pénz. Hát ebből sem lesz neki, nem tudom min csodálkoznak.
Szerintem a benzincsöveket nem tudod megbántani levéltelnél. 3-3 csavar, illetve fent 1-1 csavar van. +2 a pillangónál. Nem tudom nálad az alapjárati motor (jobb oldalt, belemegy a szívósorba amit leveszel), hogy van rögzítve, vagy kiveszed a bilincsből, vagy egyszerűen lehúzod a gumicsövet, ami bele megy. A gázpedál állás érzékelőjét alul lehúzod a csatlakozóról, ezt ne felejtsd el, kicsit eldugott helyen van a pillangó alatt. Ha kint vannak a csavarok, akkor már mozognia kell az egésznek. Nálam a tömítés már rendesen megolvadt, nem akart megmozdulni, sajnos ütni kellett. Ha már mozog, látni fogod hogy jön le. Többiek kiegészítik ha lehagytam valamit.
Az a cső amit kérdezel, a benzinnyomás szabályozó vákum csőve, anno. e30nick magyarázta el nekem is, hogyan működik. (#213184)
A hővédőpajzs képeihez: Mindig amikor álltam a piros lámpánál, valami mindig berezgett. Megnyugtattam magam, hogy ez a sportdob ér hozzá a kasztnihoz. Amikor lecsaptam a csomagtartót, akkor is adta ezt a berezgő hangot, sőt esztergomban is mutogattam többeknek. Gondoltam, hogy ma a bal lábammal tartom a dob végét, miközben a kezemmel lecsapom a csomagtartót és láss csodát a hang nem hallgatott el. Húha, tehát nem a kipufogó ért a kasztnihoz. Sütött a nap, tehát leterítettem a plédet és már másztam is be alá, hogy hál' Istennek mára is van valami. Szóval kiderült, hogy a hővédő pajzsom volt leválva. Gumituskóval és gumialátéttel gumibakoztam be :-) Rozsdás, de anyagában fasza lett, és nem rezeg semmi a piros lámpánál :-)) Ha ötösöm lesz bekrómoztatom :-P
Túl gyorsan csináltad, és fogalmam sincs már :-( Félek, hogy ott a benzincsöveknél valamit lefeszegetek amikor szedem le... Azért egy mondat erejéig leírhatnád, hogy mire kell figyelni a magamfajtának! Apropó, ha már itt tartunk! Bogarásztam át a fojtószelepház környékét és az egyik cső nem volt fent rendesen, kb. 1,5cm hosszan meg volt nyílva. Visszavágtam és felraktam rendesen de nem tudom, hogy mi lehet csak lefényképeztem, hogy honnan hova megy.
Innen megy a cső a szelepfedél karterkivezetője mellől, itt volt megnyílva hosszirányban:
Ide megy a cső a fel a fojtószelep házhoz. Nem tudom milyen cső ez:
Nekem akna sincs, garázs sincs, a "célszerszámaim" meg a kicsi Tesco -s szerszámostáskába beleférnek. Ezért piszkálom itt a Balaton körül, mindenkihez becsengetek szerszámért kuncsorogni :-))
Ha már megvan az elhatározás, hogy belevágsz és így vagy úgy még a végére is jársz akkor az nagy dolog! Az E30 meg kinek nem ér meg egy-két horzsolást?!:)) Én még sajnos nem szántam rá magam, hogy hozzányúljak, pedig végül is garázs van, még akna is van benne bár célszerszámoknak jelentős hiányában lennék anélkül meg lehet próbálkozni csak nem érdemes:)
Áh, amit én meg tudok csinálni az nem lehet "nagy meló". Meg akármihez hozzányúlok, egyből három-négy helyen lehorzsolom a bőrt a kezemről a szerencsétlenkedéseim folytán :-)
Ezek után nem tudom mit gondoljak rólad. Vagy nem tudsz angolul vagy olyan vagy, mint az egyszeri ember, aki kihúzta a bolha összes lábát és rákiabált, hogy bolha ugorj. Persze az nem ugrott. Erre megállapitotta, hogyha kihúzzuk a bolha összes lábát, akkor megsüketül.
most nézem hogy mit írtál :) ,ők maguktól egy 10000km-es mintának vették amit küldtem ,pedig nem is tudták , és valóban 10000km-es minta volt . mint utólag kiderült
lehet olyan tesztet is kérni amiben az olaj TBN értékét is / ami a táblázat alján van /
megadják az egy kicsit többe kerül ,az pont arra való amit írsz hogy mindenki a saját vezetési stílusához az ő álltala éppen használt olajjal mennyit tud menni a kopás határig,
és ha az megvan akkor nyugodtan használhatja mert lehet tudni hogy csak pl. 5000km -t lehet menni , persze még sok más is számít ,de azt most mellőzzük :)
hiába jó a TBN érték viszont kopik a motor nézd meg a vas értéket
nézd meg a másikat amt most raktam fel , ott voltak adatok talán úgy jobban értehtő lesz,
pont az a lényeg hogy mindenki a saját körülményeihez kap egy ajánlást hogy jól vagy rosszul csinálja , itt nem a márkaneveket minősítik hanem a terméket ,pont ennél látszódott hogy nem is tudták milyen anyagról van szó csak éppen az látszik hogy az olyan motornál általános fém mennyiségnek a 4X-ese van benne ,éppen lehetett volna az egy teljesen más gyármány is akkor is a végeredmény a lényeg.
--------------------
nézd meg ezt :
itt egy másik olaj :) , nézd meg a táblázatban a vas és a króm értékeit ,gyakorlatilag kopásmentes üzemről beszélhetünk, csak az olajban lévő benzin miatt kell lecserélni egyébként lehetne vele még sokat menni .
a fejlécen azért nem szerepel hogy milyen olaj volt amit kiküldtem mert a tulaj nem volt elérhető abban az időben , de ez egyáltalán nem probléma, az olajmintát én vettem ki a motorból nem a tulaj hozta .
elmondása szerint a kocsiban 140.000 km van
az olajat bmw szervízben cseréltette és 10000km-t ment vele / látta hogy BMW dobozos olajat öntenek bele /
én többet nem tudok róla mondani, a teszt kiértékeléséhez van útmutató a cég oldalán
Igen, a hsz-ben Viso azt írta, hogy 10e km-es bmw olaj. De a papíron nem ez áll:) Ott az áll, hogy az értékek, amihez hasonlítják, 10e km-t futott olajok értékeinek átlagolásából származnak. Arról egy szó nincs, hogy a vizsgált olaj mennyit futott. De a km önmagában semmit nem mond. 10e km városban, mondjuk 30km-enkénti hidegindítással, vagy 10e országúti mondjuk 200km-enkénti hidegindítással, átlagos fordulatszámról nem is beszélve... szóval ez így almát a körtével.
Es a fenyero szabalyzas mit szol hozza? En vateran vettem regi radiobol bontott 6.3V-os rizsszem izzot. Kb ugyanennyibe kerult. :) Viszont a led kb orok eletu.
Nem tudni, hogy mennyi km volt az olajban, milyen körülmények közt használták.
Az összehasonlító adatok egy 10000km-es olajátlaghoz tartoznak. Ez mi a vihart takar? mindenféle olaj? milyen motorokból? milyen körülmények és használat után?
nyugi, a nagyobb felbontas sem fog tobbet mondani. this is bullshit! (a multkor irtam a tali utan, hogy lehet a forumos kepeket nagy felbontasban letolteni)
Jelentem kint van a csavar! Délutánra megkaptam a kiszedőt. A szelepfedelet már nem szedtem le. A beszakadt csavarig kellett köszörülni egy pontozót, azzal megütni és kettes fúróval előfúrni a kiszedőnek. A képeken látszik, hogy kb. 8mm-es csavardarab volt az egyik beszakadt lyukban. A szívórész felőlit nem tudtam kiszedni, mert már rámsötétedett és útban voltak a fojtószelepház felőli dolgok, amik miatt nem fért oda a fúró tokmánya. A lényeg, hogy így már be tudtam tenni új csavart és fogja rendesen a szelepfedelet. Majd egyszer, ha lesz idő és kedv, akkor a szívórészt le kell szedni és azt is kihajtom.
A kiszedett, beszakadt csavar:
Az új csavar:
Majdnem 1 cm-es volt a beszakadt csavar, jobbra a kúpos kiszedő:
a 7,5x16 ET35 eselytelen elore is, hatul meg ha fel is megy, hulyen mutatna. ami jo egy vw-re, az nem jo az e30-ra. lasd gyari pokhalos bbs: ET33-35 vs ET24.
de kar lett volna! gondolom nem akarsz nyomtavszelesitot keresni jo penzert (meg 1altalan hasznalni), miutan megvetted a szettet... (ha egybol a hirdetest kuldod, akkor tisztabb lett volna a kep)
Annyira szakadt bele a szint alatt, hogy nem tudok elé becsavarni mást, mert nem fog annyit :-( Most délutánra elvileg kapok kiszedőt, aminek az a lényege, hogy pici lyukat fúrok a beszakadt, bent lévő csavarba és balmenetes kihúzók vannak hozzá, amivel ELMÉLETILEG kijön. A felső csavart még nem tudom, hogy fogom fúrkálni, mert a szívórésztől nem férek oda. Érdekes, mert a motorkerékpároknál úgy szoktam megoldani a gyújtás alaplapok beszakadt csavarjainak kivételét, hogy simán odateszek egy éles éket a csavarra és megütöm egyszer ötkilóssal, amibe már belepasszol egy csavarhúzó és ki tudom tekerni. Itt viszont keményebb az anyag.
e30nick» Amit írsz az is jó lehet, de most nem tudok olyant szerezni. :-(
Majd ha hozzacsaptok meg 8 hengert. (pyf hatot) Egyszer olvastam valahol, hogy melyik elrendezesnek milyen vibracioi vannak. 3-4 henger eselytelen, a soros motrok kozul a 6 henger a legstabilabb, de meg annak is van vibracioja es azt hiszem az volt a konkluzio, hogy a v12 elmeletileg vibracio mentes. Lattam mar olyan videot is, amin a barazdak kozott hosszaban volt az erme, igaz azt mar jaro motorra tettek ra.
Ennyire nem ismerem, nem en csinaltam, csak nezo voltam. Volt menetfuro meg, betekero szerszam. Abban a keszletben, amirol linkeltem a kepet ezek benne vannak. Csak talalomra kerestem egyet guglival.
ezekkel az a baj, hogy nem "eggyel nagyobb menetet fúrok bele", hanem speckó átmérőjű, hozzávaló menetet kell fúrni, saját menetfúrójával, így kicsit drágább a történet...
Mennyire bíztam benne titokban, hogy majd csinálhatok ilyen tesztet, ha elkészül a hf felújítás. Aztán mi lett?! Nemhogy egy érmét, de még az elfektetett tárcámat sem merném rátenni a motorra, mert csak beégnék vele :-( Pedig szabályos alapjárata van, semmi ismert nyűgje, aztán mégsem lett egy villanymotor.
illetve annyit kell tudni a kepen levo gumiaimrol, hogy nem valtomeret, 28mm-el kisebb az atmerojuk a gyarilag eloirt gumimerethez kepest. nekem szembetuno, hogy nem tolti ki szepen a kerekjaratokat. amit te irtal gumimeret, csupan 8mm-el nagyobb atmeroju, az sem eleg. nem vallalhatatlan, csak azert irtam, hogy ezt is vedd figyelembe (en is csak egy fel nyarat jartam ezekkel, ingyen voltak).
a "befer" alatt azt erted, hogy a sarvedoperemen beulre esik-e a felni perem? akkor a valasz igen, de szerintem ET30-nal nem a perem a bajos, hanem belul mar a rugotanyer vagy a lengescsillapito... kivancsi lennek ra! nincs lehetoseged felporbalni oket? ha lattad az enyemekrol a kepeket itt nemreg: az 9x16 ET15 hatul.
Nekem az emlitett helyen bevalt. Itt ugye nincs terheles a csavaron, gyakorlatilag meg se kell huzni, csak koppanasig betekerni oket. Leeresztocsavarnal meg a gyari eloiras 37Nm, de annyitol nekem sosem roppant meg a tomitogyuru, mindig ra kellett huzni meg vagy fel fordulatnyit. Ezt nem hinnem, hogy egy ilyen kis spiralkanak birni kellene.
Szép a leengedett olaj színe:) A Valvoline 10W-40 elmegy bele, ha valóban az, aminek lennie kell. A 15 ezer sok, szerintem felezheted.
A szétbarmolt menetre nincs ötletem. A Droszi által írt recoil-os megoldás sajna nálam nem működött rendesen egy viharos olajteknő-leeresztő-csavar-menet-szétcseszés után. Utánna is csepegtette az olajat. Igaz az egy kicsit más szituáció, ezért ez csak egy vélemény.
Tuti nincsenek beletorve a csavarok. A hengerfejbol szokott kiszakadni a menet, mert tulhuzzak a csavarokat. Van egy recoil nevu csodaszer, azzal meg tudod gyogyitani. Nem tudom hol arulnak ilyet. http://www.newmantools.com/recoil1.htm Fursz bele egy merettel nagyobb menetet, belecsavarod ezt a spiralt es az "atkonvertalja" az eredeti meretre.
Tegnap éjjel leértem Balaton mellé három lemezfelnin és egy aluval autópályán, mert az alufelni egyik csavarját nem tudtam meglazítani másfél méteres erőkarral sem és még a Zaporozsec kulcs is! elhajlott. Mindegy, itt volt 20-as gömbvas és tíz kilós kalapács, probléma megoldva.
Hanem aztán: Olajszűrőt kiveszem, leeresztőcsavart kicsavarom, olajat leengedem, aztán le akartam szedni a szelepfedelet. Két csavar gyanúsan lazán jött kifelé. A dolog lényege, hogy az előző tulaj beleszakította őket és csak oda voltak rakva a csavarok, mintha be lettek volna húzva. Az ország másik felén vagyok, úgyhogy két csavarral kevesebbel raktam vissza a szelepfedelet mivel kénytelen vagyok közlekedni, de van-e valakinek valami tippje, hogy miként szedjem ki a beszakadt darabokat? Szakadt csavar kiszedőm csak holnap lesz, de minél előbb megoldanám... Ja, mondanom sem kell, hogy az Ashika szűrőhöz kapott alátétek alapban nem kompatibilisek a gyárival. Satu, erő, stb...és rá lehet tenni. A leeresztett olaj fekete volt, az Ósanos akciós Valvoline-t voltam kénytelen betenni. A Reinz szelepfedél tömítés viszont behelyezhető gond nélkül.
A két (gondolom ezer éve) beszakadt csavar:
Fekete, mint a tücsök picsája (kb. 15ezret futott 15W40-es alap Valvoline), a mostani 10W40 nem Castrol, de legalább aranybarna:
Régi Szűrő:
Elfogadható olajsár egy '91-es E30-ból:
Szóval, hogyan szedjem ki a bent lévő csavarokat? :-) Tipp?
Mezei 205/55 R15-ben gondolkodom, csak bejött a képbe egy felni+gumi szett.
Picit agyaltam, és végül maradok az új guminál.
Hankook Ventus Prime 2-t néztem ki. Jók a paraméterei, jókat írnak róla, de 92 súlyindexű. Mivel gyakran járok rosszabb minőségű úton, ezért inkább nem.
Megrendeltem a Kumho ECSTA SPT KU31-et. Kicsit hangos (75db) de az E30-nál ez nem oszt nem szoroz. Az E30-is hangos. :)
Az off autóra én erősített oldalfalú gumit vettem tavaly. Nem szándékosan, csak jó áron volt. A gyári súlyindexe 92, ez 94, tehát nem egetverő a különbség (ezért sem tulajdonítottam neki túl nagy jelentőséget). Papíron. Ég és föld a különbség a gyakorlatban. Sajnos én nem nagyon örülök neki, de gondolom aki sportosságra vágyik az igen. Az oldalfal ugyanakkora nyomás mellett nem deformálódik annyira, ez oly mértékű, hogy a garázsba ki-be állásnál mindig leért az első lökhárító koptatója, na ezzel nem. Cserébe viszont érezhetően ráz. "Egy élmény" a Kossuth Lajos utca az Erzsébet-híd előtt, és a többi hozzá hasonló hely:(
Nekem a 316i-re a user manual 84-es súlyindexet ad meg. Tudtommal 14-es colos guminál 86-tól erősített kivitelnek számít. Szerintem a 92 az sok lesz. Az erősített kivitel miatt nehezebb a gumi, nagyobb a rugózatlan tömeg is, tehát a komfort érzeten biztosan buksz, cserébe nem kenődik annyira kanyarban a gumi, jobb lesz az ívtartás, összességében közvetlenebb a kormányzás és a fékezés is hatásosabb lesz valamivel.
E30-asra való gumiknál a súlyindex (terhelés index) általában 88. Találtam olyat, amit megerősített gumiként jelölnek és a súlyindex 92.
A kérdésem, hogy az ilyen gumi vajon nehezebb mint a sima 88-as súlyindexű? Esetleg ez azt is jelenti, hogy merevebb oldalfalú, és így nehezebben nyeli el a rázkódást?
Ami opcionális volt, az ugye a klíma ami "Hot-climate version" tekintve, hogy görögországi vásárlás, plusz hátsó dupla fejtámla, szervó, hátsó ablak roló. Sajna sógor nem kért bele elektromos ablakokat. :/
ezt lattam hirdetve mult heten. de ezek kozul nem sok extrat soroltak fel. ez gyari kivitelu belso? mert latom, hogy a kozepkonzol belseje is vaj szinu (vagy fujva van?) mas is rajott, hogy a gyari helyere nem erdemes hangszorot tenni! :)
jah, igy mar ertem. igy a kepet latva beugrott, hogy en is lattam mar ilyet egyszer vmikor. a tiedbe ezek szerint kertek klimat, ford.sz.merot meg nem? :)
Eladóvá válik az autóm! 1991-es évjáratú 318i Touring, elektromos napfénytető, el. tükrök (fűthető), el. ablakok elöl-hátul, hátul is fejtámla, szervó kormány, klíma, fűthető ablak spricnik és zárbetét.
Szívesebben adnám valakinek közületek, nem hibátlan, de egész korrekt állapotban van. Új Sachs kuplung és hardy, váltószimeringek cserélve nemrég.
minden ki lesz mérve, tömeg is, meg a szétvágott szűrő szerkezete is látható lesz, de egyelőre csak a főbb méreteknél tart a dolog, de pl. a két kül országban gyártott orig azonos cikkszámú MANN ránézésre sem ugyanolyan. egyik bárdis, másik unixos. sajnos még nincs megbízható porterheléses mérésre lehetőség (idő függvényében a nyomásveszteség és leválaszási fok), mert azzal lenne teljes a teszt.
Ha megvan az összes szűrő, akkor mérd le a tömegüket is, lássuk melyikbe mennyi "anyag" van :) Nekünk van a műhelyben 320d-hez egy Mann és egy Techneco levegőszűrő. Elég az ügyfél kezébe adni mindkettőt és már kéri is a Mann-t. Mindenhova. Ami még a gyárival egyenértékű, az a Knecht/Mahle. A többi csak szemét...
Igen, ezt mondta egy ebben járatos faszi hogy e21 papírokra hozták be ezt, de akkor azt nem értettem hogy hogyan egyezhet minden szám. Rendszám C -vel kezdődik nem tudom akkor voltak e már nagylámpások. Kissé zavaros a dolog, de ez ilyen. Gond nem volt vele sose reméljük ezután se lesz.
Viszont elég sok mindennek hibátlannak kell lennie hozzá, hogy OT-t kapjon.
Vagy nagyon jóban kell lenni valakivel, mert néha hajmeresztó OT-s autókat lehet látni. Egyébként van itt az INDEX en is veterénos topic, ott vannak a témában tapasztalt forumozok.
Ha már ennyire megy itt most a papír téma, feldobnék egy kérdést:
Látott már valaki közelről OT vizsgát? Egy motorcsere kizáró ok?
Anyukám off autóját (1980 Golf I. 1.5B) szeretném egyszer áttolni, 20éve a családé, a blokk repedése miatt motort kellett benne cserélni, most a forgalmiban csak a motorkód szerepel (JB)....
De jó is ez a Magyar valóság:) Most már valaki elő ne álljon egy olyan sztorival, hogy neki S500 van a forgalmiban de közben E30 és egyébként 1978-as nagynavis biturbódízel :)))
De ilyen esetekben az alvázszám-motorszám mindig AF es, de eredeti.
ez nem igaz ebben a formában.
volt egy sierrám, a papírjai szerint egy piros turbódízel kombi, közben meg szürke négyajtós benzines. mondjuk a turbó legalább stimmelt.
alkatrészimportos volt az autó, olaszországban egy nap alatt szétdobálták, behozták, kapott egy motorcserét a piros kombi aztán meg egy bódécserét.
az a furcsa, hogy ismertem az autót, amikor behozták, a brigádot is, aki ezt lezongorázta, szóval nem igazán értem, hogy akkor a szín és a hajtóanyag módosítás hogy' maradt ki.
naszóval ennek a sierrának hófehér papírjai voltak, az autóban pedig érintetlen, gyári beütésű számok.
nem volt afes.
tudok ugyanilyen dízel fiat argentát is, p125 papírokkal, ha megvan még az autó.
Az én nagylámpásom is 1979 papír szerint, valójában 89/2. Sokat gondokodtam rajta hogy ezt hogy csinálták, vagy mit okoskodtak rajta, de nem tudtam rájönni, motorszám, alvázszám minden jó nem af-es. Valakinek valami ötlete?
Az ember kiválasztja, hogy miből melyik tetszik, összerakja/rakatja gazdaságos motorral, aztán kész a jó "hidrid" lepapírozva. E21-E30-E34 All in One...
Egyébként úgy lehet valóban nagy lámpás, ha variáltak a papirjaival.
Annak idején még lehetett hivatalosan motort is és kasztnit is cserélni.
Nem egyidőben persze, de a motorcsere után 1 nappal TK ra törni majd kasztni cserével javitani már abszolut életszerűnek tűnt a hatóság számára. :D (Én láttam 81-es! nagylámpást, az még ugye E21...)
De ilyen esetekben az alvázszám-motorszám mindig AF es, de eredeti. Tehát a számból kiderülne, hogy csak a papirjai 84 esek, vagy az autó is. Meg persze millio egyéb apróság van, amiben különbözik a kis és nagy lámpás, de én ezeket nem ismerem, mert kislámpásom nem volt.
milyen az, hogy kozepen van a radio? mutassatok meg nekem. vagy milyen az, ha nem? (az elso lampakat kicserelni 5 perc kb, csak a csatlakozo nem stimmel, dehat amper folyik mindegyikben :) ez nem jelent semmit, hogy milyen lampa van elol...)
Teljesen nagylámpásnak néz ki, elől is, a lámpák is mosolygósak, egyedül a belseje nem stimmel, mert középen van a rádió (gondolom ez csak kislámpásban volt az elején..)
Múlt héten megnéztem egy zöldet, gyönyörű volt, hibája nem nagyon volt, gyári, rohadásmentes, a lámpái, rendszáma stb. is tiszták voltak. Erre kiderül, hogy AF-es.
Most sem keresek patika autót, csak ne legyen rozsdás, és a fényezésre sem nagyon szeretnék költeni.
En egyszeruen kb 3000 merfoldenkent leeresztem a regi olajat, teszek bele 10W40-et meg uj szurot es kesz. Ha 25 evvel ezelott jo volt, akkor most is jonak kell lennie. Mikor a szelepeket allitottam a fej lerakodasmentes volt. Velemenyem szerint a rendszeressegen es a kovetkezetessegen mulik minden. A tobbi divat es egyeni hobort kerdese.
A boldog békeidőkben amikor még a Chevy is Daewoo volt egy hölgy beballagott az egyik ismerősömhöz a szerivzbe, hogy valami nem OK a Nubirával. Mondja neki a cimbora, hogy "Hölgyem, Ön itt vásárolta a gépsast de szervizben nem sokat találkoztunk." erre a hölgy "Persze, hogy nem, hát nem volt a kocsinak eddig semmi baja!" Bátorkodva megkérdezte a cimbora, hogy "Tetszett már hallani az olajcseréről?" erre a hölgy egyértelmű NEM-et mondott. Ekkor volt a Daewoo Nubirában valahol 90 és 100 ezer között...
utnána új olaba AR2300 és azzal fél évet menni ,utána jöhet az új olaj és akkor tiszta lesz !
amiket írsz olyan nem lesz / trombózisra gondolok amit írsz / az azért itt nem úgy működik / ezek speciális vegyi anyagok nem petróleum származékok nem károsítják a a belső alkatrészeket /
hiába cserélsz 10 -ként, az ásványi olaj és még sok más szintetikusnak mondott olaj akkor is hagy maga után lakk és egyébb más lerakódást amit ki kell tisztítani ,ha komolyan veszed ha nem :), ha 100% PAO szintetikus olajat használsz akkor természetesen nem lesz lerakódás azt garantálom !
erre sok tesztet csináltak már nem kell bizonygatni ,csak egy példa sok közül:
Drága üzemanyagot tankolhatsz:) Nekem 16 ezer körül van egy olaj, olajszűrő, levegőszűrő csere. Én nem spórolok a kilométereken. Három és félezer km alatt 3x cseréltem olajat (1x Ernővel, 1x a Pistával:) Viszont szétszedni nem merem a motort. Bár lehet télire le kellene borítani róla a hengerfejet és kidobni a kereplőt belőle.
En ora szerint 270ekm-nel szedtem atomjaira a motoromat es szemmel lathatoan szep tiszta volt. Jo, itt-ott, pl a szelepfedelen, stb volt nemi lerakodas, de semmi olajsar, meg ilyenek, mint ebben a cikkben is. Nalam 10e az olajcsere, tok mind1, mit irnak a flakonra. Igy nem kepzodik jelentos mennyisegu dzsuva. Az olajcsere egy fel tank benzin ara, de akkor mar az olaj es legszurot is beleszamoltam. Nincs ertelme a kilometereken sporolni es akkor nem kell semmi csodatrutyi.
Elolvastam, de nekem ez nem mond túl sokat. Teszem azt mi történne, ha egy ilyen esetben beleöntötték volna a motorba a képek elkészülte előtt? Nem kötözködni akarok, tényleg érdekel.
azért raktam bele a linkeket hogy olvasd el ha érdekel , ez nem gyorstisztító !
ezt biztonsággal lehet használni, egyedül álló termék a világon ,
AR2300Nano Ester Group ComponentsAR2300is formulated from organic esters as an additive to dissolve carbon,varnishand sludge in engines, gearboxes, automatic transmissions, differentials and power steering systems while revitalizing the seals.AR2300is made up of three ester groups. The lanolin ester is the main cleaning agent. Its function is to impregnate the surface of varnish and coked-up deposits.The second is an aliphatic ester. Its function is to provide for better film forming of the host oil, eliminating the potential of dry spots in the oiling system, during the cleaning process. This component is also very resistant to oxidation and is a supplement to the host oil while contaminants are being removed and deposited in the filtration media. The last ester is a biodegradable, polyol ester, which provides extreme pressure capability to the host oil. Utilizing heat, pressure, and flow generated within the oiling system, AR2300safely and effectively dissolves deposits. Because these deposits were formed slowly over time; they should be cleaned and removed slowly and methodically. AR2300is the initial cleaning phase before using any additional oil additives.
És van valaki(k)nek személyes tapasztalata ezekkel? Én nem mertem beleönteni ilyen terméket a motorba, inkább extra-extra rövid olajcseréket csináltam. Amitől leginkább tartok, ha valóban nagyon el van kokszosodva a motor olajozó rendszere, hogy leoldódnak ezek a lerakódások és el kezdenek keringeni, bekerülnek olyan helyekre, ahonnan teljes szétbontással (vagy azzal se) lehet eltávolítani, illetve elégtelen kenés miatt motorhalál lesz a vége. A jelenség kb. olyan mint az emberi szervezetben a trombózis.
Olajcsere témában nekem is lenne egy kérdésem, ami lehet kicsit bután hangzik, de mivel újra esedékes nekem is az olaj csere ezért felteszem.
Mikor megvettem az autót 270e km körül volt benne és a volt tulaj 15w 40es Valvoline olajjal használta, nekem akkor ésszerű volt hogy én is 15 öst rakjak bele, én Shellt vettem, különösebb gondom nem volt 10e-ként cserélem, most érem el lassan a 300at.
A kérdésem az lenne hogy jól tettem hogy 15-sel használtam, vagy elég lenne a 10es is? Volt aki azt mondta hogy 10es kell, de mivel már előttem nem azzal használták és akkor nem érdeklődtem semilyen bmw-s fórumon hogy a többiek mit raknak bele igy maradt ez. A konfig m10b18, ja meg lpg-s.
bardiban csak szumma 1db mann és bosch volt (abból is az olcsóbb 3eFt-os). a bárdis mann-t meg kell nézni, mi van a dobozban, mert most bardi és unix beszerzőkörút után van 3db mann filterem, abból kettő made in Germany, 1db meg valami szlovén vagy horváth gyártmány. ránézésre és méretre is különbözőek, a lamellaszám is más, még a doboz is kicsit más méretű....... pedig ugyanaz a mann cikkszám. egyébként inkább a unixot ajánlom, ott van minden raktáron. knecht/mahle/ stb.
Nem tudom. En meg nem kepzeltem magam egy ilyen tulaj borebe. Egyebkent is uj auto parti vagyok. Nem tudom a "tuning boxot" ki rakta be, de megdicsernem erte. Valoszinu, hogy, ha tenyleg gondos tulaj es uj koratol hajtja nem jar igy. Bar Erdrol a XI keruletbe bejarasra egy M6-ot enyhe tulzasnak tartom.
O a francba, 7vegen olaj es szuro csere, de most akkor teljes bizonytalansagban megyek a bardiba! :) (eddig mann es knect jatszott, nem varok katasztrofalis eredmenyt!)
Hat nemtom, en azert gyanakodnek, hogy valami nem ok a motorban, ha 2300km alatt bekapna egy liter olajat. Ugy is mondhatnam, hogy fellocsolnam benzinnel es meggyujtanam. Kiveve persze ha dizel, mert akkor csak dicsekednek vele, hogy milyenjol fogyaszt.
Egy jó történet a kenési rendszerre. Mondjuk nem hiszem, hogy a mi autóinkat fenyegetné hasonló katasztrófa. Továbbá valószínű, hogy a javítás is kevesebbe kerülne.
Nos, oké körbenézek ott, remélem látok majd valami rendellenest, mert ugye ez csak menet közben tapasztalható. Menet közben nem akarok aláfeküdni. :)
No, de, ez a kábel megy az óracsoportig?? Ha mondjuk ki kell cserélnem, akkor műszerfal le, óracsoport ki, meg egy nap szopás? Vagy hogyan van eljuttatva az óráig a jel?
Több éve nem írtam már ide, a régi neveket már nem is látom, de nyilván a most jelenlévők is tudnak nekem segíteni. :)
Következőt produkálja az autóm. Elindulok és pár kilométer múlva a kilométeróra számláló lebukik nullára, és ezzel együtt a fogyasztásmérő is meghal. Általában így is marad, hosszabb állás után működik ismét, de mindig ez a vége. Olyan mintha valami bemelegedne és akkor jön a tünet, bár a hőmérséklettel nyilván nincs összefüggésben.
Mi lehet a hiba? Hol keressek el nézelődni? Diffinél?
Az a komoly, hogy a közelmúltban a totalcaron ezzel foglalkozó cikk a márkaszervizekben kapható olajakat is a potenciálisan hamis olajak közé sorolta. Én egyszer átadtam a motorolajbolt.hu-ról vásárolt Castrolt a Castrol cég képviselőjének aki szintén nem tudta megmondani, hogy eredeti vagy hamis. Hologram van rajta, dettó ugyan úgy néz ki mint bármelyik "bolti". Lassan ott tartunk már mint a Luis Vuitton táskákkal:)) Mindenkinek az van és az eredetiről mondják az, hogy hamis:)) Miután megsütöttük a rántotthúst bele kell tenni a Floriolt vagy a Vénuszt az úgy is jó a "szívnek":)
Az a kemény, hogy az ezzel foglalkozó totalcar cikk a kereskedésben kapható olajakat is maximálisan a potenciálisan hamisak közé sorolta. Egyszer megcsináltam azt, hogy a motorolajbolt.hu - ról beszerzett olajat átadtam a Castrol hivatalos Magyarországi képviselőjének, aki szintén nem tudta megmondani, hogy hamis vagy nem hamis, hologram van rajta, tök ugyanúgy néz ki mint a bolti (Bárdis, Unixos stb...). Lassan már tényleg olyan lesz az olaj mint a Luis Vuitton táska:))) Legközelebb komolyan mondom veszek Floriolt vagy Vénuszt és két rántotthús között feltöltöm vele a rendszert:)
Csak a castrolról volt szó, konkrétan arról, hogy a szlovák vonalkódos szar, "mert azt a révkomáromi finomítóban csomagolják". Azt nem vitatom, hogy szlovák vonalkódos castrolt nem vennék, de ez a háttérinfó bearanyozta a napom, ugyanis:
1. Révkomáromban nincs finomító
2. finomító Pozsonyban van
3. a Mol tulajdona
Tehát kétlem, hogy ott bármilyen castrolt csomagolnának.
Vaaaaaagy tényleg így van, és akkor viszont a castrol mol olajat ad el:) Ha valaki él-hal az összeesküvéselméletekért, szóljon bátran, szívesen folytatom, ma formában vagyok:)
valaki megirta (ha nem is rangoon), hogy mire kell figyelni ennel a BMW olajnal. en arra emlekszem, hogy akkor rogton meg is neztem a garazsban az ures flakont es ok volt.
minden alkalommal, amikor feljon ez az olaj varia, megirom, hogy a BMW 10W40-et kell venni, az talan jo bele. meg a forrast is. egyik alkalommal pont te voltal a kerdezo, de gondolom nem azt vettel, mert akkor most nem lepodtel volna meg. :) de elnezem neked, valahogy majd tulteszem magam rajta! :) akos meg is irta a linket (a masodik). toluk veszem, amiota megvan az auto, cirka 40e km-t mentem ezzel az olajjal es meg nem hullott szet a motor, de szolok ha igy lesz! :) egyebkent figyelni kell, mert tenyleg hamisitjak ezt az olajat is, de ez az arabol nem derul ki :/ rangoon anno megirta, milyen szamokat kell figyelni rajta!
Ezt azért gondold át. Ki lehet éppen fogni, de ennyi pénzért csak rosszabbat kapsz, vagy olyat, amivel kezdheted elölről a javítgatást. Szóval tessék megtartani:)
ha jol tudom ilyen van ajanlva a gazos autokhoz is, lehet kiprobalom, januarban ugy is kellene csinalnom egy szervizt, akkor lesz 1 eve, hogy meg sem moccant az auto :)
ennel is kell hezagot ellenorizni? ugy tudtam, ennel nem kell mericskelni
off,
az arukereson 18200huf egy garnitura, majd rakerdezek egy autosboltra
csak erdekesseg keppen angliaban 12000bol kijon, az usaban pedig kb 1720huf darabja :)
Köszönöm szépen a gyertyákkal kapcsolatos tanácsaitokat. Azt hiszem, hogy akkor nekem az egy pólusú NGK jó lesz, de előbb kipróbálom a "bearbrother" fórumtársunktól tegnap kapott BKR6EK gyertyákat. Az irídiumos nagyon jó lehet, de az autómmal közösen megállapodtunk abban, hogy nincs már benne nálam a jövőben 100000Km.
Olaj: ígértem, hogy írok az eneos 5W40-ről, ha már mentem vele egy keveset. Nos 1500 km után nincs szint csökkenés. Az üzemi motor fordulat nálam 2500-3500 f/p között van (ritkán 4000). Hideg indításkor a hidrotőkék szinte nem is hallatszanak. A vezérlés hangján viszont nem sokat csillapít melegen, ami nem is csoda, mivel ez egy (számomra) rendkívül híg olaj. Betöltéskor szűk tölcséren keresztül is folyamatosan be lehetett tölteni a 4 litert megállís nélkül. Azért furcsálom, mivel más 5W-40-es olaj nem ennyire híg, a 0-ások szoktak hasonlóak lenni. Mivel az importőrtől vettem, remélem nem vágtak át:)
Valóban nagyon jók, stabil szikrát adnak. (Az off autóban ez a gyári specifikáció,bár 30 ezres cserével, mert ott a fél autót le kell bontani a cseréhez/hézagállításhoz és hát a mai userek nem kezdenek neki ilyen bonyolult műveleteknek odahaza:) Viszont, mivel ott hengerenkénti gyújtó trafó dolgozik, ami nagyon kényes a jó szikraképzésre, akár tönkre mehet a trafó is.) Szerintem ezekbe a motorokba felesleges (és drága) az irídium gyertya, max, ha valaki versenypályán használ széttuningolt motort. Egyéként úgy tudom az NGK is gyárt hozzá irídium gyertyát.
Nem kell. Egy egyszeru v-line tokeletes valasztas. Dragabb gyertyat egy dolog miatt erdemes berakni, hogy el lehessen menni vele 100e km-t csere nelkul. Gyari ajanlas szerint a BKR6EQUP kell ilyenkor. Az EK elvileg a negyszelepes motorokhoz valo, de az M40 is hibatlanul megy vele.
Mondjuk azert, mert igy terveztek? :) Warme FuBe, kalte Kopfe, ahogy a nemetek anno kitalaltak. (meleg lab, hideg fej) Ha nem tekered csutkara a futest, akkor a pofadba csak hideget hajlando fujni, az ablakra es a labadra viszont kellemes langyosat is tudsz kuldeni. Benne van a kezelesi konyvben. ;)
A vízzel minden rendben? Nekem régen egy E36-tal volt hasonló gondom. Ott pl. napok alatt eltűnt a víz egy jó része a rendszerből (akkor csinálta ugyanezt). Pontosabban a rendszernek egy olyan pontjára helyeződött át, ahol semmi keresnivalója nem volt. Ronda ügy volt, sok hajmeresztő részlettel, nem is maradt sokáig nálam az a kocsi.
Szóval később tudtam meg, hogy ha idejében tulajdonítok nagyobb jelentőséget az általad is írt hibajelenségnek, akkor a komolyabb bajt meg lehetett volna előzni. De a lényeg, hogy a "digitális" fűtés a víz hiányának volt betudható. Talán Nálad is ez van...
Szia, én használtam egy idig és elégedett voltam vele, nagyságrendileg 9-10000,-Ft szokott lenni 5l, ezért fillérb*szásból áttértem Mobil-ra ami a fele kb.
_C_: Köszönöm szépen a segítséget. Mennie kell szerintem az egypólusúval akkor.
Bearbrother: A gyertyaszettet köszönöm elfogadom, ha neked nem kell. Adok érte majd ajándékot, privátban megkereslek.
A történet: Hívtak szombaton, hogy E36 Compact -ot vesz egy rokon és el kell vinni érte. Szóval négyen ültünk az E30-ban, egyenletes 120Km/h tempónál pályán 30 perc után berángatott kétszer is. Mivel még gyertyát ki sem csavartam belőle soha, ezért erre gondolok első körben. Amúgy kipróbáltam a Compactot. Érdekes, hogy érezhetően fürgébb az E30. Simán legyorsulja, pedig 1.6-os mindegyik. Mondjuk biztos rövidebb a diffim vagy ilyesmi. Mindegy, meg lett véve a Compact de az E30-at nem adnám oda érte, bármennyire jobban pakolható csomagokkal hátulról.
Miért van az, hogy a fűtéscsap digitálisan működik? Teljesen elforgatva (fűtésre) rendesen fűt, viszont előtte nem nagyon van köztes állapot. Vga yhideget fúj vagy forrót.
Biztosan jobb a drágább (ebben az esetben), csak kell-e az a magamfajtának? Nem tudom, hogy 1991-ben, amikor az autóm legördült a szalagról egyáltalán volt-e kétpólusú BKR6EK, mert ha nem akkor jó lehet az egypólusú is feleannyiért nem? Vagy jobban mehet, ha kétpólusú? A honlap az szép színes de angol, én meg úgy nem tudok.
lattam ezt az olajzold belsodet es eszembe jutott, hogy van egy ilyenem:
ezek a bena kepek absz. nem adjak vissza, de szerintem ez ugyanaz a szin. a mintat nem tudom, hogy jo-e. ha tudsz vele vmit kezdeni, jelezz! (nalam csak porosodik)
Ejjj, ma háromszor indultam el a garázshoz hogy lerakom a gyönyörű napos hétvége után a vasat és háromszor fordultam vissza:)) Ez valami embertelen amit ez a Szent Szerkezet nyújt!
Sziasztok! Nem rég vettem egy e30 324d-t van vele több kisebb probléma, de amit leghamarabb meg akarok csinálni az az óraegység. a Visszejelző lámpák jók, de se vízhőfok, se km, se fordulatszám, se üzemanyagszintet nem mutat. Volt, hogy kettő kilóméter erejéig mutatott a km. Mivel kezdjem? Hol van a km-óra mérőszenzorja? a difibe van valami szenzor, lógott a kábel, megforrasztottam, de semmi javulás.
Én ismerem az autót, nem túlzás, hogy újszerű állapotú. Jó ideje hirdetik, asszem 1,5 misiről indult. OT célokra a jelenlegi felhozatalból messze a legjobb, egy kis alkuval jó vétel lehet.
Nekem a 2000-es evek elejen volt Firestone tapasztalatom, az is nyari mintazattal. Nem volt jo. De azota sok viz lefolyt a Dunan, a mostaniakat nem ismerem. Tavaly Conti TS850-eket vettem, az tapad mindig-mindenen (persze csak esszel), csendes es meg takarekos is a nyari Potenza S001-hez kepest. Ezert is mertem ajanlani.
"es waren 2 Käufer denn Wagen anzusehen und stellten leider fest, das die inneren Radkästen Rost aufweisen!!!Also leicht Schweissarbeiten!!!Daher die ruduzierung!!!"
én kérek elnézést, ha egy lakatolásra szoruló autó nálam nem patika állapotú.
Ne bassz! Az ott is maradt?? Azt hittem sikerült valahogy azért elintéznie.Ez nagyon durva..Mit csináltak azzal? Azóta is ott áll vmi vám udvaron,vagy már bezuzták,szétlopták?
Én nyár végén megváltam az autótól, de már keresem az utódot. Elég szegényes a kínálat ebben az árkategóriában, főleg, hogy nálam fontos, hogy nagylámpás és M40 legyen.
Jogos, de az a '87 "micselin" (87-be így mondták idehaza:) az OT-n jó pont lesz. Különben is, te is majdnem feljutottál Dobogókőig a tieiddel :P (bocs, de ezt nem lehetett nem leütni:)
Azért ne felejtsük el, hogy a mobile-s linkekben szereplő autók talán üzemképesek. Ezt a fehéret mondjuk esetleg be lehet indítani de a hirdetésben az van, hogy nem járóképes. Ugyanis ezt írja: "Pl. még a gyári michelin gumik vannak rajt!" Magyarul legalább kellene valami alapgumi rá 60000,-ért, hogy dobogókőnek felfelé kipróbálja az ember, hogy miképpen húz egymilliókettőért. 1987-es DOT-os Michelinel még a szalon elé sem lehet kiállni. :-)
Nem mondom, a képeken ezek is szépek, de ne felejtsd el, hogy kicsimaja valószínüleg nem autóbehozatallal foglalkozik és nem is biztos, hogy ért az autókhoz annyira, hogy magában meg tudja állapítani, hogy nem egy felújított romot akarnak-e rásózni. Szóval, ha a kiutazás (+saját ideje), több autó megnézés, szakértő honoráriuma és a hazaút valamint a honosítás költségeit is hozzáadjuk, akkor nem biztos, hogy sokkal alatta lesz a lenti árnak. Ettől függetlenül Németországban biztosan nagyobb a merítés E30-ból is.
Az, hogy "babakocsi motoros" példányt keres már más kérdés. Én például azért is 1.6-ost vettem, mert használni is akarom - sőt használom is - elfogadható fenntartási költségekkel és az igényeim is kielégíti.
koszonom szepen! a het vegen megrendelem valamelyiket, valszeg dunlop vagy nokian, csak meg 100%, hogy kapok 15-os lemezfelnit, ha nem, akkor 14-es marad
Nekem ugy remlik, hogy volt ehhez a hirdeteshez tobb kep is felteve. En is szemeztem vele es tervez(t)em, hogy megnezem eloben. Reszben kivancsi vagyok, hogy milyen allapotot adnak ennyi penzert, masreszt, ha valoban gyari allapot, akkor nehany reszlet erdekelne. Igeretes volt a kepeken, de azert nem makulatlan. Szerintem mindenkeppen nezd meg, ha E30-ra vagysz. Egyebkent nem kell tartanod attol hogy szetmallik:), nyugodtan hasznald akar naponta, legfeljebb az tul forro/havas/esos napokat keruld el vele. Az autot hasznalatra tervezik.
Az ar allapot fuggvenye, ahhoz mindenkepp latni kell. Regota hirdetik, lehet alkukepes. Ha tenyleg minden eredeti, nem korrodal, jo mechanikailag es megvannak az eredeti papirjai, es te valoban ilyet szeretnel, akkor megeri az arat. Mivel alap motoros, befektetesnek kevesbe jo, mint egy 25IX vagy kabrio, de azokbol egy gyari allapotut nem is kapsz ennyiert.
Ahogy nezem ez egy kereskedes, at is nezheted rendesen.
hali! szepnek tunik, de ez az egy kep nem sokat mond. meg kell nezni es kideriteni, hogy igaz-e, amit irnak rola! (akkor realis is lehet az 1M feletti ar)
Szia. Beszéljünk erről a kupakos témáról. érdekel a dolog. Gondolkodtam ebayen, de abban egyáltalán nem vagyok járatos, sőt még ismerősö sincs aki vásárolt volna már ott.
50e-ert? elofordulhat, esetleg 1db utott-kopott kupak nelkuli! :) ezt eddig nem is figyeltem. akkor valaki ugyesen felismerte a piaci lehetoseget, a keresletet es raallt az adok-veszekre es a felujitasra. az meg termeszetes, hogy kulfoldon van piaca, beteg modon elszallt az rs-ek ara. regen sem volt olcso, de az utobbi par evben durvan.
Ilyen felni ha van 50 ezerért 4 db akkor ne habozzatok sokáig, szóljatok! :)))
Épp tegnap (is) nézegettem, hogy az e-bay legnagyobb BBS nepperei Magyarok. Az egyik a XIII.-ker.-ből hirdet a másik Ausztriából Mohl Tamás néven. Szóval kishazánk BBS nagyhatalom!
Most állítható híd van alatta, viszont valami nem kerek, elkezdett koppani benne valami, ennek akarok utánajárni. Eredetileg az ültetés miatt csináltam bele, viszont most gyári rugó van hátul és így is marad (a magasság). Szóval az állíthatót kiszedem, lecsekkolom, a simába meg szerzek szilentet, és bepattintom. Eddig egyedül Adorján kínált szilentet. Híd meg úgy néz ki akadt szűkebb pátriárkámban.
ohne lader: beszéljünk holnap híd ügyben, mert van de kompletten illetve kb 2-3 hét múlva leszek otthon. Méricskélni kell vagy más szándékod is van vele, szilent is érdekelne majd, ha készül.
Tudom, nem kevés a guminként 3-4 ezer forintos differencia, de én a Conti TS850-ét ajánlanám leginkább. Ha a gumi élettartamára osztod vissza, akkor elenyésző a különbség és az egy nagyon jó gumi és a Barumhoz képest 3 ezer a különbség.
Nekem nincsen tapasztalatom a vadsíppal. Ha vidékre megyünk - bocs én is utálom ezt a terminológiát:( - jellemzően autópályán közlekedem. Volt egy ismerősöm, aki nagy testű kutyába szaladt bele az M3-ason, ami rommá törte az autója elejét és a szélvédőjét is. Az aztán a vismajor:( Ezek szerint a vad veszélyes helyeken marad a "lassúhajtás". Mondjuk nekem ez nem gond, főleg éjjel...
nemtom mennyit fejlodhettek ezek a a sipok, de 6-7 evvel ezelott nagybatyam Mondeojarol konkretan egy oz vitte le sipot, ja meg a visszapillantot, indexet stb :/ es nem volt egyedul a joszag, a tesojat meg telibe kapta. ezek utan nem mondthatom, h probaltam, de nehezen is szerezne nalam hitelt.
Nekem Zold szilentek vannak hatul mindenhol es nem sokkal hangosabb mint a gyari. Kemenyseget nem tudom de ha erdekel kikeresem mert fel van irva valahova.
Na hogy hány shore azt nem tudom, tudni kéne a gyárit, akkor talán közelebb lennénk. Nem kéne sokkal keményebb, csak legyen tömör, ne úgy mint a gyári. Hirdetnek mindig mittomén zöld szilenteket, na gondolom egy olyan elég lenne. A műanyag nekem utcára nem opció.
biztosan jobban megy at a zaj, mint a gyarinal, de kevesbe mint pl a danamidnal
szerintem nekem is tomor gumi lesz a kovetkezo, amit berakok, csak amikor lenn volt a hidam, nem volt idom ezzel is foglalkozni, igy kapott egy lemfordert
esetleg ha vulkanizaltatsz, gondolhatnal ram is :) milyen sorkemenysegure gondoltal?
Nincs valakinek egy felesleges üres hátsó hídja, lengőkarok nélkül? Illevte van-e valakinek tapasztalata utcára bármilyen tömörgumi hídházszilenttel? Pl. a diffi hangjait nem közvetíti-e jobban a kasztniba?
Hazafelé szintén Csobánkának mentünk, de már nem a csomagtartóban volt a fényképező, így tudtunk lőni pár képet, igaz csak menet közben. Ezt az útvonalat jártuk végig Esztergom felé is, csak akkor a másik irányba. :)
Ha eljuttatod pestre, akkor szivesen megnezem. Viszont nem az en dolgom, de egy tetore allas utan en inkabb egy masikat hoznek alapnak azert a penzert, amit erre ra kellene kolteni. Foleg, hogy 6 eve igy all. :( Mi az a narancssarga emeloszerkezet alatta?
0: szethuzod a kabelkoteg csatijat (hatso ajtoban a B oszlopban a biztiov kibujtato resze mogott van egy muanyag fedel, az alatt van a csatlakozas - elso ajtonal egyertelmu)
1: kiveszed a zsanerokbol a csavart (ha meg megvannak)
2: leveszed a hatarolorol a kis gumisapkat, leveszed az alatta levo szegecs also vegen talalhato biztosito lapkat
3: nehany hatarozott utossel kiutod a szegecset
4: megkeresed, hova repult el a szegecs :D
5: a hatarolo vegen atdugsz egy szoget, hogy ne tudjon teljesen beugrani az ajtoba
Nem fogsz talalni, viszont a jo hir, hogy ez az elektronika egyszeru, mint a faek. A sajatomat egyszer mar megjavitottam. Ha ertesz az amperek vadaszatahoz, akkor szivesen leirom miket kell kimerni, ha nem, akkor megprobalhatom megjavitani, ha eljuttatod hozzam.
Ez így tök jó, csak visszarakásnál szopós munka beállítani mindent rendesen :)
Zsanérokból ki lehet tekerni a függőleges csavarokat, és akkor állítás nélkül visszarakod ugyanolyan helyzetbe ;) Persze előtte a határolót meg a kábelköteget érdemes kivenni, az anyázások elkerülése végett. Tartani se kell közben az ajtót, a felső zsanérdarab kúpos, bent marad a helyén...
sracok! eloszor ide irom, egyenlore csak elmeleti sikon: erdekelne itt valakit olyan Keskin KT4 garnitura, mint ami az enyem alatt van? tehat: 4x100-as osztokor, 2db 7,5x16 es 2db 9x16. a szepseghibajuk, hogy a kozepresz fekete, ami sztem nem mutat olyan jol, de lehet, hogy valaki megyhagyna ugy. a perem az polir ugyanugy. az arrol egyenlore nincs konkret elkepzeles, de az biztos, hogy a hibatlan, gyari festesu, ilyen tipusu garniturak ara alatt lenne joval (eleve nem gyakran talalni ilyen hirdetest), hogy megerje vele foglalkozni. nem egyik naprol a masikra menne a dolog, ha valaki gondolkodik ilyenben, az keressen batran!
Az ajtót kinyitod amíg a határoló engedi. Ha jelenleg szépen záródik az ajtó, akkor bejelölheted a zsanérok jelenlegi pozícióját. Ha nincs segítséged, akkor tegyél jó paszentosan valamit az ajtó alá, ami megtartja, miután a zsanérokat lekötötted. Tekerd le a zsanérok csavarjait (10-es dugó) és vedd le az ajtót. A zsanérok alatt lévő hézagoló lapkákra vigyázz, az majd kell az összeszerelésnél a helyes beállításhoz.
A határoló normál esetben egyszerűen kijön az ajtóból, amikor vízszintes irányba lehúzod. Problémás esetben kitekered az ajtó élén a határoló két rögzítő csavarját, leveszed az ajtókárpitot, majd finoman felszeded az alatta lévő fóliát (ha van) és így már hozzáférsz a határoló ajtón belüi részéhez (ideális esetben vastagon be van zsírozva:).
Az ajtó visszaszerelésénél fel kell lazítanod az ajtózár pántját a B oszlopon (25-ös vagy 30-as torx). Ha netán beesne az alátét lemez (amibe a csavarok furata van) a B oszlopba, akkor a biztonsági öv felső bekötése alatti takarólemezt kipattintod és utánna ki tudod venni és visszarakni.
Akinek van ajtó határolója bal első ajtóhoz (gondolom a kupéé és a limuziné egyezik) és/vagy hézagoló lapkája, kérem keressen meg bizniszelés céljából! :)
Csatlakozom az előttem szólókhoz, sanjnos elég későn jutottam gépközelbe, így nem ragoznám túl csak egyeszerűen szeretném megköszönni Szondának és a Matynak a profi szervezést és lebonyolítást, neketek a részvételt és végső, de nem utolsó sorban a hölgyeknek, hogy elviselték hülyeségünket.
A fotók eszméletlen jók - a folytatásnak jönnie kell, már csak azért is, mert a 3,5 éves kislányomnak megígértem, hogy elviszem legközelebb, mikor elszorult hanggal rákérdezett a fotókat nézegetve...az Asi féle szarvas egész jó pörkölt alap lett volna a következő talinkra, igaz a működő lámpamagasság állító még nagyobb eszmei értékkel bír. :-)
Az én fényképezési tudásom az, hát... Még a lencsét is elfelejtettem letörölni, meg a szél is fújt, de annál nagyobb szívvel nyújtom át nektek ezt a kis (erősen vágott, Strázsa utcai éjszakai életet mellőző) videómat:
Az előttem szólók már mindent leírtak, köszönet Matyiéknak és Szondáéknak a szervezésért, kajáért, szállásért. Én leghátul mentem, besz@rás volt látni a tizensok E30-at krúzolni. Rettentően jól éreztem magam, tökéletes névnapi ajándék volt. Jó volt ennyi hülyével - és itt a szó legpozitívabb értelmében értem - együtt hülyének lenni. Remélem hagyományt teremtettünk.
ui: még jó hogy meg kellett miattam állni a kúton, különben nem lennének kutas képek:)
Üdv az uraknak,hölgyeknek. Szeretném megköszönni,hogy részt vehettem ezen a szuper kis e30 fórum találkozón.Nagyon jó volt ílyen sok típus társsat látni,sok hasznos infót és sok jó tanácsot kaptam ezúton is köszönöm mindenkinek...( én voltam a nagykerekű cabrióval)
ha valaki nem ismerne, egy apro trukk: amikor megnyittok itt egy kepet > a kepen jobb egergomb klikk > "kep cimenek masolasa" > felul a cimsorba beillesztes > a "BIG" atirasa "IMG"-re > enter ez a feltoltestol is fugg, de ha van, akkor elohozza a kep valodi feltoltott meretet, amit a hagyomanyos rakattintas nem hoz be. de van amikor valtozatlan marad.
hu ez nagyon allat! par kepet mar lattam Maty laptopjan, azota izgatottan varom a folytatast! :) ui: a fejszerkezetemrol az ebredesem utan fel oraval keszult kepek nem biztos, hogy szalonkepesek. vigyazz, kitiltanak a moderatorok! :D
Asi! a benzinkutas kep nagyon jo, ha lett volna gepem, en is csinalok hatulrol. az egy jelenseg volt!
Szeretném én is hálám és köszönetem kifejezni Maty-nak a fórumtalálkozó ötletéért és lebonyolításáért. Bátran mondhatom hogy Maty és Rita kitettek magukért. A helyszín, a pörkölt és a szállás pazar volt, akár csak a hangulat! Tényleg hagyományt kéne teremteni belőle.
Örülök hogy ilyen szép számban összegyűltünk és nagyon sajnálom hogy a többi fórumtársunk nem tudott éppen velünk lenni!
Sikerült elkésnem az felvonulás indulásáról, mint szervezőnek, ezért mindenkitől elnézést kérek. Remélem maga az útvonal és a feeling mindenkit kárpótolt. :) A köszönetet a rádiókért továbbítom páromnak, ő szerezte be ugyanis a walkie-talkiekat. ;) Külön köszönet hogy mindenki szépen betartotta a közlekedési szabályokat és nem erősítettük a "köcsög BMW-s" sztereotípiát. Úgy vettem észre a közlekedés többi résztvevői is örömmel fogadták a felvonulás résztvevőit és integettek mosolygó arccal, vagy dudálták át elismerően járműveikből.
Nagyon örvendek hogy ennyi fórumtárssal személyesen is megismerkedhettem, így máris más érzés kommentet írni. :) Remélem tényleg hagyományt fogunk ebből a családias, baráti találkozókból létrehozni.
Fényképeket szép számmal készítettem. Ezek publikálásához némi türelmet kérek, szeretek elmolyoni a jobban sikerültekkel és kicsit utófeldolgozni azokat. Sorban fogok őket közzé tenni, ahogy haladok a feldolgozásukkal munkaidőm mellett. Az összes többi képet a feldoglozási munkálatok után fogom egyben közzé tenni.
udv mindenkinek! nem is tudom mit irjak, csak az elottem szolokat tudnam ismetelni. errol a talakozorol beszelni fogok egy darabig! megmutatom a kepeket azoknak, akik itthon maradtak, had egye oket a fene! de ugysem tudjak majd elkepzelni, hogy milyen az, amikor a sor (majdnem) vegerol lenezek a volgybe es csak E30 halad elottem szepen sorban. nem is tudtam, hova figyeljek, a tajbol alig lattam vmit. :) nem tudtam elkepzelni, hogy rosszul sikerulhet, de azt sem, hogy ennyire jol! Matyinak es csapatanak ebben nagy szerepe volt, koszonet ezuton is erte! a profi fotoknak meg abban, hogy az emlek megmaradjon.
(este 7 korul a Soroksarin kifele csorogva mellem ert egy szep allapotu E34 Touring, dudaval es intessel koszontek a benne ulok :) )
Nagyon örülök, hogy találkozhattam veletek. Köszönöm a jó szervezést, a jó társaságot és a nagyszerü élményt is. Nekem nagyon jól sikerült ez a nap. Balszerencsémre annyira korogtak a hasak:), hogy a hirtelen lindulás miatt sokatoktól nem tudtam elköszönni. A délelötthöz képest hazaút unalmas és eseménytelen lett:(
Hát mi is csatlakoznánk az ezer köszönethez és hozzáteszünk még ezret és ezret! Gyerekek, ez kitörölhetetlen emlék marad!!! Mindenkit üdvözlünk akitől nem sikerült elbúcsúzni, de reggel lépnünk kellett. A konvoj - túra tökéletes szervezéséhez mély Tisztelet mr.Szonda -nak, hihetetlen jól sikerült és útközben a rádiózás ... ÁÁáááá... Még mindig libabőrös vagyok, ahogy visszagondolok pl. amikor a benzinkútnál megálltunk ennyien, de az egész konvoj brutálisan jó volt! Maty. -nak, hát nem tudom még mit írhatnék, inkább felhívtam az előbb megköszönni :-) Nagyon jó volt veletek és reméljük, hogy találkozunk még, mert nagyon jól éreztük magunkat!!!
hát uraim, ez egy élmény volt. Köszönjük a szervezést, ahogy helyszínen beszéltük, ennek hagyomány teremtő eseménynek kell lennie! Fantasztikus volt, végre arcok és élőben is szép e30-ak a nicknevek mögött. Mindenkinek grat. a gépekhez, tényleg látszott rajtuk, hogy jó helyre kerültek.
( hazafelé Asi tényleg szépen megfogta a vasat a szarvasos incidens után, respect:) )
Tsatlakozom :-) jonehany nyalcsorgatos percet toltottem en is el ma.
No meg befizettem magam egy zarovonalatlepesre hazafele, de abszolut rendesek voltak a yardok, szepen elsoroltak mi gaz a kocsival, aztan oszvissz ebben maradtak, pedig amit ma muveltem az egy eletre is eleg ;-)
Igen erőteljesen csatlakoznék E30 Nickhez! Nagyon-nagyon remek volt (illetve nektek még most is az) a találkozó! Le a kalappal a szervezés előtt! A mai világban már ennyi embert is egy helyre összehozni kész művészet, nem hogy ennyi E30-at:)) Nagy köszönet mindenkinek és jó volt a nicknevekhez arcokat is kötni! Sikerrel vettük a 230km hazautat annyi szépséghibával, hogy 3cm-en múlott, hogy telibe verjek egy szarvasbikát...huuhhhh de meredek volt, de hál' Istennek ott volt az a 3 cm...
Urak, eloszor is koszi a szervezest! Nekunk sajnos ez a talalkozo most eleg rovidre sikeredett, de azert orulok, hogy lattalak titeket szemleyesen is! Nehany kepet azert sikerult loni, a korai idopont miatt a legtobben meg jozanok is vagytok rajtuk. :P
Jajj nem, félreértés ne essék, nem feltételeztem én senkiről semmi rosszat, egyszerűen csak leírtam a találkozó estéjével kapcsolatos gondolatokat. :)
Eleinte mi is nagyon készültünk párommal a kocsiban alvásra (miért is jó a touring), de így közelegve október elejéhez örömmel vettük Maty "szobára" invitálását. :) Azért szerintem leviszem a Touringba vágatott szivacsomat, legfeljebb a házban hasznát tudjuk/tudja valaki venni, csak jobb mint egy réteg polifoam.
Gyülekező a Tesco parkolóban 10 órakor, tovább indulás 10:20-kor!
Azért a ficakban, hogy ne parkoljanak ránk és idegen ne vágja ránk az ajtaját.
Megadom a számom, ha valaki késne vagy eltévedne, itt tud elérni: hetven/245-tizenegy-87
Ott lesznek (10 autó):
- AMSOIL
- AsiE30
- Bakos Márton
- Damien84
- hornyaz
- mr.Szonda
- NoFeArnoID
- noorbee
- ohne lader
- petrolhead
Pomázról jövet becsatlakozik Swari az E39-el.
Lesz nálam 7db kézibeszélő, Marci barátom pedig elvileg hoz még 2db-ot, szóval a legtöbb autóban lesz walkie-talkie. ;)
Útvonalterv szerint ha nem jön közbe semmilyen akadály, akkor is 1 óra 3 perc az út Esztergomba, ami már 20 perc késést jelent a kiírt 11 órás Bazilikai találkozóhoz képest. Úgy vélem nem szükséges nekünk ezt behozni az út során, ennyi még pont belefér, nehéz lesz így is egy 10-11 járműből álló gépkocsi oszloppal közlekedni. Elsődleges célunk a biztonságban való megérkezés! Kérek mindenkit próbálja meg tartani a 10:20-as indulást. Ezt most már nem hozzuk előbbre! A később érkezők az útvonalterv szerint tudnak majd becsatlakozni.
en ezeket alapbol igy vettem, igy termeszetes. de nem baj, hogy megirtatok es igy tiszta lehet mindenki elott. az alvos cuccot alapbol visszuk ugyanugy, mint a satras verziohoz.
a vonulashoz meg annyi info, hogy Arnold is ott lesz. egyutt erkezunk.
Estére aki maradna ne feledjen hozni magával valami tápolni valót, mert a befizetett kaja csak ebédre szól (lesz finom pörkölt, evőeszköz és tányér is biztosítva lesz). Este lesz tábortűz és azon lehet sütni szalonnát/kolbászt, stb. erről ki-ki maga gondoskodjon, ne akkor kelljen boltot vadászni még 20 deka főtt debreceniért, mert valaki éhes maradt. :) Feltéve ha lesz még köztünk sofőr, aki nulltoleranciás lesz. ;) Nyársak lesznek korlátozott számban.
Alváshoz aki tud legyen szíves hozzon magával hálózsákot és valamit a feje alá, ne terheljük ágynemű összevadászással és mosással Maty.-t.
Üdítőt hozzon mindenki magával, viszont a kajapénz magába foglal némi szeszes italt bor-sör-pálinka szentháromságból a készlet erejéig. Ezen felül mindenki gondoskodjon előre arról amit szeretne inni, fogyasztani.
Gyülekező a Tesco parkolóban 10 órakor, tovább indulás 10:20-kor!
Azért a ficakban, hogy ne parkoljanak ránk és idegen ne vágja ránk az ajtaját.
Megadom a számom, ha valaki késne vagy eltévedne, itt tud elérni: hetven/245-tizenegy-87
Ott lesznek (9 autó):
- AMSOIL
- AsiE30
- Bakos Márton
- Damien84
- hornyaz
- mr.Szonda
- noorbee
- ohne lader
- petrolhead
Párom szerez még egy kézibeszélőt, így már lesz nálam 7db, Marci barátom pedig elvileg hoz még 2db-ot, szóval egyelőre jut minden autóba walkie-talkie. ;)
Útvonalterv szerint ha nem jön közbe semmilyen akadály, akkor is 1 óra 3 perc az út Esztergomba, ami már 20 perc késést jelent a kiírt 11 órás Bazilikai találkozóhoz képest. Úgy vélem nem szükséges nekünk ezt behozni az út során, ennyi még pont belefér, nehéz lesz így is egy 6 járműből álló gépkocsi oszloppal közlekedni. Elsődleges célunk a biztonságban való megérkezés. Kérek mindenkit próbálja meg tartani a 10:20-as indulást. Ezt most már nem hozzuk előbbre! A később érkezők az útvonalterv szerint tudnak majd becsatlakozni.
Szuper! Én is erre gondoltam. Legkésőbbi indulásnak én is a fél 10-et tűztem ki. Előtte még megyek kocsit mosni. Hol találkozzunk? Bár ezt majd telefonon leegyeztetjük, ne terheljük vele a fórumot...
Urak, tudom nem volt ilyen kerdes, de azert mondom, hogy mi nem megyunk veletek, majd a helyszinen talalkozunk! Eleg suru lesz a holnap delelott. Ugy tervezem, hogy 12-f1 korul talalkozunk majd a Bazilika parkolojaban, aztan egy kis nezelodes utan haladunk majd veletek az illatokat kovetve a bogracs fele. Hazafele a gyerek hangulatahoz es a furdetesi idohoz igazodva indulunk, igy gyerekzsivalymentesen tudtok majd lereszegedni.