Szia. Igen,sokat szigorodtak a német H rendszámhoz szükséges vizsgák. 3-as besorolású autót hoztak hozzám, a mi szinte csilli-villi, de legközelebb azt sem kapja már meg, Fiat 500, kis gitt, pár eltérő színű alkatrész,ami nem durva (pl szürke tetőkeret), lámpa keretek nincsenek síkba és az alja fekete,alvázvédős. Itthon sima-liba lenne OT-n. Szóval,igazad van. Kellemes estét. János
nyilván otthon javíttatom majd ki. idén májusra volt időpontom Solymárra, 200e huf körülre becsülték előzetesen, de aztán kicsit máshogy alakultak a dolgok. majd talán jövő májusban. nem sietek sehová, hobbiautó
Rémlik valami, hogy Nagy-Britanniában azt a jelenséget, hogy kb. azok az autók lettek veteránok, amiket a veterán-szabályozás megalkotásakor gyártottak, úgy reagálták le, hogy 1970. előttiekre vonatkoznak más szabályok, oszt' jónapot?
Azt megjegyezném a német H rendszámok kapcsán, hogy nemrég durvát szigorítottak, azaz ami régen simán jó volt még, ma már simán megbukik...
Egészen konkrétan, vettem egy 32 éves autót tavaly, miután a párom totálra törte a 28 éves régit. Nos, az "új" autón nincs kipufogógáz-visszavezetés (ami a régit Euro 1-ről Euro 2-re javította), ezért a korábbinak az adója (220 euró) után sokként ért, hogy az "új" kocsira 450+ euró az éves adó. Na mondom, akkor érdemes lenne minősítésre vinni, mert onnantól csak 180 lenne. Útba esett a TÜV, begurultam oda, hogy nézzenek rá, mondjanak valamit, ugyanis a jobb oldali két ajtón van egy csúnyább meghúzás (90 éves néni volt az első tulaj... ), amúgy patika a kocsi. Azt mondta a tüvös kiscsaj, aki kegyeskedett kijönni és megnézni, hogy ez nála így nem megy át. Aztán a márkaszervízben is mondták, hogy úgy tudják szigorúbb lett a minősítés. Akkor utána is olvastam, és azt találtam, hogy anno amikor az oldtimerekre vontakozó tövényeket meghozták 100.000 autóval számoltak, de most sokkal több van, és ez az oka a szigorításnak. Sajnos most azt a cikket, nem találom, de egy másikat igen: In Deutschland waren laut Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) am 1. Januar 2024 752.587 Pkw mit H-Kennzeichen zugelassen...
A Facebook feldobott egy hirdetést, és nem akarok hinni a szememnek:
A kék limuzin egy Alfa Romeo Rio 2300, a Giulia alapjaira Brazíliába épített Alfetta-méretű és stílusú nagy limuzin, amiből jött egy szállítmány Európába, de finoman szólva sem volt egy sikertörténet... nem sok fog belőle szembejönni!
(A link már rákattintva sem működött, pedig reménykedtem még képekben.)
Egy kép többet mond 1000 szónál. ;-) Csinálj képet róla, mert így már nem emlékszem melyik cső az, a cikkszám meg semmit se segít ! Szereintem van esély rá, hogy lehet olyan csövem.
Szeretnék megmenteni egy 1993 as ciroen ax-et. Kellene nekem egy vízcső, fűtéscső, ami a termosztáttól megy a fűtőradiátorba. 1.1, 44kw benzin. Ha valakinek van elfekvőben, vagy tud helyet ahonnan tudnék szerezni, megköszönném.
A cikkszáma:96033288
Üdv, Péter nulla hat hetven 61kilenc nyolcvan 80
A vejem legénykori csajozós autója, 140000km-rel. Kár volna leadni a bontóba.
Én például azt, hogy amíg a MAVAMSZ nem ad ki hivatalos állásfoglalást arról, hogy valóban létrejött ez a "megtűrt" kategória a patinás járművek számára, addig nem tudok másra gondolni, minthogy ez a lehetőség csak a szemlátomást a minősítőkkel ( Rónai Marci...stb..) puszipajtási viszonyban lévő Berényi Zsoltnak adatott meg.
"SzerzőVeteránautó.huCélunk az OT rendszer megreformálása KORRUPCIÓ felszámolása, és itt most nem a "fejétől bűzlik a hal" Tisztelet az Autóklub vezetésének... Az alkalmazottak-vizsgabiztosok munkásságát kell felülvizsgálni, akik önhatalmúlag kezelik a rendszert, előnyben részesítik a HAVERI MUTYIT, hátrányosan kezelik a tisztességesen "utcáról betérő" ügyfeleket, hisz valakit meg is kell buktatni a szakértelmet igencsak nélkülöző hatalmaskodó "mestereknek"... A rendszert működtető Vezetésnek egy hónapja email útján eljuttattuk a konkrét Vizsgaállomások listáját, akik bizonyítékok alapján igencsak kimerítik a KORRUPCIÓ fogalmát, abból is kiemeltünk egyet, ahol egy vizsganepper szinte kisajátította az állomást, kénye-kedve szerint vizsgáztat, de levelünkre választ a mai napig nem kaptunk...Ahogy fejlemény lesz, folytatjuk!@követő @lelkes rajongók #otvizsgamagyarmodra#veteranjarmu#veteranaoto#oldtimer
SzerzőVeteránautó.huMa már ott tartunk, hogy a Nevünkkel fémjelzett autókat mindenképp meg kell buktatni, ami ellen jogi úton fogunk fellépni, hisz van egy konkrét esetünk is, ahol semmi nem számított, csak egy, hogy buktasson a kis önhatalmú senkiházi! Itt az autó is, ami abszolút makulátlan volt, mégse felelt meg, de lesz következménye, ami már ugyancsak folyamatban van...
SzerzőVeteránautó.huInkognitó tiszteletben tartásával várjuk olyan Veterános társak leveleit, akik járműveit kifogástalan állapotuk ellenére alkalmatlannak találták minden jelentéktelen mondva csinált indokokkal... Továbbá várunk információkat olyanoktól, Akik károsultjai voltak ennek a kiszolgáltatott-indokolatlanul szigorú rendszernek, vizsgabiztosok eltérő, néha nevetséges elvárásainak, valamint az időpontfoglalás nehézségeinek."