Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

zombi112233 Creative Commons License 2021.04.13 0 0 6342

Egész jók lettek a lámpák. 

Előzmény: Törölt nick (6339)
zombi112233 Creative Commons License 2021.04.13 0 0 6341

Kaszab és társai gépműhely, Jászárokszállásra vittem ma délelőtt. Remélem jól megcsinálják. Hallottam jót is és rosszat is. Remélem én jót tudok majd mondani. A hengerfejben lévő lemezekre azt mondák ott, hogy azokat berakják az öntőformába, és arra öntik rá vagy köré magát a hengerfejet. Nem tudom hogy ez igaz e, de ha igen, akkor az elég nagy baj. Mert akkor ugye nem lehet cserélni max kiszedni és onnantól a szivosor és a hengerfej közötti részben lévő lapátok funkciója is nagyjából megszűnik. Arról nem beszélve, hogy feleslegesen vettem meg az egyik 36 ezer forintos alkatrészt.

Jó lenne tudni pontosan, hogy mi a szerepe, de sajnos nem igazán találok hozzá infót. 

Előzmény: Törölt nick (6336)
h.c.s Creative Commons License 2021.04.12 0 0 6340

Köszi a fotókat. Azok alapján 1 bő centivel be van esve.

A lámmpák teljesen vállalhatók lettek.

Előzmény: Törölt nick (6339)
Törölt nick Creative Commons License 2021.04.12 0 0 6339

Mutatom a dízel lámpáját amivel elzavart a lámpafelújító:

(megjegyzem, nem hibáztatom)

Úgy voltam vele, ennek már minden mindegy, matt is, karcos is, törött is. Lecsiszolom.

P400 után:

P2000 után:

Lakkozás után:

Sose csináltam előtte ilyet, nem is lett hibátlan, de 2000ft sem volt és 3lépésről már egész jónak mondható.

 

Törölt nick Creative Commons License 2021.04.12 0 0 6338

Most fotóztam, tegnap pont sokat mentem, ezervalahány km után így áll:

A felső motortartót még nem cseréltem ki, de húsvét ellenére is gyorsan megérkezett, csak a fizetés és számlázás volt nálam döcögős.

Előzmény: h.c.s (6334)
Törölt nick Creative Commons License 2021.04.12 0 0 6337

Nálam ugyanott de az ajtón van valami:

Vannak még tippjeid? :)

Előzmény: zsolie (6332)
Törölt nick Creative Commons License 2021.04.12 0 0 6336

Kellett nekem elrettentő képeket kérni. Mit is mondjak, ez tényleg elrettentő.

Szakálmetálhoz viszed?

Előzmény: zombi112233 (6329)
h.c.s Creative Commons License 2021.04.12 0 0 6335

Bocsi, ez Kaper-nak szólt volna. Késő vn már :)

Előzmény: h.c.s (6334)
h.c.s Creative Commons License 2021.04.12 0 0 6334

Régebben olvastam, hogy ez mindegyiknél jelentkezik, de nem megy tovább. A javítás is inkább az eltakarásáról szólt, mint a javításról.

Ha ezen múlik, mehet a következő 400 000 km :D

Váltóbakom viszont ugy tűnik 2 év után ismét megadta magát.

Erősítsél meg, az új nincs így beesve.

Kovácstól megvetted az utolsót, ezért a már említett cégtől rendeltem, de simán ment a kártyás fizetés. ( a pénteki 21, tegnapi 26 helyett 38% kedv)

Előzmény: zsolie (6332)
h.c.s Creative Commons License 2021.04.12 0 0 6333

betekertem persze. nem aggódom :)

Előzmény: zsolie (6331)
zsolie Creative Commons License 2021.04.11 0 0 6332

És még tippelhetek:)  Nézd meg közelebbről a bal első ajtó felső zsanérja körül a lemezt, lehetséges, hogy a felfogatás körül meg van repedve az alu az A oszlopon. Mikrórepedésre gondolok, nem nagyra. Erre is volt korábban egy visszahívás és javítási folyamat zsanér lemez alátámasztással, sajnos mi ebbe már nem esünk bele :) Viszont ha valaki lábbal rugja ki az ajtót akkor nagyobb lehet a kár.

Előzmény: h.c.s (6330)
zsolie Creative Commons License 2021.04.11 0 0 6331

Ha nem lenne akkor nem tették volna oda :)  Mondjuk ha poros levegő megy bele akkor biztos hogy az nem jó. Be kell tekerni és még mehetsz vele 20 évet :)

Előzmény: h.c.s (6330)
h.c.s Creative Commons License 2021.04.11 0 0 6330

Bingó :)

Amúgty van jelentősége?

Előzmény: Törölt nick (6314)
zombi112233 Creative Commons License 2021.04.10 0 0 6329

Természetesen el tud. Van még itt pár érdekesség a tegnapi napról.

Valaki tudja esetleg mi a neve ezeknek a valószínű szintén nem gyári beállítással rendelkező lemezeknek? Valószínű ezek osztották ketté valamikor a szívótorkot, és ezekre zártak rá a lapátok, felére csökkentve a rést. 

Ez pedig egy repedt kipufogó szelep. Remélem időben elkaptam, és nem karosította a hengerfejet. :)

Ezért nem tudtam az endoszkóp kamerát bedugni rendesen, mert a középső lemez maradványtól nem fért a 8 mm es kamera.

És még egy érdekes dolog. Az FSI nél a szelepfedélben vannak a bütyköstengelyek. Így a szelepfedél csavarokat is nyomtékra és szögre is kell húzni, és természetesen minden bontás után cserélni. Csak gyárit lehet kapni, nekem legalábbis csak azt sikerült. 10 ezer volt a szett.

Előzmény: Törölt nick (6328)
Törölt nick Creative Commons License 2021.04.09 0 0 6328

"És még mindig nem bántam meg. 🙂"

Amikor kész leszel vele, biztos hogy élmény lesz a 110lovas FSI.

Csendes is, erős is, foglalkozósabb a többitől, de láthatod az én két esetemet, elromlani mindegyik eltud.

Előzmény: zombi112233 (6326)
zombi112233 Creative Commons License 2021.04.09 0 0 6327

Valamiért lemaradtak a képek. 

Előzmény: Törölt nick (6325)
zombi112233 Creative Commons License 2021.04.09 0 0 6326

Természetesen van koksz bőven. Eléggé gondolkodok egr vakoláson.

Szívó oldalra még nem fényképeztem be, de majd ma csinálok ha nem felejtem el. Mielőtt lekerült a hengerfej, próbálkoztam kamerával, de az sem fért be, pedig csak 8 mm. Látszott ahogy tolja maga előtt a ganajt. 

Íme pár kép. Sajnos nem adja vissza a valóságot. Sem a motortér zsúfoltságot, sem a mocskot. De azért lehet okulni. 

És még mindig nem bántam meg. 🙂

 

Előzmény: Törölt nick (6325)
Törölt nick Creative Commons License 2021.04.08 0 0 6325

Tudom nem annyira vicces a feladat, de a "Profik" így csinálják síkolást: https://youtu.be/gE6g2zgxLA0

Egy flexkorong is elég hozzá, de ne csináld utánuk mert a csiszolószemcsék behullanak a motorba.

 

Régen 1x fém hántolót használtam, de ma már nem merném, inkább sniccer pengével csinálnám.

Fsi is alu blokkos? Mert akkor 1 rossz mozdulat és baj van.

 

Megnéznék pár szétszedett fsi képet, főleg valami elrettentőt. Szívócsőnél nagyon kokszos volt, vagy az csak a tsi-nél van?

Előzmény: zombi112233 (6324)
zombi112233 Creative Commons License 2021.04.08 0 0 6324

Biztos hogy nem csak magadnak írogatsz. Engem, és másokat is érdekel sztem.

Most pl nagyon irigy vagyok, hogy a benzinesben ennyi helyed van pl a vezérlés mellett. Én még mindig a bontásnál tartok, főleg idő hiány miatt. De ma végre lekerült a hengerfej. Jövő héten megy gépműhelybe ha rajtam múlik. 

Van még pár hónapon műszakiig, remélem addig összeáll az autó. :) 

 

Egyébként van valakinek tapasztalata, ötlete, hogy a blokk hengerfej síkját hogy takarítsam meg mielőtt bekerül az új hengerfejtömítés és a felújított hengerfej? 

Előzmény: Törölt nick (6319)
Octi19 Creative Commons License 2021.04.07 0 0 6323

Már régen megtanultam, hogy mindenféle apróságért amit elsőre nem találok a neten jó áron, akkor felhívom a helyi márkaszerviz alkatrészesét és 10-ből 9 alkalommal ott lesz jó áron. (a fennmaradó esetben drága lesz)

Előzmény: Törölt nick (6322)
Törölt nick Creative Commons License 2021.04.06 0 0 6322

Most az elöbb, kellemesen csalódtam a porschebudában. Olyan A2 csavarokat amiket sehol nem lehet kapni, polcról azonnal és normális árakon adtak.

h.c.s Creative Commons License 2021.04.05 0 0 6321

Nem aprózod el, az biztos :)

Előzmény: Törölt nick (6319)
dimage2 Creative Commons License 2021.04.05 0 0 6320

Csak dermedten ülünk.

De én nem szedem szét.

Előzmény: Törölt nick (6319)
Törölt nick Creative Commons License 2021.04.05 0 0 6319

Bár úgy tűnik csak magamnak írogatok :), azért ezt még megmutatom, hátha segít egyszer valakinek.

 

1.4 benzin AUA olajszivattyú a vezérlés alatt:

 

Feszítőgörgők lazák, rossz pozícióban, lehet megnyúltak a vezérműszíjak vagy eleve nem voltak a helyükre húzva tekerve a feszítők:

 

Vezérműtengely szimeringek és főtengely szimering is szivárog, folyik:

 

Olajszivattyú 99es évjárat, tehát gyári,gondolom. Fekete ragasztó mellette, alatta maszatolva, ez tuti nem gyári ragasztó, valaki valamikor már leszedte és visszarakta:

 

Szétszedtem a szivattyút is. A szivattyúkamra és a fedél, összeilleszkedő tömítő felületei között, állt az olaj és az olajkoksz. Tehát gondolom nem zárt a fedél és falslevegőt kaphatott a szivattyú. Szerintem ott összezáródó fémtiszta felületeknek kellene lennie.

A mozgó részek felületei kopottak, karcosak, csíkosak. Nem tudom a gyári megmunkálás milyen lehetett, mennyi a gyári megmunkálás csík és mennyi a kopás, de leginkább tükörsima felületeket vártam volna:

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2021.04.04 0 0 6318

4500km:

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2021.04.03 0 0 6317

Most hogy összeállt a diesel:

Köszönöm szépen a sok segítséget amit kaptam tőletek!

Törölt nick Creative Commons License 2021.04.03 0 0 6316

"Az enyémen is ilyen lyukak voltak, én önvulkanizáló gumiszalaggal tekertem be."

El kell ismernem, tudok én is gányolni, nem csak a korábbi tulajok.

 

"Végre valami hiba, ami nem az elöző tulaj hanyagsága :) "

Valakit vagy valamit mindig muszáj hibáztatni. Azt megtanultam hogy az autót nem szidhatom, mert bosszúból kicseszik velem és elromlik! :)

 

"Beindult a diesel?"

Már közlekedek vele. 

Kb fél perc önindítózás után indult be, gondolom mert szétszedve kicsepegett a gázolaj. Az elején azt hittem baj van, csattogott a szelepfedélnél. Hidrotőkék lassan tértek magukhoz. Felpörgetni meg nem mertem az új turbó miatt. Vezérléscserénél sokszor áttekertem a motort, hidrotőkékből kinyomódhatott az olaj. A bontott váltó működik, de üresben van hangja, csapágyas lesz ez is. Ráérősen megpróbálom megjavítani az eredeti váltóját, aztán majd visszacsere. A bontott klímakompresszorral is megszívtam, nem ellenőriztem, nem ehhez való, az 1.2dízelé lehet. Első lökhárítót nem raktam fel mert mára ígértek lökhárító merevítést (amit még nem kaptam meg). Addig lökhárító nélkül közlekedek, rendszámot felcsavaroztam közvetlenül a törött merevítőre. VCDS nem ír hibát, ereje is van, hangja is jó lett. Turbónyomás, kis fordulaton kicsit alatta, pörgetve meg felette van az előírtnak, kivétel a maximális fordulatszám, ott 2bar helyett 1.69Bar a nyomás, de csak álló autónál néztem (menet közben kellene). Kormányszervóból kitekertem a maradék olajat, szinte fekete volt, feltöltöttem, az is jó, túlélte az olajhiányt. Nem csepeg semmi, figyelgetem van-e olajszivárgás.

 

Benzines megbontottam. Reménykedtem hogy csak a szívókosár miatt nincs olajnyomás, de nem találtam dugulást.

Előzmény: zsolie (6315)
zsolie Creative Commons License 2021.04.03 0 0 6315

Az enyémen is ilyen lyukak voltak, én önvulkanizáló gumiszalaggal tekertem be. Végre valami hiba, ami nem az elöző tulaj hanyagsága :) 

Beindult a diesel?

Előzmény: Törölt nick (6314)
Törölt nick Creative Commons License 2021.04.02 0 0 6314

"Ez egy "rezonátor" cső a végén egy dugóval. Érdemes átnézni az érintkezési felületeit, hajlamos kilyukadni ahol hozzáér a homlokfalhoz."

 

Összerakás közben derengett hogy írtál ilyesmit.

Belefújtam és bingó! Köszi a figyelemfelhívást!

 

Nem vittem túlzásba a javítását, csak betekertem szigetelőszalaggal.

Előzmény: zsolie (6239)
Törölt nick Creative Commons License 2021.04.02 0 0 6313

Utána megpróbálkoztam Google Pay fizetéssel, azt meg a google nem engedte a telefonomon.

Következő a Paypal fizetés volt (kb. 8éve nem használtam paypal-t), azzal nem volt gond, megvettem a motortartót.

 

Most nagyobb gáz, hogy a benzinesben megszűnt az olajnyomás. Önindító még újra tudta indítani a motort, de erőlködve mintha le lenne merülve, nem kaptak olajat a csapágyak. Lehűlt motornál újra jó minden, semmi nyoma a hibának. Bejelzett már decemberben is, pörgetésnél a VCDS katalizátor teszt alatt, utána méregettem olajnyomást. Olajnyomáskapcsolót, szűrőt, olajat cseréltem, azóta sokat mentem vele és jónak tűnt. Talán a meleg idő hozta elő a hibát.

 

A benzines hibája miatt, ma visszaraktam a másikba, dízelbe a motort. (Jobb felső motortartót cserélhetem majd utólag ha megérkezett.)

Rám sötétedett úgyhogy majd holnap indítom be. Remélem nem lesz vele gubanc. Főleg a bontott váltó miatt izgulok.

Ha minden jó, helycsere és szedhetem szét a benzinest.

 

Eddig nincs szerencsém az Audikkal.

Bár sorozatban az derül ki hogy a korábbi tulajok (és-vagy szerelők) elbaszásait kell helyrehoznom. Ma összerakásnál kiderült hogy a dízelnek a vákuum csövei össze vissza voltak felcserélgetve. Szétszedésnél mindent rommá fotóztam, úgyhogy biztos hogy nem én hibáztam. Ha nem mondjátok az Elsawin programot, nem tudtam volna jól bekötni a csöveket. Feltűnt hogy a cső hosszúságokban nincs logika, hülyén állnak, megtőrnek, ha felcserélném itt, megfordítanám ott, jobban állna. Elsawin-ben kikerestem, és jééé, tényleg, fordítva kell, mindjárt jobban passzol.

 

Tandempumpán vákuum csőcsonk, kotyog és ereszt, tudtok rá megoldást? Ki lehet húzni azt a csonkot?

Előzmény: h.c.s (6312)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!