román tezsvéreinknek csak a legritkább esetben jön az össze, hogy egy elkészült szakasz előre tervezett és használható csomópontot is tartalmazzon, lehetőleg a szakasz mindkét végénél ,-))))
Határátlépés itt is ott is három van (jelenleg, amíg el nem készül az új horvát híd), szóval abban nem lesz változás. De amúgy én is várom már nagyon, egy jó kis boszniai autózást mindenképp szeretnék egyszer megejteni ;-)
M47? Az ősszel, vagy még a nyáron kaptam egy fülest, hogy a nemzet mészárosának emberei egy Hajdőú-bihari vállalkozót megkerestek, hogy bizonyos földterületeket felvásárolnának. (nem volt meghirdetve eladásra a föld terület) Mivel nem akarták eladni,, kaptak 2 hetet, hogy gondolják át. Az érdekes az, hogy azokat a területeket akarta felvásárolni, ahol az M47 egyik nyomvonala fut. Erről azóta nem hallottam. Viszont az előbb csiripelték a madarak, hogy Szeghalom környékén ugyanez a jóember földeket vásárol. Nocsak, nem tán mégiscsak igaz a hír ami a korábbiakat illeti? Ha a hír igaz, akkor ezek szerint a nyomvonal már régen eldőlt, csak még hivatalosan nem jelentették be és megy a színjáték? a hajdúsági vállalkozónak Békés megyében is vannak föld területei. Ez a nyonvonal viszont nem a határ menti piros tervezet.
M6 folytatas. Ez aztan rohadtul fontos. Ha kesz lenne vegig az M4,M8, akkor azt mondom OK, de az M4-bol meg csak most tartottak egy valamire valo atadot, az M8 meg sehol sincs. Ja de. 2x1 sav kormenddel arany aron epulget. M44-et is ahelyett, hogy normalisan bekotnek M5be, inkabb ilyen-olyan mellekutak felujitasaval bohockodnak. Valakinek ott fent teljesen elgurult a gyogyszer?
Persze ez az útkép-készítés itt a Hírfigyelő (49148)-as hsz.-nek ez csak a melléktémája akart lenni, ezért szedtem csak kisebb betűkkel ezt a kis részt.
A fő téma itt ui. a magyar úthálózatnak a szomszéd országok úthálózatával való összevetése volt, főleg az alsóbb rendű utak minősége szerinti összevetésben, részben a '80-as évekbeli, részben a mai állapotokat, ill. a köztes időben megtörtént főbb változásokat vázlatosan felvetve.
Te jártál akkor és most Szlovákiában? Mi erről az összehasonlításról a véleményed? Csak mert nekem mindig is a magyar részről történő több-kevesebb mérvű lemaradás tűnt fel... .. !
Na akkor csak nem vettem észre hogy áthelyezték alulra, mert a bal felső kezelősarokhoz szokott a szemem e tekintetben. Akkor vedd úgy, hogy ez a kritikám innentől nem áll.
A fényképek egy részéről én meg azt gondoltam, hogy olyan szuper felbontású műholdképek, amelyekről a Föld bolygót nem felülről 90 szögfokból, hanem oldalról 25-30 szögfokból kamerázták a műholdakkal, a Föld körérintője mentén futó fénybeesési látószöggel. Ebben a műholdas modern világban e tekintetben is a műholdra mertem volna tippelni, nem pedig kamerás autókra. (Ebben a mai túlmodernizált világban már teljesen természetesnek tartottam az ultramodern megoldásokat, abból kiindulva, hogy a katonai műholdak már a laktanyában mozgó egyszem katonát vagy a katonai teherautóját is képesek teljesen élethűen láttatni.) -- Akkor ezek szerint még nem járunk itt, és autókból fotóznak. Oké!;.... nem tudtam... .
Én, úgy emlékszem, hogy a Szolnokot délről elkerülő 4-s főút, a Déli Ipartelep miatt - ahová lehajtó is épült -, győzött az északi változat fölött. Mire az utat átadták az Ipartelep számos gyára tönkrement...
Nekem is furcsa a 32-s út, de talán a régi hagyományt követték, hogy a 4 főúttól északra eső útvonalak 3-al a délre esők 4-el kezdődnek.
Eresszétek el kérlek ennek a Monori kurflinak az ügyét. Az egész letudható kb. 2-3 perc alatt bármilyen napszakban.
Egyébként, azon tökre meglepődtem, hogy milyen látványos domborzat van arrafelé, a korábban meglévő utak ismerete után egészen tetszetős új perspektívák nyíltak.
Én mindig az Abonyt Északról, Szolnokot Délről kerüljük színuszgörbén húztam föl a szemöldökömet - na ez most megoldódik majd az új nyomvonallal.
A Szolnoktól Nyugatra eső régi 4-es szakasz vajon miért a 32-es út folytatása lett, miért nem végig 40-es?
Péteri kicsi és se'perc alatt, simán el lehet érni bármelyik pontjáról a keleti végén lévő csomópontot... onnan pedig lehet rendesen hasítani. Cseppet sem éri meg Gyömrő, vagy a 4-es út felé elindulni.
Egy dronvideo az erdelyi A3-as Maros megyei 18km-es szakaszarol.
A video a radnoti csomopontnal kezdodik, ott mar nincsen sok hatra. Tovabb folytatodik az autopalya nyomvonalaval, nagyon sok helyet a vegleges aszfalt csik mar fentvan.
A video vegen a kozuti csomopont egy masik epito szerzodesen van, a vallalat epp csodeljaras alatt van, ezert kilatastalan hogy a kesz szakaszt sikerul iden majus-juniusban atadni a forgalomnak.
Allitolag az utugy mindent megtesz hogy a cashflow adott legyen es nyaron az autosok birtokba vehessek ami elkeruli Marosludast es Radnotot is, kb 35 perces elott adva gyorsforgalmi uton.
A ferihegyi torlódás szerintem nem változhat nagyon az M4 átadása okán. Eleve az eddigi tapasztalataim alapján a Vecsés-Üllő közötti M4 szakaszon pont az M0 feletti felüljárón volt a legkisebb a forgalom. Azaz a legnagyobb forgalom az M4-re az M0 felől jön fel Budapest irányba, vagy le, illetve az M0 felől jön le, vagy fel Üllő irányában. Így ebben változás nincs, vagy is az, hogy a 405-ös helyett az M4-re jön a forgalom, de az eddig is az M0 felé mentek jellemzően szerintem. De nézve az eddigi adatokat nincs semmivel sem nagyobb torlódás, mint eddig volt.
Azért a Péterinél Gyömrőnek tervezni elég eretnek dolog, ott nem azon az 5-600 m-en múlik, hogy valaki ezért Gyömrőn keresztül menne. Amúgy meg jóval lassabb a gyömrői irány, mint az M4, már az Üllő/Gyömrő csp fel és lehajtása miatt a torlódást számolva.
En minden reggel ott jartam, egy kicsivel nagyobb volt a forgalom mint a multheten, de boven kezelheto, nem jott el a vilagvege. Raadasul ket reggel baleset/torlodas volt a gyorsforgalmin, azert volt nagyobb a dugo.
Nemtom honnan veszed a nagyobb ferihegyi nyomast, en hetfo ota minden reggel raneztem a wazera es a marketcentral lampanal semmi torlodast nem lattam...
(pedig biztosra vettem, hogy torlasztani fog...)
A kovetkezo lampa persze torlaszt rendesen, de az eddig is torlasztott...