Keresés

Részletes keresés

troglodita Creative Commons License 2020.02.14 0 0 49181

a maroskecei csomópont eléggé reménytelen állapotban van, szóval nem lesz ebből semmi az idén ;-(((

Előzmény: troglodita (49179)
dimelo Creative Commons License 2020.02.14 0 0 49180

Részemről ez a lezáró reagálás:)))

 

Elméleti közelítésben lehetett volna jobb. (A Gyömrő alatti változat nem gondolható tovább, már 2000 táján kizárták a Üllő északi nyomvonallal.)

 

Gyakorlatban a monori pincemesterek mellett a péteri horgászok lobbiereje is hatásos volt...

Pedig ha Hódmezővásárhelynél lábakra állított 47. úti körforgalom épülhetett, hogy "belátható" legyen a "panoráma",

ezt Péterinél szebb környezetben lehetett volna megépíteni az M4 megemelt átvezetésével. (2 km felülvezetés, mellékutak alul)

 

Most megépült egy 900 méteres útkorrekció a 3111. úton,

a vázlat bemutatja: épülhetett volna egy 1500 méteres elkerülő -  és mindenki jól járt volna...

 

Rövidebb M4 (1,2 km)

Nincs nagy kurfli

Monornak nem rosszabb

Péterinek jobb.

 

Gondoljatok bele, mennyien fognak a térségbe költözni (Gomba, Bénye, Káva)

Ezzel a változattal Péteri is letelepedési pont.

Előzmény: mauzi (49165)
troglodita Creative Commons License 2020.02.14 0 0 49179

román tezsvéreinknek csak a legritkább esetben jön az össze, hogy egy elkészült szakasz előre tervezett és használható csomópontot is tartalmazzon, lehetőleg a szakasz mindkét végénél ,-))))

Előzmény: pentium10 (49163)
troglodita Creative Commons License 2020.02.14 0 0 49178

Határátlépés itt is ott is három van (jelenleg, amíg el nem készül az új horvát híd), szóval abban nem lesz változás. De amúgy én is várom már nagyon, egy jó kis boszniai autózást mindenképp szeretnék egyszer megejteni ;-)

Előzmény: Törölt nick (49176)
troglodita Creative Commons License 2020.02.14 0 0 49177

Csak azt nem tudom, hogy miért nem lepődtem meg...

Előzmény: Landsmann_ (49174)
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.14 0 0 49176

Most,nyáron nézd meg van közben pár határ átlépés is.

Arról nem beszélve hogy jóval olcsóbb Bosznián keresztül.

Kiszámoltam díjakban meg benzinben kb 60ezer forinttal kevesebb oda vissza Dubrovnik.

60ezerért pár óra nem rossz ,kivéve ha neked ennél drágább az óradíjad.

Előzmény: troglodita (49175)
troglodita Creative Commons License 2020.02.14 0 0 49175

Hát izé, Odžak-tól még 7 órát ír ki az útvonaltervező Dubrovnikig, miközben Bp-Dubrovnik 9 és fél körül van, pályán, körbe...

Előzmény: Törölt nick (49171)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.02.14 0 1 49174

M47? Az ősszel, vagy még a nyáron kaptam egy fülest, hogy a nemzet mészárosának emberei egy Hajdőú-bihari vállalkozót megkerestek, hogy bizonyos földterületeket felvásárolnának. (nem volt meghirdetve eladásra a föld terület) Mivel nem akarták eladni,, kaptak 2 hetet, hogy gondolják át. Az érdekes az, hogy azokat a területeket akarta felvásárolni, ahol az M47 egyik nyomvonala fut. Erről azóta nem hallottam. Viszont az előbb csiripelték a madarak, hogy Szeghalom környékén ugyanez a jóember földeket vásárol. Nocsak, nem tán mégiscsak igaz a hír ami a korábbiakat illeti? Ha a hír igaz, akkor ezek szerint a nyomvonal már régen eldőlt, csak még hivatalosan nem jelentették be és megy a színjáték?  a hajdúsági vállalkozónak Békés megyében is vannak föld területei. Ez a nyonvonal viszont nem a határ menti piros tervezet.

Törölt nick Creative Commons License 2020.02.14 0 1 49173
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.14 0 1 49172
Előzmény: Autobahn89 (49170)
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.14 0 0 49171

A horvátok is építik a határig.

A másik végén meg szinte kész a Száva híd Bosznia felé.

A Bosnyákok is építik a pályáikat,ha kész lesz akkor közelebb lesz a Dubrovniki tengerpart,meg úgy az egész déli rész .

Előzmény: Autobahn89 (49170)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.02.14 0 1 49170

M6 folytatas. Ez aztan rohadtul fontos. Ha kesz lenne vegig az M4,M8, akkor azt mondom OK, de az M4-bol meg csak most tartottak egy valamire valo atadot, az M8 meg sehol sincs. Ja de. 2x1 sav kormenddel arany aron epulget. M44-et is ahelyett, hogy normalisan bekotnek M5be, inkabb ilyen-olyan mellekutak felujitasaval bohockodnak. Valakinek ott fent teljesen elgurult a gyogyszer?

Előzmény: józsi24 (49167)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.02.14 0 0 49169

Persze ez az útkép-készítés itt a Hírfigyelő (49148)-as hsz.-nek ez csak a melléktémája akart lenni, ezért szedtem csak kisebb betűkkel ezt a kis részt.

 

A fő téma itt ui. a magyar úthálózatnak a szomszéd országok úthálózatával való összevetése volt, főleg az alsóbb rendű utak minősége szerinti összevetésben, részben a '80-as évekbeli, részben a mai állapotokat, ill. a köztes időben megtörtént főbb változásokat vázlatosan felvetve.

Te jártál akkor és most Szlovákiában? Mi erről az összehasonlításról a véleményed? Csak mert nekem mindig is a magyar részről történő több-kevesebb mérvű lemaradás tűnt fel... .. !

Előzmény: orangutan (49149)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.02.14 0 0 49168

Na akkor csak nem vettem észre hogy áthelyezték alulra, mert a bal felső kezelősarokhoz szokott a szemem e tekintetben. Akkor vedd úgy, hogy ez a kritikám innentől nem áll.

 

A fényképek egy részéről én meg azt gondoltam, hogy olyan szuper felbontású műholdképek, amelyekről a Föld bolygót nem felülről 90 szögfokból, hanem oldalról 25-30 szögfokból kamerázták a műholdakkal, a Föld körérintője mentén futó fénybeesési látószöggel. Ebben a műholdas modern világban e tekintetben is a műholdra mertem volna tippelni, nem pedig kamerás autókra. (Ebben a mai túlmodernizált világban már teljesen természetesnek tartottam az ultramodern megoldásokat, abból kiindulva, hogy a katonai műholdak már a laktanyában mozgó egyszem katonát vagy a katonai teherautóját is képesek teljesen élethűen láttatni.) -- Akkor ezek szerint még nem járunk itt, és autókból fotóznak. Oké!;.... nem tudtam... .

 

Előzmény: orangutan (49150)

Előzmény: orangutan (49149)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.13 0 0 49167

Hat ez aztan szuper lesz... 😣

 

Ezzel tuti megszerezzuk a vilag legszellemebb palyaja dijat...

 

A fasz horvatok is megepitettek a draga drava hidat, kar, hogy 1 szantofoldbe vezet...

Előzmény: trizs77 (49151)
berva1 Creative Commons License 2020.02.13 0 0 49166

Én, úgy emlékszem, hogy a Szolnokot délről elkerülő 4-s főút, a Déli Ipartelep miatt - ahová lehajtó is épült -, győzött az északi változat fölött. Mire az utat átadták az Ipartelep számos gyára tönkrement...

Nekem is furcsa a 32-s út, de talán a régi hagyományt követték, hogy a 4 főúttól északra eső útvonalak 3-al a délre esők  4-el kezdődnek.

Előzmény: mauzi (49165)
mauzi Creative Commons License 2020.02.13 0 1 49165

Eresszétek el kérlek ennek a Monori kurflinak az ügyét. Az egész letudható kb. 2-3 perc alatt bármilyen napszakban.

 

Egyébként, azon tökre meglepődtem, hogy milyen látványos domborzat van arrafelé, a korábban meglévő utak ismerete után egészen tetszetős új perspektívák nyíltak.

 

Én mindig az Abonyt Északról, Szolnokot Délről kerüljük színuszgörbén húztam föl a szemöldökömet - na ez most megoldódik majd az új nyomvonallal.

 

A Szolnoktól Nyugatra eső régi 4-es szakasz vajon miért a 32-es út folytatása lett, miért nem végig 40-es?

Előzmény: dimelo (49158)
mauzi Creative Commons License 2020.02.13 0 0 49164

Péteri kicsi és se'perc alatt, simán el lehet érni bármelyik pontjáról a keleti végén lévő csomópontot... onnan pedig lehet rendesen hasítani. Cseppet sem éri meg Gyömrő, vagy a 4-es út felé elindulni.

Előzmény: dimelo (49162)
pentium10 Creative Commons License 2020.02.13 0 2 49163

Egy dronvideo az erdelyi A3-as Maros megyei 18km-es szakaszarol.

 

A video a radnoti csomopontnal kezdodik, ott mar nincsen sok hatra. Tovabb folytatodik az autopalya nyomvonalaval, nagyon sok helyet a vegleges aszfalt csik mar fentvan. 

A video vegen a kozuti csomopont egy masik epito szerzodesen van, a vallalat epp csodeljaras alatt van, ezert kilatastalan hogy a kesz szakaszt sikerul iden majus-juniusban atadni a forgalomnak. 

Allitolag az utugy mindent megtesz hogy a cashflow adott legyen es nyaron az autosok birtokba vehessek ami elkeruli Marosludast es Radnotot is, kb 35 perces elott adva gyorsforgalmi uton. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=TLMYBZ-Rh6I&feature=emb_title

 

Terkep: http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=13/46.444/24.16/0

dimelo Creative Commons License 2020.02.13 0 0 49162

Gyakorlatod van benne, én csak a km-eket látom, meg a hozzárendelt időt.

 

Arra akartam felhívni a figyelmet, hogy Péterinek nem lett jobb az M4 csp.

Maradhatnak a régi 4. úton, vagy (esetleg) Gyömrőn át...

 

Ellenben jobb lett volna a térségnek, és rövidebb az M4, ha a csomópont Péteri Észak-Nyugatnál épült volna.

Monor felől elkerülve. (Pincéktől távolabban és kisebb ívekkel.)

Előzmény: radio100jozsi (49160)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.02.13 0 0 49161

A ferihegyi torlódás szerintem nem változhat nagyon az M4 átadása okán. Eleve az eddigi tapasztalataim alapján a Vecsés-Üllő közötti M4 szakaszon pont az M0 feletti felüljárón volt a legkisebb a forgalom. Azaz a legnagyobb forgalom az M4-re az M0 felől jön fel Budapest irányba, vagy le, illetve az M0 felől jön le, vagy fel Üllő irányában. Így ebben változás nincs, vagy is az, hogy a 405-ös helyett az M4-re jön a forgalom, de az eddig is az M0 felé mentek jellemzően szerintem. De nézve az eddigi adatokat nincs semmivel sem nagyobb torlódás, mint eddig volt.

Előzmény: RadiX (49145)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.02.13 0 0 49160

Azért a Péterinél Gyömrőnek tervezni elég eretnek dolog, ott nem azon az 5-600 m-en múlik, hogy valaki ezért Gyömrőn keresztül menne. Amúgy meg jóval lassabb a gyömrői irány, mint az M4, már az Üllő/Gyömrő csp fel és lehajtása miatt a torlódást számolva.

Előzmény: dimelo (49144)
Bosanac Creative Commons License 2020.02.13 0 0 49159
Előzmény: trizs77 (49151)
dimelo Creative Commons License 2020.02.13 0 0 49158

Hozzá kell tenni: a pincékre hivatkozás megfellebbezhetetlen ürügy. (De így is bizarr mementó marad)

 

Igen, Péteri nyugati oldalán egy 2 km-es elkerülővel lehetett volna Péteri - Gyömrő között kialakítani az M4 csomópontját.

Előzmény: józsi24 (49154)
dimelo Creative Commons License 2020.02.13 0 0 49157

Az elmélet szerint, ha a pálya szívóhatás működik, akkor egyre nagyobb forgalom akar bejutni Pestre.

Ha a "gondosan" tervezett M4 nyomvonal hosszabb, mint a 405-M5, akkor többen maradnak  az eddig használt irányon.

De ha 5 km-rel rövidebb a belváros a Ferihegyin, mint a Nagykőrösi úton, akkor a dugó  (palacknyak) marad, sőt...

 

A konkrét helyzet számomra még ismeretlen. (Február van, a legkisebb forgalom időszaka)

Előzmény: józsi24 (49152)
Samott Creative Commons License 2020.02.13 0 0 49156

En minden reggel ott jartam, egy kicsivel nagyobb volt a forgalom mint a multheten, de boven kezelheto, nem jott el a vilagvege. Raadasul ket reggel baleset/torlodas volt a gyorsforgalmin, azert volt nagyobb a dugo.

Előzmény: józsi24 (49152)
gyoparOHs Creative Commons License 2020.02.13 0 0 49155
józsi24 Creative Commons License 2020.02.13 0 0 49154

Nem a monori pincekkel van a baj, hanem azzal, hogy hamar ennyire messze megy monortol a palya, akkor miert nem eszakrol keruli peterit is...

Ott meg lett volna sporolva 2km...

 

Ok, nem lenne monor nyugat csp...

De ez egy peterit delrol elkerulo mellekuttal orvosolhato lett volna...

Előzmény: dimelo (49135)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.13 0 0 49153

Nem kell a teljesen, csak ott, ahol jelentos valtozas (pl. epult egy uj ut) torpent...

Előzmény: orangutan (49150)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.13 0 0 49152

Nemtom honnan veszed a nagyobb ferihegyi nyomast, en hetfo ota minden reggel raneztem a wazera es a marketcentral lampanal semmi torlodast nem lattam...

(pedig biztosra vettem, hogy torlasztani fog...)

 

A kovetkezo lampa persze torlaszt rendesen, de az eddig is torlasztott...

Előzmény: dimelo (49139)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!