Sziasztok
Vàlto olajat cserelek b7 2.5tdi multitronicba.melyik a legjobb olaj amit ajanlanatok?mert a szerelo azt mondra nem erdemes olcso olajat be tenni.
igen azt olvastam ill probáltam utána járni , hogy kb mennyi a javitása olyan 500 ezer kb . de találtam alkatrészeket is akkor olcsóbb , ugy néztem én is meg tudom csinálni , igaz ilyet még nem szereltem , de motorokat más váltokat igen
Sziasztok a4 2004 1.8t multitronic tudtok párdolgot írni mire figyeljek , ilyet tervezek venni vagy 2.0tdi multitronic 2006 . Válaszokat előre is köszönöm Sziasztok
A retrofitlab.com oldal mond valakinek valami? Rendelt innen valaki már?
A H7 halogén izzó és projektor csere/felújítás lenne tervben. Ehhez gyűjtenék tapasztalatokat, tippeket, persze ha van valakinek. A Retrofitheadlights-on nézelődtem, de szeintem a két oldal ugyan az, csak az utóbbi az országba van. Velük valami tapasztalat?
Illetve, ha valakinek lenne elfekvőben A4B6 (2004) első halogén lámpapár, ép fülekkel és búrával, magasságállító motorral azt örömmel átvenném tőle.
Nálam adott egy Audi 100 c3 2,3benzin/gázos csoda. A problémám annyi lenne hogy nem működik a fordulatszám mérő. Mikor beszerelték a gázt, a gyári monoinjektort eltávolították és raktak helyére egy Lada karbit. Én azt hallottam hogy a fordulatszám visszamérésnek köze van a gyári monoinjektorhoz is, mert ő is ad jelet a számitógépnek. De javítsatok ki ha nem jól hallottam. Hogyan lehetne megoldani ezt a problémát, honnan indúljak el, mit kell keresni? Elektronikában jártas vagyok (TV szerelő), de ide nem nyúlnék bele addig míg nem kérdezek okosabbat aki tanácsot adna.
Ha valakinek van A3 3 ajtós változata, megkérem, hogy mérje már meg nekem a jobb első ülésnek a magasságát a földtől mérve. Magyarul a beülési magasságot. Előre is köszönöm a segítségeteket.
Koszonom a valaszt
Meg egy olyan kerdes hogy a szamitogepet vezerlot ki cserelemem benne akkor ujra kell programozni az egesz kocsit? Ki csereltettem az adagolot de ki derult hogy 1 hónapja a szamitogep àzik a vizben. AUDI a4 2005.2.5tdi 163le automata
És Pin kódott honnan szerezek vagy hogy mukodik ?kulfoldon vagyok itt csinaltatnal az autot viszont itt csak be tudjàk rakni es ra allitani viszont peogramozni kell.
Sziasztok. Olyan kérdésem lenne hogy Audi A4 b7 2.5TDi 163le automata. Az adagolom tonkre ment vettem bele egy ugyanolyan cik szamu adagolot ami benne van.ha kicsereltetem muszaly programozni az adagolot?vagy csak ki cserelik es indul az auto?az adagolot hasznaltam vettem de minden szam meg egyezik a regi adagoloval. az evjarat a motor a valto stb is ugyanaz amibol meg vettem az adagolot
Helló olyan gondom lenne audi a6 c5 gépjárművel hogy karmantyú csere miatt első és hátsó fék nyerget el kellett távolítanom a fék folyadék pedig sajnos elfolyt most fel van töltve légtelenítve van a rendszer de, első nyomásra álló motornál puha másodikra keményedik be és járó motornál majdnem padlóig tudom nyomni a féket de pontosan nem tudom milyen ereje van mert csak udvarban próbáltam ki, ha le állítom a motort és rá nyomok a fékre a főfékhenger felől és a fékrásegítő felől egy ilyen levegő eresztő hang jön de csak egyszer, mi lehet a probléma? Vákum probléma lenne? Vákum csövet kellene cserélni, vagy a fék rásegítő? Valaki találkozott már ilyen problémával, abs kockát kellene légteleníteni?
általános kód nem létezik! - "állítólag" ha kéri a kódot, és ha az eredeti gyári cucc van benne, akkor csak gyújtáson kell hagyni és kb 1 óra múlva elindul. (ezt megerősíteni nem tudom) - bemész egy márkaszervizbe és ha szerencséd van és kedves embert fogsz ki, akkor a kocsi alvázszáma alapján megmondja. (erre már volt példa)
- a lakóhelyed körül keresel egy szakit, aki javít rádiókat, és akkor ő "megoldja" Neked.
Sziasztok!
Nemrég vettünk egy 2001-es a6-ost! Van benne egy
Navigation plus fejegység aminek természetesen nincs meg a kódja! Azt kérdezném a szakértőnktől, hogy esetleg van ennek valami általános kódja, vagy lehet vele valamit kezdeni?
Válaszokat előre is köszönöm!
Tisztelettel: karimama!
Audi A3 8L 2001 érzem az utastértem a fagyálló szagát és ha rákapcsolom fűtést a kiegyenlitő tartálybol fogy a viz. Ilyenkor a fűtő radiátor lehet lyukas? Viz nincs az utastérben. Raktam bele hűtőtömitőt de nem segitett.
Kellene nekem egy kis segítség van nekem egy Audi A4 2004 1.9 avf motorkodu autóm és beleszeretnem kötni a gyári ulles futtest és kellene nekem egy kapcsolási rajz ami alapján be tudnam kötni a klíma vezérlő panel kilett cserélve amivel lehet szabályozni a ullest
futteset az ülések is ki vannak cserélve amiben gyári futtes van már csak költözni kellene a vezetékeket.
Szerintetek az jelenthet bármilyen problémát, hogy egy autónak a motorkódja CJE és elméletileg az Audi hivatalos listájában CJEB szerepel csak? (Mi lehet az oka, hogy az a "B" betű jelen esetben lemaradt)? Ilyen eltérés még semmi problémára nem utalhat? (gondolok itt pl. motorcserére).
Sziasztok! 7 gangos duplakuplungos S Tronic váltóban milyen gyakran kell olajat cserélni? (2015-ös Q5 TDI quattro CNHA az autó és 74 000 km van benne).
Sziasztok, vallalom, nevessetek ki, de hogy a fenébe kell a hangerőt allitani egy uj A4-en?? Céges verda kikuldetesen ideiglenesen hasznalom, de kb negyed ora alatt sem jottem rá. A képernyő nem erintos, a nagy tekerogombbal nem sikerult hangot tekernem, a kormanyon nincs hangero gomb, egyszerűen nem ertem 😂 azert vicces h negyed 10 perc probalkozas után sem sikerult hangosabbra tekernem a rádiót, még ugyis, hogy német feliratos minden amit nem értek. koszi!
Segítséget szeretnék kérni, Audi A3 2001 1.6 benzin autóval kapcsolatban. Indításkor néha égve marad az Esp lámpa, és van amikor check engine is társul hozzá. Főtengely jeladót cserélték benne, de visszatért a hiba.
Érdemes kipucolni, mert meggyűlik benne a sok levél törmelék, csak arra vigyázz hogy a kis gumit ne ejtsd bele a járatba amikor visszarakod, mert nekem egy élmény volt a motorvédő burkolat alól kipiszkálnom. :)
Na, hogy nem lett lecserélve most sem a leömlő/sortömítés... Szerelőm arra jutott, motor/váltó is ki kell jöjjön hozzá, amit nem vállalt. Persze ezt azután mondta, hogy 3 napja nála volt az autó. De esküdött rá, hogy nem fúj ki sehol a leömlőnél. Van itt valaki, aki meg tudná mondani ha meghallgatja, hogy mi a sz#rt hallok, ha nem ezt??? Olyan, aki meg is csinálja, nem csak elvállalja.
Fékcsere előtt állok. Az alany egy 2004-es A4 B6 1,9 PDTDI 130 Le Avant. Ha jól tudom elöl 288 mm, míg hátul 245 mm kell.
Ismerősök Zimmermann tárcsát és Textar betétet ajánlottak. Vélemény róla? Illetve ki milyen szettet ajánlana?
Elméleti síkon olyan megoldás lehetséges, hogy a vállasodás minimálisra csökkenthető legyen vagy ne legyen? Gondolok itt kisebb tárcsára vagy nagyobb betétre, ha lehet ilyesmit egyáltalán.
Sziasztok!Új vagyok itt,kérlek segítsetek.Ma mentem a 2007-es Audi A4 2.0 Pdtdi Quattro (Brd) -vel cca 500km-t, és a jobb lábtér tele lett sima vízzel.Valószínűleg a klima kondenz víz folyt be.Hol találom ennek a pontos helyét, hogy ki tudjam pucolni?Alul van,vagy esetleg a motortérnél?Ha lenne egy rajz, vagy fénykép,hálás lennék!Üdv:Piper
Szia, csak egy kérdés: a jobb oldali kipufogó leömlő és a sortömítés cseréjéhez ki kell teljesen emelni a motort? Vagy van rá valami trükk, hogy hozzá lehessen férni? Szerelőm lehet, feladja, a motor kivételét viszont nem vállalja...
Üdvözlet Mesterek ! Segítséget szeretnék kérni ! Van egy 1991-es Audi 80-as 1.8 S B3 motorkód JN (Mono -jetronik ) autóm,és érdekes problémával találkoztam. Az autó hidegen és melegen is jól indul, megy rendesen de ahogy bemelegszik és eléri a 80 fokot, elkezd rángatni, ugrálni mint a bakkecske, alig vánszorog mintha nem lenne üzemanyagellátás . Ha hűl egy kicsit megint jól működik, és 80 fokos motornál megint rájön a betegség. Mi lehet a gond ?
A szívósor hibát úgy lehet orvosolni, hogy veszel egy erösített szettet és azt építed be a szívósor házba. Nem kell a mozgató motort cserélni, sem kalibrálni. Olcsó is, és tartós is.
Gyári cuccal ne is próbálkozz, idö kérdése és megint szar lesz.
2 izzító gy. és a fojtószelep hibát olvasott ki a diag. Olvasgattam, bízom benne, hogy nem kerámia van már benne...
A szívósor hiba ha előjön, hogyan lehet "tartósan és olcsón" javítani? A vezérműláncnak nincs hangja egyenlőre :-)
Az Audinál nincs olyan gyári program ami elérhető a köznép számára is, hogy az alvázszám szerint kiírja az autó felszereltségét, letölthetőek a robbantott ábrák?
Sziasztok, 2000.12. havi AQJ motoros s6 (4.2.) tulaj vagyok, és egyre tanácstalanabb egy hibát illetően. Terhelés alatt, gázadáskor olyan hang jön a tűzfal felől, mintha turbós lenne a kocsi, illetve csak hasonló, ütemes sistergés, amely a fordulattal együtt nő. Üresben nem lehet reprodukálni, akárhogy adok gázt. Kipufogó leömlő utántól cserélve lett, nem fújhat és nem is fúj ki. Én kipufogó sortömítésre gyanakodtam, de eddig akárki nézte (voltak páran...), mindenki azt mondta, a sortömítések jónak tűnnek, mert nincs nyoma kifújásnak. De mi a bánat lehetne más? Szívóoldalon adhat valami ilyen hangot? Illetve lehet sortömítés-hiba úgy is, ha nem látható kifújásra utaló nyom? Nyitott ablaknál fal mellett visszaverődik és baromi hangos, nekem olyannak tűnik, mintha nem találna be a helyére a kipufogógáz. Zárt ablaknál csak enyhe sistergés hallatszik a tűzfal jobb oldala felől. Megőrülök tőle, ha bárkinek van ötlete/tapasztalata, szívesen veszem.
MMI 3G eszközök magyarítása már megoldható időpont egyeztetés nélkül otthonról is. Miért várnál a szakemberre vagy utaznál miatta több száz kilométert amikor TE is azzá válhatsz a segítségünkkel. Csak egy SD kártyára, kártyaolvasóval rendelkező számítógépre és internetre van szükség hozzá. A részletes útmutatóval és saját fejlesztésű alkalmazásunkkal hihetetlenül egyszerűvé és biztonságossá tettük a folyamatot. Ráadásul mindezt kedvezményes áron, ajándék 2019-es térképfrissítéssel! https://magyarnavigacio.hu
En is kuplungra gyanakodtam, kiprobaltam amit tanacsoltal, 6-os sebessegbe gaz nelkul nagyon lassan felengedtem a kuplungot es elindult, olyan 15-20 metert ment aztan mire teljesen kiengedtem befulladt, utana kiszalltam es nagyon enyhen erzodott kicsi kuplung szag. Hegyen kifele megy rendesen, semmit sem erezni. Gyanakszok hogy koze van a hengerfejhez mert mikor kiment a pakolas akkor is valami hasonlot erzekeltem. koszi a valaszokat
tedd be 6 sebességbe és gáz nélkül nagyon lassan engedd fel a kuplungpedált, ha az autó nem indul el akkor 1oo%, hogy kuplungtárcsa. De lassú hegymenetben is érződik, hogy csúszik- szagja is van.
Sziasztok, kb. feleve vagyok tulajdonosa egy Audi A4 B8 - 2010 es kiadasu CAHA motorkodu kezivaltos autonak, volt rajta hengerfej felujitas, hengerfej pakolas csere, azota megy jol de egy idotol errefele ha 3-4 es sebessegben egybol padlogazat nyomok nem huz az auto hanem felmegy egybol a fordulatszam, ha lassan nyomom a gazat, az auto jol huz. 1-es es 2-es fokozatban ezt nem tapasztalom. regebb huzott ha egybol is benyomtam a gazpedalt. Diagnosztikat meg nem volt idom rajta lefuttatni. Vajon mi lehet a gond?
Sziasztok! Úgy néz ki, hogy a tandem pumpám ereszti a motorolajat. A gép egy 1,9-es avf-es A4. Ahogy látom kétféle vákuum pumpa van hozzá Pierburg (szerintem ilyen van rajta most, vagy Luk) és Bosch ezek kompatibilisek egymással? Melyiket érdemes venni?
A motor és a váltó kontrukció jó, váltóban érdemes az olajat legalább 100000 km megtétele után cseréltetni. A váltásoknak simának kell lenniük, nem üthet váltáskor. A szívósor egy betegsége az ASB motornak is, de olcsón és tartósan orvosolható.
A vezérműlánc csörgésre érdemes odafigyelni, drága móka a cseréje.
Igazából a fő rizikófaktor az elmúlt 11 év alatt megtett kilométet és a megfelelő szervizelés.
Sajnos - ismert előélet hiányában - nagy a rizikó egy ilyen autóval.
Állapotot nagyítóval nézdd és ha tudod nézesdd át.
Sziasztok! Nem rég vettem egy a4- est 1.9 pdtdi. Ahogyan vásárlás után illik elvittem szerelőhöz, olaj, szűrők, vezérlés csere stb. Elég alacsony volt nekem az autó ezért mondtam a szerelőnek, ha már állítható futómű van alatta, akkor emeljen rajta. Az emelés meg is történt de azóta kicsit izmos lett a kormány. Kanyarodás esetén segítség nélkül nem is tud visszaállni középállásba. A szerelő szerint a magasság állítás miatt feszes a rugó és ezért nehéz a kormány. Lehetségesbez vagy máshol kellene a hibát keresni? Szerintem nem lenne állítható a magasság ha ennyire befolyásolná a kormányzást. Ötlet valakinek?
A B6-os DSG-s Passatomban 380e km volt eladáskor. A DSG-nek az új gazdájánál, most 400e környékén is kutya baja. (Mondjuk öregurasan jártam vele és a 60 ezres olajcseréket természetesen mindig megkapta.)
A korábbi DSG-s Jetta-mban 200 ezer km volt, hibátlanul dolgozott. Az A3-asomban (8V) is hibátlan volt az S-tronic 90 ezer km-rel, a mostani A4-esem(B9) is hibátlan (80 ezer km) és a párom Q3-asa is az 70 ezer kilométerrel (nemrég volt meg a 60 ezres olajcsere a Q3-asban).
Nyilván másoknak más tapasztalatai is lehetnek, illetve fogalmam sincs, hogy a korábbi modellekbe szerelt S-tronic/DSG mennyire megbízható, vállalható (a karbantartás megtörténte mellett az is lutri faktor, hogy az előző tulaj mennyire vigyázott a váltóra, magára az autóra).
Én betartok minden karbantartási intervallumot, de pl a Multitronic-kal akármit csinálsz, (cserélgetheted az olajat, esténként mesét olvashatsz neki) akkor is meghal.
Ha az S-tronic is ilyen szar, akkor kihagynám. Az asszonyságnak vennék a Polo helyett egy A3-ast 1.6-os bemzinmotorral (nem FSI) automatával. Ezekben meg az S-tronic van, azért érdeklődöm.
kicsit elakadtam a Tempomat szerelesben (2007, A4, 1.6 benzin). a hibajelenseg a következö: a Tempomat egyaltalan nem kapcsol be, nem reagal semmire.
amit eddig tettem:
diaggal megneztem a tempomat kapcsolo müködik, minden gombja erintkezik. a vezerlöben engedelyezve van a Tempomat hasznalata (letiltottam, majd ujra engedelyeztem), es a fekpedal kapcsolo is jol müködik, adja a jelet, ahogy kell.
amit nem tudtam megtenni:
a kuplung kapcsolojat nem talalom seholsem, nem tudom melyik vezerlön kellene keressem, de valtonak nincsen külön vezerlöje, (illetve Delphi-vel nem tudok ramenni), igy azt nem tudtam megnezni.
Az ATF-es részében van a kuplung, abban érdemes lehet cserélni. A mechanikus váltó részben nem annyira. Hamarabb tönkremegy az egész, mint a mechanikus váltóval bármi lenne :-)
A telefonodon fut a myAudi alkalmazás a háttérben, regisztrálva vagy mint tulajdonos? A myAudi szolgáltatás egyébként "előfizetéses" (az idézőjel oka, hogy tapasztalatom szerint nem fizetős előfizetés, csak tulajként bemész a márkaszervizbe és ott díjmentesen meghosszabbítják), ellenőrizd, hogy nem járt-e le az előfizetésed.
Üdv. Van itt olyan aki használja az Audi connectet? Mi a tapasztalat a működéssel kapcsolatban? Nekem már 3 hete azt írja: nem lehet kapcsolódni a myAudi szerverhez, próbálja meg később.
Nem tudom, hogy van(volt)-e a fórumban már hasonló probléma leírva, próbáltam rákeresni mielőtt írok, de sajnos nem találtam. Vagy túl sok találatot kaptam, vagy ha konkrétabban kerestem akkor 0 találatot hozott a kereső, szóval elnézéseteket kérem ha már a hiba meg lett válaszolva korábban, és csak figyelmetlen voltam.
A4 B8 2008-as évjáratú, 2.0 crtdi, kéziváltós autóról van szó. Néhány hete elkezdett az autó olyat csinálni, hogy padlógáznál ahogy eléri a fordulatszám a kb. 2000-es fordulatot, a fordulatszám visszaesik kb. 1700-1800-ra, majd onnan újra elkezd húzni, de 2600-2700 körül megint visszaesik kb. 2300-ra, és újra húz. Mindeközben a középső kijelzón alul, ahol kiírja hogy az autó épp hányadik fokozatban van, a valós szám eltűnik, kiír egyel kisebb fokozatot, majd újra eltűnik, és újra a valós fokozatot írja ki. Olyan az egész mintha autómata váltós lenne a kocsi, és mintha magától visszaváltana egy fokozatot, aztán újra fel. A motor hangja is leköveti a történetet, mintha menet közben benyomnám a kuplungot. Ha tempomattal csinálom ugyanezt gázpedál lenyomása helyett, ugyanezt csinálja, elkezd húzni, majd fordulat leesik, és kidob tempomat módból.
Két lehetőséget mondtak nekem eddig. Az egyik hogy az előző tulaj megpróbáltatta kicsit újraprogramoztatni az autót, csak nem sikerült túl jól, a másik pedig hogy csúszik a kuplung, de ahhoz meg a művelet közben hozzá sem érek, szóval tanácstalan (és autók műszaki terén teljessen tudatlan) vagyok.
Diagnosztika egy izzítógyertya hibán kívül nem mutatott semmi hibakódot.
Erről beszélek. Garanciális szakszervizzel voltak egészen furcsa tapasztalataim, még régebben (nem Audi). Az olaj csere után fekete volt, mint az éjszaka. Az ablakmosó szintjelző pálcikát a kupakkal kicserélték egy olyanra, melyről le volt törve a pálcika. Az oldalsó kis elefántfül ablak be volt törve - természetesen kicserélték, de azért furcsa. A bejelentett hibával (a kuplungpedál nyikorgott) egyáltalán nem foglalkoztak, újra kellett szólni miatta. Apróság, de mégis ... Nagy, ismert szalon szervize volt ez, ahol rengeteg az autó és a sok dolgozó között elveszett a felelősség. Amíg ugyanennek a szalonnak egyik kisebb szervizébe jártam (2 állásos), nem tapasztaltam ilyet. Ül az ember a váróban, mialatt megújul a kocsi. Lehet, hogy a VW csoprtnál ez nem így megy, talán jobban odafigyelnek, de hátha valaki tud egy igazán megbízható szakszervizt Audihoz. Ezért kérdezem, tud-e valaki ajánlani megbízható helyet. Túl sok választás nyilván nincsen, Porsche Pest, Porsche Buda, Autójavító Óbuda, esetleg Budapesttől nem messze még valami ... melyiket válasszam?
Tanácsra volna szükségem. Két éves az A3, kötelező szervizre kell vinni. Mit tudnátok ajánlani, melyik nevezhető jó szerviznek (ahol bele is töltik az olajat, nem csak rátöltenek, ahol nem veszik ki a jó, és tesznek be helyette rossz alkatrészt, ahol meg is nézik az autót, ha valami panaszom, észrevételem van.) Tudom, ez itt Magyarország, hal szagú, de mégis, hátha van ilyen. Budapesten lenne jó. Ötlet?
Mindig mindent lehet überelni; a lényeg, hogy az Audi nem luxusmárka.
Na most ha szerinted a Rolls sem az, akkor ebben a dologban nem lesz köztünk egyetértés.
Ezek is kisipari hulladékok, luxus kocsikat kézzel rakják össze a vázat is, talán a ferrari van ehez a legközelebb.....
De mind bujon el a Bufori exklusiv luxus mellet, évi 25db csak kézzel az utolsó csavarig, mindegy mennyi pénzed van, a sorban állás minimum 2 év...
Sziasztok!
Szeretnék egy kis segítséget kérni futómű témában.
Van egy A4 B5-öm. Az autó hobbi autóként van használva és szeretném a stabilizátor rudakat cserélni. Van esetleg olyan, ami jó lehet 1-1ben az 1.8 turbóba, de vastagabb?
Akkor legyen S8+ fullextra, (az valamivel közelebb van); a lényeg nem ez.
A fényezésben, a kárpitozásban is fényévekre vannak az Auditól. Nézdd meg 10 centiről, ülj bele stb.
Az Audi tömeggyártott prémiumautó marad, akár odabaszós prémiumérzettel.
Nem én pozícionálom lejjebb, hanem a piac/ a márkaneve.
Hiába veri le egy RS6 egy Phantom, akkor is "csak" egy tömeggyártott kocsi lesz gyapjúszőnyeg nélkül.
Azért pozicionálod lejjeb az R8-at, mert az Audi sorozatgyártásban készíti? Mit nem tud egy R8 amit egy Ferrari igen?
Ugyan ezt gondolom az A8 vs Maybach/Rolls/Bentley oldalról. Mi az, amit nem tudsz rendelni egy A8-hoz, ami a másik 3 luxusmárkában benne van? Azt sem lehet mondani hogy az A8 anyagai és kidolgozása alul maradna a többiekkel szemben.
Sport, szupersport, hipersport, meg még tutira ezen felül is van kategorizálás. (Lehet, hogy nem pont ezek a pontos elnevezések). Az Audi tömeggyártó, nem mint egy Ferrari vagy Lambo
Az R8 meg ugye valahol egy lejjebb pozícionált Huracan
Lehet, hogy kielégítenek a jelzettek minden igényt, akkor is lejjebbi kategória.
Különben miért lenne Maybach pl.
A sportkocsi márkák meg a Ferrari és a Lamborghini, ezért biztosan az Audi R8 sem sportkocsi.
Mostmár értelek :-)
Szerintem meg azért, mert léteznek olyan gyártók akik csak a luxus szegmenst szolgálják ki, még nem azt jelenti hogy olyan gyártóknak akik minden osztály számára gyártanak autót ne lehetnének luxus modelljeik is. A Maybach meg a Bentley soha nem is gyártott autót az átlag embernek, az Audiról meg a leg többeknek az A4 Avant ugrik be. Egy A8, főleg egy lang exclusive belsővel simán kielégít minden luxus igényt. Ahogy egy S63 AMG is.
Az A8 az Audi felsökategóriás luxusmodellje. Egyébként már egy Octavia-t is ilyen nehéz légteleníteni. Itt semmi sem egyszerü, csak megvenni egy ilyen autót 10+ évesen. Aztán mikor valami elromlik, jön a gányolás.
Nem értek a diag rendszerekhez, nekem VCDS (eredeti Ross Tech) van az biztosan jó hozzá.
A hátsó féknyereg cseréjénél arra kell vigyázni hogy tedd az autót akksitöltöre amíg dolgozol. Nyerget ugye csak úgy tudsz cserélni, hogy szervizpozícióba állítod a rögzítö féket. A vezérlöegység nagyon érzékeny a feszültség ingadozásra. Ha a dugattyúk nyitott állapotában valamiért leesik az akku feszültsége, a vezérlö kuka! A VCDS külön fel is hívja a figyelmet az akkutöltö felcsatlakoztatására.
Köszönöm a választ!Elméletileg holnap akarják vissza hozni,bár már hátsó féknyerget is cserélnem kell...Valami mester közben beletörte a légtelenítő csavart..a baj az hogy meg is akarta oldani okosba..Bár nem igazán értem miért kell valamit úgy megtervezni,hogy csak ilyen bonyolult módon lehessen légteleníteni.A diag milyen tipusú,gyári kell?Mert nekem csak a megszokott wow/delphi páros van.A nyereg cserénél van valami amire külön figyelni kell?
Csinálj egy sima fékpedál pumpálgatós légtelenítést úgy, hogy rendszertöl függöen (lásd lejjebb) 1 vagy 2 bar túlnyomást engedsz a kiegyenlítötartályra. Normál légnyomáson nem indul meg, ezért nem jön a fékfolyadék a légtelenítö csavaroknál.
Ha a kiegyenlítötartályból is lefogyott a folyadék akkor az ABS-t is légteleníteni kell
Ha csak ABS rendszer van az autóban (Mark) akkor max 1bar légnyomást szabad a kiegyenlítötartályra engedni, ha ABS+ESP rendszer van (Bosch) akkor 2 bar nyomásra van szükség a légtelenítéshez.
2 Az elsö féknyergeket légteleníteni
3 A hátsó féknyergeket légteleníteni
4 Diagot felcsatlakoztatni 03-Fékelektronika programban a 04-Alapbeállitások menüben van az almenü Fékhidraulika légtelenítése.
Ha elindítottad a programot, ki fogja írni hogy mikor mit kell csinálni, (pedált benyomni, tartani, felengedni, várni, stb ) Közben lesz mindenfajta zörgés az ABS felöl, de ez normális.
Gumi fékcső előtt, a doblmeznél lévő csatlakozó meglazításával nézd meg, hogy ott van-e nyomás. Ha ott sincs, akkor főfékhenger, vagy esetleg ABS hidraulika
Sziasztok!Van itt nálam egy AUDI A8.Egy két apróságot csinálnék rajta.De van egy nagy probléma is.A gépet előttem "javították" ,pontosabban fékbetétet cseréltek..A dugattyúk vissza nyomásakor kitekergették a légtelenítő csavarokat...(én sem értem minek)Azóta nincs rajta fék.Kérdésem az lenne hogyan kell szabályosan kilégteleníteni a rendszert?Már próbáltam úgy mint egy hagyományost,de a kerekeknél nem jelenik meg az olaj a pedál pumpálására.Előre is köszönök minden tanácsot!
Igen, de külföldön vagyok az az egyik, a másik pedig hogy nem igazán tudok megbízható jó szerelőt. Az érdekelt volna h vajon a lábán lehet e még vele menni, vagy inkább ne. És esetleg egy jó szerelő tippet is szívesen fogadnék.
Sziasztok, egy elég fura hibajelenséggel fordulnék hozzátok.
Adott egy 1.9 tdi AVG motorkód, mikor ejti a fordulatot 1200-1000-ről alapjáratra az egész motor elkezd remegni rázkódni egyenetlenül járni.... Esetleg valaki találkozott már hasonló problémával?
Sziasztok
Egy nagyon nagyon nehéz kérdéssel fordulnék felétek. Van egy 2008-as, A8 4.2 Fsi szerelmem. Sajnos valami betegség kapta el a váltóját. A tünetek a következők:
1es és 2es között a motor felpörög kicsit, és szerintem kicsit túl is engedi pörögni.
Álló helyzetben D,R vagy S fokozatban a féket taposva is menni akar az autó. Hallani hogy a fékek tartják vissza a fordulat lejjebb esik mintha valaki kézifékkel próbálna elindulni, és ha kellő képpen meleg az autó még valami süvítő hang is párosul hozzá. Váltásokkor nem ránt, az autó remekül gyorsul, nincs csúszás. Hibakód kiolvasáskor semmi hiba a váltónál.
Találkozott már esetleg valaki ilyennel? Van valami jó ötlet esetleg?
Köszönöm a válaszokat.
2010(?) -ig, az Audi V6 -os dízel motorjain nem volt szabadonfutó a generátor. Kiadtak egy "frissítést" amivel ezt át lehet alakítani, a gyár szerint ez kevésbé terheli az ékszíjat. A változtatás része a motorvezérlő computer szoftverének frissítése.
A kérdésem az lenne, akik csináltak/csináltattak már ilyet, hogy mi változik, miben más az újabb szoftver?
Nem nagy tétel (~20e huf) csak azért érdekelne mielőtt megcsináltatom.
Egy ismerősöm Audi A3 1.6 benzin autójával van egy olyan probléma,hogy amikor beindítja,erős zúgó hangot ad. Ha leállítja,és egyből újraindítja,akkor nem csinálja. Újkorától nála van az autó,eddig nem hallotta ezt a hangot. A képen rámutat arra az alkatrészre ami adja a hangot. Mi ez,és miért csinálja?
Akkor valoszinüsithetjük, hogy a hibas müködes, az, hogy nem zar vissza, meg megy a ventillator az mind a hibas hömersekleterzeklöre lehet visszavezetni?
Mint mondtam 2 hömeröm van 1 a hütö sarkanal lenn, a masik meg a hengerfejbe ahol megy be a viz. Mindkettö tök egyforma.
Ha az a termosztát van, akkor én rosszul írtam az előbb. De nem tudtam pontosan az autó tipusát. Az egy fűtött szonda, vezérelve van a nyitás. Annál még jobban számít a hőmérő jele.
Amennyiben még mindig 1.6 benzinesről van szó, akkor az adatok nagy része nem létezik!
A termosztát nyitási adatokat felejtsd el, nem tudja mérni, mert mechanikus alkatrész. A visszafolyó hűtővíz hőmérsékletét sem tudja mérni, mert nincs olyan érzékelő.
A vízhőmérséklet a hengerfejben valószínűleg reális adat, ez alapján nincs baja a termosztátnak. A villanyventillátor valószínűleg a tárolt hiba miatt indul el.
külsö hömerseklet kb. 10 fok, a ventillator biztositekjat visszatettem.
indulaskor a termosztat a diagnosztika szerint valami 17%-ban Volt nyitva, amit annyira nem ertek, de az majdnem zart allapot, ugyhogy lehet, hogy elfogadhato ertek. nemi elövarosi közlekedes utan autopalya Volt 120 folyamatosan, ahol a termosztat 100%-ban nyitva Volt vegig, es a ventillator is üzemelt 87%-al. 90 fokos kilepö motorvizhömerseklet mellett autopalya temponal 40 fokos Volt a hütöböl kilepö, vagyis a motorba visszaterö vizhömerseklet. Az uj termosztat lejtökön, es toloallasban nem zart vissza, igy a motorhömerseklet visszahült idönkent 85 fokra is (a kijelzön ekkor kb. 80 fok Volt lathato). majd hosszu autopalya utan Ismet varosi forgalom következett, ahol egyetlen alkalommal Sem zart vissza a termosztat, vegig 100%-ban nyitva Volt.
a diagnosztika szerint a hütöfolyadek cel hömerseklete 94 fok. ennek ellenere ez folyamatosan 90 fok Volt. Lehet, hogy az uj termosztat nyitasi hömerseklete 89 fok, es ezert van folyamatosan nyitva? Vagyis rossz termosztat lett beepitve? Arra, hogy az autopalyan a lejtökön es toloallasban latvanyosan visszahül a Motor, nem nagyon talalok mas magyarazatot, csak, hogy a termosztat a szar ujra, mivel ebben az esetben vissza kellene zarjon (vagy ha van fel allasa) hogy a vizhömersekletet stabilan tartsa, nem?
Megerkezes utan hibakodot olvastam, Volt egy uj kod: 16501 (Motor hütöfolyadek hömerseklet merö alacsony bemenettel, szakadt) valamint egy masik a ventillatorbiztositek eltavolitasa miatt (5A-es a biztositektabla 4-es helyeröl) 18080 Hütö ventillator...
Egyszer kimértem padon, b5-nél úgy van programozva a léptetőmotor, hogy (valós) ~80-100°C között 90-et mutat.. ezen tartományon kívül megy szépen a mutató.:)
a müszerfali adatok alapjan. viszont ha nagyon bemelegedne a Motor veszelyes hömersekletre, akkor jelezne a müszerfalon is a hömerö... marmint biztos nem 90-et mutatna.
nem tudom mi lehet a rossz, egyenlöre csak talagatok. meg nem tudtam megnezni diagnosztikaval, de sort kell ra keritsek.
Fekpedal kapcsolojat megtalatam a Diag-gal, az üzemel, de valamiert a Kuplungkapcsolot nem sikerült. majd kiszerelem, es kimerem, ha mas nincsen. Sokat gondolkodtam, de ezeken a kapcsolokon kivül nem sok mas hibalehetöseg van, ha nem barkacsolatak a vezetekeket meg a vezerlest, nem?
Viszont akadt egy masik problema is, erre is sok agysejtem rament mar:
autopalyan lejtön toloallasban vagy üresben visszahült a viz a szokasos 90 fokrol kb. 75-80-ra, majd amikor ujra gazt adtam szepen felcsuszott a szokasos 90 fokra. eddig könnyü, mindenki ravagja, hogy termosztat! viszont amikor autopalya utan megalltam a parkoloban akkor a hütöventillator folyamatosan ment meg akkor is amikor a motort mar kikapcsolatam, szinte minden esetben, a kb. 12 fokos külsö hömerseklet ellenere, illetve, hogy az autopalyan nem mentem többel mint 120, es csak egy 1,6-os benzines Motor.
Ok, termosztatcsere hazzal megvolt, valamint a hengerfej hatuljaba bemenö müanyag vizcsatlakozas is cserelve lett, mivel az meg csöpögött mar kicsit, igy egy körre minden el lett intezve + uj hütöviz. mindenki boldog, a vizhömerseklet 90 fokon allandoan, de ez a ventillator problema nem oldodott meg.
ma reggel (külsö hömerseklet 6-8 fok Volt) autopalyarol lehajtva, szepen hosszan kigurulva, a lampanal allva hallom, hogy megy megint a ventillator a legmagasabb fokozaton, es kesöbb kb. 10 perc utan Sem hagyta abba, a laza elövarosi forgalomban. Megalltam megneztem, viz tiszta, nem zavaros, nem habos, tökeletes, igy kiszedtem a ventillator biztositekjat, majd hajtottam tovabb. Arra gondoltam, hogyha hengerfejes akkor most melegedni fog a viz, de nem igy lett. Tötymörgös varosi forgalomban, dugoban araszoltam, es a viz hömerseklete nem ment fel, a hütö eleget hütött a motornak ventillator nelkül is!
Mi lehet a hiba?
Amire gondolni tudok a tapasztaltak alapjan: nem hengerfej, mivel a viz nem melegszik, es tiszta is. esetleg lehet, hogy az egyik hömersekletjelado faradt el? 2 db van belöle, egyik lenn a hütö sarkan, a masik a cserelt alkatreszen, ahol a hengerfejbe megy be a viz. esetleg az elöbbire tudok gondolni.
A4 B7, a tempomat kapcsoló minden gombja müködik, a diagnosztikával látom, viszont menet közben nem tudom bekapcsolni, és más funkciója sem megy a tempomatnak, mintha ott sem lenne. hibakódja sincsen.
van valakinek hasonló tapasztalata? mi lehet a baj?
korábban kértem tanácsot A8 D3 kilincs külső nyomógomb hibájára (a gomb lenyomásakor nem zárta be az ajtókat), aztán eléggé megoszlottak akkor a vélemények, volt aki bontottat ajánlott, volt aki újat, volt aki (mint én is) gondolkodott a javitáson. most szántam el végre magam rá, és arról kell beszámoljak, hogy sikerült! 2 kilincsem volt szar, mostmár mindegyik nyomógomb üzemel!
köszönöm a leirást a kilincs kiszereléséről, amit meg korábban kaptam itt a fórumon, talán túl részletes is volt, de a lényeg, hogy sikerült kiszerelni a kilincset, majd a javitás részén volt pár elég szopós pont ahol nagyon tönkre lehetett (volna) mindent tenni, de szerencsére sikerült minden.
úgyhogy fürdök a sikerben! :)
az első kilincs javitása kb. 3 órát vett igénybe, a második már megvolt kb. 1,5-2 óra alatt ki-be szereléssel, mindennel együtt + az eletronikai boltban 2x voltam, mert az előszőr vételezett új SMD kapcsoló túl magas volt (a 3 mm magas a tuti, 6x6x3mm pontosabban) és állandóan nyomott állapotban lett volna a gomb, ami nem előnyös.
A4 lett egy teljes klima tisztitás a géppel. Száritószűrő meg expanziós szelep szűrő is ki lett cserélve. Teljesen jól hűt a felső befóvó rácsnál LO +4 fokot mértem.
Fel lett töltve hűtőközek valami tisztitó anyaggal és utána lefejtés a dzsuva.
Az 1.9 PDTDI motor tartós megbízható konstrukció ( volt).
Sok 100 ezer km-t bírnak jelentősebb motorproblémák nélkül.
2002-től azonban eltelt 17 év tehát az adott motor állapota nagymértékben függ az előző tulajok szerviz ill. karbantartási hozzáállásától.
Vásárlás....
Hát, a motortér ne legyen olajtól áztatott, lehetőleg a motor beindítása után ne dőljön a kipufogóból kék füst....kiegyenlítőtartály ne legyen belülről olajos, és ilyesmik, legyen az autónak egy korához képest láthatóan jó állapota.
Írtam....töltés + festés...., én nem ellenőriztetek azt a klímás szakembernek kell tudnia nem az én dolgom.
Mindent leírtam az előző hozzászólásomban, azt is hogy mi lesz ha megint nem lesz hűtés....vagy gyengül.
A gáz elmegy az nyilvánvaló, de azt csak úgy lehet kideríteni ha a rendszer fel van töltve + festékanyag van beletöltve ami utána UV lámpával megkereshető....ott ahol elszökik a gáz.
De ez mind arra tartozik akinek klímaszervize van, nem rám.
Én csupán elvár( nám) om ha fizetek vmiért, hogy az jó is legyen.
Ma voltam ( másik) klímásnál offos Passatommal mert a klíma ugye tavaly ősz óta nem üzemelt.
Nyilvánvaló volt, hogy elment belőle a gáz, feltöltve frissen mindig nagyon jól hűt, de ahhoz aki tavaly barkácsolt rajta (klímaszerviz), és össz. több alkalommal hetekig ott állt nála, már nem akartam megint vinni, ezért jött egy másik klímaszerviz hátha azzal jobban járok.
Ott ugye a szokásos procedúra, ellenőrzés....nincs gáz...feltöltés...festés..( 20 ezer Ft) .majd használni kell, és visszajönni ha megint nem lesz hűtés, és az autót akkor otthagyni....eddig ennyi.
Feltöltve brutál jól hűt, a többi majd idővel elválik.
A gáz nem szokott csak úgy kifogyni. Valószinüleg tömítetlen a rendszer, így nem engedi bekapcsolni a klímát. Ha tavaly volt annyi esze a klímásnak hogy festett anyagot rakjon bele, akkor most egy uv lámpával ki lehet deríteni hol tömítetlen.
Esetleg valakinek tipp hogyan tudnám kiszedni ezt a csavart a lengőkaroknál? A többi megadta magát, de ez valami hihetetlen.
A menetes részét már szét ütöttem, először onnan próbáltam át ütni, de sikertelen volt. Most levágtam a csavar fejét, gondoltam innen jobban hozzá férek ütni, majd jobb lesz de nem megy.
A4 B5 igy nézett ki a száritószűrő belülröl. Kompresszor adta meg magát. Olaj ami kött belőle nem sok de szürke szinű. Ez ennyire súlyos az ilyen szennyeződés a rendszerben?
Amennyire szerettem az 1.8 S (PM) motort, annyira nem az 1.6 (ADA) típust.
Egyszerűen hangos volt, alul gyenge, a rövid váltóval meg sokat pörgött, és sokat fogyasztott...
Amiben viszont az Audi verhetetlen volt a korában: a műszerfal, a beltér.
1986-ban, amikor még egy Merci vagy egy BMW műszerfala is úgy nézett ki, mintha egy gyerek valami lego készletből összeeszkábálta volna (VW-ról nem is beszélve), a B3, majd a facelift C3 műszerfalai igazi elegáns, puha, szép vonalú élmények voltak.
Olyan ósdi vacak első futóművet az ötvenes években gyártottak.
Az tény, hogy tolta az orrát keményen, elképesztően alulkormányzott volt. De az akkoriban nem zavart, mert fiatalon megfontoltan és kimérten vezettem (ellentétben a mostani önmagammal)
Viszont - ahogy kb semmi mást - a futóműben sem kellett kb semmit cserélni.
Nosztalgia-expressz? 1993-as Audi 100 2.8E. (174 LE, 0-100: 8sec) Lakkfekete, szürke plüss, fabetét. Egy éves korában vettem (29 éves koromban). Elsőkerekes, klíma nélküli. Csendes, tágas, kényelmes, hajószerűen hullámzó (akkor még nem voltak jávorszarvas-tesztek) álom. Akkor (erőben, tekintélyben) kb. olyan volt az utakon, mint ma egy Ferrari. Ha most gurulna le a gyártósorról, habozás nélkül átülnék bele a (full, 5mp 0-100-as) BiTDI-ből.
Nekem is volt Audi 80 1.6 Limited, céges, az első autóm volt, ami ment. Pályán 15-16 fogyasztott, szinte folyamatosan padlógázon jártam vele. Még klíma se volt benne, talán 1995-ben vettük újan, sőtét zöld gyögyház színe volt. 2o5-ös abroncsai voltak, ami akkoriban annyira ritka volt, hogy alig kaptam rá téli szetett.
Nagyon jól össze volt szerelve a kocsi, úgy kanyarodott mintha sínen menne. Minden tavasszal felmentem vele a hannoveri vásárra. Három évet jártam vele, apróbb hibák, talán jobb első csapágy, nagyon jó fékei voltak.
Volt Audi 80-asom 1.8 i-s, no az meg auto volt, benzin kellett bele oszt ennyi. Sosem volt semmi baja, persze fiatalon vettem 2.5 evesen.
Ugyanez...
Majd' 10 év alatt belement közel 200e km, ez alatt 1x tréfált meg, mikor hideg téli időben nem volt alapjárat, és sajnos nem volt már akkor sem 3 lábam az összes pedált egyszerre nyomni, főleg nem, amikor óvatosan kellett mindezt, mert havazott.
Az 1.8 S "PM" motor nem volt erős, de halk volt, és a hosszú váltójával viccesen keveset evett.
Ma is aktív a hahu hirdetésfigyelő, hogy hátha kapok egy pont olyat, pont olyan színűt, stb., és persze kb elfogadható állapotban.
Akkor hátha újraélhetem vele tovatűnt ifjúságom...
Nem kell VW. Audi sokkal jobb autó. Igényesebb minden verzióban. Nem vagyok sznob de 30 éve mig egy 1.6 D JETTA egy csörgőkigyó volt addig egy 80as Audi már világ volt
5 db. és egymillió levezetet skodás kilométer után állítom, hogy köze nincs a Skodának egy Audihoz. Vettem új Skodát 35e euróért (alapár, extrák nélkül), nagyon jó autó, nagyon sokat tart, de vizet se visz egy fapados A4-nek, ha annak nyomatékváltója és torsenes 4x4-se van.
Nem a felhasznált anyagok a számottevő különbség, hanem a technika, ami az Audinál teljesen más koncepció.
Azért törvényszerű, mert szándékosan megtartják a hierarchiákat a konszernen belül. Szándékosan gagyibb belső anyagokkal és desig-al dobják piacra a Skodát, nehogy konkurense legyen az Audinak. Így sem könnyű, mert a vásárlók egyre árérzékenyebbek. Fura dolgok ezek. Nálunk pl egyre több Dacia-t meg Suzukit (összkeres Swift meg Ignis) látni. Szomszéd alól kirohadt a VW, vett egy Logan MCV-t. A Bauerek meg a Duster-re vannak rákattanva.
" Én VW nem vennék mert az soha nem lesz olyan igényes mint egy Audi. VW az marad népautó. Az Audi meg Prémium. Hiába ugyanaz a motor mégis jobb egy Audi-t vezetni."
Én csupán az ALT-s 2.0 motorra írtam azt amit a családban mondanak róla, nem azt, hogy egy VW jobb, mint egy Audi.
4. Passatomat használom....Audi bizonyosan ( 2-nél járok) nem lesz ennyi.
Audis shopban most 7ooo Huf, féláron nagyon szívesen eladom. Egyszer kinyitottam a "mit kaptam" kíváncsiság fényében, de ennyi.
Ha érdekel valakit akkor nagyon szívesen adnám egy lelkes rajongónak, Skoda O3 tulaj vagyok, nem érezném fer dolognak hordani, talán másnak örömet tudok vele okozni!
Szép napot minden konszer fan-nak! ;)
Ja, azért nem az audishop link van, mert ezen több és informatívabb a kép.
Sok szerkezeti egység ugyan az a VW-Audi-Seat-Skoda autókban. A design, az extrák, és a kényelem van a márkanevekhez igazítva. Mert ugye ki venne A8-at, ha a Superb ugyan azt tudná, csak jóval olcsóbban?
Ha az árakat megnézed, a VW már nagyon rég nem népautó. Golftól fölfele meg föleg nem az. Ez nagyjából azóta van így, amióta a keleti gyártók (Kia, Suzuki, Hyundai, stb ) az európai piacon vannak.
Anyukám 1.8 Toyota benzines USA egy vicc vezetni. Még a 2.0 Passat is ami 2018 az is. Nincs nyomaték. Annyira nem is mennek.
Én VW nem vennék mert az soha nem lesz olyan igényes mint egy Audi. VW az marad népautó. Az Audi meg Prémium. Hiába ugyanaz a motor mégis jobb egy Audi-t vezetni.
(Bocs ha már felmerült de nemtudok célirányosabban keresni.)
Szeretnék venni egy erősebb benzines kocsit(sose volt még)
Ezzel kettővel szemezek
2007-tól
Audi S5 4,2 V8
Audi TT 3,2 v6
Audim volt már pár most is abban ülök csak dizel(1.9 pd tdi 350.000 km adtam el most 2.0 cr tdi) illetve volt egy háztartasba egy 2.0 tfsi (ami ugye egy nem szerencsés konstrukció)
Benzin szivókróll semmit se tudok mármint tapasztalati síkon.
Ha ebben tudnátok nekem segiteni azt megköszöném!
Nem érdekel mennyit eszik sporoltam már üzemanyagot eddig eleget :)
Élmény és a megbízhatóság szempont na meg fentartási költség üzemanyagon kivül.
Mivel 150-200.000km felettire van csak pénzem elfogadom ha ésszerüséghatárain belül kell rá költeni.
Na azért voltak forró idők. Valószínűleg kicsit kevesebb nagyon meleg nap volt. De kb 1-1.5 fok közötti az átalag melegedés, abba nem fér bele nagyon nagy ugrás nyáron.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! Autóvásárlás előtt állok. Kiszemelt egy audi a4 b6 avant 1.8t quatro BFB motorkódú vagy egy audi a4 b6 avant 2.0 ALT motorkódú. Kérdés hogy melyik a jobb. Fenttartasi költség hibalehetosegek stb? Válaszokat előre is köszönöm!
Igen viheted klimás! Ha nem tudja azt, hogy ha fémforgács került a rendszerbe és az átmosás sem segit mivel a hűtőböl az nem jön ki. Ha nem cseréli ki a hűtőt akkor
már ott elvérzett az egész történet.
Nekem egyik klimás azt mondta a hűtőt át tudják mosni. Tévedés azt nem lehet mert abbol nem jön ki teljesen.
Lehet 3 használt jó vagy új kompresszor is felrakni. Ideig óráig lesz csak jó mert azt is a fémforgács megeszi.
Teljesen egyetértek. 43 éves vagyok és már én sem birom annyira elviseélni a nagy huzatot.
Viszont ez a klima megoldható csak rendesen át kell mosatni a rendszert. Kompresszor meg úgy megnézhető és ellenőriz benne milyen az olaj. Ha fémforgácsos
" A Zsiguli korszakban néhány évtizede nem viltak ilyen forró nyarak sem. A 28-30C már extrémnek számított. "
Akkor az annyi volt a brutál meleg....vagy talán nagyobb volt ( akkor még ) a tűrőképességünk.
Anno a kifordított első szárnyablak (háromszög) volt a menet közbeni hűtés eszköze, aztán lassan mindenkinek lett klímás autója, és megszoktuk, hogy ha emelkedik a hőfok az utastérben bekapcsoljuk a klímát.
Lehúzott ablak, és az ezzel járó brutál huzatot nem bírom már elviselni, vagyis inkább a fülem, érzékeny már a huzatra, ezért kell a jó klíma.
Régen ( kinek volt klímás zsigulátora ?) kit érdekelt a huzat, ablak lehúzva, könyök ki, és már "jobb is volt a közérzet".:)
Vagy megfőlök a saját levemben ha ez nem lenne. :(
A Zsiguli korszakban néhány évtizede nem viltak ilyen forró nyarak sem. A 28-30C már extrémnek számított. Amúgy nekünk a Poloban nincs klíma. Nem is baj, mert klíma nélkül is ilyan vérszegény mint a verébfing. Ettől függetlenül három éve megjártuk vele Horvátországit nyáron.
Kb. 2005-ben megjelentek azok a kompreszzorok, amiknek a hajtásánál nem volt elektromágneses kuplung, hanem egyenesen a motor főtengelyéről voltak hajtva egy ékszíjjal. Így, amikor a motort begyújtottad, a kompresszor elkezdett üresbe forogni, a klima bekapcsolásánál és egy kis mágneses szelep építette fel a nyomást- amit külön ki lehet cserélni a kompreszzor bontása nélkül.
Mivel léteztek olyan klíma hűtők, amikbe a szűrőt szinte lehetetlen volt kibontani és kitakarítani, a rendszer eldugult és az a kis szelep is a kompresszoron.
Csakhogy az a szelep nem volt külön alkatrészként a VW-nél, így a klímások mindenféle szelepet adaptáltak, nem sok sikerrel.
Nekem egy OFF autónál, a gari lejárta után a klíma elkezdett vacakolni. A klímás azt tanácsolta, hogy szerezzek be egy új kompresszort. Vettem egy dephi-t és kicseréltettem, drága volt, mert a dízelekre a nagyobb kompresszort szereltek, de a probléma nem oldodott meg. Elmentem a szakszervízbe és egy kis cirkusz után, a Porsche úgy döntött, hogy gariba megjavítja. Kaptam egy új kompresszort, egy száritó szelepet és egy modósított hűtőt is, aminek cserélhető volt a szűrője- ami kiszerelhető egy fekete cső.
A megvásárolt kompressszor (ami 1oookm futott) még mindig a pincébe van, mert volt még egy hasonló OFF autóm, gondoltam arra majd jó lesz. A hibás kompresszort szétszedtem, semmi kopása nem volt, egy nagyon jól megépített szerkezet, csak a kis szelepe volt hibás.
A kompresszor tengelyén van egy ék, az is el szokott tőrni.
Kicsit utána jártam klima dolgoknak. Ha fémforgács került a rendszerbe a bedöglött kompresszor után lehet utána új használt is felrakni. Mindegyik be fog dögleni.
Sőt klimahűtő is ki kell cserélni mert abbol nem lehet fémfrogács kitakaritani nagymosással sem.
Klima nyáron kényelmes de attol ha nem fog jó lenni tojok rá. Kompresszor meg van olyan bontott A5 B5 benzines ami még jó.
Fiatalabb autónál még nem romlik el a klímakompresszor, a 12 évesen eladott csillió km-t futott Passatomban sem volt sosem probléma vele.
Tavaly 35 ropiért vettem ( volt olcsóbb is) bontott Denso kompresszort, működött is szépen ahogy írtam, de néhány hét után megint nem hűtött a rendszer.
Aztán megint klímás, megint hűtött...aztán megint nem.
Persze lehet klíma nélkül is közlekedni, hiszen néhány évtizede a zsigulátor korszakban is úgy történt, de manapság már az embernek a komfortérzete megkívánja a hűvös levegőt az utastérben.
ismerősöm mondta vett a Bárdiban egy újat 50e körül. Meg sem nyikkantotta normálisan a hideg levegőt.:)) Vett bontott gyári Zexel és azóta megy a klima.
Nyilván az a legjobb ha egy gyári van új de nem fogok 100e ft egy kompresszort venni. Ha meg nem lesz jó nem lesz klima. Le lesz véve az ékszij és ennyi.
Na igen de a fiatalabb autóknál több az esély , hogy azért mert a kompresszor bedöglött és elpasszolják vagy nem működött nomálisan. Audi A4 B5 benzines vagy Passat mennyit bontanak szét?
Hegyekben mert öreg autók. 10000-15000ft veszek és nem fogok 90000ft kiadni egy újért. Sőt ahogy irtam ha fémforgács van a rendszerbe és az újba is belekerül annak is annyi.
A klimakompresszor sokmindnetöl meg tudja adni magát. Az enyém pl a nem használattol megszorult.
Ezt Neked kell eldöntened. Én a bontott cuccoknak eleve nem vagyok híve, és mostmár a felújított cuccoknak sem. Hozzá tartozik az igazsághoz, hogy az én felújított kompresszorom szerintem nem volt felújítva. Ha egy kompresszort megbontanak, a fém tömítéseket mindenképpen ki kell cserélni. Csak egyszer lehet összehúzni vele a kompresszort úgy, hogy tömítsen. Ha nekem szét lett volna szedve a kompresszor, és új tömítesekkel összerakva, akor egy év alatt nem szabadott volna eresztenie a gázt. Miután kicseréltettem (új utángyártott kompresszor ment bele) én szétszedtem és felújítottam a gyári kompresszort. Vettem új tömítéskészletet, tömszelencét, és kompresszor olajjal raktam össze. A belsö elemeket ultrahangos tisztítással pucoltam meg, az összerakás elött. Szétszedett állapotban (tömítö felületeket gondosan lemaszkolva) 100-as üveggyöngyel kívülröl "le homokoltam".
Audi B5 ez a cikkszámú 8D0260805D rakták A4 Diesel , Benzin de a Passat is ilyen volt. Ebböl van eladó egy rakat használt. Első használt darabnál klimaszerelő kiöntötte olaj belőle és minimális fémforgács volt benne. Korrekt volt megmondta ezt ne rakjuk fel.
Jön a következő.:)) Azt tudom ha fémforgács van a rendszerben akkor a legjobb hűtő cserélni és az egész rendszert átmosni. Különben mindig hazavágja a felrakott kompresszprt a fémforgács.
Na ezért vettem egy A4 B5 Avant mert ehhez hegyekben van használt alkatrész és van esély olyat venni ami teljesen jó.
Persze van "fillérekért" bontott, üzemképes kompresszor, de kérdés azzal meddig lesz jó a klíma, ha egyáltalán.
Offoson én is cseréltettem ( bontottat szereztem) klímakompresszort ( is), klímás ajánlotta a régi helyett, mert biztosan azért nem jó a hűtésem, aztán több alkalommal összesen több hétig barkácsolt rajta, de csak addig volt jó mindig a klímám még elhoztam tőle.
Ca. 1-2 hétig jól hűtött utána megint nem volt jó.
Az idén másik klímaszervizbe viszem, gondolom megint klímakompresszor cserével jönnek elsőre.....
Nekem pl a soproni klímás rakott be felújított kompresszort az A6-ba. Nem cserélt szűrőt, én meg nem is tudtam hogy kell... Kb egy év múlva halt meg a kompresszor, amit újra cseréltettem. Na nem nála! Betettek új kompresszort, új szúrővel. Rendszertisztítást is csináltak. Még 3 évet volt nálam az autó, klímával többé gondom nem volt.
Száritőszűrőt cseréltetek mindenképpen és ellenörzöm abba került-e fémforgács. Ami bedöglött klimakompresszor ott is olaj megnézem milyen meg leveszem hátulját és belenézek.
Kompresszor cserénél minden esetben kell szárító szüröt is cserélni (ez feltétele is a garanciának). Érdemes a rendszer tisztaságát ellenörizni, mert ha fémforgács kerül az új kompresszorba, azt is kidobhatod.
Sziasztok segitséget szeretnék kérni tőletetek. Van egy Audi a4 b8 2012 decemberi autóm.
A villágitáskapcsolot szeretném kivenni de sehogysem tudom kiszedni.
Néztem videót róla hogy elöszőr be kell nyomni és utána elforditani jobbra de sehogy sem alkar kijönni.
Ebben kérném a segítségeteket hogy hogy is kell kiszedni.
Előre is köszi mindenkinek.
szerintem a kilincsekben belül dummy (műanyag) lesz, azok helyett kell rakni a kapacitív szenzorokat, plusz esetleg a meglévő mellé további antennát(kat) is.
ha beaktiválod vagcommal, akkor rögtön kiderül, mivel vagy teleírkálja a hibatárat, hogy mik hiányoznak, vagy szerencséd van:)
ui. az hogy rajta van a négyzet az semmit nem jelent, mind ilyen, a belseje a lényeg.
ezért lenne jó vmi kód, hogy kipróbáljuk. a masterkey funkció most deaktív, azt még megpróbálom bekapcsolni, de hátha van okosabb meg tudja mondani, hogy mi a kódolás menete.
Benne van a keyless go, viszont a keyless entry nem műxik!
A kilincsen raja vannak a "kis négyszögek" (felettébb gyanús!!)
Valaki meg tudja-e mondeni, hogy hol kell(ene) VCDS-el megnézni, hogy benne van-e ez a feature és csak deaktiválták (németeknél előszeretettel csinálják) vagy sincs.
Szétbaszod vele a futómüvet, (föleg a magyar utakon) mert a nagy felnitöl nem marad gumifal magasságod. Aztán kezdheted örörkké cserélgetni a lengökarokat. Nem a futómü a szar ahogy sokan hiszik, csak nem 17-18"-ra van méretezve.
Felmenni felmegy rá, de ha ennyire nem vagy képben, mindenképp keress egy hozzáértőt, mert egy felniméretnél nem csak az átmérő számít, hanem a szélesség és ET szám is. A gumiból a gyári 16" váltómérete szükséges.
Helló! Egy infóra lenne szükségem. b6os audi a4re 18colos alufelnit szeretnék felrakni. Ültetve van az autó. most 16colosak vannak rajta. A kérdés a következő? fel e tudom igy rakni és h milyen profilu gumikat kell rátenni h jó legye? v elég a 17col? az autó nem e lesz kemény tőle? tapasztalat? infókat. előre is köszi
Szép napot mindenkinek! Segítséget szeretnék kérni. Van egy 1999- és A6 avant afb motorkód, 150 lovas, fronthatás , manuális váltós . Még tudná valaki mondani, hogy a gyári tempomat vezetékeit hova kellene bekötnöm? Köszönöm szépen a válaszokat.
Én is erre gondoltam, de itt valami más lehet. Nagyon érdekes, mert egy éjszaka állás után megint működött, de indítás után 10-20 másodperc és megint sötét. Azóta megint nem megy. Az imént kiszereltem szét szedtem amennyire lehetett, vezetékeket újra csatlakoztattam, de nem jó. Más nem találkozott még ilyennel?
Audi A4 B6 műszerfalon lévő 3 Kijelző egyik pillanatról a másikra semmit sem mutat. A vissza jelző lámpák gyújtás ráadáskor világitanak rendesen, mutatók is megfelelően működnek, csak a kijelzők nem. (a hiba megjelenése óta egyszer már megjavult magától egy kis időre, de most megint nem jó..)
Üdv,mi a vélemény a6 2.8 fsi (150kw)-ről,2012-től fölfele,nagyon kevés infót találni róla.Vezérléssel van baj,vagy esetleg mással.van valakinek ilyen motoros c7.?
Üdv mindenkinek, Pici problémám adódót az autómnál. A kocsi adatai: audi a6 4f5 c6 avant quattro 3.0 tdi(BMk)2006 os évjárat, Automatta,280000km, A hiba:beindítás után ritmikusan hallani egy ciripelö hangot a motor jobb oldali hengerfejtol(ha szembe álok vele) és az egr szelepnek a vakum dobja folyamatosan nyit-zár,ezt lefogva bármely állapotba ritmikusan ciripel,nem folyamatosan. Számítógépre kötve P1612 hibakodot ír. Válaszotokat előre is köszönöm.
Ami kimaradt az az hogy a diag szerint 2,4,6 hengernél van a probléma.
Korábbi vselkedéséhez képest van változás?
A torsen quattro-k kitekert kormánnyal újkorukban is be szoktak feszülni. Az elmúlt pár évben a 8-as tiptronic-kal már nem feszülnek.
Régebbi A8-as audi , 2.8 benzin V6 quatro . A jelenség az hogy berakom D-be elindulok vele szépen megy , kisebb kormányzásra ugyan az , viszont ha jobban fordítom a kormányt , vagy ütközésig akkor megfeszül valami , mivel eleve csak gurulok az autóval 2-4 km/h sebességgel , ilyenkor megáll az autó gázadásra érezni hogy valami ellenáll , a hátsó kerék ki-ki kapar , és aztán ha elindul akkor gyakran egy nagyobb csattanás halható érezhető , és az első kerék konkrétan centiket rezdül , de nem lehet meghatározni hogy pontosan honnét jön a hang . Első féltengelyeket megnéztem kiszedtem , teljesen rendben vannak , felemeltem az autót bakra tettem , így is kiprobáltam , bármit csinálhatok , tekerhetem bárhová a kormányt , semmi feszülés , semmi rendellenesség . Váltó tartó bakok nincsenek felszakadva , motor tartók sincsenek . Járt már valaki így ? Gumi méretek felnik megeggyeznek mind a 4 keréken . Mi feszülhet meg , futónű , gumibak , váltó , osztomű ?
A kocsi adatai: audi a6 4f5 c6 avant quattro 3.0 tdi(BMk)2006 os évjárat,
Automatta,280000km,
A hiba:beindítás után ritmikusan hallani egy ciripelö hangot a motor jobb oldali hengerfejtol(ha szembe álok vele) és az egr szelepnek a vakum dobja folyamatosan nyit-zár,ezt lefogva bármely állapotba ritmikusan ciripel,nem folyamatosan.
A zajokra nem nagyon lehet mit mondani, mert mi nem halljuk, csak Te. Egyébként igen, nyilván valami az általad felsorolt vonalon zörög, lehet a szijfeszítö csapágya, és bármi, ahol csapágy van a rendszerben.
A2 1.4 PDTDI az alany, munkába járós kisautóm egyik napról a másikra ideiglenesen elhalálozott.
Nem izzít, szépen beröffen, de azonnal le is áll.
Hibatárolóban ezt találtam:
Adresse 01: Motorelektronik Labeldatei: DRV 45-906-019-AMF.clb Teilenummer: 045 906 019 G Bauteil: 1,4l R3 EDC 0000SG 1207 Codierung: 00002 Betriebsnr.: WSC 02154 VCID: 193E7CDA8321618232-4B18 WAUZZZ8ZZ1N018664 AUZ7Z0Y15897924 Fehlercodes gefunden: 18062 - Bitte Fehlerspeicher des Kombiinstrumentes auslesen P1654 - 35-00 - 18058 - Datenbus-Antrieb P1650 - 35-10 - fehlende Botschaft vom Kombiinstrument - Sporadisch 18043 - Datenbus-Antrieb P1635 - 35-10 - fehlende Botschaft vom Klima-Steuergerät - Sporadisch 17978 - Motorsteuergerät gesperrt P1570 - 35-00 - Readiness: 0 0 X X X
Megpróbáltam a müszeregység hibatárolóját (#17) kiolvasni, de a vezérlö nem válaszol. Ha valakinek van hasonló hibával tapasztalata, ne tartsa magában. ;-)
Fiatalon nem volt pénzem új gumikra és jó autóra, tengelyenként felemás gumik miatt volt egy nagy balesetem (az egyetlen, talán 2 millió kilóméterben), szerencsére egy elég masszív Fiat Cromaval.
"Ha a felnin 90%-os gumik vannak, azt eldobod, mert használt? "
Mint írtam ha felnit keresek akkor nem érdekel milyen gumi van rajta, ha történetesen 90%-os akkor ahogy azt is írtam javaslom az eladónak szedesse le, és adja el külön, engem nem érdekel a gumija főleg nem ha linglong, és tsi. vannak a felniken.
A saját újonnan vett, és elhasznált gumijaimtól nem félek, de másnál elkopott, használt gumikban nincs bizadalmam.
1x autópályán szétdurrant a B.E. gumim oldalfala, "szerencse", hogy éppen építkezésből jöttem ki, és csak ca. 100-as tempoval haladtam így meg tudtam fogni az autót.
Használt gumival vett felni volt rajta.
Mikor felnit keresek a keresőben csak a felni van beikszelve a felni-gumival nincs.
Ha a felnin 90%-os gumik vannak, azt eldobod, mert használt?
Gondolom azért nem örülnek neki ha le kell szedni a gumit, mert az neki plusz kiadás, és leszedett használt gumit nehezebb eladni. Pl egy szál szakadásos gumin semmi sem látszik amíg nincs felfújva.
Használt gumival vettem már felnit, megnéztem, söt az eladó azt is felajánlotta hogy feltegyem és kipróbáljam.
Csak gumit így nem vennék. Azt csak úgy vettem, hogy még le volt fóliázva, autón nem volt. Egy dös néni rendelte a neten, aztán kiderült hogy nem jó méretet rendelt. Így lett fél áron új abroncsom.
A felniket én is használtan vettem, 20000Ft volt a 4 db. A dísztárcsákat 28000Ft-ért vettem az Opel alkatrész boltban. A gumikat nem tudom már, de jó állapotú egy szezont futott 195/65R15-ös abroncsok voltak. Szerintem nekem olyan 100000Ft körül lehetett a komplett szett.
Egy használt felni garnitúrát a piaci ár figyelembevételével szoktam beárazni, megnézem hasonlók mennyiért mennek, és hajrá.
Általában a gumik nem jelentős árképzőek.
Ha én felnit keresek nem érdekel milyen gumi van rajta úgyis leszedetem róla ( nem vagyok használt párti) , tehát nálam sem árképző.
Ha pl. az eladó fényezi a felnin lévő gumikat akkor azt szoktam tanácsolni szereltesse le nekem csak a felnigarnitúra kell, ha a gumik annyira jók akkor azokat úgyis hamar elviszik, de ez már nem tetszik az eladóknak.
Persze mindenki másképp csinálja, eddig minden felnit elvittek előbb utóbb, nekem sosem volt sürgős.
Na jó, az ingyen Jánosiknak én nem adok oda semmit.
Amikor eladtam a Vectra téli kerekeit 70000-es fix áron hirdettem meg. Gyári lemez felnik gyári új (egy éves) dísztárcsákkal. Szépen elmondtam hogy fix az ár. Mondja a faszi hogy semmi hond, kell neki. Lejött Pestről, aztán benyögte hogy a munkatársa ajánlotta hogy alkudjon mert lehet hogy szálszakadásos a gumi. Mondtam hogy alku nincs, én tudom hogy nem hibásak a gumik. Csak alkudozott, ő ennyiért nem viszi. Megkértem hogy akkor hagyjuk a témát. Felhívtam a másik jelentkezőt akinél függőben maradt a dolog, az el is vitte. Persze akkor már elvitte volna az istenbarma fix áron, mert hogy ő ezért autózott le Pestről, meg bla,bla,bla... Csakhogy én meg odaígértem a másik vevőnek. Kezdetthepciáskodni, megkértem hogy hagyja el a telkemet, és jó utat hazafelé.
Általában a gumi állapotától függ. Nagyméretű guminál komoly összeg egy garnitúra. Pl a 19-os gyári ramses felni garnitúrát megkapod 350-400€ környékén, leharcolt gumikkal. Ugyan ez újszerű gumikkal 800-1000€. Egy prémium gumi ebben a dimenzióban bő 200€.
Sztem egy centír mindig jól jön . Ha nem kér súlyt azért ha kér azért. Így legalább biztosan tudni ,hogy jó a kerék. Persze én itthonra értem. Kint lehet én sem csinálnám .Persze ha nem járnék haza. Kint persze,hogy a ház előtt csinálják annyi pénzért. És gondolom nem az osztrákok😊 Őket nem szoktam látni.
Ha nem lenne különböző méretű a nyári téli felnim én sem tartanék két garnitúrát.
Én még soha az életben kerékszettért értelmes pénzt nem kaptam. Nevezheted annak azt, amit egyébként is belealkudott az árba, de akkor magadat csapod be. Több tucat autót eladtam már, de összességében többet nem kaptam egy fillérrel sem, ha ment hozzá a télikerék. Akkor kaptam érte valamit, ha külön árultam, de a beruházáshoz képest szinte semmit.
0,5 évente centír nálam alap: valamennyi súlyt mindig kérnek. A centírt nem az eladónak, hanem magamnak csinálom, tehát abból nem is várok semmit vissza, így a példád eléggé sántít a komplett kerékszettekhez képest.
Pont ezért számomra totál logikus a gumicsere + centír évszakváltáskor.
A + felni felesleges luxus
De ugye ez én vagyok
Prémium üzemanyagot nem tankolok (10 évente max. 1 tank...), kozmetikára 0 Ft-ot költök, otthon meg tudom oldani.
Általában az autókat téli-nyári szettel szokták eladni. Mert úgyis szüksége lesz rá az új tulajnak. Ha meg valakinek drága felnije vagy új gumija van, az külön alku tárgyát képzi, de egyébként te mondod az árat. Ha meg nulla forintért akarja elvinni, felteszed a netre és majd elviszi más.
A gumiszerelésre/centírozgatásra költött pénzböl mennyit látsz viszont az eladáskor? Meg a préimum üzemanyagra költött pénzböl, a gyakori autókozmetikára költött pénzböl, stb ?
Miért kellene fél évente centíroztatni ha a gumit nem szeded le? Itt mindenki a ház elött lecseréli magának azt jónapot. Én is ezt csinálom. Megvagyok vele 20 perc alatt és annyi.
Kivételek az idösek, akik gumisnál cseréltetik. Ök inkább fizetnek évi 100-120€-t, ebben benne van a felszerelés és az egy évi tárolás költsége. Nem centírozzák, csak betárolás elött magasnyomásúval lemossák a kereket.
Persze. 0 Ft-ért szívesen elviszik a kocsival.
De, hogy az erre költött pénzből kb. semmit sem látsz többet, az szinte tuti.
Gumishoz meg így is úgy is célszerű elvinni egy centírra.
Ha meg elviszem, akkor meg szintén minek a pluszfelni.
A téli-nyári váltás nehogy már csak 5 csavar legyen! Centír az alap nálam
Mi a gond az eladáskor? Eladod a második kerékszettet is az autóval. Nekem egyszerübb öt csavart letekerni mint évente kétszer sorban állni a gumisoknál.
Az Alessio nem volt rossz. Mindenesetre azzal semmi gondom nem volt.
Ez valami noném gyártó volt. Superb-en használtam itthoni országutakon 225/40 R18-cal.
Normál használat során elgörbült az összes.
Igen, a MAM drága volt de a németeknél/osztrákoknál nem kaphat gyenge felni műbizonylatot. Annélkül meg ugye nem teheted fel az autóra. Magyarországon másképp van. Mindegy mit, és mindegy mekkorát teszel fel. Úgy emlékszem Alessio volt az olasz felni neve. Nem mindegy hogy egy Golf alá vagy egy A6/A8 kategória alá kerül. Nem mindegy milyen gumimértettel használják (ballonosabb/peresebb) stb...
Több különbözö gyártó készíti, különbözö minöségben. Ezért lehetnek különbözö tapasztalatok. A gyári beszállító, nyilván gyártotta utángyártott termékként is, gyári minöségben.
Meg vannak a "másolatok" szarabb anyagból, nem kovácsolva.
Se előtte, se utána soha nem csaptam oda kereket. Gumit sem kellett idő előtt cserélnem egyszer sem.
De ezek a felnik mégis úgy ütöttek 1 szezon után, hogy azt hittem rosszul làtok. Én mindenesetre aki gyártotta, eltiltottam volna a további felnigyártástól.
Se lemez, se alufelnimmel sem volt soha semmi problémám - ezt kivéve.
8 éve van a kocsimon és semmi probléma nem volt vele ennyi idő alatt.Kivéve,hogy az egyik pesti plázába leloptak róla egyet.
Én magamból kiindulva soha nem írnék egy ilyen szintű negatív kommentet,de tudom Téged csak az ilyen apró kis geciskedések elégítenek ki.
Gondolom közben meg egy igénytelen ragyásfejű vagy aki még nem látott meztelenül nőt.Tudom tudom a Te kocsidon minden gyári blablabla....deközben 5 éve ugyan abban a farmerban vagy.
Nekem véleményem a jó kaját meg a pinát nem lehet megunni.:-))
Viszont egy Audi B9 is ugyanúgy megszokottá válik. Sőt ha valami elkezd a drága vason kicsit nyikorogni a user agya elkezd katttogni. Ne beszéljünk arrol ha valami olyan hiba jön elő amit még a márkaszerviz sem tud orvsolni.
Aki meg értékeli egy B5-el is boldog. Sőt akinek meg rozsdásodik van aki megcsinálja és fényezik. Mindig olcsóbb mint egy új generációs gépen ha valami tönkremegy.
Igy van. Németországban is olyan A4 B5 Diesel ami kevés km és szép állapotban van ritka mint a fehér holló.
Volt tulajodnosa megmondta konkrétan mai napig járna vele ha abban a városban nem lenne mindenhol Umweltplakette zöld zóna. Mivel EURO2 a motor igy már 2016-ban lerakták.
Nem érte meg rákölteni.
Az biztos eléggé a szivéhez nőtt a hölgynek a B5 mert közel 3 éves állás után hirdette meg eladára.
Es akkor arról még nem is esett szó, hogy a 20 év alatt kialakult korrózió sem javítja a ez energia elenyelö zónák hatásokát. Jók voltak ezek az autók, de eljárt az idö felettük. Akkor is, ha az elözö tulaj vagyázott rá. Az osztrákok imadták ezt a b5 -öst (én is) de nem véletlen hogy igazán jó állapotút már alig lehet fellelni belöle. Ami meg korrodált, az kis/nagy kozmetika után Keleteurópában folytatja pályafutását, mert a motor az bírja.
egy 15 év feletti Audi diesel jó választás ami patent állapotú 150-200e km-el.
ilyet nem egyszerű találni...
ráadásul a B5 nem az örökkévalóságnak készült, akkortájt a 91-es évek közepén az Audi úgy gondolta, hogy most már prémiumnak számít, elkezdhet spórolni, hogy jól keressen is az autókon.
hálistennek a B5 / C5 irányt hamar korrigálták, és nem haladtak olyan sokáig rossz felé, mint pl. a Merci.
" Leriam nem érdekel a korszerű technika de sokminden másban sem. Amiket felsoroltál azok sem kellenek. A3 vákumos centrál is bedöglött. Motor is kuka lett. B5 elektromos ami tartós. Kulcs bedug és nyit.:-))"
Ami benne van az autóban gyárilag az működjön ha már megvan, régen én is zsigulátorral bejártam fél Europát akkor az is jó volt.
Volt benne kormány, pedálok, ülések, és nem áztam meg ha esett az eső.....akkor az is jó volt.
De ahogy telik múlik az idő az ember is kényelmesebb lesz, szereti a kényelmi extrákat, azt hittem az automata váltó is az, de az csak szopóroller lesz egy idő után, ezért ez A kényelem már nem kell, más igen.
Nekem is volt Audi 80-asom (1.8 i), de ne ragadjunk már le a 80-as évek színvonalán...az idő telik, az autók öregszenek velünk együtt.
Rendben de az nem olcsó. Nagyon kevés % engedhet meg egy olyan autó vásárlását.
Véleményem mindenképpen akinek nem fontos a státusz egy 15 év feletti Audi diesel jó választás ami patent állapotú 150-200e km-el. Azon már nincs nagy bukta.
Igen majd veszek egy B8 A4 16 éves korában 2000€ ért.:-))) Addigra jönnek az újabbak és akinek az lesz dicsérni fogja az újabbat mennyire jobb mint a régebbi.:-))
Na de amikor a Golf II vel bejártam Europát? Anglia , Skocia , Svájc..... Imádtam és megpakolva toltam 1.6D nek 140el haza és mai napig egy hengerfejfelújitás meg gyűrűzés után megy a gép.
Nyilván a régi A4 nem tudja a mai előírásokat, de a Swiftnél nagyobb a gyűrődő zónája. A Swift elég könnyű ráadásul. A4 a NCAP teszten is egész elviselhetően roncsolódott.
Leriam nem érdekel a korszerű technika de sokminden másban sem. Amiket felsoroltál azok sem kellenek. A3 vákumos centrál is bedöglött. Motor is kuka lett. B5 elektromos ami tartós. Kulcs bedug és nyit.:-))
Nem kell fényezni. Ami régebbi Audi és volt gazdája és nem lóg füle farka nagyon jó autók. Sokak még a régi Audi 80 is nagyon szeretik. Sőt sokak azért tartanak ki Audi márka mert a régi 100as 80as megszerették.
No para A3 nekem is közel 500e van benne és nem fotó kedvéért..:))
Savállo te PD elemek nem szivtál be de automata váltó leszopattak a kóklerek. Na az meg nálam egyszer volt javitva de jó is. Szoval mindegy mert ezekbe a túlpakolt autokban ha nem PD elem sziv be az ember akkor
a váltóval szopik a játékos.:-))
Beszarik a kanyarkövető xenon és egyenes úton félrenéz a fény az jó lehet.:)))))) Bedöglik MMI és se kép se hang. Az még jobb lehet.
Leirtam. Én személyem szerint nem voltam A4 B8 CRTDI elájulva. Igen annyibol korszerűbb a mai technika, hogy a sok kütyű ami benne van mind meg is hibásodik.
Nem lenne ez probléma csak az a baj, hogy 5-8 éves Audi tipusokba ezek meghibásodnak. Aztán kattog az ember agya mit csináljon, hová vigye és termlészetesen mennyiért lehet javitani.:))
Ezt az elektronikai arzenált én személy szerint meghagyom másnak.:-))
Középiskolás koromban mentem haza busszal 51es en. Szalkszentmárton leágazásnál 160el Audi 100al nekicsattantak egy beforduló potkocsi szerelvénynek előzés közben. Láttam a karambol után autót.
Mindketten élve kiszálltak és csak az anyós ülésen volt kisebb személyi sérülés. Kiderült egy ismerősöm volt a felségével. Az még B5 szint sem volt.
Hidd el egy B5 nagyon massziv bisztonságos autó jól sikerült konstrukció. Ha meg egy B8 szerencsétlenül csattan az ember abba is ott hagyhatja a fogát.
Én a PD hengerfej felújutására és a blokk megcsinálására egy új dugattyúval perselyezve minden csere 400e ft fizettem. 750€ volt a PD elemek BOSCH Generaüberholt Németországbol.
Hülység volt de már késő bánat.
Jó sofőr vagy saválló.:-)) Leirtam vannak akik jól vezetnek. Nálam szét volt kopva az egész hengerfej, vezérműtengely is 490e km-nél.
Nekem PD nem kell már de CRTDI sem 8-10000€ ért sem!! A4 Avant B5 nagyon jó. Sőt alkatrészek olcsók hozzá. Egyetlen egy gazdája vigyázott is rá a 18 év alatt.
1750€ vettem Avant. Mivel állt az autó majdnem 3 évet rá kell költeni vezérlés, szijak, csapágy , olajcsere de belefér. B8 Avant ennyi km-el is leharcoltabbakat lehet kapni.
" saválló olvtárs tudna ebben a témában nyilatkozni, ö is elfogyasztott néhány PD-s autót. "
Ha annyira xar lenne nekem sem lenne, de mivel sosem volt annyira rossz, és sosem hagyott ott az út szélén ezért a mai napig van PDTDI-m, eddig egyiknek sem volt PD elem problémája, ahogy írtam biztos bennem van a hiba.
Az valami csoda szerencse akinek a PD elemek kibirtak 500e km.:)) Nálam még szét is esett. 400e km az egyik.
Tudom sofőrök között is vannak különbségek. Én már tudomásul vettem igaz balesetmentesen de elég vacakul vezetek. Nyirom a tárcsákat, motor generál 500e km nál.:-))
PD hengerfej fészek olyan volt mint a TYÚKTOJÁS szét kopva.
Inkább legyen pár apró rozsda B5 eredeti 180e km el de köszönöm a nagy pénzbuktát meghagyom másoknak.:-)) Leirtam. B8 A4 9-10 évesen 8-10000€ 15 évesen 2000€ lesz.:-))
Természetesen sokaknak autó státusz megjelenés fontos.
Véleményem egy A4 B5 Avant nagyon jó autó. Aminek nem lóg füle farka kifejezetten még 18 évesen is megállja a helyét. Annyi kicsit gáz nem automata nekem a kuplungozás vissza kell szokni.
Ne nézzél statisztikai átlagot 2db autó használatából. A rohangálós 131 loerős autóban nálam is átlendült az ötszázezer km-en. Ettől még léteznek a problémák, meg a előbb említett műszaki megoldások hátrányai.
Pd-vel egyidős adagolós motoroknál mivel riogatna a szerelő? Szerintem semmivel. Megvan az oka ennek.
Hét év és 220000km alatt egy höfok jeladót, meg AGR-szelepet kellett a kopó cuccokon felül a motorban cserélnem.
Ahányszor szerelönél voltam, mindig jött a riogatás: "Azt tudod hogy ezek a lengökarok nem sokáig bírják" Egy lengökarom ment tönkre, az is azért, mert a porvédö gumija lecsúszott. "Azt tudod hogy a PD elemek kB 200000km-t bírnak" jelenleg jóval a duplája felett jár az autó. "Azt tudod hogy a kettöstömegü nagyon drága ha tönkremegy". Az én autómban tuti nem volt ilyen, mert akkor már rég tönkre kellett volna mennie. :-)
Az biztos, hogy ha az osztrákok nem vennék ennyire véresen komolyan a korrózió minden formáját, még mindig nálam lenne a PD A6-os.
Nem mitosz a pd technika pár problémája. Az összes egy veztengelyes pd hengerfejben kiverődik a pd fészek, mert féloldalasan van rögzítve az elem. A vezérműtengely is konstrukciós okokból kopásra hajlamos.
Erre ne vegyél mérget. 300000Km felett adtam el a PD A6-ot, lassan 500000 lesz benne. Köszöni szépen, a PD elemek is jól vannak. Ingázós autó, napi 130km-t megy magyar gázolajjal. Hét évig volt nálam, ma is azt mondom életem legjobb autója volt. Üzembiztos volt, jól ment, cserébe keveset fogyasztott. Ezeket a PD mítoszokat általában olyanok terjesztik, akiknek sosem volt PD autójuk. A 2.0 PD motorokkal van baj, (ott repedtek a hengerfejek, ott van baj a hexagonál tengellyel, stb ) az 1.9 van olyan jó mint az öreg TDI.
Ha valaki nekem azt mondja igen ettöl a dzsuvás Magyar gázlajtol akkor kamuzik.
Ha valaki azt hiszi Magyarországon dzsuvásabb a gázolaj mint máshol, az cseréljen sürübben üzemanyagszüröt. Sajnos nem hogy sürübben, de az elöírt 60000-es cseréket is szeretik megspórolni a tulajok.
A b5 A4-nél még nem kezdte el az Audi a lágy bevonatok használatát, ezért nem látszanak meg az évek. Belül Mert egy 20+ éves autón ha vasból van a kasztni ott már lehet rozsdát találni. Pont emiatt adtam el mindkét A4 b5 TDI-t, meg a PD A6-ot is.
Nekem is ez a véleményem. Nem vagyok szerelő de kicsit érdekel a dolog. Igen a PD hengerfej hagyjuk. Sőt drága javitása ha K.O. Bele PD elemek az sem egy olcsó játék.:-))
Látszik a képen. Kicsit másabb. Sőt nekem 96KW van.Azt kell mondjam jól megy de az automata váltó azért lefogja motort. 90LE AHU A4 nagyon megkepődtem kézi váltóssal és nem megy vacakul.
Nem versenyautó de nem érzem, hogy lomha lenne.
Átültem egy A4 Avant B8 143le CRTDI kézi váltósba és azon kivül szebb design belülröl de nem voltam elájulva.
PD elemek biztosan nem.:-)) Ha valaki nekem azt mondja igen ettöl a dzsuvás Magyar gázlajtol akkor kamuzik. CR TDI úgy hallottam még érzékenyebb.
Szomszéd vett egy 2.7 Multitronic S-line A4 Avant. Szép nagyon de 230000km el volt olcsóbb külföldön az autó. Belülröl jobban látszódnak kopások mint A4 B5 TDI amit 18 évesen vettem.
Uraim ha egy autóban már 250000-300000km van ott már látszanak kopások hiába vigyázott rá a tulajodnosa. Ülések, gombok, kormány és főleg ha a kölkök leharcolták mert családi autó volt.:))
Egy szónakl száz a vége. Ami küldöldön szép gép a Német nem adja oda olcsón. Amik lefutottak azok olcsóbbak.
Nekem nem kell a stressz. Régi TDI AFN AHU mai napig mennek 600-700e km és motor hozzá sem kellett nyúlni. Nem kell PD elem sok pénzért sem CR injektor de sorolhatnám a többit.
Mitöl tartanák Audi az értéküket? A3 ezzel a felszertséggel 7 millió ft volt újan. Talán 600e ft kapnék érte. Úgy, hogy rátoltam nem kis pénzt a javitásokra használat miatt.
A4 B5 TDI újan 52000DM volt. 5 hónaposan fizetett érte vevő 42000DM de azért mert tesztautó volt a szalonban. Igy kapta meg 10000DM olcsóbban. Nem kis pénz volt anno.
Ráadásul ezek az új Audi modelek már gyári alkatrészek is mindenhol gyártják a világban. Sok felszertség miatt mindig lesz velük nyüg.
Szerinted mennyi lesz egy B8 A4 Avant 17 évesen. Kb 2000€ Kb 40000€ új árához elég jól tartja.:-)))) Éppen csak 38000€ bukta meg a fentartása. Na meg a bosszúság a sok elektronika miatt.
Igen, az audi elég jól tartják az értéküket. A gond inkább ott van, hogy a 2000es években több motor és váltó megoldásuk szar volt. Ae888, multitronic, stb.
Igazából ha belegondolsz 2008 utáni benzinest elég nehéz javasolni, talán még a 3.2 V6 FSI, ami jó egy tiptronic vagy manuális váltóval...
Szerettem volna egy B8 A4 Avant de 8-10 évesen 100-150e hiteles km kicsit felszereltebb minimum 3 millióba állt volna meg Magyar forgalmonba helyezéssel.
Ráadásul automata teljesen lebeszéltek mindegyik verziórol.
A3 1.9PD Tiptronic megy mint a rakéta de már azért vannak vele nyügök hiába új a motor benne. 500e km. Volt már váltó havitva ennél is de 200e böl megállt és 70e volt a szoleonid garnitura USA-bol.
Igen az tény kényelmes az automata. Akkor értékeli az ember amikor váltósba át kell ülni. Én már nem szeretnék azért pénzt keresni, hogy az autóm javitására költsek milliókat.
Ezért vettem egy patent állapotú Avant facelift B5 ami sima TDI motoros 5 ös váltóval.
B5 tényleg nagyon jó autó. Ültem B8 de nem voltam letaglózva. Belülröl azért modernebb gyorsabb de nekem nem ér 3-4 miilliót 8-10 éevsen.
Menjen a para ha valami bedöglik ki szervizeli. Komoly szervizek úgyis lehúzzák az embert.
Egy szónak száz a vége a B8 Audi is 15-18 évesen 1500-2000€ fognak érni.:-)))
Én is automata párti vagyok, de el kell dönteni hogy kell-e az automata. A Te esetedben szerintem nem kell. Autópályán/országúton pont mindegy milyen váltó van az autóban. Én járok hosszabb utakra is, olyankor rohadtul nem mindegy hogy amikor a 8-10 óra autópálya után még vár rám 3-4 óra belvároskörforgalompiroslámpadugóanyázásdudálásszétbaszazideg etap hogy kell-e kézzel váltogatni, vagy nem.
Én is automata parti vagyok, de nem szeretnék olyan autót, ahol minden váltásnál azt kell nézni meghalt-e a váltó. Mivel hobbi autó lenne főleg hétvégi országút-autópálya használat lesz, ott pedig keveset kell váltani- szóval belefér.
A másik megoldás a merci cabrio, de az kevésbé tetszik.
Én biztos nem vennék egy Audi sok millióért manuális váltóval.:-))
Régi Tiptronic nak noymom már 11 éve és nem régen vettem egy 5 sebességes manuális váltós B5. Hááát elég kényelmetlen lökdösni a kuplungot automata után.
Élég kompromisszumos.
5-10 éves Audi automaták nem megbizhatóak és a javitásuk is HORROR ár. Ha meg pár millió egy autóért ne kelljen már kuplungot nyomogatni.
A manuális mindenképpen megbízhatóbb mint bármelyik automata, Multitronic esetében meg főleg így van. Hogy mi a helyzet a továbbfejlesztett TFSI motorokkal, nem tudom. A korábbi változatok betegesek voltak.
2.0pdtdi motoros A4 em van 2006 ból. Immo gondom van. mindkét kulcsban cseréltem elemet. 2mp re beindul, majd leáll, kivettem a km órát. Valaki meg tudja mondani hogy tudnám immo offra megoldani? Külföldön vagyok vele, nem tudok szakihoz menni. Szerszámom van szinte bármi. Tudok forrasztani is. Valahol olvastam hogy megoldható. Segítséget kérek. Köszönöm a leendő válaszokat.
A képen is látható helyen (üzemanyag befecskendező) pár napja el kezdte engedni a gázolajat.
Gyárilag ezeknél kis csöveknél nem kellene lennie bilincseknek?
Fura, hogy csak így vannak..
Gondolom csak annyi lehet a hiba, hogy megadta magát a gumi cső valahol és ott szivárog, csak az a baj egyre jobban, ezért is szeretném minél hamarabb orvosolni.
A kérdésem ha lehúzom ezt a két csövet róla sok gázolaj ki fog innen folyni? ( gondolom csak a csőben lévő igaz?)
Ez után légteleniteni kell vagy magát légteleníti?
Ami a két cső között van kis csavar, mi lenne a szerepe?
Nekem automata váltóm van, abban is ez szokott történni. Az olajat fel kell melegíteni 40 fok köré, nem tudom pontosan, és ha akkor a megfelelő szinten áll, nem lehet vele gond. (Elvileg)
Sürgős válaszra lenne szükségem. Van 1 2008as a6 c6-om amin 18-as felnik vannak. Ezeket szeretném lecserélni 4G0 601 025 BL számú felnikre. Elvileg A6 c7ről való.
Kérdés. Mekkora tehermentesítő gyűrűk szükségesek. Bárhol keresem, nem találom. Tolómérőm, és hasonló dolgok hiányában le sem tudom mérni. Köszönöm előre is a válaszokat. További szép napot mindenkinek.
Sziasztok, A5 ös ( 2.0, 177 ) a "hiba" + fokokban ok, melegszik és áll a mutató 90 fokon, de ha mínusz van mondjuk -3 fok akkor 60 km után is még csak 75 fokos a víz, van valakinek valami ötlete mit kellene még megnézni, cserélni?( termosztát cserélve 1 héten belül 2 db gyári + arg (erg) szelep tisztítás)