Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

h.c.s Creative Commons License 2021.04.27 0 0 6375

köszi.

kicsit bonyesz megoldás itthonról intézni, oda-vissza szállítani. nem egy könnyű darab.

pedig az ára megfelelő.

ha megmurdel, majd keresek a közelben megoldást.

Előzmény: Avant1 (6371)
h.c.s Creative Commons License 2021.04.27 0 0 6374

enyém zörög némileg, de 40e km alatt se lett rosszabb.

az öregem azt mondta - igaz nem erre - hogy addig jó, míg zörög :)

Előzmény: Törölt nick (6372)
freeeride Creative Commons License 2021.04.27 0 0 6373

A váltón, a fokozatválasztó "torony" szerintem elég beteg pontja tud lenni, én most a 4. a2-esemet hajtom, a 4-ből kettőnek teljesen kész volt a csapágya.. igaz nem nagy dolog kicserélni és nem is különösebben drága.

Szerintem ilyen idős autóknál a nyeles tengelynek már lesz hangjuk, sajna a váltóolajjal senki se foglalkozik, pedig sokat adhatna az élettartamnak, ha legalább 7-80ezrenkét lecserélnék. Ha szerencséd lesz akkor egy nyelestengely csapággyal megúszod. Nekem GRJ váltóm van, sajna már annak is van egy kis hangja, próbáltam mannol olajjal, most castrolt tettem bele, de igazából nem lett jobb, sőt.. 

Sok sikert a váltófelújításhoz!

Törölt nick Creative Commons License 2021.04.27 0 0 6372

Mennyire gyakori hiba hogy az 1.4pdtdi váltó üresben csapágy hangot ad, netán zörög is? 

Kinél mi a helyzet?

Esetleg akinél volt ilyen javítás, hogyan zajlott?

Avant1 Creative Commons License 2021.04.27 0 0 6371

Elfelejtettem: értelemszerűen cseredarabos megoldás.

Azonban: olajjal feltöltve szállítják. 

A szállítási költség benne van az árban (Németországon belül) de hazahozás is hasonló, van rá megoldás.

Előzmény: Avant1 (6370)
Avant1 Creative Commons License 2021.04.27 0 0 6370

2 év garanciával generálozva 400 euro.  Én nem vacakolnék mással. 

Előzmény: h.c.s (6368)
Törölt nick Creative Commons License 2021.04.26 0 0 6369

"jó állapotú ewq"

 

Az eladó szerint jó állapotú. Még a kocsi szétszedése elött, előre megvettem, így nem volt összehasonlítási alapom. Tapasztalatlan voltam. Tanulópénz.

Végülis működik, de ma már nem venném meg. 50.000Ft volt és Gyöngyösig autóztam érte.

Előzmény: h.c.s (6368)
h.c.s Creative Commons License 2021.04.26 0 0 6368

Ha nem titok, mennyit kóstál egy jó állapotú ewq váltó? köszi

Előzmény: Avant1 (6367)
Avant1 Creative Commons License 2021.04.26 0 0 6367

Ha nem jön össze, akkor esetleg tudok forrást jó állapotú bontott váltóhoz. A TR shopot is érdemes néha lekérdezni, vannak meglepő cuccaik néha. Most éppen a Typ81 vonalon találtam olcsónak számító k-jet elemeket 

 

Kissé off: ha szövetet keresel régi Audihoz, amely már nincs a TR shopban sem, könnyen lehet, hogy nálam akad - pl. Kensington velúr féleségek, vagy átlós kord (nautikblau), sierra,  ilyesmi. Főleg A80, 90, 100, 200, Coupe vonalra.

Előzmény: Törölt nick (6366)
Törölt nick Creative Commons License 2021.04.26 0 0 6366

El kell ismernem, a váltó szétszedéssel, nem igazán tudom mibe kezdek. Csak remélem hogy a józan paraszti logika segít majd.

A hibajelenség már az autó vásárlásakor is fennállt. Üresben felengedett kuplunggal, csapágyhang a váltóból. Cseréltem váltóolajat, de kb fél év használat alatt, sokkal hangosabb lett, zörög.

Volt gond a 3.fokozatal is, 2ből-3ba recsegett, ha lassan és darabosan váltottam, akkor nem. Olajcsere után, lassan fokozatosan több ezer km alatt, a 3. fokozat teljesen megjavult.

Váltó csere elött már vállalhatatlanul hangos volt az eredeti váltó. Csak remélem hogy a váltóház, fogaskerék stb még nem sérült. 

A bontott váltó jól működik, de van hangja, ugyanúgy rossz lesz idővel és összességében elhasználtabb is. Váltókulissza is és a difi kihajtás is kotyogós, az eredetin meg stabil. Szóval sikerült szart vennem.

Úgy gondolom az eredeti váltómban csak 1db csapágyat kell cserélnem (meg szimeringet), behajtótengely hátsó csapágy: 02A311123D VAG

Előzmény: Avant1 (6365)
Avant1 Creative Commons License 2021.04.26 0 0 6365

Szia,

ezek a váltószétszedések izgalmas dolgok lehetnek. Ha nincs vesztenivaló, és érdekel a belseje, hajrá.

Váltóalkatrészekhez sem könnyű "utcáról" hozzájutni, jellemzően csak szakszervízeknek adnak el. 

Viszont a váltószervíz azért specialista, mert nagyon gondos szét- és összeszerelést szokott igényelni és vannak egyedi trükkök, amit az átlag user nem tud, nem fér hozzá az információhoz. Ilyen például az, hogy

mennyi hézag legyen pl. egy differenciálmű csapágycseréjénél, a tengelykihajtási oldalakon. Például annak üzemmelegen kell tökéletesen futnia, számolva a hőtágulással. 

A könnyű váltó "megpörgethetőség nem feltétlenül olyan jó dolog. Ha belül már "lazák" az alkatrészek, akkor könnyebb "megpörgetni". Olajjal feltöltve már jóval tapadósabb. A motor persze azzal is játszva elbánik.  Alapvetően, a nyelestengely lógása, annak mértéke, és a kihajtási oldalak szög holtjátéka árulja el a nagyjábóli belső kopási állapotot. Persze ekkor még simán lehet a kapcsolással probléma, vagy esztétikai (zaj, vibrációs) probléma, ami legalább olyan idegesítő, mint egy tökéletlen kapcsolhatóság. A kapcsolóvillák (belül) kopása is többnyire beszerelés után szokott kiderülni.  A saját sk szétszedésnél nagyon nagy valószínűséggel lehet vibrációkat "belegyártani" egy sebességváltóba. Sajnos ez még a hivatalos váltószervíznél is előfordult az ismeretségi körömben (igaz, quattro váltónál). 

 

Egyébként ezek a váltók 500-600e km-t jelentősebb kopások nélkül  vígan, ki kell, hogy bírjanak. Felhasználók teszik őket tökre félreolajozással, és hasonlókkal. 

Előzmény: Törölt nick (6364)
Törölt nick Creative Commons License 2021.04.25 0 0 6364

Néha járok Dél-Budán, de nem, nem ottani vagyok. Csak nem láttál lökhárító nélkül? :) (pár napig úgy közlekedtem)

 

A dízel sebváltókat kiszedett állapotban hasonlítottam össze. A nyelestengelynél forgatva, üresben volt "látványos" a különbség. A bontott váltót, majdnem megpörgetni lehetett, az eredet váltómat meg alig bírtam megforgatni, megmozdítani, kézzel. A kerekek felől, difimű felől már nem volt ennyire látványos különbség. Szerintem a hátsó kerékhez ne hasonlítsd, a difimű mindenképp fogja a kereket. 

Mostanában el vagyok havazva, a benzines A2, új olajszivattyúját sem raktam még össze.

1-2 hónapon belül szétszedem a csapágyas váltót, megjavítom ha sikerül. Majd fotózóm azt is, milyen lett a kb. fél éves olaj benne.

Amúgy bárcsak olyan könnyen működne a dízel váltója is mint a benzinesé. A benzinesét sokkal jobb, sokkal kellemesebb használni.

Előzmény: freeeride (6356)
Törölt nick Creative Commons License 2021.04.25 0 0 6363

Most hogy már tudom, ehhez is értek :) , 3 év múlva ha kell, 2k lakkot kapnak a fényszórók.

A fehér (félig beszáradt) ragasztó, "sos javítás" volt, mert akvárium lett a lámpában, majdnem teljes hosszában repedt. Bár csak én látom és csak leszedett motorháztetővel, azért majd cserélem fekete olajteknő ragasztóra. (Van műanyag hegesztőm is, de féltem a foncsort, inkább ragasztom) Valamint mostmár a megégett helyzetjelző izzós részt is ki akarom műteni, az a terv hogy visszavágom a foglalatig és "szabadon" lesz az izzó. Úgy képzelem még mutatósabb is lesz mint eredetileg.

Előzmény: Avant1 (6348)
zsolie Creative Commons License 2021.04.22 0 1 6362

Amit én tapasztaltam az 2-3 éves autó volt, az A2-nél ez nem működik. Pl. az A2 nem jegyzi a pontos hiba időpontját sem, ezért arra nem számítanék, hogy magától rendbejön. Főleg hogy egy aktív biztonsági eszközről beszélünk ami életet menthet. 3-5 ezerért egy független szervízben kitörlik a hibakódokat, de lehet, hogy programozni is kell hogy a rendszer felismerje a különböző egységeket. Így a fórumon csak találgatni tudunk, de szerintem abban mindenki egyetért, hogy a biztonságod többet ér mint pár ezer forintk, ezen én nem spórolnék. Mondhatnám, hogy én is ki tudom (sokan mások közülünk) neked törölni (több fórumtársnak is segítettem ) és szívesen meg is tenném ha nem a légzsákról és ezáltal a biztonságodról lenne szó.

Előzmény: Mészáros András (6361)
Mészáros András Creative Commons License 2021.04.22 0 0 6361

Hála nektek minden nap okosabb vagyok! Szóval ha jól értem, lehetséges hogy néhány nap használat után nem jelez a műszerfal hibát? Az hogy kiolvasható lesz nekem nem gond,csak ne virítson! :)

Előzmény: zsolie (6360)
zsolie Creative Commons License 2021.04.22 0 0 6360

Igen, ha minden jó az autóban akkor kell törölni a hibát. Vannak olyan vezérlők, hogy ha minden rendben akkor  x indítás után nem jelzi ki a műszerfal és működő képes a rendszer de kiolvasáskor a hiba megmarad. Az x lehet 40-50 felett is jóval, én nem várnám meg ezt, VCDS-el kitörőlni egy perc.

Előzmény: Mészáros András (6358)
Octi19 Creative Commons License 2021.04.22 0 0 6359

igen, jobb esetben.

Előzmény: Mészáros András (6358)
Mészáros András Creative Commons License 2021.04.22 0 0 6358

Kicseréltem a légzsákvezérlőt. Szeretek bütykölni,de olyan érzésem támadt ha még egyszer légzsák vezérlőt kell cserélnem tuti-biztos hogy sírva fogom tenni! :)   Tehát:   

 

   Légzsák csere/pipa     -   öv feszítő/pipa    - légzsákvezérlő/pipa    

 

A légzsák visszajelző természetesen még jelez. Akkor most következik a hiba törlése? Köszi!

 

 

Előzmény: freeeride (6356)
Mészáros András Creative Commons License 2021.04.21 0 0 6357

Aztaaa! Köszönöm! Adva van a donor, szóval kimazsolázom a vezérlőt is! Hihetetlen milyen hasznos infókkal láttok el,még egyszer köszönöm!! Szuper ez a csoport!!

Előzmény: freeeride (6356)
freeeride Creative Commons License 2021.04.21 0 0 6356

Szia András, meglehetősen szerény tudásom szerint ha nyílt a légzsák, akkor a (övfeszítő, légzsák, gyorsulásérzékelő is? mellett) légzsák vezérlőt is cserélni kell sajnos (kézifékkar mellett van). Lehet javítani is: szétszedik a vezérlőt, EPROM-ot kiforrasszák, a karambolos adatokat törlik, hibamentesre visszaállítják a szoftvert, visszaforraszt, visszaszerel.. szerintem egyszerűbb venni egy bontottat karambolmentes autóból. Szóval csak diagnosztikával szerintem nem megoldható:(

 

Kaper kolléga: le a kalappal!:) sokan vagyunk akik nem irkálunk, de azért nagy figyelemmel kísérjük a projektedet! (Te véletlenül nem dél-budai vagy?)

Írad, hogy szorult a váltód.. lehet, hogy nálam is szorul valami? ha fel van emelve a kocsi, üresben megforgatva az első kereket mennyire kell annak könnyen forognia? Nálam a hátsó kerékkel össze se lehet hasonlítani.. mi tud benne szorulni?   Mellesleg, pár hónapja cseréltem váltóolajat, majd pár hete megint, az eltelt kb 4-5000Km alatt zavarossá vált az olaj.. ez normális?

 

 

Mészáros András Creative Commons License 2021.04.21 0 0 6355

Köszönöm a gyors válaszokat! Jó fejek vagytok! :)

Octi19 Creative Commons License 2021.04.21 0 0 6354

Ilyesmire a legjobb egy BT csatoló amivel a telefonodon futtatott alkalmazás is képes a hibakódok törlésére.

Olyat keress, hogy: ELM327

 

Itt van róla egy videó.

Előzmény: Mészáros András (6352)
Avant1 Creative Commons License 2021.04.21 0 0 6353

Kínai olcsó műszert nem ajánlanék, mert károkat is okozhat. Rendes AutoDia vagy hasonlót inkább megérné már akkor. 

A legegyszerűbb és legolcsóbb lenne bármelyik márkafüggetlen, felkészültebb helyre elvinni és megbízni őket ezzel. Ha egyébként diag műszer nem kellene rendszeresen.

Előzmény: Mészáros András (6352)
Mészáros András Creative Commons License 2021.04.21 0 0 6352

Sziasztok! Korábban írtam miszerint a légzsák ikon(jogosan) világít! Vezető oldali ülés légzsák(komplett ülés csere) és öv feszítő cseréje korrekt módon megtörtént! Most ott tartok hogy még jelez a műszer mivel a központi egység nem lett törölve. Az lenne a kérdésem ilyenkor hogyan érdemes ezt elvégezni? Azt valahogy az alap elvem nem engedi hogy egy szervizben lehúzzanak ,mert gondolom ez egy ilyen: "rádug-műszer-kész" "30 eft"!! :)   Akkor már inkább egy diagnosztikai műszerre ruházok be ha van ilyen.  Tudtok ajánlani valami megoldást? "Ocsó" Kínai  műszer?? Köszi! Éljen a "homemade"!!!

Mészáros András Creative Commons License 2021.04.21 0 0 6351

Köszi !

Előzmény: Octi19 (6350)
Octi19 Creative Commons License 2021.04.20 0 0 6350

Elméletileg nem kell engedély, de ha nem biztonságosan van feltéve, vagy a formája, alakja, vagy bármilyen jellemzője szerint kilóg a jogszabályokban megengedett keretekből, akkor lehet belőle gond a műszakin.

Előzmény: Mészáros András (6349)
Mészáros András Creative Commons License 2021.04.19 0 0 6349

Sziasztok urak! Vettem 15 ezer jó magyar forintért egy elvileg (az eladó szerint kifejezetten audi) a2-hez spoiler szettet! Vortex,votex ha jól emléxem ezt mondta az öreg úr! Az lenne  a kérdésem hogy ezeket ha felszerelem kell valamilyen engedély? Igazából 2 küszöb toldat 1 első,1 hátsó toldat. Azért kérdezem mert ha problémás akkor nem vesződök vele(fényezés,felszerelés) felrakom jófogásra! Köszi a választ!

Avant1 Creative Commons License 2021.04.16 0 0 6348

Jól eldolgoztál vele! :) Én biztos kidobtam volna a kukába s vettem volna egy újat. Rossz hírem van sajnos, a dobozos lakkok mind besárgulnak idővel, max 3 évet bírnak. A 2k pisztolyból kiszórt lakkok jellemzően jobbak (de a legjobb a gyári bevonat, ami 15+ évig jó)

A fület kéne még újraműteni, mert az nagyon látványos így.

Előzmény: Törölt nick (6339)
zombi112233 Creative Commons License 2021.04.14 0 0 6347

WoooooooW! Nem tudom honnan ástad ezt elő, de nagyon szépen köszönöm! :) 

Előzmény: Törölt nick (6343)
Törölt nick Creative Commons License 2021.04.13 0 0 6346

Szia! Az esélytelenek nyugalmával kezdtem bele. Nem bíztam benne hogy sikerülni fog, ezért sima olcsóbb 1K lakkot vettem. Elvileg illik alapozót és 2k lakkot használni. Közvetlen a matt csiszolt felületet lakkoztam, nem volt polírozás. Felért egy varázslattal ahogy a matt csiszolt felület a lakktól tökéletesen fényes és átlátszó lett. Sokkal könnyebb és egyszerűbb az egészet megcsinálni mint ahogy álltalában előadják. Semmi szükség csiszológépre vagy polírozóra. Simán kézzel és vizes csiszolópapírral, könnyedén lecsiszolható a régi lakk.

Ezt fújtam rá:

Előzmény: Number-1 (6345)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!