Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2016.07.28 0 0 69794

Ha érvéghüvelyt használok, akkor nem tudok szemet hajtani. 

Előzmény: peti.olah (69792)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.28 0 0 69793

Ha csak ennyi vele a probléma, azt még be tudom vállalni. 

Tehát elektrokémiai probléma nem merül fel?

Az igaz, hogy a forrasztás mellett merev lesz a vezeték, de ezt nem tartom problémának. Ott nincs mozgatva, bilinccsel rögzítve van.

Előzmény: peti.olah (69792)
peti.olah Creative Commons License 2016.07.28 0 0 69792

A forrasztáshoz használt gyanta rideggé teszi a vezetéket, ahol véget ér a cin.

Meg ennyi forrasztást csinálni nem éppen szapora munka.

Csavaros kötés alá érvéghüvelyt tennék. Darabja 3 forint, de legalább haladós, és nem kell a pákát húzgáljad a kanóccal.

Előzmény: Törölt nick (69791)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.28 0 0 69791

Köszönöm, ennek is hasznát fogom venni egyszer, de most az armatúrában lévő csavaros csatlakozóba kell bekötnöm a sodrott vezetékeket, és azt hallottam, hogy újabban nem javasolják elforrasztani a végét. Mi igaz ebből, illetve mi az oka? 

Előzmény: Jahno (69790)
Jahno Creative Commons License 2016.07.28 0 0 69790
Előzmény: Törölt nick (69789)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.28 0 0 69789

Sziasztok Urak!

 

Mi a véleményetek arról a megoldásról, hogy a sodrott réz ér végét elforrasztom, hogy nem nyíljon szét, és így csavarozom a helyére. 3X1,5-es vezetékről van szó, mennyezeti világítás egy teremben, összesen 1600 Watt. (14 armatúra, 28 db 58 Wattos neon, egyik táplálja a másikat, tehát lengő kábelről van szó.)

*Steve Creative Commons License 2016.07.28 0 0 69788

és a csengőhöz mikor húz a szaki érpárat? Soha vezetéket ,kábelt de érpárat tuti nem

Előzmény: GeriSoft07 (69787)
GeriSoft07 Creative Commons License 2016.07.28 0 0 69787

a 230V AC csengő is gyengeáram, meg a 110V hangszóró is

Előzmény: *Steve (69786)
*Steve Creative Commons License 2016.07.28 0 0 69786

ne keverjük már a fogalmakat érpárröl max gyengeáramu cuccnál beszélünk pl távközlés de 230 v Ac nál tuti nem

Előzmény: Sarawak (69785)
Sarawak Creative Commons License 2016.07.28 0 0 69785

Rendben, akkor majd a 230 V-ost használom, de előtte megnézem a myomógomb meg a hozzá vezető érpár állapotát is.

Előzmény: C20NE (69782)
C20NE Creative Commons License 2016.07.28 0 1 69784

A csengoreduktor egyetlen ertelmes felhasznalasa az volt, hogy tapot csinaltal belole a Sokol radionak, hogy a Nagyinak ne kelljen elemet vennie. A regi cuccok biztonsaga sem volt az igazi...

Előzmény: Sarawak (69781)
Jahno Creative Commons License 2016.07.27 0 0 69783

Ha alkalmas...

 

Panelban meg azért, mert annak idején még a kapcsoló is olyan volt, amiről könnyen leeshetett a burkolat. Innentől gondolom nem kell tovább magyarázni. Meg mindenki gányolt mindenfelé és felénk pld. szépen a sorjás fémajtón megy át, így egyre több a kritikus pont, ahol be lehet szopódni.

 

Nálam egy falapra volt felcsavarozva a régi beltéri KGSTs kapcsoló, azzal együtt meg fém kapura kötegelve. Viccnek is szar.

Előzmény: Sarawak (69781)
C20NE Creative Commons License 2016.07.27 0 1 69782

A villanykapcsoló és a csengő nyomógomb között, pláne egy zárt lépcsőházban mi a különbség? Ha a kábel alkalmas , a nyomógomb alkalmas ne tétovázz!

Előzmény: Sarawak (69781)
Sarawak Creative Commons License 2016.07.27 0 1 69781

Ja igen, ilyenek vannak, de gondolom nem véletlenül csak 8V-ot vittek ki minden panellakásban a nyomógombhoz.

 

Vagy azt mondod, hogy bátran tegyek be egy ilyet és vigyem ki 230 V-ot a nyomógombig?

Előzmény: C20NE (69779)
Jahno Creative Commons License 2016.07.27 0 0 69780

Én pattintottam mellé egy trafót és kész, még mindig olcsóbb volt, mint az egyben trafós csengő. Előzőleg tán betettem a fényképet, hogy az idióta barma villanyász (nem, ez nem villanyász) hova vitte ki a 230at...

Előzmény: C20NE (69779)
C20NE Creative Commons License 2016.07.27 0 0 69779

Én ilyet használtam:

 

 

Benne van minden, csörög is rendesen, de 230V-ot ki kell vinned a csengő nyomógombhoz!

Előzmény: Sarawak (69778)
Sarawak Creative Commons License 2016.07.27 0 0 69778

Rendben, nagyon köszönöm a tanácsot! 

 

Bojlerem nincs szerencsére, központi fűtés/melegvíz van.

 

Még egyet kérdeznék: a bejárati csengőt a régi dobozból hogyan tudom helyettesíteni? Létezik olyan sínre szerelhető csengő, ami megegyezik a régi megoldással, vagyis 230 V-al kell megtáplálni és 8 V körüli kimenetet kell rövidrezárni a nyomógombbal hogy szóljon?

 

Nézegettem már villamossági webshopok kínálatát, de eddig mindhol csak csak olyan sínre szerelhető megoldást láttam, hogy külön meg kell venni egy 230/8 V-os trafót, és külön egy 8V-os csengőt és így együtt már elég húzós az áruk egy mezei csengőhöz képest.

 

Ezt gyakorlatban hogy szokták megoldani, mindenki megveszi külön a trafót + a csengőt is?

Előzmény: Törölt nick (69773)
Peter atyuska Creative Commons License 2016.07.27 0 0 69777

Az összes szabály és előírás kimondja hogy külön mért rendszerek nem közösíthetők nulla és földelési szinten egyetlen egy helyen ez a mérési pont.

Előzmény: kneissl (69768)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.27 0 0 69776

Nekem oszlopról 3 fázis meg a PEN jön.

Óraszekrénybe van bekötve saját földelőszondáról egy védőföld.

Szóval az órák előtt már csak egy nulla van, az biztos.

Előzmény: ötfelezős (69772)
gergerg Creative Commons License 2016.07.27 0 0 69775

Nem lett megfejtve akkor sem.

Előzmény: Jahno (69734)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.27 0 0 69774

Mi a f.asznak linkelek, ha nem kattintasz rá?

 

A fogyasztói mért hálózatot az MSZ 447 szabvány szerint kell létesíteni. A szabvány ezzel kapcsolatban a következő előírást adja: „7.2.1. Ha a fogyasztásmérő berendezés több, különböző árszabású fogyasztásmérőt tartalmaz (mert a fogyasztókészülékek elszámolási árszabása nem azonos), akkor ezen fogyasztókészülékek hálózatát egymástól elkülönítetten kell létesíteni.”

 

5. § (1) A „B” árszabás szerint számolható el a felhasználó által meghatározott bármely, szakaszosan is biztonságosan üzemeltethető, külön mért – az elosztó vezérlőberendezésével vezérelt felhasználói áramkörre állandó jelleggel, megfelelő segédeszköz hiányában állagsérelem nélkül nem leválasztható módon, nem dugaszolhatóan csatlakoztatott – felhasználói berendezés fogyasztása.

 

Értelmezés: Ha az A1 és B árszabás között ide-oda kapcsolgató készülék működik, akkor a kedvezményes időszakban a vezérelt áramkörön nemcsak az elosztó vezérlőberendezésével vezérelt, és nem állandó és állagsérelem nélkül leválasztható jelleggel rögzített készülékek is lesznek.

 

Az üzletszabályzat 6.10.2. fejezetének rendelkezése szerint a rendszerhasználó részéről szerződésszegésnek minősül különösen, ha:

c. „a felhasználói, termelői berendezések létesítésére, üzemeltetésére, a villamos művel való összekapcsolására vonatkozó előírásokat nem tartja be”. E szerződésszegés jogkövetkezménye: a kötbér, a rendelkezésre állás szüneteltetése, azonnali hatályú szerződésfelmondás és a szolgáltatás megszüntetése. A kötbér mértéke lakossági fogyasztók esetében 10 000 Ft, nem lakossági, profil elszámolású rendszerhasználóknál 25 000 Ft, egyéb kisfeszültségű rendszerhasználóknál 50 000 Ft.

Előzmény: kneissl (69767)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.27 0 0 69773

Vidd be a PE-t a szobába is mindenképp. A PC ritkán lesz zárlatos, a TV sem egy elromló valami, de amikor igen, olyat üt, mitn a lórugás.

Ezek melegpadlós helyiségek, tehát meghalni nehezebb, de ettől még nettó életveszély a tiszta fém, megérinthető (és naponta megérintett) PC-t földelés nélkül járatni.

 

Gondoskodj földelt aljzatokról a szobában, ha ennyire simán módodban áll. Akkor nyugodtan mehet az új lakáselosztó+fi, és sokkal nyugodtabban alhatsz.

Nem fog a fi leverni, vagy ha esetleg mégis, akkor legalább tudod, valami rossz még mindig.

 

Villanybojlert kifelejtettem, bár az nem lakótelepi történet.

Soha karban nem tartott zombi hajdú verdesi a FI-t mind, mert vizben úszik benne az áram.

"Dehát működik, mondja a tulaj, nincs pénzem másik bojlerra a hülye fi miatt".

Aztán van, aki felfogja, hogy 90V-os vízben fürdik, és a csoda mentette meg eddig ,hogy megfogjon valamit, ami nagyon más potenciálon van, van aki sosem érti meg.

 

Előzmény: Sarawak (69762)
ötfelezős Creative Commons License 2016.07.27 0 0 69772

Ez vezetékezés függő. 

A nullák előbb utóbb közösítve vannak, és jellemzően a biztosítószekrényben egy sínre van kötve az összes.

 

Ezt bármikor mondd el próbaképpen egy áramszolgáltatósnak, aki méréssel foglalkozik - de javaslom, előtte kötözd le.

 

Egyébként, már csak az ohm törvény sem szeretné ezt...

Előzmény: kneissl (69765)
ötfelezős Creative Commons License 2016.07.27 0 0 69771

súlyos szakmai melléfogás = nagyon gány

Előzmény: ötfelezős (69770)
ötfelezős Creative Commons License 2016.07.27 0 0 69770

Ha nem külön lett kivezetékezve valamiért az egész a vezérelt fogymérőtől, egy külön alkalommal, akkor esélyes, hogy csak a vezérelt fázis megy el a fogyasztóhoz, a nullát meg valahonnan megkapja. 

 

Ez sajnos súlyos szakmai melléfogás.

Előzmény: kneissl (69765)
C20NE Creative Commons License 2016.07.27 0 0 69769

Mert most már másról beszélsz!

 

Én erre reagáltam: " esélyes, hogy csak a vezérelt fázis megy el a fogyasztóhoz, a nullát meg valahonnan megkapja   "

Előzmény: kneissl (69768)
kneissl Creative Commons License 2016.07.27 0 0 69768

Miért gány ??

Az oszlopig vissza kellene mennie egy külön nullvezetőnek a vezérelt fázis miatt...?

Előzmény: C20NE (69766)
kneissl Creative Commons License 2016.07.27 0 0 69767

Egy szekrénybe szerelt automatikus átkapcsoló megoldás nem kell hogy tartalmazzon dugaszolható csatlakozást - tehát megfelelő... megfelelő..???

 

Másfelől egy vezérelt áramról megtáplált dugaljba csatlakoztatott mosógép teljesen egybevág a szolgáltató érdekével: amikor nem tud mit csinálni az energiával és aktiválja a vezérelt hálózatot, akkor a gép elkezd fogyasztani, a jóember meg kifizeti a fogyasztást.... de ettől még lehessen már mosni nappali áramról is...

Előzmény: Törölt nick (69733)
C20NE Creative Commons License 2016.07.27 0 0 69766

A fene tudja nálunk és amiket láttam a vezérelt fogyasztásmérőből a mért fővezeték megy a biztosíték táblára majd innen megszakítás nélkül a bojlerbe hőtárolós kályhába. Saját dedikált nullával és védővezetővel.

 

Amit írtál, hogy valahonnan kap majd nullát is, az nekem nagyon gánynak tűnik!

Előzmény: kneissl (69765)
kneissl Creative Commons License 2016.07.27 0 0 69765

Ez vezetékezés függő. 

A nullák előbb utóbb közösítve vannak, és jellemzően a biztosítószekrényben egy sínre van kötve az összes.

 

Ha nem külön lett kivezetékezve valamiért az egész a vezérelt fogymérőtől, egy külön alkalommal, akkor esélyes, hogy csak a vezérelt fázis megy el a fogyasztóhoz, a nullát meg valahonnan megkapja. 

 

A belinkelt átkapcsoló automatikába illek még egy késleltetést betenni, ami először lekapcsolja az egyiket, és pár másodperccel utána kapcsolja fel a másikat.

 

Ha meg valakinek jó a kézi átkapcsolás, akkor simán vesz egy erre való kapcsolót a boltban, aminek van 3 állása, egyik nappali, második minden lekapcsolva, harmadik vezérelt. Így a két feszültség alatti állapot között mindig van egy "áramtalanított" állapot.

Előzmény: ötfelezős (69742)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!