Keresés

Részletes keresés

hegyaljai4 Creative Commons License 2022.08.03 0 0 56004

Nem kell az M85-A3 autópálya kapcsolat? Egyébként az az EU alapjogait sérti (áruk és emberek szabad mozgása) 

Előzmény: rm40 (56003)
rm40 Creative Commons License 2022.08.03 0 0 56003
trizs77 Creative Commons License 2022.08.02 0 0 56002

Vasárnap mentem a 150-es vasúti fővonal Délegyházi átjáróján.

Az állomás déli végén.

 4 vágány van ott.

 

Mivel a vonalat épp átépítik, fényjelző és félsorompó leszerelve, egy andráskereszt van helyette.

 

itt :

 

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.08.02 0 0 56001

Remélem, az andráskereszt letakarását is beleértetted arra az időre, amíg nem jöhet vonat.

Előzmény: toto92 (55984)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.08.02 0 0 56000

B terv: jelzőőr általi biztosításra váltás, de ez nyilván csak a nagy forgalmú átjárókra jön szóba.

Előzmény: toto92 (55988)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.08.02 -1 0 55999

Akármi miatt javítják, a javítás végeredménye a működő vonal lesz, és akkorra a jelzőrendszernek is működnie kell.

Másrészt, a fénysorompó elsötétülése nemcsak javítás miatt fordulhat elő, hanem -- és ez a több eset -- meghibásodás miatt is, az pedig mindig mihamarább kijavítandó.

(Ha van egy hibafajta, akkor annak az összes lehetséges változatát célszerű átnézni, mert a gyakorlatban mindegyik fajta hiba megeshet.)

Előzmény: toto92 (55997)
trizs77 Creative Commons License 2022.08.02 0 0 55998

Az, hogy ha jön vonat és sötét a fénysorompó és STOP táblának tekintik, az csak addig engedhető meg amíg a hibát ki nem javítják, nem tovább!

 

--------------------------------------------------------------

 

Jó.

A hibát majd kijavítjuk 40-80 nap múlva.

Így már jó ?

toto92 Creative Commons License 2022.08.02 0 3 55997

Baszki, a beszélgetés onnan indult hogy áramszünet van a vonalon felújítás miatt, én erre reagáltam, az nem érdekel hogy neked nem megy a szövegértés és össze-vissza ugrálsz a témák közt.

Előzmény: Hírfigyelő (55996)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.08.02 -1 0 55996

Igen... De én mit írtam??? Nem ezt!!!!

 

Azt írtam: "Az, hogy ha jön vonat és sötét a fénysorompó és STOP táblának tekintik, az csak addig engedhető meg amíg a hibát ki nem javítják, nem tovább!! Az csak a vész-szabály vagy tartalék szabály a hiba esetére! Azt nem szabad úgy hagyni!!!"

 

Azt írtam tehát, ha jön a vonat... ilyen esetben pedig már újra működő vonalról beszélünk! És ott működnie kell a jelzőberendezésnek, és ha ilyenkor meghibásodik a fénysorompós jelzőrendszer és / vagy a rúdsorompó, akkor azt azonnal ki kell javítani, mert balesetveszélyes!!!

Előzmény: toto92 (55986)
ghosty9 Creative Commons License 2022.08.02 0 0 55995

Azt mi spec. helikopter-leszállónak hívjuk.

 

És hát, nyilván föltűnt, Szeged előtt hány szintbéli körforgalom van, és az mégsem járja, hogy Lázár-földre menet is ilyenekbe fusson az ember.

 

(Aztán az elkerülőn mégis csupa szintbeli körforgalom van.)

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55993)
Fenyőfatalp Creative Commons License 2022.08.02 0 1 55994

Igen, és Zalában - legalábbis egy időben, úgy 10 éve kb. - divat volt miniatűr táblákat kitenni. Tehát nem csak az elhelyezés volt messze az ideálistól, hanem a méret is alig észre vehető :)

Előzmény: trizs77 (55903)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.08.02 0 0 55993

Akartam kérdezni: miért volt szükség arra a glóriára a Vásárhely előtt? Nem maradhatott volna a Földön a tervező? Kb. Ez zavar hatott meg ami a tótkomlósi kaland hoz vezetett…

Előzmény: ghosty9 (55991)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.08.02 0 0 55992

"A gps aztán elterelt Tótkomlós felé Vásárhely után."

 

Annál rosszabb úton amúgy mostanában nem jártam (ha sehová sem vezető mellékutakat nem számolok). Mókás amúgy, hogy kb. km-enként változik, van szaksaz, ahol tökéletes.

 

Erről szándékosan nem szóltam, nem jár ott csak a helyismerettel rendelkező, vagy pocsékul beállított GPS-es. Ahogy mondod, külsős fejjel azt hittem, hogy Csongrádnak kevesebb pénz jut útkarbantartásra, mert A Békés táblától kiváló az út. Aztán ahogy romlottak az időjárási viszonyok (komoly vihar), úgy változott az út is. Több szeplőt eltakart az utat betakaró vízfelület: lehetett sakkozni vajon hol van igazi kátyú… de megúsztuk. Ténfergett pár megzavarodott őz is az úton, dehát sebességről ilyen körülmények között szó sem lehetett, ezért mindenki épségben mehetett haza.

Előzmény: ghosty9 (55991)
ghosty9 Creative Commons License 2022.08.02 0 0 55991

"Szóval, az 55-ös továbbra is jó állapotban van, de a 47-esen a Tisza hídat, Algyő után, eddig sem sikerült megduplázni. Ez baj."

 

Ettől eltekintve amúgy a 47-es is jó állapotban van (kb. egyszerre csinálták meg az 55-össel), Szeged-Békécsaba között vagy hogy. Csaba-Debrecen relációban borzalom.

 

(Illetve a kivágott fasorok pótlását nem nagyon igyekeznek befejezni, ami szintén nagy gáz. Meg a bicikliutat sem biztos, hogy mindig az út mellett kell vezetni, időnként egyenesen a bukótérben...)

 

"A gps aztán elterelt Tótkomlós felé Vásárhely után."

 

Annál rosszabb úton amúgy mostanában nem jártam (ha sehová sem vezető mellékutakat nem számolok). Mókás amúgy, hogy kb. km-enként változik, van szaksaz, ahol tökéletes.

 

"sorompó nyitva, lámpa nem ég!"

 

Én Röszke és Mórahalom között (kb. a kertek alatt) olyanba is belefutottam, hogy az átkelő előtt kerestem a vonatot jobbra-balra-jobbra-balra, nincs, de tudat alatt csak zavart valami.

 

Frissen föl volt szedve a sín...

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55979)
ghosty9 Creative Commons License 2022.08.02 0 0 55990

"Eredetileg minden nagyváros melletti autópálya szakasz ingyenes maradt, hogy segítse a várost elkerülő forgalmat."

 

Ez ebben a formában amúgy nem igaz. Itt Szegeden az M5-ös város melletti szakasza ingyenes volt, és az is maradt az elkerülő út megépülése után is(!). Viszont az M43-as fizetős volt mindig is (az M5-47-es út relációban is), pedig ott nincs és nem is volt alternatíva.

 

Aztán jött a megyei matrica a maga szokásos kapkodós módján, és minden visszafizetősödött.

Előzmény: trizs77 (55976)
eMPet Creative Commons License 2022.08.02 0 0 55989

"akkor azt arra az időre írják ki egy-két külön táblán az autósoknak"

 

Ilyet már láttam, pl. a 150-es felújtásánál valahol, hogy a fénysorompó nem üzemelt (lehet, hogy le is volt már szerelve), viszont egy kiegészítő táblát helyeztek el a vasúti átjáróra figyelmeztető tébla alá, hogy "a vasúti átjáró biztosítása megváltozott". Autós oldalról nézve ez lenne a normális.

Tehát biztosítatlan és automatikusan stop a közútnak. Az meg nem szabályozási kérdés, hogy szinte senki sem tartotta be...

Előzmény: Hírfigyelő (55983)
toto92 Creative Commons License 2022.08.01 0 2 55988

A földi halandónak semmi köze hozzá. Neki egy dolog fontos: jöhet ott vonat vagy nem. Innentől kezdve go to 55984. Ha maximum csak a PFT-sek jönnek a kis sárga TVG-jükkel vmax=40-el, akkor mehet a fólia a fénysorompóra, maximum megállnak az átjáró előtt és az egyikük jelzőbottal fedezi az átjárót amíg átgurulnak rajta. Ha jöhet Szergej is 20 darab rakott teherkocsival (mint anyagvonat a felújítás miatt), akkor meg maradjon a fekete fénysorompó, mert az nem fog megállni az átjáró előtt.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55987)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.08.01 0 0 55987

Az rendben van, de földi halandó ezt honnan tudja meg?

Előzmény: toto92 (55986)
toto92 Creative Commons License 2022.08.01 0 1 55986

Lehet tévedek (javítson ki egy vasutas ebben az esetben), de ha a felújítás miatt ki van kapcsolva a vasúton a biztosítóberendezés, akkor a fénysorompó se fog menni.

Előzmény: Hírfigyelő (55985)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.08.01 -2 0 55985

A fóliával egyetértek. Viszont ha jöhet vonat, akkor a fénysorompós és/vagy a lezárható sorompórudas rendszernek működnie kell (felváltva villogó piros jelzés, ill. rudas lezárás).

 

Az, hogy ha jön vonat és sötét a fénysorompó és STOP táblának tekintik, az csak addig engedhető meg amíg a hibát ki nem javítják, nem tovább!! Az csak a vész-szabály vagy tartalék szabály a hiba esetére! Azt nem szabad úgy hagyni!!!

Előzmény: toto92 (55984)
toto92 Creative Commons License 2022.07.31 0 1 55984

Ha teljességgel kizárható hogy ott rendes vonat jön, akkor le kell fóliázni a fénysorompót és kész. Ha jöhet vonat, akkor meg maradjon így sötéten.

Előzmény: Hírfigyelő (55983)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.31 -1 0 55983

Ez egy jól belátható átjáró.

Csak mégis fenntartom azt, hogyha szünetel a vonatforgalom, akkor azt arra az időre írják ki egy-két külön táblán az autósoknak, hogy ne érje őket váratlan meglepetésként a nem működő, jelzést nem adó sorompó, mert ez mégis olyasmi, ami a megszokott forgalmi rendtől eltér, a már említett STOP-táblaként értelmezés és a hirtelen lefékezés lehetősége miatt. (És ilyenkor az ideiglenes kitáblázásnak előjelző jellegűnek kell lennie kb. 150-200 m-ről.)

 

[!] A vasúti átjáróknál egyébként olyan kiugróan magas a súlyos balesetek aránya, hogy az ide vonatkozó szabályokat is meg az átjárót lezáró sorompórendszerek korszerűsítésén is komolyan el kellene már egyszer gondolkozniuk az útügyi mérnököknek. Múlt hónapban ilyen baleseti hírek sűrűbben szerepeltek a TV-híradókban. Valamit tenni kellene... !

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55981)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.07.31 0 0 55982

Ijedtségről szó sem volt, elővigyázatosság, inkább. Meg, ugye, felmerült ez a téma itt a napokban…

Előzmény: Hírfigyelő (55980)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.07.31 0 0 55981

Előzmény: Hírfigyelő (55980)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.31 -1 0 55980

"a 4431-es keresztezi a lokősházi vasütvonalat. sorompó nyitva, lámpa nem ég! Később megtudtam, hogy a Csaba-Lökősháza közötti szakaszt éppen újjáépítik, ezért az áramszünet."

 

Te pedig kis híján megijedtél -- jogosan -- hogy nem az-e a helyzet, hogy akkor nem ég a lámpa és akkor van nyitva a sorompó, amikor jön majd a vonat? Jogos az aggodalom, a hibás fénysorompó bármikor okozhat bajt, függetlenül attól, hogy olyankor azt "STOP"-táblának kell tekinteni és kötelező jelleggel meg kell állni. -- Igazán kiírhatták volna a nagyobb forgalombiztonság kedvéért, hogy: "A vonatforgalom X-től Y napig szünetel!". Ha ui. valamelyik autós későn látja meg hogy meg kell állni -- a kötelező jelleggel történő "STOP"-táblának tekintés miatt -- , és emiatt vészfékez, és éppen jönnek mögötte, akkor egy ráfutásos baleset hátulról belerohanással "garantálva van", főleg olyan helyeken, ahol a vasúti átjáró egy élesebb kanyar után követezik.  -- [?]Ez az átjáró kanyar után, vagy egy egyenes, és jól belátható útszakaszon van?

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55979)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.07.30 0 0 55979

Szóval, az 55-ös továbbra is jó állapotban van, de a 47-esen a Tisza hídat, Algyő után, eddig sem sikerült megduplázni. Ez baj.

A gps aztán elterelt Tótkomlós felé Vásárhely után. Ha már arra, akkor szemrevettük a felújított Wenckheim kastélyt is Szabadkígyóson. OK.

Utána jött a meglepetés: a 4431-es keresztezi a lokősházi vasütvonalat. sorompó nyitva, lámpa nem ég! Később megtudtam, hogy a Csaba-Lökősháza közötti szakaszt éppen újjáépítik, ezért az áramszünet. Na, de ha nem tudom ezt meg, akkor biztos anyáztam volna itt egy sort én is…

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55964)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.30 0 0 55978

Most látom, a leikszelt nyilakhoz képest pont a fordított irányból nézett képlinkeket sikerült betennem; ettől azonban a táblák piros X-jei és az érvénytelen útirány-nyilak, és a lényeg jól láthatóak és jól érthetőek.

 

Kis költséggel matrica = nem kell mindig mindjárt a drágább táblacserére költeni!

Előzmény: Hírfigyelő (55977)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.30 0 0 55977

"Aki nem ismeri a történéseket az bizony fennakad a táblázáson, útszámozáson.

 

Egy kevésbé felkészült közutas akárki rájött, hogy ha a 8-as útnak készült Fehérvár Nyugaton új bekötő útja az M7-es autópályába, akkor mit csináljon hogyan nevezze a 8-as út régi,Fehérvár keleten meglévő elkerülő útját amit a köznyelv "északi elkerülőnek" hív ?

 

Nosza elnevezte 7-es útnak....................................:-(((

 

Tehát a 8-as út ezen szakasza (északi elkerülő) jó 40 év után új nevén 7-es út lett.

A táblák cseréjére viszont nem volt pénzük, ezért lehetett olyat fotózni amit olvtársunk az 55966-os hozzászólásában betett.

 

Mondjuk az a logikusabb."

 

 

No igen, az mindenképpen káoszt szül(het), ha egy időközben átszámozott útszakasz esetben nem fordítanak gondot és/vagy pénzt a táblák cseréjére. De az hogy semmilyen megoldást ne találjanak a táblahiba kiigazítására, azt nem tudom elképzelni, mert az itt alább következő mondatomban leírt megoldás nem olyan pénzigényes mint egy komplett táblacsere, és ezért tartósabb átmeneti megoldásként sok helyütt használják is.: >> ... ..

 

.. ... Szóval: Az átmeneti megoldás az szokott lenni ilyenkor, hogy direkt gyártanak olyan táblamatricákat, amellyel az átjavítandó táblá(ka) felül-levonózzák (felülmatricázzák), és e matrica háttérszíne is és betűszíne is pontosan megegyezik a felülmatricázandó tábla háttérszínével és betűszínével. Ha pl. útba igazító táblákról van szó -- mint a jelen esetben is -- , akkor a matrica háttárszíne zöld, és betűszíne fehér, azonos betűméretben, éppúgy, mint az átjavítandó tábláé, sőt, e matrica még az esti olvashatóságot lehetővé tévő foszforeszkáló festési színek követelményeinek is eleget tesz. E matricák nagyon erősen tartósan öntapadósak, így akár több évet is kibírnak, tehát e megoldás !minőségi!.

 

Így ha  pl. csak az útszámozást kell kijavítani, akkor -- a jelen esetben pl. -- a "7"-es számot felülmatricázzák "8"-asra, azonos háttér- és betűszínekkel. És a kiigazítási költség már sem egy több százezer forintos új tábla ára lesz, hanem csak egy 4-5000 Ft-os minőségi, nagyon erősen tartósan öntapadós táblamatrica árát kell ebbe belefektetni.

 

Mifelénk láttam pár ilyen javítást, és évekre megállják a helyüket. Az egyik ilyen példa erre a 3317-es út és a 3503-as út kereszteződésében van, ahol az eredeti táblafelirat a 3317-esről lekanyarodás lehetőségét jelzi a 3503-as út északi, jelentősen leromlott szakasza felé, amely a 36-os útra visz át Tamásbokor környékére, és felirata:

"Tamásbokor --->", ill. szemből "<--- Tamásbokor", attól függ hogy a 3317-esről K-->Ny-i, avagy Ny-->K-i irányból nézzük e táblákat. (A 3503-as dél felé vivő része jó, ez köti be a 3317-esbe Hajdúdorog városát.

A lényeg, hogy a "Tamásbokor" ---> és "<--- Tamásbokor" feliratok le vannak ragasztva egy X-szel, hogy mindenki lássa hogy ez az út véglegesen használhatatlanná vált (az útburkolata ui. felbomlott, és gyakorlatilag töltött földút vált belőle...). Itt a X jelzéseket matricázással vitték fel, és mellette a "Tamásbokor" ---> és "<--- Tamásbokor" feketén áthúzott fehér betűs matricázással egyszerűen "áthúzták" (= átmatricázták).

 

Egy átjavított tábla még mindig jobb, mint a megtévesztő feliratokat úgy "felejteni"!!!

 

Képek: >>

 

["Tamásbokor" ---> X] 1. https://www.google.com/maps/@47.8649438,21.5008751,3a,75y,85.11h,85.01t/data=!3m6!1e1!3m4!1sU8fFQhx74dprYLDso4OfIg!2e0!7i16384!8i8192

 

["X <--- Tamásbokor"] 2. https://www.google.com/maps/@47.8649757,21.5025398,3a,75y,265.98h,86.57t/data=!3m6!1e1!3m4!1sLxJbPJzuObDOoMhXNmvhNw!2e0!7i16384!8i8192

 

[Vázlatos Térkép] 3. https://www.google.com/maps/place/Hajd%C3%BAn%C3%A1n%C3%A1s/@47.8529114,21.4558284,13z/data=!4m5!3m4!1s0x47475ab7622ad26f:0x400c4290c1e1330!8m2!3d47.843004!4d21.4242691

 

[Műholdas térkép] 4. https://www.google.com/maps/place/Hajd%C3%BAn%C3%A1n%C3%A1s/@47.8529114,21.4558284,9658m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x47475ab7622ad26f:0x400c4290c1e1330!8m2!3d47.843004!4d21.4242691

Előzmény: trizs77 (55973)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.30 0 1 55976

Eredetileg minden nagyváros melletti autópálya szakasz ingyenes maradt, hogy segítse a várost elkerülő forgalmat.

 

Azután ezt elkezdte a politika megszüntetni.............................:-(((

 

 

 

 

Előzmény: MCA-001 (55974)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.30 0 0 55975

Igen.

Előzmény: MCA-001 (55974)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!