hello.. van egy MPM2-es kis gépem.. miért lehet az hogy alapjáraton pötyög órákig de ha gázt adok akkor egy idő után mintha elfogyna az üzemanyag.. megáll és csak egy kis idő múlva lehet újra indítani..
Ha igy jártál, akkor az üza ellátással nem lehet gondod. Milyen a gázbowden? Merevhuzalos? Akkor valószinűleg a karnál van a baj a merev drótot nem mozgatja !!!(Volt nálam is olyan, hogy a drót nem mozgott a bowdenkülsőben, inkább görbült.) Egy próbát megér !
Összeraktam a kapálót, az a gond hogy mindenhogy ráér a villa a csapágyra söt rá is kell állítanom mivel behúzom a kuplungot akkor viszi a gépet, úgy hogy muszáj úgy ráállítanom hogy a villa folyamatosan ráérjen a csapágyra
MTD ,,csárlim ,, van indúl pöccröff ,teknősön működik ,de húznám a kart nyusziba csak fuldoklik ,, a karbin viszont tudok gázt adni és ki is forog, most egy pici fát szorítottam oda ,hogy legyen fordulat .. Mi lehet a baj ?? köszönöm a választ
Nekem a karnál amit kézzel behúzok nincs álltó csavar csak a hajtóműnél. holnap csapágyat kell vennem, mi van ha sima csapágyat veszek ami méretre ugyan az csak nincs rajt az a lemez?
Kuplung az nem kell van 3 is csak a csapágy megy el azt kell néznem.Azt nem értem mért sima golyós csapágyat találtak ki ide mikor az erőhatás más, sima csapágyra rá van téve egy lemez és úgy nyomja le a vila
A bordás tengely körüli központi rugó állandóan felnyomja az alsó részt. Kuplungoláskor, a kézi kar által meghúzott bovden, a kiemelőkart mozdítja el amelyen a rászerelt villa húzza le a kuplung alsót.
A rugóval szerelt villa a fordított kuplungos gépeken van. Itt alaphelyzetben a kuplung nyitott helyzetben van. Ez a rugó húzza le a villát, hogy biztosan oldva legyen a kuplung.
Nálam biztos mindig ráér a villa a csapágyra, de most találtam egy képet a neten ahol van a villán egy rugó, nálam ez nincs, nekem 3 aljam van de egyiken sincs,kéne oda rugó, ami visszahúzza?
Őszintén nem tudtam hogy kétféle villa van a kf kuplunghoz,nekem 2db dragon(KF) van a fatalabb 8éves az idősebb a legelső dragonok egyike, eredeti villa-csapágy mindkettőnél pedig igencsak sokat mennek és nem garázs gépek.
Ernyimen nagy van és 5 lovas motor, de a csapágy zabálást nem értem mitől lehet?Gondolkodtam röpsúlyoson, valaki azt mondta gordélyosnál nem jo, csak kapálni, nem értem miért csak arra? Én a hegyre szoktam járni rendszeresen vele
"A kicsi kuplung kb. 4 lóerőig tervezték" Bőven túlteljesíti, nálam 5,5 motor kuplung előtt felező mégsem csúszik meg na jó rakott kocsinál indításnál van egy kis nyikkanás.(nagy kuplungal is megcsinálja)
az a gond ha úgy állítom be hogy ha kivan engedve, és mikor behúzom a kuplungot előszór csak épp hogy a szélét kapja el a villa , tudom mikor teljesen behúzom akkor már bőven ráér a villa a csapágyra, vagy ez így természetes?Meg két típusú villa is van, melyik milyenre való?
A kf kuplungnál a kinyomó csapágy csak a kiemelés pillanatában dolgozik, jól beállított kuplungnál nyugalmi tehát összekapcsolt helyzetben a villa gyakorlatilag nem érinti a csapágyat(lemezt).
Tudnék felrakni, de az ennyimen nagy kuplung van, tudom viszonyítani mert kicsim is van.Most nézem, az a gond hogy a kinyomó csapágy szélét éri el a kinyomó villa és azért darálja le a szélét rendesen leszokja esztergálni, egy idő múlva.Nem tudom hogy kéne beállítani a kuplungot, a villa kicsit ráérjen a csapágyra mikor kiengedem vagy legyen lokkerja?
1. a képeken látható kapákat illik már cserélni, van olyan mértékű a kopás?(KF04)
2. néztem a neten hozzávaló késeket, de azok mintha más formájúak lennének. Pl nincs akkora íve, görbülete. Létezik, hogy az enyémbe méretazonos, de más típushoz valót rakott az előző tulaj?
hozzáértőket kérdezném, hogy a honda gcv160 mit szól a brisk super n17c gyertyához? nem tudom most milyen van benne, használtan vettem a gépet, cserélve nem tudom volt-e benne. de ez a gyertya itt van kéznél (briggs motorba vettem korábban azt hiszem), vadi új. infót nem nagyon találok ezügyben.
Bizony, nagyon ígéretes szerkezet. Szerintem nem veszik mint a cukrot. Nincs még elég tapasztalat. A motorról írtaknak, ha csak fele igaz akkor az már tök jó. A lehajtás is tökéletes. Amit kicsit neheztelek, a hatszög tengely. Az a 23 mm lehetett volna combosabb. De ez ne zavarjon. Van egy Hako gépem, azon 36 mm a hatszög laptáv. Ehhez viszonyítok. Talán kár is volt megjegyeznem. Tökéletes gépet úgy sem találsz. Mindenhol van egy leggyengébb láncszem.
Kicsit furcsállom, hogy az Emak motoros Oleo gépekről mennyire nincs felhasználói vélemény. Én a 200.000 Ft alatti kategóriát nézegettem. A konstrukció alapján akár még jók is lehetnének: acél hengeres, vízszintes tengelyű, gördülő csapágyas OHV motor, szíj+lánc hajtómű.
Egy OleMac 197-es géppel szemezgetek,de még nem szántam el magam. A sok fa miatt akarnék sebváltós gépet,most egy Robix 156 DM-et nyúzok gond nélkül hosszú évek óta.Fogy az erő :). A használtaktól kicsit félek,nem szívesen barkácsolok olyasmit amihez nem értek,de az optimizmusom megvan hozzá.
Nem, nem. Nem az Oleo és nem a Hecht gépekre gondoltam. Nem volt szerencsém találkozni velük. Amire gondolok, azokat a nagyáruházak forgalmazzák. Vékony lemez házacskán csillogó motor. Szépen lefényezve. Könnyű szerkezet.
A hirdetési portálokon látni sokszor a maradványokat. Szép hangzatos fantázia nevekkel. Akármilyen Garden, Einhell, Straus. Egyszer a T... áruházban láttam egy sérült OHV motoros kapálógépet. A hengerfej oldala volt beszakadva. A lyukon látszódtak a nyomó rudak ( mit rudak, pálcikák). Esernyő váz pálcikáit láttam. Azt az U alakú profil lemezt. Biztosan kipróbálték előtte, de évek múlva hogy működik ez a gép?
A Honda természetesen, számunkra nagyon drága de nagyon jó is. Ugyanígy az olaszok is: Bertolini, Grillo, Pasquali, Lombardini. A csehek is megkérik a DAKR árát.
Valóban gyengébbek a mostani kettő félből állók a régiektől vagy kfextrától,de én nagyobb gondnak tartom nincs külön "fedél", esetleges kisebb kezelői hiányosságok,homok tarack zsineg bekerül a védő alá és megeszi a házat . Bocs nem neked szól csak kiegészítettem.
Jó szívvel nem merek ajánlani váltós gépet. A Terrás fórumon vissza olvasva, bizony többször elő fordul váltó probléma. Az új olasz és cseh gépek pedig csillagászati árakon kaphatók.
Most az a kérdés, hogy dolgozni akarsz vele vagy bütykölgetni, dugulást elhárítani, karburátor benzinszintet állítgatni stb... Vagy pedig agépet előszedve, benzint beleöntve, egy rántással elindítani és probléma mentesen elvégezni a betervezett munkát. A strapa gépem, KF-04, Briggs 675 motorral. Télen benne marad a maradék benzin, rátöltök és a második rántásra indul. Évközben egy rándítás elég az iduláshoz. Nem láttam még a karburátort belülről. Évenkénti olaj és légszűrő cserével beéri.
Az Iseki márkát a mai nagyobb gépei okán ismerem valamennyire, ott nagyon jók. Bár én nem a mezőgazdasági vonalukkal találkozom. Egyébként meg elfogult vagyok a japán technikával. A motorját valahol 60 cm3-is, 5 LE teljesítményűnek írták (gondolom a régi szabvány szerint, meg jó magas fordulaton). A szíjfeszítéséről láttam képet, ránézésre nagyon tetszett. Szerinted érhetnek ezek ennyit? Természetesen az, hogy tényleg érnek-e, már egy másik kérdés. Képről nehezen megítélhető az állapot ilyen újrafestett gépeknél.
Nem nem. Az Iseki cég eredeti Japán. Mai napig is gyárt csodás kis gépeket. Franciáknál és a fejlődő országokban fordul elő. Ez az AC 2, golyós csapágyazott lánchajtásos olajban futó tokban, beépített fogaskerekes irányváltóval és ékszíjas felső lehajtással rendelkezik. Az ékszíjat görgős feszítéssel lehet feszíteni - lazítani. Ez a tulajdonképpeni kuplung.
Motorja, ha jól emlékszem 70 vagy 90 ccm-es Kawasaki kétütemű pörgős kis motor. Érdekessége, hogy a motor oldalán lévő oldalsó kihajtásban foglal helyet, egy lassító (felező) áttétel, és az automatikus röpsúlyos fordulatszám szabályzó szerkezet. Mindez ügyesen olajban fut. Nem mai masina, de ügyes. Mellesleg nekem is van egy ilyen gépem.
Bocs, hogy nem hagylak békén. Találtam egy FG kapálógépet. Igaz ez csak a 215-ös, de Honda. Állítólag megkímélt, keveset használt. A fénykép szerintem nem a saját gépről készült, de egy megtekintést megérne.
Rászántam magam a rotakapa karburátor javítására. ( tisztitás, tömítések cseréje.) Meg van a készlet, de van a csomagban 3 db. szivacs gyűrű. Az hova, vagy mihez kell?
Mivel a hajtómű és közdarab leszabályzott központos, csak a motor rögzítésnél lehet központosítási hiba, beállítás szerintem: bilincs oldás-levétel-motor olaj le-csavarok lazítása-valamilyen mérőeszközzel központosítás. Ui: gyári kuplungfelső elméletileg szabályzott,házi ferrodolozásnál érdemes leellenőrizni.
Ez az egyik probléma elég rozsdás a tankom még nem volt időm kitakarítani meg a ferodol ragasztása engedte el ennyi a probléma .Igazából meg akartam volna csinálni csak keveset vagyok itt és nem volt időm vele foglalkozni egyébként beindítottam szépen jár ,odaadnám kicsi pénzért ha valakit érdekel!
Az ILO régi nagy márka. Megbízható kétütemű motorokat gyártott. Az élet minden terére.
Furcsa egy sárkányod van. Nem látom a benzin tankot. Másik érdekesség, hogy benzin cső vezet a gyertya pipába, ha jól látom. Vagy tán keveset ittam? Sokat nem ihattam, mert még tudok gépelni. Ez a Zsuzsanna nap! Isten éltesse a Zsuzsannákat!
Régi nagy találmány a csiga áttétel. Úgy tűnik nem fog egykönnyen le kerülni a hajtások közül. Jó kis gép az a Dragon. Ki kéne várni egy jó kis akciót. Sok sikert és jó egészséget hozzá.
Kicsit csodálkozom is, hogy itt még ennyire él a csiga hajtás. Az iparban inkább már csak a pozicionáló hajtásoknál használják. Valószínűleg egy Dragon 55 H lesz a megfejtés, a motor színén meg nem rugózok.
A leírtakból az látszik, hogy habár a GX motor vagy 2,5-ször annyi órát elmeg, mint ma GCV, utána meg korrekt módon fejújítható, nekem kb. életem végéig kitart egy GCV motor is. Egyébként gondolkodtam használt gépen is, de attól tartok, hogy ha nem foglalkoztak a géppel, csak hajtották, akkor egy probléma halmazt veszek a nyakamba (pl. eldugult, lerakódásokkal teli karburátor, kopott motor és hajtás, stb.)
Az FG gép más kategória. Előre és hátra menet is van rajta. Lánccal van meghajtva a kapa tengely, ezáltal keskenyebb műveletlen terület van a kapák között. A motor ékszíjjal hajtja meg a hajtóművet, ez rugalmas erőátvitelt biztosít.
A KF gép nagy előnye, hogy egy bilincs oldásával könnyen ketté kapható a gép. Így gyerekjáték a kocsi csomagtartójába helyezni. Emiatt tartok ki mellette, na meg megbízható konstrukció.
én sem a fém kupra gondoltam hanem mi van ha a másik volt cserélve??
Amúgy ezt a gépet a fiam örökölte és csak itt porosodik igazából nem használjuk de ha már van legalább legyen jó :-))
És gondoltam ha van szabad időm meg bütykölöm mert ki tudja?? nem kell e még :--))
De ez a kuplung dolog azt mondod alapjáraton érezhető?? Ennek olyan gázza van hogy hiába nyomok nagy vagy kis gázt terhelés nélkül csak alapjárat fölött kicsivel megy és ha erőlködne akkor ad gázt!
és így elég nehéz ki silabizálni a kuplung mikor van jó helyen vagy sem.
Gondolom úgy lehetne központosítani hogy a motort felfogó 3 csavart kéne be lazítani annyira hogy az be álljon középre ugye?
"a 2 kúposság nem passzol össze valamiért" a fém kúpot még soha nem kellett cserélnem(más gépén sem). Közdarab motor centírozási hiba mérés nélkül úgy érzékelhető (amúgy jó kuplungnál) alacsony fordulaton járatva nem határozottan egy ponton emel ki.
Honda gépről nem tudok írni viszont a legelső dragonok(kf04+gcv160) közül van egy(talán 15éve) + 8éve még egy. Az elején 1ha+1kh(nem elírás!) földet rotáltam vele több éven keresztül, vetésre szállításra egy kölcsön r250t. A mai napig hibátlan a gcv160 a hajtóművet azt már kellett 2x csapágyazni, sőt sajnos tavaj a hajtómű házat(a szimeringnél elkopott a ház az időnkénti zsineg tarack miatt) már le cseréltem egy "kukázottal". Egy tanács gyárilag a hondán nincs szűrő, karbi elé finomszűrő ha nem akarsz "állandóan"karbit tisztítani. Nekem most az előbb írt 2db dragon és egy gcv160 motoros r250t van, maximálisan elégedett vagyok, motorokhoz nem kellett nyúlni. A legfiatalabb motor 4éves körüli(r250t-n levő) jelenleg már csak 6-8000m2 a terület(faluban kertek)
Nem lett jobb. Már én is gondoltam rá hogy nem az lehet a hiba hogy a 2 kúposság nem passzol össze valamiért?? Pl: az egyik kopás vagy más miatt cserélve lett? És nem pár.
A kuplung bovden egy hasított csavaron keresztül csatlakozik a kiemelő karhoz, csavaron beállítani hogy jó legyen,esetleg ha a csavar kevés kuplung karon hajlítani.Továbbra sem jó:akkor azt azért nézd meg szétvett állapotban a kúp mennyire ül be találkoztam olyannal mikor gyakorlatilag felült, esetleg lehet motor(kuplung)centírozási probléma.
Nem feltétlenül GX-es gép kell. Egyszerűen csak nem akarom ész nélkül elölteni a pnzt. Az anyagi keretnél sincs egy konkrét összeg, aminél többet nem szánok rá. Azért kezdtem utána olvasgatni, mert nem akarok abba a hibába esni, hogy mondjuk 110-ért veszek valami sz@rt, holott 130-ért vehettem volna egész jót (ezek a számok persze csak példák). A Hondához sem ragaszkodom, egyszerűen ez a vélemény körvonalazódott a fórumokon. A Hondát más területekn, pl. a saját szakmámban jó gyártónak tartom, bár vannak gyengébb eresztései is. Mindezektől függetlenül el tudom engedni a Hondát, ha pl. egy Briggs motoros géppel vagy egy Emak - Oliomac párossal, vagy bármivel jobban járok a hobby kategóriában.
A jövő héten megfutom, hogy esetleg az FG 320-hoz hozzá tudok-e jutni ismerősök útján, esetleg "extra" akcióban. Ezért érdekelt, hogy ennek a mechnikája is kategóriát ugrik-e, vagy csak a motorja meg az ára?
Nos adott egy KF-04 briggs 4 lóerős motoros kapálógép. Az a fajta amin kuplung olyan mint egy kismotoron hogy kézzel kuplungot huzod meg áll ha el engeded megy!
Nem a röpsúlyos fajta!
Na a kérdés a következő: Pont a kuplung, terhelés nélkül simán pörög a kapa azaz ha jár a motor kuplung ki és meg emelem hogy a kapák ne érjék a földet.
Ha viszont a kapákat bele eresztem a földbe a motor pörög a kapák meg nem akarnak menni, csak olyan csúszós kuplung formán hiába engedem ki a kuplungot nem akar pörögni!
Az alja ha le csatolom a motort simán könnyedén pörög kézzel is azaz nincs meg szorulva! alsó kuplung tányér nem nyalta el a 6 bordát!
Felül motoron is épp a felső kuplung rész. ék a helyén az sincs el nyalva.
Amikor a motort vissza csatolom egy kb 1-1,5 cm kell a rugó ellenében le nyomni a motort hogy a helyére menjen.(gondolom az eléggé hozzá ér akkor a két rész egymáshoz)
Mi lehet még a hiba??
Járt már így valaki?
A kuplungba van az a ferador ami érintkezik az kb 3-4 mm vastag az jó úgy? És nem olajos.(hanem száraz) Nem jövök rá mi lehet a gond :-((
Sajnos, valóban nincs GX motorral szerelt KF gép. Vettem volna én is ilyet. Csak Briggs motorosaim vannak.
Ha feltétlenül GX kell, akkor venni kell egy használt KF-04-es kapát. A hajtóműve sokat kibír. A szlovákoktól kéne beszerezni egy GX motort. Ők szerelnek ilyen motorral gépeket. Így összeépítve örökélet + 1 nap.
A színt a GCV sorozaton belül értettem. GX motorral nem látok KF hajtóműves gépet (sőt semmilyen magyar hajtóművest sem).
Bertolini gépeken láttam GX motort, de annyit nem szánok a dologra.
Láttam még a Honda FG 320 gépet GX motorral. Nem tudom, hogy "házi" használatra érdemes-e kifizetni a felárát. A KF 130 körül van (GCV 160), az FG 320 meg 205. Az FG 320-nak a hajtóműve is annyival jobb a KF-nél?
Ne a szín döntsön a választásban. Láttam már GX-es motort pirosban is és feketében is. A lényed, hogy a GX jelöléssel jelölt motorok az ipari felhasználásra gyártottak ( hosszú élettartamra tervezett, acél hengerperselyes, javítható). A GCV sorozat az általános felhasználásra lett készítve. Ezek olcsóbbak. Azért azt ne gondold, hogy ez egy eldobandó motor jóval túléli a hasonló kategóriájú más gépeket.
Itt a lap alján lesznek a függőleges tengelyű motorok:(GX piros)
Szeretnék vásárolni egy új gépet. Ezt és más fórumokat olvasgatva arra jutottam, hogy egy Honda motoros Szentkirályi (nem MTD) lesz a befutó. Valahol láttam régebben, hogy írnak a piros és a fekete burkoloatú Honda motorok közötti különbségről, de most nem találom. Akkor még nem döntöttem a Honda mellett, nem olvastam el. Valaki tudna ebben segíteni (akár leírás, akár link)?
Jó ez, csak itt az egyéb gépek rögzítő része is rajta van,ha az U "csapot" kivesszük kihúzható és helyére csúsztatható az eke tartó-húzó tengelye s vissza U .
A fogaskereket sima bevonatos saválló elektródával hegesztettem fel, bár hozzáteszem nem voltak túl nagy kopások, és csak a kapcsoló körmöket, és nem a fogakat kellett felrakni. Szépen fogta az anyagot, és kopásállóbb mint a sima OK4616 - os. Hézagoló alátétet meg minden valamirevaló csapágyboltban tartanak, én is ott vettem. Győrben dolgozom, Nyíregyháza környékén élek, mindkét városban vettem hozzá valamit. Hol itt volt időm vásárolni, hol ott. :-)
üdv. Igen sajnos nem adott meg telefonszámot. Ahhoz hogy tudjál e-mailt írni neki kell regisztrálj a Jófogáson. Utána jelszavaddal belépve tudsz üzenni neki.
Semmi kedvem elő bányászni az elrakott gépeket. Azt tudom, hogy a mostani kínai gumik 4 rétegűek, vagyis 4 PR. Ezek simán bírják a 30 PSI nyomást. 1 bar = 14.5 PSI. A Barum gumijaimat 1.5 és 2 bar között szoktam használni. Van 4X8-as targonca gumim a talicskámban, ez többrétegű, nagyobb teherbírású nehéz gumi. Csak a feszmérővel veszem észre, hogy nincs benne levegő.
Ha végképp nem találsz mást akkor az az ajánlatom, vedd fel a kapcsolatot JIKOV VARI fórumtársunkkal ő szlovák állampolgár, náluk jobban lehet szerezni.
Van egy 2004-es 1.5 dci 82HP Renault Clio-m. Varta akku van benne. Illetve vettem egy Akkukraft okos töltőt hozzá, legalább az legyen okos ha már a gazdája (én) buta vagyok a dologhoz. Okos töltő+ bebugyolálás mellett, tehetek még valamit, hogy minél tovább használhassam az aksimat? Ritkán használom az autót.
Egyszerű földi halandó vagyok, megköszönném ha szájbarágósan magyarázna nekem.
"és egyszer csak paaakkk, a cella zárlatos lesz :-)" Na és itt lehet ügyesen beállítani egy akku élettartamát. A cellák alatti hulladék rekesz térfogatának csökkentésével...
Nem varázspálcát értettem :-). A Lidl-s (meg a hasonló cuccok) Ctek klónok és a parasztvakitáson túl mérik az akku üresjárati (de az is lehet, hogy terhelt) kapocsfeszültségét és annak megfelelően folytatják, változtatják a töltőáramot, vagy megállitják a töltést. Én ezt értem 'intelligens' töltés alatt.
Én készséggel elhiszem (tényleg), hogy túlfeszültséggel (vagy talán inkább erős áramimpulzusokkal) lehet regenerálni a kapacitás csökkent akkukat - amennyiben a kapacitás vesztést nem cellazárlat, vagy nagyon massziv szulfátkristályodás okozta. Nem értek nagyon hozzá, de úgy tudom a normál működés során is van oda-vissza alakuló ólomszulfát. Ehhez képest a más formájú, az elektródák ólom anyagát önmagában is lekötő/fogyasztó és az elektromos kapcsolatot is akadályozó kvázi passziv, átkristályosodott (vagy nagy kristályos) ólomszulfát okozza a kapacitás vesztést. Ezt a lerakódott (eletromosan nem vezető) ólomszulfátot próbálják a regenerálási eljárások a lemezekből eltávolitani több-kevesebb sikerrel.
Valami lehet azért abban, hogy nincs bolondbiztos és közismert módszer a regenerálásra.
Csak találgatok, de lehet az áramimpulzusok egyrészt a helyi hőhatás, vagy az intenzivebb gázfejlődés 'segitségével' mozditják ki a szulfát kristályokat. Olyat nem olvasok, hogy visszaalakitanák ólommá, vagy ólomoxiddá. A leváló szulfát kristály aztán magával visz kis elekróda anyagot is, leülepszik a cella aljára, és egyszer csak paaakkk, a cella zárlatos lesz :-)
Van egy "intelligens" töltőd, ( Lidl-s ) rákapcsolsz egy lemerült akkut, hogy feltöltsd vele.. A szulfátos ólom-savas akku feszültsége töltés közben nagyon gyorsan felszökik 14.4v-ra, ahol a töltő visszaáll "csepptöltésre", ha volt egy rövid áramszünet közbe, szintén leáll a töltő, kezdheted újra nyomogatni, hogy mit szeretnél vele, de akkor se végzi el a dolgát, az akkud feltöltetlen szulfátos marad.
A vízbontó elektródák áramirányait megváltoztatva a mágneses pólusok erővonalai is kedvező vonzásba kerültek, az azonos mágneses pólusoknál létrejövő erős taszítás megszűnt, a mágnesességet is figyelembe vevő kísérleti bontó újra működött.
Mit nevezel "intelligens" töltőnek? Mert pl. a Lidl-ben kapható automata 12V vagy az újabb változata a 6-12V-os töltő szerintem nem az. Tud 0.8A és 3.8A töltőáramot, 14.4V feszültségnél lekapcsol, illetve téli üzemmódban 14.7V-nál, elvileg képes regeneráló töltésre is, de szerintem gyakorlatilag egy nagy 0 ez a funkciója..
Lemerült akkut soha a büdös életbe nem fogsz feltölteni teljesen vele, hiszen az akku nem éri el a 16.2V feszültséget töltés közben, mindig maradni fog szulfát a lemezeken. De egy bebikázott autó generátora se fog teljesen feltölteni egy lemerült akkut, hiszen a generátor megküldi akár 30-40A is ( gyors töltés - nem előnyös ), a feszültség is megáll 14.4V-nál, némely generátor az indítás után tölthet akár 15V-al is, de ezt visszaszabályozza az elektronika, akár 13.5V-ra is, pont az akku melegedés - elektrolit felmelegedés csökkentése okán. Valamennyire visszatölti, de teljesen sose fogja feltölteni, nem adottak a körülmények hozzá, max. szinten tudja tartani a feltöltött akkut, persze ebbe erősen beleszól az autó használat is, városi rövid utak, nem előnyös az akku töltésére nézve.
Lényeg, lemerült ólom-savas akkut sima mezei hálózati töltővel egyutas egyenirányítás mellett lehetne feltölteni, ami tud 16.5-18V feszültséget, a töltőáram nem kell, hogy nagy legyen. Ezért elég pl. a 12V 12Ah - 20Ah akkuhoz egy a töltővel sorba kapcsolt 12V 21W-os izzó, 12V 35-70Ah akkuhoz 12V 45W vagy 12V 60W-os izzó, ami magától elvégzi töltés közben az áramkorlátozást, 14.4V felett a vízbontás drasztikusan csökkenthető, az akku nem melegszik és feltölthető lesz. Viszont idő kell a primer szulfát lemezekről történő elektrolitba visszaalakításához, aki ezt nem veszi tudomásul, az vegyen inkább új akkut, ha gondja lesz vele. Pár óra töltés, az csak töltögetés.
Ha a Lenz hatásra gondolsz, az nyilván fellép akár egy szál drótnál is, de a mértéke csak komolyan induktivitással rendelkező rendszerek esetén észrevehető (pl. egy relé tekercs). Amit te tapasztalhattál az inkább az elektródák polarizációjával lehet összefüggésben.
Én nem értem ezt az izzós korlátozást. Ha egy 'intelligens' töltő az áramot szabályozza, akkor hiába raksz bele egy ellenállást a körbe. Akkor megemeli a feszültséget, hogy létrehozza ugyanazt azt az áramot, amit a programja diktál.
Mivel az akkumulátor celláiban az elektróda lemezek mind felülről vannak elektromosan bekötve, katód és anód is, így az áramirányokat nézve eleve taszítás lép fel az egymás mellett található negatív és pozitív lemezek között a mágneses pólusok erővonalai okán.
Az izzós áramkorlátozós egyutas egyenirányítás is jó, de a szekunder szulfát már makacsabb, ide kell az impulzus töltés is, amit ráültettem a fent említett töltésre. Nézz meg egy lemerült akkut, hogy viselkedik, ha rákapcsolod a töltőt, és figyeld az ampermérőt. Bekapcsolásnál hirtelen megugrik az áramfelvétel, majd rövidesen visszaesik az áramerősség. Itt lekapcsolva a töltőt majd újra bekapcsolva a töltőáram nem éri el az első bekapcsoláskori értéket.. Viszont, ha időt hagysz az impulzusok között, újra képes lesz fogadni a nagyobb áramú impulzust, ami képes leszakítani a kemény s makacs szekunder szulfátot is, ami amúgy elszigeteli az ólom lemezeket az elektrolittól, így csökkentve az aktívan működő lemezfelületet, az akku kapacitását.
Foglalkoztam elektrolízises vízbontással, meggyőződésem, hogy az elektromos áram velejárójával, a mágneses mezővel is számolni kell.. Készítettem olyan elektrolízises vízbontót, ahol tetszés szerint tudtam változtatni az elektródákon átfolyó áramok irányát. A célom az volt, a több cellás vízbontó elektródáin keletkező mágneses mezőket megfelelően összeforgatva egy nagy egységes mágnes alakuljon ki. A kísérletek közben volt egy érdekes jelenség, bizonyos áramirány beállításoknál a vízbontóra kapcsolt egyenáram felugrott, majd hirtelen megszűnt az áramfelvétel, a vízbontás is leállt. 100% az elektródákon átfolyó áram által keletkezett mágneses tér volt a ludas az érdekes jelenségben. Megváltoztatva az elektródákon átfolyó áramok irányát, a jelenség megszűnt, a bontó ismét működött..
Az, hogy az akkumulátor töltőre kapcsoláskor képes nagyobb áram felvételére, majd az áramerősség hirtelen visszaesik, szerintem szintén az elektromos áram velejárójával, a mágneses mezővel van összefüggésbe. Nagyobb áramerősségnél a mágneses mező is nagyobb lesz.. Ez addig nem gond, míg az É és D mágneses erővonalak nem találkoznak. Mivel az ellentétes mágneses pólusok vonzzák egymást, de az azonos mágneses pólusok É - É és D - D viszont taszítják egymást, ettől lesz pl. a kóros akkumulátor melegedés is töltés közben, hiszen a cellák nagyon közel vannak egymáshoz, így a mágneses pólusok erővonalai is nagyon közel kerülnek egymáshoz.
Ezért is kell idő az ólom-savas akku töltésére, a szulfát visszaalakítására, hogy az újra az elektrolitba kerüljön.
Nem pezseg eszetlenül, mint írtam nem melegszik, és nincs drasztikus vízbontás sem.
Egyutas egyenirányítás már magába is lüktető, a töltőáramot automatikusan lekorlátozza a 12V 21W-os izzó, ami az akkutöltő és a töltendő akku közé van sorosan bekötve. A bekötött soros izzó a lemerült akkunál erősebben világít, majd ahogy emelkedik töltés közben az akku feszültsége, az izzó fényereje csökken, de a töltőáram is. Az akku nem melegszik, viszont képes így elérni a 16.2V feszültséget, amikor a töltés befejezhető, az akku feltöltődött, nincs szolfát a lemezeken, az visszakerült az elektrolitba.
Ismerős amit írsz sőt az én időmben még volt amit mi úgy neveztünk kevert töltés egyenirányított áram mellett kb 5-10% váltó később jöttek amik +impulzusokkal "bombázták" az aksit.
Nem, illetve nem csak ez volt a probléma. Mind a négy akksi felfúvódott, aminek mondom meglátásom (meg amit találtam ezekről a töltőkről infó) szerint belehajtja az áramprofilt egy időfüggvény szerint az akkupackba ha kell, ha nem. Nem ellenőrzi a kapocsfeszt (esetleg terheléssel együtt), mint az intelligensebb töltők csinálják. Emiatt csak lemeritett pakkot szabad rádugni.
És igen, akkor még nem beszéltünk az egyes akkuk és azok celláinak különbözőségéről.
Ez a szulfát gyógyitás biztos működik, de közben nem pezseg eszetlenül a cella?
Anno a régi szakmai könyvekbe még szerepelt az ólom-savas 12V-os akkuk kéthavonta történő feltöltése 16.2V feszültségig és félévenkénti kisütése 10.5V feszültségig, majd újbóli teljes feltöltése. Ez amolyan ballanszírozás volt, a hat sorba kapcsolt cella kiegyenlítése céljából. Erről is mélyen hallgatnak, hiszen a cél, minél több új akku eladása, had pörögjön a gazdaság..
A szulfátos ritkán használt gyakran lemerülve tartott pár éves ólom-savas indító akku normál töltéssel csak egy bizonyos szintig tölthető fel, töltés közben nem tudja már elérni az ilyen akku a 16.2V feszültséget. Az ilyen akku egyutas egyenirányítású töltéssel és mellette kombinált egyutas egyenirányítású impulzus töltéssel képes tovább emelni a feszültségét, elérhető töltés közben a 16.2V akkufeszültség, az akku cellái kiegyenlítődnek, a savsűrűség lehet hihetetlenül hangzik, mégis minden cellában újra egyforma lesz, az akku semmit nem fog melegedni töltés közben, és a vízbontás is elenyésző. Mindez időigényes, de akár 3-4-5 nap alatt szinte az új akkuval egyenértékű akkunk lesz.
Szintén azt tudom mondani, hogy nem kell. Amire figyelni kell, hogy a főtengely végig 22.2 mm. Erre úgy kell megoldani az ékszíjtárcsát, hogy ne dörzsölhessen be a blokkhoz. Például vállas furatú ékszíjtárcsa furat, amit a főtengely végén lévő csavar rögzít.
Segítséget kérnék az alábbi témához. Felső /ékszíjas/ felezőt rakok a rotakapámra,amin már van egy láncos felező. Kérdésem, hogy a motor és a ráhelyezendő ékszíjtárcsa közé kell e beépíteni talpcsapágyat, mint a rotakapa esetében, mivel itt nincs tengely irányú terhelés a motor tengelyén.
Esetleg, ha van amire kell, hogy figyeljek, azt köszönettel veszem!
Igen a cellák nem teljesen egyformák hát még az akkuk(bár elméletileg az akku csomagban összeválogatottak vannak) innentől kezdve hiába tudja a töltő összeségében a megfelelő áramkorlát illetve gázképződési határt valamelyik cella, akku ko. Mivel az ólom akkuk gyakorlatilag minimálisan veszélyesek ezért nincs cellánkénti töltés-védelem mint az igencsak veszélyes li akkuknál(BMS) Ráadásul hő kompenzálás nincs vagy nem megfelelő. Sajnos elektromos kerékpár kínai kategória garanciát alig bírja ki.
Szerintem egy normál töltő sem figyeli külön külön az akkukat, 24V, 36V, vagy 48V-os rendszernél. A töltőből csak két vezeték jön ki. A megoldás külön külön töltővel tölteni a sorba kapcsolt 12V-os akkukat és beiktatni egy 21W-os izzós áramkorlátozást a töltő és az akku közé, aztán mehet a töltés 16.2V / akku akkufeszültség eléréséig. Amikor lemerül egy ólom-savas akku, az ólom lemezek természetes folyamatként szulfátosodnak ( primer szulfát ) , ezt visszaalakítani bizony idő igényes folyamat, tetszik nem tetszik, nem nagyon lehet siettetni, pláne nem gyors töltéssel, ami amúgy sem hasznos az ólom-savas akkukra.
Volt ismerősöm vizsgált egy elektromos bicaj töltőt, amikor a töltő "lekapcsolt", hogy a töltési ciklus befejeződött, a sorba kapcsolt 3db 12V-os akku még messze nem volt feltöltve!
Van egy 24V-os elektromos roller töltőm, 28V-ot ad le, ami még kevés, a 14.4V / akku töltőfeszültség nem elegendő egy lemerült szulfátos akku feltöltéséhez, a 16.2V akkufeszültség eléréséhez. Viszont sok is a 28V töltőfeszültség két 12V-os sorba kapcsolt akkuhoz, ha azt nézzük, az akkuk belső ellenállása eltérő, az akkuk töltés előtti nyugalmi feszültsége szintén eltérő.. Ez olyan, mintha két kutyát egy tálból etetnétek, az egyik többet fog enni a másik kevesebbet. Ezek a töltők simán tudnak 4A-t, ami 14.4V akkufeszültség elérésekor már bőven sok, de normál töltésnél is sok egy 12Ah - 20Ah akku 1.2A - 2A töltőáramával szembe, amit még 14.4V akkufeszültség elérésekor a töltőáramot korlátozni is kellene ( a vízbontás miatt... persze ha még be is van csomagolva a 2-3-4db akku egy házba, amelyik akku a töltés közben már 14.4V feszültség felett jár, a nagy töltőáram miatt erősen melegszik, a pici zárt szellőzetlen házba bezsúfolt akkuk pedig sülnek, mint a kacsa a sütőbe, az akku elektrolit felmelegszik, az elektrolit felmelegedve még jobban vezeti az áramot, még intenzívebb vízbontás indul meg... tökéletes körülmények adódnak a mielőbbi akkumulátorhalál bekövetkeztéhez, lehet készíteni a pénzt az új akkuvásárláshoz ) a töltőfeszültséget pedig tovább emelni kellene, amit a gyári töltő már nem tesz meg.
Még hogy gondozásmentes ólom-savas akkumulátor... Ilyen nincs, nem is volt.
Fogyasztói társadalomban élünk, az új akkumulátorokat is el kell - szeretnék adni mielőbb.
Sajnos elég egy rövid áramszünet is. Sorba kapcsolt akku sornál benne van a pakliban, hogy egy két gyenge cella miatt, a jó akkuk dagadtra töltődjenek. Haver jött az elektromos bringájával. Olyan kövér akkukkal, hogy labdának is beillett volna.
Szerencséje, hogy nem szólalt meg valamelyik. Ezek csak fél intelligens töltők. Csak az összfeszültséget figyelik.
'Nézz meg egy elektromos bicajt 3db 12V soros Pb savas akkuval, ha minden oké a 14.4V-os töltés körül, miért döglenek meg az akkuik 1.5 év alatt.'
Lehet rossz a megfigyelésem, de nálam az intelligens bicikli töltő (PRC) nem volt annyira intelligens. Úgy tűnik végrehajt egy töltési sémát az akku tényleges állapotától függetlenül. Igy ha menetközben kihúzták, majd bedugták, újraindult és a vége az lett, hogy mind a 4 akku (48V-os) szépen felfúvódott.
Ott van pl. az OPTIMA spirálcellás zárt akku, na ez egy "gyöngyszem" a beépítésnél ügyelni kell az akku hőszigetelésére, nem érheti hőterhelés, pedig a általában a motortérben szigetelés nélkül helyezik el, ahol van hő rendesen. Nem szabad lemeríteni és mélyen kisütni sem, szóval egy kényes akku a nagy indítóárama is kicsi vonzó mérete ellenére. Bevizsgálásnál pl. egyszerűen csak mérlegre teszik, ha kevesebb a tömege ( elektrolit veszteség ), máris garancia vesztett, mert nem rendeltetés szerűen használták. Volt aki csörlőzött róla, az akku lemerült, de a töltés már így vagy úgy elmaradt, vagy csak részleges volt, vagy túltöltéssel nagy árammal nagy feszültséggel hagyományos töltővel áramkorlát nélkül szétforralták. Közölték, hogy méregdrága akkuja garancia vesztett, a vevő fel volt háborodva, hogy a reklamációja el lett utasítva nem rendeltetés szerű használat miatt.
Ha már zárt akkud van, s nem nyitható a matrica alatt lévő celladugókkal sem, fő a megelőzés. Ne érje hőterhelés +40°C felett ( pl. motortérben szigetelni a hőterheléstől, de az utastérbe lévő akkuknak se használ a nyári nagy szauna a zárt kaszniba, ahol nem ritka a +80..100°C sem ), havonta 1 - 2 alkalommal töltsd hálózati töltővel, ami 16.5-18V feszültséget tud, de a töltőáramot korlátozd pl. az izzós megoldással, amit már írtam, 16.2V akkufeszültség elérésekor kapcsold le a töltést, az akku mindig legyen feltöltve, ne legyen nyugalmi helyzetben áramfelvétel a járműben, amibe használod, ne merítsd le, a jármű töltőfeszültsége bekapcsolt világítással fűtő motorral max. 14.4V, érdemes félévente ellenőriztetni a töltést, a mínuszok is gyengítik, érdemes fagymentes +15°C feletti hőmérsékleten tartani ( a hidegbe kapacitása felét is elveszítheti ) , fontos az indítómotor állapota, nagy áramfelvétel okán akár 1.5-2 indítómotor áramfelvétele is érheti, ami hosszútávon szintén nem előnyös, így megnövelheted az élettartalmát.
A mai fogyasztói társadalomban pont az a lényeg, hogy mindig újat vásároljanak az emberek, ezért van feledésbe az ólom savas akku töltés technológiája. Tetszik nem tetszik, gondozás mentes akku nincs, sose volt, csak lusta s még lustább kényelmes gazda.
Nem egy feltöltött akku járműben történő folyamatos használatnál lévő szinten tartásáról van szó, ahol elég a 14.4V is, hanem egy lemerült akku feltöltéséről hálózati töltővel, oda bizony kell a 16.2V feszültség, különben a primer szulfát egy része a lemezeken marad, és nem lesz meg az elektrolit savsűrűsége. Ami primer szulfát nem alakul vissza, az idővel elég makacs szekunder szulfát lesz, ami a puha szivacsos elektródákat elszigeteli az elektrolittól. Az akku kapacitása folyamatosan csökkenni fog a kiesett elektróda részek miatt. Ezt a makacs szekunder szulfátot már csak impulzus töltéssel fogod tudni visszaalakítani.. 8 évig vizsgáltam be garanciális akkukat a Bárdinak, és bő két évtized jármű villamosság, nem a levegőbe beszélek. Nézz meg egy elektromos bicajt 3db 12V soros Pb savas akkuval, ha minden oké a 14.4V-os töltés körül, miért döglenek meg az akkuik 1.5 év alatt.. Sokan állítják, ha már 3 évet elmegy egy gépjármű indító akku, az már jó, pedig gondozás regenerálás mellett többszörösére is képesek lennének. Keress pár régi szakkönyvet, meg fogsz lepődni, mennyi minden okosság és igazság volt még leírva anno.
El lehet tömődve a karburátor. A membrán jó ha pumpálással bespriccel. Én jártam úgy is, hogy fel sem vette a benzint pumpálásra sem.. És akkor is csak dugulás volt, összeraktam és a mái napig úgy megy :)
Bár van gumis járókerekem, de sosem használtam, valószínűleg nem is fogom, viszont azon a pár forinton nem múlik, veszek zégert, meg hézagoló alátéteket is, ne ezen múljon. Mindenből újat vettem a hajtóműhöz, legyen normálisan megcsinálva, ne legyen rá gondom pár évig.
Ha már szét van szedve és jól mérhető hézag van ajánlatos kihézagolni. A további kiverődés miatt.
A felső csapágy feletti zéger akkor jó, ha járókerekes üzemben nagy terhelést húz a gép és hirtelen gázelvétel, lassulás keletkezik, a csiga feltolhatja a tengelyt. Túl nagy baj nem keletkezik, mert a kuplunfelső nem engedi felugorni teljesen, de ez is kikopást eredményezhet.
Az én régebbi gépemnél volt van is hézagoló az újabbnál nincs(gyárilag szerintem hogy sikerült a ház öntés-szabályzás), zéger nem volt jelenleg sincs .
KF-04 újabb fajta, osztott házas hajtását raknám össze, új alkatrészekkel (új: bronzkerék, csigatengely, csapágyak, szimeringek, porvédők).
Feltűnt, hogy a gyári robbantott ábrában nincs szó a bronzkerekes hajtott tengely hézagolásáról a hajtóműházban (a szétszedett, kókányul összerakott, kenés hiányában szétkopott hajtóműben sem volt hézagolás).
Ahogy mértem, a házban (a csapágyfészkek belső felületét mérve) kb 1mm-el nagyobb a hely szélességben, mint a tengelyre felszerelt csapágyak szélessége. Ez egy középre hézagolt állástól 0,5 mm félrepozicionálást jelenthet balra ill. jobbra, ami szerintem nem egy katasztrófa, de hát eddig még nem volt dolgom a hajtással. Szoktatok foglalkozni hézagolással, ill. a gyár egyáltalán foglalkozott vele?
Másik: a robbantott ábrán a csigatengely felső 6005-ös csapágya felett van egy (belső 47-es, 77. cikkszámú) zégergyűrű. Az osztott hajtóműházban nem értem miért kell, nekem nem is volt bent. Amúgy tényleg kellene bele?
Még valami. Lemerült akkut nem tudsz feltölteni hidegbe, legalább +15°C hőmérséklet legyen a helységben, ahol az akkut töltöd, ez is lényeges. +15°C alatt hiába töltöd, az elektromos energia nem fog kémiai energiává alakulni a hideg miatt.
Szia! Sima autós töltő jó rá, de az egyik töltővezetékbe iktass be egy 12V 21W-os izzót sorosan, az izzó lekorlátozza a töltő áramot, ahogy az akku feszültsége töltés közben emelkedik, az izzó egyre gyengébben fog világítani. Az akku töltő nem hátrány, ha terheletlenül 16.5-18V-ot tud. Lényeg, az akkun mérve töltés közben 16,2V feszültségnél lekapcsolhatod a töltőt, a 12V 18Ah akkud maximálisan feltöltődött. Ezt az izzós korlátozást használhatod autó akku töltésnél - regenerálásnál is, de ott az izzó már lehet nagyobb, pl. egy hibás 12V H4 izzó, aminek a tompított izzószála már kiégett, de a refi izzószála ( két szélső saruja ) még jó. Itt is az akkun mérve töltés közben a 16.2V feszültség elérésekor lehet lekapcsolni a töltőt. Új akku beszerelésnél szintén érdemes előtte fullra feltölteni az akkut, az élettartalma jelentősen megnövelhető, akár a ritkán használt 12V-os akkuknál, így elkerülhető az alul töltött állapot - a kóros szulfátosodás. Ha teheted kivehető kupakos akkut célszerű választani, abban a desztillált víz pótolható. Indító akku jármű motortérbe beszerelésnél érdemes pl. hungarocellel leszigetelni az akkut, így a nagy melegtől óvjuk az akkut, aminek az elektrolitja a forró motortérben felmelegedve drasztikusan javul az elektrolit vezetőképessége, amitől 14.4V alatt is megindul a vízbontás üzem közben.. Ha az akku zárt, sajnos nem pótolható a vízveszteség, elektrolit nélkül lecsökken az akku kapacitása, ami főleg télen okoz kellemetlenséget, hiszen a mínuszokban az akku kapacitásának akár 50%-a is kieshet.
Sziasztok traktorosok! Biztosan van közöttetek szakképzett villanyász. A pótkocsimra csinálom a világítást,amit egy 12V - 18 Ah akksiról üzemeltetnék, ledes lámpákat, tehát gondolom a mérete megfelelne. Viszont a töltésével kapcsolatban vannak kétségeim. Sima autós töltővel tölthető -e, mert az van, vagy ami a gépemen van 12V - 7,2Ah-ás akku töltőadapterével (a képen látható) tudnám tölteni. Vagy milyet kellene beszerezzek?? Briggs&Stratton 675 Seres, világító tekercs sajna nincs, tudtommal, azért üzemel akkuról a gépen is a világítás. Ezekről az akksikról, és a töltőröl van szó. <<<<ezt kellene tölteni!!!!! Ha lehet a találgatásokat mellőzzük! Köszönöm előre is!
Érdeklődnék hogy ez milyen gép lenne mert nekem régen volt ilyenem de stabil ( csepel ) 2 T blokkal szóval a tipusa érdekelne köszönöm kismotor és gépgyár csinálta anno ennyit tudok
Tartozás fejében kaptam egy Terra MJ-5ös kistraktort felszereléseivel.Foglalkozni még nem tudtam vele.Beindul szépen ját a motor,a sebességeket is veszi.Kicsit leharcolt kinézetre de szépen rendbe lehet tenni.Akit esetleg érdekel az itt megtalálja.
Már eddig is sokat segítettél, nagyon köszönöm. Nem vagyok otthon a témában, annyi műszaki ismerettel rendelkezem, ami általában a hétköznapi problémákra elégséges - viszont szívesen (és könnyen) tanulok.
Valamikor a jövőhét elején tudom csak "darabokra szedni" a gépet. Addigra a javasolt dokumentációt is átnézem.
Továbbgondolva a problémádat arról nem irtál, hogy a karbit (úgy igazán!) kitisztitottad-e.! Mert lehet, hogy minden rendben van ( a géped sorozatszáma is lényeges, és a neten 2T Tecumseh sok mindent megmutat) csak karbi problémád van. Mielőtt nagyon belebonyolódnánk a témába legelőször azt is illene megnézned. Pl. Lehet, hogy azért nem akar gázadásra felpörögni, mert a tűszeleped "beült" és nem kap elég keveréket. Alapjárathoz elég sokáig elegendő a csészében lévő keverék. De ahhoz kevés, hogy nagyobb fordulaton is ellássa. !(és ha nem úgy jön a tartályból, ahogy illik, mitől vársz felpörgést?)
A gázbowdened fordit a levegőszelepen?(Levett légszűrőnél látod meg ezt.Vagy egyáltalán mozgatja az a hosszú lemezkart amin a rugót látni?)
A karbiban a fúvóka rendben van? stb
Sejtem nem mai darab a gépecskéd, lehet hogy csak ilyen triviális gondod adódik, a sok álláól a viszonylag hosszú bowden is berohadhat. Ha esetleg valami rudacska hiányzik -bár ilyenre nem emlékszem a 2T nél- az amúgyis a regulációban játszana közre.
Elnézést, hogy ilyen dolgokat is irok, de nem biztos, hogy "otthon vagy" a témában.
Pedig a széllapátnál (amit látni az a gázszektorhoz tartozik) nekem van egy kis spirálrugó (tavaly amikor a karbit leszedtem csipesszel kellett kiakasztanom) és semmi más rugó, vagy rudazat nem rémlik.Hétvégén, hacsak nem lesz nagy zimankó tüzetesebben szemrevételezem.
Baj még, hogy a légszűrő és a burkolat eléggé takarja a kérdéses területet.
A javaslatom, hogy kisgépszervizzel konzultálj, mert ha sikerülne is fotózni akkor sem tudok segiteni a rugó adatait illetően.(Mondjuk nem egy erős valami, valószinűleg a funkciója a széllapát alaphelyzetbe visszahúzása.)
Mindenesetre azért majd megsasolom a dolgot, mivel nem emlékszem arra, hogy a széllapát hogyis regulál vissza a gázszektorra.
Kérdésem a neten nem kerestél rá a kétütemű Tecumseh mocikra? Próbálkozz, lehet, hogy szerencséd lesz.
A fotódon egy kétütemű Tecumseh motorral szerelt kapa látható. Nekem is van egy ilyen működőképes, a probléma, hogy nem helyben van, de a hétvégén lefotózhatom a jelölt rész környékét.Ha addig nem találsz segitséget, jelentkezem.
Segítséget (tanácsot) kérnék. RK-01 rotációs kapa, megfelelő műszaki állapotban. Sajnos csak alapjáraton megy, a gázadásra nem reagál. Valószínű, hogy a porlasztóról valamilyen összekötő rudazat (kapocs stb.) hiányzik. Próbálkoztam már néhány "szakembernél", de a gép korára való tekintettel még csak rá se néztek.
Mellékelek egy fotót a problémáról.
Előre is köszönök minden segítséget, talán a legjobb megoldás az lenne, ha valaki küldene egy fotót arról, hogyan néz ki kompletten ez az egység.
Nekem ugyan 600-as van, de szerintem ugyanaz a váltómegoldása a tiédnek is.
A váltókar rá van ültetve felülről a hajtóműből kiálló csonkra, és egy rugós biztosítóval rögzítve. Húzd ki a rugót, emmeld le a kart, tedd vissza fordított irányba, és dugd vissza a rugót.
A hiányzók már neccesebbek, és nem éppen olcsók, bőven elegendő a bontott is, újonnan, lehet, többe kerülnének, mint a géped. Lajosmizsén van egy cég: Johanna kft, másik egy szeged környéki ember, ha beírod a keresőbe, hogy Honda kertitraktor alkatrész, sok találatot kapsz.
Vettem egy honda f400-as gépet utánfutóval és fűkaszával.
Ennek van ugye 2db előre és 1db hátramenete ahhoz hogy a fűkaszát rá lehessen operálni a kormány meg kell fordítani ha jól tudom?! az odáig oké. De a váltókarral mi a helyzet?
Problémám: a váltó kar, és a fűkaszához hiányoznak alkatrészek(a motorra szíjtárcsa, a kaszára szíj feszítő,védőlemez stb.)
Ha tudna valaki eladót vagy web címet az kérem segítsen!
Segítséget szeretnék kérni. Hozzám került egy mpm 210 kapa, karbi nélkül. Valahol olvastam, hogy jó lehet 250-es Jawa-val is. Van valakinek tapasztalata? Esetleg Bing karbi, gépkönyv érdekelne...
Segítséget kérek, régi kapa alkatrészek felhasználásával módosítanám az átalakított , felezővel bővített rotámat. Egy , ilyen darabra lenne szükségem, de félek ez már nem kapható kereskedelemben. Mérete, átmérője 70 mm, kb 2mm-es lemezből van préselve, az újabb kivitel aluból, öntött kivitelű, de az nem jó. Hol kutakodjak? A képet rögtön előkeresem!
Néztem,müködik rendesen. Legelöszőr az volt a furcsa az olaj leengedésnél,hogy volt benne benzin. Most már csak arra tudok gondolni,hogy gyűrű vagy szelepszár szimering csere lesz.
A karbinak sem ártana egy alapos átmosás, mert ezek a gépek ritkábban mennek, mint egy kapa vagy fűnyíró és attól még, hogy nem keverékkel üzemel a benzin is alkotóelemeire bomlik és különböző dugulást képezhet vagy netán vízcsepp kerül bele és megfagy.
A karbiban van benzin,fel is jut. Viszont a gyertyáig nem mindig jut el. A szelephézagot néztük az jó volt. Nincs más ötletem. Rántásra nem akar elindulni. Kiváncsiságból ráraktam a hómaró karburátorát, és azzal elindult. De fél perc után leállt.
Most nagyon hideg van, ezért tovább kéne dúsitón mennie, hogy be tudjon egyáltalán melegedni és a főfúvóka elég legyen neki. Nézzétek át a dúsitó mechanizmust.
Szokott lenni ezeken a karburátorokon leeresztő csavar, azt meglazitva kéne megnézni, hogy folyik-e egyáltalán benzin bele.
Nem tudom, hogy a szelepházag el tud-e állitódni annyira, de ha nem zárnának, akkor nem lenne kompresszió.
Levegőszűrőt levettük ,spricceltünk be benzint,úgy elindult. De csak addig ment,amíg el nem fogyott. Utánna csak akkor indul el,amikor újra befújsz neki. Az az érdekes ,hogy inditásnál nem is pöffen szivatóra.
Próbáltad 'kényszerdúsitani'? Lehet elhajlott a rudazat és nem zár jól a dúsitó pillangószelep. Szoktam olyat is, hogy injekciós fecskendővel, vagy pumpával befröcskölök a szivótorokba. Illetve ha olyan a kialakitása, meg lehet próbálni befogni a szivótorkot (hogy felszippantsa a dúsitórendszer a benzint).
Ha a szikrát a gyertyával nézted még akkor is, de ha gyertya nélkül szikráztattad a pipát, vagy a kábelt, akkor megér egy gyertyacserét először.
Szia nekem rk 02 es kapám van, azon is ilyen a motor meg a kuplung ha jól tudom , pont a jövőhéten fogok bele kuplung szerkezet venni, a helyi kisgépszervizben , nemrég kérdeztem 7000 ft körül van az ára.
A mellékelt képeken látszik nekem milyen volt és ilyet is szeretnék. Az enyémnek az állító rúgója van eltörve, tehát ha valakinek rúgó alkatrész lenne eladó, arra is vevő lennék, vagy egy komplett ilyen szerkezetre! Ha hasonló kuplungot tud valaki, kérem jelezze azt is!
A Tengely mérete: 22
Magassága (vállal együtt): 50mm
Átmérő: 115 mm
Tehát jó, ha hasonló szerkezet van, csak a méretek stimmeljenek!
Most nem a helyesirási hiba, de ha ezzel azt akarod mondani, hogy 'öreg' vagy a kapához a 34 éveddel, akkor nem vagy öreg:-)
Ha azonban útbaigazitásra van szükséged a kapát illetően, akkor szerintem nem kell még szervizkönyv neked. Hacsak nem baj van vele és javitanod kell valamit. De szerencsére a még alkalmasabb fórumon is feltetted a kérdést :-)
A gyújtást testelő cucc nem működik (vagy hiányzik); lecsúszott saru, szakadt huzal, ilyesmi. Lenni kell egy érintkezőnek a motoron, ami ki szokott vezetve lenni a kormányra.
A gyertyapipát ne nagyon kapkodd le, mert egyrészt megcsiklandozhat, de tönkre is mehet bele a gyújtás.
Üdv! Olyan kérdésem lenne,hogy a honda f400 illetve az f600 hány ccm3 és hány LE.? Nekem sokan mondták hogy az f600 az 200ccm3 és 6 LE. Az f400 az 150 ccm3 és 3.5 LE. Hallottam már sok mindent szeretném megtudni valójában mik az igazi adatok. Előre is köszönöm kellemes ünnepeket mindenkinek..
Leszedtem a motort és a ferrodolból volt egy darab letörve az nem egedte a kuplungot össze húzódni. A kis darabot eltávolítottam, most működik, de persze minél előbb beszerzek kuplung pofákat vagy kuplongot kompletten és kicserélem.
Üdv mindenkinek. Újabb listával jelentkezem. Vannak benne új alkatrészek. Csapágyak szimeringek stb. Használtból vannak berántók motorok lehajtások stb. Akit érdekel annak ugyanúgy mint eddig emailban küldöm a listát. A régi cuccokból is vannak még akinek az kell azt is elküldöm. Köszönöm előre is a segítséget!
Üdv. Ha valakinek van Honda F400 gépe Mio Standard hajtóművel, legyen szíves a két ékszíjtárcsa pontos méretét adja már meg. Fontos lenne. Nagyon köszönöm.
Én is erre szavazok. A vissza sétáló kereket a Te gépedről koppintottam. KF 04 gépem van, a váltvaforgatós eke nem szerencsés hozzá. Maradt a szimpla eke visszafelé sétálósan.
Ezen a honlapon lévő információk nagy része bődületes marhaság, valami idegen szöveget fordítottak fordítóprogrammal.
A Honda 600-700 szériák viszont tényleg kiválóak, más kérdés, érdemes-e új gépért és eszközeiért közel 1 millát kiadni, főleg, ha még gyanús az eredete is(pl., lehet kínai)
Én(is) itt a fórumról régi motoros/hondás vagyok, kiváló gépek, ki lehet fogni használtan 2-300 ezer Ft-ért pár éves, igazi alapgépet, néhány munkaeszközzel, a többi eszköze is megvehető, főleg így szezon végén.
Segítségeteket szeretném kérni abban,hogy milyen új egytengelyes traktort érdemes vásárolni. Szőlőben szeretném használni szántáshoz. Segítséget előre is köszönöm!
Próbáld meg azt,hogy legalább előtte egy hónappal, kapáld bele a gyomot meg a trágyát.Majd hagyd egy kicsit piheni a földet.Hidd el, utána könnyen és szépen tudsz szántani.
Kapálógép a következőkből áll:
1. Briggs 675 series (5,5-6 lóerős) 190 cm3-es motor.
Azért csináltam videót,mert más is lássa, hátha kedvet kap a kerti munkához. Ha be kellene költözni a városba,akkor inkább világgá mennék! Ez a kis politechnika boldogít!
Az enyémen csak a két hátsó műanyag kerék van ,az meg műanyag. Lehet ha az oldaltárcsát leveszem nem ugrált volna annyira, de kevés helyen volt letaposott a föld(egyik biztosítót ki is esett). Következő kapálás után már cserélhetem az olajat is.
Lassabb is. Mindig irigyeltem a pörgős kis Robi gépeket. A KF lassabb, de ha leengedem úgy, hogy a kapavas nem látszik ki, akkor rendesen megmozgatja a földet. Az összekeményedett földet ajánlatos keresztben is művelni. Az ugrálásról annyit, hogy nálam az orrkerék 4x8-as kerék öntött alumínium felnivel. Ezzel talicska szerűen tolhatom és megemelve rotáláskor orrsúly.
Nekem sincs előszűrőm. Évente cserélek szűrőt, és olajat is.
Ma meg volt a próba nap, robi 55 után kicsit lassabbnak tűnt a tempó de így is elfáradtam. Néhány helyen a tömörebb talajon kicsit ugrált. Levegőszűrőbe előszűrőt érdemes venni, mert ha jól néztem létezik ilyen a gépkönyv szerint, de az enyémben nincs.
Üdv mindenkinek! Tudnátok segíteni? Adott egy MF-70-es kisgép. Nem tudok egy árva szikrát sem kicsiholni belőle. A gyújtótekercs, a kondi és a megszakító új. A kondi néha kisül de több ív nem jön a kábelen. Mi lehet a baj?
A 8.5 az nem le hanem nyomaték nem metrikus(USA)rendszerben, metrikusban 11.5Nm, az nagyjából 6.5le a régi mérés szerint az új szerint csak olyan 5-5.2le lehet. Jelenleg kis teljesítményű briggs motoroknál a max nyomatékot adják meg általában. Ez a briggs a honda gcv190-nel nagyjából egy kategória talán kicsit nyomatékosabb.
Igen a honda gcv160 5,5le a gcv190 6.5le csak melyik mérés szerint is? a régi módszer szerint(gyakorlatilag fojtás nélkül) vagy fojtva(valamennyire közelítve az üzemi állapotot), sokkal többet mond egy fordulat nyomaték görbe természetesen légszűrővel kipufogóval csak kicsit utána kell nézni a gyártók oldalán ha megadják(több kínai "bölcsen" nem teszi ki) Bocsánat ha kicsit nyűgös vagyok csak nem szeretem mikor saját véleményt tényként közölnek és néhányan.............. ha esetleg valakit zavar a hsz-em kérem törölni.
Igazábol ennyi pénzért muszály volt megvenni,igaz tejért mentem madaras teszkóba :) adaptereket hol érdemes venni?Másik kérdésem az elektromos ágaprító mennyivel jobb szárazabb (kb 3-4 hónapos)ágakhoz,mert az mobilabb lenne kettőnk részére kb 10-10 fára.Robi 55-öt fogja recserélni én meg megörökölöm játéknak,igaz eddug is én játszottam vele.
Nem kötözködés, de az a 7le biztos nem igaz, még a bolt szerint is 4kw s az nem egyenlő 7le-vel,szeretem ezeket sok le értékeket mikor azt sem írják oda milyen mérés szerint mértek.
Jó választás volt. Mindkét adapterrel rendelkezem. A fűnyíró massziv strapabíró szerkezet. Már 3 kést elkoptattam benne.
Mivel egy gyümölcsösben használom, ahol sivatagi homok van, a kerekeit kicseréltem tömlős kerekűekre. A kis műanyag kerék sokszor elsüllyedt.
A komposzt aprító egy jó teljesítményű lenne, ha a garat középen nem lenne úgy leszűkítve. De még így is kenterbe veri a kereskedelemben kapható elektromos gépeket. Van egy Alko 2400 Wattos elektromosom, nagyon játék a KF-hez képest.
Egy a titka, csak friss vágású ágakat szeret. Sajnos a szűkített garat miatt néha tömögetni kell, de egyébként nagyon hatékony.A száraz gallyak vissza rúgnak, kesztyűben is nagyot üt.
A szárazakhoz vettem egy hengerkésest, az szépen vágja. Viszont a hengerkéses nem szereti a zöld ágakat.
Apukámnak sikerült szereznem jutányos áron egy Szentkirályi KF 60 Quantum Briggs 6 rotációs kapát,és az lenne kérdésem a hozzá való fűnyíró adapter mennyire használható ,praktikus,érdemes beruházni egy ilyen adapterbe? Esetleg az ágaprító része mennyire használható?
Bocsi, most látom,hogy a gyári ekéden a talajt metsző vas is vissza fogja a gépedet!
Én, kapálógép kapazáróvégből csináltam, talaj metszőt.Szerintem elég lenne valami vékonyabb anyagból is, jól kiélezve.Még az eke lemez oldalára tennék egy 5-6 cm lemezt,hogy jobban fordítsa a földet.
A kerék jó,úgy meg lehet magasítani,hogy leveszed a kereket,leengeded laposra és csinálsz rá egy kerék abroncsot körmökkel,majd felfújatod keményre a kereket!Ezáltal ráfeszül a kerék az abroncsra.A feleződet nem nagyon ismerem,szerintem itt is felezi a sebességet.Srácok mint ahogy írják,tényleg annyira lassan mennyen a kapálógép,mintha szépen gyalogolnál utána.
A súly az nagyon fontos,hogy ne kaparjon el a kerék!
Az eke kerekét,én is az itteni gazdaboltban vásároltam,mint fűnyíró kerék.Nem egy drága dolog,talán 1-2 ezer forint.Többi meg már kreativitás kérdése!
Még annyit szeretnék az ekéhez fűzni,hogy az enyém nem gyári,de én például a töltő ekémről koppintottam.
Értem, de valószínű egy felezővel még a 8 colos kerékkel is kicsit gyors lesz, szerintem 5-5,5km/ó, ki kell próbálni és ha gyors akkor valamikor + a kihajtó tengelyekre láncos felező. A sajnos az eredeti kerékfelni elég gyengusz.
Dutrás-pisti már válaszolt,tudom hogy pénz de jobb lenne 12colos kerék(hasmagasság) sajnos akkor egy felező nem elég, a motor az bőven elég a kb 3-4km/ó sétáló szántáshoz.
Sziasztok. egy kis segítségre lenne szükségem van nekem egy Quantum KF extra 850 Briggs rotációs kapám , de itt nálunk nagyon kemény a föld és kicsit nehezen megy vele a megmunkálás ( főleg a szántás ) vennék egy erősebet de fogalmam sincs hogy milyet vegyek hogy árba is jó legyen meg erőben is . valami ötletetek van erre vagy valami tipp , Szabocs szatmár megy környékén lakok
Ha valaki komoly gépben gondolkodik,van egy eladó Briggs 6 I/C motorom ami kb 10üzemórát futott. Érdemes számolgatni,hogy + lehajtással hogy jön ki minőség,ár.
Sziasztok! Mennyit ér egy MPM 10-es felújított motorral kaszni le van lakva.Van hozzá rotakések és gumikerék 12-es.Egyébként mindene megvan szerkezetileg.100 ezret megérhet?
"A szentkirályit ekkora területre szerintem felejtsd el" ez számomra érdekes 1000+1000m2, nekem mikor a tanyán voltam 12000m2+6000m2 területre(nem elírás) volt 1db dragon a talajmunkákra vetésre sorközművelésre és 1db r250t a szállításra vegyszerezésre,csak a szántást végezte bérben mtz. Jelenleg a faluban 6db kert összesen kb 6000m2 és most is csak a dragont használom a talajon,sőt előfordul még kis maszek is. Nem kell lebecsülni a kf gépeket.
üdv tisztelt urak van egy 5.5le robikapám és súlyt szeretnék tenni előre mert a kocsival a sárba hamar kipörög mennyit érdemes rá tenni ami hasznos lenne?
Robix megszünt-felszámolták, valami maradvány csoport még van robix-mikro név alatt a régi robix központi tel. számot használják,szerintem rotaciós kapa gyártással nem foglalkoznak. Valamikor az r250t már hp11,5 motorral kézi kuplungal az utolsó ára kb 500 volt az alapgép. Sajnos kerti egytengelyes kategóriában csak használt vagy kínai a többi drága. Esetleg egy olasz mpm7, a régi eredeti benzines nagyon megbízható volt az újakat nem ismerem most már van diesel változat http://www.budastore.hu/brumi-mpm7-m4-diesel-rotacios-kapa.html?category_id=332
Még mindig a KF 04 hajtóművemről: Többféle csapágyat néztem a cserékre árban darabonként 3-400 tól 1000 valahány százig. Tudna-e valaki ajánlani,melyik gyártmányban/típusban lehet vagy érdemes gondolkodni és melyik a felejtős? (kínai, orosz, szlovák, FAG, KOYO, SFK...stb)
első körben próbálnám 4-5 százasból kihozni a dolgot, adapterekkel együtt. Vagy először csak amit nagyon muszáj, azt venném meg, aztán apránként a többit.
Egy ilyen méretű területhez én is a szentkirályi gépek közül (kf04 esetleg fk sorozat) választanék felezővel, a gyümölcsöshöz pedig valamilyen "jobb kínai" kaszát (fuxtec,hecht) ui: a hecht gépek között van többsebességes "kerti traktor" pl hecht 7100. A hecht gépek nálunk is kaphatók alkatrész kicsit nehézkes de beszerezhető. Természetesen egy jó állapotú r250t vagy terra lenne az igazi, de szerencse kell hozzá.
Szerintem első körben nézz körül "Szentkirályi" házatáján. Az említett kiegészítők megvannak hozzá, az áruk pedig újonnan és használtan is a "kistraktorok" fele körül mozog.
Köszönöm, bele is ugranék egy nagyobb beruházásba, ha tudnám, hogy megvigyázva, karbantartva kiszolgálnak 10-15 évig. Valahogy minél újabbak a dolgok, annál silányabb a minőségük.
Ehhez már azért komolyabb gép kell. Célszerű olyat választani aminek van TLT kihajtása. Talán a Robi 250T, Vari, vagy valami olasz gép lenne jó neked igaz ezeknek már az áruk is komolyabb olyan mint maga a gép.
Tanácsotokat, javaslatotokat kérem szépen az alábbiban.
Eddig csak otthon játszottam a kiskertben, kéziszerszámos kategóriában, most azonban sikerült szert tennem egy negyed hektáros területre, ahol is szeretném megtermelni a családnak valót, esetleg elpiacozni ezt-azt.
Kb. 1500nm-t már beültettem gyümölcsfákkal, kb. 1000 nm-en kertészkednék.
Kell egy gép! No de milyen? Nem ismerem őket, az elvárásokat tudom megfogalmazni. Persze amikor nézelődtem a neten, gyorsan le is adtam ezekből, olyan brutál árakba szaladtam bele, majdnem elsírtam magam. Lehet, hogy kicsit túltervezem a dolgot?
A terület nem a kertem alatt van, ezért ki kell járnom, dolgokat kihordani, behordani, ezért jó lenne, ha utánfutót tudnék rá szerelni.
Valamint:
- szárzúzót vagy kaszát a gyümölcsös részhez
- talajmarót
- ekét
- kultivátort
Bármilyen tapasztalaton vagy józan észen alapuló tanácsot, esetleges kritikai észrevételt örömmel fogadok.
Sziasztok! Van egy rk-02 es röpsúlyos rotám, kb 2 éve használom intenzíven kb.3000nm művelésére. Úgy gondolom beragadt a kuplung mert alapjáraton is forgatja a kapákat, meg amikor berántom akkor is, használat közben (mikor még jó volt) hallottam halk fémes zajt aztán észrevettem hogy járó motornál nem tudom megállítani a kapákat. A kapákat megelve még belehet indítani de utánfutót is szoktam vele húzni, hát azzal elég érdekes lenne így elindulni.:D Jól gondolom hogy ez a baja? Hogy kéne megjavítani ? És így néz ki:
A kuplungtányér alatti csapágyat nem szedtem még le, de úgy látom nincs a felső felén lemez. valószínű, ha van, csak porvédő, mint az alsó felén. gondolom ez az a porvédő(alul), ami a robbantott rajzon 56-os számmal szerepel. Itt többen írtátok, hogy a csapágyak belső felületéről le kellene venni a porvédőket, a jobb kenés miatt. Azok a hézagolók, amiket az előbb találtam, azt hittem arra valók, hogy a villakartengelyre rögzített villa vízszintes irányú mozgását lehessen rögzíteni, behatárolni a "fészkében".
Más: a hajtóműház felső csészéjének az alján olajos trutyit találtam, ami a képen nem látszik, mert már kitörölgettem. Olajjal kevert homoknak, sárnak tűnt, de lehet, hogy fémes morzsalék volt. A ferrodol dörzsölődhetett felülről, vagy esetleg az olajjal alulról hozta fel a csigatengely és aggódjak, hogy darál valamit belül?
Üdv. Nekem nem ilyen a kuplungom. Így sajnos nem tudok hasznos tanáccsal szolgálni.
Nekem ilyen van:
Nálam a kuplung kart nem kell behúzni indításkor ( kuplung nyitott állapotban van) Elinduláskor kar behúz- villa kiemeli a kúpot és kapcsolja a hajtást- kart behúzva kell tartani.
A villa tüskéi csak a csapágy külső gyűrűjét kell hogy érjék, különben éktelen visításba, csikorgásba kezdene kuplungoláskor. A studiod1 által jelzett lemez ezért volna fenn, hogy megakadályozza a félre csúszásból eredő ilyen kopásokat.
A villakörmökön lévő kopásokat egyszerűen reszelővel le lehet gömbölyíteni.
Az általad linkelt nem az, legalább is nem a kuplunghoz, én itt a kuplung csapágyon levő lemezről írtam a lényeg üzem közben(összekapcsolva) a kiemelő villa ne érintse a csapágyat-lemezt, ha esetleg nem határozottan egy ponton jól érzékelve kapcsol a kuplung akkor valószínűleg központosítási gond is van. Kuplung állítás bovden hasított csavar,amennyiben nem elég + kiemelő kar hajlítás. Központosítás motor közdarabra csavarozásánál történik.
Az is eszembe jutott, hogy közben találtam ilyen alkatrészt. Lehet, hogy a villát a tengelyén ezekkel kell(lene) beállítani? Mi a beállítás lényege? A villa "tüskéinek" a csapágy külső gyűrűjén szabadna mozogni?
Néztem a gyári robbantott rajzot is, ott nem szerepelt plusz elem. Valószínű az a másik, fordított kuplungnál lehet, ahol a villa kiemelő karja vízszintes. Mire kell figyelni a beállításnál, mi okozhatta a berágódást? Lehet, hogy ez a konstrukcióból adódóan a több éves használat velejárója? (csapágy és villa csere)
Vettem használtan egy jó állapotú gépet, aminek a hajtóműve KF.(régi, ami a képeden van) Biztos ami biztos alapon kicserélném a télen a csapágyakat, szimmeringeket, rugót, bár csak a kuplung működtetésénél tapasztalok "furcsaságot", nem simán emel, hanem mintha nem sima felületen csúszna a kiemelő villa. Lehet, hogy amiatt, hogy a villa a felső csapágy belső, kuplungtárcsa felőli oldalán támaszkodik fel? Ez normális? Mármint az, hogy a villa a csapágy pereménél fogva tolja lefelé a kuplungot. A képen látszik, hogy a villa érintkező felülete berágódott....Ez okozhatja, hogy működtetéskor (így szárazon kiszerelve motor nélkül próbálgattam) nem sima a mozgása? Villacsere?
Személy szerint én az Elf Moto 2T full szint olajat használom a kétütemű gépekhez,láncfűrész,fűkasza,permetező Ducati kis,és nagy,1:40-ben.Több éve nem volt vele probléma az ára is jó kb 2000,Ft/liter.
Nem értek Veled egyet. Amit arra méreteztek, hogy 10-12 ezres fordulaton megfelelő kenést biztosítson, annak a jóval kisebb 4-5 ezres fordulaton is biztosítani kell a szükséges kenést. Bár ez csak személyes és magánvélemény.
Ugyanez volt a szitu a Honda GCV 190 esetén a 151 váltóval történt összeházasítás esetén. A kolléga le akarta vágni a főtengelyt , én meg nem engedtem, féltem a garanciális dolgoktól. Volt munka bőven a 30 mm-es távtartóval, de egy új motor főtengelyének lefűrészelésétől kiráz a hideg, nem is beszélve arról mi lesz, ha másra is fel lesz használva később és oda meg kellene a hosszabb tengely.
Köszönöm a válaszokat . Sajnos ali kis rajzát nem tudtam akkorára nagyítani , hogy látszódjon a biztosítógyűrű . Én valójában elektromos vagyok és ha látnám akkor sem biztos , hogy meg tudnám ítélni . Gondolom én ,a csigakeréknek mindegy merre forog , legfeljebb a másik oldala kopik. A kuplungot azért nem féltem , ha tönkremenne azt még biztos tudnék vásárolni és azt még ki tudnám cserélni . De ha a segert kitépné , akkor vehetnék egy másik hajtóművet. Biztosan lehet lepukkant gépet olcsón venni , de az enyém most nagyon jól egyben van .
Azért vagyok bizonytalan , még az őskorban a papírgyárban dolgoztam és egy nagyon nagy nehéz hengert visszafelé kellett forgatni a köszörülés idejére. Talán egytized sebességgel terheletlenül forgattuk és a hajtóműve összetört , maga az öntöttvas öntvény tört össze. A mechanikusok azt mondták mi voltunk a hülyék , mert a fogaskerék ferdefogazású volt és emiatt egyikirányba tolódott a tengely. Visszafelé pedig húzódott . A tengely végén kúpos volt a csapágy és onnan is kihúzódott a tengely.
Ahogy a hajtóművet nézem , előremenetben a csigatengely lefelé húzódik. Hátrafelé a motor felé felfelé húzódna , mintha a motort akarná letolni.
Lehet , biztonságosabb lenne , ha egy hézagolót tennék a motor és a csigatengely közé .
Ami még biztató nem rántásszerűen indul , maga a motor is lassan pörög fel .
Amennyiben Robi 55-ös volt a Babettamotoros , akkor nekem volt kettő is. Az nagyon könnyű volt 34 Kg volt és félbe véve vittem a Trabant tetején. Még csak most vettem , még nem kapáltam vele csak üresen pörgettem . Már nem fogok nagy területet kapálni , még az is lehet , hogy minden fordulásnál megállok átteszem a vezetéket . Vagy az asszony fogja és figyel a drótra. Na ezt akartam elkerülni , jobban szeretek egyedül melózni mint szakmai felügyelet mellett.
A képen azért van szétszedve , a futár csak 40 Kg visz el és ezért 2 csomagban jött.
A motort nem mertem üresen megpörgetni , mert elszállna a röpsúly.
Az RK 02-es gépnél a függőleges tengely felső csapágyát egy zégergyűrű biztosítja. A mellékelt ábrán az 5 számú alkatrész. Elvileg kis terheléssel vígan el van. Másik kérdés az, hogy a röpsúlyok hogyan bírják ki az ellenkező forgás irányt.
Most vettem egy elektromos kapálógépet . Nem ezt az újhullámos mai darabot , ez kb. 58 Kg és 33 éves.
A motor 1500 wattos és röpsúlyos kuplunggal kapcsolódik az aljához. Ezt csak azért írtam , hogy az alja megegyezik a benzinesekkel.
Annyit tudok , hogy a motorja IMI gyártmány , az alját nem tudom ki gyártotta , de az is magyar. Létezett 1100 wattos motorral is.
Még csak megbillentve a levegőben forgattam a kapákat , és leellenőriztem , hogy van -e benne olaj.
Az olajcsavar 24-es kulccsal nyílt és nyakig tele volt ,gyorsan vissza kellett tekernem , mert folyt ki belőle.
A terület ahol használnám kicsi ,és szeretnék rátenni egy kapcsolót , hogy hátrafele visszatolatnék és új fogással indulnék előre. Hátrafelé terheletlenül jönne , mert előre billenteném . Csak lazán gurulna . A kapcsolója biztonsági és figyelném persze , nehogy a lábamra navigáljam.
KÉRDÉS : valóban tönkre megy a hátramenettől ? A bratyóm szerint tudni kellene , hogy milyen csapágyak vannak benne , mert nem biztos , hogy lehet két irányba hajtani. ö ezt általában mondta , még nem szedett szét kapálógépet. Ha csak azt tudjátok ki a gyártója a rota részének az is jó, akkor a gyártót meg tudom kérdezni.
A hajtóműben benne van az anyag rendesen jóval túlszárnyalja a szentkirályit a robit és a Hondát is.
Vontatásra kiváló 3 sebességes a kapakése pedig 2x akkora mint a szentkirályié, lehet hogy a motor márka megosztó de ez egy Honda motorral nem 130 lenne hanem 230 és az ugye nem mindegy.
Tévedsz! De azért még két esélyes a dolog. Igazából a Möller motorba kompatibilis a Honda alkatrész, de a Möller összeszerelésében és anyagminőségében lehet sokkal gyengébb. Van akinek elmegy a klón 4-5 évet minden hiba nélkül megfelelő karbantartás mellett, de van akinek fél év után csapágyazni és javítani kell.... szerencse is benne van mint mindenben
Ez egy ZS500B-3 kapa gyárilag ezen sincs világítás.Tulajdonképpen megoldható a probléma, kell rá az önindítósnak a lendkereke a tekercsei és a feszültségszabályozója ennyi.Vagy marad amit az előbb írtam.
Az a pár vezeték a leállításra, alacsony olajszintnél szintén leállításra van, nincs világítás tekercs és nem is lehet bele tenni ezekbe a honda clónokban. Megoldás egy kicsi autó generátor a bontóból, vagy egy töltögetett aksi, esetleg bringa lámpa.
2 hete sikerült nekem is szert tennem egy 151-es robira. Imádom!!
Vettem hozzá egy útifutit, a fiam alig várja, hogy rendbe rakjam, megígértem neki, hogy hozunk vele egy adag homokot, a homokozójába. :-D
Lenne egy talán furcsa kérdésem. Nem tudja véletlenül valaki, hogy hogyan lehetne egy kicsit csendesebbé "varázsolni"? Valahogy át építeni a kippuffogóját?
Javaslom a hátsó két kerék helyett, az első kerekes megoldást. Egy 4x8-as kerék van elöl, fogazott tárcsákkal állítható. Sokkal könnyebb a szállítás, ráadásul kis orrsúlyként is stabilabb, nem ugrál olyan könnyen rotáláskor.
Tegnap voltam rotálni a KF-el! Jól működik a kuplung, köszönöm mindenkinek a segítséget! Pont jól fog nem csúszik meg ha behúzom a kart és ahol lehet rögzíteni nem forog a tengely akkor sem ha felemelem, vagyis hátra döntöm a kerekeire. Próbáltam 1× hírtelem kiengedtem a kuplungot mikor a földbe voltak a kapák egyből fogott akkor sem csúszott elégedett vagyok :)
Majd még hátra szerkesztek új szállító kerekeket mert azok már cserések a tengely is teljesen kopott.
Annyit tudok a borda rész azonos a kicsi kuplungal, szerintem a csapágy is,valakinek talán van kéznél s mérhető. Nekem van a tartalék-donor hajtóművön, csak esik az eső a padlás meg létrás.
Azt hittem olcsóbb mint a 4T, és még lehet is kapni. Abból indúltam ki, hogy mai napig az 50ccm (új) robogókat 2T motorral árúlják és jóval olcsóbbak mint a 4T.
De, ha jól tudom ott is csak már 50ccm -ig használják. (Lehet, hogy 50ccm motoros rotakapát még lehetne találni 2T motorral ujonnan.)
Így van, azt mondta az illetékes "Mivel nem áttételes a kormánymű így nem kell rá biztosítás."
Kell rá elöl egy fehér hátul egy piros lámpa, az enyémen elemes bicó van szerelve, elől fehér hátul piros fényvisszaverő, ami NEM lehet talpára állított háromszög és a ferde piros fehér csíkozású tábla,kamionos boltokba van fényvisszaverős matrica méterben.
Tegnap vettem egy robi 52-es rotakapát. Ma mentem volna biztosítást kötni de nem kötötték meg mert mondták erre nem kell. Nem is tudnának mert náluk nincs ilyen kategória ,hogy kertitraktor.
Mondták ez nem segédmotor nem lassújármű de még csak nem is 4 kerekű segédmotor.
Azt mondják ugyanúgy nem kell rá biztosítás mint a lovaskocsira, kerékpárra, elektromos kerékpárra stb...
Sok esetben már kisebb hőhatásra is meg tudnak mozdulni az ilyen csavarok. Pl. gázégővel 100-150 fokra felmelegitve. De ha megoldható, akkor én próbálnék ráhegeszteni, rátenni egy pöttyöt a csavarra és egy jó pofájú és nagy erőkarú fogóval meginditani. (Tűzveszélyre vigyázva persze...)
Mivel senki nem lapkodja el a választ, megpróbállak felvilágositani.(Remélem nem sértpdsz meg ezen -de mindenki volt(van) kezdő, és szeretné tudni a legalapvetőbbeket )
Hogy a kérdésedre konkrétabban válaszoljak, ugye a belsőégésű mociknak van hőtermelése, ezt a hőt el kell vonni, ezért ventilláltatják a henger környezetében a levegőt. De szükségtelen a motornak állandűan nagy teljesitményt leadni -kopás és felesleges üza fogyasztás- és ha már ott az áramló levegő is akkor ezt a szabályozást "rábizzák". (Megoldástól függően, de legáltalánosabban a beszivott levegő mennyiségét fogják le, vagy adják rá a karbinál. Ezt egy rudazaton keresztül az általad kérdezett széllapát végzi. A rugó (vagy több rugó) a gyártó által meghatározott -ajánlott- fordulatszám szabályozási tartományát hivatottak (lágyan) müködtetni.)
Ha ráhúzod a gázt, akkor ezek a szabályozó rugók megnehezitik a lapát dolgát, azaz csak egy bizonyos fordulatszámnál -ekkor erősebb a fúvott hűtőlevegő lapátot kibillentő nyomásereje-
Enélkül is használhatod, de motor nem optimális fogyasztású, hamarabb kopó, és netán törő valami lesz.
Nem tudom érdekel-e, nekem van egy régi Robi 56 kapálógépem fix kerékkel 15.000 Ft-ért eladó. Természetesen működik, jól megy, de én vettem egy előre-hátramenetes gépet, azért adom el.
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Egy nagyon jó ismerősöm nemrég elhunyt. Kismotor és kisgép szerelő volt. Most kerül sor a műhely felszámolására. Több köbméternyi alkatrész van, kidobni nem akarjuk inkább kicsi pénzért eladjuk. Csomagokat raktunk össze és jelképes árakért elvihetők. amikről szó van(nagy vonalakban): Simson, Babetta, MZ, Jawa, Riga, Komar, Romet és különböző robogó alkatrészek, fűkaszák, láncfűrészek, fűnyírók, rotakapák és ezek alkatrészei. Akit érdekel valami az kérem jelezze és én privátban küldök egy listát neki. Illetve utána nézek ha valaki keres valamit de nincs a listán. Segítsetek. Helyileg Budapest mellett Gyömrőn vannak a dolgok. Érdeklődni nálam, személyes üzenetben illetve 17 óra után a 06-20-571-65-08 vagy 06 29 750 601-es számon lehet. Átvenni a család kérésére egyenlőre csak személyesen, a velem egyeztetett időpontban lehetséges. Nagyon sok minden már hála Istennek elkelt így aki szeretne valamit az kérem hogy az excel tábla megfelelő sorának( a kiválasztott dolog) számát is küldje el. Köszönöm!
Méréssel, vagy a főtengely végére egy jelző készítése, lassan körbeforgatva a tengelyt s látható. Én motorból olaj benzin le fejre állítva közdarab lazán s tolómérővel mérés.Kúpos kuplungnál lehetőleg 0,1-0,2 mm-nél ne legyen több a röpsúlyosnál esetleg nagyobb hiba is elfogadható.
Szia.Csak a 4 lóerőset szeretném venni.A Robi 56 osom sprint 375 motoros volt 3,5 Le.Az is jó volt.Ezek a motorok annak a további változata vagy fejlesztése lehet.