Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2015.01.19 0 0 97469

Nem is a Miniversum varázslatos, a fórum még többel sokkal varázslatosabb :) :(

Előzmény: martisz (97458)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.19 0 0 97468

Húha, beletrafáltál. Eddigi autós pályafutásom többségében volt terepjáróm mint személyautóm. A terepjáró meg kettő (három) differenciálművel, amiket kenni kellett (+ a zsírzópontok ugye a többi részen, amelyeket szintén kezelni kellett). A diffiben elég gyakran kell cserélni az olajat. Nem szedi fel a szöszt. Beszívja. Van még kérdés?

A sebességváltó és osztómű kenéséről is lehetne mesélni, az "egyszer feltöltötték többet nem kell cserélni" jellegű dolgokról is. Persze, hogy nem kell, mert mire cserélni kéne szétesik az egész, senki sem fogja cserélgetni....

Előzmény: Lakonti (97457)
martisz Creative Commons License 2015.01.19 0 0 97467

Hogy miért Votom hozzászólására ment ez válasznak, azt nem tudom... ☺

sorry

Előzmény: martisz (97466)
martisz Creative Commons License 2015.01.19 0 0 97466

A kolléga egyébként rosszul emlékszik,  nem mozdony volt a bűnös, hanem 4 db Piko tartálykocsi, ahol sajnos én követtem el azt a hibát, hogy túl sok zsírt nyomtam a tengelyvégek és a műanyag csapágyház közé. Erre sajnos szükség van, mert a fém tengelyvégek széteszik ennyi használat során a műanyag perselyeket, ha nincs valami kenés...

Előzmény: Votom (97463)
alsó madárfogás Creative Commons License 2015.01.19 0 0 97465

A differenciálmű zárt rendszer. A vasútmodellek hajtása nem.

Előzmény: Lakonti (97461)
Lakonti Creative Commons License 2015.01.19 0 0 97464

OK értettem, ne menjünk tovább ugorjunkegy másik témára. Remélem aki részese a dolognak azért gondolkodik.

Előzmény: John Howard (97462)
Votom Creative Commons License 2015.01.19 0 0 97463

Nem tudom ki követte el, de én is kérnék egyet!

 

John Howard Creative Commons License 2015.01.19 0 0 97462

De nem is zsír van benne! ;-)

Előzmény: Lakonti (97461)
Lakonti Creative Commons License 2015.01.19 0 0 97461

De nem is csöpög ki a zsír belőle.

Előzmény: John Howard (97460)
John Howard Creative Commons License 2015.01.19 0 0 97460

Az autó differenciálműve (illetve fogaskerekei) nem szedi(k) fel a szöszöket az úttestről...

Előzmény: Lakonti (97457)
Lakonti Creative Commons License 2015.01.19 0 0 97459

Szívesen!

Előzmény: martisz (97458)
martisz Creative Commons License 2015.01.19 0 0 97458

Na ettől varázslatos hely a Miniversum...

sok hozzá nem értő csávó dolgozik, hozzá nem való anyagokkal, oszt mégis működik 😊

pedig sokat dolgozunk, hogy agyonvágjuk azt a közel 90 szerelvényt, amik minden nap 10-12 órát folyamatosan mennek,

de szerencsére jön mindig egy szakértő látogató, és kisegít minket, megmondja a tutit, így napról napra a hatalmas bajból semmi sem látszik... ☺

Ezúton is köszönjük!

Előzmény: Lakonti (97455)
Lakonti Creative Commons License 2015.01.19 0 0 97457

Egészen más! Te az autó diferenciálművét kened? :-) 

Előzmény: Törölt nick (97456)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.19 0 0 97456

Az autóból, ha nem folyik ki az olaj, akkor is ki kell cserélni.

Na, miért? Megvan?

Ha használod a modelleket akkor kenni is kell.

Valami hasonló oknál fogva.

Előzmény: Lakonti (97453)
Lakonti Creative Commons License 2015.01.19 0 0 97455

Húha akkor ott hatalmas a baj!

"Egy kicsivel több a tengelycsapágyakhoz, és a jármű menet közben szépen kifröcsköli a pályára."

Megfelelő kenőanyag használatával ez nem fordulha elő! A kenőanyagoknak megvannak a tapadási tulajdonságaik amik pont azért vannak, hogy az esetleges forgó mozdást végző elemek ne tudják kicsapni azt magukból. Ha kicsapódik akkor érthető hogy hová tűnik, de ez meghibásodáshoz vezet. Ha nincs kenés, olaj/zsír akkor hamarabb tönkremegy az adott hajtáselem.

Egy ilyen helyen azt hittem nagyobb a szakértelem így ez is hozzájárul a mozdonyok elhasználódáshoz. Még azt is meg merem kockáztatni, ha tényleg ez a hiba akkor TÖBBSZÖRÖSEN megnőhet a mozdonyok élettartama ez ügyben. Érdemes lenne kicsit jobban figyelni erre, és az áramszedési probléma is csökkenhet!

Előzmény: Törölt nick (97454)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.19 0 0 97454

Nem kell sok zsír, a roco zsírja valami szilikon-teflon keverékű szintetikus cucc. Egy kicsivel több a tengelycsapágyakhoz, és a jármű menet közben szépen kifröcsköli a pályára. A sínkoronára került anyagot a többi szerelvény szépen szétteríti (maga a zsír egy vékony filmréteget képez), és meg is van a baj: a legkisebb emelkedőn is elkapar még a tapadógyűrűs mozdony is.

 

Hogy miért kellett megzsírozni a járműveket? Egy-egy komolyabb tisztításnál általában szétszedtük a hajtást, és teljesen kipucoltuk azt (rengeteg port gyűjtenek a járművek), így minden alkalommal szükséges pótolni a kosszal együtt eltávolított szennyezett kenőanyagot.

Előzmény: Lakonti (97453)
Lakonti Creative Commons License 2015.01.19 0 0 97453

Érdekes. :-) Hová tűnik a gyári zsír ami benne van? Meg hogy jön ki az onnan? Elképzelni sem tudom, hogy mennyi zsír kell ahoz hogy egy ekkora méretű terepasztalon gondot okozzon a pályán.

Előzmény: Törölt nick (97451)
diginewl Creative Commons License 2015.01.19 0 0 97452

Nem tudom.... nekem úgy rémlett, hogy ott a "képernyőteremben" benzin volt, patikai üvegben, még viccelődtem is ott a személyzettel, hogy milyen jól jár az a patika velük :)))

A simán alkohollal lepucolt sínt ha letisztítod féktisztítóval, akkor meg fogod látni mit hagyott még rajta az alkohol.

Ezért mondtam a benzint...mert az is hasonlót művel a sínnel, mint a fékpucoló de kinek mi vált be :). Azért érdemes megnézni mi van a fékpucolóban, mert azthiszem ott nem feltétel a műanyag védelme a modellekben mintha meg az lenne...de tényleg nem szeretnék vitába bocsátkozni.

 

Mindenesetre az alkohol nem a legideálisabb erre a célra - ebben valahol egyetértünk :))) Ez a lényeg.

 

Előzmény: Törölt nick (97447)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.19 0 0 97451

Azt, hogy kicsit több roco zsír került egy-két jármű hajtásába, ami aztán a pályán kötött ki. 

Előzmény: Lakonti (97448)
szuromia Creative Commons License 2015.01.19 0 0 97450
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.19 0 0 97449

Würth-ös féktisztító meg egy rongy. Egy flakon hosszú évekig ki fog szolgálni. Mármint ha terepasztalon használod tisztításra.

Előzmény: Törölt nick (97447)
Lakonti Creative Commons License 2015.01.19 0 0 97448

Mit jelent a "rosszul sikerült járműkenés"?

Előzmény: Törölt nick (97447)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.19 0 0 97447

A miniversumban mi alkohollal tisztítottuk a gépeket, a pályát meg sínradírral (legalábbis amig én ott voltam), volt egy eset, amikor a magyar melléket féktisztítózni kellett, egy rosszul sikerült járműkenés után. Az olyan szépen leszedte a koszt, hogy nem hittem a szememnek, és nem bántotta a műanyagot sem. A simán alkohollal lepucolt sínt ha letisztítod féktisztítóval, akkor meg fogod látni mit hagyott még rajta az alkohol.

Előzmény: diginewl (97443)
diginewl Creative Commons License 2015.01.19 0 0 97446

Ott a pont! Köszönöm! (szóval tisztított legyen, mert a benzol, és származékai a műanyagot, meg a modellezőt is tönkre teszik)

Csíkos Mestter megvan, ne aggódj, figyel ő. Ha kell segít!

 

Előzmény: siófoki35 (97445)
siófoki35 Creative Commons License 2015.01.19 0 0 97445

Csíkos MesTTer szokta mondani, hogy "aromás szénhidrogéntől mentes" foltbenzin ugyanúgy mesgteszi, és sokkal olcsóbb.

 

Tényleg, a MesTTer úr hová tűnt? :o

Előzmény: diginewl (97443)
Vonatguru Creative Commons License 2015.01.18 0 0 97444

Hali!

Anno, 2010-ben Pécsett került megrendezésre az első (és talán az utolsó?) HATEJAMO. Mivel nem nagyon találtam olyan videót, ami a vasútmodell kiállításon készült, ezért összedobtam egyet, bár az akkori fotózási tudásomról nem szeretek beszélni... De találtam jónéhány használható felvételt, így lett ez a kis filmecske. Hát tessék:
http://youtu.be/ZRLZqZZmJ0I

diginewl Creative Commons License 2015.01.18 0 0 97443

Üdv!

 

hallottam, hogy a sínradír árt nekik.

 

Nem árt neki, ha tényleg az. Ha pl. régi pilz sínszálad van, azon futtatott rézbevonat volt, a vason. Ha azt ledörzsizted a sínről akkor rozsda lett. Ugyanez van a piko U-prof sínekkel is. Ha most veszel rendes újezüst sínt pl: tillig. Azt radírozhatod, amíg el nem tűnik, mert anyagában homogén.

A sínradírnak is megvan az előnye: a rágyógyult masszív koszt lehet/kell vele eltávolítani a sínről, aztán porszívózás, mert a lehullott darabok/dörzsszemek ott virítanak a sín között, ami a mozdonyokba kerülve kárt okoznak.

Porszívózás (vagy sűritett levegőzés után) célszerű a maradék, már nem látható olajos izét/filmet leszedni...

BENZINNEL!!! Az alkohol nem oldja fel teljesen az olajat, az visszaragad a sínre egy része. (elfogultan) a patikában kapható sebbenzint ajánlom :) Lehet másikat is, de aromás adalék, vagy micsoda (ugye jól mondom többiek) ne legyen benne... szóval a tuti a patikai. (Igen, a Miniversumban is patikai sebbenzinnel tisztítják a mozdonyokat, így nagyot nem tévedhetek :) Láttam egyszer a patikai szignatúrát az üvegen :))

 

Eddig alkohollal tisztítottam, most gondolkoztam először radirozásban. Próbáld meg benzinnel, meglátod mennyivel ritkábban kell pucolni.

Üdv: newl

Előzmény: Törölt nick (97438)
Váltógyártó Creative Commons License 2015.01.18 0 0 97442

Hoppá, az előző nem válasz, hanem új hozzászólás akart lenni! :-)

Előzmény: Váltógyártó (97441)
Váltógyártó Creative Commons License 2015.01.18 0 0 97441

Már csak festésre vár néhány újabb cucc, köztük egy egyedi TT EW3 és egy 12 fokos angol egyedi kapcsolat.

 

Több kép itt!

 

 

Előzmény: Törölt nick (97440)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.18 0 0 97440

Köszönöm!

Előzmény: róbertke (97439)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!