Én azt írtam, h simán megy 200-at a gyári helyén vagyis egy Megan-ban vagy Lagunában, ami sokkal kisebb és alapból 130lovas az ottani 1.9dci (ami ugyan az csak az elektronika más) az adatok alapján, h 140-el mész 2900-on 5-be és ott rakod a 6-ot biztos vagyok benne, h az van a váltóba amit írtam. Mielőtt félreértenéd nem kekeckedésből írtam ezt, mert nekem aztán mindegy, h milyen váltó van fenn Neked, tőlem aztán rakhatsz fel wartburg váltót is ha az JÓ neked. Csak jeleztem, h gyárilag nincs ilyen áttétel egy Traficba ami akár vontatmánnyal együtt is lehet hivatalosan 3600kg. A lényeg, h ha Neked így jó és így is marad sokáig akkor nincs baj.
No kérem: Első tapasztalatok a hosszú fokozatú váltóval:
Érzésre írom, tegnap futottunk egy Gyöngyöst, Csipesz meg csak vigyorgott mellettem.
Az 1-es kb olyan, mint a régivel az 1-2 közötti fokozat
2. ezzel kanyarodsz a régi 3 helyett
3. ezzel kell közlekedni városban ( Érzésre a régi 3 nak felel meg) .minden erőlködés nélkül -ha a megszokott motorhangot veszed alapul -simán mész 60km/h-t városban :-)
4. hosszabb mint a régi
5. országútra való. Meg ezzel éred el autópályán az utazó sebességet. A régi 6.- hoz képeset is hosszabb, kb 100 fordulattal Ha lépsz neki, gyorsul szépen. 140 nél a fordulat 2900
6. Ez meg a régi 6. után mint ha 7. lenne. Sebességtartásra jó, én 140-nél kapcsoltam. Ezen vigyorgott Csipesz. Motorfordulat 140-nél 2400. Ez volt az utazótempó.
Itt az autó már csak nagyon gyengén gyorsul.
Halkabb lett az autó, mert a motor sem pörög annyira, a fogyasztást még nem igazán tudom, de ahogy néztem, ésszel vezetve kevesebb lesz.
Belegondolva a differenciálmű más áttétele lehet a dolog lényege.
Meg kell szokni, (teljesen más lett az autó) mert simán tudsz a megszokott motorhang alapján gyorshajtani!!
Amit Vanyek írt, hogy lehet menni vele 200-at, felejtsétek el. Nem lehet. Max egy 2.5-össel. 1.9-cel nem. Adódik ez a légellenállásból illetve a motorteljesítményből. A nagyobb végáttétel miatt nem bírja a motor leküzdeni a légellenállást. (értem ezt a mostani 5. fokozatra)
Nem próbáltam, de érzésre sem menne.
A 170.000 "receptköteles"?
Ha a kuplungot is ő hozza, lehet, hogy felújított? Kéri a cseredarabot?
Ja: Ha valakit érdekel, a régi kuplungszerkezet és tárcsa elvihető, még simán föl lehet rakni. A szerelőm is azt mondta, hogy csak a kinyomót cseréljük, de én ragaszkodtam a teljes szerkezet cseréjéhez.
Felhajtott antennával én is álltam már be a garázsba! :-)) A talp + árbóc ha jól emlékszem együtt volt 15.000,-HUF ráadásul gyári. (Nem Opel szervízben.)
Nekem kb 5 cm van a bejárat és az autó között. Meg oldalt is. Ráadásul lejtő, havas időben élmény beállni.
így van csak ha tudod hogy mennyi meló egyből szedtem volna le a hf-et holnap még kérlelem és utána béleldőlők a kardomba mert egyre szimpatikusabb a kardhegy :)
Nyilván a vezérlés felöli :) Én már vettem hengerfejet ez miatt mert nem jött ki... Ma 15 perc alatt kijött a 2.0dci-ből a 4 porlasztó, abba kicsit jobban megoldották a berohadás elkerülését
Nakérem! Ma egy újabb áldás érkezett :S Mégpedig az egyik M9R motorunk vagyis 2.0dci Trafic azt mondta, h 507E km elég volt neki és eltör a 16 szelephimbából 12-t mindenféle ok nélkül. Nagyon csúnyán szétverte a hengerfejet, a kár nem kicsi forintálisan és munkaügyileg egyaránt.... 1 hónapon belül 2db M9R motort szedek atomokra. Az 520E km-t bírt ez 507E
már csak egy van azt is lefoglalták a hahun, köszönöm a válaszodat, jelen helyzetben a nyíregyházi a legkedvezőbb le is rendeztük a szakival, de hogymi a f........szért ilyen drága a csereváltó mindenhol, komplett 1.9-es motort meg tudok 250-ért hol itt az arány? Azt szokták mondani hogy azért ennyi az ára mert ennyiért is el lehet adni.
szevasz közbn én is felhívtam néhány címet, kínáltak 350.000ft-ért németből garanciával váltót, máshonnan 220.000-200.000ft-ért. a végén felhívtuk a nyíregyhází embert,azt mondja, garanciát a felujított váltóra ad, nekem 170.000ft lesz+ a kuplungszerkezet amit én kértem, ráadásul pesten lesz vasárnap, úgyhogy ott találkozunk vele. Az enyémben elhasználódott minden. Én is a hosszúfokozatút kértem.
Mint írtam komplett véltóm nincs csak bontva, és nemtudok összerakni egyet mert mindbe szar a nyelestengely. Használtautó alkatrész rovatába 2-3 napja volt fenn 2db 6-os váltó is traficra 150Eft-ért! Nézd meg azokat, mást nem tudok mondani
A váltókkal SEMMI probléma sem volt. (kerékcsapágy,ablaktörlő kapcsoló,szélvédő cserék)
Most úgy néz ki váltás lesz.Tranzitok lesznek. Még csak az egyik lett lecserélve de eddigi tapasztalat szerint:lassabbak,többet fogyasztanak és kényelmesebbek.
szevasztok kellene nekem egy váltó elfogadható áron, a rossz váltó már lennt van, nem tudok utána járkálni, mert most 2 naponta járunk svájcba egy 4-es espaceval,most értünk haza, holnap hajnalban megint megyünk kp-vel fizetnék egyből 1,9dci 101 le 2002-es
"vanyek" látom képben vagy váltótémában is, te milyen rugalmas megoldást javasolsz? Ha pécsre kell menni az se probléma.
Hát igen... egy jó villamosságszerelő mindennél többet ér! A mai autóknál a fizikai szerelés kb 40%-ot tesz ki, a maradék 60 az már a villamosságszerelő dolga sajnos. Én bevalomm, ahoz nem értek semmit
A hibajelenség: piros lámpánál állva elkezdett ugrálni a km-óra, majd 0-n maradt, és onnantól menet közben sem mutatott. Szintén nem ment a km-számláló és a taxióra, valamint 2700-as fordulat fölé nem pörgött fel a motor (álló helyzetben ez rendben is van, műszakin szidták is a zöldkártyások, de menet közben azért nem normális ez :).
Irány a villamossági szerelő bartátom. Bosch computert rádugtuk, 2 hibakód (C0000és P0500). A motorvezérlő szerint a sebességem álló helyzetben és menet közben egyaránt 23 km/h, az ABS a jó sebességet mutatta, a központi computer szerint a pillanatnyi sebességem 655 km/h, akármit is csináltam :) Ettől hisztirohamot kapott a légzsákvezérlő is, telerakta hibakóddal a tárolót..
A Renault szervizben folytattam, az ottani computer (és villanyszerelő) sem volt okosabb, ilyet még nem láttak. Jó 2 órán át mértük, szétszedtük, kihúztuk, lehúztuk, bedugtuk, semmi. A hiba maradt, a helyét beazonosítani nem tudtuk.
Délután visszamentem az első szerelőhöz, elmeséltem a Renault szervizes tapasztalatokat, mérési eredményeket. Szerelő nem adja fel könnyen, oszcilloszkóppal és mérőzsinórokkal eltűnt az autó alatt, majd nem is túl sokára lehívott engem is: az ABS vezérlőből kijövő vaskos kábelkötegben az egyik egész vékony vezeték a műanyag szigetelés alatt oxidálódott, és egészen elporladt. Hohy ezt hogy találta meg, azóta sem tudom, de a szál cseréje után a hibakódok törölhetők, új nem jött, és minden működik... Szerintem szentté avatom, megérdemli:)
Jé, hogy milyen topicok vannak... :) 2008.04-es Traffic, taxi, 112e km. Az elmúlt két napot a villamossági műhelyben töltöttem, sebesség jel hibával. Ha érdekel valakit, elmesélem...