kinyílottak az első légzsákok a kocsimban (bmw e60 2007 2.5 benzin ) kijavítottam mindent, de a légzsák hibát nem tudom kiütni. Hallottam , hogy a légzsák vezérlő egységet kell kicserélni vagy lenullázni. ezt hol találom és mit kell lebontani hozzá. kb menyi egy új és menyiért nullázzák le ? tudnátok róla képet mutatni ? ilyet vettem de nem tudom hogy jó-e :::
ÓoÓ... Akkor ez a baj. Köszi Ati :) De ez miért van hogy állóhelyzetben balra nem, csak jobbra? Mi a logika benne?
Lenne még egy vízhőfok kérdésem : 120km/h körül 89-90 c' városi tempo 87-88 c' állóhelyzetben feltekert fűtéssel 85-84 c" alá nem megy.. Ezek jó hőmérsékletek vagy melegebbnek kell lennie ? ( N53 30i )
Bocs hogy nem az aktuális témához,de a haverom küldött egy kis üzenetet-minden kötelezettség nélkül!
"Én ugyan úgy mint ti a szopóágon vagyok már 10 éve ugyanis autókereskedő vagyok,s mivel a szakmám,nem nepper "basszuk át a palimadarat minél nagyobb haszonnal"hanem mérnök vagyok aki a Piaristáknal nevelkedett,saját mindennapi problémáiból +20év tapasztalatából alkotni vmit ami mindenkinek jó lehet előítéletekből,szakmai hiányosságból véleményt alkotni.A nem ismerésnek,az okoskodásnak,mindig voltak és lesznek megnyilvánulásai.A reszletességet a "CCS"lenyegerol azert nem beszélhetek,mert nem végeztünk még a szabadalmi eljárással.Azomban a 2 éve tartó kisérletek és az eddig kb 30fajta autó és teherautó tipus beépitese soran tapasztalt eredmények,vezettek arra,hogy mindenki számara elérhető megoldást kináljak mindenki számára.A pontos technikai leirast,nem fogom kedves fórumozók elmondani,a szabadalmi eljáras végezetéig.Az eddigieket,piackutatás révén osztottam meg egy barátommal,mert kíváncsi voltam mennyire probléma ez mások életében,vagy csak én mint autókereskedő szopok azért folyamatosan,mert garanciát kell adnom a mások által szarul használt autókhoz....."
Tisztelt Mewo! Nem akarok szemtelen lenni, de priváte nem kaphatnám meg az elérhetőséget? Nagy segítség lenne, ha lenne olyan cég/szaki aki már látott, sőt csinált is már ilyet és sikerült is neki. :)
Hátha tud valaki segíteni e61 a panorámatető hátsó üvege megakadt működés közben! Becsukáskor egy törésre utaló hangot hallottam, és azután csak az egyik felét próbálta csukni. Ugye mivel nem sikerült vissza nyitotta.
Nagy nehezen becsuktam úgy, hogy egy csavarhúzóval toltam hátrafelé azt a háromszög alakú valamit ami nem mozgott.
A kérdésem a következő: jól sejtem, hogy tetőkárpit le az első lépés, vagy más módon is hozzá lehet férni a javítandó alkatrészhez, illetve mi szokott ott eltörni?
ciripelő hangot adhatja a generátor is... és ha töltésed nincs vélhetően nem csak fesszab (mert ebben ugye a kefe elkopik idővel)... hanem forgórészen a csúszógyűrű is kophat agyig... szóval egy komplett generál, csapágyak, forgórészfelújítás és új fesszab nem árt neki...
Nem reagált a kulcsra egyáltalán,nem volt rádió adás egyáltalán,nem nyílott az ajtóban az üveg,valamint random hibákat szórt a hátsó lámpákra.Ezeket mind megjavította.Nekem nem ázott be soha az autóm.
bár nekem szerencsére nem volt ilyen vészes a helyzet és nem is okozott semmilyen elektronikai galibát a beázásom, de ahogy olvasom és tapasztalom, ez sok touringnál előjön.Ha nem vagy kárpitos, vagy lakatos, akkor mindenképpen javaslom a szervizt, mert bontani kell viszonylag sokat.Ki kell tisztíttatni a járatokat, esetleg itt-ott tömítést cseréltetni és újra jó lesz néhány évig.Apróság az egész, de ha el van tömődve, akkor bajt tud csinálni.
Sziasztok! 525d 2004 e61-em van és pár kérdésem hátha tudtok segíteni! Hidegen ha indítom enyhe ciripelést,csörgést hallok ,láncra gondoltam de ha bemelegszik nincs semmi hangja és fordulaton sem, pontosan nem hallom honnan jön de előröl valahonnan ,mi lehet esetleg az ékszíj tárcsa kezdődő halála? Szíjak szépen futnak. 2. kérdés : Ha elindittom az autót van hogy nincs töltés 3-4 percig utána megjön,az akksi még tuti rendben van generátor kezdi megadni magát szerintem , kérdésem mit érdemes ilyenkor cserélni elég a fesszabályzot gondolom, hibakód is van: A3AA és elég sűrűn bedobál fals hibákat dsc+abs . 3.kérdés: DPF nyomásnak mekkorának kell lennie ami még jó?Nekem alapjáraton hideg motornál 14.88 Hpa melegebb motornál 11.88 Hpa 2500-as fordulaton meg 55.32 Hpa de hibakód vagy gondom nincs ez csak kérdés! Üdv
Sziasztok! Már vagy fél éve vagyok -mondhatom egyenlőre- boldog tulajdonosa egy E61 525d-nek. Sok gondom eddig nem volt, olajok, szűrők, féktárcsák x 4 + betétek, rezgéscsillapító tárcsa, szívócső ledugózás, izzítógyertyák, xenon izzó csere. 219 ezerrel vettem lassan beletettem 20 ezret, ennyi minden jött ki. Ha ennyi bajai lesznek ezek után is akkor sokat fogunk együtt utazni:) Győr
Segítségeteket szeretném kérni, 2007. 07. havi E61 LCI 525d automatám van, és az alábbi gondom lenne:
- a kulcsom nem mindig nyitja az ajtókat, heti 1-2 alkalommal manuálisan kell nyitnom zárnom az ajtókat a tollkulccsal, (nem elemes a kulcsom)
- a rádióm vételi minősége az utóbbi időben csökkent,
- és ami a leginkább zavart az az, hogy hétvégén a műszerfalon sárga ikon jelent meg, Niveauregulierung ausgefallen-t, szintszabályzó rendszer hibáját írta ki, és a hátsó futómű kompresszor nem emelt. Megnéztem a helyén - a pótkerék alatt - és láttam, hogy kb. 2 cm víz áll az autóban, és ebben volt az elektronika!
Kitakarítottam, szerencsére rendben van a gép.
A fórumon még új vagyok, de végigolvastam az ehhez hasonló problémákat, - látom, hogy nem egyedi eset ez a kombiknál.
De kérem segítségeteket abban, hogy mi lehet a beázás oka nem volt sérült az autó, és nincs panoráma ablakom se-, hol jöhet be a víz, hogyan lehet megszüntetni, mert azóta autómosóba se merek elmenni, és mit lehet tenni a problémák megoldására.
Hogyha csak néha dobja be hibának akkor általában az egyik Szenzor szokott lenni. Amikor éppen kiírja a hibát akkor tedd rá az új adat és amelyik nem kattog az a rossz.
Koszonom! Biztos? Mert az elozo e60-omnal volt ott szakadas olyankor a csomagtarto mikrokapcsolo nem mukodott.. akkor ott keresem a hibat. Koszonom szepen!! Es a pdc failure? Erre mi a megoldas? Neha ezt is bedobja hibanak..neha meg mukodik ezt is most kezdte a napokban..?
Olyan problemam akadt az autommal hogy menet kozben azt irja boot open...csomagtarto nyitva.. de nincs nyitva. Es amikor bezarom az autot akkor sem villog az index nyilvan mivel ugyerzekeli, hogy nyitva van a csomagtarto. Mi lehet a megoldas? Koszonom. Udv Jani
Ha összkerékhajtásos a bubid akkor bömibe is olyat keress. Baromi nagy arcul csapás ahhoz képest a sima hátsó-kerékhajtás. Fogyasztásban nagyobb tempónál nem leszel sokkal előrébb
A 530i-ről nincs tapasztalatom,viszont a téli közlekesésről igen.Nekem is ez az első BMW-m,tehát elfogulatlan képet tudok adni a hajtásáról.Röviden,tömören:nagyon fejlett a DSC rendszere az autónak,nem érezni a hátsókerék hajtás semmilyen hátrányát a havas,jeges utakon.Viszont,ha kikapcsolod teljesen az elektronikát,akkor bebasz az árokba :D
Jelenleg egy Subaru Legacy-t használok (2.0 benzines), amit szeretnék lecserélni a közeljövőben, az autóval nagyon meg vagyok elégedve, 130.000 volt benne 3 évvel ezelőtt, most 214.000, és az általános szervizelésen kívül semmi gondom nincs/ és nem is volt az autóval,igazi igásló(de pl. az olajat max. 12-13ezer km-ként cseréltetem)
A "kiszemeltek" között van úgy szintén Subaru Legacy és Outback,de 3.0-es, hathengeres motorral,ami sokkal csendesebb.
Mivel Hollandiában élünk, ezért évente minimum 3-4x hosszabb utakat teszünk meg, és egy gyermekkel is gazdagodtunk, így mindenképpen csendes, kellően erős, kényelmes,biztonságos autót szeretnék. A 3.0l-es boxermotor étvágya elég magas, 140-160km/h-ás utazósebességnél simán benyakalja a 12-13l-t, így ez kissé eltántorít...a BMW-k mindig is tetszettek, de még sosem volt a tulajdonomban, és nem is vezettem.
A választásom az interneten található információk alapján az 530i-re esne, a 258l-motorral szerelt típusra (ismereteim szerint elég megbízható). Biztos "túl parázom", de a téli utazásokkor kis félsz van bennem a hátsókerék hajtás miatt, ez az egyik dolog, és a szerviz költségek(vezérlés csere, stb.), amik ismeretlenek számomra...Szóval nagyon hajlok most a BMW felé, csak számomra ismeretlen a márka.
Jól látom, hogy itt valami gyárilag béna megoldás matt az érzékelő a szar valamelyik ülésnél? Na már csak azt kéne megfejtenem, hogy hol van, hátha lehet kicsit birizgálni és elmúlik.
Az övet bekapcsoltam, és ha nincs bekapcsolva akkor hangoskodik a kocsi, ha be van kapcsolva, akkor nem. Ha hirtelen megrántom akármelyik övet, akkor befeszít. Nem ütköztem, nem robbant ki légzsák, de akkor ez most valami légzsákos hiba? Ezzel mit lehet kezdeni? Ki lehet ütni valahogy?
Más: Tudtok olyan embert, aki baráti áron segít nekem abban, hogy egy kivezetett gps töltőt lecseréljünk usb-s csatira, esetleg auxos bemenetet kivezeni?
tökéletesen zárt garázs. annyi volt 1 hét után beultem elinditottam az autot ,picit hagytam ketyegni,hátramenet és kigurultam 1 métert nem mentem talán mikor a kerékdefekt figyelő rendszer felvillant. utána jött sorban a többi.
ha hermetikusan zárt a garázsod akkor talán nem... de azért egy ilyen állatnak túl nagy rés nem szükséges a bejutáshoz... csináltam már egy két ilyen autót aminek a gazdája még álmában sem gondolt volna erre.
mindenképp elviszem szervizbe! én továbra is ugy gondolom valami kontakt hiba,hisz az auto nem mozdult ,és elsőre nem abs hiba jött hanem keréknyomás ellenorző rendszer.
csinált már ilyet csak az egy nagy eső után egy pocsolyán áthajtásnál jött,akkor emmisszios hibákat irt ki ,valoszinü a viz hirtelen meghutotte a kipufogot ,akkor gépre téve hibát kiutotték és nem is jott vissza. azota pocsolyák kerulve:))
Szívesen ! Gépre téve , rögtön kiderül melyik keréknél lévő jeladó. Ilyen időben csak óvatosan, mivel az összes biztonságtechnikai dolog kikapcsolásra kerül , tehát simán keresztbeálsz nincs abs, semmi sem... Mivel nincs jel igy nem tud miből dolgozni.
kb.10e bontott,20e az új.. Csere után semmi nem szükséges,rögtön működik a rendszer, max egy guminyomás reset kell a menüben.
Szia koszonom a valaszod! A kereknyomas ellenorzo rendszer ir ki nekem rendszerhibat. Az rpa hiba utan hozta fel az abs. Stb hibat. Konkretan azt irja ki defekt nem megallapithato. A check control uzenetnel pedig kiirja. RPA rendszerhiba. Nem is engedi a kereknyomas atvetelet amit ugye egy defekt utan illik megcsinalni.
Meglehet hogy az egyik ABS jeladó adta meg magát , ebben az esetben az egyik kerék felöl nem érzékel fordulatot a rendszer, így lekapcsolja a biztonsági dolgokat.. (abs, dsc, dtc stb.. )
Tegnap este kiírta,hogy jobb első helyzetjelző hiba. Megnéztem és tényleg van valami gond. A jobb első angel-eyes világít,de nem olyan fényesen, mint a másik. Itt van pár kép róla, nagyjából látszik,hogy az egyik oldal nem világít rendesen.
BMW gyári, de a dobozban castrol olaj van állítólag. Szerintem az 5w-30 pont egy jó középút a 10W-60 meg a 0-40 között. Mondjuk én főleg városban használom rövid utakon.
Fogyasztás ebben a kategóriában számomra nem elsődleges szempont, viszont ahogy olvastam, sok baj van az N53 motorokkal. Legalábbis korábban a Steeef gyerek ezt írta. Én nem tudok saját tapasztalatból nyilatkozni.
E61 M54 525i komfortüléssel? Létezhet ilyen Magyarországon? M54 E60/E61, most már tényleg úgy gondolom, hogy a legjobb benzinesek, Mao-i eladó alig létezik, az a kevés ami van, az meg hónapok óta fent figyel a hahun! Németben meg van mindenféle...
Szia. Pont ugyanilyenem van. Én először Castrol 10w-60-at raktam bele (ez M5 olaj), de másodszorra már 5w-30 gyári BMW olaj ment bele. Az enyémben 215e van. Ja, és kötelezően Mann szűrőkkel!
Többen is (köztük volt ide író topiktárs is), a tanulság annyi, hogy "inkonzisztens" lesz a kocsi, ergo mindig hibaüzenetekkel baszogat. Ha ez nem zavar, akkor amúgy működik.
Bár ÁLLÍTÓLAG a hibaüzeneteket is ki lehet valahogy ütni, de az nagy műszerfal megbontással meg plusz költséggel jár, ergo nem szokták erőltetni.
Te, én azt az AMSOIL-ra írtam, de igazad van. :) Piacgazdaság van, ha minden örökké tartana összeomlana a gazdaság. Egy biztos: az AMSOIL. És a haj még mindig tart.
Azt nem kalkulálod bele, hogy a mostani kocsikat nem hosszú távra tervezik.
Garancia, szavatosság idő lejárta után nyúlhatsz zsebbe és viheted szervizbe, ami megint csak pénz nekik. Nem érdekük akár egy mosógépben hosszú távra megbízható, strapabíró gépeket tervezni-nem vennénk újat, nem járnánk szervizbe.
30 E Km olajcsere, örök élet váltó olaj, hamar lekopó gombok, ami régen még lepattintható volt az mostani megoldásban már törik.
A mi cuccunk sem kötelező, csak gondoltam megosztom veletek-én tesztelem fél éve F11 emben.
Csek egy szösszenet, tegnap lenuláztam a számlálót, 220km autópálya 145km/h, 8km kisváros, 50km Bpn belül, 6,6l/100km 525da lci. Nincs benne fogyasztás csökkentő, se dpf.
hátha érdekel valakit van egy hibátlan 6-os kéziváltóm eladó... illetve egy kuplungszett is mely szintén hibátlan állapotú kinyomóval, szerkezettel, kéttömegű lendkerékkel!
A kémiai Nobel díjat 1973-ban Ernst Otto Fischer ésGeoffrey Wilkinson kapta a fémorganikus vegyületek kémiájának területén végzett munkájukért.Egyikük sem volt az Amsoil alkalmazottja.Az előbbi a massachusetsi technikai egyetemen dolgozott,az utóbbi Londonban.Tehát az Amsoil semelyik mérnöke nem kapott semmilyen Nobel díjat,semmilyen Amsoil termék fejlesztése után.
Valamint egy magyar fórumban legyél kedves magyarul írni,vagy magyarul bemásolni,én sem svédül válaszolok neked.
AR6200 FUEL MODIFICATION COMPLEX For all Carbon Based Fuels AR6200 was developed at Bell Laboratories with oil-soluble organometallic compounds of iron winning the 1973 Nobel Prize in Chemistry and other materials to address fuel challenges not adequately addressed at the refinery. It has been engineered to increase the surface area of fuel droplets, and lower the ignition point (up to 400ºF) starting the burn at a lower temperature to yield more BTUs from the combustion process.Improved combustion efficiency decreases fuel usage, yields added horsepower and torque, and significantly reduces waste emissions.AR6200 has been formulated for use in all fuel types including gasoline, diesel fuels, heating oil, 2-cycle, and heavy oils like bunker fuel. It is completely soluble in fuel oils and can be added directly to bulk storage to maintain and/or restore fuel integrity
Igen főnök! A hülye BMW nem is értem miért fejleszti ezeket a szar motorjait, hogy tovább csökkentse az emissziótmés fogyasztást. Piezós gyújtás? A lófaszt! Minden új autó mellé 10 lityi Amsoil regeneráló-fogyasztáscsökkentő-hipnotizálófityula.
természetesen lehet viccelődni csak értelme nincs , és az ilyen utólagos levegő beengedő dolgoknak sincs! az a megoldás hogy utólag + levegő megy be az emeli az üzemanyag égési csúcs hőmérsékletét és nekünk pont az ellenkezője kell ! csökkenteni kell ami nagyon nehéz feladat , nem véletlenül egyedül álló az ARCHOIL AR6200 anyag, nem véletlen a Nobel díj ! azt nem adják csak úgy. az ARCHOIL AR6200 közel 400 C fokkal lecsökkenti ezért a munka ütem alatt majdnem minden szénhidrogén molekula elég , így lesz kevesebb a korom képződés , közben nyomaték növelő hatása is lesz , ami garantált fogyasztás csökkenéshez is vezet, nem tartalmaz se kerozint se petróleum származékot így a modern / BMW / autókba is lehet használni, a legtöbb BMW tulajdonos 1 liter körüli csökkenést mond :
"
AR6200 összetett formulája és felépítése többcélú megoldást kínál. A formula égéskatalizátor, vízkiszorító, polimerizációt gátló, rozsdamentességet biztosító, csíraölő, kenést elősegítő és ketán szintet növelő anyag egyben, komplex összetételben. Ez a védett összetétel annyira hatékony, hogy már egy oz mennyiség elég 80 gallon üzemanyaghoz, azaz ennyi optimális.Eredményként egy nagyon költséghatékony kezelést kapunk, mely növeli a motor teljesítményét, csökkenti a fogyasztást és a fenntartás költségeket, a káros anyag kibocsájtást és biztosítja a tárolt üzemanyag állandó minőségét"
. Mivel katalizáló hatású, így az égési hőmérsékletet csökkenti, (dízelnél 1200 F-ről 800 F-re), és lerövidíti az égési folyamatot, másodsorban az üzemanyag cseppecskék méretét csökkenti, mely az égéstérbe kerül. A kisebb cseppek nagyobb felületet jelentenek (mintha egy fadarabot szálkákra vágnánk), így az égési felület nagyobb lesz. A kombinált eredmény hatékonyabb robbanás és nagyobb teljesítmény illetve kevesebb üzemanyag szükséges ugyanakkora teljesítményhez. Az el nem égett üzemanyagból kevesebb korom kerül ki a környezetbe. A hatékonyabb robbanás jobb égést biztosít mely a kibocsájtást csökkenti. A diszpergáló hatás miatt az égés előtt kiszorul a víz az üzemanyagból, így kevesebb oxigén keletkezik, ami alapvető eleme a széndioxid, nátrium oxid és kéndioxid keletkezésének.
a kérdés akkor hogy ha létezik ilyen anyag akkor az üzemanyag gyártók miért nem teszik bele a gyártáskor ?? itt a válasz : // viszont 100% ra elismerik az előnyét az AR9100 és AR6200-nek //
Miként vagyok biztosítva arról, hogy az AR6200 nem okoz üzemzavart vagy nem megy tönkre a motorom?
Válasz: Más adalékokkal ellentétben az AR6200 teljes és speciális megfelelőségi teszten ment keresztül, teljesítve az összes szervezet kritériumait, mint az American Society of Technology and Materials (ASTM), Engine Manufacturers Association (EMA), és az American Trucking Association (ATA). Továbbá a terméket értékelte és bejegyezte az Amerikai Környezetvédelmi Hivatal is (EPA). Ezen sztenderdeket felállító testületek, melyek egyben részvényeseink is biztosítják, hogy a termék megfelel és tökéletesen teljesít arra a célra, amelyre tervezték és gyártották azt.
Kérdés: Mi maga a termék?
Válasz: az AR6200 egy üzemanyag módosító összetétel, alaposan tesztelt és bejegyzett formula.
(U.S. Patent #4,585,462, Patent #4,609.379, és Patent Application #20030172583)
Ez a formula magában foglalja a legújabb fém organikus katalizátortechnológiában elért kémiai vívmányokat, szintetikus kenési technológiát és az üzemanyag stabilizálási csúcstechnológiákat. A meghatározott összetétel és formula szabadalmaztatott és az előbb említett bejegyzési adatok által levédett.
Kérdés: Milyen teszteket végeztek , hogy megfeleljenek a fent említett szervezetek elvárásainak?
Válasz: A Phoenix Chemical Laboratories, Chicago végezte el az ASTM D975-ös tesztet, mely az üzemanyag viselkedését befolyásoló hatásokat vizsgálja a viszkozitás és az oldott szilárd anyagok újbóli összeállási pontjának tekintetében. (Cloud Point). A termék minden kritériumnak megfelelt. Szintén itt végezték a kenési jellemzőkre irányuló vizsgálatokat, itt is kiválóan teljesített a termék. A fogyasztáscsökkenést vizsgáló teszteket (SAE 11321) a Lubetraknál, Sandyben, Utah államban hajtották végre egy Cummins N14-es motoron és 8,2%-os javulást regisztráltak.
több ilyen képet, levelet kaptam már :
Mellékletként küldöm a képet, 2014.08.08.án Horvátországba mentünk és 5.6L volt a fogyasztásom!!!!!!!!Köszi a terméket, NAGYON JÓ!!!!!!!!Üdv. Vida Zsolt
Nem újabb propaganda, csak most küldte el a haverom a rövidke kis szövegét:
"Clearing Course System" a megoldás problémájára. Mitől dugul el a részecskeszűrő,tehetnénk fel a kérdést? Okai:-rossz minőségű gázolaj,-rendszeres városi használat,-az autó önregenerációs programjának nemismerése.Eddigi megoldások,tüneti kezelése-részecskeszűrő vegyi tisztítása ,külső adalékok használata,-szűrő átlyukasztása,vezérlőegység átprogramozása,-részecske szűrő cseréje.Általunk képviselt "Clearing Course System"orvosolja a problémát ugyan is elegendő levegőhöz juttatja a motort a számára nem ideális körülmények használata során is,ezáltal egy öntisztulási folyamat indul el a motorban.A gyári paraméterek nem változnak,nem történik elektromos beavatkozás.Az egység felszerelése 3-4órát vesz igénybe,bármilyen típusú autóra vagy kishaszongépjárműre felszerelhető.Ára típustól függetlenül 63000Ft+ÁFA.
itt azért hozzátartozik a sztorihoz,hogy egy papírok nélküli autóról beszélünk(az eladó hónapok óta hirdette forgalomba nem helyezhetően),nem véletlenül mentek rá,nagy eséllyel bankos autó lehetett,szerintem feljelentés sem történt :)
Áholy! A minap ezt a felhívást találtam az egyik közösségi oldalon, gondoltam megosztom:
FIGYELEM!!! NAGYON KÉREM A SEGÍTSÉGETEKET! ELLOPTÁK EZT AZ AUTÓT! Alvázszáma: WBANJ71030CR10814
Tegnap, azaz 2015.01.21.-én 18:30 perc környékén eljött két 20-25 év körüli fiatal srác a lakásomhoz megtekinteni ezt a fekete e61-es 530d BMW-t. Mikor beengedtük őket az udvarra kérdeztük hogy mivel érkeztek mert autó nem állt a házunk előtt. Azt mondták hogy messzebb álltak meg. Az autót átnézték, hoztak magukkal sárga rendszámot ami felkerült a kocsira, aztán elmentünk velük próbakörre (a két elkövető, én és egy családtagom) A rendszám HD felségjelzésű volt és 2013-ban járt le. Ennél többet sajnos nem tudunk. Kb 5 km megtétele után, lakott területen kívül megálltunk egy vendéglő parkolójában (a vendéglő zárva volt) hogy majd ott a két fiatal srác helyet cserél. Az egyikük kiszállt a kocsiból, azt állította hogy valami nagyon füstöl hátul. Erre mi mindketten kiszálltunk és hátra mentünk hogy megnézzük mi lehet az. A sofőr a kocsiban maradt, aki pedig kicsalt minket gyorsan bevágódott a hátsó ülésre és elhajtottak.
A rendőrség értesítve lett 1 percen belül. Az autót látták a szomszédos településen több térfigyelő kamerán is, de a kamerák előtt befékeztek és így nem lehet látni a rendszámot. Rendkívül nagy sebességgel haladtak, Boconádon és Tarnamérán látták az elkövetés után 2 perccel.
Országos és nemzetközi körözés lett kiadva erre az alvázszámra. Ha ilyen fekete BMW alkatrész kerül meghirdetésre vagy látjátok valahol az autót, jelezzétek nekem vagy a rendőrségnek!!!
A tolvajok ezen a telefonszámon kerestek, ami az elkövetés óta természetesen nem elérhető: 06307814872
Ez az egész sztori sajnos igaz, a kételkedők nyugodtan járjanak utána a megfelelő szerveknél!!!
Az autónak nincs különös ismertetőjele, csak annyi hogy hibátlan állapotban van!
KÉRLEK A MEGOSZTÁSOTOKKAL SEGÍTSÉTEK AZ ELKÖVETŐK MEGTALÁLÁSÁT!
ezt hogy érted... azért mert automata? én elfogadom ezt a városi fogyasztást... mivel nem ott járok főként és nem is odavaló az autó... átlagban annyiból hozom ki mint az asszony 1.6-os golf plus-ja... szóval nincs vele gondom... de ezek a tények... lehet álmodozni 6l-es fogyasztáról de nem egy ilyen bmw-től
igen az újak sokkal takarékosabbak az tény... én 5 éve hajtom az enyémet ami 2005-ös EU4-es 25D automata... 150e-t raktam bele 5 év alatt, nagyjából tisztában vagyok az igényeivel, szervizelési problémákkal és a fogyasztásokkal is... be kell látni, hogy egy viszonylag nagy tömegű, nem kisköbcentis és ráadásul automata nem fog városban 8l-t enni, inkább 11-12 és ez a reális, ha valaki városozik ne vegyen ekkora dízelt, meg főleg nem DPF-est... viszont városon kívül illetve autópályán lehet szépet kihozni belőle.... általában csont üres tankkal esek be a kútra kb 67l szokott bele menni.... és kb 780-820km megy ennyivel... ez vegyes használat kis autópálya, kis város mig beérek melózni...
nyaralni mentünk görögbe akkor felpakolva klímával 1010km ment el autópályán...
Tetszik,nem tetszik ez van :) tudtam mit vállalok,amikor ezt vettem,minden 10-15 éves fejlesztésű hasonló kategóriás autónak ez a reális fogyasztása.Sajnos sokan beleesnek abba,hogy maguknak is hazudnak(ezzel most nem rád célzok) az autójuk fogyasztásáról,aztán benéz ide valaki,aki ilyen autó vásárlásán töri a fejét,látja,hogy a BMW 8 literrel is eljár városban(most nem egy 2000 fós kisvárosról beszélünk 2 kereszteződéssel,reggel 4 kor).Megveszi az autót,aztán nem érti,miért fogyaszt 3-4 literrel többet,így nem is tud felhőtlenül örülni neki.Az elmúlt 5 évben viszont jelentős fejlesztések történtek a prémium márkáknál ezen a téren,hihetetlen takarékosak az új 6 hengeresek,az új autmatákkal.
150 tempomat,teljesen reális,200-nál 10 liter körül fogyaszt.Azért ment állandóan a kályha,mert 2-5 km-es távokat mentem vele,80 fok alatt folyamatosan rásegít,ekkora táv pedig kevés ennek az eléréséhez
Nem sok ez,ennyit fogyaszt...6 henger,automata,rövid táv,hideg motor,az állófűtés mindig megy...a gyári városi fogyasztása 10.6 liter,viszont azt melegen állapították meg,ehhez még hozzájön a kályha,ami 0.7 liter/óra+ a hideg idő.Rengeteg 6 hengeres dízelem volt idáig,a 2011 A6 kézi váltóval,a kisebbik 6 hengeres motorral is simán 10 felett evett városban,előtte Signum ,3.0v6 dízel,automata,állófűtés:13 liter.
Szia, ez szerintem nagyon sok, ott nem jó valami.:(
Most volt nagyszervizen az autóm, elég sok mindent kicseréltettem, most penge a gépem végre, eddig az enyém is rengeteget fogyasztott városban a pályázáshoz képest (10-11 körül), de most a termosztátok cseréje után ez is jelentősen leesett 9-9,5 körülre.
Nekem a legutóbbi hetem úgy nézett ki, hogy lementem Debrecenbe pályán 130 tempomattal, ott a városban mozogtam 120 km-t, majd haza pályán 148 tempomattal.Ez 620 km, az átlag 8,4 lett.
Érdekes dologra lettem figyelmes.Az előző tankolásom után(nulláztam a BC-t) rögtön autópályára mentem,kb 250 km-t tettem meg,a kijelző szerint 8,5 liter volt a fogyasztásom.Majd a következő 200 km-t 2-5 km-es városi szakaszokból jött össze,szinte állandóan ment az állófűtés és szépen,folyamatosan felkúszott 11,6 literre a fogyasztásom.Ma 70-90 km/h-s tempóval(kézi vezérléssel M6-ban) megtettem kb. 80 km-t főúton,nulla forgalommal,a BC viszont csak 11,5 literig ment vissza.Valamiért felfele nagyon gyorsan korrigál,de visszafelé nem igazán.Nálatok is így van ez?
Kimaradt még a hibalistából a főtengely ékszíjtárcsa leszakadhat, kipufogó leömlőcsonk elrepedhet, napfénytető beázhat (vízelvezetői eldugulnak), generátor felújítás is lassan időszerű lehet.
Termosztátok, izzítók szintén megvoltak csak lemaradt, turbógondokra nincs utaló jel, légrugó nincs benne, ezek szerint a nagy része már megvolt szerencsére előző tulajnál :)
Amikor a hengerenkénti fordulatszámokat vizsgálom, miért kezd el rázkódni a karosszéria? Amint visszalépek elmúlik.
Ha a "Drehungleichförmigkeitsmessung" modulra gonolsz, itt azért rázkódik a motorod, mert ennél a tesztnél a JOB kiegészül az "LLR_AUS" paraméterrel, ami nem más, mint hogy a DDE lekapcsolja a korrekciót az összes csúcsról. Ha egy kocsiban 6 db teljesen egyforma és tökéletes csúcs lenne, amit nem kell korrigálni, akkor ennél a tesztnél sem vennél észre remegést.
Én onnan vásároltam és nagyon meg vagyok elégedve vele, volt aki ijesztgetett,hogy a kerámia fék betét majd megeszi a tárcsát meg nyikorogni fog. Magyarországra járok vele haza, ezért főleg pályán futottam velük nagyon meg vagyok velük elégedve. Nem tudom minek köszönhető de mióta ezek a fékek vannak nincs fékpor a felnin. Nekem még sosem volt semmi bajom az ebay -el. Ha nem magán személytől vásárolsz, hanem cégtől, akkor vonatkozik a német internetes vásárlási törvény. Miszerint ha nem a megfelelőt küldik, úgy tudom akkor kötelesek vissza postát átvállalni.
Sziasztok. E60 2.5 D, az a problémám jött elő, hogy naponta egyszer feldob egy hibazünetet általában ABS vagy transmission és stabilizációs hiba. És leállítás után nem indul mintha az Aksi teljesen lemerült volna. Be kell bikázni és utána újból indul mintha mi sem történt volna. Van valami ötletetek?
Ha már így szóba kerültek a DPF szűrők, gyakran átfúrják illetve teljesen átkötik csővel...ez a motorra nézve számít valamit? Elvileg még talán jobb is a motornak, mivel nincs fojtás, nem? Persze a környezetvédelem ezt felülírja, de elvi szinten...
nem feltétlenül... ami kopik az előbb utóbb elromlik... a befecskendező kopó dolog.... egyrészt az üzemanyagban is vannak szemcsék, másrészt a nagynyomású szivattyú kopásából is kerülnek micronnyi részecskék amik, mint abrazív koptatják őket...
kicseréled és utána jó lesz... persze a láncra rá kell nézni nehogy gebasz legyen
Gondolom itt jön elő, hogy a benne lévő 220.000km-ből 160 ezret szoftveres chiptuning-al futotta, névleges 340LE teljesítménnyel :) amúgy így jobban belegondolva kicsit "finomabban járt" ameddig le nem töröltettem róla.
Csak megbontással,de a lánchangot felismeri bármelyik autószerelő.Nem érdemes vele játszani,hamar motorcsere lesz belőle...A csúcsok,ha már hidegen 1 fölötti értékben vannak,akkor tuti,hogy csere előtt állnak,de természetesen csak padon lehet itt is biztosra menni.
Van több magasabb érték is, de az még mind a zöld zónában van. Hidegen valami rettenet hangja van, bár vannak jobb és rosszabb pillanatok...nem mindig ugyan olyan...
A láncról hogy lehet biztosra megmondani, hogy kopott-e vagy sem? Olyan tipikus öreg régi csörgő diesel hangja van enyémnek ebben az egy fordulattartományban, kívülről még hangosabb!
az LCI-k jobban fogyasztanak...na mindegy,csak csodálkoztam a fórumtársunk meglepően jó fogyasztásán.Az én csúcsaim hibátlanok,az autóm is azon kevesek közé tartozik ,ami makulátlan és hibakód mentes.
lehet a láncod csörög be,de általában az indítás után is szokott,ha már kopott...de lehet csak valami hővédő lemez...a -3,6 érték(gondolom van mellette egy +os magas érték is) hidegen nagyon nem jó
Néha egy-egy generátor hibát bedob menet közben, de eltűnik magától. Csak ezek szoktak bekerülni, más nincs a hibatárolóba.
Az autó erőtlenségéről szó sincs, az 50%-os motorterhelést úgy értettem, hogy egy adott fordulaton képes leadni 100%-ot, akkor a csörgő hangot kb. 50%-on hallom, ha kevésbé vagy jobban nyomom a gázt akkor nincs csörgés. Teljesítménnyel nincs gond szerencsére!
Ismerősét láttam saját szememmel mit fogyaszt. Amúgy lakott területen kívül nekem is megáll kereken 8-ból, de városba több mint kéne, 12-13 között mozog, 530d ugyanezzel a használattal 10l volt.
Szóval ha a szívósor le van dugózva az változtat valamit az autó járásán, hangján? Észrevenni valamiben?
Még egy érdekesség, inpában van az a rész, ahol a porlasztókat lehet mérni...a 4. henger "-3,6" értéken áll csont hidegen, ha bemelegszik átmegy zöldbe...a többi rendben van.
Itt hibatár olvasás nélkül nem fogsz előrejutni...a szívósor dugózástól nem lesz erőtlenebb az autód,ezt az ötletet elvetheted . A fogyasztás: valószínűleg azért fogyaszt kevesebbet a haverodé,mert hazudik neked... az 525da is simén benyalja városban rövidtávon a 12 litert,8 alá semmilyen körülmények között nem lehet vinni városon kívül sem,de inkább 8,5-9 liter.Nyugodtan hozzátehetsz 1 litert a 535d-nél ehhez,és akkor nem nyomtad ki a szemét :)
Véleményeteket illetve tanácsotokat szeretném kérni, biztos van aki tudna segíteni.
A jármű amiről szó lenne egy 2004-es 535d 220.000 Km-el.
Kisebb sebességgel, amikor a váltó 1., 2., illetve 3. fokozatban van és kicsit odalépek a gázra (1300-1800 fordulatszám tartományban) kerregő hang jön a motorból. Érzetre kb. 50%-os lehet a motorterhelés. Ezt azért írom mert ha kisebb vagy nagyobb gázt adok, aminél már a motor adott fordulaton maximális terhelésen dolgozik, akkor sokkal simábban, puhábban, csendesebben jár.
Kicsit olyan érzete van mintha valamilyen szelep állásától függene ez a dolog. >>> Olvasgattam az autóval kapcsolatban a szívósoros dolgokról, a pillangószelepekről...van aki ledugózza csere helyett, stb. Elképzelhető, hogy az előző tulaj ezt ledugózta és ezért van részterhelésen ilyen kerregő hang?
Vagy esetleg nagyon elkoszolódott már a szívósor illetve EGR szelep?
Egyik ismerősnek ugyanez az autó van, csak két évvel fiatalabb viszont a km több benne neki, és hasonló körülmények között neki 1-1,5 literrel kevesebbet fogyaszt.
e60 fekete bőrbelső, ajtókárpitokkal együtt. Hátsó üléstámla osztott, dönthető. Első ülések teljesen elektromosak(fejtámla is), combtámaszos, ülésfűtéses, vezetőoldali memóriás. Első ülések fejtámla és hátsó takaró nélkül. (ezek is vannak csak bézs színben, igény esetén vihető)
Ezt gondolom én is. De ameddig nem tudom felnyitni a csomagtér ajtó üveg részét, addig nem tudok hozzá férni a kábelekhez. A kérdésem az miként lehetne kinyitni az üveg ablakot.
Köszi, bemetszettük a hibát, az ékszíjtárcsa kuka. Az egyik ismerősöm ismerőse unixos. Náluk van többféle is. Van valakinek tapasztalata a unixos bmw cuccokról, vagy esetleg egy jobb, megbízható forrás?
Fogj egy zsírkrétát ,húzz egy vonalat az ékszíjtárcsa csavarjától a széléig(az ékszíjig).Járasd az autót,tekerd ki a kormányt véghelyzetig,majd leállítás után nézd meg a vonaladat.Ha megszakadt akkor tárcsa kuka.(ami elmondásod alapján valószínű)
Áholy! Urakok, és mesterek. Kiegészíteném az előzőekben általam vázolt hibajelenséget egy-két új információval. Miután az akkut feltöltöttem a gépsárkány gond és hibakód nélkül indult. Mint azt az előzőekben voltam bátor megjegyezni laikus ként nem igazán tudom, minek mi a jelentősége, mi mire van hatással, de az angel eyes izzók cseréjét ezúttal kizárnám, mint a hiba okozóját. Gondolom mindezt annak függvényében, hogy a gépsárkánnyal mindenféle hibaüzenet nélkül megtett kb. 10 km után (hacsak nem hiba a kicsit nehezebb kormányozhatóság) a motortérben az égett gumiszag mellet most enyhe füstöt is felfedeztem. A füst forrását pontosan nem tudtam megállapítani, de miután a motor burkolatát levettem, a főtengely ékszíjtárcsa belső peremén jelentősebb mennyiségű gumireszelékeket láttam. Az ékszíjtárcsa láthatóan hajtja a szíjakat, a generátort, szervót, meg minden egyebet. Ugyanakkor úgy tűnik számomra, hogy magasabb fordulaton sem pörögnek látványosan gyorsabban az ékszíjak. A fórumon olvasottak alapján laikusként arra gondolok, hogy a főtengely ékszíjtárcsának véres a torka, ami magyarázat lehet az égett szagra, meg a füstre is. Ugyanakkor talán ez van hatással a generátorra, ami okozója lehet az előző hozzászólásomban vázolt hibajenségeknek is. Mint az előző bejegyzésemnél, most is számítok a fórumtársak építő jellegű hozzászólásaira, véleményére, amit ezúton előre is köszönök
Urakok és mesterek, laikusként az alábbi problémára keresnék valami választ, véleményt. A tegnapi nap kicseréltem az angel eyes izzókat ledesre, mivel a jobb első kiégett. A csere után kb. 5 percre erős intenzív égett szag jött a motortérből. Füst semmi, csak a szag. A lámpák működtek, hibaüzenet semmi. A mai nap enyhe égett szag, majd sorra dobta ki a hiba üzeneteke - ABS, ablak, stb, majd menet közben elment minden és leállt a verda (E60 2004.11.havi). Most töltöm az aksit. Gondolom, hogy a generátor füstölt el, de mint laikus csak tippelek. És ha az, akkor mitől? A led vágta haza? Ha nem az akkor mi? Szóval erre a jelenségre kérnék építő jellegű hozzászólásokat, amit ezúton előre is köszönök.
Erdeklödni szeretnek valaki tud-e segiteni nekem. A problema a következö, e61 nem nyilik a csomagter ajton levö ablak. Pedig ki kellene valahogyan nyitnom, hogy hozzaferjek az atjövö kabelekhez mert szemmel lathatoan el vannak törve. nincs hatsoablak fütes, nem müködik az antenna erösitö kb 2 honapja csereltem, müködött is, most megint nem müködik. De nem volt nagy esö, sem semmi extrakörülmeny, hogy esetleg be azott volna. Kulcsrol nyitottam hogy be tegyek valamit a csomagterajton, ajtot vissza le csuktam es nem zart be a kulcsrol többet. Ha tudja valaki hogyan tudnam kinyitni a csomagtarto ablakot kerem segitsen, elöre is köszönöm.
Véletlenszerű szoftver újraindulást nekem egy generátorcsere oldott meg.. (Először csak par hónapontként jött elő, aztán eljutott a napi gyakoriságig a végén.)
Én is két hete lettem 520i E60 tulaj és még csak ismerkedek a járgánnyal,de természetesen tetszik,mert nem ilyet vettem volna ha nem így lenne.
Én is sokat morfondíroztam,hogy németből hozzak vagy hazai gépet vásároljak,de a lényeg,hogy nem szabad beleugrani a vásárlásba. A német oldalakon 5500 euro-tól indulnak a sérült gépek,de a szebbek 7000 euró környékén vannak.A mai "erős" forinttal számolva+a regadó(220eft)+szállítás,már nem biztos,hogy megéri behozni.Ami tuti,hogy a választék sokkal nagyobb,mint idehaza.
A jó vételekre a török és arab kereskedők egyből lecsapnak,nehéz kifogni privát eladótól jó árban járművet.
Én is csak kézi benzinesben gondolkoztam,mert talán itt érheti a legkissebb meglepetés az embert.Nekem 2,5-ben sikerült vennem egy korának megfelelő esztétikai ,de jó műszaki állapotú gépet,amihez kaptam gyönyörű 17-es 90%-os gumikkal felszerelt téli és nyári alufelni garnitúrát is.
A gépben 175000 km van és az elmúlt 25e km-ben cseréltek benne kettős tömegűt,kuplung szerkezetet,akksit,szíjakat,féktárcsákat,vízpumpát.,friss szervíz.
A futóműre még nem nagyon költött az előző tulaj,akinél 6 évig volt,tehát ilyen kiadásokra számítok elsősorban.
Minden szuper, csak az anyósülés lábterében nem tudok meleget csinálni. Bármit bárhova tekerek, csak hideg jön. A kocsiban kétzónás klíma és állófűtés van.
Ami történt ezzel kapcsolatban:
- termosztát csere (gyári)
- vízcsap csere
- klímavezérlő panel csere
- AUC-szenzor csere
- fűtőradiátor tisztítás
- hőcserélőszenzor csere
Az igazsághoz tartozik, hogy az AUC-szenzor cseréje óta pontosan 20 oC-kal jön melegebb, mint a kinti hőmérséklet.
Volt több diagnosztika, sokszor menet közben is. A szabályzómotorok elvileg rendben működnek, hibaüzenet nincs, a motormozgató tesztek is rendben lefutnak.
Ha valakinek van ötlete, vagy találkozott már ilyennel, s pláne sikerült megoldásra jutni, azt igen szépen megköszönném!
elvileg így néz ki... habár kopogó hangot nem nagyon szokott adni, inkább nyiszog ... de sose lehet tudni... ha megemeled a hátulját és a kereket alul felül megfogva van lógása akkor ez tuti
Bocsi egy hülye kérdés, a G szem az micsoda? Csak azért kérdezem mert a szerelőm nem jön rá hogy mi kopog ha egyenletlen az út hátul jobbra. Semmi nem lóg, elvileg. Hátha köze van a kopogásnak...
az ablaktörlöm felső végállás közelében olyan hangot ad, hogy "KITT-KATT" :-), majd szépen visszatér az alsó végállásába. Azt hittem, hogy a gumi adta meg magát a lapáton és ahogyan elválik az irányváltásnál az kattanik.Lecseréltem új Bosh Aerotwinekre és basszus ezekkel is ilyen hangja maradt. Ez mi lehet?
tipikus nyikorgó hang a kormány ahogy rácsatlakozik onnan hallom mikor tekerem nem tudom,h az kormányműtől van-e de bezsírozták 1 napig eltűnt majd megint nyikorgott
Sokszor leírtam már itt, az LCI (facelift) előtti 520, 525, 530 a legjobb választás, nem lesz gondod vele, ha cserélték benne rendszeresen az olajat. A kezdeti években gyújtógyertya trafó gondok voltak. Az alkatrészen többször módosítottak később, beszállítót is váltott a gyár, de nekem visszatérő gond volt (pár 10e HUF a cseréje alkalmanként, tehát nem komoly sztori).
Generátor hiba jöhet még elő 150e felett (ez is pár tízezres tétel) és a kettős tömegű lendkerék 200e körül (ez 200e HUF körül áll meg). Olajnyomásjelzővel lehet még gond (néha hibát jelez), ez szériahiba volt anno, de vélhetően ezt garanciálisan cserélték egy német autóban (ha nem volt cserélve akkor ez kb. 20e HUF). Optimális esetben egyéb komoly gondra nem kell számítanod, ellentétben a dízelesekkel. Miután megvetted az autót, vidd el maszibmw-hez és frissítesd a szoftvert mert régebbi évjáratoknál a régebbi szoftververziók tudnak negatív meglepetésekkel szolgálni.
szerintem jó választás az 520i,bár nagy gondban leszel a felszereltséggel,főleg,hogy kézi váltóval keresed...kézikönyvet tényleg 2 perc alatt találsz a jó google segítségével
elsősorban ugye ennél a csoportnál van a vezérműlánc esete... elvileg a 20d-nél van előzetes kereplő/csörgő-zörgő hang
aztán ékszíjtárcsa... vibráció/rezgés a kasztnin, szíj táncolva jár nem szép egyenletesen
a részecskeszűrő és a befecskendezők esete... nem túl jó jel ha kormos a kipufogóvég
karbantartás igényes még a futómű is, lengőkarok/szilentek, hátul a G szem...
lengéscsillapítók, fékek, hardy, kormánymű....
ha automatát akarsz akkor azt is érdemes megnézni szépen vált, nem csúszik, nem rángat, nem üt nagyot ha megállsz... ha kézzel váltasz akor minden sebesség között ugyanúgy gyorsan vált le és fel is...
felszereltség az egy más kérdés...
de pl. ha igényesebb belsőt akarsz akkor azért egy bőr legyen benne, itt viszont általában buktató hogy nincs benne ülésfűtés számos darabbal, hiába bőrös... ezt fontos lehet télen.
kis/nagy navi kérdése.... ahogy mondják is a nagyobb jobb, nem csak azért megy nagyobb hanem azért is mert többet tud
bluetooth/aux-in ha sokat utalozol vele akkor jó ha ezek megvannak, ha nincs utólag pótolható...
halogén fényszórós helyett érdemes egy xenonnal szereltet választani... ég és föld a különbség... ha esetleg kanyarkövetős akkor az mégjobb
és még sokminden más kinek mire van igénye, hifi, rólók, stb...
pl BMW-nél igen komoly extrának számít ha a hátsó ülés háttámlája dönthető, esetleg sízsákos...
illetve a pohártartó a műszerfalban, ezt sem egyszerű utólagosan pótolni
persze egy kotvány fost ami látszólag is le van lakva tákolva ne vegyél... de ha jót is veszel úgyis költeni kell rá, ez egy ilyen tipus mint sokmás... költségmentes egy vw golf mondjuk... az e60 az nem!
7-8 éves ilyen kategóriájú autónál szerintem azért egy min 160ekm kell hogy legyen benne, de inkább 200 környéke.... ha 80e-el kínálják az lehet gyanus...
Erre nem fog neked senki konkrét választ írni.Ha tetszik a típus,akkor vegyél bátran.Arra készüljél fel,hogy az E60 törődés igényel,legfőképp gyári alkatrészekkel és kizárólag a típust ismerő szakemberekkel.Ezt meg kell fizetned,megpróbálhatsz ez alól kibújni,viszont akkor megkeseríti az életed.Ha veszel egy hibátlan,ismert előéletű autót,akkor is az első évben 10-15%-át ráköltöd az árának csak az alap karbantartásokra.Mindenképpen vidd el egy a típusra szakosodot szakszervízbe(szándékosan nem márkaszervízt írtam),a vásárlás előtt.Én is így tettem,amelyik eladó nem ment bele(ez nekem 100 km-t jelentett utazásban),azt faképnél hagytam,rengeteget árulnak a típusból használtan.
A felszereltségre érdemes odafigyelni,mert lehet venni fapad autót könnyen,amit utána már nehéz eladni,valamint van néhány extra,amit ha nem tartalmaz az autó,nem fogja nyújtani a BMW érzést.
sajnos ha e60-ról van szó,csak éhes bontósok vannak...nem fogok az új alkatrész árának 70-80%(rossz esetben 130%)-ért lutri bontott alkatrészt venni...sajnos friss BMW tulajként az a véleményem,hogy mindenki mocskos éhes a márkával kapcsolatban,tisztelet a kevés kivételnek.Pedig nem vagyok az az áldozat típus :D
hát pedig ha hozzá kell nyúlni 100ezerből nem fog kijönni... bármit is csinálsz olaj+szűrő az min 90e és ezen felül jön a többi... a "rúgást" az olajcsere nem fogja megoldani magában!
én úgy tudom, hogy a szelepek önállóan is cserélhetőek a szeleptömbbe és az meg is oldja a problémát...
de ha tényleg csak kicsit rugdos mondjuk megálláskor van egy pici lökés és váltani szépen vált nem téveszt, nem csúszik akkor ne foglalkozz vele évekig el fog még menni...
a szeleptest körülbelül 200-250e Ft +olaj+tömítések+dekni szűrővel(70-80e)+munkadíj...de ilyenkor illik ránézni a a kuplungokra mennyire kopottak,szóval szerintem kompett váltó felújítás 4-600.000 között...vagy keresel 150-ért egy komplett váltót,aztán,ha nem jön be,akkor mégegyet :)
szeleptest hiba,ez vezérli a váltót...Ha még kezdődő fázisban van,akkor csak melegen csinálja és az 1-est üti.Olajcserére ne pazarold a pénzed,nem lesz jobb.A jó hír viszont az,hogy aránylag sok km-t el lehet vele így még menni,ha a családi költségvetés szűkösebb így januárban.
Utánaolvasgatva német forumokon arra jutottam, hogy elég lenne a nagy termosztátot cserélni ha amúgy nem megy a hőfok 70fok alá, hiszen az EGR termosztátja 70fokon nyit. De ne azon az alig 7000 forinton múljon, cserélve lesz mind2.
Na ha már aránylag témánál vagyunk: +3 fokos külső hőmérséklet mellett 90-100 között kocsikázva a 70-75fokos víz mennyire okés? Aránylag stabilan 75fokon állt, mikor motorfékkel lassítottam lakott terület táblánál, akkor ment le 70re. Ez így jó, vagy cserések a termosztátok? (530d LCI)
Ha esetleg mást is érdekel majd. E60-nál ez annyiban más, hogy itt nem villog a lock off meg log on, hanem az első hidden locked menüben látható B-vel kezdetű kód utolsó 5 számjegyének az összegét kell bepötyögni unlock code-ba, és úgy nyílik, amennyire láttam a menü maga tök ugyanaz.
Sziasztok!OFF topic de gondoltam megosztom, nehogy mások is ebbe a hibába essenek mint én.
Tavaly decemeberben vettem egy autót németországban, 2011.02-es gyártás, 16ezres futásteljesítmény. Garanciában ~14ezernél komplett óracsoportot cseréltek, ezért most az autó órája ~3000-en áll. Erről meg van a pecsétem a szervízkönyvben + kikértem a márkaszervíztől is a hivatalos igazolást és ezzel mentem az nkh-hoz. Ahol ezt nem hajlandók beírni még megjegyzésbe sem, szerintük ez az autó csak 3000km-t futott. Ebből nem hajlandóak engedni. Hiába minden hivatalos irat. Mivel így a vámon új autónak minősül mert ????6000 alatt van a futásteljesítmény???? ki kell vessék rá az áfát, (mert ők az nkh-s papír alapján dolgoznak) ami ugye nem kevés százalék áldott kis hazánkban. Összegezve, ez a hazai rendszerbe csak 3000-es futásteljesítménnyel kerülhet be...hiába minden hivatalos papír...a későbbi esetleges következmények -rám nézve-, értem minthogy eladnám pl 5év múlva, a vevő beviszi márkaszervízbe ahol egyből kiderül, hogy nem annyi a km, mint az órában, egyből fel is jelenthet... nem érdekli őket.
A többi gondolatom már nem szalonképes ebben a témában...
Egy kis segítséget szeretnék kérni, mert úgy hallottam vannak itt igazán hozzáértők :)
Nemrégiben vettem egy 530D-t (2003 11. havi) és újabban azt csinálja, hogy az indítást követően 2-10 perc időtartamig (változó - olyan, mintha hideg motor állapotban csinálná) a zenét szaggatja, a kijelző egy-kétszer elsötétül és mintha újraindulna a szoftver, komputerbe a beavatkozásra nem igazán reagál (halkítok és talán megteszi, talán nem). Miután eltelt ez a kb. 5 perc utána minden megy szuperül (zene, beavatkozásra jól reagál stb.), sőt, ha leállítom a motort, akkor újra indításra megint csak minden megy.
Beszéltem szervizesekkel, de többen többfélét mondanak... így egy ismerősöm javaslatára gondoltam itt is rákérdezek, hátha találkozott már valaki ilyennel, vagy van valami jó ötlete.
azért nem olyan nehéz kiszűrni a fals könyveket,nekem mondjuk első dolgom volt felhívatni a szervízt,aki végig szervízelte az autót,hogy valóban ismerik-e ;) A BMW Magyarország semmit nem mond meg az előéletről itthon,mindösszesen egy listát kaptam arról,hogy milyen km állásnál,mely dátumokon volt kulcsbetétel a szervízekkor
az első kérdésre nem szeretnék válaszolni,kár volt felhoznom...
A második kérdés miatt adták el szerintem az autót,gondolom magas ajánlatot kaptak a szervízből...Egyéb més dolgokból lehet látni,hogy volt gazdája az autónak:
új BMW AGM akksi,új gyári fékek,új RFT gumik felnin,patika belsőtér(láttam néhány e60 belsőt,mindegyik egy hányás volt ,ez meg,mint az új),stb. a leírtak nagy része belevolt kalkulálva a vételbe
A szervizkönyv manapság csak akkor ér valamit, ha mögötte ottvan az online bejegyzés is a BMW rendszerében (ez ugye nemzetközi), plussz a kapott számlák is esetleg.
A kocsidat átteszteltem, a valós futását megállapítottuk, a kompresszor "Regelzeit" hibára felhívtam a figyelmed, a fiúk a váltófolyásra szintén, az állófűtés szivattyújára szintén, amire még pontos árat is kinéztünk neked. Az általad felsorolt kijavított problémákat a vásárlásnál is tudtad, alku tárgyát képezték, ennek fényében vetted meg a kocsit.
Sajnálom ha csalódtál, bár az okát nem igazán értem...
igen a szervízkönyv nagy kérdés... gyakorlatilag bárhol csinálnak neked remek könyveket... sajnos...
illetve szerintem a túl sok bejegyzés sem jó... hogy miért?
mert nyílván nagyrésze nem garanciális tehát fizetős... ha amatőrként meglátsz egy szervízkönyvet amibe van egy csomó bejegyzés akkor az fordul meg a fejedben, hogy te jó ég erre az autóra ennyit kell költeni/ennyi problémája van? nekem erre nincs is pénzem....
volt egy pillanat vasárnap,amikor belekerült az új kompresszor és mégsem csinált semmit(szállítási módba rakta magát az autó),na akkor majdnem felraktam a hahu-ra :)
A leírt javításoknak a 99%-át én is meg tudtam volna csinálni,két okból vittem szakszervízbe:
1.hamar felmértem,hogy előbb-utóbb belefutok majd olyanba,amikor szükségem lesz egy tapasztalt BMW szerelőre,így valamennyi pénzt ott kell hagynom,hogy ha kérdezek,ne hajtsanak el a picsába
2.mivel tényleg rendesen vezetett a szervízkönyvem(51 bejegyzés),így mindenképpen folytatni akartam,mert az eladánál ez kb. 500.000 ft-ot jelent,valamint az eladásnál inkább az enyémet fogják megvenni,mint a sok kókányolt szart
ezt hiába írod le... sokan leszarják... mindenkinek az ára a lényeg nem az állapot... mivel bekerültek ezek az autók (köszönhető a sok kintről behozott török/román vendégmunkás által hajtott NÉMET autónak) 2-3 milliós sávba... azt hogy ha te egy ténylegesen karbantartott és gondozott autót akarsz eladni hibakódmentesen vagy jelentéktelen apró hibákkal azt mindenki leszarja... azt meg plána hogy évente ráköltesz egy rakat pénzt mert úgy szereted ha rendbe van...
Én tudom, egy darabig árultam az autóm hibakódmentes, minden szar kciserélve, az utolsó csavarok, műanyagpatentok pótolva mindenhol... és felhív laakatos magnetó, hogy 1,8-at ad érte akkor lett elegem és eldöntöttem addig hajtom amig ki nem rohad alólam...
mikor fos suzuki stift-ért kiad valaki 2-3 milliót (mer az csak 2-3 éves) akkor egy 2x akkor prémium kategóriájú autó nehogy már 2m alatt érjen...
röhej de ha szétbontod és apránként adod el sokkal többet ér:)
tudom, hogy most vetted és nem eladod, de akkor is ez szerintem jól mutatja ma magyarország autóskereskedelmi képét...
Üdvözlet mindenkinek! Kicsit megváltoztatva a fórum irányát,beszámolok életem első BMW-jének első 3 hetéről...
Kb. 1 hónapig kerestem a megfelelő autót,végül egy e61,2005-ös 525da mellett döntöttem,aránylag jó felszereltséggel.(panoráma,mot-mem-fűt,félbőr sport ülések,elektr.-fűt kormány,állófűtés,prof navi,licht paket,klíma komfort,dinamic xenon,HIFI).Az átvizsgálást Masziékra bíztam,az igazat megvallva csalódtam bennük.Az autónak végig vezetett a szervízkönyve,az utolsó ablaktörlő csere is márkaszevízben történt ,jelenleg 184,000 km van benne.
A vásárláskori hibák:állófűtés nem indul,váltódekli olajos,szívósor olajos,a hibatárban légrugó szintidő hibát jelez,de működik rendesen.
Én nem tudom elviselni,ha valami nem tökéletes,így elkezdődött a hibák kijavítása.
Mielőtt bármit is tettem volna,a második nap elment a rádióm és nem nyitotta a távirányító az autót.
A váltódekli cseréjével(persze olajjal,mechatronik tömítéssel) együtt ki lett cserélve a komplett hátsó kábel korbács,ami szinte porózus állapotban volt.
A következő lépésben a szívósor dugózása-takarítás következett.Lengyelországból rendeltem egy minőségi szettet,valamint 5 liter Well DOne hidegzsíroldótól lett patika.Természetesen az EGR is fémtisztára lett pucolva.A légszűrő is cserélve lett,mivel elég koszos volt.Ettől megszűnt az olajfolyás, a blokk jobb oldala is el lett takarítva,hogy a már kifolyott olaj ne tegyen kárt az izzítás elektronikában.Szerencsére a kartergázszűrő is ellenőrizve lett,mivel ebben még a szivacsos verzió volt(természetesen cserélve az új fajtára).A turbó újszerű állapotban volt,valószínűleg tényleg cserélték 160.000-nél(a szervízkönyv erre utal).Viszont az összes turbótömítésnél szivárgott az olaj.Megrendeltem ezeket is gyáriban mind a szívó,mind a nyomó oldalra,mind az IC-hez,ez összesen 6 tömítés volt.Hiába 7000 km-el ezelőtt volt utoljára olajcsere,de mivel 1 évvel ezelőtt történt majdem,így belekerült a 8,5 liter gyári olaj,gyári olajszűrővel,gázolajszűrővel,pollenszűrőkkel.Még az átvizsgáláskor megmondták,hogy a hibatár az állófűtés keringető szivattyúját jelzi hibának,a gyári alkatrész ár 78.000 Ft.Elvittem egy Webasto szervízbe,ott beletettek 45.000-ért egy új szivattyút.azóta gyönyörűen,füstmentesen üzemel a kályha,öröm vele az élet :) Itt úgy gondoltam,hogy a végére jártam a dolgoknak,egy jó darabig levan a gondom az autóról...
Tévedtem :) Az autó fogyasztása vegyesben is 11 liter volt,városban pedig 15 liter,én ezt egy kicsit sokalltam.A rejtett menü felfedezése után megdöbbenve vettem észre,hogy 55 fokos vízzel járok.Megleptem az autót két gyári új termosztáttal.Az autó pedig engem lepett meg a kipufogó csonkba berohadt csavarokkal,érzékeltetésképpen,összesen 12000.- ba kerültek a 3-4-5-6.5 furók,mire kijöttek :) Az összes korrodált csavart újra cseréltettem. A vízhőfokom beállt 89-95 fokra,a fogyasztásom pedig 8/11 literre,innen is csókoltatnám a fiatal német mérnököket,akik kitalálták,hogy nem kell hőfokjelző az autóban(a tárcsám előtte és utána is 4600-on állt).A részecskeszűrő értékei is ellenőrizve lettek,minden fordulaton hibátlanok.
Karácsony körül egyre sűrűbben jelezte a légrugó szintezési hibát az autó,ami engem kurvára zavart.Nézegettem a fórumokat,mindenhol cserét javasoltak.Itthon a bontott 80-100.000-ért az új pedig 150.000 körül megy.Nem igazán értem az árképzést,amikor külfölfről vadonatúj,gyárit lehet venni 250 Eur-ért,dehát megszokhattam volna már,hogy mindenki a BMW-seken akar meggazdagodni.A felújítástól mindenki óva intett,hogy ez egy olyan speciális szerkezet,hogy nem lehet még szétszedni sem,stb.Első körben a kerékdob mögötti szűrővel kezdtem,jobb lett tőle,de nem az igazi.Az ünnepek után elvittem a szakszervízbe,levetettem a kompresszort és szétszedtük.Jó retkes volt az biztos,valamint a dugó oválisra volt kopva,valamint a henger fala is kopott volt.Takarítás után szépen össze lett téve,viszont valószínűleg a ráégett kosz tömített,így egyáltalán nem tudott már levegőt termelni.Egy kedves fórumtársunk segített ki egy új kompresszorral.A relé is cserélve lett,így már ez is hibátlan.
Jelenleg élvezem,hogy hibakód mentes az autó,a váltó vajpuha,a motor selymesen duruzsol .
Ezt a szösszenetet azért írtam le,hogy aki ilyen autó vásárláson töri a fejét,az tisztában legyen azzal:
EZ EGY NAGYON KEVESET FUTOTT,MEGKÍMÉLT,SZERVÍZELT,EGY GAZDÁS AUTÓ VOLT mikor megvettem,mégis rászaladt 400.000 Ft,ahhoz,hogy hibátlan legyen.Ha veszel valami ellenőrizhetetlen előéletűt 2M-ért,az életedet ráköltöd ,vagy kitéped az összes hajad;)
Engem ugyanezzel boldogított az Ünnepek előtt. Megoldás lámpafoglalat csere, mert a 8 láb közül az egyik sajna megolvadt.
ha nagyon precíz akarsz lenni, akkor még csati csere is. Az egész nem kerül többe 13k Ft-nál. Ha kell, még gyári cikkszámokat is tudok mondani, mert 2napja rendeltem be AtiTDI-től.
Én 4 hónapja cseréltem le zimmermanra. Nem vok versenyző de néha kergetem a vasat. Nagy sebességröl is kényelmesen megáll. Nem ráz, vissza hűlés után is simán fut.
Nyilván nem szeretném, hogy széthulljon alattam a kocsi és csak akkor elvinni szerelőhöz, de számomra az is egyértelmű, hogy egy 250-300ezres kiadást nem azon nyomban rögtön fogok megkezdeni. Ugye a szülés sem olcsó muri, és már vagy fél éve arra gyűjtögettünk, ráadásul az is pont most lesz a hónapban. Szóval inkább nem használom a kocsit, ha azt mondjátok ettől teljesen széteshet, és aktívabban gyűjtögetek a javítására :( Steeef, emlékeim szerint egy igen jó szerelő és azt mondta, hogy így még használható egy ideig. Én sem akartam kicentizni, ezért érdekelt volna, hogy kb mennyi időm van biztonságban félretenni a javításra.
ha csak hidegben jött elő és néhány másodperc után kisimul a járása akkor izzítási probléma... 6db gyertya és izzítórelé csere megoldja.... ha még nem volt...
Sziasztok, hátha valaki tud segíteni mi lehet a gond.
Több mint 7 éve megvan a kocsi, egy 35d-ről van szó, sok bajom nem volt vele idáig de hát már van benne 275e km. A mostani problémám vele hogy ezen a télen ha reggel beindítom nagyon büdös égett szaga van a kipufogónak és szürkés a füstje. A beindítás után is pár másodpercig baromi egyenletlen a járása. Valami tisztítás, injektor, részecskeszűrő segíthet a dolgon esetleg? Olyan nagy gáz nincsen szerintem, ha bemelegszik egész elviselhető lesz az autó megint. A történethez az is hozzátartozik hogy az év elején szeretném eladni. Szerintetek?
2007-es E60 LCI-m van, esedékes az első féktárcsák és betétek cseréje. Van-e valakinek véleménye a Zimmermann Sport típusról illetve milyen gyártmányokat ajánlanátok, ha ezt nem?
Akkor mostmár tuti csere és ugye ilyenkor cserélni kell a komplett kuplungot is!fél millióba beleférsz kényelmesen munkadíjjal és megnyugodhatsz jó pár évre...!
Na már halk súrlódó hangot hallok akkor is, ha teljesen kinyomom a kuplungot, illetve kicsit ugrik, kattan, amikor kinyomom a kuplungot hidegen.
Emellett továbbra is igaz, hogy üresben, sebességben semmi hangot nem hallok, de ahogy ráteszem a lábam a kuplungra csúnya hangokat hallat.
Steeef azt mondta, hogy "Sajnos kettős tömegű hiba,a javítás nem lesz olcsó,de ha nem zavar nagyon sokáig így fog működni."
Szerintetek mit takar a nagyon sokáig, (évek? 100e km-ek?) és amikor lejár az ideje, akkor hogy jelentkezik a baj? Nem tudok váltani? Nem tudom kinyomni a kuplungot, vagy menet közben okozhat valami problémát?
Gondolom azon is múlik, hogy a regen. után mennyivel méri az ember.
nekem ez az egy félelmem volt a chipptől, hogy megfingatja a dpf-et..... mert ezért vannak olyan húzott kocsik is amik úgy néznek ki, mint amikor a tintahal menekül :-)
Jah.... és köszönet Steeef-nek is, maximálisan hozzáértő figura!
Szívósor olajfolyásom orvosolva lett ;-)
A hátsó lámpa hibakódra adott tippje is 100%-ban bevállt, foglalatcsere lesz.
Tudja valaki,hogy kell-e bármit is illeszteni a légrugó kompresszor csere után?Ma beraktam egy újat,meg se mukkan,az autó diagnosztikával látja,de nem indítja el.12 V-ról működik...(e61)
Se bontott sem utángyártott és felujjítottal se szevedj szerintem,nekem egyik teherautómnak 5éve 200e km óta csinálja (most van benne 390.000)kicsit benyomott kuplungnál és leállás pillanatában és alapjáraton is be-be krákog.
Így akár százezret is elmehet...,
.mig nem csattan nagyokat leállításkor alapjáraton nem zakatol ne foglalkozz vele sztem
"aki bmw-t vesz nem azért veszi mert érdekelné bármi is..."
Hanem 90%-ban azért, h menőzzenek már akik előtt lehet még a mai világban!
"ráköltöttek egy rakat lóvét""reggel úgy ülnek bele""
-hogy na megint bámúlhatnak egy darabíg míg szét nem hullik, h én megtehetem,h bmw-vel járok...
A bmw soha nem tudott megbízható diesel motort csinálni,,még régen az 524td 100ekm-el orrán száján élvezet és nagy hidegben sosem indúlt normálisan mert mindig kinyírt vmi vmit...
Nem pánikkeltés céljából írtam azt, hogy szakad az M57, hanem jó szándékú figyelmeztetés akart lenni...Egyébként pont ez a hiba nevezhető típushibának, ha kicsit megtúrod a netet, meggyőződhetsz róla magad is.
Az, AUDI hasonló évjáratú motorjaiból is tudnék felsorolást tartani, milyen típushibáktól hemzseg, de nem teszem mert: 1. Ez egy BMW fórum, 2. Megint azt mondod, hogy pánikot keltek. De ha tényleg érdekel, privátban megírom Neked...
ja... a5 2.0 tfsi-nek akkor miért ugrik át a vezérlése 100 körül ha hibátlanra csinálják az is láncos... vagy ez gyári opció benne nem hiba?
hagyjuk már ezt, minden autómárkának vannak nyűgjei meg szopás velük, aki bmw-t vesz nem azért veszi mert érdekelné bármi is... szerintem sokan vannak akik végigkínlódtak már a bmw-vel mindent ráköltöttek egy rakat lóvét és minden reggel úgy ülnek bele, hogy ez igen...
erre mondtam a legutübb a majmos példát csak nem mindenki értette meg...
akinek szervízmentes autó kell kiskategóriásat kell venni, ott nagyon jó a VW golf 1.6 mondjuk vagy az 1.4-es polo van a családban mindkettő semmit nem kell rá költeni igaz...
azt írtad,h a gyár szerint 2013 09 után már problémamentesek.
h van pofájuk ilyet közölni?!h engedheti meg magának így kezelni a jóhiszemű,becsületes márkahű"" vásárlóit?.!
A másik,h amiért nálatok lecsapódik több ezerből 5db azért még nem széria tipushibáról bszélünk,megnyugtatva pl. az előbbi faceliftes fórumost,h ne cserélje ha kell ha nem 208 ezernél,de legalább ne reszkessen Bmw-zni ezentúl...
De ugye kérdésére inkább nem reagált egy szaki" sem csak engem harapnátok rögtön és így volt/van ez számtalanszor itt is,h amikre bíztatóan/megnyugtató példákkal lehetne válszolni inkább kihagyjuk,majd inkább a bizonytalan parásakra reagálunk mégparásabban..
A wv már 300e km-t ad a gyári vezérlésre,és mereszség így kijelenteni de hibátlanok a cr motorjaik mind egytől egyig.
Az e60-tól 20 évnyi bmwzés után csak csalódok,hadd írhassam már le ahova én akarom.
Nem tudom milyen audi-t szaroznak, és milyen BMW-vel járnak. Én F10 és C7 A6 -ról tudok véleményt mondani (mindkettőhöz van szerencsém) egyértelműen az utóbbi a nyerő, nem egy kategória a két autó sajnos. Pedig én szeretem mindkét márkát, de sajnos ez van.
Te most kötekszel? Mert nekem nagyon úgy tünik. Ne aggódj az új szerelmed a VW pont ugyanilyen szart állít elő, Győri vagyok tele AUDI mérnők ügyfelekkel akik BMW-vel járnak, mondván "ekkora szar nekem nem kell" Ez a saját termékükről a véleményük, amit Te mostanában agyon hozsannázol...
viccesek ezek a gyárak mint ahogy sok fórum is,ami csak a stressz meg feszültség generálására valóak
ha arra célzol hogy valótlan tényeket közlünk akkor tévedsz minden műhelyben áll 1-1 lánc szakadt BMW! Sajnos ezek tények és nem paráztatjuk a fórumosokat! De ha nem szeretné valaki hogy véleményt mondjuk Mi akik tapasztalattal rendelkezünk csak szóljatok nyugodtan...
10.000-ből 1 ami egyébként elfogadhatatlan pitiáner gyári hiba a bmw-töl konkrétan arra az 1-re,ami azt jelenti,h a többi 99 még 971ezer km-t fog menni és akkor sem a lác fog elszakadni...
viccesek ezek a gyárak mint ahogy sok fórum is,ami csak a stressz meg feszültség generálására valóak
Ezek szerit az én kocsim pont a szakadás előtt áll 2007. 208.000 km.
Bammmeg az ember direkt vesz egy fiatalabb faceliftes változatot, hogy az csak jobb, csak egy frissitett modell. Közbe meg kiderül hogy szakad a lánc.
E39 530D amit németbe vettem anno, német kereskedő visszatekert órával es beleverten min 250.000km.t igy volt benne majdnem 7vagy 800.000km es semmi komoly baja nem volt. Se ĺánc se semmi.
Mért van enyi szopas az e60 al??? Ne èrtsetek férre imádom az e60 am.
Üdv! Én cseréltem kuplungszettet is 55 ezer volt a LUK szett lendkereket bontottat vettem 50-ért 15 volt a munkadíj, kb 5 órás munka!Attól függ mennyit mész ha sokat vegyél szerintem új lendkereket mert a bontott az lutri ,én évente 15 ezret megyek max 2-3 év múlva úgyis eladom azért nem vettem újat! Az új ára után gyártottban is 140 körül van.....
Elég vegyes a KM felhozatal. Ahogy Steeef is írja 200000 km-nél már nagyon valószínű, de mi csináltunk 146000 km-es X6 -ot is, garantált km futással, de volt 2 X5 80000 km környéki szakadásunk is. Kollegégáknál 119000 km-nél stb. Tehát nehéz lenne meghatározni mikortól szakad...Ami még fontos, (ezt is írta Steeef) hogy mindezt előjel, és zörgés nélkül teszi, ellentétben az N47 2 literessel, ahol csúnya hangot ad már jóval a szakadás előtt.
kb 1 hete volt nálam egy E61 és panaszkodott a tulaj hogy nagy volt a kár és nagyon sok volt a javítás , elszakadt a lánca neki is , most megkérdeztem hogy volt e valami előjele ,ezt írta,:
"Szia Buék. En észleltem hangosabb motorzajt, es picit mintha benzinesebb lett volna a hangja. De a szerelők nem hallottak azokat a hangokat amiket en. 200000 Km volt benne. A javítás 1 millióba került. :( "
Hát zavarni annyira nem zavar, inkább csak félek, hogy egyszer csak a lehető legrosszabb helyzetben okoz majd galibát. Mi történhet és kb. mennyi idő után?
Te pl. mennyiért tudnád ezt megszerelni? Lehet, érdemes bontott ilyet venni? Után gyártottat?
Üdv! Nekem ugyanezt csinálta az 525d e61-em mi is azt hittük hogy csapágy de mikor megbontottuk akkor láttuk hogy a kettőstömegű lendkerék adta meg magát ,müködött még a kuplung csak ha kicsit ráléptem a pedálra akkor darált ha tovább nyomtam semmi alapjáraton szintén semmi hang....
Van olyan aki már cserélt kuplung kinyomó csapágyat?
Nem tudom, hogy most érdemes csak ezt külön cserélni, vagy célszerűbb az egész kuplung szerkezetet cserélni már? Tudtok olyan szerelőt, aki ezt jól és olcsón meg képes csinálni?
(Hiba: ha kicsit rálépek a kuplungra, akkor csúnya hangokat hallat, ha teljesen kinyomom semmi, ha üresben van semmi)
Nekem is azt mondta BMWs szaki, hogy szakad, mondjuk pont az enyémnél elbizonytalanodott, mert valamikor módosítottak rajta és az enyém 2009es 525d. 159e km olajat nem eszi. 1. Tulajtól vettem és neki is kidobták a dpft, városozott. Így egyből megy a korom a levegőbe, nem pedig amikor éppen éget a rendszer, illetve kimossák a csatornába. Ja műszakin 0,23t fűstölt, a BMW által megadott maximális érték (alighanem 0,51) helyett. Nem beszélve a turbó kíméléséről, szerintem. Másik off autómból is ki lett szedve és az is hibátlan, csak olaj csere 6 év 242e km. Nem vagyunk egyformák ezért szép ez a világ!
Sikerekben, Egészségben és Békességben Gazdag Új Évet Kívánok!!!
távgyógyítással félre lehet vezetni embereket, de aki ért hozzá az ha átnézi annál biztosabb nincs!
van az a mondás, hogy akinek van pénze majomra legyen pénze banánra is... a bmw-nek vannak olyan járulékos költségei amelyeken nem "illik" spórolni.... ilyen egy időnkénti átvizsgálás is!
Üdv. Azért annyira ne nyugtasd meg az Urat, idén 9 BMW 3.0D M57 -en cseréltünk láncot, abból 5-ön már elszakadt. Nem kis károkat tud okozni.( hengerfej,olajszivattyú, szelepfedél stb.) Jobban jár, ha megelőzésképp kicserélteti mielőtt szakad. (fele költség, mint elszakadás után). Ja és mind 2007-2008 évjáratból, de mindegyik veszélyeztetett ami M57 N2.
A láncszakadás a 20d-s blokkokra jellemző. Az ismerősömnek volt benne része.Hidd el, az sem hipp-hopp következik be. Elötte jellegzetes ritmikus hangja van.Laikus számára nem feltűnő.Egyébként nekem is ilyen blokkal szerelt E61-em van. 40eKm-rel vettem, 100eKm-nél termosztátcsere volt, de más semmi.A Facelift már jó megbízható motor, nincs túlhúzva, és egyéb fejlesztéseken is áttesett.(No, ezért menj el Steeef-hez.Senki nem érthet specifikusan minden autóhoz.)
A kartergázszűrő nem megléte is komoly tökéletlenségekre utal. Valószínű a DPF már menthetetlen volt, ráadásul magával hozott, egy két érzékelő meghibásodást. Ez így már elég ok volt az eladásra, ráadásul aránylag drága, piacképes autóról beszélünk, aminek így alkatrészigénye felemésztette volna az eladási hasznot. De isten ments, hogy szakmai, és ideológiai vitába száljak veled.
A dpf et azért iktattam ki mert a kenyszeritt regenelaras.nem mukodott.
Az autot 1 tulajtol vevigveuetett szervizkonyvel vettem amit le is informaltam,es tenyleg az első tulaj sokan hasznalta varosba az utobbi idoben. A reszecskeszurorol meg azt hallotam hogy elott utobb beszarik es csere. Az olaj fogyasztas lehet palyan nagy sebbeseggel valo kozlekedesrol???
Amennyiben hosszútávra tervezel az autóval, vidd el Steeef-hez.
Időnként minden autót el kell vinni, állapotfelmérésre, és nem akkor amikor már elromlott. Előtte olcsóbb.Valószínüleg az autód sokat járt rövid utakra (hidegen), és nem tudott regenerálni, vagy a termosztátja miatt járt hidegen és eltömődött a DPF-je.
Olcsóbb volt kiktatni, és eladni az autót mind hibakódot olvasni, és termosztátot cserélni.
De ez csak feltevés, de ez a valószínűbb forgatókönyv a Km futás ismeretében.
az izzító relére két csatlakozó megy rá... a nagyobbik megy a gyertyák felé az rendben volt a kisebbik hengeres pedig közvetlenül a generátorra csatlakozik. azzal volt probléma, hogy a műanyag szépen bepattan a helyére, mivel vízmentes csatlakozó... csak a fém saru ki volt tágulva és alig volt kontakt, ezért nem tudott átadni elég áramot a gyertyáknak...
ideiglenesen a sarut összenyomtam most már működik szépen... de már beszereztem egy műsik kábelt...
Köszönöm szokes83-nak az infót. A helyére beszerelni nem merem, egyértelműen tudnom kellene jó-e vagy sem, mivel elveszti a garanciát. Talán préssel próbálkozom.
Ha a belseje nem ég szét vagy törik szét azért sokszor egy tisztítással orvosolható a dolog (érdemes a szenzorokat is megnézni diag-al, hogy nem rossz e valamelyik és emiatt rendetlenkedik) kipufogóvéged kormos? vagy csak nem megy az autó?
Ha végképp cserére szorul pont van egy 520d-re valóm bontott jó állapotúm eladó...
hááát... én pont most akarok nekiállni az enyémbe berakni egy mulf2-t...
ilyenekre azért számolj:
- mulf2 kb 40-60e között
- tartókonzol 5-10e
- bluetooth antenna : 10-15e (középkonzol alatt van a helye, hivatalosan oda kellene elkábelezni)
- optikai kábelek, kábelezés...
- mikrofon az első világításpanelbe a tetőkárpiton
és még a nem várt apróságok...
és persze a végén programozás
ha az alvázszám alaján megnézed a listában (vagy szemmel is kibontod a bal hátsó csomagtérburkolat alatt) és nincs előkábelezve akkor kábelezni kell szépen
Segítségeteket szeretném kérni! 2003-as e60 530d-m van, most érett meg a motortartó bakok cseréje. Vettem két gyárit, biztos ami biztos. Kíváncsiságból a bak vákuumcsövét szájjal megszívtam és a jobb oldalinál szabadon áramlott a levegő ki-be. A bal oldalinál rendben van, ott éreztem a membrán mozgását, nem jött fals levegő. Elméletileg ennek zárt rendszernek kell lennie, különben nem alakul ki a rendszervákuum, ha mellészív. Létezik hogy az új bak gyári hibás? Vagy ha beépítem a helyére megkapja a motorterhelést akkor záródik benne valami? Egyszerűen nem tudom.
Hasonló volt nekem is egyszer. Az egyik turbócsövem volt kilyukadva. Érdemes leszedni őket és alaposan átvizsgálni esetleg a tömítéseit kicserélni, nem nagy meló.
Persze lehet, hogy más a hiba ez csak egy ötlet volt.
Sziasztok! Leírnám a problémámat hátha valaki járt már így és tud segíteni, hogy mire számíthatok. Az autóm E60 525d 2004-esévjárat. A városi forgalomban teljesen tökéletesen működik. Amikor megindulok vele, erőteljesen húzatom semmi probléma csak utána alapjáraton rángatózik a motor mintha kihagyna egy henger. Volt olyan, hogy utána alacsonyabb fordulatszámon való autózástól rendbe jött vagy rövidebb állás után tökéletesen jár a motor. Kiolvasáskor hibaüzenet nincs.Befecskendezőre gondolok lehet, hogy azokat kellene bevizsgáltatnom?
Feltehetőleg le lett resetelve a CBS és nem tudja, hogy a szokásos vezetési stílus mellett mennyit van használva a fék, mennyire fogy a betét. A szenzor 2 kopási vastagságot tud megkülönböztetni, az elsőnél még nem jelez semmit, viszont már nem engedi a service resetet sem.
az elsőnél más volt a szitu, ott volt, hogy összekeveredtem egy tuning golffal és pár 250-ről 120-ra fékezés után 50km alatt 4000km-t csökkent a megtehető táv, a hátsó viszont 70.000km-en cövekel
sajnos ez már nem az az autó,ahol diagnosztika nélkül el lehet indulni a hibakeresésben.Javaslom,vegyél egy alap INPA kábelt,ha nem akarsz minden problémával szakszervízbe menni...