Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BMWKRAFT Creative Commons License 2025.10.14 0 0 28919

Nnna.

Ez is rendben. Vezerles vissza ellenörizve. Priman helyen van.

Nincs mas ötletem, mint visszakanyarodni az eredeti kerdesre.

Vezermutengely jelado.

Nem gyari van benne.

Nem-e ez okozza a hibat?

Előzmény: BMWKRAFT (28918)
BMWKRAFT Creative Commons License 2025.10.14 0 0 28918

Annyit tudtam meg tegnap, hogy vezerles allitas utan -25fok.

Inditozas utan beall az 59 fokra.

A szivo vezermutengely fokolodik el.

Vanos mechanikailag nem mutat hibat.

 

Igy a vanos kerek beallitasi poziciojara gyanakszom.

Előzmény: BMWKRAFT (28917)
BMWKRAFT Creative Commons License 2025.10.14 0 0 28917

A lambda hiba pikk-pakk meg lett.

Nemtom miböl keszitik mostanaban a fektisztitot, de nem emel fordulatot. 

Maradt a fix 59 fokos elötöltes vezermutengely hibakod kisereteben.

 

Előzmény: cam aro (28916)
cam aro Creative Commons License 2025.10.13 0 0 28916

CA (1-3 henger) es CB (4-6 henger) lambda szonda erteken kivuli ertek.""

 

 

nem tudom mi baja volt/van...**  
de ketyegjen egy kicsit eros tempoban..
hagy tisztuljon az a  katalizator.. (burn :) 

tunjon el az eddigi adaptacio.. tisztuljon at a rendszer. 
(ha lehet torolj hibat.. HA lehet reseteld a tanult ertekeket.. ) 
amig ez nincs.... nem erdemes foglalkozni vele. .** 
..majd ujra tanul.. az viszont ido. 
------------

ketto/harom  drot az cps ? 
(fotel ) 


Előzmény: BMWKRAFT (28915)
BMWKRAFT Creative Commons License 2025.10.13 0 0 28915

BMW e39, 98-as, M52B20, simpla vanos.

Megjöttek az alkatreszek, pikk-pakk össze is szereltem.

Most mar tudok merni a barmit is.

Hibakodok:

41 vezermutengely jelado

CA (1-3 henger) es CB (4-6 henger) lambda szonda erteken kivuli ertek.

 

 

Titanium101 Creative Commons License 2025.09.05 -1 0 28914

Senki sem írta, hogy érdekli a megoldás, ahogy eddig te sem, de most, hogy jelezted:

 

Nyilván nem minden autónál tudja még.

Ami vagy a szoftver hiányossága vagy a kocsi abs/esp-je nem támogatja a gép légtelenítés funkciót.

De amikor minden hepi és működik akkor:

 

Alapbeállítás - Rendkívüli légtelenítés - Fékelektronika úton érhető el. (Igen, itt fordítva kell megközelíteni).

 

Előzmény: balabmw (28913)
balabmw Creative Commons License 2025.09.05 0 0 28913

Azzal többre mennék ha leírnád,hogy mi volt a megoldás.

Előzmény: Titanium101 (28912)
Titanium101 Creative Commons License 2025.09.05 0 0 28912

Már működik, egy FB csoportban is megosztottam aggályomat és felvette a kapcsolatot velem a magyarországi képviselet, nagyon rendes és felkészült infókat kaptam.

Amúgy szerintem az egyik legolcsóbb legális SGW feloldós megoldás a Gutmann-nál van. Bevallom én azért választottam őket.

Előzmény: cam aro (28911)
cam aro Creative Commons License 2025.09.04 0 1 28911

No, Hella is not a Chinese company; it is a German company that is now part of the French-based FORVIA Group. While Hella has a significant presence in China with numerous manufacturing and development sites, its origins are German, making it a key German family business before its merger with Faurecia to form Forvia. its origins are German, making it a key German family business before its merger with Faurecia to form Forvia. ""

 tenyleg nem kinai. 

csak ott gyartanak, meg ott fejlesztenek. 
pont. 

gutmann support, miert nem mukodik a kerdezonel ? 
======================

Előzmény: rfc (28909)
cam aro Creative Commons License 2025.09.04 0 0 28910


Ne hordjál össze random hülyeségeket, pláne úgy, hogy a kérdező problémájához mindennek lófasz köze nincs.""


mint irtam,, googliztam. 
megteheted te is... random hulyesegkent.. .

 

de.. 
kabe lofasz koze van a valaszodnak a kerdezo problemajahoz.
opppszz..



Előzmény: rfc (28909)
rfc Creative Commons License 2025.09.04 0 0 28909

A Hella sosem volt kínai, négy éve francia tulajdon (Faurecia). A Gutmann meg kereken harminc éve fejleszt és gyárt diagnosztikai eszközöket. Ne hordjál össze random hülyeségeket, pláne úgy, hogy a kérdező problémájához mindennek lófasz köze nincs.

Előzmény: cam aro (28908)
cam aro Creative Commons License 2025.09.04 0 0 28908

mint irtam, nem ismerem. 

ezert meg googliztam. 
a googli szerint ez hella termek.. a hella meg eleg regota kinai, es tudtomal soha nem fejlesztett 
diag eszkozt. 
de tevedhetek. 

a klonal viszont tenyleg tevedtem, mert nem a klonra gondoltam, hanem hmmm..
a kinai modellre. (not clone but copy ) 

Előzmény: Titanium101 (28905)
409 Creative Commons License 2025.09.04 0 0 28907

Azt írja, pad2, szonda1.   Ezt kell dekódolni egy sor4 motornál*(na, mit jelent?) Mert ugye annyi pénzért nem futja szakfordítóra....... hátmég hozzáértőre aki ellenőrizné.

"Kedvencem" a tartalékszolgálati intervallum kijelző.

De sírba visz a körülményességével, meg a -kérem várjon- és ezt akár öt-hatszor egymásután mire odajut ahová kell. Közben lemegy a nap.

 Viszont most fejlesztettek, már 6 élő adatot is tud mutatni. ! Eddig csak 4-et tudott, egy hathengeresnél nem lehetett azonos időben látni pl. befecskorrekciókat.

 

* hiába jelzed nekik hogy baromság, meg vannak győződve hogy ez a világ legtökéletesebb diageszköze, nem tűrnek észrevételeket.

Előzmény: cam aro (28903)
atuc Creative Commons License 2025.09.04 0 0 28906

A kezelőfelülete béna, de vannak benne olyan funkciók, ami pl. a Bosch-ban sincs.

És folyamatosan fejlesztik a Ford fanatikok.

Előzmény: cam aro (28904)
Titanium101 Creative Commons License 2025.09.04 0 0 28905

"(szerintem meg egy clone )"

 

- ez egy jó nagy baromság, amit iderittyentettél :D

Kb. a boschsal egy időben kezdték a független diagnosztikát, elég nagy múltja van.

 

Előzmény: cam aro (28900)
cam aro Creative Commons License 2025.09.03 0 0 28904

most vett egy millios diag eszkozt. 
azt most dugja meg egy elm-el ? :D 

Előzmény: atuc (28902)
cam aro Creative Commons License 2025.09.03 0 0 28903

5 eve hasznaltam utoljara.. 
akkor sem szerettem, de legalabb a/z akkori/  tudasa rendben volt. 
( ..bar nehezen dekodolhato.. ) 

...valtozhatott azota..

(par honapja vettem haztajiba egy launch xx masinat. 
szerintem tudja azt amit a bosch tudott 10 eve...(kiveve esi )  csak tized aron.
nem szamit )  

Előzmény: 409 (28901)
atuc Creative Commons License 2025.09.03 0 0 28902

Ha van a fiókban egy ELM-ed, használj Ford-hoz ingyenes Forscan-t.

Vagy vegyél hozzá olcsón egy OBDLink EX-et.

Előzmény: Titanium101 (28899)
409 Creative Commons License 2025.09.02 0 0 28901

Ugynmár, cseberből vederbe..... :((((

Előzmény: cam aro (28900)
cam aro Creative Commons License 2025.09.02 0 0 28900

A Hivatalos support nem válaszol, pedig írtam nekik.""

vidd vissza, ..vegyel boscht. 
-------------------------------

Nem hiszem, hogy a gép túl buta lenne és nem tudja ezt a funkciót, ""

 

erre logikailag ketto megoldas van. ..
...vagy a diag eszkoz nem tudja a funkciot.. vagy te. 
a fentiek tukreben. (no support ) ...barmi lehet.. 

regota hallom a magyar szakmai  irodalomban a gutmann csoportot.. 
soha nem lattam, nem is ismerem.. de most kerestem kicsit.. 
ez egy hella termek az ai szerint.. (szerintem meg egy clone ) 

..de idezem.. 
The software can diagnose over 48,000 vehicle""
szvsz en mar itt elfelejtettem volna.. 

vegyel boscht. 

Előzmény: Titanium101 (28899)
Titanium101 Creative Commons License 2025.09.01 0 0 28899

Üdv!

Vásároltam egy Gutmann Mega macs PC SE diag gépet. Aktiválva van, minden rendesen.

Az lenne a kérdésem, valakinek van-e hasonló gutmann-ja tud-e segíteni abban, hogy hol van a fékrendszer légtelenítés funkciót? A Hivatalos support nem válaszol, pedig írtam nekik.

Boschnál ugye ott van szervizfeladatokon belül, hogy légtelenítés. De iitt sehol sincs.

Egyetlen egy autónál sem találom, max az ABS szelepek egyenkénti manuális megvezérlését, de az kb. 1000 autóból 2-nél.

Nem hiszem, hogy a gép túl buta lenne és nem tudja ezt a funkciót, mert sokkal mélyebb dolgokat is enged csinálni, ahogy a csatolt példaképeken látszik.

Köszi, ha valaki tud segíteni. 

balabmw Creative Commons License 2025.08.28 0 0 28898

Meresre nincs lehetöseg,

 

Miért?

Előzmény: BMWKRAFT (28897)
BMWKRAFT Creative Commons License 2025.08.26 0 0 28897

A ketallasu vanos helyre kerult.

 

Az eredeti kerdes a vanos muködesi tartomanyara vonatkozott.

Alapjaraton, alacsony fordulaton normal vezerlessel muködik a motor.

A vanos magasfordulaton keslelteti a szivoszelepzarast.

En gyujtason es alapjaraton is mertem testet, amit szerintem magasfordulaton kellene kapcsolnia.

 

Meresre nincs lehetöseg, csak ablakon kibamulos elmelkedes van.

 

409 Creative Commons License 2025.08.25 0 0 28896

 

 A Mercedes V8-asaiban is volt akkoriban ilyen. Bár ők ha nem tévedek, csináltak korábban röpsúlyost is.  :)

Előzmény: mica-r (28894)
Paco155 Creative Commons License 2025.08.25 -1 0 28895

De azt nem vanos-nak hívták :P 

Előzmény: mica-r (28894)
mica-r Creative Commons License 2025.08.25 0 0 28894

szerintem ilyen kétállású volt a '80-as években az Alfa Romeo 2.0 motorban is

Előzmény: 409 (28893)
409 Creative Commons License 2025.08.24 0 0 28893

https://autotechnika.hu/cikkek/motor-eroatvitel/10266/bmw-vanos

 

"Rendszerleltár

Táblázatban soroljuk fel a kezdetektől 2005-ig a VANOS-rendszerrel szerelt típusokat, cikksorozatunk folytatásának rendszereit is belevéve. Itt csak egy gyors áttekintést adunk:

 

Kétállású VANOS: M50TU és M52." .......    

Előzmény: cam aro (28892)
cam aro Creative Commons License 2025.08.24 0 0 28892

VANOS is BMW's variable camshaft timing system  ""

 egyszerűen on-off módon működik. Vagy alaphelyzetben van, (off) vagy teljes elfordításban (on). Nincs köztes állapot, ""

 

akkor az nem vanos. 

Előzmény: 409 (28891)
409 Creative Commons License 2025.08.24 0 0 28891

Érted Te ezt, csak úgy csinálsz mintha nem értenéd.... 

 

Az a vanos, mint ahogy sok korai veztengelyállító, egyszerűen on-off módon működik. Vagy alaphelyzetben van, (off) vagy teljes elfordításban (on). Nincs köztes állapot, ebből adódóan PWM sem.

Előzmény: cam aro (28890)
cam aro Creative Commons License 2025.08.24 0 0 28890

Nekem a kapcsol a be/ki, a szabalyoz pedig a pwm.""

 

a ketto ugyanaz.
a be/ki kapcsolas ido (aranya  )  adja a szabalyzas nagysagat. 
nem feszultseget varial (azt nehez lenne ) hanem a ki/be kapcsolt allapot kozti ido aranyat.. 
ebbol lesz egy atlag..valtozo.  

Előzmény: BMWKRAFT (28888)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!