Légyszíves olvassad figyelmesebben azt, amire hivatkozni szeretnél!
Mert én nemcsak és nem főleg(!!) a -- további újabb -- autópályák építését szorgalmazom, hanem az új főútvonalak fejlesztését, a fontosabb új összekötő utak építését a hiányzó helyekre (pl. a megyehatárok által átvágott, de egyébként összetoldva hosszabb fontos összekötő utak!; példa: Somogy megye: Vityapuszta-Gamás-Fiad hiányzó fontos összekötő út bepótlása), továbbá a meglévő fontos fő- és összekötő utak felújítását is, sőt ezt szorgalmazom főleg és elsősorban!!!
Lásd: Hírfigyelő (49255): "[...] az útépítésekre és ezen belül különösen az útfelújításokra, az útjavításokra, az állagmegőrzésre is fordítson minimum annyit, de inkább sokszorta és sok százszorta annyit, hogy legalább ne romoljon tovább az útjaink állapota, és mellette néhány új úthálózat-kiegészítésre (új gyorsforgalmi utak, új főutak, új összekötő utak építésére) is, meg az útjaink és az úthálózatunk valóban európai színvonalúra történő feljavítására fussa az állami büdzséből."
Azt is írtam, hogy nem szabad arra hivatkozva megtorpanni az útfejlesztéseknél és az útkarbantartásoknál, hogy q világ elmaradott régióiban és országaiban (pl. Afrika országai!) még annyinak sem örülhetnek mint aminek mi magyarok, sem arra hogy Svájc mennyivel jár előttünk abból kifolyólag hogy jóval gazdagabb nálunk, csak mert ez az ország a svájci elit-minőségű bankszektorból vagy bármi más profithozó dologból gazdagodott meg nagyon. Lásd:
Hírfigyelő (49256): "Ha viszont megelégszel azzal a sovány vigasszal, hogy "a világ lakosságának a 80%a rosszabbul él mint a magyarok", akkor könnyen arra a téves következtetésre juthatsz, hogy "á, ne akarjunk mi nyugatiasan és svájciasan urizálni, jó nekünk az az éppen hogy csak jó minimálisan jó úthálózat ami nekünk van, akinek kis pénze van az ne ugráljon és ne bővítgessen csak", ami viszont az útépítések elbátortalanodásához, megtorpanásához, recessziójához vezet, az pedig alattomosan -- és csak látszólag lassan! -- maga után vonja az úthálózatunk gyors(uló) ütemű leromlását, és pár éven belül mindeni a nyelvharapós "anyjuk istene útját" fogja szidni-átkozni itt is, ott is, meg amott is... .. ! [...]"
Sőt: az új útfejlesztéseket és a felgyorsított ütemű útfelújításokat és útjavításokat és az állagromlás-megelőző útkarbantartásokat annál is jobban kell is és lehet is forszírozni és akarni megcsinálni, mert éppen nemrég jött meg a jó hír a nagy hitelminősítő intézetektől, hogy annyira jól állunk, hogy egy-két hónapon belül a magyar forint (= HUF) újabb felminősítése várható, és vehető is biztosra!Van tehát pénz bőven a magyar büdzsében, él és virul a magyar gazdaság, Orbán és kormánya pedig kiadhatja az új jelszót: "Vágjunk bele az úthálózat eddig még soha nem látott mértékű felújításába és korszerűsítésébe!!!"
NEM a jovedelmekrol, eletszinvonalrol beszeltem (ezzel nekem sincs semmi bajom, ellentetben a magyarok tobbsegevel), hanem a rendetlen, gondozatlan kozteruletekkel es utakmenti arokpartokkal...
Szarik raja az allam es szarnak raja az emberek is...
Elottunk van 100m2 kozterulet az aszfaltut szeleig, abba en beletoltam kb. 300.e Ftot, es qrvasok munkat (betonjarda, nagykapu elotti betonplacc, betonozott arok, oreg tul nagyra nott gyomolcsfak helyere tuja bokrok) es tavasztol oszig kaszalom a fuves reszt...
Ilyen szinten 100 emberbol kb. 1 csinalja meg, mert a tobbseg fillerbaszo, lusta, igenytelen es kulonben is: csinalja meg az onkormanyzat...
Es nagyon sokan meg a kaszalasig se jutnak el, mert annyira igenytelen lustadisznok...
En attol ereznem magam jobban, ha a mostani uthalozatot karbantartanak. Lehajtok a gyorsforgalmirol es szetesik az auto a foutnak nevezett valamin.
Ausztriarol csak annyit, hogy erdemes eltolteni par hetet kint es tapasztalni. Lehet, hogy sok a migrans, de a legtobb tud nemetul es dolgozik ezerrel. Az autok meg 80-90%ban privatlizingre vannak. Sajat lakasa es megtakaritasa csak keves osztraknak van. Ami az utakat illeti, nem csak megepitik az utakat, hanem minosegre is adnak es karbantartasra is. A jardak is reggel 8ra tisztak.
"A ház és az M3 között 4 méter magas zajvédő fal van.
Az eredmény az lett, hogy nem zajos a lakás."
Nyitott vagy csukott ablaknál? Nekem az az alapélményem, hogy pl. a Megyeri hidat előbb lehet hallani a dunaparti kerékpárútról, mint látni (budai oldalon). A 71-es úton (igaz, zajvédő fal nélkül) 150 méterről lehet hallani az összes kamiont.
A Dél-Európa felé vezető utak építésnél szerintem az is igencsak nagy visszatartó erő, hogy amíg a migrációs határáttörési fenyegetettség nem szűnik meg, vagy máshogy nem oldódik meg véglegesen, addig az államnak is kisebb kedve van az oda vezető utakat építgetni, mintha ott lenn a balkáni tájakon is rend és béke honolna, mert a veszélyzónába minek építsen utat, ha az úgyis csak az erőszakos és terrorveszélyes migránsok Magyarországra történő bejutását segíthetné elő. Vagyis amit egyelőre nem érdemes, azt egyelőre inkább az állam sem erőlteti (amellett hogy a lakosság sem vágyik a veszélyekre!!)!
Itt csak akkor lesz érdemes -- és utakat ténylegesen építeni is csak akkor fog a magyar állam! -- új utakat építeni, ha a Balkán világába tartósan és véglegesen(!) visszatér a béke és a rend.
Ha viszont megelégszel azzal a sovány vigasszal, hogy "a világ lakosságának a 80%a rosszabbul él mint a magyarok", akkor könnyen arra a téves következtetésre juthatsz, hogy "á, ne akarjunk mi nyugatiasan és svájciasan urizálni, jó nekünk az az éppen hogy csak jó minimálisan jó úthálózat ami nekünk van, akinek kis pénze van az ne ugráljon és ne bővítgessen csak", ami viszont az útépítések elbátortalanodásához, megtorpanásához, recessziójához vezet, az pedig alattomosan -- és csak látszólag lassan! -- maga után vonja az úthálózatunk gyors(uló) ütemű leromlását, és pár éven belül mindeni a nyelvharapós "anyjuk istene útját" fogja szidni-átkozni itt is, ott is, meg amott is... .. ! ---> ((Ez a rossz szemlélet az 1945.04.04.-e -- 1990.05.22.-e közötti átkos időszakra volt jellemző, és javarészt ennek volt köszönhető az a negatív örökségünk is, amit az utak leromlott állapota terén ránk hagyott, ui. a rendszerváltás utáni időszakban az általuk súlyosan elhanyagolt és csonka úthálózatát kellett előbb feljavítani (útállag-javító útjavítások és útfelújítások), majd pedig kiegészíteni (új gyorsforgalmi utak és új főútvonalak megépítése).))
Nézd, én nem bánom ha a magyar állam a sportlétesítményekre is költ (stadionok, uszodák, iskolai sportlétesítmények, sporttermek, stb. ...) -- mert az tény, hogy az ifjúság egészséges életmódra való nevelésére és az iskolai testnevelésére is kellenek a megfelelő sportlétesítmények -- , csak mellette az útépítésekre és ezen belül különösen az útfelújításokra, az útjavításokra, az állagmegőrzésre is fordítson minimum annyit, de inkább sokszorta és sok százszorta annyit, hogy legalább ne romoljon tovább az útjaink állapota, és mellette néhány új úthálózat-kiegészítésre (új gyorsforgalmi utak, új főutak, új összekötő utak építésére) is, meg az útjaink és az úthálózatunk valóban európai színvonalúra történő feljavítására fussa az állami büdzséből.Mert ez legalább olyan fontos, mint a sport, sőt sokkal fontosabb annál (ez az infrastruktúránk egyik legfőbb összeköttetési rendszere, és sokszor a mentőautó elég rövid kórházba érkezési ideje múlik azon, hogy az útjaink korszerűek-e, és ez a szempont még a teherszállításnál is fontosabb, hiszen emberéleteket ment!
Nacceru, a baranyatanyasiak mar keszen is allnak a tovabbi kifogasokkal, hogy miert lesz tokures a szellem60, akkor is, ha eler a 6arig...
Csak tudod b+, qrva sok hely van az orszagban, ahol sok100km segedszellemut nelkul is lehetne forgalmas utat epiteni, ami lyo lenne az azon kozlekedoknek is, meg nektek is, hisz nem kellene ostoba kifogasokat gyartanotok, miert nem megy a qtya se feletek...
Kis időbem került, de a Google fordítóval érhető vált a horvát helyzet:
2019. 11. 16.
Oleg Butkovic tengeri, közlekedési és infrastrukturális minisztert kérdezték:
vannak-e új fejlemények a Slavonika autópálya építésének folytatásáról az Eszék és Beli Manastir közötti szakaszon?
Miután a befektető visszavonta a vállalkozó kiválasztására vonatkozó pályázatot, mert az egyik résztvevő panaszt nyújtott be, tíz nappal ezelőtt a Közbeszerzési Ellenőrzési Állami Bizottság elutasította a pert. Ez megteremtette a feltételeket, hogy a HAC új pályázatot hirdessen meg. Újdonság az, hogy az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank zöld fényt adott a javasolt finanszírozási modellre, ami azt jelenti, hogy nem lesz nyílt verseny. Ez jelentősen felgyorsítja az eljárást - tájékoztatott a miniszter. A fellebbezési döntéshozatali folyamat ebben a szakaszban is nagyon sok időt vett igénybe. Természetesen az utolsó szó a horvát kormányé lesz. Ha ezt a finanszírozási modellt jóváhagyják, akkor várható, hogy a vállalkozók kiválasztása ez év végére befejeződik. - A minisztérium, a helyi közösség számára, és mindenekelőtt Eszék-Baranja megye polgármesterének, Ivan Anusicnak, aki rendkívül aktív a projekt megoldásainak megtalálásában, a cél az, hogy ezt a részt a következõ év végére fejezzék be.
A rendelkezésre álló adatok szerint a horvát autópályák a Beli Manastir - Halasica híd munkáinak finanszírozására szerződtek az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bankkal.
Az EBRD mérlegelte a legfeljebb 77 millió eurós kölcsön finanszírozását, amelynek nagy részét az autópálya 22,5 kilométeres szakaszának a magyar határ és a Halasica híd A5-ös autópálya közötti
építésének finanszírozására fordítják. Tehát ebben a változatban az utolsó szakasz építésére is rendelkezésre állnak a források, amely a Beli Manastir-tól a magyar államhatárig terjed.
Végül is már jelentős munkák zajlanak ennek a szakasznak az útvonalán Baranján, valamint a kiegészítő létesítményeken - a Halasica hídon és hét felüljárón.
Kiválasztották az Osijek-Koteks és a Gravia vállalatokat, ami jó a helyi közösség számára, mivel mindketten Eszéki vállalatok.
A Dráva feletti híd Petrijevci közelében, 2507 méter hosszú, a híd fő szerkezete 420 méter, a megközelítő hidak pedig 2087 méter.
Amikor a Beli Manastir felé vezető szakasz elkészül, a forgalmat csak akkor engedik a hídépítés ezen remekművén keresztül.
2019. 12. 05.
A tengeri, közlekedési és infrastrukturális miniszter érkezése után Osijekben hivatalosan megerősítették a Szlavonika szakasz építésének folytatását a Dráva hídtól a Beli Manastirig,
majd a magyar államhatárig vezető útvonalon. A miniszter megerősítette, hogy fel kell gyorsítani az eljárást, így ebben az évben pályázatot hirdetnek ki a vállalkozók kiválasztására.
A munkák várhatóan tavasszal kezdődnek, és a Fehér Kolostor munkái 2022-ben befejeződnek.
Új részletet is felfedtek - ugyanakkor az utóbbi öt kilométer szakaszának megtervezésén is dolgozik, a Beli Manastir kijáratától a magyar államhatárig.
A horvát autópálya-testület elnöke, Boris Huzjan rámutatott, hogy az építési engedély kiadását a következõ év végére várják, majd a munka kezdõdik,
tehát az 5C folyosó teljes szakasza 2023 végére befejezõdik."