Korgyuru sulykorlattal es 2+1es elozesi szakaszokkal... zsenialis...
Az nyilvan fel sem merul benned, hogy az m0nyrol elteritett minden tranzit teherautora jutna vagy 10 olyan teherauto, amit jol megszopatsz, mert az mind az aggloba vagy pestre tart...
Amugy nem kell messzire menni jo peldaert, eleg bratislavaig...
Ott egymenetben epitik az m0ny+m10nek megfelelo d4+r7et...
Igaz ok csak holmi semmihez sem erto ostoba totok, nem olyan okosak, zsenialisak es szepek, mint mi, sziriuszi magyarok...
M10 minimum Pilisvörösvarig, annak elkerülésével, kedvező lehajtási lehetőségekkel.
Amihez tegyük hozzá hogy az 1104 helyett valami új út Piliscsaba elkerülésével, és ennek előbb ezt kellene átadni, mielőtt az M10 fenti szakaszának jelentős részét átadnák. Kivéve, ha az M0NY 2x2 sávban előbb megvalósul -- a magam részéről ezt ellenezném.
A tehertranzitot nem az M0NY vonalán, hanem M10-M1104-M100 irányába küldeném, az M100 esetében deltával, tehát Budapest irányú bekötéssel is.
Az M0NY vonalán ugyanis sima 2x1 sávos országutat építenék 2+1 sávos szakaszokkal, legfeljebb 6 tonnás tömegkorláttal (legfeljebb kivéve engedéllyel).
M10 minimum Pilisvörösvarig, annak elkerülésével, kedvező lehajtási lehetőségekkel.
M31 (31-es mellett) Maglód-Mende-Sülysáp. Nem ismerem teljesen, csak tudom, hogy az M0-nál hatalmas dugók, a további szakaszról pedig azt hallottam, hogy zsúfolt. Nyomvonal korrekciója a minimum. Természetesen 2x2/új nyomvonal esetében kedvező lehajtás.
M51 Bp-Kiskunlacháza-Dömsöd-M8.
KKL-ig 2x2 mindenképp, majd utána 2x1 (minimum) nyomvonal korrekció, vagy új nyomvonal dömsödi elkerülő, utána pedig szintén nyomvonal korrekció, valamint új nyomvonal, ahol szükséges. A 2x2-es szakasz a településekhez minél közelebb, a létező legkedvezőbb lehajtási lehetőségek mellett.
M0ny
M8/M100 Budapestet, M0-ást elkerülő 2x2-es út, akár a 405-öst bevonva.
Szerintem az M0-t kellene végre befejezni, utána pedig érdemes lenne úgy összekötni a tranzitútvonalakat, hogy legyen olyan alternatíva is, ami nem érinti Budapestet.
Egyszer azt irjak a hebego mokacsoportos setetzodek, hogy nem szabad utakat epiteni, mert azok csak meg tobb forgalmat generalnak... maskor meg azt, hogy konganak az uressegtol...
Az autopalyasuruseg hasonlitgatas is tok ertelmetlen, mert nagyon nem mindegy, hogy mekkora a nepsuruseg...
Egy nagy nepsurusegu orszagban (benelux allamok, nyugatnemeto. Nyilvan qrva suru halozat kell...
De ritkan lakott teruleten (skandinav orszagok) meg eleg a ritka is, hisz a videki teruleteken olyan kicsi a forgalom, hogy oda nem kellenek szellempalyak.
Igyhat nem is epitenek...
Vagy ittvan pl. pestmegye...
Itt elvileg qrva sok palya van (ami miatt a tanyasiak rendkivul irigyek), de figyelembe veve, hogy itt lakik az orszag harmada (pesttel egyutt), raadasul meg orszagos elosztokozpont es atjarohaz is, gyakorlatilag qrva keves van a forgalomhoz kepest...
Sokkal jobb hasonlatot kapsz -- területnagyságtól és népességszámtól függetlenül is! -- , ha a Magyarország-Lengyelország, vagy a Magyarország-Csehország, vagy a Magyarország-Franciaország hasonlatot vennéd alapul. Itt ui. az összeköttetési szerepek a következők:
* Franciaország: Németország -- Spanyolország közlekedési kapcsolat-szerep;
* Lengyelország: Oroszország -- Németország közlekedési kapcsolat-szerep;
* Csehország: Nyugat-Balkán -- Magyarország -- Németország, ill. Olaszország -- Lengyelország -- Oroszország közlekedési kapcsolat-szerepek;.
A terület és a népesség nagysága felől önmagában még jó lenne a magyar-portugál hasonlat... Ez a hasonlat viszont más miatt sántít!: Portugália nem az átmenő és más országokat egymással összekötő főutak és gyorsforgalmi utak országa, mint amilyen Magyarország (M5-M1: Balkán -- Nyugat-Európa összeköttetés; M3-M7: Ukrajna -- Dalmát-tengerpart összeköttetés; stb. ...). Portugália elsősorban a nagy portugáliai hajókikötőkbe vezető főutak országa, és szárazföldi szomszédja csak egy ország van, ez pedig Spanyolország. Portugália tehát -- közlekedési szempontból nézve -- főképpen egy szárazföldi szállítási útvonal -- tengeri szállítási útvonal kapcsolatra alkalmas országként fogható fel.
Légyszíves olvassad figyelmesebben azt, amire hivatkozni szeretnél!
Mert én nemcsak és nem főleg(!!) a -- további újabb -- autópályák építését szorgalmazom, hanem az új főútvonalak fejlesztését, a fontosabb új összekötő utak építését a hiányzó helyekre (pl. a megyehatárok által átvágott, de egyébként összetoldva hosszabb fontos összekötő utak!; példa: Somogy megye: Vityapuszta-Gamás-Fiad hiányzó fontos összekötő út bepótlása), továbbá a meglévő fontos fő- és összekötő utak felújítását is, sőt ezt szorgalmazom főleg és elsősorban!!!
Lásd: Hírfigyelő (49255): "[...] az útépítésekre és ezen belül különösen az útfelújításokra, az útjavításokra, az állagmegőrzésre is fordítson minimum annyit, de inkább sokszorta és sok százszorta annyit, hogy legalább ne romoljon tovább az útjaink állapota, és mellette néhány új úthálózat-kiegészítésre (új gyorsforgalmi utak, új főutak, új összekötő utak építésére) is, meg az útjaink és az úthálózatunk valóban európai színvonalúra történő feljavítására fussa az állami büdzséből."
Azt is írtam, hogy nem szabad arra hivatkozva megtorpanni az útfejlesztéseknél és az útkarbantartásoknál, hogy q világ elmaradott régióiban és országaiban (pl. Afrika országai!) még annyinak sem örülhetnek mint aminek mi magyarok, sem arra hogy Svájc mennyivel jár előttünk abból kifolyólag hogy jóval gazdagabb nálunk, csak mert ez az ország a svájci elit-minőségű bankszektorból vagy bármi más profithozó dologból gazdagodott meg nagyon. Lásd:
Hírfigyelő (49256): "Ha viszont megelégszel azzal a sovány vigasszal, hogy "a világ lakosságának a 80%a rosszabbul él mint a magyarok", akkor könnyen arra a téves következtetésre juthatsz, hogy "á, ne akarjunk mi nyugatiasan és svájciasan urizálni, jó nekünk az az éppen hogy csak jó minimálisan jó úthálózat ami nekünk van, akinek kis pénze van az ne ugráljon és ne bővítgessen csak", ami viszont az útépítések elbátortalanodásához, megtorpanásához, recessziójához vezet, az pedig alattomosan -- és csak látszólag lassan! -- maga után vonja az úthálózatunk gyors(uló) ütemű leromlását, és pár éven belül mindeni a nyelvharapós "anyjuk istene útját" fogja szidni-átkozni itt is, ott is, meg amott is... .. ! [...]"
Sőt: az új útfejlesztéseket és a felgyorsított ütemű útfelújításokat és útjavításokat és az állagromlás-megelőző útkarbantartásokat annál is jobban kell is és lehet is forszírozni és akarni megcsinálni, mert éppen nemrég jött meg a jó hír a nagy hitelminősítő intézetektől, hogy annyira jól állunk, hogy egy-két hónapon belül a magyar forint (= HUF) újabb felminősítése várható, és vehető is biztosra!Van tehát pénz bőven a magyar büdzsében, él és virul a magyar gazdaság, Orbán és kormánya pedig kiadhatja az új jelszót: "Vágjunk bele az úthálózat eddig még soha nem látott mértékű felújításába és korszerűsítésébe!!!"