Keresés

Részletes keresés

józsi24 Creative Commons License 2020.02.16 -1 2 49298

Na, te is jo nagy marhasagokat irogatsz...

 

Korgyuru sulykorlattal es 2+1es elozesi szakaszokkal... zsenialis...

 

Az nyilvan fel sem merul benned, hogy az m0nyrol elteritett minden tranzit teherautora jutna vagy 10 olyan teherauto, amit jol megszopatsz, mert az mind az aggloba vagy pestre tart...

 

Amugy nem kell messzire menni jo peldaert, eleg bratislavaig...

 

Ott egymenetben epitik az m0ny+m10nek megfelelo d4+r7et...

 

Igaz ok csak holmi semmihez sem erto ostoba totok, nem olyan okosak, zsenialisak es szepek, mint mi, sziriuszi magyarok...

Előzmény: ÁsítóSárkány (49297)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.02.16 -1 0 49297

M10 minimum Pilisvörösvarig, annak elkerülésével, kedvező lehajtási lehetőségekkel.

Amihez tegyük hozzá hogy az 1104 helyett valami új út Piliscsaba elkerülésével, és ennek előbb ezt kellene átadni, mielőtt az M10 fenti szakaszának jelentős részét átadnák. Kivéve, ha az M0NY 2x2 sávban előbb megvalósul -- a magam részéről ezt ellenezném.

A tehertranzitot nem az M0NY vonalán, hanem M10-M1104-M100 irányába küldeném, az M100 esetében deltával, tehát Budapest irányú bekötéssel is.

Az M0NY vonalán ugyanis sima 2x1 sávos országutat építenék 2+1 sávos szakaszokkal, legfeljebb 6 tonnás tömegkorláttal (legfeljebb kivéve engedéllyel).

Előzmény: Avaar (49295)
Avaar Creative Commons License 2020.02.16 0 0 49296

Upsz...zirtz kérdésére szerettem volna választ fűzni az előző hozzászólásommal, de a lényegén nem változat..

Előzmény: Avaar (49295)
Avaar Creative Commons License 2020.02.16 0 0 49295

M10 minimum Pilisvörösvarig, annak elkerülésével, kedvező lehajtási lehetőségekkel.

 

M31 (31-es mellett) Maglód-Mende-Sülysáp. Nem ismerem teljesen, csak tudom, hogy az M0-nál hatalmas dugók, a további szakaszról pedig azt hallottam, hogy zsúfolt. Nyomvonal korrekciója a minimum. Természetesen 2x2/új nyomvonal esetében kedvező lehajtás.


M51 Bp-Kiskunlacháza-Dömsöd-M8.

       KKL-ig 2x2 mindenképp, majd utána 2x1 (minimum) nyomvonal korrekció, vagy új nyomvonal dömsödi elkerülő, utána pedig szintén nyomvonal korrekció, valamint új nyomvonal, ahol szükséges. A 2x2-es szakasz a településekhez minél közelebb,  a létező legkedvezőbb lehajtási lehetőségek mellett. 

 

M0ny 

 

M8/M100 Budapestet, M0-ást elkerülő 2x2-es út, akár a 405-öst bevonva.

 

Többé-kevésbé ilyen sorrendben.

Előzmény: Törölt nick (49288)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.16 -1 0 49294

Atmenoben csak az m1/m7 - m5 irany az eros (a tobbi picsafust)

 

Ezt az emlitett m100zal kellene picit tavolabb rakni pesttol...

 

Ennek tobb elonye is van:

 

1. Sokkal rovidebb (fele se), mint az m8as komarom/kecskemet atkotes...

 

2. A pesti agglo is tudna hasznalni, tehat forgalom is lenne rajt...

 

3. M0del alternativa is lehetne baleseti/felujitasi torlodasok eseten...

Előzmény: Thibczy (49290)
dimelo Creative Commons License 2020.02.16 0 0 49293

Ez sem egyformán...

 

(M) 8   https://www.google.com/maps/@47.1452595,18.053382,13z

 

(M) 67 https://www.google.com/maps/@46.4879336,17.8066846,14z

 

Mindenesetre - megjegyzéssel, de beszámítom a gyorsforgalmi utak összességébe.

Előzmény: Törölt nick (49289)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.16 0 0 49292

marmint: battai

(100halom battai)

Előzmény: józsi24 (49291)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.16 0 0 49291

M0nyugat: 25km

M10: 40km

M51: 40km

M31: 25km

(31es ut melle, a godolloi atkotest atnevezni M300ra)

M100: 80km

(M1/Bicske - M5/Dabas kozott batrai dunahiddal...)

 

Előzmény: zirtz (49287)
Thibczy Creative Commons License 2020.02.16 0 3 49290

Szerintem az M0-t kellene végre befejezni, utána pedig érdemes lenne úgy összekötni a tranzitútvonalakat, hogy legyen olyan alternatíva is, ami nem érinti Budapestet.

Előzmény: zirtz (49287)
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.16 0 0 49289

És még felüljárók sincsenek ,hanem szintbeli kereszteződések.

 

Előzmény: dimelo (49284)
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.16 0 1 49288

M0 nyugat

M10

M100

 

Előzmény: zirtz (49287)
zirtz Creative Commons License 2020.02.16 0 0 49287

Hova építenél autópályát/autóutat Pest megyében a meglevők mellett? Hol fejlesztenél?

Előzmény: józsi24 (49285)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.16 -1 0 49286

Ez vicces...

 

Egyszer azt irjak a hebego mokacsoportos setetzodek, hogy nem szabad utakat epiteni, mert azok csak meg tobb forgalmat generalnak... maskor meg azt, hogy konganak az uressegtol...

 

 

Előzmény: Törölt nick (49283)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.16 -1 0 49285

Az autopalyasuruseg hasonlitgatas is tok ertelmetlen, mert nagyon nem mindegy, hogy mekkora a nepsuruseg...

 

Egy nagy nepsurusegu orszagban (benelux allamok, nyugatnemeto. Nyilvan qrva suru halozat kell...

De ritkan lakott teruleten (skandinav orszagok) meg eleg a ritka is, hisz a videki teruleteken olyan kicsi a forgalom, hogy oda nem kellenek szellempalyak.

Igyhat nem is epitenek...

 

Vagy ittvan pl. pestmegye...

 

Itt elvileg qrva sok palya van (ami miatt a tanyasiak rendkivul irigyek), de figyelembe veve, hogy itt lakik az orszag harmada (pesttel egyutt), raadasul meg orszagos elosztokozpont es atjarohaz is, gyakorlatilag qrva keves van a forgalomhoz kepest...

 

 

Előzmény: totyit (49267)
dimelo Creative Commons License 2020.02.16 0 0 49284

Maradhatnánk az országhatáron belül?

 

A KSH adatbázisban nem található gyorsforgalmi utak területi bontása.

Helyesebben: 2009-ig volt...

http://www.ksh.hu/docs/hun/xtabla/jelszall/tabljsz09_02_01c.html

 

Tud valaki frissebbet?

 

Hozzáfogtam az update-hez kigyűjteni a változásokat, de metodikai dilemmám keletkezett.

2009-ben  még stimmelt az 1116 összkm adat, jelenleg már vitatható az 1630 km.

 

Hová soroljuk a 21. 67. és 8. utak 2x2 sávjait?

Nem az a kérdés, hogy fizetős, vagy nem fizetős,

az tény, hogy 110 km/h a vmax és 2x2 sávos.

Főleg: ugyanannyiba kerültek, mint az autóutak.

Előzmény: trizs77 (49275)
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.16 0 0 49283
dimelo Creative Commons License 2020.02.16 0 0 49282

https://www.google.com/maps/@44.9963959,18.6806753,13z

 

M1.8 kb. 4500-5000 forgalmú út, amely Horvátországba visz.

A Zupanja A3 csomópontnál északról csatlakozó 55. út kb. 6000-6500 forgalmú

 

Itt 3600-zal növekszik a forgalom Zágráb felé, majd +5800-as növekedés: Nova Gradiska 49-51 utak és +900 Okucani (Banja Luka felől)

                                           Szgk.         Tehergk.

Zupanja:            7316   26  5777    338  205   970

Babina Greda:  10949   35  8150   544   346 1874

Nova Gradiska: 16707  43 12518   963   630 2553

Okucani:           17806  45 13387 1061   673 2640

 

Zágráb (kelet): 28164  66 21842 1791 1044 3421

 

Ez lenne a "rettegett-vágyott-hivatkozott" Boszniai forgalom...rokonok között

Előzmény: dimelo (49274)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.16 -1 0 49281

Pontosan...

 

Nalunk iszonyat tevesek a prioritasok, kisforgalmu utak melle epitunk szellempalyakat, mikozben mashol iszonyat kapacitashiany van, meg lerohadt, futomugyilkos utak...

Előzmény: Autobahn89 (49262)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.02.16 -1 0 49280

Sokkal jobb hasonlatot kapsz -- területnagyságtól és népességszámtól függetlenül is! -- , ha a Magyarország-Lengyelország, vagy a Magyarország-Csehország, vagy a Magyarország-Franciaország hasonlatot vennéd alapul. Itt ui. az összeköttetési szerepek a következők:

  • * Franciaország: Németország -- Spanyolország közlekedési kapcsolat-szerep;
  • * Lengyelország: Oroszország -- Németország közlekedési kapcsolat-szerep;
  • * Csehország: Nyugat-Balkán -- Magyarország -- Németország, ill. Olaszország -- Lengyelország -- Oroszország közlekedési kapcsolat-szerepek;.

 

Előzmény: trizs77 (49275)

Előzmény: Hírfigyelő (49279)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.02.16 -1 0 49279

A terület és a népesség nagysága felől önmagában még jó lenne a magyar-portugál hasonlat... Ez a hasonlat viszont más miatt sántít!: Portugália nem az átmenő és más országokat egymással összekötő főutak és gyorsforgalmi utak országa, mint amilyen Magyarország (M5-M1: Balkán -- Nyugat-Európa összeköttetés; M3-M7: Ukrajna -- Dalmát-tengerpart összeköttetés; stb. ...). Portugália elsősorban a nagy portugáliai hajókikötőkbe vezető főutak országa, és szárazföldi szomszédja csak egy ország van, ez pedig Spanyolország. Portugália tehát -- közlekedési szempontból nézve -- főképpen egy szárazföldi szállítási útvonal -- tengeri szállítási útvonal kapcsolatra alkalmas országként fogható fel.

Előzmény: trizs77 (49275)
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.16 0 0 49278

Érdekes hogy Lengyelországban,Finnországban,Dániában,kevesebb van.

Angoloknál is csak 2x annyi.

Szlovákia,Csehország,Románia ,Bulgária messze lemaradva.

 

Előzmény: Törölt nick (49277)
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.16 0 0 49277
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.16 0 0 49276
trizs77 Creative Commons License 2020.02.16 0 0 49275

Sose Svájcot hasonlísd Magyarországgal hanem Portugáliát.

 

 

 

Magyarország : 93 030 km²  közel 10 millió lakos
Portugália       : 93.00 km2   kicsivel több mint 10 millió lakos

 

Előzmény: totyit (49267)
dimelo Creative Commons License 2020.02.16 0 0 49274

Amennyit zölddel jelölve láthatsz.

 

Bosznia szétszakított... nem azonos a szerb, a horvát és a bosnyák érdek...

Előzmény: Törölt nick (49273)
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.16 0 0 49273

Ezekből mennyi van kész?

Doboj és Slivaj között több értelme lett volna építeni mert a horvát oldalon ott már kész a pálya,ami rámehy a Zágráb Belgrád autópályára.

Előzmény: dimelo (49269)
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.16 0 0 49272

Add hozzá a gyorsfolgalmi utakat,viszont nálunk még elég sok helyen épül.

Nem lehet 50év lemaradást 20év alatt behozni.

Svájc sűrűn lakott ország így sűrű az autópálya hálózat.

Érdemes lenne leírni a többi.országot.is pl Írországot is.

Előzmény: totyit (49267)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.02.16 -1 0 49271

Légyszíves olvassad figyelmesebben azt, amire hivatkozni szeretnél!

 

Mert én nemcsak és nem főleg(!!) a -- további újabb -- autópályák építését szorgalmazom, hanem az új főútvonalak fejlesztését, a fontosabb új összekötő utak építését a hiányzó helyekre (pl. a megyehatárok által átvágott, de egyébként összetoldva hosszabb fontos összekötő utak!; példa: Somogy megye: Vityapuszta-Gamás-Fiad hiányzó fontos összekötő út bepótlása), továbbá a meglévő fontos fő- és összekötő utak felújítását is, sőt ezt szorgalmazom főleg és elsősorban!!!

 

Lásd: Hírfigyelő (49255)"[...] az útépítésekre és ezen belül különösen az útfelújításokra, az útjavításokra, az állagmegőrzésre is fordítson minimum annyit, de inkább sokszorta és sok százszorta annyit, hogy legalább ne romoljon tovább az útjaink állapota, és mellette néhány új úthálózat-kiegészítésre (új gyorsforgalmi utak, új főutak, új összekötő utak építésére) is, meg az útjaink és az úthálózatunk valóban európai színvonalúra történő feljavítására fussa az állami büdzséből."

 

Azt is írtam, hogy nem szabad arra hivatkozva megtorpanni az útfejlesztéseknél és az útkarbantartásoknál, hogy q világ elmaradott régióiban és országaiban (pl. Afrika országai!) még annyinak sem örülhetnek  mint aminek mi magyarok, sem arra hogy Svájc mennyivel jár előttünk abból kifolyólag hogy jóval gazdagabb nálunk, csak mert ez az ország a svájci elit-minőségű bankszektorból vagy bármi más profithozó dologból gazdagodott meg nagyon. Lásd: 

Hírfigyelő (49256)"Ha viszont megelégszel azzal a sovány vigasszal, hogy "a világ lakosságának a 80%a rosszabbul él mint a magyarok", akkor könnyen arra a téves következtetésre juthatsz, hogy "á, ne akarjunk mi nyugatiasan és svájciasan urizálni, jó nekünk az az éppen hogy csak jó minimálisan jó úthálózat ami nekünk van, akinek kis pénze van az ne ugráljon és ne bővítgessen csak", ami viszont az útépítések elbátortalanodásához, megtorpanásához, recessziójához vezet, az pedig alattomosan -- és csak látszólag lassan! -- maga után vonja az úthálózatunk gyors(uló) ütemű leromlását, és pár éven belül mindeni a nyelvharapós "anyjuk istene útját" fogja szidni-átkozni itt is, ott is, meg amott is... .. ! [...]"

 

Sőt: az új útfejlesztéseket és a felgyorsított ütemű útfelújításokat és útjavításokat és az állagromlás-megelőző útkarbantartásokat annál is jobban kell is és lehet is forszírozni és akarni megcsinálni, mert éppen nemrég jött meg a jó hír a nagy hitelminősítő intézetektől, hogy annyira jól állunk, hogy egy-két hónapon belül a magyar forint (= HUF) újabb felminősítése várható, és vehető is biztosra! Van tehát pénz bőven a magyar büdzsében, él és virul a magyar gazdaság, Orbán és kormánya pedig kiadhatja az új jelszót: "Vágjunk bele az úthálózat eddig még soha nem látott mértékű felújításába és korszerűsítésébe!!!"

 

Előzmény: Gyurma73 (49260)

Előzmény: Törölt nick (49261)
dimelo Creative Commons License 2020.02.16 0 0 49270

Jajj az ujjam:)))

 

M6-A5

Előzmény: dimelo (49269)
dimelo Creative Commons License 2020.02.16 0 0 49269

https://www.google.com/maps/dir/48.5892759,13.416911/44.80818,18.0527661/@46.2944608,16.3130485,7z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Szerintem ezt nézhetnéd objektívebben is.

 

Amíg a fő irány Ausztria - Németország, addig az M5-A5 "alsó kenő" segédmunkás lesz.

 

Az 56. út határforgalma:

1370  347     898 személy   63 kisteher  14 busz         11+6+24+306 tehergk.

 

A történelmi tényeken nem lehet vitatkozni.

100 - 200 évvel ezelőtt sem Észak-dél volt a főirány, hanem a Nyugat-kelet...

 

 

Előzmény: Törölt nick (49248)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!